coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

5.5%

69,856 $

4,030,691,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

11.6%

3,432 $

198,016,591 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

1 $

57,815 تومان

Tether

Tether

usdt

2%

586.3 $

33,827,202 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

9.8%

185.94 $

10,728,738 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

0.9985 $

57,613 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

11.8%

3,436 $

198,235,274 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.8%

0.5335 $

30,783 تومان

XRP

XRP

xrp

4.1%

6.59 $

380,243 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

5.8%

0.1577 $

9,099 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

مونرو (Monero) چیست؟

19/خرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
مونرو (Monero) چیست؟
MONERO
XMR
معرفی
2787
دقیقه

در این مقاله به بررسی یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال پیگیر گریز یعنی مونرو خواهیم پرداخت. نحوه کار کردن این ارز دیجیتال، پروتکل‌های مختلف استفاده شده در آن و چگونگی انجام تراکنش‌های ناشناس مونرو در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

مونرو چیست؟

مونرو یک ارز دیجیتال امن، خصوصی و پیگیر گریز است و از رمزنگاری مخصوصی برای اطمینان یافتن از اینکه تمامی تراکنش‌هایش غیر قابل رهگیری و پیگیر گریز باقی می‌ماند، استفاده می‌کند. در جهانی با شفافیت روزافزون، دلیل به وجود آمدن ارز دیجیتالی مانند مونرو و علاقه به آن را می‌توان درک کرد.

مونرو از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. این بدین معناست که مونرو نیز مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال قابل استخراج است.

اولویت مونرو و جامعه آن بر ۳ ارزش کلیدی استوار است. در سایت مونرو این ویژگی‌ها به صورت زیر تعریف شده است:

امنیت: کاربران باید برای انجام تراکنش‌هایشان بدون اینکه با هرگونه خطا یا حمله‌ای مواجه شوند، قادر به اعتماد کردن باشند.

حریم شخصی: مونرو به حریم شخصی اهمیت زیادی می‌دهد. مونرو باید کاربرانش را در دادگاه‌های قضایی و در پرونده‌های بدتر حتی از مجازات مرگ نجات دهد !

تمرکززدایی: مونرو به بالاترین سطح از غیرمتمرکزسازی معتقد است.

در جولای ۲۰۱۲، برای اولین بار ارز دیجیتال بایت کوین (Bytecoin) از پروتکل کریپتونوت (CryptoNote) استفاده کرد. کریپتونوت پروتکل لایه کاربردی است که بسیاری از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بر بستر آن شکل گرفته‌اند.

مونرو در واقع فورکی از بایت کوین است که پس از شایعات درباره کوین‌های از پیش استخراج شده (Pre-Mined) بایت کوین شکل گرفت. زنجیره جدا شده در ابتدا بیت‌مونرو (Bitmonero) نام داشت و سپس به مونرو تغییر نام داد. مونرو در زبان اسپرانتو به معنی سکه (coin) است. در این بلاک چین جدید هر ۲ دقیقه یک بلاک استخراج و به زنجیره اضافه می‌شد.

مونرو یک پروژه منبع‌باز است و توسط یک تیم ۷ نفره اداره می‌شود. از آنجا که این پروژه بر محوریت ناشناس ماندن توسعه یافته، ۵ نفر از افراد تیم ناشناس بوده و ۲ نفر دیگر هویت خود را مشخص کرده‌اند. این افراد دیوید لاتاپی و ریکاردو اسپاگنی (معروف به Fluffypony) هستند.

علاوه بر این تیم ۷ نفره، بیش از ۳۰ توسعه دهنده و ۴۲۰ مشارکت‌کننده دیگر در طول قسمت‌های مختلفی از پروژه حضور داشته‌اند.

مونرو چگونه کار می‌کند؟

مونرو بر اساس یک پروتکل رمزنگاری لایه کاربردی ساخته شده که با استفاده از امضاهای حلقوی (Ring Signatures) بر روی محرمانگی تمرکز کرده است.

مفهوم امضاهای حلقوی اولین بار در سال ۲۰۰۱ و در کنفرانس رمزنگاری کوئینزلند استرالیا ارائه شد. ران ریوست (Ron Rivest)، آدی شمیر (Adi Shamir) و یائل تامان (Yael Tauman) این روش جدید رمزنگاری را معرفی کردند. در واقع امضاهای حلقوی پایه و اساس سازوکار تراکنش‌های مونرو پس از مخابره از سوی کیف پول‌ها است.

استفاده اصلی از مونرو به خاطر آدرس‌های مخفی و پیگیر گریز بودن تراکنش‌ها است. این ویژگی از دیده شدن عمومی فرستنده و گیرنده جلوگیری می‌کند یا به طور انتخابی با استفاده از سیستم کلید عمومی/کلید خصوصی تعبیه شده جداگانه به آن‌ها این قابلیت را می‌دهد که چه کسانی قادر به مشاهده فرستنده و گیرنده باشند.

سایز بلاک‌های مونرو (Block size) متغیر است و این موجب انعطاف پذیری در مدیریت داده‌ها و مقیاس‌پذیری مونرو شده است. دلیل این نیز بیشتر به خاطر ساختار پروتکل مونرو است؛ چرا که برای محرمانگی، نیازمند داده‌ها و رمزنگاری‌های بیشتری پیرامون هر تراکنش است.

مونرو برای محافظت از فرستنده و گیرنده در برابر استراق سمع، از تراکنش‌های محرمانه حلقوی ( ring confidential transactions) و همچنین آدرس‌های مخفی (stealth addresses) استفاده می‌کند.

امضای حلقوی (Ring Signatures)

برای درک امضاهای حلقوی و اینکه چگونه به محرمانگی فرستنده کمک می‌کنند، به این مثال توجه کنید. زمانی که برای یک نفر چک می‌نویسید، برای اینکه چک معتبر باشد باید آن را امضا کنید. هر چند هر کس که این چک را ببیند و امضای شما را بشناسد، در نهایت می‌فهمد که این چک به دست شما نوشته شده است. از جنبه دیگری به موضوع نگاه کنیم.

فرض کنید ۴ نفر را به طور تصادفی از خیابان انتخاب می‌کنید. امضای خود را با امضای این ۴ نفر ترکیب می‌کنید تا یک امضای منحصربفرد ایجاد کنید. هیچکس نخواهد فهمید که آیا این امضا واقعا متعلق به شماست یا نه. در واقع روش کار امضاهای حلقوی نیز تقریباً به همین صورت است.

این را با مثالی ساده در ارز دیجیتال مونرو بررسی کنیم.

فرض کنید آلیس باید ۱۰۰۰ مونرو (XMR) به باب بفرستد. سیستم چگونه هویت آلیس را مخفی نگه می‌دارد؟

اول از همه آلیس باید سایز حلقه (ring size) خود را تعیین کند. سایز حلقه در واقع آوتپوت‌های (Output) تصادفی هستند که از بلاک چین گرفته شده‌اند و برابر با مقدار خروجی انتخاب شده توسط آلیس هستند که در این مثال برابر با ۱۰۰۰ مونرو است. هر چه سایز حلقه بزرگتر باشد، تراکنش بزرگتر می‌شود و به تبع آن کارمزدش نیز افزایش می‌یابد. آلیس این خروجی‌ها را با کلید پرداخت خصوصی (private spend key) خود امضا می‌کند و تراکنش را به بلاک چین می‌فرستد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که آلیس به گرفتن اجازه مالکین تراکنش‌های قبلی برای استفاده از خروجی‌ها نیازی ندارد.

فرض کنید که آلیس سایز حلقه‌ را ۴ انتخاب کرده است. در این صورت ۴ آوتپوت (Output) مختلف با تراکنش آلیس ادغام می‌شوند و این کار را برای شخص ثالثی که می‌خواهد تراکنش آلیس را تشخیص دهد، سخت می‌کند. گیرنده تراکنش نیز با استفاده از کلید مخصوصی که در اختیار دارد، تراکنش مربوطه را بین تمامی تراکنش‌ها تشخیص می‌دهد.

تراکنش‌های محرمانه حلقوی (Ring CT)

دیدیم که چگونه می‌توان هویت فرستنده و گیرنده را مخفی نگه داشت. اما آیا روشی وجود دارد که مبلغ تراکنش را هم مخفی کرد؟

قبل از پیاده‌سازی Ring CT در سال ۲۰۱۷، تراکنش‌ها در شبکه مونرو به طریق زیر انجام می‌شد:

اگر آلیس می‌خواست ۱۲.۵ مونرو به باب بفرستد، باید تراکنش را به چند قسمت مختلف تقسیم می‌کرد و آن را مثلاً در سه تراکنش با مقادیر ۱۰، ۲ و ۰.۵ مونرو انجام می‌داد. هر تراکنش امضای حلقوی خودش را استفاده می‌کرد و جداگانه به بلاک چین اضافه می‌شد.

با اینکه هویت فرستنده مجهول باقی می‌ماند اما مقادیر تراکنش‌ برای همه قابل مشاهده بود. برای حل این مسئله Ring CT پیاده‌سازی شد که بر اساس تحقیقات گرگوری مکسول (Gregory Maxwell) به دست آمده بود. با این ترفند دیگر نیاز نبود که اینپوت تراکنش‌ها به قسمت‌های کوچکتری بشکنند تا مقدار تراکنش نیز از نظر عموم غیرقابل مشاهده شود.

البته مونرو ابزارهای ناشناس ماندن را در این روش‌ها خلاصه نکرده است و برای به حداکثر رساندن محرمانگی هنگام مخابره تراکنش‌ها به شبکه از مسیریابی I2P که KOVRI نام دارد، استفاده می‌کند.

تاریخچه قیمت مونرو

در زمان نگارش این مقاله مونرو در قیمت ۴۵ دلار در حال معامله است. ارزش هر واحد این ارز دیجیتال در جریان رشد شدید بازار ارزهای دیجیتال در اواخر ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ حتی به نزدیکی ۵۰۰ دلار نیز رسید. این در حالی است که نزدیک به دو سال قبل از این رشد شدید قیمت مونرو در محدوده زیر ۱ دلار در حال نوسان بود.

تعداد کل کوین‌های شبکه مونرو ۱۸.۴ میلیون عدد تعیین شده است. در حال حاضر ۱۶.۷۵ میلیون کوین در شبکه آزاد شده است. طبق برنامه در صورت استخراج تمام کوین‌های شبکه (تمام ۱۸.۴ میلیون واحد)، در هر دقیقه ۰.۳ مونرو استخراج خواهد شد تا با ایجاد نرخ تورم سالیانه ثابت، سکه‌های گم شده شبکه جبران شوند و ماینرها علاوه بر کارمزد تراکنش‌ها، برای فعالیت در شبکه انگیزه داشته باشند.

کیف پول‌های مونرو

در سایت مونرو برای این ارز دیجیتال کیف پول‌های رسمی و مورد تایید آن معرفی شده است. در این بخش به معرفی کیف پول‌های رسمی مونرو خواهیم پرداخت.

کیف پول‌های دسکتاپ

کیف پول رسمی: کیف پول‌های دسکتاپ معرفی شده در سایت مونرو برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس و مک ارائه شده است.

نکته: توصیه می‌شود تنها از کیف پول‌های رسمی هر ارز دیجیتال که در سایت آن ارائه شده، استفاده کنید.

کیف پول مای‌مونرو (MyMonero): این کیف پول هرچند غیررسمی است اما توسط سایت مونرو تایید شده است.

 

کیف پول‌های گوشی

کیف پول monerujo: این کیف پول برای گوشی‌های با سیستم عامل آندروید ارائه شده و مورد تایید مونرو است.

کیف پول cakewallet: این کیف پول نیز برای گوشی‌های با سیستم عامل آی‌او‌اس ارائه شده و تیم مونرو آن را تایید کرده است.

چگونه مونرو بخریم؟

خرید مستقیم مونرو با ریال از طریق سایت‌های داخلی انجام می‌شود. اما با این حال بیشتر سایت‌های داخلی در حال حاضر فقط بیت کوین یا اتریوم می‌فروشند. تعداد کمی از این سایت‌ها هستند که مونرو را به سبد فروششان اضافه کرده‌اند. در صورت موجود بودن مونرو در این سایت‌ها شما حتما باید از معتبر بودن سایت داخلی اطمینان حاصل کنید.

اما متداول ترین روش خرید مونرو، مخصوصا برای کاربران ایرانی، خرید بیت کوین یا اتریوم از سایت‌های ایرانی یا سایت معتبر لوکال بیت‌کوینز و سپس تبدیل بیت کوین یا اتریوم خریداری شده در یک صرافی معتبر به مونرو است.

لیست صرافی‌هایی که مونرو دارند را می‌توان از سایت کوین‌مارکت‌کپ مشاهده کرد. باید توجه داشته باشید که به دلیل مسائل تحریم، پیش از انتخاب یک صرافی از مشکل نداشتن آن با کاربران ایرانی اطمینان حاصل کنید.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

بایننس با مونرو خداحافظی می‌کند: دلایل پشت پرده این تصمیم چیست؟

بایننس با مونرو خداحافظی می‌کند: دلایل پشت پرده این تصمیم چیست؟

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

نیازی به هزینه نیست! تریدینگ یا معامله را رایگان یاد بگیر!

نیازی به هزینه نیست! تریدینگ یا معامله را رایگان یاد بگیر!

رمزارز لیدی (می‌لیدی) چیست؟‌ میم‌کوین جادویی برای NFT

رمزارز لیدی (می‌لیدی) چیست؟‌ میم‌کوین جادویی برای NFT


تحلیل کاربران

مونرو

carilho

26/آبان/1399

مونرو یک ارز دیجیتالیه که بیشتر بر روی امنیت شبکه اصرار داره و تراکنش ها در این رمز ارز قابل پیگیری و رهگیری نیستند و دلیل محبوبیتش هم همین ویژگی هست

14

ایجاد امضای حلقه ای

telesm

12/تیر/1399

برای ایجاد یک امضای حلقه، پلتفرم مونرو از ترکیبی از کلیدهای حساب فرستنده استفاده کرده و آن را با کلیدهای عمومی روی بلاک‌چین یکپارچه می‌کند، کاری که آن را هم منحصر به فرد و هم خصوصی می‌کند. این عملیات اجازه می‌دهد تا هویت فرستنده نیز مخفی شود زیرا حصول اطمینان از اینکه کلیدهای کدام اعضای گروه برای ایجاد این امضای پیچیده استفاده شده است به لحاظ کامپیوتری امری غیرممکن است.

84

استخراج مونرو

telesm

12/تیر/1399

استخراج مونرو را می‌توان با استفاده از یک کامپیوتر استاندارد انجام داد و نیازی نیست فرد از سخت افزار خاصی مانند (application-specific integrated circuit) یا همان ایسیک (ASIC) استفاده کند. مونرو روی تمام پلتفرم‌های سیستم عامل از جمله ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید، و FreeBSD اجرا می‌شود.

128

رسد مونرو در سکوت کامل

sasantrayder

09/فروردین/1399

بعد از سقوط تاریخی قیمت ارزهای دیجیتال در ۱۲ مارس (۲۲ اسفند)، که طی آن قیمت مونرو به ۲۴.۰۵ دلار سقوط کرد، این ارز توانسته است ۹۵ درصد افزایش قیمت داشته باشد و در حال حاضر با قیمت ۴۷ دلار معامله می‌شود

2

مونرو

imanfk

26/آذر/1398

در حالی که این خبر ممکن است برای انتشارات های بزرگ و پلتفرم های موجود خوشایند نباشد اما قطعا برای انتشارات های مستقل و بازیگران خبر خوبی خواهد بود

14

مونرو ،محبوب پنهانکارها

telesm

13/تیر/1399

در اخبار اخیر که منتشر شد گفته میشود گروههای پنهانکار و تروریستی مثل داعش تمایل بیشتری به مونرو نسبت به لیت کوین دارند چون کاملا مخفی و غیر قابل ردیابی است

87

مزیت مونرو به بیتکوین

telesm

13/تیر/1399

از مزایای مونرو نسبت به بیت کوین ، قابلیت تبدیل به پول است، به این معنی که دو ارز پولی می توانند به صورت متقابل جایگزین شوند و هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

89

بلوکهای مونرو و بیت کوین

telesm

13/تیر/1399

بلوک‌های مونرو به‎طور متوسط در هر 2 دقیقه و بلوک‌های بیت‌کوین به‎طور متوسط در هر 10 دقیقه تولید می‌شوند. بلوک‌های بیت‌کوین دارای حداکثر اندازه هستند و همین امر باعث می‌شود معامله شما به تاخیر بیافتد. اگر ناگزیر هستید که معاملات خود را فوراً در یک بلاک بیت‌کوین قرار دهید، مجبور خواهید بود مبلغ معامله را که به شبکه بیت‌کوین پرداخت می‌کنید، افزایش دهید. این مسئله یکی از مزایای مهم مونرو نسبت به بیت کوین است.

107

مونرو و بیت کوین

telesm

13/تیر/1399

معامله های معدودی که توسط یک کاربر در شبکه بیت کوین انجام می شود روی همان آدرس مرتبط منتشر شده و این امکان را به شما می دهد تا تراکنش های کلیه کاربران، دولت، خانواده و دوستان خود ببینید و از روند مبادلات صاحب آدرس مطلع گردید. در صورتیکه کلیه تراکنش های انجام شده روی شبکه مونرو  ۱۰۰٪ غیر قابل ردیابی است.

83

xmr

imandim

19/آذر/1398

در حال حاضر تعدادی از ارزهای دیجیتال اجازه دسترسی و ردیابی عمومی تراکنش‌ها را به افراد می‌دهند، برخی از آن ها ایجاد حریم خصوصی را برای کاربر اختیاری می‌کنند و برخی دیگر ویژگی حریم خصوصی را اجباری و مطلق در نظر می گیرند. مونرو ارز دیجیتالی غیرمتمرکز است که به حریم شخصی و امنیت کاربرانش اهمیت زیادی می‌دهد. در واقع مزیت اصلی مونرو نسبت به سایر رقبا حریم خصوصی و تراکنش‌های غیرقابل ردیابی آن است. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین کیف پول مونرو در سال 2019 میلادی و ویژگی های هر کدام از آنها آشنا کنیم.

16

عملکرد مونرو

telesm

12/تیر/1399

مونرو اطلاعات مرتبط با تراکنش‌ها، مانند هویت فرستنده‌ها و گیرنده‌ها و همچنین مقدار منتقل شده در هر تراکنش، را با مخفی کردن آدرس استفاده شده توسط شرکت کننده‌ها ناشناس می‌کند. علاوه بر حفظ حریم شخصی، فرآیند استخراج (mining) مونرو نیز براساس مفهوم تساوی‌گری انجام می‌شود، این مفهوم تمام افراد جامعه را مساوی و شایسته دریافت فرصت‌های برابر می‌داند

98

مونرو

carilho

26/آبان/1399

مونرو با استفاده از یک دفتر کل به ثبت معاملات میپردازه در حالی که واحدهای جدید از طریق فرایندی به نام  استخراج، ایجاد شده‌است. مونرو قصد داره با هدف بهبود وضعیت موجود ارز رمز پایه، از طریق گمنام کردن فرستنده، گیرنده و مقدار هر معامله ایجاد شده گام برداره

15

استخراج مونرو

shayanodin

24/خرداد/1399

مونرو واقعا عالیه،من خودم فقط مونرو استخراج میکنم ،با یه لپ تاپ قدرتمند و برنامه ماینر گیت مدت هاست که اینکارو میکنم صرافی پایا ارز هم خوب میخره مونرو رو

4

مونرو مورد علاقه محافظه‌کار ها

imanmozaffari

21/شهریور/1398

به جرعت میتوان گفت بعد از بیت‌کوین مورد علاقه ترین رمز ارز در بین افراد محافظه‌کار که مایل هستند نقل و انتقالات مالیشان در حریم خصوصی انجام شود، است.

12

مونرو چیه

telesm

12/تیر/1399

مونرو (XMR) که در سال 2014 شروع به کار کرد یک رمزارز ‌متن‌باز (open source) با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی است که با استفاده از مفهوم بلاک‌چین ساخته شده و کار می‌کند.

84

ادرسهای مخفی مونرو

telesm

12/تیر/1399

آدرس‌های مخفی نیز به حفظ حریم خصوصی بیشتر کمک می‌کنند. این آدرس‌های تصادفی یک بار مصرف از طرف گیرنده برای هر تراکنش ایجاد می‌شوند. از طریق استفاده از این آدرس‌های مخفی میتوان آدرس واقعی مقصد یک تراکنش و در نتیجه هویت گیرنده را نیز پنهان کرد.

84

قابلیت معاوضه مونرو

carilho

26/آبان/1399

بدون این قابلیت، شاید مونرو به اندازه ارزهای دیجیتال دیگر کارایی نداشت. منظور از قابلیت معاوضه این است که مونرو مانند دلار می تواند مبادله شود

15

تفاوت الگوریتم مونرو و لیتکویت

telesm

13/تیر/1399

 بیت‌کوین بر روی تراشه‌های کاوش سفارشی ساخته شده (معروف به ASICها) نسبت به لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی استاندارد به‌طور چشم‌گیری سریع‌تر اجرا می‌شود. در مقابل، الگوریتم کاوش مونرو بطور خاص طوری طراحی شده است که ASICها نسبت به رایانه‌های معمولی که متعلق به عموم مردم هستند مزیت زیادی ندارند.

84

مونرو ،محبوب پنهانکارها

telesm

13/تیر/1399

در اخبار اخیر که منتشر شد گفته میشود گروههای پنهانکار و تروریستی مثل داعش تمایل بیشتری به مونرو نسبت به لیت کوین دارند چون کاملا مخفی و غیر قابل ردیابی است

82

استخراج مونرو

carilho

26/آبان/1399

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال مونرو نیز قابلیت استخراج دارد. در واقع اطلاعات داخل هر بلاک از طریق الگوریتمی رمزنگاری شده در اختیار سخت افزارهای مخصوص استخراج قرار می گیرد تا آن ها بتوانند مسائل را حل کنند

15

امضای حلقه ای مونرو

telesm

12/تیر/1399

امضاهای حلقه‌ای باعث می‌شود که یک فرستنده بتواند هویت خود را از سایر افراد در یک گروه مخفی کند. امضاهای حلقه‌ای امضاهای دیجیتالی ناشناسی از یک عضو از گروه هستند، درحالیکه مشخص نیست که کدام عضو گروه تراکنش را امضا می‌کند.

84

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.