coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

5.2%

69,731 $

4,023,478,700 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

17.7%

3,610 $

208,314,887 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

57,815 تومان

Tether

Tether

usdt

3.5%

593.9 $

34,269,761 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

9%

185.41 $

10,698,157 تومان

Solana

Solana

sol

17.7%

3,615 $

208,558,958 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.2%

1 $

57,873 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5%

0.5346 $

30,846 تومان

XRP

XRP

xrp

7.3%

0.1597 $

9,215 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.9%

6.53 $

376,781 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

سازمان مالیاتی آمریکا بیش از ۶۰۰,۰۰۰ دلار برای رهگیری تراکنش‌های مونرو پرداخت کرد

13/مهر/1399
افزودن به نشان شده ها
سازمان مالیاتی آمریکا بیش از ۶۰۰,۰۰۰ دلار برای رهگیری تراکنش‌های مونرو پرداخت کرد
Monero
USA
امنیت
اخبار
3615
3 دقیقه

چینالیسیس (Chainalysis)، مؤسسه تحلیلی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال موفق شد با آژانس خدمات داخلی آمریکا (IRS) قراردادی منعقد کند تا ابزاری را برای رهگیری کوین‌هایی همانند مونرو و حتی بیت کوین (تراکنش‌های انجام‌گرفته روی شبکه لایتنینگ) توسعه دهد.

کریپتوپوتیتو در مقاله‌ای که به‌تازگی منتشر شده است می‌نویسد که آیا دوران رهگیری‌گریزی مونرو به سر آمده است؟ دولت ایالات متحده امیدوار است که این چنین باشد. پس از روزها انتظار، سرانجام آژانس درآمد داخلی آمریکا با امضای قراردادی با چینالیسیس، این شرکت تحلیلی را به‌عنوان پیمانکار خود برگزید تا ابزاری را برای رهگیری کوین‌های رهگیری‌گریزی همچون مونرو و راهکارهای لایه‌دومی مانند شبکه لایتنینگ توسعه بدهد.

بر اساس آنچه در اطلاعیه رسمی IRS‌ آمده است، شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌های قانونی مستقر در تگزاس به نام اینتگرا اف‌ای‌سی ال‌ال‌سی (Integra FEC LLC) نیز چینالیسیس را در توسعه این ابزارها یاری خواهد کرد. این شرکت تگزاسی در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده و تمرکزش بیش از هر چیز دیگری بر حوزه مالیه سنتی معطوف بوده است.

گفتنی است ارزش این قرارداد به ۶۲۵,۰۰۰ دلار می‌رسد و هدف اصلی آن توسعه ابزارهایی برای ناشناسی‌زدایی از طرح‌های ابتکاری حوزه ارزهای دیجیتال است که توانسته‌اند کاربران را در گم‌کردن ردپای تراکنش‌های مالی خود یاری کنند؛ طرح‌هایی که از جمله آنها می‌توان به پرایوسی کوین‌ها، راهکارهای لایه دوم و میکسرها اشاره کرد.

در اسناد قرارداد امضاشده از سوی آژانس درآمد داخلی آمریکا و چینالیسیس آمده است:

هدف از این قرارداد، ارائه اطلاعات و توانمندی‌های فنی به نهادهای ضدجاسوسی ایالات متحده است تا بتوانند تراکنش‌های ورودی و خروجی هر کاربر ویژه را رهگیری کنند و با کمترین تداخل با فروشندگان خارجی، قادر باشند تمایز آن تراکنش‌ها را با تراکنش‌های ترکیبی/چندامضایی کاربران مونرو و ارزهای دیجیتال لایه‌ دوم مشخص کنند.

گفتنی است نه آژانس درآمد داخلی و نه چینالیسیس و اینتگرا اف‌ای‌سی در مورد جزئیات و مفاد این قرارداد توضیحی ارائه نداده‌اند. ریکاردو اسپاگنی (Ricardo Spagni)، توسعه‌دهنده ارشد پیشین مونرو و یکی از طرفداران پروپاقرص حریم خصوصی، نیز در مورد این قرارداد سکوت اختیار کرده است.

دولت ایالات متحده می‌خواهد که پرنده‌ بدون اجازه‌اش در آسمان این کشور پرواز نکند. چندین سال است که آژانس‌های دولتی مختلف آمریکا به‌طور مستقل در تلاش‌اند تا در حوزه کاری خود راهکارهایی را برای مهار ارزهای دیجیتال پیدا کنند. استدلال دولت آمریکا برای در پیش گرفتن این سیاست این است که توکن‌های رهگیری‌گریز، ابزارهای مناسبی برای دور زدن قانون و انجام فعالیت‌های مجرمانه هستند؛ این در حالی است که آمار و ارقام نشان می‌دهد مجرمان، نظام بانکداری سنتی را به هر ارز دیجیتال دیگری ترجیح می‌دهند.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به پلیس مخفی این کشور دستور داده بود تا با پایش تراکنش‌های ارزهای دیجیتال از منافع مالی ایالات متحده محافظت کند. از این رو، آژانس خدمات داخلی آمریکا نیز گام‌های بیشتری را در راستای اخذ مالیات از فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با ارزهای دیجیتال برداشته است.

دیگر نهادهای دولتی، رویکرد سخت‌گیرانه‌تری را در این زمینه در پیش گرفته‌اند. از جمله پنتاگون به‌تازگی قراردادی با یک شرکت تحلیلی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال امضا کرده است تا بتواند به‌سرعت ردپای تراکنش‌های مجرمانه و مشکوک ارزهای دیجیتال را شناسایی کند. گفتنی است این شرکت تحلیلی پیش‌تر یک بازی جنگی را توسعه داده بود که در آن نسل زد از ارزهای دیجیتال برای شورش علیه نظام حاکم استفاده می‌کرد.

علاوه بر این، شرکتی با نام سایفرتریس (Ciphertrace) که یک شرکت اطلاعات قانونی بلاک چینی است، پیش‌تر ادعا کرده بود که با حمایت وزارت امنیت میهن ایالات متحده، موفق به توسعه ابزاری برای رهگیری مونرو شده است.

اف‌بی‌آی نیز سرش برای رهگیری فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال درد می‌کند. به‌تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد کارآگاهان این نهاد امنیتی، موفق به واکاوی یک بلاک چین برای شناسایی شبکه‌ای از مجرمان شده‌اند که از مونرو و دیگر ارزهای دیجیتال برای تأمین مالی خود سود می‌جسته‌اند.

با توجه به موارد یادشده، بعید نیست که مجرمان، عطای ارزهای دیجیتال رهگیری‌گریز را به لقایش ببخشند و دوباره سر وقت بانک‌هاس سنتی بروند. این نهادهای دیرپا به‌دلیل آنکه جیب‌های بسیار بزرگتری دارند، راحت‌تر با مجرمان کنار می‌آیند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

مونرو

fatemeh13771998

13/مهر/1399

مونرو یک رمز ارز محبوب است که نمی شود تراکنش های آن را ره گیری کرد، سازمان مالیاتی آمریکا برای رهگیر ی این تراکنش ۶۰۰۰۰۰۰ دلار می دهد.

19

همه رییس جمهورها

sepehr999

14/مهر/1399

هر رییس جمهوری بجز ترامپ هم در ایلات متحده همین سیاستو دنبال خواهد کرد چون امریکا داره از سیاست های ضد فساد و تحریمها و... اینکارو میکنه.

13

مالیاتی آمریکا

mohd askari

13/مهر/1399

سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا گزارش داد، میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه ژانویه به سه تریلیون و ۵۱۲ میلیارد و ۸۳۸میلیون ۸۷۸ هزار دلار رسیده است. میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه ژانویه به طور متوسط ۱۰ هزار و ۶۳۴ دلار و میزان درآمد هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۸ هزار و ۴۲۸ دلار بوده است. از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه ژانویه به یک تریلیون و ۷۳۲ میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۳۳ میلیارد و ۷۷۹ میلیون دلار بوده است.

26

بازی شکست خوده

soheilstar

13/مهر/1399

تمام این بازیها و ضربه زدن به ارزهای دیجیتال فقط یک علت دارد و آنهم دلار است . هر چه بیشتر ارزهای دیجیتال همگانی شوند ، دلار تضعیف میشود و این برای دولت آمریکا یک شکست کامل بحساب می آید.

26

امریکا

dors@1

13/مهر/1399

هدف اصلی توسعه ابزارهایی واسه ناشناس زدایی از طرح های ابتکاری حوزه ارزهای دیجیتال است که توانسته کاربران رو در گم کردن ردپای تراکنش مالی خود یاری بدهد. ولی امریکا احتمال زیاد برای این قرارداد هدف دیگری دارند از جمله ارائه اطلاعات و توانمندی های فنی به نهادهای ضدجاسوسی است تا بتوانند تراکشن هر کاربری که بخواهند رو رهگیری کنند.

38

مونرو

minister

13/مهر/1399

محبوبیت مونرو بخاطر ناشناس بودن و غیرقابل رهگیری بودن تراکنش‌های آن است اگر ایالات متحده موفق شود راهی برای رهگیری تراکنش‌های مونرو پیدا کند بدون شک مونرو محبوبیت خود را از دست خواهد داد و قیمت آن نیز باالطبع سقوط شدیدی خواهد کرد.

27

این همه پول خرج کردن بی فایده ست!!!

arash.karimipoor

13/مهر/1399

آمریکا در پوشش ضد تروریسم و ضد مافیای مواد مخدر به دنبال رهگیری ارزهای پیگیر گریز مثل مونرو هست و سرمایه کلانی رو به این بخش اختصاص داده اما همه این کارها اولا برای از دست ندادن اهرمهای فشاری مثل تحریم علیه کشورهای دیگه است و ثانیا به دنبال نقض حریم خصوصی مردم خودش برای گرفتن مالیات و جلوگیری از خروج دلار به صورت غیرقانونی از آمریکاست.اما روز به روز این تکنولوژی و صنعت داره پیشرفته تر میشه و صرافی های غیر متمرکز البته اگه صددرصد غیر متمرکز باشن و همچنین حرکت ونزوئلا در قراردادن یک نود بیت کوین در فضا که دیگه به اینترنت هم نیازی ندارن مردمش برای انجام معاملات روزانه خودشون و پیشرفتهای دیگری که صورت میگیرد تمام نقشه های آمریکا را نقش برآب خواهد کرد.

14

امنیت

Bist1234

13/مهر/1399

آمریکایی ها که به غیر از خود به کیه دیگری اعتماد ندارند جهت تامین امنیت خود در تلاش هستند و اینکه در این راه از کشور دیگری عقب نمانند ،با این دید حوزه ارزهای دیجیتال برای آمریکا یکی از ترسناکترین حوزه هاست که قوانین سفتو سختی در جهت جلوگیری از تامین مالی گروههای تروریستی ندارد،واز آنجاییکه فعالیت در این حوزه قابل ردیابی نیست آمریکا در جهت حل این مشکل وپیدا کردن منا انجام تراکنش های دیجیتالی دست به کار شده و با هزینه 650هزار دلاری وبا همکاری یک شرکت دیگر این هدف را در بستر ارز دیجیتال مونرو دنبال میکند.

17

قابل رهگیر شدم ارز دیجیتال

SAEED_H

13/مهر/1399

چنانچه دولت آمریکا موفق به این کار بشه،چه بسا سایر کشورهام این روشو پیش بگیرن و احتمال زیاد ارز دیجیتال محبوبیت خودش رو از دست میده

10

چرا رهگیری رمز ارزها برا آمریکا مهم است؟

sajjadstar

13/مهر/1399

از آنجایی که تحریم های اقتصادی یکی از ابزارهای فشار آمریکا بر روی سایر کشورها است، و عدم رهگیری رمز ارزها این اهرم را خنثی می کرد، از این رو آمریکا با صرف هزینه های کلان سعی در رهگیری این رمز ارزها دارد.

26

امریکا میخواهد بر همه چیز تسلط داشته باشه

TFARM

13/مهر/1399

امریکا میخواهد بر همه چیز تسلط ونظارت داشته باشد واینکه ارزهای دیجتال مخصوصا مونرو غیر متمرکز وغیر قابل رد یابی هست بهش برخورده وهر طوری شده میخواد راهی برای نظارت بر تراکنش‌های ان پیدا کند

26

مونرو

asen

13/مهر/1399

امریکا خیلی سعی می کند که مونرو را رهگیری کند چون داره از پولشوئی و قاچاق و غیره ضرر می بینه گاها هم بلف میکنه که رد ش را زدیم

19

اقدامات امریکا

helna96

13/مهر/1399

این اقدامات بیشتر برای حفظ و امنیت واحد پولی خوش میباشد تا ارزش دلار به یک باره سقوط نکند هرچند اگر هر کشوری خود واحد پولی خودش را به صورت دیجیتالی عرضه کند واز ان حمایت کند ارز دیجیتالی جایگزین مناسبی برای پول میباشد

19

مونرو

نوید

13/مهر/1399

این ارز آینده ای مثل یرز فاینانس داره و تا الان هم خوب پیشرفت کرده به هر حال سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال یه خرجهایی رو هم و ۶۰۰ هزار تا خیلی هم زیاد نیست

21

movlana

movlana

17/مهر/1399

گاهی وقت ها کویین گرام هم حسابی اعضا را از سیستم ناقص عملکرد خود نادم و پشیمان میکند .خودبخود قطع میشه و دیگه لوود نمیشه .اعضا که این همه کار کزده و وقت گذاشته اند زحماتشون را بدون هیچ اطلاعاتی پاک میکنه

3

امریکامالیات برای رهگیری تراکنش های مونرو

زارع

13/مهر/1399

تسلط امریکا بر هرچیز وهرکس پایانی نداردبرای همه چیز وهمه کس هم مالیات تعیین میکندواکنون برای رهگیری تراکنشهای مونرو نیز مالیات تعیین کرده است این ارز دیجیتال بهترین وپرطرفدار ترین ارز دیجیتال در امریکاست

24

پیگیری تراکنش های مونرو

kavous_35

13/مهر/1399

محبوبیت مونرو بخاطر ناشناس بودن و غیرقابل رهگیری بودن تراکنش‌های آن است اگر ایالات متحده موفق شود راهی برای رهگیری تراکنش‌های مونرو پیدا کند بدون شک مونرو محبوبیت خود را از دست خواهد داد و قیمت آن نیز باالطبع سقوط شدیدی خواهد کرد.

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.