coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.4%

66,812 $

3,841,690,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.1%

3,113 $

178,978,525 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0%

578 $

33,235,000 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.5%

171.91 $

9,884,825 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

57,494 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.1%

3,110 $

178,833,625 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.3%

0.5213 $

29,975 تومان

XRP

XRP

xrp

2.1%

6.44 $

370,300 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

0.5%

0.1525 $

8,769 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

تحلیل توافق برگزیت و تاثیر آن بر پوند

16/دی/1399
افزودن به نشان شده ها
تحلیل توافق برگزیت و تاثیر آن بر پوند
England
GBP
تحلیل
فارکس
5878
5 دقیقه

عدم رالی پوند پس از توافق برگزیت

انگلیس و اتحادیه اروپا به تازگی در مورد روابط پس از برگزیت به ویژه در زمینه تجارت آزاد توافق کردند که به بیش از چهار سال عدم اطمینان سیاسی پایان داد. با این حال، حدود دوازده ماه مذاکره به چیزی بیش از توافق روی حداقل‌ها منتهی نشد. بنابراین، کسانی که امیدوارند جهان بتواند سرانجام از غائله برگزیت عبور کند، ممکن است با فهمیدن این نکته که هنوز چیزهای زیادی برای حل وجود دارد، ناامید شوند. اگرچه مذاکرات بعدی در پشت صحنه خواهد بود و تیترهای این مذاکرات در سطر اخبار قرار نمی‌گیرند، اما همچنان موضوعات مهمی در معرض ریسک قرار دارند. خصوصا صنعت پرسود خدمات مالی لندن. توافق حداقلی، معامله‌گران پوند را تحت فشار قرار داده است زیرا این ارز قبلا منتظر توافق بر مبنای تجارت آزاد بوده و رشد خوبی داشته است.

روی چه چیزی توافق شده است؟

پس از اعلام توافق تاریخی میان انگلستان و اتحادیه اروپا در شب کریسمس، هر دو طرف ادعای پیروزی کردند. نخست وزیر بوریس جانسون سریعا به پیروزی تیم مذاکره کننده خود اشاره کرد. وی به تجارت بدون تعرفه و سهمیه، توانایی عدم نیاز به انطباق استانداردهای زیست محیطی، اجتماعی و کاری اتحادیه اروپا، رد حوزه دادگستری اروپا برای حل مناقشات، ایجاد سیستم خاص برای کمک‌های دولتی و کنترل مجدد آبهای ماهیگیری انگلستان به عنوان موفقیت‌هایی که در مذاکرات کسب کرده است، اشاره کرد.

از این رو، به نظر می‌رسد که جانسون محکم روی خطوط قرمز خود ایستاده است و امتیازاتی که انگلستان کسب کرده است، بیش از اتحادیه اروپاست. با این حال، همه این «پیروزی‌ها» با هشدارهایی روبرو است. به عنوان مثال، در مورد سیاست‌های زیست محیطی، اجتماعی و کار، اگرچه انگلستان قادر به تعیین قوانین خود خواهد بود، اما اگر اتحادیه اروپا فکر کند انگلستان با واگرایی قابل توجه از رویه‌های اتحادیه اروپا به طور ناعادلانه‌ای مزیت رقابتی کسب کرده است، قدرت ضربه زدن با وضع تعرفه را خواهد داشت.

در مورد مساله حساس ماهیگیری، کاهش ۲۵ درصدی سهمیه ماهیگیری اروپاییان در آب‌های انگلستان بسیار کمتر از کاهش ۶۰ درصدی است که انگلستان در آغاز مذاکرات مطالبه کرده بود. گرچه انگلستان موفق شد مدت زمان کاهش مرحله‌ای محدودیت ماهیگیری خود را از ده سال به ۵.۵ سال کاهش دهد. در کنار این، ماهیگیران هر دو طرف به طور بالقوه با عدم اطمینان بی‌پایان روبرو هستند زیرا توافق ایجاب می‌کند که پس از دوره گذار، بحث‌هایی سالانه برای تصمیم‌گیری در مورد دسترسی به آبهای ماهیگیری وجود داشته باشد.

بازبینی دوره‌ای

اما توافق بر سر شیلات تنها بخشی نیست که باید به صورت دوره‌ای بر سر آن توافق صورت گیرد. توافق در مورد رقابت منصفانه نیز پس از چهار سال باید مورد بازبینی قرار گیرد. علاوه بر این اگر هریک از طرفین از نحوه اعمال استانداردها ناراضی باشد، می‌تواند بازبینی را شروع کرده که در نهایت به اعمال تعرفه در پاسخ به هرگونه اختلاف منجر خواهد شد.

با این حال، بازبینی‌های دوره‌ای می‌تواند به توافق بهتری نیز منجر شود چرا که توافق برگزیت راه را برای اعمال هرگونه بروزرسانی باز می‌گذارد. طرفین استدلال می‌کنند که «بازبینی دوره‌ای» از حصول شرایط مطلوب در روابط بین انگلستان و اتحادیه اروپا اطمینان حاصل خواهد کرد حتی اگر منجر به ایجاد توافقی به مراتب بدتر شود. این موضوع تا زمانی که دو طرف به یک توافق دائمی‌تر برسند (که ممکن است دهه‌ها طول بکشد) مشاغل را به طور بالقوه با عدم اطمینان روبرو می‌کند چرا که توافق فعلی ممکن است هر لحظه فروبپاشد.

یک توافق ناتمام

برای اینکه متوجه شوید چقدر این توافق «ناتمام» است باید به نقاط مختلفی که طرفین باید سر فرصت در مورد آنها مذاکره کنند اشاره کنیم. نقاطی مانند اشتراک‌گذاری داده‌ها، هواپیمایی، مساله جبل الطارق و مهم‌ترین آنها خدمات مالی است. انگلستان مازاد تجاری عظیمی در زمینه خدمات مالی دارد و شهر لندن طی سال‌های گذشته از دسترسی به بازار اروپا از طریق طرح گذرنامه (passporting) بهره زیادی برده است. اما بسیاری از بنگاه‌های خدمات مالی از اول ژانویه ۲۰۲۱ با لغو حقوق گذرنامه خود در اتحادیه اروپا دیگر نمی‌توانند تجارت کنند در عوض باید با تکیه بر سیستمی که به معادل سازی (equivalence) معروف است فعالیت کنند.

شاخص سهام FTSE انگلیس در مقابل شاخص سهام دیگر کشورها

با این حال، طرح معادل‌سازی همه انواع خدمات مالی را پوشش نمی‌دهد و این در اختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که تصمیم بگیرند آیا می‌خواهند به شرکت‌های انگلیسی اجازه دسترسی دهند یا خیر. علاوه‌بر این، طرح معادل سازی می‌تواند پس از گذشت ۳۰ روز از اخطار، پس گرفته شود، بنابراین یک راه حل ایده‌آل نیست.

اما طرفین مهلت تعیین شده برای رسیدن به تفاهم‌نامه همکاری گسترده‌تر در زمینه خدمات مالی را ۲۰ مارس ۲۰۲۱ تعیین کرده‌اند. بعلاوه، بانک‌های لندن در حال حاضر شعبه‌هایی را در مراکز مالی اروپا مانند پاریس و فرانکفورت افتتاح کرده‌اند، بنابراین هرگونه مشکلات ممکن است کوتاه و جزئی باشد.

مطالب مرتبط: آشنایی با سازوکار بانک مرکزی انگلستان (BOE)

عدم تاثیر برگزیت بر پوند

با این وجود، علی‌رغم اینکه توافق سرانجام توانست به تسکیل فضای کسب‌وکار بیانجامد و از تهدیدات جلوگیری کند، اما این توافق می‌تواند طی چند سال آینده شکلی بسیار متفاوت نسبت به امروز داشته باشد. این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که باعث اقبال کم معامله‌گران به این توافق باشد. روز پنجشنبه وقتی به نظر می‌رسید توافق قطعی است، پوند تنها کمی افزایش یافت و روز دوشنبه با کمی کاهش همراه شد چرا که جزئیات کمی وجود داشت که پیشتر توسط سرمایه‌گذاران قیمت‌گذاری نشده بود.

پولبک استرلینگ در مقابل دلار آمریکا بیشتر شبیه یک اصلاح کوتاه‌مدت پس از یک رالی قابل توجه از اواخر سپتامبر است. اگر پوند همچنان به کاهش خود ادامه دهد می‌تواند از منطقه ۱.۳۳ دلار حمایت شود. جایی که بین میانگین متحرک ۵۰ روزه و فیبوناچی اصلاحی ۷۸.۶ درصد از پایین‌ترین قیمت در ماه سپتامبر است. در صورت از دست رفتن این حمایت فیبوناچی اصلاحی ۶۱.۸ درصد در ۱.۳۱۷۳ دلار حمایت بعدی خواهد بود.

چارت تحلیل تکنیکال پوند

همچنین اگر پوند روند صعودی خود را از سر بگیرد و بتواند از بالاترین سطح ماه دسامبر خود در ۱.۳۶۲۴ دلار عبور کند، هدف بعدی برای خریدارها فیبوناچی ۱۲۳.۶ درصد در ۱.۳۶۷۳ دلار و پس از آن فیبوناچی ۱۳۸.۲ درصد در ۱.۳۷۹۱ دلار است.

موفقیت برگزیت

اکنون که توافق برگزیت تکمیل شده است، تمرکز اصلی برای استرلینگ در سه تا شش ماه آینده این خواهد بود که همه‌گیری چگونه مهار شده و واکسن با چه سرعتی اقتصاد را تقویت خواهد کرد. همچنین در بلند مدت موضوع اصلی این است که انگلستان چه تعداد توافق تجاری با کشورهای غیر اتحادیه اروپا منعقد خواهد کرد و اینکه آیا برگزیت فعلی سرانجام به یک توافق جامع‌تر منجر خواهد شد یا خیر. آزمایش واقعی موفقیت برگزیت تازه شروع شده است.

منبع: UtoFx

منبع:

سایت UtoFx


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

تحلیگر مطرح: قیمت بیت ‌کوین به زودی به ۷۰ هزار دلار می‌رسد!

تحلیگر مطرح: قیمت بیت ‌کوین به زودی به ۷۰ هزار دلار می‌رسد!


تحلیل کاربران

برگزیت

hassanmahmoudi990

18/دی/1399

اولا باید دید انگلستان با خروج از بروزیت چه اهدافی رو دنبال میکنه ودر ثانی اگه این اتفاق بیفته و پوند ارزشش رو از دست بده سرمایه شرکت های بزرگ انگلیسی به سمت دارایی های با ارزش مثل بیت کوین و اتریوم سوق پیدا می کنه و این یعنی رشد عظیم ارز های دیجیتال در دراز مدت و میان مدت

21

برگزیت

hosseinmostafsvi

08/بهمن/1399

بزرگترین معامله دوجانبه است که هردوطرف امضاکرده اندبریتانیا واتحادیه اروپا تعرفه های زیادیرابرای کالاها ازاول ژانویه وضع کنند

12

بیت کوین

mostafa9800

16/دی/1399

بیت کوین هیو لایی درارز دیجیتال است اما اگر کرونای انگلیسی در جهان پخش شود شک عظیمی دارندگان این ارز وارد میشود وبه زیر ده هزار دلار میرسد

25

mahan860327

mahan860327

25/دی/1399

توافق برگزیت خیلی طولکشیدتا به تصویب برسد و احتمالا‌ً تمرکزش بر روی کالاست و بر روند نزولی قیمت پوند تاثیری نداشت

24

کشور

[email protected]

25/دی/1399

کشور ما به دلیل ضعف مدیریتی مجبور هست اخبار دیگران رو دنبال کنه بعدشم اینه که ولی نمونده تو جیبش که بتونه سره پا وایسه به خاطر همون دنبال یه کاری یا خبری که بتونه را در رویی پیدا کنه.

12

توافق برگزیت

sajjadstar

16/دی/1399

این بزرگترین معامله تجاری دو جانبه است که توسط هر دو طرف امضا شده است. بدون توافق، بریتانیا و اتحادیه اروپا مجبور بودند تعرفه‌های گسترده‌ای را برای کالاها و خدمات یکدیگر از اول ژانویه وضع کنند. هر توافقی همچنان باید توسط نمایندگان پارلمان بریتانیا و اروپا تصویب شود

36

برگزیت

ماهور

16/دی/1399

توافق برگزیت خیلی طول کشید تا به تصویب برسد و احتمالا تمرکزش بر روی کالا ست و بر روند نزولی قیمت پوند تاثیری ندارد.

58

برگزیت

cyrus.timotian

19/دی/1399

چرا اینقدر توافقات کشورهای دیگه برامون مهم شده متاسفم برای ملتم و کشورم کاش یکم بخودمون میومدیم یه روز توافق برگزیت یه روز انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا یه روز تظاهرات ملت مظلوم آمریکا و ..... چرا اینقدر ما برونگرا شده

20

برگزیت به نفع بیت کوین

behrouzdesign

16/دی/1399

شکست در طرح «برگزیت» و کرونایی انگلیسی قیمت بیت کوین رو به سمت یک رکورد بی سابقه سوق میده و این مسئله میتونه بیت کوین را به پناهگاه امنی برای سرمایه‌گذاران تبیدل کند و باعث افزایش چشمگیر قیمت آن نیز میشه‌.. مثل رد این ماه دوما کاهش نرخ بهره بانک‌ها سبب کاهش قیمت پوند در بازارهای جهانی میشه که شده و کرونا هم عامل مهمی هست و این بهترین دلیلکه بریتانیایی‌ها به خرید بیت کوین روی بیاورن‌ و این ارز دیجیتال را به عنوان پناهگاهی برای حفظ سرمایه خود در نظر بگیرن... دنیا به سمت ارزهای دیجیتال میره و بدون توقف...

40

مهدی کریمی

mah4di

17/دی/1399

من فهیدم که سهام عدالت خیلی خوب نیست ولی ارز دیجیتال عال هست و هرکس سهام عدالت بخره ظرر کرده دارم مبگم هر کس سهام عدالت بخره خیلی زرر میکنه

26

برگزیت چیست و چرا اتفاق می افتد؟

soheilstar

16/دی/1399

کلمه برگزیت مخفف عبارت «British Exit» و به معنی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست. با رای گیری از مردم انگلستان مشخص شد که مردم خواهان جدایی انگلیس از اتحادیه هستند. مردم دلایل مختلفی برای رأی دادن به برگزیت داشتند. متوقف کردن مهاجرت آزادانه از کشورهای دیگر عضو اتحادیه به بریتانیا، پس گرفتن اختیار کامل تدوین قوانین و استانداردها، توقف پرداخت حق عضویت سالانه و داشتن اختیار بستن قراردادهای تجارت آزاد با کشورهای دیگر دنیا از جمله دلایلی است که طرفداران خروج به عنوان فواید برگزیت ذکر می‌کنند

35

توافق‌ نامه‌ برگزیت

mtpanah

16/دی/1399

بریتانیا و اتحادیه اروپا پیش از دیدار رهبران اروپایی در بروکسل، بر سر توافق‌نامه جدید برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به توافق رسیدند

47

بیت جوین

horaz

03/اسفند/1399

بیت کوین چرا انقدر میره بالا این بیتت چه چیزی هست از المالس هم ارزشش بیشتره واقعا این بیت کوین عالی

3

برگزیت

fatemeh13771998

16/دی/1399

انگلیس پس از برگزیت آیا بهتر از انگلیس قبل از برگزیت خواهد بود؟ تا اینجا که تاثیری روی ارزش پوند نداشته ببینیم بعد از چه خواهد شد؟!!!

38

تحیلی برگزیت

ehsansh9940

22/تیر/1400

بادرود خدمت همران همیشگی و دوستان عزیزم در کویینگرام.... برگزیت ,یا همون خروج بریتانیا کاملا یکطرفه بودوبه نفع انگیس عمل میکنه

2

برگزیت

dors@1

16/دی/1399

توافق برگزیت بیشتر برای کالاها و تجارت به تصویب رسیده و کاهش قیمت پوند همچنان ادامه دارد و شاید در دراز مدت تاثیر بر روی پوند بگذارد.

42

تاثیر برگزیت بر پوند

marwan

29/اسفند/1401

به دنبال برگزاری همه‌پرسی در بریتانیا بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) ارزش پوند، واحد پول بریتانیا به شدت اُفت کرد و از آن هنگام نوسان ارزش پوند همچنان ادامه داشته است.

1

توافق کشورهای اروپایی وانگلیس (برگزیت)

زارع

16/دی/1399

بعد ازمدت طولانی کشورهای اروپایی وانگلیس بر سر بیشتر مسائل شیلات وماهیگیری ومسائل زیست محیطی واکنون واکسن کرونا به توافقی رسیدند که فعلا طرفین راراضی کند ولی مدت ده ساله توافق برگزیت به 5/5 سال تقلیل پیدا کرد می بایست این توافق بزرگترین نقش درجهان وحفظ محیط زیست داشته باشد

39

انگلسان و اتحادیه اروپا

Michael99

16/دی/1399

انگلسان اشتباه بزرگی کرد که از اتحادیه اروپا خارج شد، بر خلاف برخی سیاست مداران این کشور که خوشحال هستند از جدایی اما این یک اشتباه بزرگ است، ارزش ارزش این کشور احتمال دارد که پایین بیاید و به خصوص در رابطه با ویروس کرونای انگلیسی که حتی اقتصاد این کشور را به سمت یک رکود کشانده. و حال خواهیم دید که اگر انگلیس در مشکلات خود غرق شود دیگه حامی مثل اتحادیه اروپا پشت او نخواهد بود که کمک کند.

29

پوند بجای دلار

javad6199

10/بهمن/1399

این احتمال وجود دارد که روزی به جای استفاده از دلار برای قیمت گذاشتن و ارزش ارزهای دیجیتال از واحد پوند استفاده شود که مطمئنا قیمت ارز خیلی بیشتر از پیش بینیهایی که شده خواهد شد

10

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.