coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.2%

63,734 $

3,970,628,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.4%

3,127 $

194,827,675 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

2.5%

591.1 $

36,824,907 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.9%

146.48 $

9,125,704 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.4%

0.5363 $

33,411 تومان

XRP

XRP

xrp

2.3%

3,125 $

194,709,928 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

18.9%

0.1647 $

10,261 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.1%

5.7 $

355,110 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

گفتگوی جالب ویتالیک بوترین و بنیان‌گذار بایننس در مورد سیستم انتخابات

15/آبان/1399
افزودن به نشان شده ها
گفتگوی جالب ویتالیک بوترین و بنیان‌گذار بایننس در مورد سیستم انتخابات
CZ
ویتالیک بوترین
اخبار
انتخابات
3896
2 دقیقه

چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس و ویتالیک بوترین موسس اتریوم معتقدند برنامه‌های رای‌گیری مبتنی بر بلاک چین سیستم‌های رای‌گیری کنونی را با بهبود چشمگیری مواجه خواهند کرد. با این سیستم احتمال تقلب در انتخابات وجود ندارد.

CZ و ویتالیک بوترین معتقدند که به یک سیستم رای‌گیری جدید و مبتنی بر بلاک چین نیاز است تا فرآیندهای دموکراتیک در آمریکا ارتقا یابد. اما اجرای چنین سیستمی آنطور که به نظر می‌رسد آسان نخواهد بود.

ژائو در پاسخ به نامشخص بودن نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ در توییتر نوشت:

اکنون زمانی مناسبی است تا توسعه‌دهندگان برنامه رای‌گیری موبایلی مبتنی بر بلاک چین ایجاد کنند.

CZ اذعان داشت که این سیستم رای‌گیری، زمان مورد نیاز برای اعلام نتایج انتخابات را کاهش خواهد داد، حریم خصوصی رای‌دهندگان را بهبود خواهد بخشید و شک و شبهات پیرامون صحت نتایج را از بین خواهد برد. او به توسعه‌دهندگان توصیه کرد که کار ایجاد چنین سیستمی را آغاز کنند. وی گفت:

سیستمی جدید ایجاد کنند، آن را به تایید برسانید (که مشخصا دشوارترین مرحله است) و بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر طی ۴ سال به دست آورید. تمام توسعه‌دهندگان ماهر باید تمایل به ایجاد چنین سیستمی به صورت رایگان داشته باشند.

ویتالیک بوترین نیز در واکنش به سحنان بنیانگذار صرافی بایننس و با تأیید سخنان CZ افزود که این کار، وظیفه آسانی نخواهد بود. وی گفت:

چالش‌های فنی در مسیر ایجاد یک سیستم رای‌گیری رمزنگاری و ایمن بسیار مهم هستند، اما به نظر من این سیستم ۱۰۰ درصد مناسب و پاسخگو خواهد بود.

وی بیان کرد که رویکرد رمزنگاری لزوما به معنای رویکرد بلاک چین نیست. هرچند وی توضیح داد از بلاک چین می‌توان برای تضمین سانسور ناپذیری استفاده کرد.

اگرچه چنین سیستمی می‌تواند شک و شبهات پیرامون شمارش تمام آرا را برطرف کند، اما هنوز قادر به حل مشکل تشخیص صحت و اعتبار رأی‌ها نیست.

ویتالیک بوترین در خصوص بهبود این سیستم گفته است:

دستیابی به دقت ۷۳ درصدی دشوار نیست.

چارلز هاسکینسون موسس کاردانو نیز معتقد است رای‌گیری بر بستر بلاک چین، مسیر درستی است که باید پیموده شود. وی هفته گذشته بیان کرد که کاردانو در حال ایجاد زیرساخت برای این کاربرد مخصوص بوده است.

اما تمام افراد با این موضوع موافق نیستند. تیلور موناهان (Taylor Monahan) موسس و مدیرعامل MyCrypto بیان کرده است با وجود تعداد مشکلات و مسائلی که شبکه‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال کنونی با آن مواجه هستند، جامعه آماده “دموکراسی بر بستر بلاک چین” نیست.

هفته گذشته، جاناتان جانسون (Jonathon Johnson) مدیر Overstock گفت برنامه رای‌گیری Voatz که توسط Medici Ventures (یکی از زیرمجموعه‌های Overstock است) توسعه یافته است می‌تواند مشکلات پیش روی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برطرف کند.

هرچند، به دلیل کشف آسیب‌پذیری‌های امنیتی، انتقادهایی به Voatz وارد شده است، به طوری که اوایل سال جاری، محققان امنیتی دانشگاه MIT به انتقاد شدید از اقدامات امنیت سایبری این برنامه پرداخته‌اند.

ماه گذشته، روسیه به طور موفقیت‌آمیز از سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاک چین و بر بستر Waver استفاده کرد که طی آن، تقریبا ۳۰۰,۰۰۰ رای ثبت شد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

استفاده از بلاک چین در انتخابات

majid5372koushki

17/آبان/1399

اگر این روش اجرایی شود هم تقلب انتخاباتی به حداقل می رسد و هم نتیجه انتخابات سریعتر اعلام میشه و هم هزینه اجرای انتخابات پایین میاد و کلی محاسن دیگر، ولی اجرای آن نیازمند ایجاد زیرساخت و فرهنگ آن است.

7

رأی گیری بر مبنای بلاکچین

amiralihomayerazavi

15/آبان/1399

مطمئنا همچین تصمیمات بزرگی باید با مشورت بزرگان با یکدیگر به تحقق بیانجامد چراکه بسیار بسیار از اهمیت زیادی برخوردارند. بدون شک میتواند توسعه بزرگی در دنیای بلاکچین ایجاد کند.

29

iliya02mi

iliya02mi

17/آبان/1399

خیلی خیلی خوشم اومد خیلی چیزا یاد گرفتم چند های آموزنده زیاد داشت نه بد بود نه خیلی خوب ولی اموزنده بود

5

جعل کردن در بلاک‌چین تقریبا هیچ

behrouzdesign

15/آبان/1399

در یک رای‌گیری الکترونیکی، باید جامعیت و تمامیت داده‌ها حفظ شود، کاربران گمنام و داده ها محرمانه بمانند. آدرس رای دهندگان از اطلاعات شخصی و حساسی مثل کد شناسایی ملی تولید نمی‌شوند. این تراکنش‌ها قابل تایید، در دسترس عموم و برای جعل کردن بسیار سخت هستند. بلاکچین در اینجا می‌تواند به کمک ما بیاید.. این خاصیت تکنولوژی برتر قرن است به نام بلاک‌چین..

35

بلاکچین و رای گیری سالم

محدث۰۰

15/آبان/1399

میتوان گفت رسیدن به دقت ۷۳درصد درانتخابات دور از دسترس نیست وحتی بالاتر رای گیری موبایلی ایجاد یک حریم خصوصی امن و یک انتخابات سالم رانوید می‌دهد پدر زمان کاربرها و شمارش آرا

20

ارتقابلاک چین

ostoraaaa

16/آبان/1399

امروزبنیان گزاران بلاک چین درصدداین هستندکه بتوانداین شبکه ی گسترده رابهبودوارتقاببخشندولی ازآنجاکه بهبوداین شبکه بسیاردشوارمیباشدنیازبه تلاش وانجام پروتکل های زیادی درزمینه رمزارزهامیباشدوالبته نیازبه سرمایه ای کلان هم میباشد.

10

بوترین و چانگ و انتخابات

dors@1

15/آبان/1399

بلاک چین کارایی زیادی داره و میشه با نظر مدیرعامل بایننس و موسس اتریوم موافق بود که اگر برنامه های رای گیری مبتنی بربلاک چین سیستم های رای گیری رو با بهبود چشمگیری مواجه خواهد شد و احتمال تقلب رو از بین خواهد برد.

32

این نوع رای

eliyas6788

15/آبان/1399

این یک ایده عالیه که به مرور زمان احتمال این که در کل دنیا پخش بشه زیاده و اینجوری تنها هکر های خیلی حرفه ای میتونن نتیجه را دستکاری کنن پس باید یک امنیت فوق پیشرفته داشته باشه که به این زودی مهیا نمیشه منتظر لایک دوستان هستم با سپاس

7

بلاک چین

mahnaz66

16/آبان/1399

این تکنولوژی جدید بلاک چین با وجود امنیت هایی که ذکر شده عالیه و چقدر خوب میشه که امنیت سرورها هم برای جلوگیری از هک شدن بیشتر از این بال بره

13

خیلی خوب بود چیزای خوبی یاد گرفتیم عالی امید وارم همه به این درک برسن

kaveh.rahimi

23/آبان/1399

واقعا حرف نداره بود چیزای خوبی یاد گرفتیم عالی امید وارم همه به این درک برسن بسیار اموزنده با دقت اخبار رو بخونید

2

سیستم انتخابات

shahla.mansourkoohi

15/آبان/1399

سیستم‌رای گیری جدید مبتنی بربلاک چین احتیاج حزب دموکراتیک امریکا باید ارتقا پیداکند اما این سیستم آسان نیست ومدت زمان میبره تابین مردم جا بیوفته

29

رای

مهدا

16/آبان/1399

رای گیری باید در کشور خود ما هم بر اساس بلاکچین انجام بشه و حتی از همین حالا هم باید به فکر رای موبایلی باشند چرا که کرونا هنوز هست

14

رای گیری با بلاکچین

soheilstar

16/آبان/1399

در بلاک چین به کمک الگوریتم‌های خود کنترلی هرگونه تلاش مخرب برای گول زدن سیستم رد می‌شود و تقریبا امکان جعل کردن اطلاعات وجود ندارد. از این ویژگی منحصر به فرد می‌توان در رای‌گیری الکترونیک هم استفاده کرد؛ زیرا رای گیری نیز نیازمند امنیت بالا، شفافیت و همچنین پنهان کردن شخصیت افراد و گمنامی است. شاید به جرات بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی مورد نظر برای رای گیری، اعتبارسنجی آن است. ویژگی ای که شاید کمتر به آن توجه شده است. اعتبارسنجی دومرحله‌ای، طراحی رای گیری الکترونیک را آسان‌تر و انعطاف پذیری آن را بالاتر میبرد.

11

رای گیری به روش بلاکچین

arminaka71

15/آبان/1399

بهترین روش و مطمئن ترین روش درانتخابات هست با انتخابات باگوشی حریم خصوصی حفظ میشه دوم زمان اری دهنده زیاد صرف نمیشه خصوصا دراین زمان کرونا دوم زمان شماردن ارا درلحظه هست آینده خوبی هست پیشرفت دراین مورد دقت از ۷۳درصد بیشتر میشه

29

فرمول

azad6200

16/آبان/1399

فرمول ارائه شده توسط این دو فرد برجسته و اثرگذار در حوزه ارز دیجیتال باعث میشود احتمال تقلب در انتخابات نزدیک صفر شود

13

بلاک چین

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

16/آبان/1399

سیستم ورود وثبت اطلاعات طوری اجرا وطرح ریزیشده که قابل دستکاری وازبین رفتن نیست واطلاعات جدید هم وارد شود اطلاعات قبل بعنوانه سابقه ثبت ودرچندحافظه نکهداری وقابل انهدام وتغیردراطلاعات اولیه نیست بهمین خاطر بیشتر درحال استفاده است انا امریکاازاین روش استفاده نکرده

15

بدترین وژائو

arekh

15/آبان/1399

به نظر میرسد انتخابات این دوره آمریکا همان زمانی ست که سیاستمداران آمریکا بفهمند که سیستم انتخاباتی آنها با دمکراسی ادعایی آنها چند قدمی فاصله دارد و بهتر است بازنگری درباره آن صورت بگیرد و بدترین قیمت ان ،یعنی قانون رای ادکتر آل بهتری قیمت برای بازنگری است

23

بلاک چین

[email protected]

16/آبان/1399

چادلز هاسکینسون معتقد است رای گیری بر بستر بلاک چین مسیر درستی است ک باید پیموده شود ،وی همچنین بیان کرد که کاردانو درحال ایجاد زیر ساخت برای این کاربرد مخصوص بوده است

9

بوترین وسیستم جدیدی برای انتخابات

زارع

15/آبان/1399

درمیان بحبوحه ی انتخابات بوترین ارزیاب طراحی وساخت سیستمی دقیق وسریع وبدون اتلاف وقت ودرست به دوراز دستکاری ونگرانی بعداز انتخابات گفت که بزودی برای طراحی چنین سیستم دقیقی شروع به بررسی وبرنامه ریزی می کنیم که نگرانی های بعد ازانتخابات راازبین ببرد

24

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.