coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.1%

62,918 $

3,976,417,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.8%

3,118 $

197,045,592 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9999 $

63,194 تومان

Tether

Tether

usdt

2.4%

595 $

37,600,840 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.1%

136.24 $

8,610,368 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

63,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.8%

3,114 $

196,813,016 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.5%

0.5174 $

32,700 تومان

XRP

XRP

xrp

3.6%

0.1454 $

9,189 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.6%

5.23 $

330,536 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

فاجعه برای ورج: ۲۰۰ روز سابقه تراکنش روی بلاک چین ورج از بین رفت!

01/اسفند/1399
افزودن به نشان شده ها
فاجعه برای ورج: ۲۰۰ روز سابقه تراکنش روی بلاک چین ورج از بین رفت!
Verge
بلاک چین
اخبار
امنیت
4011
3 دقیقه

سازماندهی مجدد یا همان بازگشت تراکنش‌ها در بلاک چین ورج (Verge) باعث ایجاد مشکلی حاد روی این شبکه شده است. در نتیجه این اتفاق سوابق ثبت‌شده در ۶ ماه گذشته روی این بلاک چین از بین رفته است. در این بین برخی از کاربران ارزدیجیتال ادعا کرده‌اند که موجودی ورج آنها روی کیف پول‌هایشان صفر شده است. توسعه‌دهندگان ورج وعده داده‌اند که این مشکل را رفع خواهند کرد.

به گزارش کوین تلگراف، شبکه ورج با سازماندهی مجدد گسترده‌ای مواجه شده است. در نتیجه این اتفاق تراکنش‌هایی که بعد از ماه جولای ۲۰۲۰ انجام شده بودند، جایگزین شده‌اند.

از این اتفاق به‌عنوان «بزرگترین سازماندهی مجدد در تاریخ ۱۰۰ ارز بزرگ بازار» یاد می‌شود. با این حال تحلیل‌گران هنوز تأیید نکرده‌اند که این اتفاق در نتیجه یک حمله هماهنگ‌شده بوده است.

آنتوین لا کلاوز (Antoine Le Calvez)، از مدیران ارشد کوین مترکیس (Coinmetrics)، در توییتی با اشاره به این اتفاق گفت که حداقل ۵۶۰,۰۰۰ بلاک روی بلاک چین از بین رفته است.

طبق گمانه‌زنی‌های کوین متریکز، این اتفاق در نتیجه دوباره خرج کردن رخ داده است. دوباره خرج کردن نوعی از حمله بلاک چینی است که در آن مهاجم ارزهای خود را در دو تراکنش جداگانه خرج می‌کند‌. از پیامدهای این نوع حملات می‌توان به دوشاخه‌شدن بلاک چین اشاره کرد. کلاوز معتقد است که با توجه به ابعاد این حادثه، رفع مشکل و یافتن منشأ دقیق سازمان‌دهی دوباره وقت‌گیر خواهد بود.

با توجه به اینکه بلاک‌ها از روی بلاک چین پاک شده‌اند، هر کسی که پس از جولای ۲۰۲۰ ورج دریافت کرده است، ممکن است ارزهای خود را از دست داده باشد. هاسو (Hasu)، یکی از محققان دریبیت (Deribit)، در توییتی اعلام کرد که هزاران حساب موجودی خود را از دست داده‌اند. یکی از سرمایه‌گذاران ورج هم اعلام کرده است که موجودی حسابش صفر شده است.

هاسو با توجه به ابعاد این حمله احتمالی معتقد است که نودها می‌توانند با رد زنجیره مهاجم، زنجیره پیشین را بازگردانند و به‌راحتی مشکل را حل کنند. او در ادامه به آسیب‌پذیری‌های موجود در بلاک چین‌هایی که امکان استخراج با کارت گرافیک را مهیا می‌کنند، اشاره کرد.

این اولین بار نیست که برای جبران خسارت‌های حمله‌های این چنینی، پیشنهادی مبنی بر بازگرداندن تراکنش‌ها مطرح می‌شود. هانسو از حمله ۵۱ درصدی سال ۲۰۱۹ به ورتکوین (Vercoin) از مثالی برای این اتفاق یاد می‌کند. در همان سال، صرافی بایننس هم هک شد و حدود ۴۰ میلیون دلار سرمایه کاربران از دست رفت. در آن زمان چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، از ماینرها خواست که تراکنش‌های شبکه را برگردانند تا به این وسیله،‌ سرمایه‌های از دست رفته کاربران هم بازگردانده شود. این ایده بلافاصله از سوی ماینرها رد شد.

یک تصویر تأییدنشده در توییتر دست‌به‌دست می‌شود که در آن الکساندره (AlexanDre)، مشاور ورج، ادعا می‌کند که منشأ این اتفاق نودهایی بودند که قصد ایجاد فورک داشتند. او در ادامه گفت که این اتفاق ناشی از یک حمله ۵۱ درصدی نیست.

پس از انتشار این خبر، قیمت ورج با حدود ۱۵ درصد کاهش به ۰.۰۲۴ دلار رسید. با کاهش قیمت این ارز دیجیتال، ورج از فهرست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار هم خارج شد. کاوشگر بلاک ورج هم در حال حاضر از دسترس خارج شده است.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

فاجعه برای ورج

marwan

24/تیر/1402

فاجعه در بلاک چین ورج: کل تراکنش‌های 200 روز اخیر رمز ارز XVG ناپدید شد ومثل آن ارزهای دیگه وممکن اینقدر از اینها گم بسن معلوم نیست کجا رفته وکی برد؟

2

بلاک چین ورج ازصد ارز برتر خارج شد

زارع

01/اسفند/1399

بلاک چین ورج پسراز یک سابقه تراکنش ۲۰۰روزه 56 هزاربلاک خودرا ازدستوداد معلوم نیست که مورد هجوم حمله هکران قرار گرفته وکهمهاجم توانسته تراکنش هارا دردوتراکنش جداگانه انجام دهد ویا اینکه برای تولید فورک ازانها استفاده شدهاین حملات ادامه دار هستند تااینکه فعالان حوزه ارزهای دیجیتال بتوانند بالاترین امنیت را برای ارزها پیاده کنند تا ازامنیت بالای برخوردارباشند

31

دوباره خرج کردن ورج

[email protected]

02/اسفند/1399

حمله هکرها و خرج کردن دوباره ورج باعث افت شدید قیمت ارز دیجیتال ورج شده است و این یک نکته آموزشی برای افرادی هست که میخواهند در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند

8

مقاله

m_sama

02/اسفند/1399

این خیلی کمک میکنه به افرادی که تازه میخوان وارد این کار بشن و برای امثال ما یک رویدادی هست که امیدوارم خبر های خوبی داشته باشه برامون در آینده ارادتمندم

10

ورج

fatemeh13771998

01/اسفند/1399

با به وجود آمدن این مشکل ،توکن ورج با کاهش قیمت روبه رو شد و از ۱۰۰ ارز برتر دیجیتال خارج شد ولی مدیران ورج وعده داده اند که مشکل را برطرف کنند.

42

دلایل ریج

mahdiya

01/اسفند/1399

مشکلی پیش آمده بسیار مشکل بد برای ریج اتفاق افتاده وبلکه به ایت ارزها صدمه لازمه رو وارید خواهد کرد به اینمعنا که اون ریزش سنگین مشتری به سمت ارز دیجیتا اومدن یه همچی این اتفاق دیگه میتونه عده یی رو نثبت به این بازار سرد کند. دوستان مواظب باشی مخصوصاً کیف پول .

8

مقاله

azad6200

01/اسفند/1399

این مقاله برای افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی مردم راجع به ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری آنها در این موضوع خیلی مفید بود

21

تحلیل

Faride42

01/اسفند/1399

این خبر خیلی برام عجیب بود ی لحظه فکر کردم اگه این اتفاق برای بیت کوین بی افتاده چه خواهد شد واقعا بدبختی برای کسانی که سرمایه کردن بخصوص امسال من که حساب بورس به صفر رسیده برای بیت کوین اولین کسی خواهم بود ه سکته کنم الا برکت الاه

15

مقاله

zahra7400

01/اسفند/1399

این مقاله برای افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی مردم راجع به ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری آنها در این موضوع خیلی مفید بود

18

دوباره خرج کردن نوعی حمله بلاک چینی است.

ayoobchem

01/اسفند/1399

طبق گمانه‌زنی‌های کوین متریکز، این اتفاق در نتیجه دوباره خرج کردن رخ داده است. دوباره خرج کردن نوعی حمله بلاک چینی است که در آن مهاجم ارزهای خود را در دو تراکنش جداگانه خرج می‌کند‌. از پیامدهای این نوع حملات می‌توان به دوشاخه‌شدن بلاک چین اشاره کرد. کلاوز معتقد است که با توجه به ابعاد این حادثه، رفع مشکل و یافتن منشأ دقیق سازمان‌دهی دوباره وقت‌گیر خواهد بود

33

ورج

ARASHSHOORBAZ

01/اسفند/1399

با به وجود امدن این مشکل توکن ورج با کاهش قیمت روبه روشد وکوین متریکز این اتفاق را نتیجه دوبار خرج کردن میداند

11

جلوگیری از ورود هکرها

Ali09122465129Malekzadehfard

01/اسفند/1399

امیدوارم راهای پیشگیرانه ای باشه تا در این حوزهها کلا بردارا نفوذ نکنن وهمه از ارزها ی دیجیتال برای صلح جهانی وارتباط بهتر بهرمند بشن

8

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.