coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1%

62,864 $

3,891,281,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4.3%

3,176 $

196,609,875 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

61,900 تومان

Tether

Tether

usdt

2.6%

590.2 $

36,532,142 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.8%

136.58 $

8,454,302 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

61,962 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

4.4%

3,172 $

196,330,706 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.2%

0.5132 $

31,767 تومان

XRP

XRP

xrp

4.4%

0.1431 $

8,858 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.2%

5.3 $

328,070 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

چین تلاش می‌کند ارز دیجیتال ملی‌ این کشور اولویت بیشتری نسبت به سایر روش‌‌های پرداخت داشته باشد

06/اردیبهشت/1400
افزودن به نشان شده ها
چین تلاش می‌کند ارز دیجیتال ملی‌ این کشور اولویت بیشتری نسبت به سایر روش‌‌های پرداخت داشته باشد
China
Bank
ارز دیجیتال
اخبار
3450
3 دقیقه

بانک‌های برتر چینی در حال تبلیغ پرداخت با استفاده از یوان دیجیتال به‌جای روش‌هایی چون علی پی (Alipay) یا وی‌چت پی (WeChat Pay) در جشنواره خرید پیش رو در چین هستند.

به گزارش کوین تلگراف، برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های دولتی چین فعالانه در حال تبلیغ یوان دیجیتال به‌عنوان یک روش پرداخت برتر نسبت به دو ارائه‌دهنده پرداخت پیشتاز در این کشور یعنی علی پی و وی‌چت پی هستند.

رویترز در گزارش روز ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) می‌نویسد شش بانک بزرگ چین در آستانه برگزاری جشنواره خرید آنلاین ۵ مه (۱۵ اردیبهشت) در شانگهای، ارز دیجیتال ملی (CBDC) را تبلیغ می‌کنند.

این بانک‌ها از خرده‌فروشی‌ها و مصرف‌کنندگان می‌خواهند کیف پول دیجیتال را دانلود کرده و خریدهای خود را با استفاده از ارز دیجیتال ملی یا e-CNY انجام دهند. با این کار روش‌های پرداخت کنونی علی پی زیرمجموعه گروه انت (Ant Group) و وی‌چت پی متعلق به تنسنت (Tencent) کنار گذاشته می‌شوند.

این گزارش خاطرنشان ساخت یک مقام بانکی مرتبط با انتشار آزمایشی ارز دیجیتال ملی تحت هدایت بانک خلق چین در شانگهای، این ارز دیجیتال را برتر از علی پی و وی‌چت پی توصیف کرده است. او در این زمینه اظهار داشت:

مردم خواهند فهمید که پرداخت با استفاده از یوان دیجیتال به‌قدری راحت است که دیگر نیازی نیست به علی پی یا وی‌چت پی وابسته باشیم.

مو چانگ چون (Mu Changchun) رئیس موسسه تحقیقات ارز دیجیتال بانک خلق چین، اواخر ماه مارس (فروردین) در یک گفتگوی آنلاین گفت که علی پی و وی‌چت پی ۹۸٪ بازار پرداخت موبایلی را در چین تشکیل می‌دهند و در صورت بروزهر گونه مشکلی سیستم مالی داخلی را در معرض خطر قرار می‌دهند.

چانگ چون اشاره کرد که بانک مرکزی قصد ندارد به‌طور مستقیم با علی پی و وی‌چت رقابت کند، اما در صورت بروز مشکل، به‌عنوان یک پشتیبان جهت تضمین ثبات مالی عمل می‌کند.

با این حال دولت تلاش خود را برای محدود کردن سلطه غول فناوری و کاهش رفتارهای ضد رقابتی در بخش اینترنت افزایش داده است. به گزارش سی‌ان‌ان در اوایل ماه آوریل (فروردین)، دولت، علی بابا را به‌دلیل اقدامات انحصارطلبانه ۲.۸ میلیارد دلار جریمه کرد.

عرضه یوان دیجیتال چین به دولت مرکزی این امکان را خواهد داد تا بر سهم انبوهی از داده‌های مالی که در اختیار ارائه‌دهندگان برتر خدمات پرداخت است کنترل داشته باشد.

یکی دیگر از مقامات بانکی مسئول در ترویج ارز دیجیتال ملی به رویترز گفت:

کلان داده‌ها ثروت است. وی‌چت پی و علی پی اقیانوسی از داده را در اختیار دارند.

مارتین چورزمپا (Martin Chorzempa)، محقق موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون در کنفرانس اجماعی که ماه مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) برگزار شد گفت:

برای قانون‌گذاران مالی چین دشوار است که شرکت‌های پرداخت برتر کشور را مجبور به تحویل داده‌های جمع‌آوری شده مشتریان خود کنند. [ارز دیجیتال ملی چین] می‌تواند به‌طور بالقوه این امکان را به بانک مرکزی بدهد تا دسترسی بیشتری به داده‌های پرداخت داشته باشد و بخشی از قدرت این شرکت‌ها را به‌دست آورد.

شش بانک در طرح‌های آزمایشی ارز دیجیتال ملی چین، بزرگ‌ترین وام‌دهندگان این کشور را تشکیل می‌دهند. این بانک‌ها شامل بانک صنعت و تجارت چین، بانک کشاورزی چین، بانک چین، بانک HSBC و بانک سازندگی چین هستند.

در روز اول آوریل (۱۲ فروردین) نیز چین اولین طرح آزمایشی برون‌مرزی یوان دیجیتال خود را با هنگ کنگ به اتمام رساند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

کمونیست مداری

bhbn

06/اردیبهشت/1400

با درود خدمت کلیه کاربران گرامی یعنی با اینکار دولت چین حتی روی کوچکترین پرداختی ها و خریدهای جزئی هم نظارت کامل خواهد داشت . بعبارتی با این کار و بشرط اعمال تمامی دادوستد ها و هر چیزی که با ارز دیجیتال ملی انجام بشه رصد خواهد شد. باتشکر از همه شما

10

رقابت بدون هیاهو

shogh105

06/اردیبهشت/1400

توانا بود هر که دانا بود زدانش دل پیر و برنا بود با قدرت فناوری خود‌شون رو عرضه کردند. دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه.

9

چین وارز ملی

12345asd

07/اردیبهشت/1400

چین باتوجه به جمعیت زیاد و جهانی شدن صنعت خود برای حمایت اقتصاد خود .ارز ملی خود را بر سایر ارزهای دیگه ترجیح میده

8

اقتصاد کارآمد

imanswift

06/اردیبهشت/1400

بهترین روش استفاده الان از قدرت سرعت اقتصاد جهانی می باشد. برای همین منظور شرکت ها و کارخانجات باید دست در دست هم میهن خیش راکنند آباد

13

تلاش وتبلیغ چین دراستفاده ازارزملی

زارع

06/اردیبهشت/1400

تبلیغ گسترده بانکهای شانگهای چین درفرارسیدن جشنواره خرید استفاده عمومی ازیوان دیجیتال درخریدهای خود هوچند استفاده ازیوان دیجیتال ازدیرباز شروع شده بود ولی دررقابت بادوروش پرداخت بوسیله علی پی وی چت پی هنوز هم وجوددارد مزیت هایی که روش پرداخت باکیف دانلودشده موبایلی یوان دیجیتال که پشتوانه بانک مرکزی چین رادارد اسانتروامنیت بالاتری دارد

53

چین، ارز دیجیتال ملی

aghaeih

06/اردیبهشت/1400

کشور چین در بحث اقتصاد حرف اول رو می زند و رقیب سر سخت ایالت متحده است. مساله ای که برای چین اولویت دارد حفظ تمام عیار ارز فیات این کشور یعنی یوان است . و در بیشتر اپ های این کشور شیوه ی پرداخت را بر مبنای یوان گذاشته. از طرفی هم در عرصه ارز های دیجیتال هم حرکت های شگرفی رو انجام داده است. مثلا با رمز ارز تتر که تقریبا قیمت ثابتی دارد بیشتر مراودات قانونی و غیر قانونی رو توسط معامله گرها شاهد هستیم. خب بانک مرکزی چین هم همگام با دستورالعمل به کلیه ی بانک ها از تراکنش با فیات این کشور به شدت تبلیغ و پشتیبانی می کند.البته در این مسیر نیز موفق بوده که پرداخت الکترونیکی با یوان به سرعت شکل گرفته و مردمانش نیز استقبال می کنند . اما تنها مطلبی که ممکنه به صورت پشت پرده خود دولت کمونیستی نیز از آن بدش نیاید، استفاده از رمز ارزها برای برخی تراکنش ها، جهت رقابت با دلار آمریکا است. ساده تر ین حرکت آنها استفاده از افراد تاجر خبره برای پولشویی و فعالیت های غیر قانونی است که نشان بدهد اقتصاد آمریکا دارای ضعف بسیاری است و ارزش یوان خود را در دنیا جا بیاندازد. همانطور که یکی از نمایندگان مجلس خودمان استقبال کرد که به جای دلار از یوان چین برای مراودات خود می توانیم استفاده کنیم.

33

این که چین تلاش میکند تا اولویت بیشتری ن

Mahmoudhoseini

06/اردیبهشت/1400

این که چین تلاش میکند تا اولویت بیشتری نسبت به بقیه ...داشته باشد قطعن تلاش های چین بی جود نخواهد بود و نشان آن است که چین مصعولیت پزدیر و موفق ونقش پر رنگی را خواهد داشت

16

افزایش ارز چین

arnoosh5415

06/اردیبهشت/1400

چین طی این چند ساله هر کاری خواسته کرده مطمئنا این رو هم انجام میده با ویروس کرونا اقتصاد جهان رو فلج کرد یک روش هم برای این قضیه پیدا میکنه

14

arad

arad2222

20/اردیبهشت/1400

واقعا ببینین کشورهای دیگه چه کارهایی انجام میدن ارزش مردمشون و پولشون رو به خوبی بالا میبرن میدونستید چینی ها وقتی پروژه ای در ایران میگیرن تمام وسایل نیروها بجز خورد و خوراک رو تازه میخرن باقی رواز چین وارد می‌کنند مثلا سیگار از چین میارن لباس ولی کشور ما بجایی که از وسیله های ایرانی استفاده کنه وارد میکنه

4

چین

helia_amini

19/اردیبهشت/1400

امید وارم بتونیم برای کشور خودمون از این حبر ها داشته باشیم با توجه به مردم چین آنقدر چین پیشرفت کرده چون محصول کشورشون رو میخرن و اقتصاد کشورشون رو قوی می کنن و همیشه به فکر اقتصاد کشورشون هستند مطمئنم چین پیشرفت بزرگی خواهد کرد

3

تقابل دو اقتصاد

naser175

06/اردیبهشت/1400

اقتصاد دستوری همیشه در تقابل با اقتصاد سالم و رقابتی بوده و خواهد بود عمدتا در کشورهایی با سیستم اقتصادی دولتی مثل چین و ایران خد آقای چون هم به این نکته اشاره کرده و گریزی زده دیگه خود دانید میخواین از پول ملی حمایت کنید یا از بیتکویین به قول بعضی از نوابغ علمی ههههه

44

بیت کوین

AliD7

25/اردیبهشت/1400

این خبر نشان دهنده ی ارزش بالای بیت کوین است و جهان الان به سمت همچین مسائلی سوداور می رود. ارز دیجیتال ،بیت کوین و.... از مسائل روز دنیا هستند و بهتر است توجه ویژه ای به این موضوع شود.

3

ارز دیجیتال

shahramsahraei

07/اردیبهشت/1400

امیدوارم با تقلید از بقیه کشورها از هرنوع استخراج ارزی اقتصادمونو بهتر کنیم امیدوارم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

6

اقدام چین برای کنار زدن علی پی وویچت پی

Behroozmahmoudi

06/اردیبهشت/1400

چین با تشویق جمعیت میلیاردی خود به استفاده از ارز دیجیتال ملی یوان در پرداخت‌های خود سعی در کسب سود هنگفت ارزهای دیجیتالی و استفاده از داده‌های استفاده‌کنندگان ارزدیجیتالی وکنترل داده‌های استفاده‌کنندگان را دارد

12

چینی

fatemeh_ghayoumi

06/اردیبهشت/1400

چینی ها ترفند زیادی برای به سمر رسوندن این پروژه دارند و شاید دلارو ارز زیادی برای پیش بردنش استفاده کنند فکر میکنم به سمر هم برسونند چینی ها در صدر جدول قرار خواهند گرفت وقت گذاشتم تایپ کردم لایک کن

13

دولت ها به هر قیمت دنبال انحصار هستند

Farjad2021

06/اردیبهشت/1400

دولت چین به خوبی نشان داد که تمام دولت ها به دنبال راهی هستند که ارزدیجیتال را از حالت غیرمتمرکز خارج کنند. من فکر می کنم در روزها و سال‌های آینده کشورهای زیادی حتی کشور خودمون مبادرت به تولید ارز ملی کنند که این خیلی از هدف غیرمتمرکز سازی و خارج شدن از انحصار اقتصادی دولت هاست.

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.