coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

4.1%

60,370 $

3,797,273,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

6.1%

2,980 $

187,446,403 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9997 $

62,881 تومان

Tether

Tether

usdt

3.8%

568.2 $

35,739,780 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

7.5%

124.44 $

7,827,276 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9998 $

62,887 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

6.2%

2,977 $

187,266,509 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3.7%

0.4953 $

31,154 تومان

XRP

XRP

xrp

6.1%

0.1327 $

8,347 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.4%

5.07 $

318,903 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

تعداد نودهای بیت کوین به بالاترین رقم تاریخ رسید

02/بهمن/1399
افزودن به نشان شده ها
تعداد نودهای بیت کوین به بالاترین رقم تاریخ رسید
Node
Boitcoin
اخبار
2567
2 دقیقه

با به‌روزرسانی تازه نرم‌افزار بیت کوین کور (Bitcoin Core) و افزایش بی‌اعتمادی‌ها به خدمات کیف پول‌های امانی، بسیاری از فعالان بازار بیت کوین به فکر راه‌اندازی نودهای خودشان افتاده‌اند. این مسئله باعث شده است تا تعداد نودهای شبکه به بیشترین میزان در تاریخ برسد.

به گزارش کوین تلگراف، تعداد نودهای بیت کوین اکنون در نقطه اوج تاریخی خود قرار دارد و آن‌طور که داده‌های بیت‌نودز (Bitnodes.io) نشان می‌دهد در حال حاضر ۱۱,۵۵۸ نود فعال و دردسترس وجود دارد. کوین‌دنس (Coin.Dance)، پلتفرم دیگری که در حوزه رهگیری داده‌های شبکه بیت کوین فعال است، نیز تعداد کل نودهای بیت کوین را ۱۱,۶۱۳ واحد تخمین زده که در مقایسه با اوج تاریخی پیشین خود در ۱۱,۲۵۰ واحد در سال گذشته افزایش یافته است.

در روز ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۵ دی)، به‌روزرسانی نرم‌افزار بیت کوین کور برای دانلود همگانی منتشر شد و این نسخه در حال حاضر، چهارمین نسخه پرکاربرد بیت کوین کور در میان نودها است.

هم‌اکنون ۶۱۹ نود از این نسخه استفاده می‌کنند که تقریباً برابر با ۵.۵ درصد از کل نودهایی است که در حال استفاده از نسخه‌های مختلف نرم‌افزار بیت کوین کور هستند. گفتنی است که حدوداً ۵ هزار نود نیز هنوز از نسخه ماقبل آخر بیت کوین کور یعنی Bitcoin Core, ۰.۲۰.۱ استفاده می‌کنند که همچنان پرطرفدارترین نسخه است.

تازه‌ترین نسخه نرم‌افزار بیت کوین کور، روشی را برای ساخت شبکه‌های آزمایشی پیش‌بینی‌پذیرتر معرفی و همچنین قواعد اجماع تپ‌روت (Taproot) را بدون فعال‌سازی آنها روی شبکه اصلی پیاده‌سازی کرده است.

این تغییرات درنهایت، محرمانگی تراکنش‌ها را ارتقا می‌دهند؛ چرا که راهکار تپ‌روت تضمین می‌کند که دیگر شروط خروجی خرج‌کردها را همانند آنچه در نسخه‌های قبل اتفاق می‌افتاد، منتشر نشود. علاوه بر این، حذف ویژگی‌های متمایزساز از تراکنش‌ها به بیت کوین کمک می‌کند که به دارایی تعویض‌پذیرتری تبدیل شود؛ اتفاقی که درست در راستای آن چیزی است که پیش‌تر، ناکاموتو، خالق بیت کوین در قالب معرفی بیت کوین به‌عنوان «پول نقد دیجیتال» خواستارش بود.

تخمین زده می‌شود که تا ۲۵ درصد از کل نودهای کنونی بیت کوین از شبکه مخفی تور (Tor)‌ استفاده می‌کنند؛ همین امر، به‌روزرسانی سازگاری‌پذیری نسخه Bitcoin Core ۰.۲۱.۰ را برای استفاده از خدمات مخفی نسخه سوم تور الزامی می‌کند؛ چراکه خدمات مخفی نسخه دو، تا پایان سال جاری میلادی منسوخ می‌شود. اجرا و راه‌اندازی کلاینت بیت کوین با استفاده از تور، لایه‌ای از محرمانگی را با توسل به محو آدرس آی‌پی نودِ در حال اتصال، به کاربر اضافه می‌کند.

به‌گفته ساتوشی ناکاموتو، برای موفقیت شبکه بیت کوین، وجود نودهای مستقل ضروری است؛‌چراکه ارزش بنیادین بیت کوین متکی بر توانایی آن برای غیرمتمرکز باقی ماندن است. راه‌اندازی یک نود همچنین روشی امن برای ذخیره‌سازی بیت کوین است. این رویکرد از سوی آن دسته از دارندگانی (هودلرها) اتخاذ می‌شوند که به‌طور فزاینده‌ای نگران خدمات امانت‌داری هستند.

بیت کوین کور که پیش‌تر با نام بیت کوین کیوتی (Bitcoin QT) شناخته می‌شد، یک کلاینت نرم‌افزاری است که ولادیمیر جی ون در لان (Wladimir J. van der Laan) آن را بر پایه کد مرجع نوشته‌شده توسط ساتوشی توسعه داده است. این نسخه، پرطرفدارترین پیاده‌سازی پروتکل بیت کوین است و ۹۸.۵ درصد از کل نودها یکی از نسخه‌های نرم‌افزار بیت کوین کور را اجرا می‌کنند.

افزایش نودهای بیت کوین، ارتباط نزدیکی با افزایش شمار نودها و کانال‌های شبکه لایتنینگ (Lightning Network) دارد که آنها نیز در حال ثبت سقف‌های تاریخی خود هستند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

نودهای بیت کوین

soheilstar

02/بهمن/1399

در شبکه بیت کوین قوانینی تعریف شده‌است که صحیح بودن یک تراکنش را مشخص می‌کند. نودها برنامه ریزی شده‌اند تا زمانی که تراکنشی وارد شبکه می‌شود، صحت‌سنجی انجام دهند و در صورت تطبیق، اجازه ثبت در بلاک چین یابد.

27

نودهای بیتکوین

dors@1

02/بهمن/1399

نودهای بیتکوین به بیشترین میزان خودش رسیده و این افزایش نود برای راه مقابله با بی اعتمادی به خدمات کیف پول های امانی به دست امده است.

36

نود های شبکه بیت کوین

ماهور

02/بهمن/1399

نودهای شبکه بیتکوین برای اینکه بی اعتمادی ای به خدماتی که از کیف پول های امانی پیدا کرده اند افزایش یافته است و فعالان بیت کوین نودهای خود رو راه اندازی کردند.

42

نوسان گیری نهنگ ها

aghaei.hosein1372

02/بهمن/1399

این افت و خیزها ، بیشترین دلیلش دست پشت پرده ی نهنگ هاست ... واقعا سود میلیون دلاری عایدشون میشه و مشخصه که این روند فعلا ادامه دار خواهد بود

19

نودها

hadiazaryan

02/بهمن/1399

با سلام درسته که الان نودهای‌ بیت کویین به بالاترین حد خود رسیده ولی این نوسانات یه چیز عادی هست بنظرم من بیت کویین همیشه حالت نجومی خودش را دارا هست و از این هیس هر چقدر بیت کویین خریداری کنین ضرری نکردین

11

بیت‌کوین‌

پژمان‌قلب‌پور

02/بهمن/1399

بیت‌ کوین‌ یک‌ بروسه‌ی‌موفق‌ درقرن۲۱‌میباشد ومیتواند‌ دنیارو‌ تغییر‌ بده‌ اما‌ راحت‌ میشد‌ پول‌ شویی‌ کرد اگرمیشد‌

12

بیتکوین

[email protected]

03/بهمن/1399

بیت کوین الان در خطر هست چون بایدن ریس جمهور شده امکان داره بیتکوین افت کنه این برای سرمای گذار ها وحست ناکه

8

کاهش قیمت بیتکوین

habibkh

02/بهمن/1399

سلام باتوجه به صعود بسیار بالا در دوهفته قبل وبا توجه به قیمت دلار وروند کاهشی آن وبا توجه به اتفاقات آمریکا کاهش قیمت بیتکوین از شنبه زیادتر خواهد بود.

14

نودهای بیت کوین به بالاترین حد رسید

زارع

02/بهمن/1399

تراکنش هایی که انجام گرفته وصحت وسقم قیمت بیت کوین رارقم زده درحد بالایی قرار گرفته ونهنگ هاهنگامی که قیمت بازاربه حدی رسیده باشدکه برای انها سوداور باشد فوری وارد بازارشده وتراکنش هارا انجام می دهند واگر قیمت منفی باشد کاری بالعکس انجام می دهند درهردوصورت تراکنش انجام می گیرد ولی به شرط به سود رسیدن همین باعث شدکه تریدرهای خرد نیز ورود پیدا کنند واززیان بیشتر خود جلوگیری نمایند

19

نودهای بیت کوین

حسین ولیپور

02/بهمن/1399

عصر امروز عصر دیجیتالی و کامپیوتر است و هر روز پیشرفته تر از روز قبل میشود و هر کسی که از شبکه دیجیتالی و کامپیوتر برای کار خود استفاده می کند باید از حفاظهایی برای در امان ماندن از دستبرد آدمهای بد و خلافکار استفاده کنیم مثل نودهای کیف پول

18

نود ها بیت کوین

arminaka71

02/بهمن/1399

نود ها بیت کوین به بالاترین سطح خود رسید ونرم افزار بیت کوین جدید شد به روز شد آیا این به روز رسانی برای شبکه بیت کوین خوب هست یابد باید درچند روز آینده ببنیم چه جوری میشه زمان تعیین کننده

21

گویا نوسانگیری تو همه دنیا هست، نفروشید

behrouzdesign

02/بهمن/1399

نوسانگیر و نوسانگیری فقط تو بورس ایران نیست... همه جا هست ... تاریخ تکرار میشه مخصوصا در بازار ارزهای دیجیتال هیچ نادیده گرفت که هر روند صعودی نیاز به اصلاح و نزول هم داره تا دوباره برای صعود بیشتر و پشت سرهم پتانسیل کافی رو داشته باشه... الان قیمت تو 31 هزارتا داره رنج میزنه.. به چارت و نمودار قیمتی بیت کوین یک نگاه کوچولو بندازید...پر از این اتفاقات ریز و درشت و اصلاحات و نوسان زیاد همراه هست همیشه صعودی نیست و همیشه نزولی هم نیست... روند کلی بازار صعودیه و این اصلاح دام نهنگ هاست برای خرید بیت کوین در قیمت پایین و فروش در قیمت بالاست ... به زودی قیمت بالاتر از 42 هزاری خواهد بود ... پر سود باشید به این آدرس برید و نگاه کنید چه خبره https://www.bybt.com/Grayscale

24

بیت کوین و ریس جمهور امریکا

reza 20

04/بهمن/1399

بیت کوین تو خطره چون ریس جمهور امریکا بایدن شده و این برای ارزهای دیجیتال یه خطر محصوب میشه ولی با کمی صبر کردن با ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین ب صعود بازمیگردن

8

نوهای بیت کوین

mohammad@

02/بهمن/1399

نودهابیت کوین به بلاترین سطح خودرسیدونرم افزارخودبیت کوین جدیدشدبروزشدایااین بروزرسانی برای شبکه بیت کوین خوب است بایددرچندروزاینده ببینم چجوری میشه زمان تعیین کندس

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.