coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.2%

66,880 $

3,845,600,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.8%

3,116 $

179,166,550 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

577.6 $

33,210,275 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.9%

171.78 $

9,877,350 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

57,500 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1%

3,113 $

179,007,275 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.6%

0.5207 $

29,940 تومان

XRP

XRP

xrp

2.5%

6.44 $

370,300 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

0.6%

0.1528 $

8,786 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

شاخص‌های سهام آمریکا و آنچه باید در مورد آنها بدانید

12/بهمن/1399
افزودن به نشان شده ها
شاخص‌های سهام آمریکا و آنچه باید در مورد آنها بدانید
USA
بازار جهانی
فارکس
آموزش
6465
5 دقیقه

در ایالات متحده، فعالان بازار بیشترین توجه خود را به سه شاخص داوجونز (Dow Jones)، نزدک-۱۰۰ (Nasdaq 100) و S&P500 معطوف می‌کنند. شرکت‌هایی که جزء این شاخص‌ها هستند همگی تحت تاثیر یک چرخه کسب و کار و عوامل اقتصاد کلانی قرار می‌گیرند به همین دلیل این شاخص‌ها همبستگی بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

همچنین، سهام‌هایی که در این سه شاخص گنجانده شده‌اند، اشتراکاتی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال غول فناوری یعنی شرکت اپل (AAPL) در هر سه شاخص گنجانده شده است با این وجود تفاوت‌های زیادی مثل تعداد و نوع سهام موجود و نحوه محاسبه مقادیر شاخص، بین این ۳ شاخص وجود دارند.

این سه شاخص چگونه محاسبه می‌شوند؟

شاخص S&P 500 که در سال ۱۹۶۲ توسط Standard & Poor ایجاد شد، شاخصی است که وسیع‌ترین معیار اقتصاد ایالات متحده را در میان این سه شاخص در بر می‌گیرد. مقدار این شاخص با وزن‌دهی هر شرکت با توجه به ارزش بازار (Market Capitalization) محاسبه می‌شود و سپس یک توزیع‌کننده (divisor) که توسط S&P تعیین می‌شود، برای به دست آمدن ارزش نهایی اعمال می‌شود. محاسبه ساده بدین صورت: مجموع کل ارزش بازار/ عامل توزیع کننده، انجام می‌گیرد.

میانگین صنعتی داوجونز (Dow Jones Industrial Average) که به اختصار «داو» (Dow) خوانده می‌شود، قدیمی‌ترین شاخص است. این شاخص در سال ۱۸۹۶ ارائه شد و همچنین شناخته‌ شده‌ترین شاخص جهانی است. داو نشان دهنده ۳۰ سهام بزرگی است که توسط وال استریت ژورنال تعیین شده است. برخلاف نزدک ۱۰۰ و S&P 500، وزن دهی برای هریک از مولفه‌ها در داوجونز بر اساس قیمت سهام رتبه بندی می‌شود و سپس یک توزیع کننده ارزش نهایی را ایجاد می‌کند.

نزدک ۱۰۰ جوان‌ترین شاخص از میان این سه شاخص است و از سال ۱۹۸۴ کار خود را آغاز کرده است. این شاخص بزرگ‌ترین شرکت‌های غیرمالی فهرست شده در بورس نزدک را شامل می‌شود. البته با توجه به سنگینی وزن شرکت‌های فناوری، این شاخص به عنوان شاخصی از شرکت‌های فناوری در نظر گرفته می‌شود. شاخص نزدک بر اساس ارزش بازار هریک از اجزای آن محاسبه می‌شود.

تفاوت‌های معامله‌گری بین S&P 500، داوجونز و نزدک

علی‌رغم همبستگی قوی که بین شاخص‌های اصلی ایالات متحده وجود دارد، اما هریک از آنها «شخصیت» خاص خود را در نحوه معامله‌گری دارا هستند. این تفاوت‌ها به دلیل تفاوت در نحوه محاسبه هر شاخص و اهیمت برخی از شرکت‌ها و گروه‌های خاص به وجود آمده است. شاخص S&P 500 به دلیل این که از تعداد زیادی سهم تشکیل شده است،‌ تاثیر کمی از تغییرات روزانه و تک تک سهام می‌پذیرد با این اوصاف، تعداد اندکی از بخش‌ها بیشترین تاثیر را در این شاخص دارند.

در دوره‌های زمانی مختلف، بخش‌های مختلفی بوده‌اند که عملکرد چشمگیری داشته و عملکرد کل شاخص را تحت تاثیر قرار داده‌اند. به عنوان مثال در دهه ۱۹۷۰، بخش نفت بزرگترین بخش بود، شرکت‌های فناوری در زمان حباب فناوری (حباب دات-کام Tech bubble) سال ۲۰۰۰ بزرگترین بخش بودند، و پیش از بحران سال ۲۰۰۸ شرکت‌های مالی و در حال حاضر شرکت‌های فناوری اطلاعات (IT) هستند که ۲۶ درصد وزن این شاخص را به خود اختصاص دادند.

در طرف دیگر داوجونز است که با داشتن تنها ۳۰ سهام تحت تاثیر عملکرد سهام‌های خاص قرار می‌گیرد. در حال حاضر ۱۰ سهام برتر، ۵۰ درصد ارزش داو را تشکیل می‌دهند. پس به راحتی می‌توان دریافت که این شاخص، تحت تاثیر نوسانات شدید قیمت تنها چند شرکت قرار دارد.

نزدک ۱۰۰ از عناصر سازنده بیشتری نسبت به داو تشکیل می‌شود اما تحت تاثیر گروه کوچک‌تری از سهام است. ۱۰ سهام برتر نزدک ۱۰۰ بیش از ۵۰ درصد از این شاخص را تشکیل می‌دهد. در حالی که ۹۰ درصد شاخص کمتر از نیمی از ارزش شاخص را تشکیل می‌دهد این باعث می‌شود که شاخص، بیشتر متمایل به چند سهام سنگین بوده و نسبت به نوسانات این چند سهم حساس باشد.

البته بهتر است بدانید، معمولا در زمان انتشار درآمدهای فصلی شرکت‌ها بیشترین اختلاف بین وزن شاخص‌ها به وجود می‌آید. زیرا شرکت‌ها درآمدهای خود را گزارش داده و نوسانات شدیدی در قیمت ان‌ها رخ می‌دهد. نزدک و داو که تمرکز بیشتری بر روی چند سهام خاص دارند، در این دوره گپ‌های بزرگترین نسبت به S&P 500 تجربه می‌کنند.

تفاوت در نوسان‌پذیری

در مورد نوسانات،‌ داوجونز به طور معمول کمترین نوسان را نسبت به سه شاخص اصلی دارا است چرا که مولفه‌های سازنده آن، حرکت‌های بسیار کمی می‌کنند. شرکت‌های مانند بوینگ (Boeing)، یونایتد هلثکر (United Healthcare) و کمپانی ۳M از جمله شرکت‌هایی هستند که این شاخص را تشکیل می‌دهند. از طرف دیگر نزدک ۱۰۰ با توجه به اینکه تمرکز بالایی در شرکت‌های پرریسک دارد، نوسانات زیادی تجربه می‌کند. شرکت‌هایی مانند فیس بوک (Facebook)، آمازون (Amazon) و آلفابت (Google) از جمله سه مولفه سنگین و ناپایدار این شاخص هستند. نوسانات S&P 500 جایی میان این دو است.

ادغام اندیکاتورهای مختلف در یک استراتژی معاملاتی

شاخص‌ها تفاوتی با سایر دارایی‌های دیگر ندارند، به همین خاطر فعالان بازار می‌توانند برای تحلیل این شاخص‌ها نیز از تحلیل‌های فاندامنتال یا تکنیکال استفاده کند. سرمایه‌گذاران بلند مدت اغلب تاکید قابل توجهی بر تحلیل فاندامنتال دارند در حالی که معامله‌گران کوتاه مدت یا میان مدت (از جمله معامله‌گران روزانه) تمرکز زیادی بر تحلیل تکنیکال دارند.

البته یک ویژگی وجود دارد که منحصر به شاخص‌های سهام است. اکثر قریب به اتفاق فعالان بازار با توجه به این که روند کلی بازار سهام صعودی است، همواره به دنبال خرید در بازار هستند. این امر باعث می‌شود که سقوط بازار بسیار سریعتر از صعود آن اتفاق بیفتد. فاکتور ترس دلیل این اتفاق است. ترس منجر به نوسانات بالا در زمان‌های عدم اطمینان و نوسانات پایین در زمان‌های اطمینان در بازار می‌شود. شاخصی وجود دارد که این نوسانات را ردیابی می‌کند که به آن شاخص نوسانات ( CBOE Volatility Index یا VIX) می‌گویند این شاخص به “شاخص ترس” نیز معروف است چرا که با افزایش ترس در بازار این شاخص افزایش یافته و با کاهش آن این شاخص کاهش می‌یابد. برای یک معامله‌گر کوتاه مدت که به دنبال نوسان‌گیری از تحرکات بازار است، این شاخص می‌تواند فرصت‌های معاملاتی را نشان دهد.

نوسانات اغلب با توجه به جهت بازار بالا و پایین می‌شوند.

برای معامله‌گران روزانه (Day Trader) و سوئینگ تریدر (Swing Trader) که بر نوسانات کوتاه مدت قیمت تمرکز دارند، ویژگی دیگری وجود دارد که شاخص‌های سهام را از بسیاری از کلاس‌های دارایی دیگر متمایز می‌کند و آن ساعات معامله است. معاملات سهام برخلاف معاملات ارزها که ۲۴ ساعته هستند، تنها در ساعاتی که جلسه معاملاتی باز است انجام می‌شوند.

بازارهای سهام ایالات متحده از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ به وقت ایران (۱۳:۳۰ تا ۲۰:۰۰ به وقت گرینویچ) باز هستند و معامله‌گران در این زمان بیشتری حجم معاملات سهام و معاملاتی آتی شاخص (Index Futures) را انجام می‌دهند. این باعث می‌شود که در این دوره خاص بیشترین میزان نقدینگی به این بازار سرازیر شود که یک مزیت است. معاملات آتی شاخص‌های سهام ایالات متحده به صورت شبانه روزی انجام می‌شود اما نقدینگی در خارج ساعات معامله بسیار ناچیز است.

منبع: UtoFx

منبع:

سایت UtoFx


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

کولاک بورس ایران!

Mdjavad

07/اسفند/1399

اصلی ترین دلیلی که باعث زمین خوردن بورس ایرانه اولا اقتصاد دولتی که پیرو مکتب نئو کنزی هاست، و روابط فعالان اقتصادی بر ضوابط غلبه می‌کنه و گوش به فرمان نهاد دولتی اند، ی چی تو مایه های یکصد و هشتاد درجه خلاف سیاست گذاری اقتصادی کشور های توسعه یافته.

7

بازارهای سهام ایالت متحده

javad6199

12/بهمن/1399

بازارهای سهام ایالت متحده که از ساعت 17تا 23باز هستند و معامله گران براحتی میتوانند معملات خود را انجام دهند این تایم ساعت برای کشوری مثل ایران که از سرعت اینترنت رنج میبره میتونه یک مزیت خوب به حساب بیاد

44

بورس برتر

حسین22630

19/بهمن/1399

بهرحال بورس امریکا بزرگترین و بهترین بورس جهان هستش، ولی در عین حال خیلی هم از مسائل اقتصادی و سیاسی جهانی تاثیرپذیره،، از نظر همه بورس های دنیا هم دوران رکود دارن و هم سعود،، امیدوارم ی روزی بورس کشورمون هم رشد پیدا کنه و بهتر عمل کنه

16

شاخص های مهم سهام امریکا

زارع

12/بهمن/1399

سه شاخص سهام امویکا که ازبزرگترین شاخص های جهان میباشد بیشترین سهام مانند اپل که بزرگترین شرکت وبرند دنیا می باشد دراین شاخص وجوددارند که بیشترین دنبال کننده هارا این سه شاخص مهم جهان رادنبال میکنند وبرای اشنایی بااین سه شاخص با مطالعه وکمی شناخت می توان به محتوا وعملکرد انها پی برد

43

بیشترین حجم مبادلات پول در دنیا

behrouzdesign

12/بهمن/1399

بررسی هر شاخص مثل بورس آمریکا یا حتی بورس ایران مانند نان شب برای سرمایه گذار واجبه، چرا که میشه معیاری باشه از عملکرد او در سرمایه گذاری اما حالا در دنیای سرمایه گذاری همه نگاه ها به شاخص بورس آمریکاست چرا که بورس آمریکا را میشه مهم ترین مکان گردهمایی فعالان بازار سرمایه و سرمایه گذاران و کارآفرین تو دنیا دونست.... بیشترین ججم مبادلات پول رو تو بورس آمریکا شاهدیم.مث هر بورس دیگر این بورس هم دارای شاخصیههکه نشان دهنده اوضاع و احوال اونه و به طور کلی بورس آمریکا یه واژه عام محسوب میشه چرا که در دنیای واقع این چنین مکانی رو نداریم در حقیقت مهم ترین بورس های آمریکا رو بورس نیویورک و نزدک و بورس کالای شیکاگو که هر کدوم جداگانه و به طور مفصل بررسی شدن توی سایتهای مختلف و کوینگرام... خلاصه هر جا برای بازار مالی بریم اول آموزش و آموزش و آموزش مهمترین دلیل پیروزی محسوب میشه دوستان...مخلصیم

42

تفاوت در نوسانات

پارسا فرهاد

25/بهمن/1399

شاخص یک معیار آماری است که تغیرات یک اقتصاد یا بازار بورس را نشان میدهد که شاخص های آمریکا هم از این جمله هستند . .

13

ارزش ارز در سطح جهانی

mehrabani78

17/اسفند/1399

هنگامی که مقدار ارز آن کشور در سطح بازارهای جهانی کاهش پیدا می کند. مثلا وقتی که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد و باعث کاهش در هزینه ها می شود. 2) هنگامی که تقاضا برای ارز آن کشور زیاد می شود. مثلا هنگامی که در سطح جهانی تمایل برای خرید سهام در بازار بورس آمریکا افزایش پیدا می کند، سرمایه گذاران مجبورند تا دلار آمریکا را برای خرید سهام موردنظرشان بدست بیاورند. بنابراین تقاضا برای دلار آمریکا افزایش می یابد و ارزش آن نیز مسلما بالا خواهد رفت. ارزش سهام آمریکا و مخصوصا آنهایی که در شاخص ها وجود دارند (یا به قول مردم کشور خودمان شاخص ساز هستند) با افزایش ارزش دلار آمریکا تمایل به افزایش پیدا می کنند. به بیانی دیگر همبستگی مثبت بین آنها وجود دارد.

6

شاخص

mtpanah

12/بهمن/1399

شاخص یک معیار آماری است که تغییرات در یک اقتصاد‌ یا بازار‌ بورس‌  را نشان می‌دهدکه‌ شاخص‌ های‌ آمریکا‌ هم‌ از‌ این‌ جمله‌ هستند

62

فرق شاخص بورس در ایران و امریکا

Milad@mohammadi

22/بهمن/1399

قبول داری تو آمریکا سهام رشد داشته باشه تو ایران معکوس یا بلعکس قبول تو ایران با اعتراض مردم جلوی سازمان بورس سهام رشد میکنه ولی تو آمریکا از این اتفاق ها خبری نیست

18

بورس آمریکا،ایران

hoseinseify

18/بهمن/1399

اگر توجه کرده باشید بورس آمریکا حتی در حالت سقوط خود مردمش را در نظر میگیرد تا ضرر نکنند ولی قربوش برم بورسه ایران درست همانند قماره یعنی یه سرش برد یه سرش باخت!!!به امید موفقیت شما دوستان.

24

شاخص ها در بازار جهانی

soheilstar

12/بهمن/1399

شاخص های بازار سهام در سراسر دنیا مقایس های خوبی برای اقتصاد جهان و کشور های مختلف هستند. در آمریکا سه شاخص S&P500، میانگین صنعتی دو جونز، و نزدک مرکب بیشترین دنبال کننده را هم در رسانه ها و هم در میان سرمایه گذاران دارند.البته علاوه بر این سه شاخص، حدود پنج هزار مورد دیگر نیز وجود دارد که همه با هم تشکیل دهنده بازار سهام آمریکا هستند. اما شاخص های مذکور مهم ترین آنها هستند.

46

عالی

meysam_prndkh

19/بهمن/1399

این بهترین برنامه هستش تحلیل های خیلی خوبی میزاره و دانشمون هر روز بالا تر میره و کار با اپلیکیشن بسیار راحت هستش

19

وضعیت دلار آمریکا

m.asefi2003@gmail

27/بهمن/1399

آمریکا یکی از کشور های قدرت مند تا سال ۲۰۱۶ بوده است، و قیمت دلار آمریکا به همین دلیل افزایش پیدا میکرد اما امروزه آمریکا به دلیل این که سرش تو کار خودش نیست باعث شده که دلار این کشور روز به روز پایین،تر بیاد به امید پیروزی

7

عرفان

[email protected]

14/بهمن/1399

این برنامه عالیه تبلیغات خوبی میزاره خیلی خوب هست خوب شد که من کسب درامد خودمو پیدا کردم ولی خوبه تبلیغات زیاد هم داره این برنامه خوبی

29

بورس های ایمن

[email protected]

13/بهمن/1399

سلام بورس هاق امریکا به هیچ وجع قابل مقایسه با بورس های ایران نیست بورس های امریکا حتی اگ سقوط هم کنه شرایطی برای سرمایه گذران خودش در نظر میگیره ک ضرر انها جبران شه ولی بورس ایران به هیچ وجع

30

برنامه عالی هست

[email protected]

10/اسفند/1399

برنامه عالی هستش هم مطالعه آدم رو بالا می بره هم اطلاعات بالا می بره مسابقه های هر روز هم خیلی خوب هست

7

بی ارزش شدن سهام

[email protected]

24/اسفند/1399

دولت بی کفایت ونا کارآمد که باعث انتشار بی رویه پول میشه که منجر به ضربه به سهام و تورم در جامعه میشود

4

ترید

erfan081

22/اسفند/1399

ترید یک بازار بزرگ خرید و فروش لحضه ای رمز ارز هستش ک متخصصان این کار با تخمین زدن ارز ها اون هارو هولد میکنن و باهاشون ترید میکنن ک اگ از این موضوع چیزی بلد باشی میتونی سود بسیار عالی بکنی

6

بورس

chamane

01/اسفند/1399

بورس ایران عزیزمون فقط برای بالا کشیدن پول اقشار عامه و سطح پایین جامعه برنامه ریزی میکنه اما بورس امریکا مردمشو واقعا در نظر میگیره

11

تفاوت در نوسانات

NEEL

13/بهمن/1399

اکثر فعالان بازار با توجه به این روند کلی بازار سهام صعودی است به دنبال خرید در بازار هستن که این امر باعث میشه که سقوط بازار خیلی سریع تر از سعود ان اتفاق بیوفته

35

برنامه های ترید امریکایی

gulome79

12/بهمن/1399

بنظر بنده با توجه ب اکثر اپ های ترید خارجی ،واقعا این حس میشه ک برنامه ریزی درستی پشتشون هست و البته کشو عزیز خودمون هم تقریبا داره ب این روند نزدیک‌میشه

34

آمریکا ، کشوری شکست خورده

mohammadjavad_mahmoodi

16/بهمن/1399

کل اقتصاد آمریکا وابسته به این چیز هاست کشوری که فقط ادعا داره و با کوچکترین اتفاقی از بین میره مثلا اگه ما از فارکس حمایت نکنیم اقتصاد آمریکا ضعیف میشه

14

آمریکا

rezarostam2453

08/اسفند/1399

اقتصاد آمریکا را عربستان سعودی با فروش نفت به دلار که پترودلار لقب گرفت نجات داد وگرنه حدود ۵۰ سال پیش اقتصاد آمریکا با فروپاشی دلار به خاطر بدهی به کشورهای اروپایی روبرو شده بود خدا آل سعود را لعنت کند

9

امریکا

shahla67

13/بهمن/1399

امریکا با اونهمه هارت و پورتش بدهکارترین کشور دنیاست و اقتصادش وابسته ها به ایتم هایی,ست که فروپاشی,اش سه سوته است

32

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.