coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.2%

66,728 $

3,850,205,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.3%

3,073 $

177,329,987 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9999 $

57,694 تومان

Tether

Tether

usdt

0.3%

575.5 $

33,208,081 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.5%

170.49 $

9,837,273 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

57,694 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.3%

3,072 $

177,229,589 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2%

0.5112 $

29,496 تومان

XRP

XRP

xrp

1.1%

6.38 $

368,126 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.5%

0.1502 $

8,667 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

ورج (Verge) چیست؟/ از کجا و چگونه ورج بخریم؟

19/خرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
 ورج (Verge) چیست؟/ از کجا و چگونه ورج بخریم؟
Verge
XVG
معرفی
2198
دقیقه

ارز دیجیتالی ورج که در ابتدا فقط برای یک شوخی خلق شده بود، امروزه به صورت جدی توسط سرمایه‌گذاران دنبال می‌شود. محبوبیت این ارزدیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین ما را بر آن داشت تا راهنمای جامعی از ورج برای شما تهیه کنیم.

ورج (Verge) چیست؟

«وِرج» (Verge) با واحد اختصاری XVG ارز دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین است که به‌منظور استفاده‌های روزمره افراد طراحی‌شده. این ارز بر پایه یک نسخه اصلاح‌شده از بلاک چین بیت کوین ساخته شده و قرار است تا در عین حفظ حریم شخصی خود، با تحقق هدف اصلی تکنولوژی بلاک چین که ایجاد یک کسب و کار و سریع برای افراد، به وجود بیاورد. در عین حال کارآمدی و استفاده از ساز و کار غیرمتمرکز از جمله ویژگی‌هایی است که برای انجام مستقیم تراکنش‌ها در ورج به کار گرفته شده.

هدف ورج چیست؟

مأموریت و هدف ورج ایجاد امکان انجام تراکنش‌های روزمره به وسیله بلاک چین در سرتاسر دنیا و برای تک‌تک افراد است. ورج این قابلیت را دارد که بتواند به صورت مستقیم، کار آمد و با حفظ حریم شخصی کاربر، تراکنش‌ها را به انجام برساند. به وسیله این ارز، افراد و صاحبان کسب و کارها می‌توانند یک گزینه منعطف را در انجام تراکنش‌ها و دریافت و ارسال مبالغ در کنار خود ببینند و از آن استفاده کنند. به وسیله قابلیتی جدید، کاربران قادرند تا به راحتی تراکنش‌های بزرگ‌تر خود را در میان تراکنش‌های کوچک‌تر خود مدیریت نمایند.

ورج چه زمانی ایجاد شد؟

ورج در سال ۲۰۱۴ و تحت عنوان «دوج کوین دارک» (DogeCoinDark) ایجاد شد. در سال ۲۰۱۶ با تغییر نام به ورج وارد جریان اصلی ارزهای دیجیتال شد.

آیا ورج یک شرکت خصوصی است و چگونه تأمین بودجه شده؟

خیر، این ارز به صورت ۱۰۰ درصد تحت یک نرم افزار متن باز کار می‌کند. ورج توسط ICOها یا عملیات‌های پیش استخراج ایجاد نشده؛ روند توسعه و بازاریابی این ارز دیجیتال توسط حمایت هزاران فرد از جامعه ورج صورت گرفته است.

کارمزد تراکنش‌ها در ورج چقدر است؟

کارمزد تراکنش‌ها چیزی در حدود ۰.۱ ورج است که با قیمت فعلی معادل ۰.۰۰۸ دلار است.

سرعت تراکنش‌های ورج چگونه است؟

بسته به شلوغی شبکه، بین ۳۰ تا ۵۰ ثانیه برای هر تراکنش زمان صرف می‌شود.

حجم تراکنش‌ها در یک ثانیه چقدر است؟

۱۰۰ تراکنش در ثانیه. به وسیله تکنولوژی RSK که در شبکه به کار خواهد رفت، برنامه‌هایی برای افزایش این میزان به ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه در دست برسی است.

چطور می‌توانم از ورج در کسب و کارهای خود استفاده کنیم؟

به وسیله استفاده از سایت «کوین پیمنتس» (Coinpayments) یا APIهای موجود در گیت هاب امکان بهره گیری از XVG در کسب و کار شما مهیا خواهد شد.

ورج چیست؟

ورج (Verge) ارز دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین با پروسه‌ای شبیه به بیت کوین اما نسبت به بیت کوین دارای سرعت و حریم خصوصی فوق‌العاده بالاتر است.

در ورج با واحد اختصاری XVG به جز سرعت و کارمزد مناسب شبکه، تمرکز شدیدی بر حریم خصوصی با استفاده از شبکه‌های ناشناس محور مانند TOR و i2p است. با بهره‌مندی از این قابلیت‌ها، برخلاف بیت کوین که جزئیات یک تراکنش تقریباً شفاف است.

تمام تراکنش‌ها کاملاً ناشناس هستند و حتی IP کاربران هم قابل تشخیص نیست. حریم خصوصی ورج در مقابل ارزهای پیگیر گریز دیگری چون مونرو، دش و زی‌کش به مراتب بالاتر است.

ورج یک پروژه ۱۰۰٪ متن باز است و همه توسعه دهندگان می‌توانند کدهای آن را بررسی یا بهبود بخشند. هيچ عرضه اولیه سکه (ICO) برای ورج انجام نشده است.

ارز دیجیتالی ورج با نام DogeCoinDark در سال ۲۰۱۴ متولد شد که مانند دوج کوین در ابتدا فقط برای یک شوخی خلق شده بود اما در سال ۲۰۱۶ با هدف قرارگیری در جریان اصلی ارزهای دیجیتال، به Verge تغییر نام داد.

زمان مورد نیاز برای تایید تراکنش‌های ورج حدود ۳۰ تا ۵۰ ثانیه است و کارمزد شبکه چیزی مبلغی ناچیزی در حدود ۰.۱ ورج (حدود ۰.۰۰۸ دلار با قیمت فعلی) است. با پروتکل شبح (Wraith) می‌توانیم تراکنش‌ها را در یک دفترکل خصوصی مخفی کنیم. این در حالی است که در صورت الزام یک گزینه ثبت تراکنش در دفترکل عمومی وجود دارد.

ورج چگونه کار می‌کند؟

مانند بیت کوین و اتریوم و بسیاری ارز ارزهای دیجیتال دیگر، ورج یک کوین قابل استخراج است که از سیستم اثبات کار بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های جالب ورج می‌توان به وجود ۵ الگوریتم استخراج روی یک بلاک چین اشاره کرد. برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال که فقط یک الگوریتم استخراج دارد، ورج دارای ۵ الگوریتم مختلف است که برای ماینرها این امکان را فراهم می‌سازد تا بتوانند با انواع دستگاه‌ها و سخت افزارهای موجود، اقدام به استخراج نمایند. الگوریتم‌های استخراج در ورج عبارتند از:

  • myr-groestl
  • blake2s
  • Script
  • X17
  • Lyra2rev2

تور (TOR) راهی شناخته شده برای ناشناس سازی آدرس های IP است. TOR مخفف کلمه The Onion Router به معنای مسیر سازی پیازی است، زیرا در شبکه تور مانند پیاز پیام به جای عبور از یک ISP در لایه های مختلفی عبور می‌کند.

در تور آدرس IP یک پیغام بارها و بارها تغییر می‌کند بنابراین یافتن فرستنده اصلی تقریبا غیرممکن است. با تور، هیچ نودی منشا پیغام رسیده شده را نخواهد فهمید و این در کل مسیر به همین منوال پیاده سازی شده است.

 

ورج از روند لایه لایه تور و I2P به منظور غیرممکن سازی رهگیری تراکنش‌ها بهره می‌برد.

توجه داشته باشید که فقط در صورت استفاده از کیف پول‌ های معتبر ورج می‌توانید از قابلیت عدم رهگیری تراکنش‌ها استفاده کنید در صورت استفاده از کیف پول‌های صرافی‌ها احتمال شناسایی تراکنش شما وجود دارد.

استخراج کنندگان با نصب برنامه‌های مورد نیاز و در اختیار قراردادن قدرت سخت افزاری به تایید تراکنش‌ها و امنیت شبکه کمک می‌کنند و تراکنش‌ها هر ۳۰ ثانیه را برای ثبت در بلاک چین در بلاک ها قرار می‌دهند. با استخراج هر بلاک، ماینر مقداری ورج پاداش دریافت خواهد کرد و باعث ایجاد واحدهای ارزی جدید می‌شود. همچنین استخراج کنندگان از کارمزد تراکنش‌ها نیز بهره‌مند خواهند شد.

همانظور که گفتیم استخراج ورج با انواع سخت افزارها از جمله، CPU، GPU و دستگاه‌های ASIC احتمالی امکان پذیر است.

قیمت و سرمایه گذاران ورج

ورج دارای منابع محدود است و فقط تا ۱۶.۵ میلیارد واحد از آن استخراج خواهد شد و امکان کم زیاد شدن آن وجود ندارد. به گفته وب سایت اصلی، علت تعداد بالای منابع ورج، کنترل بازار و جلوگیری از شلوغی شبکه و همچنین کاربردی تر سازی این ارز دیجیتال است. با توجه به محدود بودن منابع، در صورت رشد تقاضا به مرور زمان قیمت ورج افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر حدود ۱۴ میلیارد واحد از ورج استخراج شده و به گفته سایت اصلی پیشبینی می‌شود که تا ۱۰ سال آینده تمام واحد های ورج استخراج شوند. مانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال قابل استخراج، به مرور زمان برای حفظ شبکه ماینرها استخراج ورج سخت تر و سخت تر خواهد شد و این در رشد قیمت احتمالی موثر است.

از سال ۲۰۱۶ تا دسامبر ۲۰۱۷، قیمت ورج با شیبی ملایم و کاملا آهسته تا مرز ۰.۰۰۶ دلار برای هر واحد پیشرفت اما در دسامبر ۲۰۱۷ با تبلیغات قوی و معرفی کاربردهای شبکه به کاربران در کنفرانس‌های مختلف، قیمت ورج با رشد شدید حدود ۲۰۰۰ درصد در کمتر از ۱۰ روز، به قیمت حدود ۰.۲۵ دلار رسید اما پس از از آن ورج هم همانند اغلب ارزهای دیجیتال بازار تحت تاثیر اصلاح قیمت بزرگ دسامبر ۲۰۱۷ قرار گرفت.

قیمت ورج به کاربرد هر چه بیشتر این ارز بستگی دارد. از آنجایی که تراکنش‌های ورج قابلیت ناشناس سازی فوق العاده ای دارند، کاربردی شدن برای آن محتمل است. در سال ۲۰۱۸ توسعه دهندگان برنامه‌های ویژه ای برای کاربردی سازی این ارز دیجیتال در نظر گرفته اند.

کیف پول‌های ورج

برای ذخیره ورج کیف پول‌های بسیار زیادی توسعه داده شده اند اما پیشنهاد می‌شود که از کیف پول‌های رسمی و قابل اعتمادی که توسط سایت رسمی ورج، معرقی شده است،‌ استفاده کنید.

کیف پول‌های دسکتاپ ورج

در سایت رسمی ورج چندین نوع کیف پول دسکتاپ برای دانلود ارائه شده است اما پیشنهاد ما استفاده کیف پول رسمی یا کیف پول الکتروم ورج است. کیف پول رسمی ورج هسته اصلی شبکه است و برای اولین استفاده باید مدت زمانی را صرف همگام سازی شبکه کنید اما با کیف پول الکتروم نیازی به همگام سازی نیست و برای کاربردهای روزمره مناسب تر است.

کیف پول‌های موبایل ورج

در حال حاضر تنها کیف پول رسمی ورج برای موبایل، کیف پول اندروید است و فعلا کیف پول رسمی برای پلتفرم IOS توسعه نیافته است. به گفته سایت رسمی، شرکت Coinomi به زودی نرم افزار مبتنی بر آی‌او‌اسی را برای ذخیره ورج منتشر خواهد کرد.

طور از کیف پول ورج خود نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

اگر از کیف پول‌های الکتروم استفاده می‌کنید، تنها کافی است یک عبارت ۹ کلمه‌ای را برای خود ایجاد نمایید. این عبارت را در هنگام ایجاد کیف پول خود می‌توانید انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که عبارت خود را به صورت نسخه‌های الکترونیکی ذخیره نکنید چرا که در معرض خطر هک شدن قرار خواهد گرفت. با دزدیده شدن این عبارت، امکان دزدیده شدن ارزهای شما نیز ممکن خواهد شد.

چگونه ورج بخریم؟

خرید ورج از صرافی های ارزهای دیجیتال انجام می‌گیرد. به ظور کلی دو راه برای خرید ورج وجود دارد :

۱- خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار

۲- تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به ورج

خرید ورج با ریال

خرید مستقیم ورج با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی صورت می‌گیرد. اکثر سایت های داخلی در حال حاضر فقط بیت کوین یا در برخی موارد اتریوم می‌فروشند و امکان خرید مستقیم با ریال فعلا وجود ندارد. البته افرادی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید و فروش ورج می‌کنند که کار پر ریسکی است.

خرید ورج با دلار

خرید مستقیم ارزهای دیجیتال با دلار یک روش متداول در سراسر جهان است اما نه برای کاربران ایرانی. برای خرید ارزهای دیجیتال با دلار نیاز به حساب های بین المللی مانند مستر یا ویزا کارت است. به دلیل تحریم های موجود، برای افراد ساکن ایران، خرید مستقیم با دلار نیاز به واسطه های زیادی دارد که در نهایت باعث افزایش هزینه تمام شده می‌شود به علاوه مشکل ثبت نام کاربران ایرانی در سایت های معتبر خارجی هم وجود دارد.

برای خرید مستقیم ورج با دلار می‌توانید از سایت های Changelly و Yobit اقدام کنید.

تبدیل سایر ارزهای دیجیتال به ورج

متداول ترین راه خرید ورج و یا سایر ارزهای دیگر، مخصوصا برای کاربران ایرانی است. در این روش شما باید از سایت های ایرانی یا سایت معتبر LocalBitcoins.com،‌ با استفاده از ریال اقدام به خرید بیت کوین یا اتریوم کنید و سپس این بیت کوین یا اتریوم را به صرافی های معتبر منتقل و آن را تبدیل به ورج نمایید.

سایت های قابل استفاده برای کاربران ایرانی به منظور تبدیل بیت کوین یا اتریوم به ورج:

چنجلی(Changelly)

 

یک پلتفرم تبادل سریع ارزهای دیجیتال است که بهترین نرخ کارمزد تبادل ارزهای دیجیتال را در بازار ارائه داده است. این سایت در واقع یک صرافی نیست.

ربات چنجلی با پلتفرم های بزرگ و معروف ارزهای دیجیتال مانند پولونیکس و بیترکس هماهنگ است. این ربات در کسری از ثانیه، درخواست های خرید و فروش را در این پلتفرم ها ثبت می کند سپس بهترین قیمت موجود را که در صفحه اصلی نشان داده می شود را انتخاب و به کاربر نشان می دهد. در چنجلی می توانید حدود ۳۵ ارز دیجیتال را به صورت خیلی سریع و فوری تبادل کنید.

ShapeShift

یکی از راه های ساده تبدیل ارزها سایت شیپ‌شیفت است. این پلتفرم محیط کاربری ساده و زیبایی دارد و هر کسی می تواند به سادگی ارز خود را در آن تبدیل کند. امنیت بالای این صرافی در میان کاربران زبانزد است. این سیستم ارز شما را ذخیره نمی کند بنابراین خطر بلوکه شدن شما را تهدید نخواهد کرد. سرعت و کارمزد مناسب هم از ویژگی های خوب این سیستم است.

Binance

صرافی چینی بایننس هم روش خوبی برای خرید ورج است. به دلیل چینی بودن صرافی احتمال تحریم و بلوکه شدن پول ها بسیار کم است. این سایت برای کاربران ایرانی قابل استفاده است. شما می توایند بیت کوین یا ارزهای دیگر را در این صرافی شارژ کنید و اقدام به خرید ورج یا ارزهای دیگر نمایید. همانظور که گفتیم این صرافی می تواند به عنوان کیف پول،‌سرمایه شما را ذخیره کند. پیشنهاد می‌کنیم که پس از خرید، ارزهای خود را به کیف پول های امن منتقل کنید.

Hitbtc

مانند بایننس این پلتفرم هم محیط خوبی برای خرید و فروش ورج و سایر ارزهای دیجیتال است. ریسک بلوکه کردن در این صرافی بسیار بالاتر است بنابراین سعی کنید بلافاصله پس از خرید مبالغ خود را به کیف پولی امن منتقل کنید.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

نیازی به هزینه نیست! تریدینگ یا معامله را رایگان یاد بگیر!

نیازی به هزینه نیست! تریدینگ یا معامله را رایگان یاد بگیر!

رمزارز لیدی (می‌لیدی) چیست؟‌ میم‌کوین جادویی برای NFT

رمزارز لیدی (می‌لیدی) چیست؟‌ میم‌کوین جادویی برای NFT

نقش اول این روزهای بازار کریپتو٬ PEPE این قورباغه سبز عجیب!

نقش اول این روزهای بازار کریپتو٬ PEPE این قورباغه سبز عجیب!


تحلیل کاربران

ورج

imanfk

26/آذر/1398

چند بازی دیگر هم در سه ماهه اول و دوم ۲۰۱۹ وارد بازار خواهند شد اما واقعه برجسته ای که قرار است روی دهد Item Store می باشد که در حال حاضر در حال توسعه است. در حالی که پروژه هایی مانند DMarket بازاری را برای گزینه های جانبی بازی ها ایجاد می کنند

16

ورج

imandim

19/آذر/1398

مأموریت و هدف ورج ایجاد امکان انجام تراکنش‌های روزمره به وسیله بلاک چین در سرتاسر دنیا و برای تک‌تک افراد است. ورج این قابلیت را دارد که بتواند به صورت مستقیم، کار آمد و با حفظ حریم شخصی کاربر، تراکنش‌ها را به انجام برساند. به وسیله این ارز، افراد و صاحبان کسب و کارها می‌توانند یک گزینه منعطف را در انجام تراکنش‌ها و دریافت و ارسال مبالغ در کنار خود ببینند و از آن استفاده کنند. به وسیله قابلیتی جدید، کاربران قادرند تا به راحتی تراکنش‌های بزرگ‌تر خود را در میان تراکنش‌های کوچک‌تر خود مدیریت نمایند.

21

ارز دیجیتال ورج

marwan

24/تیر/1402

این ارز در سال 2014 تحت عنوان DogeCoinDark معرفی شد که اساسا یک فورک یا شاخه از DogeCoin بوده و به منظور ایجاد جایگزینی ناشناس و محرمانه تر طراحی شده است. بنیان گذار این ارز، باور داشت که بیت کوین به اندازه کافی خصوصی و محرمانه نبوده، از این رو وی تصمیم گرفت تا بلاکچین تازه ای ایجاد کند که تراکنش ها در آن قابل پیگیری نباشند. جالب است که تا به امروز، کسی سازنده واقعی Verge را نشناخته و از اطلاعات وی تنها یک نام کاربری "Sunerok" در دسترس است. 

2

ورج

jahangird

19/مهر/1398

یکی از ارزهای بوده که اگه اوایل ورودش یکی ۹ میلیون توش سرمایه گزاری میکرد الان ۲۷۰ میلیارد به جیب میزد

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.