coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.3%

66,288 $

4,321,977,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1%

3,185 $

207,668,520 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

65,200 تومان

Tether

Tether

usdt

1%

609.9 $

39,766,784 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.8%

155.3 $

10,125,560 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

65,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.3%

0.546 $

35,599 تومان

XRP

XRP

xrp

1.1%

3,181 $

207,407,068 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1%

0.159 $

10,367 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

7%

5.68 $

370,336 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

۶ توکن صرافی غیرمتمرکز که در سال ۲۰۲۱ رشد تصاعدی داشتند

18/اسفند/1399
افزودن به نشان شده ها
۶ توکن صرافی غیرمتمرکز که در سال ۲۰۲۱ رشد تصاعدی داشتند
DEFI
DEX
UNI
Sushi
3674
6 دقیقه

همزمان با ثبت رکوردهای جدید هفتگی در سرمایه‌های قفل‌شده در دیفای، ارزهای دیجیتال مربوط به صرافی‌های غیرمتمرکز بی‌سروصدا جهش‌های سه رقمی را تجربه کرده‌‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، امور مالی غیرمتمرکز طی سال گذشته به‌صورت مداوم بر شهرت خود افزوده است و این مهم به لطف بنیادهای مستحکمی به دست آمده که توسط صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) برای دسترسی آسان به آخرین توکن‌ها و پروژه‌ها ایجاد شده است.

نمونه‌های رابط کاربری صرافی‌های غیرمتمرکز مثل آی‌دکس (IDEX) یا اتر دلتا (Etherdelta) پیشتر هم وجود داشت. اما معامله‌گری در شبکه دیفای زمانی واقعاً شروع شد و راه‌اندازی توکن‌های تأمین مالی را تسهیل کرد که صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) آغاز به ‌کار کرد.

در ادامه با شش توکنی آشنا می‌شوید که بهترین عملکرد را در بخش امور مالی غیرمتمرکز داشته‌اند.

توکن یونی سواپ (UNI)

یونی سواپ در ابتدا یک رابط کاربری ساده بود که امکان تبادل توکن میان دو توکن ERC-20 را فراهم می‌کرد. اما حالا به بخشی اصلی از دیفای تبدیل شده که به‌سرعت در حال تکامل است و اکنون میانگین حجم معاملات روزانه آن یک میلیارد دلار و نقدینگی قفل‌شده در پروتکل آن ۳.۹۵ میلیارد دلار است.

پلتفرم یونی سواپ در ابتدا بدون توکن داخلی خود کار می‌کرد و کارمزدهای دریافتی به ذخیره نقدینگی واریز می‌شد. اما این پروژه پس از راه‌اندازی پلتفرم رقیبش یعنی سوشی سواپ (SuchiSwap)، یک ایردراپ (airdrop) شگفت‌انگیز برای کاربران پلتفرم و تأمین‌کنندگان نقدینگی اجرا کرد. پتلفرم سوشی سواپ (SUSHI) در زمان راه‌اندازی همان رابط کاربری یونی سواپ را داشت، اما توکن حاکمیتی سوشی را نیز ارائه می‌کرد.

قیمت توکن یونی سواپ (UNI) پس از انتشار و فهرست شدن در چندین صرافی برتر، به‌سرعت به بالاتر از هفت دلار رسید، اما در ۴ نوامبر تا قیمت ۱.۹۳ دلار اصلاح خورد. از آن زمان تاکنون، قیمت یونی سواپ به افزایش ادامه داده و در ۲۰ فوریه به سقف تاریخی ۳۲.۵۰ دلار رسید. در زمان ویرایش این گزارش (۸ مارس – ۱۸ اسفند ۹۹) یونی سواپ با رسیدن به بالای ۳۳ دلار رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده است.

هیجان ناشی از انتشار یونی سواپ نسخه سوم و امکان سهام‌گذاری و کسب بخشی از کارمزدها برای دارندگان این توکن همچنان به انگیزش افزایش تقاضا و قیمت کمک می‌کند.

توکن سوشی سواپ (SUSHI)

آغاز سوشی سواپ داستانی جنجالی دارد. این صرافی به‌عنوان یک نسخه مشابه از یونی سواپ آغاز به کار کرد و توسعه‌دهنده اصلی آن توکن‌های خود را در بازار تخلیه و سپس همه منابع مالی را برای توسعه پروژه اهدا کرد. اما این صرافی از آن زمان به یک صرافی غیرمتمرکز برتر به‌لحاظ مشارکت کاربران و قیمت توکن تبدیل شده است.

حاکمیت و سهام‌گذاری جزو اولین امکاناتی بود که دارندگان سوشی سواپ از آن بهره‌مند شدند. همچنین طرح‌های تشویقی فزاینده برای تأمین‌کنندگان اولیه نقدینگی نیز ارائه شد که برخی آن را «حمله خون‌آشام» به یونی سواپ نامیدند.

قیمت توکن سوشی سواپ پس از فهرست‌شدن، از ۱.۱۶ دلار در ۲۹ اوت به ۸.۸۴ دلار در ۱ سپتامبر افزایش یافت، اما تخیله توکن توسط توسعه‌دهنده اصلی «Chef Nomi» در بازار آزاد، باعث شد توکن سوشی سواپ به کف ۰.۴۷۵ دلار در ۴ نوامبر سقوط کند.

قیمت این توکن از آن زمان بیش از ۴۰۸۰ درصد رشد کرده و در ۲۰ فوریه به بالاترین رقم در ۱۹.۷۷ دلار رسید. صرافی سوشی سواپ نیز با ۳.۵۶ میلیارد دلار تأمین نقدینگی فعلی برای این پروتکل، در رتبه ششم پلتفرم‌های دیفای از لحاظ ارزش کل قفل‌شده قرار گرفته است.

توکن کیک (CAKE)

صرافی پن کیک سواپ (PancakeSwap) شاهد رشد چشمگیری در قیمت توکن آن در دو ماه اول سال ۲۰۲۱ بوده است؛ چراکه به‌عنوان یک صرافی غیرمتمرکز رقابتی و اولین پروژه میلیارد دلاری در اسمارت چین بایننس (BSC) ظاهر شده است.

کارمزدهای سرسام‌آور شبکه اتریوم (ETH) راه را برای اسمارت چین بایننس هموار کرده تا نقدینگی و کاربران را از رقبای برتر مستقر در اتریوم برباید و کیک برای تسهیل این روند وارد میدان شده است.

این پروتکل فهرست گسترده‌ای از استخرهای سهام‌گذار، فرصت‌های کشت سود (yield farming)، یک بخش کلکسیونی و یک بخت‌آزمایی داخلی را ارائه می‌دهد، که باعث شده علاوه بر تبدیل‌شدن به یک پلتفرم دیفای، بسیاری از موضوعات داغ در حوزه رمزارزها را به خود اختصاص دهد.

توکن کیک تا قبل از اواخر ژانویه ۲۰۲۱، به‌طورکلی زیر قیمت ۰.۷۰ دلار معامله می‌شد و کف قیمت آن در ۰.۱۹۴ دلار در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ رقم خورد. افزایش قیمت این توکن از حدود هفته آخر ژانویه شروع شد که با هجوم معامله‌گران r/Wallstreetbets در بازارهای سنتی تقریباً همزمان بود.

این توکن پس از کف ۰.۱۹۴ دلار، شاهد انفجار ۱۱,۰۰۰ درصدی بود، به شکلی که در ۱۹ فوریه وقتی که اسمارت چین بایننس به‌لطف منابع چشمگیر اکوسیستم بایننس به رقیب برتر شبکه اتریوم تبدیل شد، سقف تاریخی ۲۰.۳۳ دلار را تجربه کرد.

توکن سروم (SRM)

سروم (Serum) یک صرافی غیرمتمرکز مشتقات (قراردادهای آتی و اختیار) است که در شبکه بلاک چین سولانا (Solana) فعالیت می‌کند. این صرافی غیرمتمرکز محصول همکاری تیم سولانا و اپراتورهای صرافی مشتقات رمزنگاری‌شده اف تی ایکس (FTX) است.

سولانا به این دلیل برای میزبانی این صرافی غیرمتمرکز انتخاب شد که پتانسیل ۷۱۰,۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه را دارد و ظرفیت کنونی آن امتحان ۵۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پس داده است. با توجه به اینکه شبکه اتریوم در حال حاضر ۱۵ تراکنش در ثانیه انجام می‌دهد و کارمزد آن به‌دلیل تراکم شبکه بسیار بالا است، سولانا و سروم می‌توانند به‌زودی شاهد افزایش استفاده از سوی معامله‌گرانی باشند که به‌دنبال کارمزد کمتر هستند.

سروم به دارندگان توکن خود این امکان را می‌دهد که توکن‌هایشان را برای دریافت سود سهام‌گذاری کنند و همچنین از آن برای کاهش کارمزد معاملات تا ۵۰ درصد استفاده کنند. این صرافی با پشتیبانی از تراکنش میان‌زنجیره‌ای، امکان مبادله دارایی را بدون نیاز به اعتماد در میان بلاک چین‌های مختلف از طریق شبکه‌ای متشکل از بیش از ۱۰۰ اعتبارسنج فراهم می‌کند.

پس از شکست قیمت‌ها در پی راه‌اندازی دیفای در تابستان سال ۲۰۲۰، قیمت سروم در ۴ نوامبر به کف ۰.۷۸ دلار رسید و پس از آن با پشتیبانی رو به صعود گذاشت. از آن زمان، با افزایش توجه به گزینه‌های غیر اتریوم، قیمت سروم با رشد ۹۴۴ درصدی به سقف جدید ۸.۱۳ دلار در ۲۵ فوریه رسیده است.

لینا (LINA)

لینیر فایننس (Linear Finance) یک تازه‌وارد به عرصه دیفای است که پس از انتشار ابتدایی به‌عنوان توکن ERC-20، به‌تازگی روی اسمارت چین بایننس راه‌اندازی شده است.

این پروتکل قابلیت قفل کردن توکن‌ها را برای ضرب توکن‌های دارایی سینتتیک در لینیر که به «لیکوئید» معروف هستند، فراهم کرده است. افزون بر این، به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از کارمزدهای پویا و معامله آنها در بستر امور مالی غیرمتمرکز، به دارایی‌های سنتی مثل ارزهای خارجی و کالاها دسترسی داشته باشند.

روش میان‌زنجیره‌ای لینیر به کاربران امکان می‌دهد از کارمزدهای کمتر بهره‌مند شوند. همچنین، راهکار اوراکل داخلی آن به مقابله با مشکل فرانت‌رانینگ که هم‌اکنون در پروتکل‌های مبتنی بر اتریوم مشاهده می‌شود، کمک می‌کند.

معرفی قابلیت‌های حاکمیتی و فراهم کردن امکان رأی‌دهی درباره مسیر آینده پروژه، بخشی از برنامه‌های لینا برای آینده این پروتکل است. این رأی‌گیری شامل تصمیم‌گیری درباره مقدار کارمزد تراکنش‌ها و میزان بودجه اختصاص‌یافته برای صندوق بیمه نیز خواهد شد.

پس از عرضه توکن لینا در سپتامبر ۲۰۲۰، قیمت آن در ۱۹ نوامبر به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۰.۰۰۴۷ دلار کاهش یافت. اما پس از مهاجرت آن به اسمارت چین بایننس و اعلان چندین شراکت و فهرست‌شدن در صرافی‌ها، با رشد شگرف ۳,۳۰۰ درصدی به ۰.۱۱۲ دلار در ۱۲ فوریه رسید.

صرافی ویوز و نرم‌افزارهای در حال رشد دیفای

ویوز (Waves) یک بلاک چین چندمنظوره است که از انواع نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند شامل صرافی‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند.

یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر اکوسیستم ویوز، صرافی ویوز است که در ابتدا با نام Waves DEX در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. این صرافی امکان معامله‌گری و سهام‌گذاری سریع، ایمن و کم‌هزینه را برای دارایی‌های عمده ارزهای دیجیتال و همچنین توکن‌های ایجادشده روی پروتکل ویوز فراهم می‌کرد.

میانگین حجم معاملات ۲۴ ساعته در صرافی ویوز در حال حاضر ۱۰ میلیون دلار است. اما افزایش قیمت اخیر توکن ویوز (WAVES) در کنار مجموعه در حال گسترش نرم‌افزارهای دیفای مانند Swop.fi، و همچنین با توجه به اینکه به نظر می‌رسد کارمزدهای شبکه اتریوم تا انتشار کامل اتریوم ۲ همچنان بالا خواهد بود، باعث افزایش چشمگیر فعالیت‌ها در اکوسیستم ویوز خواهد شد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

دلیل رشد قیمت CAKE چه بود؟

دلیل رشد قیمت CAKE چه بود؟

استیبل‌کوین‌ها و DEFI هدف احتمالی بعدی SEC

استیبل‌کوین‌ها و DEFI هدف احتمالی بعدی SEC

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ هک شد٬ ۳.۳ میلیون دلار از دست رفت!

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ هک شد٬ ۳.۳ میلیون دلار از دست رفت!

استیبل کوین شبکه ویوز به زیر ۱ دلار سقوط کرد

استیبل کوین شبکه ویوز به زیر ۱ دلار سقوط کرد

پلتفرم کرو فایننس هک شد! ۵۷۳,۰۰۰ دلار دزدیده شد!

پلتفرم کرو فایننس هک شد! ۵۷۳,۰۰۰ دلار دزدیده شد!


تحلیل کاربران

افزایش قیمت سه رقمی بعضی از توکن ها

[email protected]

19/اسفند/1399

بعضی از توکن ها مانند سوشی سواپ و یونی سواپ وتوکن سرم و لینا و توکن صرافی ویوز افزایش قیمت چشم گیری داشتن در واقع بهترین سرمایه گذاری در رمز ارزها روشی است که توکن های پیدا کنید که قابلیت رشد این چنین داشته باشد

23

مراقب شت کوین ها باشید

Roozbeh9277

19/اسفند/1399

دوستان واجب دونستم هشداری بدم به همه کسانیکه قصد سرمایه گذاری در بازار رمزارزها رو دارن : لطفا خیلی مراقب ((شت کوین ها)) باشید . متاسفانه تعداد اونها هم از زمان ICO در سال ۲۰۱۷ به بعد خیلی زیاد شده . امروزه قریب به ۵۰۰۰ ارز دیجیتال وجود داره که خیلی از اونها تبدیل به شت کوین شدند و شاید ناخواسته و یا بدون مطالعه روی اونها سرمایه گذاری کرده باشیم . لطفا گول قیمت بالای یک ارز و یا رشد صعودی قیمت اون رو نخورید . مثل ارز ** بیت کانکت ** تا سال ۲۰۱۷ چیزی نزدیک به پنج هزار درصد سود داد اما در نهایت بعد از شکستن حباب قیمت اون ، صاحبانش با یک کلاهبرداری میلیون دلاری فرار کردند و سرمایه گذارانش رو بدون سرمایه رها کردند ، پس لطفا با علم و مطالعه مسیر سرمایه گذاریتون رو امن انتخاب کنید .

22

توکن ها

pedram_4809

19/اسفند/1399

با توجه به اینکه توکن های خیلی زیادی توی بازار ارز های دیجیتال عرضه شده، دوستان خیلی مراقب پروژه های پانزی و توکن های کلاهبرداری باشن و یکی از عوامل تبلیغ این توکن ها، پلن ها پامپ و دامپ هستش...

7

دیفای وتوکن های درحال پیشرفت

زارع

19/اسفند/1399

توکن های دیفای باافزایش چشمگیری دوباره دیده می شوند وبا کاهش کارمزدتراکنش های اتریوم حوزه دیفای باروندیصعودی مواجه شدن که توکن یونی سواپ جزده ارزبرتر به حساب امد وبارقابت نزدیک سوشی سواپ مواجه است اکثر توکنهای حوزه دیفای درحال رشد هستند

18

ویوز

Roozbeh9277

18/اسفند/1399

ویوز یک بلاکچین چند منظورست که مهمترین و پرطرفدارترین بخش اون صرافی ویوز هست . به طوریکه حجم معاملات انجام شده در طول یک روز در این صرافی چیزی حدود ده میلیون دلاره ، چراکه نرخ بالای کارمزدهای شبکه اتریوم باعث شده بیشتر تریدرها با این شبکه و این صرافی کار کنند.

21

صرافی

zinab2019

19/اسفند/1399

توی دنیا کلی صرافی ارزدیجیتال اضافه شده و دارن رشد میکنن بعد ایران داری کار صرافی ها ره ممنوع میکنه تا افردای ک تو این حوزه فعالیت میکنن برن سمت صرافی های خارجی. ما داریم ب کدام سو میریم

8

توکن

zahra7400

19/اسفند/1399

این مقاله ارزشمند آموزشی برای افزایش آگاهی,و اطلاعات عمومی کاربران فضای حوزه ارزهای دیحیتال خیلی مفید و اموزنده بود

17

توکنهای برتر

Roozbeh9277

18/اسفند/1399

در بین این توکنها ، یونی سواپ از رشد چشمگیرتری مخصوصا در یک هفته گذشته برخوردار بوده و ۵۱ درصد صعود قیمت رو تجربه کرده و امروز جز ده رمزارز برتر دنیاست

20

توکن

ali.esm

19/اسفند/1399

در بین این توکن ها توکن بایننس کوین به رشد قابل توجهی رسیده که پیش بینی بشه تا پانصد دلار نیز رشد داشته باشد یکی از دلایل اصلی این مهم شبکه آسان این صرافی می باشد

18

توکن

shahla67

19/اسفند/1399

این مقاله ارزشمند آموزشی برای افزایش آگاهی,و اطلاعات عمومی کاربران فضای حوزه ارزهای دیحیتال خیلی مفید و اموزنده بود

26

صعود ۶توکن صرافی غیر متمرکز در ۲۰۲۱

marwan

28/بهمن/1402

توکن یونی سواپ (UNI) توکن سوشی سواپ (SUSHI) توکن کیک (CAKE توکن سروم (SRM لینا (LINA) صرافی ویوز و نرم‌افزارهای در حال رشد دیفای این ۶ توکن که در۲۰۲۱ افزایش داشته وبعد از آن سقوط کردند

1

توکن غیرمتمرکز

dors@1

18/اسفند/1399

اول از همه توکن یونی سواپ رشد خوبی داشته و میتونه به این روند صعودی خودش ادامه بدهد و بعد از توکن یونی میشه ارز پن کیک رو نام برد که نشان داده ارز خوبیه و رشد خوبی داشته است

24

بازار کوین

مرغوب

19/اسفند/1399

با سلام به همه دوستان اگر بدون علم و اگاهی وارد بازار بشویم قطعا با شکست روبه رو خواهیم شد پس با اگاهی کامل چه در بورس چه در ارز دیجتالی با برسی کامل پیش بروید

7

مقاله

azad6200

19/اسفند/1399

این مقاله ارزشمند آموزشی برای افزایش آگاهی,و اطلاعات عمومی کاربران فضای حوزه ارزهای دیحیتال خیلی مفید و اموزنده بود

23

رشد قیمت

Aboli12

19/اسفند/1399

این خوب است که ارز های دیجیتال رشد قیمت داشته باشن که با سود بیشتر فروش همراهه و امید وارم همیشه اینطور باشه...

19

دیفای

soheilstar

19/اسفند/1399

امسال ۲۰۲۱ سال بسیار خوبی برای برای توکن های حوزه دیفای است. توکن های غیر متمرکز دیفای توانسته اند به جایگاه خوبی دست پیدا کنند و در ادامه سال نیز رشد خوبی را پشت سر خواهند گذاشت. اضافه کردن دو توکن یونی سواپ و سوشی به سبد سرمایه گذاریتان میتواند سود خوبی تصیبتان کند

19

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.