coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.2%

66,873 $

3,845,197,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.9%

3,119 $

179,341,350 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0.4%

577.6 $

33,211,425 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.6%

172.32 $

9,908,400 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

57,500 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.9%

3,116 $

179,196,450 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.6%

0.5208 $

29,946 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

6.4 $

368,000 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.4%

0.1529 $

8,792 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

همه چیز درباره گزارش COT-قسمت اول

17/اسفند/1399
افزودن به نشان شده ها
همه چیز درباره گزارش COT-قسمت اول
COT
آموزش
یازار جهانی
فارکس
8503
5 دقیقه
گزارش تعهد معامله‌گران (COT)

گزارش COT یک گزارش هفتگی است که میزان کل دارایی حاضرین در بازار قراردادهای آتی آمریکا را نشان می‌دهد. این گزارش هر جمعه توسط کمیسیون معاملاتی قراردادهای آتی کالا (CFTC یا Commodity Futures Trading Commission) رأس ساعت ۲۴:۰۰ به ‌وقت ‌ایران منتشر می‌شود. گزارش COT نگاهی کلی به تعهد گروه‌های معاملاتی طبقه‌بندی‌شده تا سه‌شنبه همان هفته می‌اندازد. در این گزارش جدیدترین اطلاعات در مورد قراردادهای آتی (Futures) برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود و در مورد این مبادلات پیچیده شفاف‌سازی می‌کند. بسیاری از معامله گران قراردادهای آتی، از این گزارش به‌عنوان سیگنالی برای انجام معامله در بازار استفاده می‌کنند.

نحوه عملکرد گزارش COT چگونه است؟

تاریخچه این گزارش به سال ۱۹۲۴ بازمی‌گردد، زمانی که سازمان مدیریت قراردادهای آتی غلات کشاورزی (Department of Agriculture’s Grain Future Administration) گزارشی سالیانه منتشر کرد که در آن فعالیت‌های پوشش ریسک (Hedging) و سفته بازی (Speculative) روی بازار قراردادهای آتی به چشم می‌خورد. در سال ۱۹۶۲ گزارش به‌صورت ماهیانه منتشر ‌می‌شد. در دهه ۹۰ میلادی انتشار آن به‌صورت دو هفته یک‌بار و سپس در سال ۲۰۰۰ به بعد به صورت هفتگی منتشر شد.

اطلاعات موجود در گزارش، روز سه‌شنبه جمع‌آوری می‌شوند، روز چهارشنبه تأیید می‌شوند و در روز جمعه منتشر می‌شوند. اطلاعات موجود در این گزارش به‌صورت شکل گرافیکی تهیه می‌شوند. هدف از تهیه این گزارش کمک به مردم برای درک پویایی بازار است. CFTC هر سه‌شنبه گزارش قراردادهای باز معاملات آتی و آپشن در بازارهای معاملات آتی را که در آن ۲۰ معامله‌گر یا بیشتر، معاملات خود را باز گذاشته‌اند، منتشر می‌کند.

معامله‌گران می‌توانند با استفاده از این گزارش مشخص کنند که وارد معامله خرید یا فروش شوند. به دلیل محدودیت‌های قانونی، طبقه‌بندی پوزیشن‌های معامله‌گران در گزارش صورت نمی‌گیرد. بر اساس CFTC این بخشی از روش‌های محرمانه کسب ‌و کار است.

ملاحظات خاص

در مورد اهمیت COT نمی‌توان اغراق کرد. این گزارش یک منبع اصلی برای معامله‌گران و بیشتر پژوهش‌های آکادمیکی است که در مورد روندهای قیمت‌گذاری در بازار قراردادهای آتی انجام می‌شود؛ بنابراین، منتقدانی دارد و ایرادات آن‌ها در مورد این گزارش منطقی نیز هست. بزرگ‌ترین ایراد COT این است که به‌عنوان سندی که باید شفافیت را ترویج دهد، قوانین حاکم بر آن شفاف نیستند.

برای مثال، معامله‌گران به دو دسته تجاری (commercial) و غیرتجاری (non-commercial) تقسیم می‌شوند و این دسته‌بندی برای هر معامله‌ای که برای آن کالای خاص در نظر گرفته می‌شود، صدق می‌کند. این بدین معنی است که اگر شرکت نفتی هم وارد معامله پوشش ریسک (Hedge) کوچکی شده باشد و هم وارد معامله سفته بازی بزرگی شده باشد، هر دو معامله در دسته بندی تجاری نمایش داده می‌شود. به بیان ساده‌تر، حتی داده‌های تفکیک شده آن قدر دقیق نیستند که معاملات بازار را به طور دقیق به ما نشان دهند. توصیه‌ شده است داده‌های دقیق‌تر دیرتر منتشر شوند تا بر معاملات حساس تجاری تأثیر نگذارند اما انجام آن نیز بعید به نظر می‌رسد. علیرغم محدودیت‌های گزارش، بیشتر معامله‌گران معتقدند که حتی داده‌های غیرقابل اطمینان COT نیز بهتر از نداشتن هیچ داده‌ای است.

انواع گزارش‌ها

گزارش COT شامل چهار نوع گزارش است: گزارشات لگسی (legacy)، ساپلیمنتال (Supplemental یا تکمیلی)، دیس‌اگریگیتد (Disaggregated یا تفکیکی) و معامله‌گران در قراردادهای آتی مالی (Traders in Financial Futures)

  • لگسی Legacy

معامله‌گران بیشترین آشنایی را با گزارش COT لگسی دارند. این گزارش تعداد معاملات باز تمام قراردادهای اصلی را که بیش از ۲۰ معامله‌گر در آن هستند شامل می‌شود. COT لگسی تنها پوزیشن‌های خرید، فروش و اسپرد یک کامودیتی را که توسط معامله‌گران تجاری (Commercial Trader)، غیرتجاری (non-commercial Trader) و معامله‌گران کوچک (پوزیشنهای غیرقابل گزارش) انجام شده، نشان می‌دهد. کل معاملات باز و تغییرات آن در این گزارش ارائه می‌شوند. COT آنچه فعالان اصلی در بازار می‌اندیشند را به تصویر می‌کشد و در تعیین احتمال ادامه یک ‌روند یا پایان یافتن آن به ما کمک می‌کند. برای مثال اگر پوزیشن‌های خرید تجاری و غیرتجاری در حال افزایش هستند، سیگنال روند افزایشی برای قیمت کالای مذکور محسوب می‌شود.

  • ساپلیمنتال یا تکمیلی Supplemental

گزارش تکمیلی به ۱۳ قرارداد ویژه کالاهای کشاورزی می‌پردازد. این قراردادها آپشن‌ها و معاملات قراردادهای آتی را شامل می‌‎شوند. این گزارش معاملات باز را در سه دسته معامله‌گران تجاری، غیرتجاری و شاخص (Index) نشان می‌دهد.

  • دیس‌اگریگیتد یا تفکیکی Disaggregated

گزارش تفکیکی COT نیز برای معامله گران شناخته‌شده است. این گزارش فعالان بازار را به دسته‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کند. این دسته‌ها شامل تولیدکنندگان (Producers)، تجار (Merchants)، پردازشگران (Processors)، کاربران (Users) و دلالان سواپ (Swap Dealers) می‌شوند. حاضرین غیرتجاری بازار به دو دسته پول مدیریت‌شده (Managed Money) و دیگر موارد قابل گزارش (Other Reportables) تقسیم می‌شوند. این گزارش تصویر واضح‌تری از بازیگران اصلی بازار (کاربران کالاهای actuals) را در مقابل افرادی که انگیزه سودآوری یا سفته بازی دارند، نشان می‌دهد. COT تفکیکی پاسخی است به برخی انتقادهایی که از COT پیشین شده بود.

(منظور از actual، کامودیتی‌های همگنی هستند که اساس معاملات آتی را تشکیل می‌دهند. actual می‌تواند هر نوع کامودیتی باشد. از رایج‌ترین کامودیتی‌ها می‌توان به نفت خام (crude oil)، نفت کوره (Heating Oil)، گاز طبیعی (Natural Gas)، طلا، مس، نقره، پلاتینیوم، گندم، ذرت و سویا اشاره کرد). (به کامودیتی هایی همگن می‌گویند که فرقی نمی‌کند در کجای دنیا تولید شده‌اند و قیمت جهانی برای آن در نظر گرفته می‌شود مانند مس، نفت و…)

این آخرین بخش از گزارش COT است. در این بخش قراردادهای مختلف از قبیل اوراق خزانه‌داری آمریکا، شاخص سهام و جفت‌ ارزها مشخص شده‌اند. مثل گزارش‌های قبلی در این گزارش نیز چهار بخش وجود دارد: واسطه / دلال (dealer\intermediary)، مدیر دارایی (Asset Manager\Institutional)، صندوق‌های دارای لوریج (Leveraged Funds) و دیگر بخش‌های قابل گزارش.

ادامه دارد

منبع: UtoFx

منبع:

سایت UtoFx


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

هدف بیتکوین

[email protected]

24/اسفند/1399

هنوز بیتکوین به معنای واقعی رشد نکرده و هنوزسرمایه گذاران جدید زیادی به حلقه ی بیتکوین وارد نشده اند به نظر من با روی آوردن به سرمایه گذاریهای متنوع که هدفمند ایجاد شده است بیتکوین به هدف خود خواهد رسید تنها هدف بیتکوین بی ارزش نشدن پول وسرمایه ی مردم است

30

مقاله

azad6200

18/اسفند/1399

این مقاله ارزشمند آموزشی برای افزایش آگاهی,و اطلاعات عمومی کاربران فضای حوزه ارزهای دیحیتال خیلی مفید و اموزنده بود

51

کوت

Amir's

18/اسفند/1399

عالی خرید های بیشتر روند صعودی بیشتر روش صودهی خب میشه مشکل نیستبجای هشدارهای مکرر یه راه رو بیگیر برق ماینر هارو درار تا یک بدون فقر داشته باشیم

50

معرفی کcot

Amir's

26/اسفند/1399

کوت سیستم است که براساس فعالیت مشتریان جمع فعالیتهای خرید فروش به جمع آوری و به سیستم اراء میکند

30

گزارش cot

dors@1

17/اسفند/1399

گزارش cot یک گزارش مثبت است تا میزان تمام دارایی های موجود در بازار ثبت و در نظر گرفته شود که این مدت به خوبی اینکار را انجام داده است

64

مقاله

erfan_32

20/اسفند/1399

این مقاله ارزشمند آموزشی برای افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی کاربران فضای حوزه ی ارز های دیجیتال خیلی مفید و آموزنده بود

37

مقاله

shahla67

18/اسفند/1399

این مقاله ارزشمند آموزشی برای افزایش آگاهی,و اطلاعات عمومی کاربران فضای حوزه ارزهای دیحیتال خیلی مفید و اموزنده بود

50

مقاله

abbaskorbanm

08/مرداد/1400

مقاله های آموزشی مثل این دانش واگذاری افراد مبتدی را بالاتر میبرد وباعث آگاهی بیشتر میشود ندانستن عیب نیست نپرسیده که از دانش وصلم روز عقب باشی عیبه

8

بیت کوین

alinourozifar

06/اردیبهشت/1400

هنوز ارزش بیت کوین به جایگاه خودش نرسیده با پذیرش دولتها واثبات جایگاه وارزش بیت کوین ومعامله دولتها با بیت کوین بعنوان یک ارز بین المللی مورد قبول خواهد شد

18

مقاله

amirچوچانگسینگیلی

31/فروردین/1400

مقالهاسن قسمت عالی بود واقعا لذت بردم خیلی ممنونم واقعا عالی بود مرسی ممنون سپاسگزارم واقعا لذت بردم عالی عالی عالی

19

گزارشات ارزنده

seyyedayat

24/اسفند/1399

گزارشی که هدف اصلی آن از حدود صد سال پیش تا کنون آگاه کردن سرمایه گذاران و معامله گران از وضعیت بازار هست نشانه احترام به حقوق آنهاست واین امر قابل احترام است.

27

مقاله

zahra7400

18/اسفند/1399

این مقاله ارزشمند آموزشی برای افزایش آگاهی,و اطلاعات عمومی کاربران فضای حوزه ارزهای دیحیتال خیلی مفید و اموزنده بود

45

مقاله

Mahdi_na

19/اسفند/1399

از نظر من این مقاله یک مقاله خوب و مفید ارزنده هستش و به درد خیلیا میخوره و تاثیر خوبی داره و بسیار علمی و عالی مطرح شده بود.

41

cot

arminaka71

17/اسفند/1399

گزارش آتی معاملات در بازار آمریکا نشان می‌دهد. تحولات بالاربازلر و حضور سرمایه های بلقوه جدید hjo f Fjcgg Fhdhgy

45

cot

amirmarvie

01/اردیبهشت/1400

گزارش cot یگ گزارش مثبت است تا میزان تمام دارایی های موجود در بازار ثبت و در نظر گرفته شود که این مدت خیلی عالی اینکار را انجام داده است

18

کوت

Amir's

17/اسفند/1399

حالا مهم گزارشات cotاینش خوبه اخبار دورست بکار گیرد وتعسیر مثبت روی این ارز داشته باشه کوت گزارشاتشو ارء میکند تا حالا هم به اونصورت بد نبوده

44

نفت

amirgym0010

07/فروردین/1400

نفت ارزان شده است به دلیل اینکه ویروس کرونا امده و جمعیتی مریض کرده و مردم استفاده های زیادی دارن نفت رو ارزان کردن و اینقدر مهم است که کانال ویسر ان را اهمیت ندارد

25

عالی

hamidrezaaa1395

21/اسفند/1399

بسیار حرف خوب و دلنشینی زدین سعی بر این است از حرفهای شما استفاده بهینه کنیم سخن بسیار زیبایی زدین کاملا درست و سنجیده

38

اطلاعات عامل مهم

soheilstar

17/اسفند/1399

این گزارش نشانگر خالص قراردادهای خرید یا فروش معامله گران بزرگ بازار آتی است که شامل پوشش دهنده گان ریسک، بورس بازان بزرگ و معامله گران خرد و بانکها هستند. و می‌تواند به‌ خوبی وضعیت تمایلات و انتظارات عمومی بازار را نمایش دهد. شما می‌توانید با ارزیابی این گزارشات، تغییرات احتمالی در تمایلات و انتظارات عمومی بازار را پیش‌بینی کنید.بررسی این گزارشات و اطلاعات می تواند روی پوزیشن های تریدرها تاثیرگذار باشد.

43

اندیکاتور

[email protected]

21/اسفند/1399

بهترین مورد اندیکاتور اینکه اگر در ۴ یا ۵ بازار با تنظیمات پایه ۱۸۲ روز استفاده شود، به آسانی می توانید ۱۰درصد سالیانه با ریسک ملایم را به دست آورید. به عنوان یک معامله گر جزء می توانید با استفاده از اهرم (لیورج) چند برابر آن را به دست آورید

31

گزارش COT

marwan

16/اسفند/1401

گزارش COT وسیله قابل اطمینانی برای رصد حجم معاملات معامله‌گران اصلی بازار است و این امکان را به معامله‌گران می‌دهد تا میزان تغییرات حجم معاملات در طول زمان را معین کنند. این گزارش چشم‌انداز مثبت یا منفی معامله‌گران نسبت به بازار را در طول زمان مشخص می‌کند؛ معامله‌گرانی که بیشتری میزان سرمایه را در اختیار دارند.

1

گزارش های COT

زارع

17/اسفند/1399

گزارش cotکه ازسالهای قبل بطورسالانه وبعدها بطورماهانه وسپس دوهفته یکبار ودرسال ۲۰۲۰بصورت هفتگی گزارش معاملاتی بتزاررا منتشر می کردند دوسالهای اولیه فقط این گزارش به غلات وکشاورزی اختصاص داشت واکنون به همه اقلام که درسشنبه هرهفته تهیه وچهارشنبه تایید می شوند وخلاصه درجمعه برای اگاهی مردم منتشر می شوند این گزارشها مربود به تجاری وغیرتجاریومعاملات شاخص ومعاملات باز می باشندهدف اصلی ای گزارشات شفاف سازی کمکبه مردم برای شناخت بازار ودیگر کمک به معامله گران

52

مقاله

[email protected]

20/اسفند/1399

این مقاله خیلی خوبه بهترین برنامه مقاله هست مقاله هایی که دباره ارز و بورس هست عالی هستند وبرای بهتر دشدن در بورس کمک میکنند

29

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.