coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.7%

62,259 $

3,853,832,100 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.6%

3,158 $

195,470,915 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9998 $

61,888 تومان

Tether

Tether

usdt

3%

585.2 $

36,223,880 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.5%

134.7 $

8,337,930 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9996 $

61,875 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.7%

3,154 $

195,249,932 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.1%

0.5061 $

31,328 تومان

XRP

XRP

xrp

5.3%

0.1405 $

8,697 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.8%

5.25 $

324,975 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

رئیس بانک مرکزی ژاپن: آماده‌سازی ارز دیجیتال ملی نباید به لحظه آخر موکول شود

01/فروردین/1400
افزودن به نشان شده ها
رئیس بانک مرکزی ژاپن: آماده‌سازی ارز دیجیتال ملی نباید به لحظه آخر موکول شود
Japan
Bank
ارز دیجیتال
اخبار
2811
3 دقیقه

رئیس بانک مرکزی ژاپن در اظهاراتی جدید با تأکید بر اینکه اولین مرحله از آزمایش ارز دیجیتال رسمی در بهار پیش رو آغاز می‌شود، گفت که موکول کردن آماده‌سازی چنین ارزی به لحظه آخر، سیاست مناسبی نیست.

به گزارش کوین تلگراف، ژاپن رویکردی حساب‌شده اما محافظه‌کارانه در قبال علاقه جهانی به انتشار ارزدیجیتال رسمی (CBDC) در پیش گرفته است. کورودا هاروهیکو (Kuroda Haruhiko)، رئیس بانک مرکزی ژاپن، در تازه‌ترین اظهارات خود که روز سه‌شنبه منتشر شد، خاطرنشان کرد که این نهاد موضع خود را تغییر نداده و هنوز هم برنامه مشخصی برای صدور ارز دیجیتال ملی ندارد.

این نبود تعهد به‌معنای بی‌عملی در عرصه تحقیق و توسعه پیرامون ارز دیجیتال رسمی نیست. بانک مرکزی ژاپن در اکتبر سال ۲۰۲۰ متعهد شد که اولین فاز از آزمایش اثبات مفهوم ارز دیجیتال رسمی خود را آغاز کند. هاروهیکو اکنون تأیید کرده است که این آزمایش قرار است در بهار پیش رو آغاز شود.

رئیس بانک مرکزی ژاپن تأکید کرد که گزارش بانک تسویه حساب‌های بین المللی (BIS) نشان می‌دهد که ۸۶ درصد از بانک‌های مرکزی جهان در حال بررسی مزایا و معایب ارزهای دیجیتال رسمی هستند. از این تعداد ، ۶۰ درصد هم‌اکنون در مرحله آزمایش یا اثبات مفهوم قرار دارند. هاروهیکو افزود:

بانک‌های مرکزی اتفاق نظر دارند که موکول کردن شروع بررسی ارزهای دیجیتال رسمی به زمانی که نیاز به صدور این ارزها پدیدار می‌شود، واکنش سیاستی مناسبی نیست.

او همچنین گفت:

از نظر اطمینان از ثبات و کارایی کلیت سیستم‌های پرداخت و تسویه، اینکه آمادگی کامل برای پاسخگویی به تغییر شرایط به روشی مناسب را داشته باشیم از نظر ما مهم است.

رئیس بانک مرکزی ژاپن با در نظر گرفتن «تغییرات چشمگیر» که برای جامعه دیجیتالی در راه است، اشاره کرد که این بانک از این فرصت استفاده می‌کند تا رویکردهای مختلف را نسبت به تغییرات بالقوه در تأمین پول بانک مرکزی با دقت بسنجد.

هاروهیکو سپس این رویکردهای نوظهور را تحت عنوان «بانکداری مرکزی به‌عنوان خدمت» (Central Banking-as-a-Service) گروه‌بندی کرد. او در توضیح بیشتر این گرایش‌ها، استدلال كرد كه «به‌عنوان خدمت» گرایشی نوظهور در امور مالی است كه از تحولات پیشین در حوزه‌های شركت و نرم‌افزار به زمان حال منتقل شده است.

این به‌معنای حرکت به سمت ساخت مدل‌های تجاری است که وابسته به ارائه خدمات براساس تقاضای مشتری باشد، نه اتخاذ یک رویکرد سنتی فروش با محوریت محصولات.

هاروهیكو خاطرنشان کرد که «همه‌چیز به‌عنوان یک خدمت» (Everything as a Service) هم‌اکنون پدیده‌هایی نظیر «جابجایی به‌عنوان یک خدمت» (خرید خدمات جابجایی به‌جای خودرو) را شامل می‌شود.

به‌گفته هاروهیکو، «زیرساخت به‌عنوان یک خدمت» نیز در این دسته‌بندی قرار دارد و این امر باعث می‌شود که خرید سخت‌افزار برای شرکت‌ها بیش‌ازپیش زائد باشد. او سخن خود را در چارچوب امور مالی این‌گونه به‌پایان برد:

به‌تازگی گرایشی نیز برای تفکیک خدمات مالی به وجود آمده که قبلاً مؤسسات مالی کاملاً به‌صورت متصل به هم ارائه می‌دادند. در نتیجه، امکان ترکیب خدمات مالی جزءجزء با خدمات شرکت‌های غیرمالی فراهم می‌شود. از چنین چیزی به «بانکداری به عنوان یک خدمت» […] تعبیر می‌شود که با عنوان خدمات نامحسوس نیز شناخته می‌شود.

بانک ژاپن از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۰، نوآوری‌ها در امور مالی دولتی و خصوصی را از نزدیک رصد کرده و با بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی و پنج بانک بزرگ جهانی دیگر برای تحقیق پیرامون ارز دیجیتال رسمی همکاری می‌کند و در مورد حمایت از ارز دیجیتال، توجه خود را به مسائلی مثل دسترسی آفلاین متمرکز کرده است.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

.

Nimaamir

01/فروردین/1400

ارز ملی ژاپن مورد استقبال قرار می‌گیرد و همچنین با ارزش است،به خصوص در آسیا که مشتریان کره ای چینی همچین در خود کشور ژاپن معامله می‌شود که سود آوری بزرگی خواهد داشت

3

کشور پیشرو

zinab2019

01/فروردین/1400

ژاپن در همه صنایع پیشرو هست و الان هم پیشروی در ارز دیجیتال ملی. کاری ک دولت ما در مرحله انکار هست و بدنبال ممنوعیت ارز دیجیتال می باشد

23

ارز ملی ژاپن

dors@1

01/فروردین/1400

عجله برای اماده سازی ارز ملی ژاپن میتونه نشان دهنده اهمیت ارز ملی باشه و اینکه ژاپن به دنبال اینه که از قافله عقب نمونه

35

Alireza

[email protected]

03/فروردین/1400

رفته رفته دنیا داره بروز میشه و همین ژاپنیا هم از پیشگاماشن ولی متاسفانه تو کشور ما چندان سرعت مناسبی برای پیشرفت وجود نداره و باعث شده ک عقب بمونیم

5

ژاپن

ماهور

01/فروردین/1400

ارز ملی از مهم ها برای هر کشوریه و حالا ژاپن عجله برای اماده سازی ارز ملی خودش داره تا بتونه نهایت استفاده رو ببره از ارز ملی خودش

48

زاپن واغاز ارزدیجیتال ملی

زارع

01/فروردین/1400

ارزهای دیجیتال درعرصه جهانی هرچه که بگذرد برشکوفایی وکاربر پسند انها افزوده می شود وهر کشوری برای اینکه از این حوزه عقب نماند اقدام برای عرضه ارزدیجیتال ملی می کند وژاپن نیز ازجمله کشورهایی است که قدم های مثبتی دراین مسیر بر داشته است وجزکشورهای پیشرفته وموفق درارزهای دیجیتال است

35

پیشرفت

[email protected]

13/فروردین/1400

استفاده به موقع وکار گیری از ارز جدید جهانی باعث پیشرفت میشه کشوری همانند ژاپن همیشه به خاطر درک درست از درک جهان پیرامون خود پیشرفت های خوبی در همه زمینه ها داشه.

3

ژاپن/غرز دیجیتال

hoseinseify

01/فروردین/1400

ژاپن از جمله کشور هایه پیشرفته میباشد که و تحقیقاتی بر رویه ارز دیجیتال و معایب و کارکرده آن را آغاز کرده و از اکتبر 2020 اولین آزمایش خود را کلید زدن بانک مرکزی ژاپن نیز در بیانیه خود گفته این آزمایش نباید به آخر سال موکول شود و این خود غز قانون مند بودن آن کشور خبر میدهد . به امید موفقیت شما دوستان عزیز و گرامی

33

ارز ملی ژاپن

mohamad.zahedi

04/فروردین/1400

عجله برایاماده سازی ارز ملی ژاپن میتونهنشان دهنده اهمیت ارز ملی باشه و اینکه ژاپن به دنبال اینه که از قافله عقب نمونه و ضعیف نشه

4

ارز ملی ژاپن

Aboli12

01/فروردین/1400

ارز ملی ژاپن مورد اسقبال قرار میگیرد به خصوص در اسیا که مشتریان کره ای چینی گ همچین در خود کشور ژاپن معامله میشود که سود اوری بزرگی هم برای کشور ژاپن به همراه خواهد داشت....

21

ارز ملی ژاپن

samyarr407

01/فروردین/1400

با پیشرفت و نیاز جوامع عمومی هر کشوری نیاز به پول ملی و ارز ملی هستش که با به روز شدن تکنولوژی و دیجیتالی شدن ارز دیجیتالی مهم است که ژاپن هم به عنوان کشور به روز ارز ملی براش اهمیت داره.

27

ازمایش ارز دیجیتال توسط ژاپن

[email protected]

01/فروردین/1400

کشور ژاپن در این عرصه هیچ وقت کم نگذاشته وکم نخواهد گذاشتومطمئنا به نتایج جالبی در مورد ارزهای دیجیتال دست خواهد یافت چون همیشه درعرصهی نوآوری پیشگام است

7

سخنان بانک ژاپن

farejoon

11/آبان/1400

رئیس بانک مرکز ژاپن نظر دارد که شروع بررسی ارزهای دیجیتال به زمانی که نیاز به صدور این ارزها پدیدار میشود واکنش سیاسی مناسبی نیست و برای پرداخت و تسویه حساب برای ما مهم هستما باید با دقت بسنجیم که اشتباه نکنیم هارو هیکو به عرض ملتش اطمینان داد که این جابجایی به جای همه چی حتی خودرو را شامل میشود و نگذاریم به لحظه نود برسه ....

2

پیوست ژاپن

Takafi

02/فروردین/1400

اینکه بانک ملی ژاپن برای گسترش فعالیت اقتصادی خود به 5 بانک جهانی با رویکرد ارز دیجیتال پیوسته این نوید را می دهد که رخدادهای اقتصادی جدیدی در راهست

5

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.