coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

6.5%

63,168 $

3,935,366,400 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4.2%

3,103 $

193,326,245 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9999 $

62,294 تومان

Tether

Tether

usdt

3.3%

584.8 $

36,432,417 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5%

144.8 $

9,021,040 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.4%

0.5311 $

33,088 تومان

XRP

XRP

xrp

4%

3,101 $

193,172,987 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

14.3%

0.1521 $

9,476 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

7.3%

5.78 $

360,094 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

7 تحلیل بنیادی عرضه و تقاضای طلا و نقره در سال ۲۰۲۱

20/دی/1399
افزودن به نشان شده ها
7 تحلیل بنیادی عرضه و تقاضای طلا و نقره در سال ۲۰۲۱
Gold
Silver
تحلیل
بازار جهانی
3707
4 دقیقه

در سالی که گذشت، عوامل فاندامنتال عرضه و تقاضا برای بازارهای فلزات گران‌بها آشفته بود و نوسانات زیادی، ابتدا در جهت نزولی و سپس صعودی داشت.

گرچه طلا و نقره سال ۲۰۲۰ را در سطحی پایین‌تر از بالاترین قله سالانه‌ی خود به پایان رساندند؛ اما طلا هنوز بازدهی سالانه‌ی نزدیک به ۲۵ درصد و نقره حدود ۴۵ درصد را دارد.

آیا سرمایه‌گذاران دارایی‌های سخت(فلزات) می‌توانند منتظر افزایش بیشتر قیمت در سال ۲۰۲۱ باشند؟

بله؛ اما بعضی از ریسک‌های کوتاه مدت برای چشم انداز مطلوب عرضه و تقاضا در بلند مدت وجود دارند.

با فرض این که سال آینده شرایط اقتصادی عادی می‌شود، انتظار داریم که تقاضا، به ویژه از طرف کاربران صنعتی، افزایش یابد. تولیدات معدنی نیز احتمالاً دوباره بازخواهند گشت.

صنعت معدن نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر، به دلیل اختلالات ناشی از کووید ۱۹ (ویروس کرونا) در سال ۲۰۲۰ با چالش‌های عملیاتی بی‌سابقه‌ای روبرو شد. بسیاری از معادن در سراسر جهان مجبور شدند در نیمه‌ی اول سال، تولید خود را کاهش داده و یا آن را متوقف کنند.

در سه ماهه‌ی سوم سال، تولیدات معدنی در میان تولیدکنندگان بزرگ شروع به افزایش کرد. به طور کلی، ۲۰ شرکت برتر در حوزه استخراج طلا، سال ۲۰۲۰ را با تخمین کاهش ۵ درصدی تولید به پایان رساندند.

صنعت معدن در حال ارسال سیگنال‌هایی خوش بینانه برای سال ۲۰۲۱ می‌باشد؛ با این حال، باید دید اعداد و ارقام به دوران قبل از همه‌گیری بازخواهند گشت یا خیر.

در حالی که امسال عرضه‌ معادن در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش می‌یابد، تقاضای مصرف‌کننده برای محصولات فلزی گران‌بهای تصفیه شده مانند جواهرات نیز افزایش می‌یابد. تقاضای سرمایه‌گذاری برای شمش طبق معمول عاملی کلیدی است که می‌تواند بازار را تحت شعاع قرار دهد.

یک عامل کلیدی دیگر هم ویروس کرونا است. متخصصان همه‌گیری‌شناسی امیدوارند که با واکسیناسیون دسته جمعی بتوان به چیزی نزدیک به ایمنی گله‌ای دست یافت؛ اما ویروس همچنان غیر قابل پیش‌بینی بوده و می‌تواند به چندین حالت جدید جهش کند.

خطرات ناشی از ویروس، ریسک‌های سیاسی و تورم ناشی از چاپ افسارگسیخته پول ازسوی بانک مرکزی آمریکا، همگی کاتالیزگرهایی بالقوه برای تشویق خرید و سرمایه‌گذاری امن در فلزات گران‌بها هستند.

نقره در سال ۲۰۲۰ به پایین‌ترین سطح تاریخی رسید. آیا در سال ۲۰۲۱ رکورد جدیدی را به ثبت می‌رساند؟

بهار امسال با افزایش موج وحشت در وال استریت و ورود شکارچیان حراجی‌ها، بازار شمش‌ با تشدید تقاضا برای سرمایه‌گذاری مواجه شد.

آنچه رخ داد، رویدادی بود که شاید تنها یک بار برای یک نسل اتفاق می‌افتاد. برخی از بازارها دچار چنان تلاطمی شدند که برخی رکوردهای تاریخی نیز شکسته شد.

به عنوان مثال، معاملات آتی نفت خام به مدت یک روز عمیقا وارد قلمروی منفی شد و نقره در مقایسه با طلا به شکلی تاریخی دچار اشباع فروش شد؛ به گونه‌ای که نسبت ارزش طلا به نقره به سطح باورنکردنی ۱۳۰ به ۱ رسید.

در نزدیکی کف مطلق بازار، در تاریخ ۱۷ مارس نوشتیم: «هیچ وقت نقره به ارزانی امروز، دست یافتنی نبوده است. هیچ وقت بازار نقره در این حد از اصول فاندامنتال فاصله نداشته است.»

در این مقاله آمده بود از آنجا که «به قله ترس رسیده‌ایم، انتظار می‌رود روند صعودی جدید نقره و کاهش نسبت ارزش طلا به نقره برای سالها ادامه یابد.»

در روز بعد، یعنی ۱۸ مارس، نقره در پایین‌ترین سطح سال خود با ۱۱.۷۵ دلار به ازای هر اونس قرار گرفت. در ماه اوت نیز با جهشی چشمگیر تقریباً به ۳۰ دلار به ازای هر اونس رسید.

ممکن است در سال ۲۰۲۱ ماجراهای کمتری را شاهد باشیم. بهبود اقتصاد جهانی و بازگشت به حالت عادی به تحریک تقاضا برای فلزات صنعتی و همچنین نقره، پلاتینیوم و پالادیوم کمک می‌کند.

روند عمده‌ای که قرار است در ماه‌های آینده سرعت بگیرد، دور شدن از سوخت‌های فسیلی و حرکت به سمت برقی شدن می‌باشد.

انرژی خورشیدی و فن‌آوری‌های باتری، در حال تجربه یک رشد انفجاری هستند و این رشد نیازمند مقادیر بیشتر مس، نیکل، نقره و فلزات استراتژیک می‌شود. در واقع، صفحات خورشیدی یکی از سریعترین منابع در حال رشد برای تقاضای نقره خواهد بود.

«برنامه‌های سبز» دولت تازه‌وارد بایدن در کنار تحریک مالی و پولی مداوم در اقتصاد، می‌تواند بطور ناخواسته منتج به تحریک رشد بازارهای فلزات شود.

تقاضا می‌تواند خیلی سریعتر از عرضه رشد کند. برخی از تحلیل‌گران انتظار دارند تا در سال ۲۰۲۱، با افزایش کمبود عرضه‌ی نقره و پلاتین مواجه شوند.

طبق گفته‌ی «مایک مک‌گلون»، استراتژیست کامودیتی در بلومبرگ، بنابر داده‌های بنیادی خوب و پتانسیل تحلیل تکنیکال، نقره به یک رکورد جدید خواهد رسید.

سرمایه‌گذاران نقره باید در مسیر رسیدن به بالاترین قیمت جدید بالاتر از ۵۰ دلار در ازای هر اونس، آماده نوسان و شاید برخی شگفتی‌ها باشند؛ اتفاقی که ممکن است در سال جدید یا اندکی بعد از ان رخ دهد.

برخورداری از یک افق بلند مدت برای مشارکت در بازار صعودی فلزات گران‌بها بسیار مهم است.

ثبت یک قله جدید قیمتی برای نقره می‌تواند اولین نقطه‌ی عطف مهم در این بازار صعودی باشد؛ قله‌ای که می‌تواند هنوز تا چندین برابر قیمت فعلی خود با نقطه اشیاع خرید این فلز گرانبها فاصله داشته باشد.

منبع: UtoFx

منبع:

سایت UtoFx


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

تحلیگر مطرح: قیمت بیت ‌کوین به زودی به ۷۰ هزار دلار می‌رسد!

تحلیگر مطرح: قیمت بیت ‌کوین به زودی به ۷۰ هزار دلار می‌رسد!


تحلیل کاربران

ریسک در خرید طلا

@mortza1386

21/دی/1399

ریسک خریدطلا در سال ۲۰۲۱ به شدت بالا رفته است چون وضع قیمت طلا در حالت سعودی و نزولی است و افرادی که قسط خرید طلا را دارند با ریسک مواجه شده اند

7

طلا ونقره

ahmadamandadi

20/دی/1399

سال 2020 که خیلی پرنوسان بود اما 2021 که شروع آن با افزایش رمرزارزها شروع شده وکم شدن فشارهای اقتصادی و کاهش ویروس کرونا شایدشاهدثبات بهتری درعرصه فلزات گرانبها باشد

233

طلا ونقره

arminaka71

20/دی/1399

درسال گذشته سال پر نوسانی داشتن ولی بازم بازدی طلا ونقره عالیه به زودی طلانقره بالا میرن ولی یک هو کرونا تمام بشه و واکسنی جواب بده همه چیز میشکنه ولی باز احیا میشن آینده خوبی در انتظار سرمایه گذارانی که سرمایه گذاری متنوع ذارن

25

عرضه وتقاضا برای طلا ونقره درسال جدید

زارع

20/دی/1399

سالی که گذشت همراه باشیوع کوید19سبباشفته شدن بازار فلزات وهمچنین به چالش کشیدن معادن وعرضه وتقاضا برای استخراج فلزات گرانبها همچون طلا ونقره وغیره بوددرسال2021 با تولید واکسن کوید 19 روبه روشدیم که امید است راه درمان وجلوگیری ازاین بیماری وبهبود اقتصادی باشیم که خطرات ان سببچندین بار چاپ پول بوسیله بانک مرکزی درامریکا شدیم اگر همین چرخه پول را به سمت سرمایه گذاری درفلزات گرانبها واحیا استخراج معادن صرف کنند عرضه وتقاضا درسال جدید رامشاهده می کنیم

19

طلاودلار

masyha

20/دی/1399

پائین رفتن و بالارفتن قیمت طلا و دلار وابسته به هم هستند وقیمت ایران بستگی به تحولات جهانی دارد و قیمت جهانی تاثیر زیادی بر قیمت کشورها دارد

7

آینده طلا

sajjadstar

20/دی/1399

با توجه به تمایل سرمایگذاران برای ورود به بازار کریپتوکارنسی به احتمال زیاد طلا رشد چندانی نخواهد داشت و حتی احتمال رکود در بازار طلا وجود دارد.

15

لا یک کن

ali1383090909

01/خرداد/1400

سال 2020کی خیلی بر نوسان بود. اما 2021 که آمد خیلی افزایش شروع شد رمزارزها کم شدن فشار هی اقتصادی واگر ویروس کرونا برود شاید فرات گرانبها ارزن شود

5

طلا‌ و‌ نقره

mtpanah

20/دی/1399

طلا‌ و‌ نقره‌ فک‌ نمیکنم‌ قیمتشون‌ ثابت‌ بمونه‌ به‌ نظر من‌ که‌ دچار‌ یه‌ حباب‌ شدن‌ قیمتها‌ و‌ اینجوری اصلا‌ن‌ خوب‌ نیست

21

سه عامل مهم سقوط طلا

behrouzdesign

20/دی/1399

با سلام ...‌ قیمت طلا و نقره مخصوصا طلا رو عرض میکنم تو بازارهای جهانی تحت تأثیر سه عامله تصمیمات اقتصاد کرونایی و تغییرات سیاسی دنیا نرخ بهره پایین تر انتظارات دلالان و سرمایه گذاران در بخش طلا 1- شاید دو گزینه مهم مهم مهم ، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باشه که باعث شده تا دیگر کشورها به فکر ترک اتحادیه باشن... از طرف دیگه هم جنگ تجاری مداوم بین ایالات متحده و چین باعث ترغیب سرمایه گذارن برای خرید طلا و نقرههه به عنوان یک پناهگاه امن شده... 2- خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر به افزایش بیشتر قیمت طلا و در مقابل کاهش نرخ بهره تا مرز بیشتر -0٪ شده و در نتیجه باید گفت این خروج به نوبه خود تأثیر مثبتی بر روند قیمت طلا داره شدید می بینید توی این ماه 3- در رابطه با انتظارات دلالان و سرمایه گذاران هم که به دنبال افزایش نرخ طلا هستن و واسه همین دلالان برای فروش بیشتر و در مقابل سود بیشتر فشار خود را در بازار جهانی افزایش میدن و قیمت پایین میادش.. انشالله همیشه تندرست و پرسود باشید دوستان

22

طلا و نقره در سال ۲۰۲۱

dors@1

20/دی/1399

طلا و نقره از پرطرفدارترین ها برای سرمایه گذاری هستند و درحال حاضر بازدهی خوبی در سالی که گذشت داشته اند. اگر واکسن کرونا جواب بده و جهان نجات پیدا کنه قطعا ریزش قیمت طلا و نبره شروع میشه درغیر این صورت صعودی خواهد شد.

22

تحلیل

[email protected]

20/دی/1399

طلا و نقره یکی از ذخیره کشور ها هست کرونا اقتصاد دنیا رو به هم ریخته ورشکستگی جلو گیری بشه از ذخیره استفاده میشه

17

طلا

my1361

21/دی/1399

آره دوستان طلا همیشه برای سرمایه گذاری خیلی خوب هست وبازدهی خوبی دارد تازه همیشه پول نقد هست مخصوص داخل ایران که بقیه بازار درستی ندارند وطلا خیلی خوب برای سرمایه گذاری

9

تحلیل طلا

Hadi49hadi

20/شهریور/1400

بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده طی معاملات هفته جاری روند کاهشی محسوسی داشته است که بخشی از آن به خاطر سیاست‌ های پولی فدرال رزرو است که در ماه‌ های آینده همچنان با نرخ بهره پایین در راستای تحریک اقتصاد خواهد بود.

5

طلا در سال ۲۰۲۱

M.maniat

20/دی/1399

طلا یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در سال گذشته بود و بازدهی خوبی هم در سال ۲۰۲۰ داشته ؛ اما اگه بتونیم در سال ۲۰۲۱ واکس کرونا رو تولید کنیم مطمئنن با سقوط مواجه میشه .

24

movlana

movlana

27/دی/1399

سهامداران توزیع خواهد شد.ه و ریپل، بیت‌کوین و اتریوم تنها توکنِ معاملاتی هستند. سازمان مالی ژاپن نیز دیروز اعلام کرد

13

طلا

azad6200

21/دی/1399

قیمت طلا در سالهای آتی هرقدر,هم ترقی کمتری داشته باشد باز خیلی,بهتر از,نگه داشتن پول نقد و نقدینگی ست

15

طلاونقره

matinjvanmarbi

20/دی/1399

درسال گذشته بازار طلا و نقره فروزان بود امسال هم بخاطر کذونا یکم کم تر شده است اینشاله یک درمان خوب برای زندگی باشد

11

طلا ونقره

ماهور

20/دی/1399

باتوجه با شرایط حاکم بر جهان یعنی وجود ویروس کرونا، شرایط اقتصادی سخت شده و تورم زیادی بوجود اومده و بازدهی طلا و نقره خوب بوده و فقط در یک صورت روند ریزشی طلا ادامه خواهد داشت که واکسن کرونا درست جواب بده.

22

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.