coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.9%

66,887 $

3,846,002,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5.3%

3,099 $

178,186,175 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

1.7%

580.5 $

33,379,325 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.9%

172.64 $

9,926,800 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

57,500 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5.2%

3,095 $

177,963,075 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.4%

0.5234 $

30,096 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

0.1547 $

8,895 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.6%

6.44 $

370,300 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

۶ نمودار که نشان می‌دهد تحریم‌ها چگونه بر اقتصاد ایران تاثیر منفی داشته‌اند

02/اردیبهشت/1400
افزودن به نشان شده ها
۶ نمودار که نشان می‌دهد تحریم‌ها چگونه بر اقتصاد ایران تاثیر منفی داشته‌اند
اقتصاد
ایران
بازار جهانی
تحلیل
8601
5 دقیقه

نکات کلیدی:

  • اقتصاد ایران بعد از تحریم‌های آمریکا در حال تقلا است و تهران اصرار دارد که واشنگتن باید تحریم‌ها را قبل از اینکه هر دوطرف به مذاکرات هسته‌ای بازگردند تعلیق کند.
  • هر دو طرف برای بازگشت به میز مذاکره علاقه نشان داده‌اند، اما نه ایران و نه آمریکا نمی‌خواهند تسلیم دیگری شوند.
  • در این ۶ نمودار، CNBC نگاهی به وضعیت اقتصاد ایران می‌کند.

اقتصاد ایران بعد از گذشت سال‌ها از تحریم‌های آمریکا در حال مبارزه و تقلا است و تهران اصرار دارد که واشنگتن باید تحریم‌ها را قبل از اینکه هر دو طرف به میز مذاکره بازگردند تعلیق کند.

هر دو طرف برای بازگشت به میز مذاکره علاقه نشان داده‌اند اما نه ایران و نه آمریکا نمی‌خواهند تسلیم دیگری شوند.

به نظر می رسد که ایران برآورد کرده است که می تواند در برابر فشارهای اقتصادی فزاینده مقاومت کند، چراکه موضع سخت‌تری علیه دولت بایدن اتخاذ کرده است.

متیو بی – تحلیلگر ارشد جهانی دراسترات‌فورد

ایران در سال ۲۰۱۵ قرارداد هسته‌ای موسوم به برجام (JCPOA) را با آمریکا، چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آلمان امضا کرد.

اما در سال ۲۰۱۸ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا دونالد ترامپ از این توافقنامه بیرون آمد و تحریم‌های جدید را تحت عنوان فشار حداکثری برای بازگشت ایران به مذاکرات اعمال کرد.

در اینجا ۶ نمودار که نشان می‌دهد اقتصاد ایران چگونه در کشمکش و تقلا است ارائه شده است.

اقتصاد ایران در حال کوچک شدن است

اقتصاد ایران به میزان ۴٫۹۹% در سال ۲۰۲۰ کوچک‌تر شده است و این روند از سال ۲۰۱۷ ادامه داشته است. در حالی که اقتصاد ایران از یک جهش بزرگ اقتصادی به میزان ۱۲٫۵% در سال ۲۰۱۶ بعد از اینکه توافقنامه هسته‌ای امضا شد بهره‌مند شده بود با این همه این امر عمر خیلی کوتاهی داشت.

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران

به گفته آبرامز (Abrams)نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ و رئیس تحقیقات مرتبط با خاورمیانه در بخش روابط خارجی آمریکا (CFR) “دقیقاً نمی‌توان فهمید در صورت نبود تحریم‌ها این ارقام به چه صورت می‌شدند اما من فکر می‌کنم این کاملاً مشخص است که تحریم‌ها اثر بسیار مهلکی برای اقتصاد ایران و بودجه دولتی آنها گذاشته است.”

صندوق بین‌المللی پول (IMF) میزان رشد GDP ایران را در سال ۲۰۲۱ به میزان ۳% برآورد کرده است.

خسارت به تولید و صادرات نفت

. آبرامز می‌گوید تحریم‌ها توان ایران را برای فروش نفت بسیار کاهش دادند و جلوی بازگشت پول فروش نفت را به ایران گرفتند هم چنین می‌گوید “میلیاردها دلار که در بانک‌های عراق، چین، کره جنوبی و سایر کشورهایی که ایران نمی‌تواند به‌خاطر وجود تحریم‌ها به آنها دسترسی داشته باشد، بلوکه شده است.

تغییرات صادرات نفت قبل و بعد از اعمال تحریم‌های جدید

با توجه به تخمین‌های IMF صادرات نفت جمهوری اسلامی در سال ۲۰۲۱ همچنان با کاهش روبه‌رو خواهد بود.

تجارت جهانی با ایران سقوط کرده است

علاوه بر نفت، بعد از اعمال تحریم‌ها واردات و صادرات هر دو به شدت سقوط کرده‌اند همچنین فلزات صنعتی ایران، که حجم بزرگی از منابع درآمد صادراتی کشور را تشکیل می‌دهد هم شامل تحریم‌ها شده است.

حجم صادرات و واردات ایران

تخمین‌های IMF نشان می‌دهد که ایران در سال ۲۰۲۰ دچار کسری تراز تجاری به میزان ۳٫۴۵ میلیارد دلار شده است. در حالی که با توجه به آمارهای IMF در سال ۲۰۱۹ مازاد تجاری به میزان ۶٫۱۱ میلیارد دلار داشته است.

رشد تورم

واحد پول ایران از سال ۲۰۱۸ همواره در حال افت ارزش بوده است اما متیو بی (Matthew Bey) تحلیل‌گر ارشد استراتفور (Stratfor) گفته است ریال تقریباً به ثبات رسیده است.

نرخ سالانه تورم در ایران

ارزش ریال در بازارها غیررسمی بیشتر از ۲۵ هزار تومان برای هر دلار معامله می‌شود که بسیار بیشتر از مبلغ ۴۲۰۰ تومان اعلام شده توسط بانک مرکزی است که برای بیشتر کالاها مورداستفاده اقرار می‌گیرد.

واحد پول ضعیف‌تر هزینه واردات کشور را بیشتر می‌کند و تورم زیاد به معنی بالارفتن بی‌رویه هزینه زندگی کردن در زمانی است که مردم همچنان با اوضاع بد اقتصادی و بیکاری دست به گریبان هستند.

بازار کار ضعیف

با توجه به مشکلات اقتصادی ایران، نرخ بیکاری بالا از این هم بیشتر خواهد شد. برآورد IMF از بیکاری برای سال ۲۰۲۱ افزایش نرخ بیکاری به ۱۲٫۴% است.

تغییرات نرخ بیکاری در ایران

افزایش کسری بودجه

دولت ایران بیش از توان خود هزینه می‌کند و همواره دچار کسری بودجه بوده است. هرچند این امر لزوماً بد نیست اما می‌تواند باعث محدود شدن توانایی کشور در بهبود فعالیت‌های اقتصادی و بازیابی از پاندمی کرونا شود.

آبرامز می‌گوید: ” من مطمئنم بودجه ملی بسیار موردتوجه حاکمان ایران است چراکه آنها برای سپاه پاسداران و گروهای جهادی در عراق و سایر کشورها و سایر هزینه‌ها نیاز به پول دارد”.

آبرامز می‌گوید که مواردی مانند مسائل عمومی یک دولت ازجمله در آمد متوسط خانوارها و نرخ تورم یا نرخ بیکاری، مسئله اصلی سران ایران نیست.

آیا راهی به سوی توافق ایران و آمریکا هست؟

با توجه به صحبت‌های بی (Bey) ،یک توافق بین آمریکا و ایران غیرممکن نیست اما به شرطی که هر یک از طرفین، مواضع کنونی‌اش را آرام‌تر کند.

بی (Bey) می‌گوید آمریکا باید تحریم‌ها را تعلیق کند و این یک‌قدم ضروری برای بازگرداندن ایران به برجام است در سوی دیگر اگر ایران اقدامات ضروری را انجام ندهد، دولت بایدن نمی‌تواند تمام تحریم‌ها را تعلیق کند.

آبرامز می‌گوید در سیاست دولت بایدن نسبت به ایران”یک مشکل بسیار جدی وجود دارد” چراکه بایدن می‌خواهد توافق هسته‌ای را قبل از ایجاد توافقات بزرگ‌تر که شامل برنامه موشکی ایران و حمایت از گروهای جهادی در منطقه می‌شود، با ایران احیا کند.

او اضافه می‌کند “اما اگر به برجام بازگردید شما بسیاری از تحریم‌ها را باید بردارید، پس فشارهای زیادی که می‌توانست ایران را مجبور به موافقت با چیزهایی که به آن تمایل ندارد کند را برداشته‌اید و بعد از آن ایران دلیلی برای موافقت کردن ندارد.”

بی (Bey) اشاره می‌کند تهران بر برداشتن تحریم‌ها قبل از مذاکرات اصرار می‌ورزد.” به نظر می رسد که ایران برآورد کرده است که می تواند در برابر فشارهای اقتصادی فزاینده مقاومت کند، چراکه موضع سخت‌تری علیه دولت بایدن اتخاذ کرده است.”.

منبع: Utofx

منبع:

سایت UtoFx


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

تحلیگر مطرح: قیمت بیت ‌کوین به زودی به ۷۰ هزار دلار می‌رسد!

تحلیگر مطرح: قیمت بیت ‌کوین به زودی به ۷۰ هزار دلار می‌رسد!


تحلیل کاربران

تحریم های واشنگتون علیه ایران تهران

[email protected]

31/اردیبهشت/1400

به امید خدا در این مذاکره به جمع بندی صحیحی برسند و ای کاش اف ای تی اف هم امضا کنند مردم نجات پیدا کنند از دست تحریم ها

19

سلام دوستان انشالله که این اتفاق بیفتد.

yalda1100

12/اردیبهشت/1400

انشالله که دوستان انشالله که این اتفاق بیفتد که مردم کشور عزیزمان ایران هم بتوانند نفسی بکشند.فکر می کنم حتماً در این اجلاس سران حتماً به نتیجه می‌رسند و موفق می شوند که حداقل مقداری از تهریم ها رو بردارند ولی کاش بتوانند اف ای تی اف هم حل کنند.

34

تحریم ها

[email protected]

24/اردیبهشت/1400

متاسفانه دولتمردان ایران شعارشون این بود که تحریم هیچ اثری روی اقتصاد ما نداره از یه جهت درست میگفتن از اون جهت که پنج هزار نفر از فرزندان مسئولین تو امریکا دارن زندگی میکنن و با دلارهای اقتصاد ایران دارن زندگی خودشونو به بهترین شکل میگذرونن یه ضرب المثل است که میگه شکم سیر چه خبر داره از شکم گرسنه درد و بدبختیشو مردم بدبخت میکشن عشق و حالشو مسئولین جالب اینجاست هر کدومشون که برا ریاست جمهوری ثبت نام کردن شعارشون اینه که من میتوانم اقتصاد مملکت را درست کنم خوب اگه میتونستی چرا به دولت قبل مشاوره نمیدادی که باهم درستش کنید که این همه مردم زجر نکشن

23

رمز ارز ها در ایران

alireza_arz1

30/اردیبهشت/1400

ایران باید رمز ارز ها را وارد اقتصاد خود کند وگرنه بدجوری به مشکل میخوره بعد انتخابات . به امید آزاد شدن خرید و فروش و استخراج برق در ایران....

18

تحلیل شخصی

pakheshe3

02/اردیبهشت/1400

هرچقد گستردتر باشه اینجوری رکوردش پایین بالا میشه غیر قابل تصور میباشد کمی بهش جهش گردش روان سوق بدهید

45

تحریمهای usa

king65mmd

02/اردیبهشت/1400

تحریمهای امریکای جنایتکارنه تنها کار ساز بود بلکه به قسمتهای زیادی از وطن آسیب جدی واردکردکه اگزبه همین روندادامه دهد شاهد مابدی ایران خواهیم بود مرگ بر آمریکای جنایتکار ستمدیده.

82

تحریم

rezagerailo

30/اردیبهشت/1400

اگه امریکا به تحریم هایش ادامه بدهد کردم ایران همه فقیر میشود و صبر ایران به سر می اید و جنگ ایران و امریکا رخ میدهد و این جنگ یک جنگ الکی نیست این جنگ یه جنگ خیلی بزرگ میشود

18

مشکلات اقتصادی ما ربطی به تحریم ها ندارد

shahram.zr

02/اردیبهشت/1400

اگر واقع بینانه به مشکلات اقتصادی کشور نگاه کنیم حتی در صورت رفع تحریم ها و بازگشت پولهای بلوکه شده و از سر گیری فروش نفت خام، تنها میتوان شاهد رشد نمودار اختلاف طبقه مرفه با کارگر باشیم. اقتصاد یک علم است و نمیتوان اقتصاد کلان یک کشور بزرگ و ثروتمند مانند ایران را با مدیرانی اداره کرد که نه تنها علم و سواد این کار را ندارند بلکه با باند بازی و رانت و اختلاس های نجومی و سو استفاده از قدرت حامیان سیاسی خود سرمایه های این مملکت را برباد میدهند. اگر سیاست های غلط دولتمردان بویژه در حوزه سیاست خارجی و صرف هزینه های گذاف برای گروهای مختلف نیابتی در منطقه نبود و بیشتر توجه خود را به مغضلات داخلی کشور و

47

زورگویی آمریکا

saeedkazak

03/اردیبهشت/1400

آمریکا به خاطر اینکه تسلط صددرصدی برخاورمیانه داشته باشه این سیاست کثیف راه انداخته،ایرانم که درمرکز قدرت خاورمیانه ایستاده وباداشتن ذخایر غنی نفت وگازو برخورداری از منابع طبیعی ،وپیشرفتهای فراوان ازتسلیحات جنگی ودفاعی ،،ترس آمریکا را ۲چندان کردودر این میان داخل کشور افرادی هستند که به خاطر اهداف سود جویانه خوداز این فرصت استفاده کرده وبه اقتصاد کشورومردم عادی ظلم میکنند اگر این افراد با ثروتی که دارن به اوضاع جامعه کمک کنن هیچوقت ایران تسلیم آمریکا نخواهد شد. رهبر عزیز کشورمان به تنهایی سینه سپر کرده جلوی این شیطانها اگر مردم با قدرت پشت رهبرمقتدررمان به ایستن بی شک آمریکا به زانو در می اید.

50

تحریم ها وتاثیر برمعیشت واقتصاد مردم

nasr12

02/اردیبهشت/1400

تحریم هایی که در دولت روحانی تواین هشت سال چه درزمان اوباما وچه درزمان ترامپ برزندگی هشتاد درصدمردم ایران که اکثرا از قشر متوسط،وضعیف جامعه ایرانی گذاشت ..وحشتناک وغیرقابل تصوربود...فقط دراین بین مسولان واقازدهاازاب گل الود تحریم حداکثر استفاده رابردند...وتاتواننستند با استفاده ازتحریم که باعث چندبرابرشدن عمدی قیمت دلار وسکه مسکن ..کالاهای اساسی مردم بود ...سودهای هنگفت میلیارد دلاربکنند..وبرعکس ما مردم فقیر ایران روزبروز بیشتر زیرخط فقر برویم....

50

تحریم

moh.com

08/تیر/1400

خوب در شرایط تحریم و بی برنامگی دولت در ایجاد شغل برای جوانان ، استخراج رمزارز ها میتوانند در این شرایط درامد‌ خوبی رو داشته باشند ، با تشکر از برنامه‌ خوبتون

7

تحریم

hossinj

06/تیر/1400

چه تحریم باشیم چه نباشیم عمرمون رفت جوونیمون رف بخاطر تحریم ها فقط امثال ماها دچار ضرر افت شدن پولداران که هیج مشکلی براشون پیش نیومد مسولین هم که براشون اهمیتی نداره

7

تحریم پوچ آمریکا علیه ایران

jorj_andi

05/اردیبهشت/1400

آمریکا درحال حاضر بزرگترین قدرت اقتصادی دنیارا در دست دارد اما ایران یک کشور مستقل است که تولید داخلی ویژه ی دارد و این تحریم ها داخلی(احتکار و...)کع اقتصادایران رافلج کرده

55

امریکا

[email protected]

15/اردیبهشت/1400

امریکاوسیاست مدارانش بفکرمردم ایران نیستن فقط بفکراستفاده خودشونن ولی بعضی ازمردم کوتاه فکروبعضی ازاین سیاست مدارهای ایرانی فقط میگی که امریکاچه گلی به سرشون نشانده که انقدرامریکاه وغیره روحلواحلوامیکنن نمیدونم نمیبینن که جه بلایی دارن سرمردم ایران میارن

37

تحریم

rula

10/خرداد/1400

امریکا به سادگی با ایران کنار نمیاد چون تجربه زمان ترامپ موضوعاتی را روشن کرده است که کنار گذاشتن انها بی عقلی است .ایران هم زیرکانه ازاین فرصت دارد استفاده می کند تا ازاین کشمکش زخم های گذشته را درمان کندحال زمان مشخص می کنددرست فرسایشیست ولی به ایران تایم استراحت می دهدبه نفع ایران است .ایران جمعیت پانصد میلیونی را دارد اداره می کند اگه خیلی به سختی بیفتد جمعیت ۸۵ میلیونی خودرا اداره می کند وکشورهای تحت سیتره خود را رها می کند هنوز تا ان زمان خیلی فرصت دارد.هزارجان داد ومنابع زیادی دارد.

7

تحریم ها

Mohamadi82

20/اردیبهشت/1400

با سلام من کاری بەسیاست وجنگ وجدال و هیچی ندارم ،ولی بخدا این تحریمها کمر مردم رو شکست.مقاومت کردیم ،ولی دیگە نایی برامون نموندە.از خدا میخوام این روزا زودتر بگذرە و هموطنام از این تنگنای اقتصادی دربیان

35

تاثیر تحریم

ahad0016

23/اردیبهشت/1400

تو این اوضاع الان، مردم فقیر خیلی سخت دارن خانواده ی چهار نفری خودشونو میگذرونن البته قبلش هم سخت بوده ولی نه به سختی الان. انقدر بد پیش رفته که به مایه دارا هم فشار اومده. فقط باید هر چه زودتر به این توافق نامه برسن مردم دیگه خیلی دارن عذاب میکشن. اگه همین روند رو پیش بگیرن دیگه هیچ کس حاضر به ازدواج نیست و ایران پیرتر و پیرتر خواهد شد. و چاره ی جوان سازی ایران تجاوز به نوامیس ایرانیان خواهد شد. این اصلا خوب نیس. شهدا هم به خاطر همین قضیه جونشونو دادن.

29

تحریم ها

marjanyou

03/اردیبهشت/1400

من قشر کارگریم واقعا تحریم ها کمرمون شکست احدقل دانش سرمایهگزاری رو دوران دبستان یادمانمی دادند اینجور کم نمیاوردیم

50

اثرات تحریم

[email protected]

05/اردیبهشت/1400

درست است تحریم ها خیلی اثر مخرب بر اقتصاد ایران داشته است ولی بیشترین تخریب رو خود دولت برزندگی مردم گذاشته اند وباعث گرانی و فشار بسیار بر ملت وبخصوص بر قشر کم درآمد گذاشته است وقتی که بیش از 65 درصد از درآمد کشور صرف هزینه های جنگ در کشورهای دیگر می‌شود یا بطور آشکار هزینه گروه های نظامی دیگر کشورها را جمهوری اسلامی پرداخت می‌کند و هزینه آن را ملت ایران پرداخت می‌کند دراصل تحریم‌ها هیچ فشاری بر اقتصاد نداشته است بلکه هزینه های بالای گروه های چون حزب الله، هشت وشعبی و آثار الله یمن وچند گرو ه که بوجه آنها را جمهوری اسلامی پرداخت می‌کند که هزینه های آنها در سال چندین برابر بوجه سالیانه ایران است و این هزینه ها ی مخرب را ملت ایران پرداخت می‌کند که بدتر از هزاران تحریم هستن وتا اینها هستن تحریم برای مردم ایران هیچ اثری ندارد.

66

اولویت بندی دولت

[email protected]

18/تیر/1400

اگه رفاه و حال مردم برای دولت مهم باشه دولت باید کاری که به نفع کشور و مردمش است رو انجام بده تا مردم در رفاه کافی زندگی کنند.

3

تحریم بزرگ ترین شکست آمریکا

Aboli12

03/اردیبهشت/1400

آمریکا نیازی به حمله ی نظامی به ایران ندارد و از طریقی که بزرگ ترین ضربه را بزند اقدام کرد بله.... تحریم.... تحریمی که سبب تمام گرانی هاست وگرنه الان ما اونقدر بد بدخت نمی‌شدیم که بخوایم بیایم تو این برنامه پول دربیاریم

67

اقتصاد

حسیننجدی

07/اردیبهشت/1400

قیمت رمز ارزها خوشبختانه برخلاف قیمت ارز ربطی به سیاست های بانک مرکزی ایران نداره. این میتونه یک سرمایه گزاری مطمئن وحسوب بشه.

47

کرونا وارز

leila.m15

11/تیر/1400

شاید برخی از کاربران فکر کنن که با شیوع کرونا ضرری متحمل ارزهای دیجیتالی نشود اماهمانطور که این بیماری روی بسیاری از کسب و کارها تاثیر گزاشته دنیای اقتصاد دیجیتال نیز ازاین قضیه مستثنی نیست امیداست با تموم شدن کرونا اقتصادارزها به روال اولیه خود برگردد

14

توافق یا عدم توافق

rezarostam2453

07/اردیبهشت/1400

آمریکا نشان داده است که هر کشوری تسلیمش شود آنرا می بلعد اما در مقابل مقاومت چاره ای جز عقب نشینی ندارد آمریکا همیشه بهانه ای برای تحریم دارد پس در صورت تعلیق تحریمها ، بعد از آنکه خیالش از بابت هسته ای راحت شد برای فشار و آوردن ایران پای میز مذاکره در مورد مسائل دیگر مثل موشکی و منطقه همان تحریمهای تعلیق شده را با چاشنی بیشتری احیا خواهد کرد

50

تحریم ایران

hamidlashini

02/اردیبهشت/1400

اقتصاد ایران هیچ ربطی به تحریمها ندارد اینها همش سیایتشونه و دزدی هم کار. هر روزشون و گرنه اقتصاد ایران هیچ ربطی به تحریم نداره

50

تحریم

rasul.eslami

09/بهمن/1400

آمریکای باید تحریم را تعلیق کند این اقدام ایران را یک قدم برای مذاکره نزدیک و آسان تر می کند تحریم برداشته شود مشکلات کشور کمتر میشود

6

افزایش کسر بودجه

mostafa048

25/اردیبهشت/1400

هرچه که کسر بیشتر باش رابط مستقیم با رشد تورم پس ما با صادرات به موقع و در کشور می تونیم کسر بودجه کشور جبران داشته باشیم

23

تاثیر منفی تحریم

hossan

02/اردیبهشت/1400

در عرض این چند سال که ایران تحریم هست واقعا اقتصاد و معیشت مردم آسیب دیده است به نحوی که بیشتر کارخانجات بسته و یا اینکه با تولید کم مواجهه شدند و از آن طرف بیشتر جوانان بیکار شدند.

48

تحریم ها

[email protected]

17/اردیبهشت/1400

واقعا جای بسی تامل دارد که چرا در دنیای امروزی چنین اعمال وحشیانه ای را بر علیه مردم روا می دارند..

33

تحریم ایران توسط امریکا

[email protected]

18/تیر/1400

متاسفانه اعمال تحریم برعلیه ایران هیچ نتیجه ای جز وارد شدن فشار اقتصادی به قشر فقیر مردم ایران که تقریباً نصف جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند را نداشته و به نظر بنده جامعه بین‌الملل باید به معیشت مردم توجه کنند.

3

تحریم ، اثرات منفی

aghaeih

02/اردیبهشت/1400

بحث تحریم ها که نظام با آن دست و پنجه نرم می کند فرایندی پیچیده رو در حال گذراندن است. از طرفی دولت چندتا مورد رو نمی خواد وارد بحث بر جام کند. و طرف های مذاکره کننده هم به دنبال توافقی همه جانبه است که ایران کوتاه بیاد. با تاثیرات منفی که از تحریم ها متحمل مردم شده به این زودی با نگرش دولتمردان قابل حل نخواهد بود ، اگر به فکر مردم باشند و از خواسته های نا به جا دست بردارند که واقعا ربطی به مردم ایران ندارد ، می توانند با نگرش مثبت به توافق همه جانبه دست یابند ، امیدواریم .

92

تحریم ایران

محمدرضا99

11/اردیبهشت/1400

تحریم باشیم یانه فرقی بحال ضعفانداره چون نه تبادلات بانکی دارن نه تجارت میکنن ونه ازپولهای بلوکه که آزادمیشه به ما ضعفا چیزی میرسه والله بخدا

38

تحریم

alisalamirad

04/اردیبهشت/1400

جنگ بین ایران و امریکا اجتناب ناپذیره یروزی میشه البته اگه ایران میخواد مستقل باشه اگر میخواد حلقه ب گوش امریکا باشه هیچ جنگی نمیشه الان این تحریمها میخوان ایران رو ضعیف کنن یا تسلیم بشه یا اگه جنگ بشه با حریفی ضعیف و بدون انگیزه بجنگن

46

تحریم

firoosalar

10/خرداد/1400

ملت ایران تواین چند سال هیچ رشدی که نداشته هرروز هم روند نزولی داره معلوم نیست تا کجا هم میحاد ادامه پیدا کنخ

9

فساد ضعف مدیریت

moslemsolgi5

28/اردیبهشت/1400

تا مدیران ارشد ایران کنار گیری نکنند چیزی تقیر نمیکند ضعف مدیریتی فساد زیاد تحریم تعصیر خود را دارد اما نه به این شدت

21

تحریم ها ادامه

mohammadqeshm991

14/اردیبهشت/1400

مسولین اجازه نمی دهند خودشون که امریکا تحریم ها رو بر داره چون از اون طرف کلی ارز به جیب می زنند اکه بر داشته بشه کلی از این ارز ها می کشه پایین...

35

دولت

[email protected]

26/اردیبهشت/1400

دولت که داره کارخودشو میکنه ما باید زرنگ باشیم ازاب گلالود ماهی بگیریم زرنگ باشیم وکارخودمان را بکنیم

21

تحریم ها

tehranxxx

15/اردیبهشت/1400

بحث تحریم های ظالمانه امریکا اثر منفی بر اقتصاد کشور برجا گذاشته ولی ایران در حال رسیدن به خود کفایی هست

39

تحلیل

amirabas5643

02/اردیبهشت/1400

ایران از جمله کشور های است که در تحریم قرار گرفت اما سربلند شد ما با اینکه اقتصاد کشور خیلی بد بود و پول ارزش پایین داشت تونستیم زنده بمانیم

49

چشمهای بسته

damemaxxx

02/اردیبهشت/1400

دیگر وقت آن رسیده که مردم چشمهایشان را باز کنند.امریکا باید چیکار کنه که دشمنیش ثابت بشه؟؟۱.انقلاب ۵۷ که کل مدارک و اسناد(لانه ی جاسوسی و مصاحبه ی شاه با cnn) نشان میدهد که امریکا و انگلیس شاه را بر کنار کردند،۲. بعد از آن جنگ با عراق را به ما تحمیل کردند و با توپهای فرانسوی و شیمیایی هایی که به عراق میدادند کلی از جوانها و مردمهای ایرانی را به کام مرگ کشاندند،۳.از همان ابتدای انقلاب نیز تحریم هایشان را شروع کردند و اقتصاد ایران را تضعیف کردند،۴.باطل کردن قرارداد بین المللی برجام که خود سازمان ملل هم تاییدش کرده بود. با جنگهایی که امریکا طی این سالها با همسایه های ایران نظیر سوریه،عراق،افغانستان،یمن و ... داشته، فکر میکنم هر فردی که فقط کمی از سیاست بو برده باشد باید بداند که امریکا خواستار نابودی و تسلط بر ایران است. ما ایرانی ها اگر این زرنگ بازیهامونو در راستای کشورمون و جمهوری اسلامی ایران بزاریم وضعمون خیلی بهتر از این میشود

86

ایران من

fatemeh_ghayoumi

07/اردیبهشت/1400

سر زمینی سر فراز با قله های بلند که دست هیچ دشمنی و خون خاری به این قله های جهانی نخواد رسید ما هستیم و از کشور در برابر هر سختی دفاع می‌کنیم و همین طور اینکه ما ایرانیم و ایرانی خواهیم ماند

47

وعده های تو خالی

sajjad_j_m

05/اردیبهشت/1400

اصلا هیچکدام از رئیس جمهور های امریکا بر هیچ اصولی پایبند نیستند برجام بود که به راحتی اون رو کنار زدند و تحریم هارو علیه ایران رو ادامه دادند

44

تحریم

darabi

05/اردیبهشت/1400

تحریم یکی از سلاح های قدرتها برای پیشبرد اهدافشان است .اما مقاومت در مقابل آن برای بدست آوردن کدام هدف مهمتر است. زیرا چه مقاومت و چه قبول قطعا در راستای اهداف قدرتهای بزرگ خواهد بود(مستقیم و یا غیر مستقیم).

66

اثر تحریم ها بر اقتصاد ایران

marwan

17/اسفند/1401

در جنگ اقتصادی ظالمانه علیه کشورمان، نباید با خودتحریمی همچون عدم پذیرش اف‌ای‌تی‌اف، فشار اقتصادی را بر مردم بیشتر کنیم. منابع بحقی که به دلایلی همچون عدم همکاری نظام بانکی بین‌المللی با شبکه بانکی کشورمان، فعلا دور از دسترس است و حتی در صورت لغو تحریم‌ها هم به نظر می‌رسد که به‌دلیل عدم پیوستن کشورمان به اف‌ای‌تی‌اف بستر مناسب برای بازگشت به چرخه اقتصادی فراهم نباشد

1

تحلیل

09909075017

18/اردیبهشت/1400

سلام.بااین اوضاع واحوال حتی تحریمها هم برداشته شود درست نمی شود ‌.چرا چون اول افراد کارامد و متخصص کارنیست.دوم فسادواختلاص درادارات نهادینه شده سوم پولی که سرازیر می شود به کشورهای .......که هیچ ربطی به ما ندارد .این پولها اگر هزینه کشور وزیرساختهابشه مشگل حل میشه ولی افسوس .خرما برخیل دست ملت کوتاه!!!!الله واعلم!

37

تحریم علیه ایران

zahrasalar

14/خرداد/1400

تحریم آمریکا علیه ایران یک عمل غیر انسانی است برخلاف ادعاهای اننسانیتیشان وایران همچنان با قدرت محکم ایستاده وخودکفاتر می شود درواقع مثل یه درخت که دربیابان مقاوم تر می شود ومحکم تر ریشه های کشور ایران تنومند تر می شود ما فرزندان کوروش هستیم.پراقتدار

8

تحریم های واشنگتن علیه ایران وتهران

nazarjalil

25/خرداد/1400

ان شاءالله حضور در مذاکرات پی در پی وباجمع بندی صحیح ورضایت دوطرف به نتیجه ای مثبت برسند و کلیه تحریم ه برداشته شود وآینده ای روشن و جذاب برای دولت و مردم رقم بخورد

7

تأثیر منفی تحریم های ظالمانه براقتصاد

زارع

02/اردیبهشت/1400

همه تحریم عته۳۳۳ق ظالمانه امریکا برشاکله اقتصاد ایران چنان مؤثرواقع شده. که ایران با مقاومت چنان این تحریم هاراتا اینجا پشت سرگذاشت ولی اگرچنانچه امریکا بخواهد به برجام برگردد بایدکل تحریم هابرداشته شود سال جدیدنباید امریکاراباترفنددوباره وارد برجام شود مگر باراستی ازمایی

85

تحریم

leylaazizi

03/اردیبهشت/1400

ایشالله هرچه زودتر ایرانموون کشورمون از نظر اقتصاد بره بالا اگرچه ناممکنه ولی بشه هاا ملت ایران نجات پیدا میکنن واقعا سخته تو این شرایط زندگی کردن

45

تحریم مردم ایران

mohammadrajabi1373

02/خرداد/1400

امیداوارم هرچه زودتر تحریم برداشته بشه چون واقعا زندگی واسه خیلیا سخت شده تو خود آمریکا چند وقت بنزین کم یاب شد دید چه وضعی شد مردم چیکار میکردن خدایی مردم ایران خیلی خوبن که بااین همه مشکلات دارن کنار میان

12

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.