coingram
کوینگرام

پانزی بودن یا نبودن؛ مسأله این است!

29/شهریور/1398
افزودن به نشان شده ها
 پانزی بودن یا نبودن؛ مسأله این است!
Ponzi
آموزش
اخبار
4662
زمان مطالعه: دقیقه

اتهام رایجی که به بیت کوین نسبت داده می‌شود این است که یک طرح هرمی است. منتقدان ادعا می‌کنند برای آنکه دارندگان بیت کوین سود کسب کنند باید بیت کوین خود را با قیمت بالاتر به سایر افراد بفروشند. اما این ادعا اساسا اشتباه است.

تشریح طرح پانزی

طرح پانزی یک کلاهبرداری سرمایه گذاری است که سود کلان را با ریسک کم وعده می‌دهد. در طرح پانزی همانند طرح هرمی، سرمایه گذاران اولیه از ورود سرمایه گذاران جدید سود کسب می‌کنند. توقف ورود سرمایه گذاران باعث فروپاشی این طرح می‌شود.

بعضی از نمونه های طرح پانزی شامل پروژه ای است که توسط برنی مدوف و آلن استنفورد معرفی شد. این پروژه از شرکت های مالی به عنوان ظاهرسازی برای کلاهبرداری میلیاردی استفاده می‌کرد. طرح های پانزی قابل ذکر در حوزه ارزهای دیجیتال نیز شامل بیت کانکت، وان کوین و پلاس توکن می‌باشد.

منتقدانی نظیر نوریل روبینی بر این موضوع اصرار دارند که بیت کوین یک طرح پانزی است. وی مدعی است برای آنکه سرمایه گذاران اولیه از بیت کوین های ارزان خود سود کسب کنند باید حتما سرمایه گذاران جدید وارد این طرح کنند. منافع شخصی این سرمایه گذاران اولیه در تبلیغ بیت کوین و قانع کردن سایر افراد برای ورود به این فناوری می‌باشد.

با وجود تبلیغ کنندگان بیت کوین نظیر آنتونی پومپلیانو، به راحتی می‌توان متوجه شد که چرا افراد خارج از بیت کوین فکر می‌کنند وارد کردن افراد نادان جدید برای این حوزه ضروری است.

نظریه احمق تر از من

وارد کردن اتهام طرح هرمی به بیت کوین ارتباط مستقیمی با این باور دارد که موفقیت بیت کوین به نظریه احمق تر از من وابسته است. نظریه احمق تر از من برای دارایی هایی به کار برده می‌شود که قیمت گذاری به جای ارزش ذاتی دارایی، بر اساس انتظار غیرمنطقی سود با ورود افراد جدید به بازار انجام شود.

به طور ساده می‌توان گفت که احمق تر از من یا احمق های بزرگتر همان افرادی هستند که یک دارایی را می‌خرند زیرا معتقدند که می‌توانند آن را با سود بیشتر به فرد دیگری بفروشند، شخص بعدی نیز با سود بیشتر به احمق بعدی می‌فروشد و الی آخر تا زمانی که این حباب بترکد.

مثال هایی از دارایی هایی که به نظریه احمق تر از من متکی بودند عبارتند از عروسک های بینی بیبیز (Beanie Babes) در دهه ۱۹۹۰، فلزات گران بها نظیر طلا و سایر آیتم های کلکسیونی نظیر کریپتوکیتی ها.

مثال برجسته دیگری از این پدیده، حباب آلتکوین در سال ۲۰۱۷ می‌باشد. تیم های بدون توانایی و ناکارآمد واقع در کشورهایی که قانونگذاری منسجمی نداشتند توانستند صرفا با اضافه کردن اسامی بلاک چین یا توکنی کردن به ایده های دور از دسترس خود، از طریق ICO ها میلیون ها دلار سرمایه جذب کنند.

پس از آنکه شاهد سودهای ۱۰ برابر طی یک شب بودیم، احتکار کنندگان به جای آنکه به ارزیابی ارزش بالقوه این استارت آپ ها توجه کنند، به سمت عامل تبلیغاتی و هیجانی این کوین ها کشیده شدند.

آیا بیت کوین برای احمق ها می‌باشد؟

باید اذعان داشت که بخش عمده یا حتی اکثریت افراد، به این دلیل به بیت کوین وارد می‌شوند که انتظار دارند سود کسب کنند. احتکار بیت کوین یک عامل بسیار مهم در نوسان شدید قیمت این ارز دیجیتال می‌باشد.

هرچند برخلاف طرح هرمی، بیت کوین برای ماندگاری خود به سرمایه گذاران جدید نیاز ندارد. محقق ناشناس بیت کوین با اسم مستعار هاسو (Hasu) در این خصوص گفته است:

ارزش مورد انتظار طرح هرمی با پذیرش بیشتر ما کاهش می‌یابد. اما ارزش مورد انتظار شبکه ای نظیر پول با پذیرش بیشتر مردم، افزایش می‌یابد.

رشد تصاعدی شبکه ها

ایده موجود در شبکه ها این است که ارزش آنها با تعداد کاربرانشان به طور تصاعدی افزایش می‌یابد. این مفهوم در قانون متکالف تدوین شده است. این قانون بیان می‌کند که ارزش فناوری های ارتباطی نظیر اینترنت، شبکه های اجتماعی و بیت کوین با تعداد کاربران شبکه به توان ۲ رابطه مستقیمی دارد.

این اثرات می‌تواند چرخه های بازخورد مثبت ایجاد کند. با افزایش افرادی که به شبکه می‌پیوندند، اثر ارابه موسیقی ایجاد می‌شود. در این اثر، سرعت پذیرش کاربران با افزایش ارزش شبکه تشدید می‌شود.

اساسا مشخص است که بیت کوین از اثرات شبکه بهره می‌برد. مردم بیت کوین را بیشتر به عنوان یک ارز دیجیتال می‌شناسند و هرچه ارزشمندتر می‌شود شاهد پذیرش بیشتری خواهد بود. هرچه بیت کوین بیشتر معامله و نقد شود، مفیدتر نیز خواهد شد.

بیت کوین دارای ارزش واقعی است

تفاوت اصلی بین بیت کوین و سایر کالاها در خصوص “کالای شبکه” می‌باشد. برخلاف فلزات گران بها و آیتم های کلکسیونی، بیت کوین دارای کاربردهایی به شکل ذخیره ارزش و روش انجام تراکنش می‌باشد.

چارلی لی طی مصاحبه ای که با کریپتواسلیت داشته است مختصرا به مشکلاتی که بیت کوین حل می‌کند اشاره کرده است. او گفت:

امروزه اگر بخواهم مقدار پول بسیار زیادی به صورت بین المللی انتقال دهم باید از انتقال های بانکی استفاده کنم که ۲۰ الی ۳۵ دلار برای هر انتقال هزینه دارد و حدود نصف روز طول می‌کشد. برای انجام چنین انتقالی نیز باید از موانع مختلفی عبور کرد، زیرا این انتقال می‌تواند سانسور شود یا برگشت بخورد.

ده ها میلیارد دلار بیت کوین در هر ماه بر بستر شبکه بلاک چین انتقال می‌یابد. طی ۳ ماه اخیر، حجم معاملات ماهانه بیت کوین به طور میانگین ۲۳ میلیارد دلار بوده است.

برای مقایسه می‌توان گفت که میانیگن حجم معاملات ونمو (Venmo) در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ در هر ماه ۸ میلیارد دلار بوده است. میانگین ماهانه حجم کل پرداخت های بین المللی پی‌پال نیز ۱۰ میلیارد دلار یعنی کمتر از نصف حجم معاملات بیت کوین بود. ارزش بازار پی‌پال حدود ۱۲۲ میلیارد دلار و ارزش بازار بیت کوین حدود ۱۸۵ میلیارد دلار می‌باشد. توجه داشته باشید که این مقایسه دلیل برتری هیچ کدام نیست و صرفا مقیاسی از عملکرد بیت کوین را نشان می‌دهد.

برخلاف پی‌پال، مردم کشورهایی با سیستم پولی نامطمئن نظیر ونزوئلا، آرژانتین و ترکیه می‌توانند از بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش مقاوم در مقابل مصادره استفاده کنند. پی‌پال سابقه خوبی در خصوص نگهداری و به تاخیر انداختن سرمایه مشتریان و تسلیم شدن در برابر تقاضاهای دولت ها ندارد. اما بیت کوین اینگونه نیست.

هیچگاه برای پذیرش دیر نیست

هاسو افزود از آنجایی که بیت کوین از اثرات شبکه بهره می‌برد، هیچگاه برای خرید دیر نیست. برخلاف طرح هرمی که با پیوستن افراد، ارزش طرح برای سرمایه گذاران کاهش می‌یابد، برای کالای شبکه برعکس این شرایط وجود دارد.

سهم بازار-زرد منحنی پذیرش-آبی

هاسو گفت:

از آنجایی که بیت کوین با افزایش پذیرش ما مفیدتر می‌شود، خریداران حاشیه ای هیچگاه دست از پذیرش آن برنمی‌دارند.

هنگامی که به تاریخچه بیت کوین نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اکثر سرمایه گذاران از خرید این ارز دیجیتال سود کسب کرده اند. این موضوع هنگام تحلیل میانگین قیمت خرید بیت کوین قابل مشاهده است.

سرمایه گذاران فقط سه مرتبه در تاریخچه ی BTC’s ضرر کرده اند

امروزه میانگین قیمت پرداخت شده برای بیت کوین توسط سرمایه گذاران ۵۷۰۰ دلار می‌باشد، یعنی سرمایه گذاران به طور کل ۸۲ درصد در سرمایه گذاری های خود بر روی بیت کوین سود کرده اند.

محاسبه “ورودی و خروجی پول” براکت های قیمت را که کاربران می‌توانند کوین بخرند و اینکه آیا سرمایه گذاری سودآور بوده است یا خیر را مشخص می‌کند. اگر قیمت فعلی بازار بیشتر از میانگین قیمت باشد یعنی سرمایه گذاری سودآور بوده است.

در حال حاضر بخش عمده ای از سرمایه گذاری ها یعنی حدود ۸۰ درصد با قیمت فعلی سودآور بوده است.

پیش بینی پارابولیک یا ارزش فاندامنتال؟

هنگامی که انتظارات کوتاه مدت از رشد شبکه پیشی بگیرد منجر به از دست رفتن سرمایه افراد می‌شود. اخیرا این مورد را در جنون بازار در سال ۲۰۱۷ مشاهده کردیم که قیمت بیت کوین در ابتدای سال از هزار دلار به ۲۰ هزار دلار در انتهای سال رسید. اینجاست که نظریه احمق تر از من به کار برده می‌شود. هنگامی که ترس از دست دادن فرصت سرمایه گذاری یا همان فومو مردم را به سمت معاملات مارجین و استفاده بیش از حد از کارت های اعتباری بدون سپرده کشاند و سپس بازار به انتهای چرخه صعودی خود رسید.

اما از منظر فاندامنتال، هرچه بیت کوین قدمت بیشتری داشته باشد و مردم برای انجام تراکنش ها بیشتر از آن استفاده کنند، ارزشمندتر می‌شود.

برخلاف کالاها، زیرساخت بیت کوین به سرعت در حال بهبود است. روش های ذخیره سازی و ارسال بیت کوین بهبود خواهند یافت، معاملات با ارزهای سنتی بیشتر در دسترس قرار خواهد گرفت و به روزرسانی های لایه دوم نظیر شبکه لایتنینگ به مقیاس پذیری شبکه کمک خواهد کرد.

رد ادعای منتقدان

هاسو اذعان داشت اکنون وقت آن رسیده است که به این سوال پاسخ دهیم که آیا بیت کوین یک طرح پانزی است یا خیر؟ سرمایه گذاران کافی است از خودشان بپرسند که آیا سیستم بالغ بیت کوین اساسا مفید می‌باشد یا خیر.

اگر پاسخ شما مثبت است پس با پیوستن بیشتر مردم به بیت کوین، دیگر دلیلی وجود ندارد که منتظر فروپاشی این سیستم باشیم. بیت کوین به عنوان یک سیستم به تدریج ارزشمندتر خواهد شد و بنابراین هرچه مردم بیشتر بیت کوین را بپذیرند قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

با نگاهی به چشم انداز وسیع تر می‌توان گفت که منحنی پذیرش بیت کوین در ابتدای مسیر قرار دارد. با افزایش ارزش شبکه بیت کوین، کاربردهای آن نیز مشهودتر خواهد شد.

بسیاری بر این عقیده می‌باشند که بهترین زمان خرید بیت کوین ۱۰ سال قبل بود، اما واقعیت این است که اکنون بهترین زمان پذیرش این فناوری می‌باشد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

بیت کویین

mohadese.salemi

30/شهریور/1398

بیت کویین روز بروز داره بیشتر بین مردم رواج پیدا میکنه و بین افراد جا میفته از طرفی بیت کویین یک شرکت هرمی نیست و همچنان ارزش خودش رو با کاربرانش حفظ میکنه

6

پانزی بودن یا نبودن

esamaeil

30/شهریور/1398

اتهام رایجی که به بیت کوین نسبت داده می‌شود این است که یک طرح هرمی است. منتقدان ادعا می‌کنند برای آنکه دارندگان بیت کوین سود کسب کنند باید بیت کوین خود را با قیمت بالاتر به سایر افراد بفروشند. اما این ادعا اساسا اشتباه است.

5

بیت کوین

hanieh_shokri

06/مهر/1398

طبق پیش بینی ها به زودی ارز دیجیتال جای تمام پول های کاغذی رو میگیره و این مستلزم اعتماد و اطمینان خاطر مردم نسبت به ارزهای دیجیتال می باشد که اونم زمان میبره ولی انجام شدنیه

2

بیت کویین در مقابل طرح های هرمی

Toomaj666

30/شهریور/1398

شما اگه نگاه مکنید به تاریخچه ی تمام طرح های هرمی میبینید که سرمایه گزاران توی طرح هرمی فقط پولو سرمایه ی خودشونو میدادن و سمت های ساختگی میگرفتن و پولی دیگه در کار نبود که دشته باشن .اما فرق بیت کویین با اون چیه .بیت کویین همونطور که همه میدونیم به ارز دیجیتاله و با کتین هزینه شما میتونید ک دستگاه ماینر بخرید .حالا عمده ی فرق بیت کویین اینه که ما در هر زمانی که بخایم میتونیم بیت کویین خودم ون رو بفروشیم و به پول رایج تبدیل کنیم اما در طرح های هرمی همونطور که گفتم ما سرمایه رو میدادیم فقط یه عنوان بهمون تعلق میگرفت اما در بیت کویبن عنوانی در کار نیست و نا از اولین ساتوشی روی سرمایه ی خودمون نظارت کامل داریم

7

بیت کوین

mmo1978

29/شهریور/1398

اینکه میگویند بیت کوین پیشتر یک طرح پانزی هستند کاملا در اشتباهند بنظر من بیت کوین مانند یک واحد پول عمل میکند اما فراتر از ان سریعتر رشد کرد بطوریکه سرعت تراکنش ان در مقایسه با یک واحد پول به مراتب بیشتر حمل ان اسان تراست مردم اشتیاق بیشتری نسبت به ان دارن علاوه بر محاسن معایبی هم دارد...

4

پانزی

mr_set

30/شهریور/1398

تمام شرکت های پانزی معمولا وعده هایی از قبیل برگشت سرمایه در کمتر از یک ماه را میدهند که کاملا واضح از که پانزی هستند اما شرکتهایی وجود دارند که برای مثال طی یک قرارداد یک ساله طی 9 ماه برگشت سرمایه را تضمین میکنند که شرکت های ایرانی قابل اطمینان نیز در این بین موجود میباشند

9

پانزی بودن

Armanss

29/شهریور/1398

به نظر من این خیلی مسخره است که بیت کوین رو که در عمل برای اولین بار یک تکنولوژی جدید رو به دنیا معرفی کرد که به گفته تمامی کارشناسان و دانشمندان تغییرات بسیاری رو در آینده بشر رقم خواهد زد، با یک طرح پانزی مقایسه کنیم

7

چرا بیت کوین با طرح پانزی کاملا در تضاد است؟

HamiGh

30/شهریور/1398

بیت کوین هیچ گاه به مانند شبکه‌های هرمی و طرح‌های پانزی از هم نخواهد پاشید چرا که افرادی که آن را به خوبی درک کرده باشند، اقدام به نقد کردن دارایی‌های خود نخواهند کرد

3

تکنیکال

jeri

29/شهریور/1398

در تحلیلهای بنبادی و روانشناسی بازارهرچه بیشتر تجربه کسب کنه به طورقطع در روال بازار رشد بسیار علی خواد داشت هرچند در اینوضعیت نا مساعد جهانی هروز یک خبر برای از هم پاشیدن تمام معادلات به خطا میرود

5

پانزی

hamid4887

30/شهریور/1398

در یک مورد میشود نسبت پانزی به بیت کویین داد ، آنهم درمورد ماینینگ و ایجاد شبکه زیر مجموعه ای از کاربران که بالطبع افراد راس شبکه سود زیادی را کسب میکنند، که درمقایسه با بازار خرید و فروش درصد ناچیزی میباشد

6

پانزی بودن بیت کوین

maymand

29/شهریور/1398

در واقع هیچ چیزی در رابطه با بیت کوین مخفی و رازآلود نیست. بیت کوین یکی از آزادترین تکنولوژی‌های حال حاضر جهان است. متن باز است، یعنی هر کسی می‌تواند کدها را ببینند، هر کسی می‌تواند کدها را بازنویسی کند، هر کسی می‌تواند به صورت شخصی نرم افزار را اجرا و در شبکه با دیگران در ارتباط باشد و هر کسی می‌تواند بدون کسب مجوزهای خاصی  از آن شبکه استفاده کند. تمام تاریخچه تبادلات بیت کوین هم برای تمام افراد جهان قابل رویت است

8

پانزی نبودن بیت کوین

farshad1298

30/شهریور/1398

بیت کوین خودش به تنهایی نمیتونه یک طرح پانزی باشه چون در طرح های پانزی از ارزها برای سوددهی استفاده میشه که بیت کوین هم یکی از اونهاست. ضمنا بیت کوین یک طرح هرمی هم نیست چون در طرح های هرمی باید افراد رو زیرمجموعه همدیگه کرد. بیت کوین یک دارایی و سرمایه محسوب میشه نه یک طرح

2

بیت کویین

mojtabakeman

29/شهریور/1398

بیت کویین در سال 2010به هر کس وارد سایت میشد 5بیت کویین رایگان میداد و اون موقع اگر کسی روی آن سرمایه گذاری میکردالان جزو یکی از ثروت مند ترین ادم ها کره زمین بود ولی الان هم دیر نشده است و میتوان روی آن سرمایه گذاری کرد چون پیش بینی ها نشان میدهد بیت کویین تا200هزار دلار پیش برود.

5

۸

av_bit32615

30/شهریور/1398

به نظر من شرکت های هرمی از لحاظ کارکرد منطق و کارایی درستی داره اما این وسط کلاهبرداری و زیاده خواهی یه سری افراد سودجو باعث نا امنی این گونه فعالیتها میشه

2

جالب

rez kh

29/شهریور/1398

فک میکنم برنامه خوبی باشه .البته باید ی مدت بگذره تا مطمئن تر بشم.انشاله اون افکاری ک دربارش دارم ب واقعیت بپیونده...فقط تایم. دریافت اولیه ش زیاده .اینم حتما ی دلیلی دارن براش .میگن گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی .ماهم باید صبر کنیم ک ز غوره حلوا بسازیم

5

پانزی

esamaeil

30/شهریور/1398

نام این طرح از شخصی به نام ریچارد پانزی نشات گرفته است. او در سال ۱۹۲۰ برای اولین بار از این روش استفاده کرد البته این طرح توسط پانزی ابداع نشده و پیش تر، در رمان های چارلز دیکنز به این نوع مدل سرمایه گذاری اشاره شده بود.

3

به هیچ وجه پانزی نیست

farhad1360

30/شهریور/1398

طرح پانزی، روشی کلاهبردارانه در سرمایه گذاری است که در آن بیشتری نرخ سود با کمترین میزان ریسک برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می‌شود.

4

طرح پانزی

milad206

30/شهریور/1398

بیت کوین دارای ارزش ذاتیه و همین باعث میشه که ارزشمند شدنش میشه چون سردمدار ارزهای دیجیتال و به وجودم آورنده ی این لرزهلست و ارزشش به خاطر طرح پارتی نیستش به نطرم

3

تفکر خاص

fergosen

29/شهریور/1398

متاسفانه افکار سنتی و عوام گونه و توهم توطئه همیشه هست ولی اگر اعتقادی به علم وتکنو آدرس داشته باشند میفهمند ارزهای دیجیتال با علم ریاضی سر کار دارند وبا حل مسائل بوجود می آیند و صنعت تمام عیار است هم پول هست هم بانک در حالی که مثلا دلار فقط پول هست

5

امنیت و ارزش

matindanesh

29/شهریور/1398

ضرر ۳ باره سرمایه داران در دوران ارائه ان رکورد بی نظیری است که امنیت و اررش سرمایه گذراری را بالا می برد.

4

آینده درخشان برای بیت‌کوین

imanmozaffari

29/شهریور/1398

توسعه پایدار و پیشرفت در پذیرش رمز ارزها موجب افزایش قیمت و جذب اعتماد بیشتر در بین مردم خواهد شد.

6

هیچ وقت دیر نیست، شاید این بار نه!

hosseink

29/شهریور/1398

پس از سالیان سال از زندگی بشر و تغییراتی که همیشه باعث دگرگونی نحوه زندگی بشر بوده نشان دهنده این است که باید تغییرات را پذیرفت و همیشه‌به دنبال پیشرو بودن در این تغییرات باید بود با گذشت ده سال از عمر بیت کوین باز هم سیل عظیمی از مردم از وایت پیپر هیچ کدام از کوین ها و توکن ها اطلاعات درستی ندارند و هیچ اطلاعات کاملی در مورد سیستم بلاکچین و عملکرد آن ندارند، اگر از تغییرات استقبال کنیم و با آگاهی سمتشون بریم راهی جز پیشرفت و موفقیت برای پیشروها وجود نداره

5

طرح پانزی

mohamad2625

30/شهریور/1398

در واقع باید بگیم کسانی این طرح را به بیت کوین نسبت میدن که در موردش هیچ اطلاعاتی ندارن و علاقه ای هم به کسب اطلاعات ندارن ! فقط با این حرفا خودشون را گول میزنن و توجیه میکنن بخاطر این سمت بیت کوین نمیرن.

11

ریچارد پانزی

rezazarei

29/شهریور/1398

یک روش کلاهبردارانه در سرمایه گذاری است که در آن سودهای نامتعارف و تضمینی و همچنین با ریسک بسیار کم، به سرمایه گذاران وعده داده می‌شود.چند وقت پیش من هم عین این طرح گرفتار شدم و کل سرمایه ام را از دست دادم؛پیشنهاد میکنم همیشه مواظب باشید و قول اینچنین طرح ها را نخورید.

5

بیتکوین

agholami

30/شهریور/1398

بیتکوین میتواند یکی از موفق ترین پروژه های حال حاظر دنیا باشه بیتکوین با استقبال مردم طرف شده و دولتها برای اینکه بتونن به ملت ها فشار بیاورند هر روز دسیسه میکنند که در این امر موفق نخواهند بود و شاهد همه گیر شدن این ارز خواهیم بود . و قیمت آن به مراتب بالاتر خواهد رفت و جای هیچ گونه نگرانی نیست

9

بیان

sima.msl9189

29/شهریور/1398

به نظر من تا وقتی. اطلاعات علمی. خودتو در مورد یک. پروژه ای میخوا ی داخل اون قدم بر داری و کامل نکنی نمیتونی وارد بشی و این قضیه هم تا. ندونی نمیتونی این و شروع کنی بالابردن. معلومات. الزامیه .

4

پانزی

IRISoldier

30/شهریور/1398

امروزه طرح های پانزی خیلی زیاد شدن مثل ورلد وی کپیتال که با تبلیغات گسترده تونست پول بسیار زیادی رو از ایرانی ها بدزده و کلاه برداری کنه

5

بیت کویین

.ehrdad

30/شهریور/1398

بیت کویین بخاطر اول بودن در دنیای دیجیتال نسبت به تمامیه ارزای دیگر رشد بیشتری داره چون بقیه فقط الگو برداری از این ارزکردن وهمین باعث ناب بودن این آرزو داره وناب بودن بیت کویین بخاطر اون نظریه تابش در بوجود آمدن ارز دیجیتال هست که دنیایی کار رو درست کرد

3

تشریح طرح پانزی و اینکه چگونه کار می‌کند.

neda@behzad

30/شهریور/1398

 سودقطعی ماهانه ۲۵ درصد! سرمایه گذاری تضمینی با نرخ سود ثابت ماهانه ۴۰ درصد! دوستان خود را به این سرمایه گذاری دعوت کنید و به ازای هر نفر سودتان از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد ماهانه افزایش می‌یابد! جملات ذکر شده همگی نشان از این دارد که سرمایه گذاری مورد نظر به احتمال زیاد یک طرح پانزی است. ممکن است عبارات اینچنینی را در فضای سرمایه گذاری دیده باشید و بسیار وسوسه شوید که وارد این سرمایه گذاری شوید. اما چرا این جملات شما را وسوسه می‌کنند؟ به این دلیل که اولا سود آنها نسبت به سودهای متعارف بسیار بیشتر است، ثانیا کلماتی مانند قطعی، تضمینی و… برای سرمایه گذار قوت قلب است، ثالثا چه کسی است که از پولدار شدن بدش بیاید. این طرح یک روش کلاهبردارانه در سرمایه گذاری است که در آن سودهای نامتعارف و تضمینی و همچنین با ریسک بسیار کم، به سرمایه گذاران وعده داده می‌شود.  این طرح به این صورت است که سود سرمایه گذاران را از پول دیگر سرمایه گذاران تامین می‌کند، یعنی با پول سرمایه گذار جدید، سود سرمایه گذارهای قدیمی را می‌دهند، که این شباهت هایی با طرح های هرمی دارد که از سرمایه اولیه زیر شاخه های جدید، سود سر شاخه ها و افراد قدیمی را می‌دهند. بنابراین سود ارائه شده به سرمایه گذاران ماحصل یک فعالیت اقتصادی و یک سرمایه گذاری واقعی نیست!

7

پانزی

ialirezaak

29/شهریور/1398

در تمامی حوزه های پولی و مالی و حتی در حوزه ارزهای دیجیتالی می‌تواند طرح های پانزی مشاهده شود، بنابراین می‌بایست حتما قبل از سرمایه گذاری ویژگی طرح های پانزی را مد نظر داشته باشید و اگر پروژه مربوطه نشانی از طرح های پانزی را داشت به هیچ عنوان در آن سرمایه گذاری نکنید و با وعده های سود قطعی، سود تضمینی، سود فلان درصدی وسوسه نشوید.

7

پانزی چیست

[email protected]

30/شهریور/1398

ترفند پانزی یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاه بردارانه است. در این ترفند به سرمایه گذاران سودهایی برگردانده می‌شود که از بهره‌های متعارف به شیوه‌ای غیرعادی بالاترند. البته این سود از پول سرمایه‌گذاران بعدی تأمین می‌شود و شرکت یا فرد دریافت‌کنندهٔ سرمایه نیازی به انجام کار اقتصادی با پول دریافتی ندارد. نام این ترفند از نام چارلز پانزی گرفته شده‌است.

14

بیت کوین پانزی نیست

mrd370

30/شهریور/1398

این نظریه که بیت کوین پانزی است را احتمالا سران دولت آمریکا در جهت تضعیف بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و در مقابل، افزایش قدرت دلار مطرح کرده اند. هر چه باشد با حضور بیت کوین قدرت دلار آمریکا کمی تضعیف شده و این کشور به هر اتهامی جهت کاهش قدرت و محبوبیت این ارز دست می زند.

3

کاری برای افراد کم توان

roja

29/شهریور/1398

از نظر من بیت کویین از لحاظ اینکه کار کم دردسر و خونگیه و نیاز به هیچ فعالیت بدنی نداره برای افراد کم توان عالیه و خیلی با هرمی فرق میکنه

5

بیت کوین

sima_nili

29/شهریور/1398

ارزهای دیجیتال هنوز کامل بین مردم فراگیر نشده. بیت کوین مادر تمام ارزهاست مطمن باشید وقتی ارزهای دیجیتال بین مردم فراگیر بشن.بیت کوین روز به روز پیشرفت و کارایی بیشتری کسب میکنه.مخصوصا مادر ارزها بیت کوین چون اعتماد و پشتوانه بیشتری داره وهمچنین دارای ارزش بالا با کارایی مشخص هست. الان بهترین زمان خرید بیت کویینه چون همه به عنوان پول جهانی اون میبینند.

6

بهانه

AmirArsalan2537

30/شهریور/1398

اینکه تو تمام عرصه ها یک عده دست به کلاهبرداری میزنند یک امر طبیعی هست . اما اینکه ماهیت خود بیت کویین و تراکنشهای ارزهای دیجیتال رو یک کلاهبرداری یا همون پانزی بدونیم نشان دهنده کمبود اطلاعات در زمینه ارزهای دیجیتال هست . و به نظرم کم هم نیستند عده ای که به دلیل فقدان علم و اطلاعات در زمینه ارزهای دیجیتال این تفکر را دارن . و متاسفانه این عده تو کشور ما خیلی زیاد هستند که عامل سو استفاده مسئولین همیشه دنبال بهونه عزیزمون هستند تا این دریچه را هم بروی مردم ایران ببندند .

5

پانزی

Networker

29/شهریور/1398

سیستم های پونزی عملا یک نشانه بارز دارند و آن هم عدم داشتن درآمد و پرداخت کلان از ورودی افراد تازه تر است که با یک بررسی ساده میتوان پونزی بودن یک سیستم را تشخیص داد

5

پانزی

ifyou

30/شهریور/1398

وجود طرح پانزی برای ارز دیجیتال کاملا اشتباهه چون اساسا زیرساخت والگوریتم کریپتو با کار هرمی فرق داره

3

تحلیلیه اشتباهی است

Moeintayi

29/شهریور/1398

بیتکویین که یک شرکت نیست که هرمی باشد . بستکویین و اتریوم ارزی است که در دست خود ما اداره میشود

7

بیت کوین پرچم دار

moeinwollf

30/شهریور/1398

بیت کوین به دلیل قدرت گرفتن مورد نقد قرار میگیرد و این انتقادات تند نیز نشان دهنده این مورد هست که بیت کوین یک قدرت جهانی حتی برابر وبالاتر از دلار هست واز نقد منتقدان هیچ ضربه ای به ان وارد نمیشود بلکه قویتر خواهد شد

3

کلاهبرداری طرح پانزی

ehsan chamani

29/شهریور/1398

این طرح به این صورت است که سود سرمایه گذاران را از پول دیگر سرمایه گذاران تامین می‌کند، یعنی با پول سرمایه گذار جدید، سود سرمایه گذارهای قدیمی را می‌دهند، که این شباهت هایی با طرح های هرمی دارد که از سرمایه اولیه زیر شاخه های جدید، سود سر شاخه ها و افراد قدیمی را می‌دهند. بنابراین سود ارائه شده به سرمایه گذاران ماحصل یک فعالیت اقتصادی و یک سرمایه گذاری واقعی نیست

5

پانزی

omid1360

30/شهریور/1398

با رشد قارچ گونه شرکت های ارائه دهنده طرح های مختلف ددامدی که اکثرا دارای رنگ و لعاب های تحریک کننده هستند مال و اعتبار مردم در خطر افتاده است.

5

ارزش بیت کوین

09030741020

30/شهریور/1398

بیت کوین یک شرکت هرمی نیست که با افزایش اعضای ان ارزشش بالا رود و اگر کسی ورود پیدا نکند بن بست بخورد . بلکه حتی اگه ورودی جدید هم نداشته باشد ارزشش خود را حفظ میکند و برای رد و بدل کردن ارز هزینه اضافی نباید پرداخت کرد این عالیه

4

پانزی

nedazarei

29/شهریور/1398

مخصوصا در شرایط و زمان حال مردم زیادی با این طرح مواجه میشوند و دلیل آن هم بی توجهی و اشتیاق مردم به سود زیاد است؛در شرایط حال با گسترش ارزهای دیجیتال هکرها این طرح را روی مردم اجرا میکنند و از تازه وارد بودن مردم سو استفاده میکنند بپس باید در زمان خرید و فروش خیلی مواظب بود.

5

هرمی

alireza199323

30/شهریور/1398

این دیدگاه در بین مردم به صورت غلط توجیه کردن حتی همین الان وقتی حرف زیرمجموعه گیری میرسه خیلی ها فکر میکنم این یک کلاه برداری یا اینکه الکی و آخر هیچ نتیجه ندارع اگه این کار درست انجام میشد شاید الان خیلی ها به موفقیت میرسیدن این توضیح حالا برای مثلا من اگه به کسی بگم بیا کد معرفی منو بزن میگه چه سودی برای من داره وقتی مستقیم میشه وارد شد یا حتی کلاه برداری

2

دیدگاه مثبت

hamid115

30/شهریور/1398

شاید ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی داشته باشند و در هر دوره ای از زمان برای صاحبانشان سود یا ضرر بدهند ولی در کل منافع و فواید بیستری دارند بخصوص کشورهایی مثل ایران که در ثدد دور زدن تحریمها هستند

4

دوست و دشمن بیت کوین

habibsh

30/شهریور/1398

این خبر به خودی خود بسیار ارزشمند بوده و خواندن چندین باره آن خالی از لطف نیست ما در ابتدای راه هستیم و باید همه مسایل ارزهای دیجیتالی را خوب حلاجی کنیم تا در آینده ریسک سرمایه گذاریمان به حداقل برسد

4

آینده بیت کوین

engdamco

30/شهریور/1398

مسلما با توجه به تاریخ گذشته ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین و نیز مقایسه با تاریخ عرضه پولهای معمول کاغذی و نیز آروم ایجاد تغییرات در سیستمهای مالی جهانی در جهت تسهیل مبادلات مالی آینده بیت کوین خیلی خیلی بهتر از حال خواهد بود و با توجه به کاهش عرضه بی

5

Ponzi

mohamad1450

30/شهریور/1398

این طرح به این صورت است که سود سرمایه گذاران را از پول دیگر سرمایه گذاران تامین می‌کند، یعنی با پول سرمایه گذار جدید، سود سرمایه گذارهای قدیمی را می‌دهند، که این شباهت هایی با طرح های هرمی دارد که از سرمایه اولیه زیر شاخه های جدید، سود سر شاخه ها و افراد قدیمی را می‌دهند. بنابراین سود ارائه شده به سرمایه گذاران ماحصل یک فعالیت اقتصادی و یک سرمایه گذاری واقعی نیست مسلما تا زمانی که مدام سرمایه های جدید وارد شود، طراح می‌تواند از سود افراد جدید این طرح را زنده نگه دارد ولی زمانی که سرمایه گذاری ها متوقف شود این طرح نابود می‌شود و طراح با پول های به جیب زده فرار می‌کند.

6

بیتکوین

carilho

04/مرداد/1399

پانزی بودن و یا سرمایه گذاری شبکه هرمی رو اگر بخواهند به بیتکوین نسبت بدهند بسیار اشتباه و دور از درک است بیتکوین به عنوان سلطان ارز دیجیتال باعث رشد آلت کوین ها شده و اینده بسیار خوبی خواهد داشت.

2

طرح پانزی

fatima@

04/مرداد/1399

طرح پانزی یک پروژه به اصطلاح سرمایه گذاری است ک سود کلان را با ریسک کم وعده میده و همانند شرکت هرمی نفرات اولیه سود خوبی کسب میکنن و با اشبا شدن این پروژه از هم میپاشه

1

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.