coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.2%

63,960 $

3,984,708,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.6%

3,134 $

195,266,267 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9993 $

62,256 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

591 $

36,821,169 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.5%

145.58 $

9,069,634 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9995 $

62,269 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.6%

3,133 $

195,178,424 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.1%

0.5293 $

32,975 تومان

XRP

XRP

xrp

0.3%

0.1605 $

9,999 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.9%

5.96 $

371,308 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

محققین دانشگاه MIT: انتخابات مبتنی بر بلاک چین قابل اعتماد نیست!

28/آبان/1399
افزودن به نشان شده ها
محققین دانشگاه MIT: انتخابات مبتنی بر بلاک چین قابل اعتماد نیست!
BlockChain
امنیت
انتخابات
اخبار
3179
3 دقیقه

پس از حواشی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، بزرگان دنیای بلاک چین ایده استفاده از تکنولوژی بلاکچین در برگزاری انتخابات و رای‌گیری را مطرح کردند. اما کارشناسان امنیت سایبری دانشگاه MIT نظر تخصصی خود را در مورد عملی شدن این ایده، بیان کردند.

برگزاری انتخابات با استفاده از بلاکچین

در حالی که برخی از احزاب سیاسی خاص در ایالات متحده، روند انتخابات سال ۲۰۲۰ این کشور را به چالش می‌کشند،گروهی از محققان از ضرورت استفاده از سیستم‌های رای‌گیری مبتنی بر اینترنت و استفاده از تکنولوژی بلاکچین در آینده صحبت می‌کنند. چندی پیش چانگ‌پنگ ژائو، موسس صرافی بایننس و ویتالیک بوترین، بنیانگذار شبکه بلاکچین اتریوم نیز مکالمه‌ای در همین زمینه داشتند.

دانشگاه MIT یکی از برجسته‌ترین مراکز علمی جهان نیز با انتشار گزارشی تخصصی، بحث در مورد انتخابات مبتنی بر بلاک چین را گسترش داد (متن کامل گزارش دانشگاه MIT در مورد انتخابات). این گزارش توسط محققان علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی این دانشگاه ارائه شده است. در این گزارش آمده است که اتکا به رای گیری مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین ، ابزار قابل اعتمادی برای برگزاری سالم انتخابات نیست. و احتمال خطر دستکاری و خرابکاری توسط هکرها در انتخابات را افزایش می‌دهد.

محققین این گزارش در بخش نتیجه‌گیری می‌نویسند:

زمانی که انتخابات با استفاده از فناوری بلاک چین را با شیوه‌های سنتی آن مانند آمدن حضوری افراد پای صندوق‌های رای و رای‌گیری پستی مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که استفاده از این فناوری در انتخابات سیاسی روش مناسبی نخواهد بود. عدم حفظ حریم شخصی افراد، قابل ردیابی بودن آرا و عدم رسیدگی در صورت اعتراض یک حزب، از مشکلات استفاده از بلاک چین است.

نویسنده ارشد این تحقیق در بخشی از گزارش می‌گوید:

هرچند سیستم فعلی انتخابات از ایده‌آل، فاصله زیادی دارد، اما در انتخابات سیاسی با استفاده از فناوری بلاکچین، هویت افراد غیرقابل شناسایی است. در انتخابات سیاسی تنها شهروندان یک کشور قادر به شرکت در انتخابات همان کشور بوده‌اند اما در فناوری بلاکچین این ویژگی دست‌نیافتنی است.

در انتها این محقق، نظر خود را چنین بیان کرده است:

من هنوز سیستم قابل اعتماد مبتنی بر بلاکچین‌ای ندیده‌ام که بتواند انتخابات در مقیاس یک شهر کوچک را انجام دهد، چه رسد به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری.

این تیم محقق معتقد است که تفاوت بزرگ در استفاده از فناوری بلاک چین در فرآیندهای دموکراتیک مانند انتخابات با استفاده از آن در انجام تراکنش‌های مالی، زمان وقوع هک در آن است. در بخش مالی و اقتصادی حتی با وقوع هک در شبکه، راهکارهایی برای جبران خسارت ناشی از آن وجود دارد. فریز کردن حساب معاملاتی هکر، قرار دادن کیف پول آن در لیست سیاه، بازپرداخت زیان مالی افراد توسط شرکت‌ها و صرافی‌ها از محل بیمه دارایی‌ها و … از جمله راهکارهای رفع خسارت ناشی از خرابکاری در شبکه است.

اما در مورد انتخابات و اخذ آرای تک تک افراد یک جامعه، هیچ بیمه و ضمانتی در برابر خدشه‌دار شدن دموکراسی، وجود ندارد. هیچ سازوکاری وجود ندارد که در زمان به خطر افتادن سلامت انتخابات ، آن را برطرف کنیم. از این رو برگزاری انتخابات با استفاده از فناوری بلاک چین ، احتمال وقوع شکست‌های جدی را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر هکرها، بدون آنکه دستگیر شوند راهی برای حمله به آرا پیدا کنند، مقامات دولتی مجبورند تا انتخابات را مجددا برگزار کنند تا نتایج قابل اعتماد بدست آید. هرچند این خطر در مورد اخذ رای توسط صندوق‌های پستی نیز وجود دارد؛ اما در این روش حداقل افراد بایستی به صورت فیزیکی به صندوق‌های پستی حمله کنند. اما با نفوذ در یک شبکه بلاک چین می‌توان میلیون‌ها رای را در لحظه حذف کرد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

بلاک چین

مهدا

29/آبان/1399

اینم حرفیه ممکنه هکر ها ی طرف مقابل با هک کردن نتیجه را عوض کنند یا بلاکچینی که از طرف دولت وقت ارایه میشه دستکاری بشه

10

سیاست علیه تکنولوژی

aliansari

28/آبان/1399

با وجود پیشرفت های اخیر در حوزه بلاکچین و امنیت بالای این حوزه دولتمردانی که سود خود را همچنان در رواج پول فیات میبینند درتلاشند تا چهره برترین تکنولوژی تاریخ را سیاه جلوه دهند. به امید روزی که ارزدیجیتال دکان دلالان را تخته کند.

25

انتخابات بااستفاده ازسیستم بلاک چین

زارع

28/آبان/1399

انتخابات به روش سنتی بهتراز سیستم بلاک چین است زیرا در سطح گسترده وبا اعتماد بیشتر می توان دست یافت ولی استفاده ازسیستم بلاک چین درانتخابات امنیت افراد ودستکاری توسط هکرها را به خطر می اندازد شاید در انتخابات سنتی وپستی کمی دردسر ایجاد شود ولی درصد پایینی است وقابل پیگیری ولی درسیستم بلاک چین ضمن به خطر افتادن هویت افراد رای دهنده ردیابی هکرها کاررادشوارتر می کند

25

انتخابات با استفاده از تکنولوژی بلاک چین

dors@1

28/آبان/1399

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده با حواشی زیادی رو به رو شد و به فکر چاره افتادند که بزرگان دنیای بلاک چین این ایده رو دادند که از تکنولوژی بلاک چین استفاده شود که کارشناسان امنیت سایبری در این مورد نظر خود رو دادند که به رای گیری مبتنی بر بلاکچین نمیشه اتکا کرد و ابزار قابل اعتمادی برای برگزای درست انتخابات نیست و هکر ها نیز می توانند دستکاری و خرابکاری کنند.

29

بیمه

[email protected]

29/آبان/1399

درباره بیمه که گفتن برای افرادی که رای میدهند به نظرم فکر بهتری باشه این کارباعث میشه مردم راحتتر در انتخابات شرکت کنن ومخالفته خودرا هم میتونن بدند

7

انتخابات مبتنی بر بلاک چین

sajjadgh97

28/آبان/1399

یک روش نوین انتخابات باید جایگزین روش سنتی شود که کاملا شفاف باشد تا دیگر بحث تقلب پیش نیاید و قابل اطمینان باشد

6

قابلیت وگزارش بلاکچین

zendehdel

28/آبان/1399

بلاکچین در عصر جدید بسیار کارایی داشته حتی بابت انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از بلاکچین جهت شمارش ارا استفاده شد وبسیار بسیار در وقت وزمان وانرژی مفید واقع شده...

20

قابلیت بلاکچین

soheilstar

28/آبان/1399

با گستردگی عملکردی که سیستم بلاکچین دارد میتوان این ضعفی که دانشگاه MIT به بلاکچین واردکرده است برطرف کرد. سیستم بلاکچین دارای ویژگیهای منحصر بفردی است که صددرصد قابلیت تعریف و معلوم نمودن هویت رای دهندگان را با استفاده از پروژه های مبتنی بر بلاکچین ، آنرا رفع نمود.

21

انتخابات با استفاده از تکنولوژی بلاک چین

kavous_35

28/آبان/1399

انتخابات به روش سنتی بهتراز سیستم بلاک چین است زیرا در سطح گسترده وبا اعتماد بیشتر می توان دست یافت ولی استفاده ازسیستم بلاک چین درانتخابات امنیت افراد ودستکاری توسط هکرها را به خطر می اندازد شاید در انتخابات سنتی وپستی کمی دردسر ایجاد شود ولی درصد پایینی است وقابل پیگیری ولی درسیستم بلاک چین ضمن به خطر افتادن هویت افراد رای دهنده ردیابی هکرها کار را سخت تر می کند.

10

انتخابات و سرنوشت یک ملت

TFARM

28/آبان/1399

انتخابات سر نوشت یک ملت ویک کشور است وملت به ان خیلی حساس هستن و معمولا با انتشار تقلب باعث هرج ومرج میشود مطالب بیان شده از طرف دانشگاه MITبه نظر قاتع کننده میاد

21

بلاک چین

asen

29/آبان/1399

اگر این انتخابات در ایران به صورت بلاکچین انجام بشه این شورای نگهبان و آقای جنتی از بلاک چین چیزی سر در می اورند

10

بلاکچین راهی برای کاهبرداری

ostoraaaa

28/آبان/1399

آری درست است که شبکه های مجازی گسترده درزمینه ی ارزهای دیجیتال راه رابرای کلاهبردارهمواروآسان ترمیسازنداین گونه که معلوم است قراربوده ازبلاکچین برای انتخاب استفاده شودوقتی نامعتبربودن ان اثبات شداین پیشنهادلغوگردیده.

17

بلاک چین

s.ehsan07

28/آبان/1399

در کوتاه‌مدت، همچنان که مردم به فناوری بلاک چین به عنوان یک فناوری امن اعتماد می‌کنند، در موقعیت‌های خاص، آسیب‌پذیری‎‌های آن نمایان می‌شود. گاهی اوقات از گوشه و کنار خبر از کلاه‌برداری‌ها و گاهی نیز خبر باگ‌های نرم‌افزاری ناخواسته به گوش ما می‌رسد. اما مشکل می‌تواند از این نیز فراتر رفته و تعاملات پیچیده بین کدهای کامپیوتر، اقتصاد بلاک چین و طمع انسان، اکوسیستم بیماری را به وجود بیاورد.

34

بلاکچین

Mohammadreza asadi

28/آبان/1399

همان طور که خودتان بار ها دید بلاک چین هک شد و دارایی های زیادی را به سرقت برد اگه این برای انتخاب بشه هکر ها به راحتی می توانند بلاکچین را هک کنند و به اصلاحات میلیون نفر آمریکایی دسترسی پیدا کنند

12

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.