coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.2%

63,860 $

3,978,478,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.1%

3,131 $

195,091,204 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

62,362 تومان

Tether

Tether

usdt

0.6%

587.6 $

36,606,857 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.3%

146.03 $

9,097,669 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9999 $

62,294 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.2%

3,131 $

195,085,597 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.5%

0.5283 $

32,913 تومان

XRP

XRP

xrp

2.6%

0.1602 $

9,980 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.2%

5.82 $

362,586 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

تعلیق صرافی اکی اکس ؛ خطرات نگهداری رمز ارزها در صرافی‌های متمرکز

14/آبان/1399
افزودن به نشان شده ها
تعلیق صرافی اکی اکس ؛ خطرات نگهداری رمز ارزها در صرافی‌های متمرکز
OKex
اخبار
ارز دیجیتال
امنیت
2618
4 دقیقه

پس از بازداشت بنیانگذار صرافی اکی اکس (OKEx) این صرافی برداشت‌ها را متوقف کرد. بنیانگذار بازداشت شده اکی اکس (OKEx) متهم به شرکت در بانکداری سایه و لیست کردن غیر قانونی شرکت در بورس اوراق بهادار هنک کنگ است.

داستان اکی اکس (OKEx) دوباره این ایده و نظر را تقویت می‌نماید که در دست نداشتن کلیدهای خصوصی کوین‌ها خود به معنی عدم مالکیت آن‌ها است. خطرات ذخیره و نگهداری رمز ارزها در پلتفرم‌های توقیفی بار دیگر بیشتر جلوه نمود پس از آنکه مشکلات داخلی صرافی اکی اکس (OKEx) باعث شد این شرکت برداشت‌ها را به تعویق اندازد.

با توجه به اینکه حدود ۲.۳ میلیارد دلار بیت کوین در صرافی اکی اکس (OKEx) نگهداری و ذخیره می‌شود، اخبار تعلیق شدن برداشت‌ها به بازار شوک بزرگی وارد کرد. بیت کوین که کاهش ۳٪ را تجربه کرد قیمت خود را بازیافت و اکنون یعنی در زمان نوشتن این مقاله با قیمت ۱۱۹۷۰ دلار معامله می‌شود.

برداشت‌های صرافی اکی اکس به حالت تعلیق در‌آمد

طبق یک گزارش صرافی اکی اکس (OKEx) در تاریخ ۱۶ اکتبر برداشت‌ها را در پلتفرم خود موقتا به حالت تعلیق درآورد. ناگهانی بودن اخبار کاهش عمده‌ای در قیمت بیت کوین را به دنبال داشت.

بنا به گزارش، ۳۰ دقیقه بعد از اطلاعیه اکی اکس (OKEx) بیت کوین بیش از ۳۰۰ دلار افت کرد و قیمت آن در بازارها به ۱۱۲۰۰ دلار رسید. توکن اختصاصی اکی اکس (OKEx) به نام اکی بی (OKB) کاهش قیمت بیشتری را تجربه کرد و در میان فشار و جو منفی ایجاد شده قیمت آن از ۶ دلار به ۴.۲۲ دلار سقوط کرد.

علیرغم معلق شدن برداشت‌ها گزارش‌هایی مبنی بر خروج عظیم سرمایه‌ها از صرافی اکی اکس (OKEx) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. فیلیپ گرادول (Philip Gradwell) اقتصاددان برجسته پلتفرم تحلیلی Chainalysis روشن نمود که این تراکنش‌ها ارتباطی با صرافی اکی اکس (OKEx) ندارند.

خود صرافی هم در تاریخ ۱۷ اکتبر در اطلاعیه‌ای رسمی که از طریق وبسایت خود منتشر نمود این شایعات را کذب و بی‌اساس اعلام کرد. در بخشی از اعلامیه اکی اکس (OKEx) به کاربران خود اطمینان خاطر داد که سرمایه‌ها امن هستند و تمامی فعالیت‌های دیگر غیر از برداشت وجوه مشکلی ندارند و در حالت نرمال قرار دارند.

مدیر عامل صرافی اکی اکس (OKEx) در بیانیه‌ای به بی این کریپتو (BeInCrypto) اعلام کرد:

ما می‌دانیم که تعلیق برداشت‌ها بر تجربه کاربران در صرافی اکی اکس (OKEx) تاثیر مستقیم می‌گذارد و ما قلبا معذرت می‌خواهیم. تمامی فعالیت‌های دیگر از قبیل واریزها، معامله در بخش اسپات، معاملات مشتقه، استیکینگ و… مشکلی ندارند و ما تمایل داریم که به تمامی مشتریان خود اطمینان خاطر دهیم که دارایی‌های آن‌ها در امنیت کامل است.

در واقع با وجود به تعویق افتادن برداشت‌ها ربات‌های ناظر و کنترل کننده درون زنجیره‌ای صرافی چندین واریز بزرگ را اعلام کردند. Whale Alert ردیاب تراکنش‌های بلاک چین واریز تقریبا ۲۰۰۰ بیت کوین را به صرافی را در دو تراکنش مجزا اعلام نمود.

استار خو (Star Xu) بازداشت شد

در بخشی از اطلاعیه اول خود صرافی اکی اکس (OKEx) فاش کرد که ارتباطش با یکی از دارندگان کلید خصوصی قطع شده است. بین کریپتو (BeInCrypto) بعدا گزارشی را از طریق آژانس خبری چینی به نام Caixin ارایه نمود که پلیس در ماه اکتبر استار خو را بازداشت نموده است.

سخنگوی اکی اکس (OKEx) در گفتگویی با بی این کریپتو از اظهار نظر در این باره خودداری نمود و افزود که:

ما نمی‌توانیم از ماهیت تحقیقی که در دست اقدام است پرده برداریم ولی می‌خواهیم به تمام کاربران صرافی اکی اکس (OKEx) اطمینان بدهیم که هیچ نگرانی بابت سرمایه‌های خود نداشته باشند و همه عملکردها و فعالیت‌های صرافی در حالت عادی هستند. ما می‌دانیم که تعلیق موقت برداشت‌ها اسباب ناراحتی کاربران را فراهم آورده است و از این بابت واقعا معذرت می‌خواهیم. هر چند که احساس می‌کنیم انجام این کار برای رعایت حداکثر استانداردهای امنیتی دارایی‌های کاربران در صرافی اکی اکس (OKEx) لازم و ضروری بوده است.

ادعاهای تایید نشده زیادی در ارتباط با ماهیت آخرین مشاجره و سرشاخ شدن استار خو با اعمال و اجرای قانون در چین به وفور یافت می‌شوند. یک فرضیه این است که بنیانگذار اکی اکس (OKEx) متهم به مشارکت در بانکداری در سایه و تلاش برای لیست کردن غیر قانونی شرکت در بورس اوراق بهادار هنک کنگ است. این شایعه حتی بیان می‌کند که بازداشت استار خو با بازداشت دیگر بازیگران چندین صرافی رمز ارز چینی در ارتباط است.

دستگیری استار خو همچنین سوالاتی درباره ماهیت دقیق ساختار مدیریتی صرافی اکی اکس (OKEx) را مطرح می‌کند. استار خو بنیانگذار اکی کوین و گروه اکی است. طبق داده‌های دریافتی از مرکز ثبت کسب و کارهای چینی صرافی اکی اکس (OKEx) بوسیله همان شرکتی مدیریت می‌شود که اکی کوین (OKCoin) را اداره می‌کند. هر چند گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی چین ادعا می‌کنند که اکی اکس (OKEx) مسیر خود را از استار خو جدا کرده است.

ناتوانی کاربران اکی اکس (OKEx) در برداشت دارایی‌های خود قطعا یکی دیگر از معایب ذخیره و نگهداری رمز ارزها را در صرافی‌های متمرکز آشکار می‌سازد.

با وجود ویژگی‌های غیرمتمرکز صنعت بلاک چین و رمز ارزها، این پلتفرم‌ها ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌های کسب و کارهای متمرکز را به نمایش می‌گذارند.

در دست نداشتن کلیدهای خصوصی کوین‌ها خود به معنی عدم مالکیت آن‌ها است. این مضمون نقل مجالس و ورد سر زبان‌ تعداد زیادی از فعالان صنعت رمز ارزها است. دلیل آن هم ساده است که ارزهایی که در صرافی‌های توقیفی نگهداری می‌شوند به آسانی قابل توقیف و مصادره شدن هستند و خیلی راحت از دسترس صاحب حساب خارج می‌شوند.

به نظر می‌رسد که صرافی‌های اسپات در مقایسه با رقبا و همتایان اصلی خود خطر بیشتری را متوجه کاربران می‌نمایند و این خط بطلانی است بر این نکته که نوآوری‌های جدید بهتر و دارای مزایای بیشتری نسبت به ساختار مالی فعلی هستند. بورس‌های سنتی واریزی‌های مستقیم را قبول نمی‌کنند و این واریزی‌ها باید از طریق شرکت‌های بروکر یا کارگزاران صورت پذیرد.

کارگزارها قانونا حساب‌های بانکی را نگه می‌دارند که واریزی‌های کاربران را در خود دارند. بنابراین هر نوع اقدام قانونی علیه شرکت دلال ضرورتا تاثیری بر دارایی‌های کاربران نخواهد داشت. در صورت بروز هر گونه مشکل قانونی برای کارگزار، بانک کارگزار باید قادر به عودت دادن تمامی واریزی‌های معامله‌گران باشد.

مشتریان پلتفرم‌هایی مانند ام تی گاکس( Mt. Gox) و QuadrigaCX هنوز هم چشم به راه این هستند که می‌توانند هرگز دارایی‌های به سرقت رفته خود را بازپس گیرند. در ماه سپتامبر صرافی کوکوین (KuCoin) با از دست دادن بیش از ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه آخرین صرافی بود که قربانی هکرها شد.

هر ساله در روز سوم ماه ژانویه جامعه کریپتو رویداد اثبات کلیدها را در سالروز جنسیس بلاک بیت کوین جشن می‌گیرد. در این روز به صاحبان رمز ارزها توصیه می‌گردد که ارزهای خود را از صرافی‌های متمرکز به کیف پول‌های سخت افزاری امن‌تر و دیگر گزینه‌های ذخیره سرد انتقال دهند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

صرافی

امیررضا33

15/آبان/1399

الان به نظر من نباید مردم جهان بدون تحقیق سرمایه خودشون رو داخل صرافی قرار بدن یاخودشون میدزدن یا انقدر صرافی ضعیفه که ممکنه هک بشه

2

صرافی اکی اکس

زارع

14/آبان/1399

این صرافی درچین ورئیس ان بنا بدلایلی بازداشت شدخبرها ی زیادی درمورد این فرد گفته شده از مشاجره بین اوومسئولین وفسادوغیره به هرترتیب برای امنیت وحفظ حسب سپرده گذاران باید موقتا بسته باشد تا سرنوشت کلیددار ان مشخص شود

12

4 صرافی برای 4 سلیقه، بایننس بهترین

behrouzdesign

14/آبان/1399

توجه داشته باشیم هنگام انتخاب اکسچنج، کارمزد، شهرت، امنیت، فرآیند احراز هویت و محدودیت‌های جغرافیایی در دریافت خدمات رو مد نظر قرار بدیم. در مجموع میشه گفت که در حال حاضر بهترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، بایننس. اگر کاربر تازه کاری هستیم مث خودم، صرافی کوین بیس. البته باید توجه داشته باشیم که کوین بیس به شهروندان کشورهای محدودی، خدمات ارائه میده. اگر به دنبال خرید و فروش رمزارزهای جدیدیم، صرافی ارز دیجیتال کوکوین. اگر به دنبال معاملات با فیات مث دلار و یورو با کارمزد مناسبیم، کراکن. تجربه شخصی خودم بود ... پرسود باشید بچه ها

26

متخلف

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

14/آبان/1399

این صرافی هم ازسپرده گذاری مردم به سود خودش دربعضی کارهای سرمایه گذاری که سود بیشتری داشته وازطرفی بابانکهای درارتباط بودن که معاملات غیرقانونی داشتن بانیس هم اینجور فقط این پارتی نداشت

17

تعلیق,

azad6200

14/آبان/1399

تعلیق صرافی یکی از,صرافان مهم که از بنیانگذاران ارز,دیجیتال می باشد به کاربران این حوزه خبر ناخوشایندی بود

10

سازمان نظارتی جهانی رمزارزها باید تاسیس شود.

isatis

14/آبان/1399

بدلیل نبود استاندارد های یکپارچه و قانونی برای تمامی رمز ارزها، شرکتها و صرافی ها و....همچنین عدم آگاهی کافی و....باعث شده که از میان فعالین این حوزه بسیاری راه به بیراهه میروند.

13

تعلیق صرافی

کوین آزاد

14/آبان/1399

پس از بازداشت بنیانگذار صرافی اکی اکس یک بار دیگر نظریه در دست نداشتن کلیدهای خصوصی کوین ها خود به معنی عدم مالکیت آنها است. تقویت شود

23

اوکی اکس

asen

14/آبان/1399

چه این صرافی و چه صرافی های دیگر و چه حتی کیف پول اگه بخواهد می تونه پولتون را بلوکه کنه پس اونطور که می گویند ارز ها غیر متمر کز نیستند

17

حفاظت بیشتر

amirkarimi1379

15/آبان/1399

صرافی باید بوسیله قوانین و محدودیت هایی باعث بالا رفتن امنیت رمزارزها ها شود یک نمونه تایید دو مرحله ای هست که تاثیر خوبی در امنیت و حفاظت ارزها در صرافی می شود.

0

اوکی اکس

مهدا

15/آبان/1399

خوبه که ما توش عضو نبودیم والا بعد از اینکه بلوکه می شد پولمون اون تو می موند بعد هم موقع دادن پول می گفتند ایرانی هستید

3

ارز دیجیتال ملی چین

saeid6727

15/آبان/1399

چین نیز در تلاش است ارز دیجیتال خود را تقویت و وارد بازار ارز دیجیتال کند که ظاهرا هم تا حدودی موفق شده اند

2

صرافی های متمرکز

arminaka71

14/آبان/1399

کم کم داره دزدی وخیانت به سرمایه گذاربه ارزدیجیتال وارد میشه به نظر بنده صرافی های متمرکز اصلا خوب نیستن وغیره قابل اعتمادن

15

امنیت بالای صرافی های غیرمتمرکز

amiralihomayerazavi

14/آبان/1399

در یک صرافی متمرکز ، بیشتر کنترل حساب شما در اختیار شخص ثالثی است که صرافی را اداره می‌کند. از طرف دیگر، در یک صرافی غیرمتمرکز، تمام کنترل حساب به عهده شما است. این یکی دیگر از دلایل برجسته محبوبیت صرافی‌های غیرمتمرکز است. اما این کار دلیل افزایش پیچیدگی چنین سیستم عامل‌هایی نیز است. به همین دلیل امنیت بسیار پسندیده تر از نظر کاربر و همچنین ایمن تر در برابر حملات هکری‌ست.

25

نگهداری رمزارزهاوخطراتش

ostoraaaa

14/آبان/1399

باتوجه به کلاهبرداری های اخیردرزمینه رمزارزهاامنیت راکاهش داده وشرایط راسخت کرده کارگزاران صرافی هابایداین امنیت راارتقادهندتاشرایط دزدی رابه حداقل ممکن برساندومشکل ایجادنکنند.

26

تعلیق صرافی اکی اکس

dors@1

14/آبان/1399

خطرات نگهداری رمز ارزها در پلتفرم های توقیفی بیشتر جلوه نمود و اخبار تعلیق شدن برداشت ها به بازار شوک بزرگی وارد کرد و بیت کوین کاهش ۳ درصدی داشت ولی در ادامه توانست برگردد و قیمتش صعودی شد.بنیانگذار صرافی اکی اکس بازداشت شده و این صرافی برداشت ها را متوقف کرده است.صرافی اکی اکس متهم به شرکت در بانکداری سایه و لیست کردن غیرقانونی شرکت در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ است.

27

ارزهای خودرا در صرافی نگهداری نکنید

TFARM

14/آبان/1399

نگهداری ارز در صرافی متمرکز کار خطرناکی هست هم احتمال حک صرافی زیاد است وهم یا توجه به اینکه قانون خاصی هنوز صرافی های ارز دیجیتال ندارند احتمال مشکلات قانونی وجود داره

21

امین

dr_alokard

15/آبان/1399

صرافی مطمئن بسیار بسیار کنه وانگهی صرافی های مورد اعتماد موجد هم کمیسیون های زیادی میگیرن باید زمان زیادی برای پیدا کردن صرافی مطمئن گذاشت

1

لزوم قانونگذاری

soheilstar

14/آبان/1399

گذشته از تخلفات صرافی ها و لزوم قانونگذاری در این حوزه ، باید در نظر گرفت هرچه بیشتر اینگونه موارد پیش بیاید به ضرر صنعت ارزهای دیجیتال است.

19

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.