coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.1%

67,750 $

3,936,275,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.3%

3,797 $

220,614,996 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9995 $

58,071 تومان

Tether

Tether

usdt

0.6%

598.7 $

34,785,632 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1%

165.35 $

9,606,835 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

3,795 $

220,498,215 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0%

1 $

58,100 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.3%

0.5172 $

30,049 تومان

XRP

XRP

xrp

0.1%

0.1591 $

9,244 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.9%

0.4525 $

26,290 تومان

Cardano

Cardano

ada

با افزایش قیمت بیت کوین به ۲۳۰۰۰ دلار ، کارمزد شبکه ۵ برابر شد

29/آذر/1399
افزودن به نشان شده ها
با افزایش قیمت بیت کوین به ۲۳۰۰۰ دلار ، کارمزد شبکه ۵ برابر شد
Fee
Bitcoin
اخبار
تحلیل
1797
3 دقیقه

سرانجام قیمت بیت کوین در روزهای انتهایی سال ۲۰۲۰ میلادی موفق به شکست قیمت تاریخی خود شد. این شکست سقف قیمتی، بسیاری از فعالان بازار را خوشحال کرد. اما به دنبال افزایش قیمت اولین رمز ارز جهان، کارمزد تراکنش‌ها در این شبکه بلاکچین نیز افزایش ۵ برابری را به ثبت رسانده است.

کارمزد تراکنش دنباله روی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در محدوده ۲۳,۰۰۰ دلار در حال معامله است. هزینه انجام تراکنش‌ها در این شبکه نیز همراه با قیمت افزایش یافته است. تقریبا از ۵ روز گذشته، میانگین کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین از ۲.۷۱ دلار به ۱۱.۹ دلار افزایش یافته است. این رشد بیش از ۴۳۰ درصد بوده است. به عبارت دیگر، هزینه انجام تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین هر روز در مقایسه با روز قبل به طور میانگین ۹۰ درصد افزایش داشته است.

با این افزایش، هزینه ارسال تراکنش در شبکه بیت کوین به سقف سال ۲۰۲۰ خود در ۱۳.۱۵ دلار بسیار نزدیک شده است. این رکورد در اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۰ به ثبت رسیده است. اما این عدد بالاترین رکورد کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین نیست؛ هزینه انجام تراکنش‌ها در رالی صعودی سال ۲۰۱۷ به ۵۵ دلار رسیده بود. این عدد بالاترین مقدار هزینه انجام تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین است. این کارمزد بالا، با اهداف بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت مالی الکترونیکی در تضاد بود و به همین دلیل این اتفاق آغاز فورک‌هایی همچون بیت کوین کش را رقم زد.

افزایش کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین اتفاقی تصادفی نیست و برای آن می‌توان دو دلیل عمده بیان کرد:

  • قیمت بیت کوین به بالاترین رکورد تاریخی خود رسیده است. به دلیل آنکه کارمزد تراکنش‌ها به صورت BTC پرداخت می‌شود، با افزایش قیمت آن، کارمزد انجام تراکنش‌ها در این شبکه نیز افزایش یافته است.
  • بیت کوین بیشتر از سایر زمان‌ها معامله می‌شود. اما این شبکه به دلیل مشکلات مقیاس‌پذیری، محدودیت‌های ساختاری دارد. هر بلاک از شبکه بیت کوین فضای محدودی برای ذخیره اطلاعات دارد و این باعث ایجاد محدودیت در این شبکه بلاکچین شده است. هر چه تراکم در شبکه بیت کوین افزایش یابد، جدال بر سر این است که کدام تراکنش زودتر در بلاک قرار بگیرد؛ از این رو هر که کارمزد تراکنش بالاتری را در شبکه ثبت کند، در زمان کوتاهتری تراکنش تایید خواهد شد. این باعث افزایش کارمزد تراکنش بیت کوین خواهد شد.

کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم

قیمت اتریوم نیز به دنبال افزایش قیمت بیت کوین، رشد داشته است. کارمزد تراکنش در این شبکه نیز به همراه قیمت آن افزایش داشته است.

اتریوم بار دیگر در سال ۲۰۲۰ و به دلیل رونق حوزه دیفای، شاهد افزایش ناگهانی در کارمزد تراکنش بوده است؛ بالاترین کارمزد در شبکه اتریوم ۱۴.۵ دلار بوده است. در روزهای اخیر نیز مشابه کارمزد تراکنش‌های بیت کوین، هزینه انجام تراکنش در شبکه اتریوم نیز افزایش یافته است. در هفته اخیر، میانگین هزینه انجام تراکنش در شبکه اتریوم ۱.۵۹ دلار بوده که در روزهای اخیر به ۵.۳ دلار آمده رسیده است.

اتریوم با راه‌اندازی شبکه اتریوم ۲ به گواه اثبات سهام تبدیل خواهد شد. این مسئله می‌تواند مسئله مقیاس پذیری اتریوم را حل کرده که در نتیجه هزینه انجام تراکنش‌ها کاهش خواهد یافت.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگران اعلام کردند: بیت‌کوین در حال حرکت به سمت ۹۰ هزار دلار است!

تحلیلگران اعلام کردند: بیت‌کوین در حال حرکت به سمت ۹۰ هزار دلار است!

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟


تحلیل کاربران

افزایش قیمت بیت کوین وکارمزد ۵برابری

زارع

29/آذر/1399

درروزهای اخیر که شاهد افزایش بیت کوین ورسیدن به بالای 23000دلاری هستیم کارمزد هم ۵برابری شده هرچه قیمت بیت کوین افزایش یابد کارمزدها هم بیشتر می شود

19

کسب درآمد

محمدچام

30/آذر/1399

بین کویین نوعی ارز دیجیتال هست که میشه با آن خرید کرد،سفارش آنلاین دادوحتی میشه پول رو به هرجای جهان انقال داد

2

طبیعی

[email protected]

30/آذر/1399

خب این یه امر طبیعیه که قیمت کارمزد هم با توجه به قیمت بیت کوین افزایش پیدا کنه ولی اگه به صورت ثابت بمونه مشکلی به وجود نمیاد مخصوصا برای خرید های حجم پایین

2

قیمت بیتکوین

omidjhb

29/آذر/1399

بیت کوین یه ریزش داره تا ۲۱۸۰۰ دلار و بعد افزایش تا ۲۵۰۰۰ دلار.مراقب باشید دوستان و از این گپ استفاده کنید.

5

رشد بیت کوین

sajjadstar

29/آذر/1399

با رشد خیره کننده بیت کوین در روزهای اخیر، کارمزد تراکنش های این رمز ارز هم به دلیل بالا رفتن حجم معاملات افزایش چشم گیری داشته و درامد خوبی را برای شبکه به دنبال داشتا است.

12

افزایش کارمزد

fatemeh13771998

29/آذر/1399

با افزایش ارزش بیتکوین، کارمزد شبکه پنج برابر شده است،البته به نسبت قیمت بیتکوین زیاد نیست.‌‌‌‌.....

12

بیت کوین

ahmadamandadi

29/آذر/1399

به نظرمن هرچندباافزایش قیمت بیت کوین کارمزد تراکنشها افزایش می یابد اما ارزشش داره چون بازهم به نفع دارنده بیت کوین است

8

اشتباهات حریصانه

[email protected]

29/آذر/1399

امروزه توی اجتماع آدمای رو میبینم که دار و ندارشون رو دارن میفروشن تا بیت کوین خریداری کنن بدون هیچ علم و دانشی ، دوستان واقعا اشتباهه این عمل چون واقعا قابل پیش بینی نیست این بازار و همه ی این اصل برمیگرده به عرضه و تقاضا لطفاً لطفاً قبل از هر کاری راجبش اطلاعات کامل داشته باشیم

3

مقیاس پذیری

soheilstar

29/آذر/1399

در واقع اگر ناکاموتو به دلایل خاصی ناپدید نمیشد و یا به ابار مخفی نشده بود ، میتوانست تاکنون مشکل مقیاس پذیری شبکه بیت کوین را حل کند تا به این شکل هزینه تراکنش ها تا این حد بالا نرود.

11

بیت‌ کوین

mtpanah

29/آذر/1399

بیت‌ کوین‌ نوعی ارز دیجیتال است که می‌توانید با آن خرید کنید، سفارش‌ آنلاین انجام دهید، به هر کسی که دوست دارید در هر نقطه از جهان پول بفرستید یا حتی آن را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید

24

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.