coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2%

61,162 $

3,743,114,400 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.7%

2,971 $

181,828,872 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

0.999 $

61,139 تومان

Tether

Tether

usdt

1%

593 $

36,292,824 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.5%

142.68 $

8,732,016 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9996 $

61,176 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.7%

0.5112 $

31,285 تومان

XRP

XRP

xrp

1.9%

2,966 $

181,545,516 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.6%

0.1475 $

9,027 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.6%

6 $

367,200 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بایننس موقتا برداشت اتریوم و توکن‌های ERC-20 را متوقف کرد؛ جریان چه بود؟

02/اسفند/1399
افزودن به نشان شده ها
بایننس موقتا برداشت اتریوم و توکن‌های ERC-20 را متوقف کرد؛ جریان چه بود؟
Binance
Ethereum
ERC20
اخبار
3490
3 دقیقه

صرافی بایننس بدون ارائه توضیح منطقی، برداشت اتریوم و توکن های ERC-20 را متوقف کرد. این موضوع باعث شد که پیش‌بینی‌های مختلفی درباره این اقدام بایننس به وجود آید.

بایننس روز جمعه در خصوص برداشت اتر و تمام توکن‌های ERC-20 با مشکل مواجه شد، به طوری که کاربران به مدت تقریبا یک ساعت نمی‌توانستند به هیچکدام از ارزهای دیجیتال خود که بر بستر اتریوم هستند دسترسی پیدا کنند. این توقف برداشت‌ها ناگهان رخ داد و حساب توییتر این صرافی به کاربران اطلاع داد که بایننس به طور موقت، برداشت اتر و توکن‌های مبتنی بر اتریوم را به حالت تعلیق درآورده است تا به مسائل مرتبط با ازدحام شبکه رسیدگی کند.

بایننس اطمینان خاطر داده است که سرمایه‌ها در امنیت کامل قرار دارند، اما جزییات بیشتری در خصوص این موضوع ارائه نداد. تقریبا یک ساعت پس از شروع این ماجرا، برداشت توکن‌ها به حالت قبل بازگشت، اما بایننس توضیح نداد که چه مشکلی آنها را مجبور به متوقف ساختن برداشت‌ها کرده است.

به نظر می‌رسد انگیزه مبهمی همانند مسائل مرتبط با ازدحام شبکه و کارمزد زیاد گس اتریوم با این موضوع ارتباط دارد. جامعه اتریوم نسبت به توضیح بایننس جبهه گرفته و بدبین شدند. یکی از مدیران جامعه Harvest Finance این موضوع را مرتبط با پیدایش و رشد بایننس اسمارت چین می‌دانند. وی گفت:

ازدحام شبکه اتریوم در روز گذشته بدتر از شرایط هفته اخیر نبوده است. بنابراین زمانبندی بایننس ممکن است این شک را به وجود آورد که می‌خواهند در جدالی ذهنی، فکر کاربران را به سمت خود جلب کند.

البته اطلاعات نشان می‌دهند که ازدحام بلاک چین روز جمعه تفاوتی با روزهای دیگر نداشته است. الکس کروگر (Alex Kroeger) از Dune Analytics بیان کرده است که قیمت‌ها در روز جمعه مطابق با دو روز قبل از آن بوده است.

میانگین یک ساعت قیمت گس اتریوم

طبق اطلاعات Etherscan، اکنون میانگین قیمت گس کمتر از ابتدای ماه فوریه است. این موضوع باعث می‌شود که بیانیه اخیر بایننس، سردرگم کننده‌تر شود. به هر حال، ازدحام به خودی خود نمی‌تواند مسأله مهمی برای صرافی‌ها باشد.

این موارد، شک و شبهاتی را در خصوص انگیزه‌های بایننس به وجود آورده است، به طوری که هاسو (Hasu) تحلیلگر معروف اذعان داشته است که این اقدام بایننس، اعلان جنگ رسمی علیه اتریوم است. اگرچه پس از اظهارنظر هاسو، برداشت‌ها مجددا امکان‌پذیر شد، اما جامعه اتریوم هم‌چنان سردرگم است که واقعا چه اتفاقی رخ داده است.

یک نقص فنی می‌تواند توضیح مناسب و منطقی برای این موضوع باشد. سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) مدیرعامل شرکت FTX خاطرنشان کرده است که بایننس و FTX از دسترس خارج شده بودند و این موضوع، مسائلی را برای این پلتفرم‌ها ایجاد کرده است. هرچند، بنکمن فراید به گزارشاتی مبنی بر حملات DDoS نیز اشاره کرده است.

سخنگوی بایننس هیچگونه جزییات بیشتری در این خصوص ارائه نداده است و صرفا آن را مسأله کوچکی خوانده است.

نکته جالب این است که بلافاصله پس از اعلام برداشت توکن‌های موردنظر، قیمت بایننس کوین (BNB) از ۲۶۰ به ۳۵۰ دلار رسید. در این مدت، قیمت اتر نیز از ۱۹۳۰ به ۱۹۱۶ دلار کاهش یافت که می‌توان آن را یک نوسان عادی در نظر گرفت.

بسیاری از افراد، روند صعودی قیمت BNB را به دلیل افزایش استفاده از بایننس اسمارت چین می‌دانند. گفتنی است تراکنش‌های روزانه بایننس اسمارت چین در حال حاضر دو برابر اتریوم است. شاید به نظر برسد که بایننس دلیلی برای سرکوب کردن بلاک چین اتریوم ندارد، اما عدم ارائه توضیحات و ایجاد ارتباط مناسب از جانب بایننس باعث می‌شود پیش‌بینی‌های مختلفی در این خصوص صورت بگیرد. پاتریک مگوایر (Patrick Maguire) سرپرست عملیات شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت نودهای Patrick Network در خصوص اهمیت این موضوع گفته است:

فرقی ندارد که این موضوع صرفا یک تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده باشد یا یک اتفاق عمدی و زمان‌بندی‌شده. نکته مهم این است که صرافی‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که کاربران چه زمانی از توکن‌های موردنظر آنها استفاده کنند بدون آنکه به آنها اطلاعی بدهند. این موضوع غیراخلاقی است و با ماهیت غیرمتمرکزسازی در تضاد است.

موجودی صفر حساب کاربران

گفتنی است در مدتی که برداشت اتر و توکن‌های مبتنی بر اتریوم متوقف شده بود، میزان موجودی این توکن‌ها در صرافی بایننس صفر نشان داده می شد. بایننس بدون هیچ توضیحی در این خصوص موجودی کاربران را صفر نشان می داد که باعث نگرانی کاربران زیادی شد و موجب ترند شدن هشتگ بایننس در توییتر شد.

تقریبا بک ساعت پس از این جریان بایننس به حالت عادی بازگشت اما این مسائل باعث کاهش قیمت بایننس کوین از ۳۳۰ به ۲۷۰ دلار شد. در حال انتشار این خبر بایننس کوین در محدوده ۲۹۷ دلار معامله می شود.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تشدید تنش‌ها بین کانسنسیس و SEC: آینده اتریوم در میان معرکه حقوقی!

تشدید تنش‌ها بین کانسنسیس و SEC: آینده اتریوم در میان معرکه حقوقی!

تحولات جدید در شبکه اتریوم: تایید و اجرای EIP-3074 و تأثیرات آن بر تعامل با دپ‌ها و والت‌ها

تحولات جدید در شبکه اتریوم: تایید و اجرای EIP-3074 و تأثیرات آن بر تعامل با دپ‌ها و والت‌ها

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

SEC در آستانه طبقه‌بندی اتر به عنوان اوراق بهادار: تحولی بزرگ در انتظار اتریوم!

SEC در آستانه طبقه‌بندی اتر به عنوان اوراق بهادار: تحولی بزرگ در انتظار اتریوم!


تحلیل کاربران

.

omid_p_78

03/اسفند/1399

همین امر باعث کاهش ارزش زیاد اتریوم شده و اگر هر گونه مشکل دیکری برای اتریوم پیش بیاد ممکنه روند نزولی ان ادامه پیدا کنه

4

بایننس

Ali09122465129Malekzadehfard

03/اسفند/1399

روش خوبی برای دیده شدن در شبکهای اجتماعی مطمعنا ساختار قابل قبولی از نظر حفاظتی دارن واحتمالا عیب فنی کوچکی بوده ولی از نظر تبلیغ ونگرانی برای کاربران بد

0

بایننس

ماهور

02/اسفند/1399

بایننس باعث شد تا نگرانی زیادی برای کاربران بایننس به وجود بیاید و با توقف تراکنش های اتریوم اقدام جالبی برای بایننس به حساب نمی اید

17

بایننس

chamane

02/اسفند/1399

بنظرم نگرانی کاربران بدونه دلیل بوده چرا که بایننس جایگاه خودشو خراب نمیکنه ارز مردمو بالا بکشه یا از این موارد خوب جمعه ها طبیعی هست این اتفاقات

31

بایننس

azad6200

03/اسفند/1399

اصلا با این اداهای بازار ارز دیجیتال خرید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارای ریسک بیش از حد و خطرناکی ست و انگار کار غیرمعقولی ست

10

توقف برداشت اتریوم درصرافی بایننس

زارع

02/اسفند/1399

بدون اطلاع قبلی ازطرف صرافی بایننس میزان سرمایه اتریوم کاربران دراین صرافی صفر نشان داده می شدوکاربران این صرافی برای مدت کوتاهی نمی توانستند ازموجودی اتریوم خود برداشت کننداین امر نگرانی کاربران راهمراه داشت پاسخ های زیادی برای توقف اتریوم دراین صرافی است ولی مهمترازهمه میزان تراکتش های بالادر اسمارت چین واتریوم هم کارمزد هرتراکنش را چندین برابر کرد همین امرسبب رغبت کاربران به سوی اسمارت چین بایننس شدوشلوغی تراکنش ها این مسکل را بوجود ا رده است

28

بایننس

shahla67

03/اسفند/1399

اصلا با این اداهای بازار ارز دیجیتال خرید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارای ریسک بیش از حد و خطرناکی ست و انگار کار غیرمعقولی ست

9

بایننس

fatemeh13771998

02/اسفند/1399

بایننس با این کارش مقداری از اعتبار خود را از دست داد چون که نتوانست مشکلی رو که به وجود آمده بود رو درست و به موقع به کاربرانش توضیح دهد.

11

بایننس کاربرانش را نگران کرد

fatemeh13771998

02/اسفند/1399

بایننس روز جمعه مدت یک ساعت معادلات اتریوم و مشتقاتش را متوقف کرد و این باعث نگرانی کاربران شد و هشتک بایننس در توئیتر ترند شد و از بالا رفتن قیمت بایننس کوین جلوگیری به عمل آمد و حدود ۳۰ دلار کاهش قیمت داشت. حالا معلوم نیست این مشکل در کجا بوده و برای چی بوده ، بایننس توضیح کاملی نداده و این کاربران را نگران کرده البته الان معادلات به حالت عادی بازگشته است.

29

بایننس

dors@1

02/اسفند/1399

با متوقف کردن تراکنش های اتریوم توسط بایننس باعث شد تا یه نگرانی شدیدی کاربران بایننس بگیرند و این اقدام از طرف بایننس خبر خوبی برای کاربرانش نیست

17

قیمت بایننس

nima2021

02/اسفند/1399

به نظر من اینکه عمدی این کار انجام شده تا قیمت ها افزایش پیدا کنه یه جور بازار گرمی هست . کاملا طبیعی هست

1

خطای انسانی

nsrin bnw

02/اسفند/1399

دنیای تکنولوژی امکان خطای انسانی را دارد و این یک امر عادی است...مخصوصا در این سطح کم به نظرم موردی ندارد.باینس ثابت شده است...

2

بایننس

kamezjan

02/اسفند/1399

الان دو روزه کاسماس هم بخاطر بروزرسانی قطع شده و موجودی هامون صفر شده ..اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه داره ممنون میشم اطلاع رسانی کنه

19

صرافی بایننس

minister

02/اسفند/1399

صرافی بایننس در سال ۲۰۱۷شروع بکار کرد و به سرعت تمام رقبای خود را پشت سر گذاشت.امروز بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیاست که جمع معاملات روزانه آن بیش از هیجده میلیارد دلار است!.بایننس متعلق به یک فرد چینی الاصل بنام آقای چانگ پنگ ژائو است که به `سی زد` (CZ)معروف است.بایننس در چندین کشور ،دفتر دارد ولی دفتر مرکزی آن در کشور مالت قرار دارد.بایننس اصلا ارز دیجیتال نمی‌فروشد بلکه به عنوان واسطه بین فروشنده و خریدار عمل میکند و از این واسطه گری کارمزد میگیرد.کشورهای ایران،سوریه،کوبا،کره شمالی در لیست تحریمی این صرافی قرار دارند.پس هرگز با آی پی ایران در این صرافی ثبت‌نام نکنید و شماره تلفن خود را هم وارد نکنید.بایننس اگر متوجه شود کاربری از کشورهای تحریمی نظیر ایران هست ،دارایی او را بلوکه میکند ولی بعد از بلوکه شدن میتوانید با پشتیبانی بایننس ارتباط گرفته و خواستار آزادی دارایی خود بشرط خارج شدن از این صرافی را بکنید و خوشبختانه بایننس دارایی شما را بعد مدتی آزاد میکند.با این حال بایننس در بین ایرانیها بسیار طرفدار دارد .از دیگر کشورهایی که بایننس تمایلی به ثبت‌نامشان ندارد را میتوان کشورهای زیر نام برد:عراق،صربستان،یمن،آفریقای جنوبی،سودان، آمریکا! و چند کشور دیگر است.

22

بایننس

Alirezarasuoli

02/اسفند/1399

بایننس پس از اپدیت جدید حالا در این قسمت از مشترکین خود در هنگام فرستادن ارز کارمزد دریافت می کند و از این رو برای بسیاری از دوستان که به صورت رایگان پول ارسال می کردند دیگر این امکان وجود ندارد

1

صرافی

samin1764

02/اسفند/1399

فرقی نمیکنه این موضوع برنامه ریزی شده یا اتفاقی بهرحال این صرافی ها هستن که تصمیم میگیرن کی دسترسی به توکن داشته باشیم

2

بایننس

meysam.m1986

02/اسفند/1399

نگرانی کاربران این صرافی به نظر بنده میتونه بی دلیل باشه چون این صرافی یکی از قدرتمندترین صرافی ها هستش قطعی چندساعته تو دنیای مجازی ممکنه شمارو عقب بندازه ولی دلیلی بر صفرشدن موجودی کاربران این صرافی نیست.

0

باننس

zahra7400

03/اسفند/1399

اصلا با این اداهای بازار ارز دیجیتال خرید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارای ریسک بیش از حد و خطرناکی ست و انگار کار غیرمعقولی ست

7

مشکلات صرافی ها

soheilstar

02/اسفند/1399

به نظر میرسد این اتفاقات بی ارتباط با بالا رفتن قیمت BNB و همچنین کارمزدهای بسیار بالای اتریوم در شبکه نباشد. البته لازم بذکر است صرافی های داخلی هم روز جمعه با مشکلاتی مواجه بودند و پرداخت های آنان با تاخیر مواجه شد .

31

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.