coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.4%

67,103 $

3,858,422,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.6%

3,119 $

179,348,825 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9999 $

57,494 تومان

Tether

Tether

usdt

0.2%

579.4 $

33,314,925 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1%

174.26 $

10,019,950 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9997 $

57,483 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.7%

3,117 $

179,214,850 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.3%

0.522 $

30,015 تومان

XRP

XRP

xrp

0%

0.155 $

8,913 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.6%

6.46 $

371,450 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

جزئیات انتشار ۱۷۷.۴ هزار میلیارد اوراق / مانع از چاپ پول شدیم!

29/اسفند/1399
افزودن به نشان شده ها
جزئیات انتشار ۱۷۷.۴ هزار میلیارد اوراق / مانع از چاپ پول شدیم!
اقتصاد
بورس
بازار ایران
اخبار داخلی
3197
3 دقیقه

رئیس مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت وزارت اقتصاد ضمن تشریح جزئیات انتشار اوراق و تسویه اصل و سود آن‌ها گفت: تاکنون ۱۷۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مالی تامین شده است که اگر این امر محقق نمی‌شد، باید به سمت چاپ پول حرکت می‌کردیم بنابراین به مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومان مانع از خلق پول و افزایش پایه پولی شدیم.

به گزارش کوینگرام به نقل از تجارت‌نیوز، مهدی بنانی گفت: طی چند سال اخیر با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدامات متنوعی برای مدیریت بدهی‌ها انجام داده که یکی از آن‌ها جمع‌آوری اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت و ارائه آن به مراجع ذیربط است که تاکنون ۲۶ فقره گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت در بازه زمانی سه ماهه و سالانه در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید تهیه و به مراجع ذی ربط ارسال شده است.

وی افزود: برای جمع‌آوری این اطلاعات، سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت (سماد) طراحی شده است که در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ دستگاه اجرایی به این سامانه متصل هستند و در بازه زمانی سه ماهه اطلاعات خود را ثبت می‌کنند که تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار رکورد اطلاعاتی در این سامانه ثبت شده است. در کنار این موضوع برای تسویه بدهی‌های دولت اوراق تسویه خزانه طراحی شد که از سال ۱۳۹۵ صدور آن آغاز شده است. همچنین، صدور اوراق تسویه خزانه دو سال است که الکترونیکی شده و به ویژه در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا با اصلاحات انجام شده در سامانه، مراجعه حضوری در تمامی مراحل از ابتدای ثبت درخواست توسط دستگاه اجرایی تا انتهای فرایند در وزارت اقتصاد، حذف شد.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد ادامه داد: تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ سند تسویه صادر شده است و صدور اوراق تا ساعات پایانی سالجاری ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت با استفاده از آن تهاتر و تسویه شود.

انتشار ۱۷۷ و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق

رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و روابط مالی دولت گفت: با احتساب انتشار اسناد خزانه اسلامی تا ۲۶ اسفند ماه سالجاری معادل ۱۷۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر شده که ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن اوراق مرابحه عام و ۵۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن اسناد خزانه بوده است.

وی ادامه داد: برای تامین نیازهای مالی مختلف اوراق متنوعی چون اسناد خزانه، صکوک مرابحه، منفعت و … طراحی شد که اکنون یکی از ابزارهای جذاب و نقدشونده بازار، اسناد خزانه اسلامی است. اوراق صکوک اجاره نیز در سال ۱۳۹۵ به مبلغ ۴۴۰۰ میلیارد تومان منتشر شد که امسال تسویه شد. در کنار این برای انتشار اوراق منفعت مبتنی بر درآمدهای آتی دولت، اوراق مرابحه عام برای تامین کالاها و خدمات مورد نیاز دولت که در حال حاضر قسمت عمده انتشار اوراق به اوراق مرابحه عام مربوط می‌شود، نیز مجوزهای لازم اخذ شده است.

بنانی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تمام اوراق اینگونه طراحی شده‌اند تا این اطمینان را به خریدار بدهند که تسویه می‌شوند و تاکنون یک مورد نبوده که اوراق دولت در موعد مقرر موکول شده باشد. همچنین، با توجه به سلایق خریداران و سرمایه گذاران اوراق کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شده و در بازه‌های زمانی کمتر از یکسال تا ۵ سال منتشر شده‌اند.

اقدامات هوشمندسازی مدیریت بدهی‌ها

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد درباره هوشمندسازی مرکز مدیریت بدهی‌ها گفت: در حال حاضر سامانه جامع مدیریت بدهی‌ها در حال طی مراحل نهایی طراحی و بهره برداری است و دارای ماژول‌های مختلفی چون انتشار اوراق، اوراق تسویه خزانه، سبد بدهی‌ها و گزارشگری است.

وی افزود: در خزانه داری کل کشور سه پروژه مهم در زمینه هوشمندسازی داریم که عبارتند از پروژه خزانه داری الکترونیک، مولد سازی دارایی‌های دولت و طراحی نظام جامع مدیریت بدهی‌ها. همچنین، درصد تحقق پروژه مدیریت بدهی‌ها بیش از ۹۰ درصد و پروژه مذکور در گام‌های پایانی است.

منع بانک مرکزی از خرید اوراق دولت

بنانی درباره مدیریت بدهی‌های بانکی دولت نیز توضیح داد: همانطور که ذکر شد تاکنون حدود ۱۷۷ هزار میلیارد تومان از محل اوراق مالی تامین شده است که اگر این امر محقق نمی‌شد، باید به سمت چاپ پول حرکت می‌کردیم بنابراین، به مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومان مانع از خلق پول و افزایش پایه پولی شدیم. ماهیت یکسری از بدهی‌های دولت به بانک‌ها تکلیفی و یا از جنس بدهی‌های تضمینی است. درخصوص خرید اوراق توسط بانک مرکزی به موجب قانون بانک مرکزی از خرید اوراق دولت در بازار اولیه منع شده و تاکنون یک برگ اوراق دولت را در بازار اولیه خریداری نکرده است.

جزئیات پرداخت سود اوراق در سال‌ جاری

رئیس مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی با بیان اینکه حجم خالص فروش اوراق به اندازه ای نبوده است که بتواند تاثیری منفی بر بازار سهام در بازار سرمایه بگذارد، درباره تسویه اصل و سود اوراق گفت: امسال قریب ۶۰ هزار میلیارد تومان پول به بازار تزریق و اصل و سود اوراق را تسویه کردیم و معادل ۱۲۵ هزار میلیارد تومان طی ۴۲ هفته حراج از خرداد تاکنون دریافت کردیم. اولین بازپرداخت در ۲۹ فروردین برای سود اوراق منفعت معادل ۴۳۹ میلیارد تومان، اول اردیبهشت برای اوراق مشارکت شهرداری ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، در ۱۸ اردیبهشت برای سود اوراق منفعت معادل ۴۴۰ میلیارد تومان، در ۲۰ اردیبهشت معادل ۱۶۷ میلیارد تومان برای سود صکوک مرابحه پرداخت کردیم و به همین ترتیب با توجه به تقویم تسویه نسبت به تسویه اصل و سود اوراق اقدام شده است.

وی در پایان اشاره کرد که تسویه اصل و سود اوراق در سررسیدهای مقرر مهم ترین اولویت خزانه داری کل کشور محسوب می‌شود.

منبع:

تجارت نیوز


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

هشدار اقتصاددان بانک ING نسبت به آینده اقتصاد جهان!

هشدار اقتصاددان بانک ING نسبت به آینده اقتصاد جهان!

صدور مجوز استخراج رمزارز با تصویب دولت از سر گرفته شد

صدور مجوز استخراج رمزارز با تصویب دولت از سر گرفته شد

نسخه کامل سند ریال دیجیتال منتشر شد

نسخه کامل سند ریال دیجیتال منتشر شد


تحلیل کاربران

اوراق بهادار/شیوه جدید

hoseinseify

30/اسفند/1399

در این یک سال دولت بدهی سنگینی را متحمل شده و همین باعث شد به فکره راه جدیدی برایه پول گرفتن از مردم باشند اوراق بهادار شکل گرفت برایه خالی کردنه جیب این مردمه بدبخت. به امید موفقیت شما دوستان عزیز و گرامی

13

ریپل

Hadi49hadi

29/مهر/1400

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که ریپل هم یک پلتفرم است و هم یک ارز دیجیتال، این فناوری بیشتر به دلیل شبکه‌ی پرداخت دیجیتال‌اش شناخته‌شده است اما دارای کریپتوکارنسی مختص به خود نیز هست. پلتفرم Ripple یک پروتکل به‌صورت متن‌باز است که به‌منظور انجام تراکنش‌های سریع و ارزان طراحی شده است. ریپل به‌جای استفاده از سیستم ماینینگ بلاک چین، از یک مکانیزم اجماع از طریق گروهی از سرورها برای تأیید معاملات اش استفاده می‌کند. تراکنش‌های ripple در عرض چند ثانیه تأیید می‌شوند و هزینه‌ی بسیار کمی دارند (در مقایسه با بیت کوین که تائید معاملاتش زمان بیشتری طول می‌کشد و هزینه‌های بالایی را نیز شامل می‌شود). ریپل قطعاً قصد دارد تا بر تمام معاملات بین‌المللی در سراسر جهان تسلط داشت

4

چاپ پول

ershad93

08/فروردین/1400

چندین سال است که کشور رو فقط باچاپ پول پر قدرت اداره می کنند.. که نتیجه اش بجز تورم و گرانی چیز دگری نبوده است

3

اهمیت اعتمادسازی

hossink

29/اسفند/1399

بورس بااتفاقاتی که درش افتاد عدم اعتماد مردم به همراه داشته نه تنها بدهکاری ها تسفیه باید گردد بلکه باید شفاف سازی هم ایجاد شود

4

دولت تدبیر!

minister

30/اسفند/1399

بعداز تحریم حداکثری ایالات متحده و تحریم نفتی ایران،منابع درآمدی دولت بشدت کاهش یافت.دولت برای تأمین درآمد،ابتدا مالیات ها افزایش داد و مالیاتهای مضاعفی را هم بر ثروتمندان تحمیل کرد سپس موسسات و شرکتهای خود را قالب سهام در بورس عرضه کرد تابتواند از عهده مخارج کشور و هزینه سرسام آور بدنه بزرگ دولت برآید.فروش نفت به ملت، خارج کردن برخی از اقلام ضروری از لیست دلار سوبسیدی،قاچاق رسمی و دولتی،افزایش عوارض کارخانجات تولیدی و شهرکهای صنعتی ،چند برابر کردن جرایم کیفری،قضایی و حتی راهنمایی -رانندگی و....بخشی از تلاشهای مضحک دولت برای جبران کسری بودجه خود بود.آخرین تلاش دولت هم فروش ورق پاره هایی به اسم اوراق به مردم است تا از این رهگذر ،کمی از هزینه های خود را جبران کند.دولت که توان جذب سرمایه های خارجی را ندارد به ناچار هزینه های خود را بر دوش مردم و ملت انداخته است .مردمی که به زحمت از عهده هزینه های روزمره خود برمیایند حالا باید هزینه دولت را بر دوش بکشند.دولتی که بخاطر بی تدبیری در همه زمینه ها،چه اقتصادی،چه سیاسی، سربار ملت شده است.

11

بی ارزشی پول

Masoud2021

01/فروردین/1400

روز به روز شاهد بی ارزش تر شدن پول ملی ایران هستیم تا کی باید ببینیم فقط پول چاپ میشه و یا دارن یک صفر از تعداد صفر ها کم بشه

4

چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی

rezaeterum

30/اسفند/1399

خیلی جالبه مملکتی با این همه ثروت به چه فلاکتی افتادیم، نه کشوری مثل عراق به نا حمله کرده، نه درگیر جنگیم، نه هیچ مشکل دیگه ، فقط گیر یک مشت آدم لجباز و شکم سیر و کاسب افتادیم که به اسم اسلام تمام سرمایه ها و اعتقاددات مردم رو با خودشون دارن میبرن ، انصافا اسرائیل در زمان حال و یهودیها در زمان پیغمبر نتونستن این ضرباتی که شما مدیران نالایق وارد کردین رو بر پیکره دین و اسلام وارد کنن نمیدونم جیب شما چقدر گشاده اما امیدوارم هرچه زودتر پر بشه و دست از سر ملت ایران بردارید ما که زورمون به شما نمیرسه حرفی هم بزنیم میندازینمون زندان اما این رسمش نیست و نبود، پدران ما برای اوضاع بهتر انقلاب کردن و شما اوضاع رو بسیار اسفبار تر کردید لعنت خدا بر شما که با این همه ثروت باید مردم به این فلاکت بیافتند و برای تامین بودجتون باید اوراق چاپ کنید لعنت بر شما که ملت رو بیچاره کردید

8

بورس

skiller

29/اسفند/1399

خیلی جالبه دست کردن تو جیب مردم به اسم کسری بوجه یا بدهی دولت . اول امدن مردمو به بورس دعوت کردن بعد تو اوج قیمتها زیر پای ملتو خالی کردن . بعد امدن دلار ۳۲ هزار تومنی به مردم فروختن گفتن قیمتهای ارز و طلا حباب داره . در بازار خودرو همین داستانو بازی کردن . الان هم کسری بوجشون از جیب مردم با فروش اوراق تامین کردن . با این وجود باید صبر کنیم ببینیم دوباره چه نقشه ای برای جیب مردم کشیدن

40

سیاست های انبساطی

Arsha.Kh

29/اسفند/1399

اینها همه سیاست های غیر منطقی ،کاذب..و گمراه کننده است..هیچ کمکی به اقتصاد نمی کنه..و دردی دوا نمی کنه..فقط و فقط جیب دولت متوهم رو پر می کنه

6

چاپ اوراق

arminaka71

29/اسفند/1399

تا وقتی پول‌های بلوکه شده برنگرده تحریم ها رفع نشه اختلاس جلوش گرفته نشه دزدی های از خاک ملت پایان پیدانکنه وضع ایران ایرانی همینه

45

کوینگرام

minister

29/اسفند/1399

سلام خدمت دست اندرکاران برنامه بسیار خوب و مفید کوینگرام.به بهانه قرن جدید خواستم از زحمات فراوان شما عزیزان در تهیه و تولید این آپ تشکر کنم.به یقین،کوینگرام نه تنها بهترین برنامه فارسی زبان ،بلکه بهترین برنامه در زمینه ارزهای دیجیتال است.من از کاربران قدیمی برنامه شما هستم و بعداز آشناشدن با برنامه شما،،،تلاش شما با وجود مشکلات و محدودیتهای موجود،در تهیه این برنامه،قابل تقدیر و تشکر است.امیدوارم در پناه پروردگار،سال و قرنی!خوب و پر برکت همراه با سلامت و چاشنی ثروت در پیش رو داشته باشید.باتشکر: مینیستر

34

پول های دزدی

[email protected]

29/اسفند/1399

تا وقنی که تو ایران اختلاس هست و هر کی پا میشه هر چی دلش میخواد بر میداره میره و ارزش پولمون روز ب روز کمتر میشه و هیچکسی نیست ک جلوی این همه دزدی رو بگیره وضع همینه

4

اوراق

کریمخالدیان

29/اسفند/1399

اختلاس‌.پول های بلوکه شده.گرونی.وضعیت بورس به نظرم تااینا خوب نشه هیچی خوب نمیشه باید یه فکر اساسی کرد

4

چاپ پول

معروفی

29/اسفند/1399

نقدینگی بدون پشوانه برابر است با بالا رفتن تورم چاپ بی رویه اسکناس ما را به ونزوئلا شدن نزدیک تر میکنه

6

چاپ پول!

reza_elc_67

29/اسفند/1399

واسم سواله اگه میدونین جواب بدین. واس چاپ اسکناس دولت و بانک مرکزی باید از جایی اجازه بگیرن و مجوز صادر بشه؟ مثلا بانک جهانی یا ارگان دیگه؟

4

دولت

hamed1227

29/اسفند/1399

دولت ایران جز خالی کردن جیب مردم عادی کار دیگه بلد نیست. البته این آسونترین راه هست. و دولت سودجو از این فرصت نمیگذره

22

چاپ پول

samyarr407

29/اسفند/1399

خنده داره هر روز یه داستان جدید و یه آیتم جدید از دولت رو میشه جمع کنید دیگه این مکتب گدایی نو..........

20

اختلاص

POUYA1385

29/اسفند/1399

تا وقتی که اختلاص ها تموم نشه تحریم ها برداشته نشه وضع همینه که هست... مسئولین مردم را درک نمی‌کنند

3

کوینگرام

Alireza1489

29/اسفند/1399

فکر میکنم اثر این اقدام دولت توی سال ۱۴۰۰ شبیه به اقدام سال ۹۹ که عدم عرضه ناگهانی دارا دوم مجنر به سقوط بی سابقه بازار بورس شد

4

انتشاراوراق مانع ازچاپ پول

زارع

29/اسفند/1399

باتوجه به بدهی های دولت وشرکتها وسازمان هاتصمیم به انتشاراوراق بصورتی که درموعد مقرر اصل وسود راباهم تسویه شود پرداختیم واین کار مانع چاپ پول وبه نفع اقتصاد دولت شد

35

بولکه

money.for

29/اسفند/1399

تا وقتی که بیت کوین رشد کند و این رشد با درصد زیادی باشه تا همه راضی بشن منم تا اینکه بتوانند لایه بردار باشع فردا زنگ بزن و سه سال گذشته در کجا شکل گیری این آهنگ ما اموری که به لایو

3

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.