coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.3%

68,733 $

3,965,894,100 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.6%

3,150 $

181,736,536 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

57,758 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

579.3 $

33,423,302 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

6.8%

180.42 $

10,410,234 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

57,700 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.7%

3,150 $

181,776,349 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.7%

0.5235 $

30,206 تومان

XRP

XRP

xrp

1.8%

6.5 $

375,050 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2.6%

0.1536 $

8,863 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

چرا قیمت واقعی مونرو (XMR) باید بالاتر از قیمت کنونی آن باشد/ بررسی ویژگی های خاص شبکه مونرو

01/مهر/1398
افزودن به نشان شده ها
 چرا قیمت واقعی مونرو (XMR) باید بالاتر از قیمت کنونی آن باشد/ بررسی ویژگی های خاص شبکه مونرو
XMR
مونرو
تحلیل
3616
دقیقه

ارزهای رمزپایه متعددی وجود دارند که کپی شده، کلاهبرداری یا از نظر فاندامنتال بی فایده هستند، اما تعداد انگشت شماری از ارزهای دیجیتال وجود دارند که از بقیه متمایز می شوند و بی نظیر و با ارزش هستند. مونرو (XMR) در لیست دوم است، از نظر فاندامنتال یک ارز رمزنگاری خوب و کاملا ناشناس است. به عبارت دیگر، مونرو (XMR) پادشاه ارزهای محرمانه است که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هنگام انتشار این مقاله مونرو دارای حجم بازار ۱.۲ میلیارد دلاری است و با ارزش ۷۴ دلار معامله می شود.

تفاوت بیت کوین و مونرو

برای درک چگونگی منحصر به فرد بودن مونرو (XMR)، ابتدا لازم است تفاوت آن را با بیتکوین (BTC) بدانیم. تمام تراکنش های بیت کوین قابل ردیابی از طریق بلاکچین آن است و میتوان مبدا و مقصد همه بیت کوین ها را از ابتدا تا لحظه پیگیری کرد. البته دارنده کیف پول ها را نمیتوان ردیابی کرد و آدرس ها قابل ردیابی است. میتوان گفت بیت کوین (BTC) یک شبکه شبه ناشناس است و با کمی تلاش میتوان بسیاری از تراکنش ها و صاحبان آنها را پیگیری کرد. اما مونرو (XMR) به گونه ای طراحی شده که کاملا گمنام است و این کار را از طریق امضاهای حلقوی و[ آدرس های مخفی] انجام میدهد.

معاملات بیت کوین (BTC) با کلید خصوصی کاربر امضا شده و با کلید عمومی قابل تأیید است و مبدأ و مقصد معاملات در معرض دید عموم قرار دارد. از طرف دیگر مونرو علاوه بر کلید خصوصی شما؛ از امضای حلقوی استفاده میکند که شامل کلیدهای چندین خروجی غیر مرتبط در بلاکچین است.

با این روش؛ تعیین سرچشمه تراکنش یک امر غیر ممکن است زیرا نمی توان اثبات کرد کدام یک از کلیدهای استفاده شده در معامله کلید کاربر است. بنابراین، امضاهای حلقوی یک سیستم اتوماتیک غیرمتمرکز و بدون نیاز به اعتماد را فراهم میکنند.

آدرس های مخفی؛ از دیگر ویژگی های مهم

آدرس های مخفی بخش مهم دیگری از حریم خصوصی را ارائه می دهند. وقتی شخصی مونرو (XMR) ارسال می کند، یک آدرس عمومی تصادفی از طرف گیرنده ایجاد می کند. هر تراکنش مونرو (XMR) که برای یک گیرنده خاص ارسال می شود ابتدا به آدرس های مختلف می رود و این روند باعث ایجاد مشکل در ردیابی مقصد یک معامله میشود.

فقط فرستنده و گیرنده هستند که میدانند معامله در کجا به پایان رسیده است و هیچ یک از ناظران خارجی نمی توانند این موضوع را تشخیص دهند. همچنین، گیرنده تراکنش دارای یک کلید مشاهده است، بنابراین او تنها کسی است که می تواند کلیه معامله هایی را که در آدرس خود انجام داده است ببینند.

عامل مهم دیگر این است که کلیه کاربران مونرو (XMR) ملزم به استفاده از خصوصیات این حریم خصوصی هستند. این سیستم اختیاری نیست و به همین دلیل مانع از این میشود که کاربران مونرو (XMR) گزینه شفافیت در تراکنش خود را داشته باشند.

ضد اسیک (ASIC) بودن؛ غیرمتمرکز بودن بیشتر برای مونرو

گذشته از تکنولوژی قدرتمند حفظ حریم خصوصی، مونرو (XMR) سعی دارد با ممنوع کردن استفاده از دستگاه های اسیک (ASIC)، سیستم استخراج خود را غیر متمرکز کند. این یک جنگ طولانی مدت است، چون زمانیکه یک شبکه خیلی شلوغ شود و تعداد ماینرها افزایش یابد؛ ورود اسیک ها اجتناب ناپذیر خواهد بود. در ماه اکتبر سال جاری، مونرو (XMR) الگوریتم جدید استخراج با نام رندوم ایکس (RandomX) را منتشر می کند تا ASIC ها را خنثی کند و هشریت را به دست ماینر های CPU و GPU بازگرداند.

این اتفاق بسیار موضوع مهمی است زیرا اسیک (ASIC)ها بر شبکه بیت کوین (BTC) غلبه کرده اند و تمام CPU ها و GPU ها را از صحنه خارج کرده اند. نتیجه این کار متمرکز شدن نسبی قدرت استخراج است و افراد معدودی میتوانند این ارز را استخراج کنند. در حالی که مونرو (XMR) در تلاش است تا جلوی این موضوع را بگیرد تا هر کسی با یک کامپیوتر بتواند مونرو (XMR) را با یک CPU یا GPU ماین کند.

الگوریتم bulletproofs؛ افزایش مقیاس پذیری مونرو

عامل نهایی راجع به عالی بودن شبکه مونرو (XMR) این است که با اجرای الگوریتم ضد گلوله (bulletproofs) توانسته است اندازه معاملات و هزینه های معاملات خود را به شدت کاهش دهد. در دراز مدت، مونرو (XMR) دارای حداقل پاداش بلاک به منظور حفظ شبکه ماین شده است حتی اگر هزینه های معامله پایین ترین حد ممکن باشد. در اصل، مونرو (XMR) طوری طراحی شده است که بسیار مقیاس پذیر باشد.

در طول بازار صعودی و فوران آلتکوین ها که در ژانویه سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسید، مونرو (XMR) تا ۴۸۰ دلار افزایش قیمت داشت و بعد از آن در ماه دسامبر همان سال که بدترین زمان مونرو محسوب می شود؛ به ۴۰ دلار رسید. در روند صعودی امسال مونرو توانست رشد نسبی داشته باشد و به ۱۲۰ دلار رسید اما همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم فعلا با ارزش ۷۴ دلار معامله می شود.

جمع بندی

با وجود تمام نقاط قوتی که راجع به این ارز دیجیتالی گفتیم؛ به نظر می رسد مونرو پایین تر از ارزش واقعی خود معامله میشود. اگر این ارز دیجیتالی که در رتبه ۱۲ ام بازار قرار دارد را با رقبای بالاتر از خود مقایسه کنید؛ متوجه میشوید این ارز دیجیتال مزیت های زیادی نسبت به آنها دارد و میتواند جایگاه آن را برای خود کند. تقریبا تمام کسانیکه فضای ارز های دیجیتال را دوست دارند و به دنبال ناشناس ماندن و حفظ محرمانگی خود هستند؛ مونرو را بهترین گزینه می بینند و از آن استفاده میکنند. همچنین، مونرو (XMR) تلاش کرده است تا شبکه خود را تا حد امکان مقیاس پذیر و غیرمتمرکز نگه دارد.

در نهایت میتوان گفت فارق از بیت کوین؛ مونرو یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است و حتما با گذر زمان نقش پر رنگی ایفا خواهد کرد. این شبکه با سیستم کارکرد خاص خود و ویژگی های منحصر به فرد خود؛ میتوان یکی از ماندگار ترین کریپتو های بازار باشد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

بایننس با مونرو خداحافظی می‌کند: دلایل پشت پرده این تصمیم چیست؟

بایننس با مونرو خداحافظی می‌کند: دلایل پشت پرده این تصمیم چیست؟

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!


تحلیل کاربران

مونرو

babak.e

03/مهر/1398

با توجه به خبری که نوشته شده احتمال افزایش قیمت این ارز وجود دارد چون از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و این برای خریاران جدال خواهد بود

8

مونرو درطی تلاش

siamak1451

05/مهر/1398

مونرو هم درتلاش اینکه دراین برنامه ارزدیجیتالی که پیشه گرفتن.ومحوبت شون بین کاربرانش زیادتر شده.مثل بیت کوین و... باایدهاجدید وطرح هامتنوع کاربران بیشتری سمت خودش ببره

6

مونرو

farshad1298

02/مهر/1398

تعداد کل کوین های مونرو حدود 18.5 میلیون هست و همین محدویت در تعداد میتونه تاثیر مستقیم روی قیمت داشته باشه. اینکه با قیمت کمتری از ارزش واقعی خودش معامله میشه بنظرم خیلی منطقی نیست چون قیمت تحت تاثیر عوامل زیادی توسط مارکت تعیین میشه و مونرو هم بخاطر امنیت و ناشناس بودن معاملات در رتبه خیلی خوبی قرار داره

11

مونرو

amirali1375

01/مهر/1398

مونرو در مقابل بیت کوین غیر قابل ردیابی است و طولی نمیکشد ک دسترسی ترین ارز میشود

10

مونرو

ialirezaak

01/مهر/1398

مونرو بر اساس یک پروتکل رمزنگاری لایه کاربردی ساخته شده که با استفاده از امضاهای حلقوی (Ring Signatures) بر روی محرمانگی تمرکز کرده است.

38

XRP

amyr_sh

12/مهر/1398

این رمز ارز واقعا رمز آلود است به طوری که با قیمت پایین در بین ده رمز ارز برتر قرار داره و ارزش اون بسیار بیشتر از این حرفاس ولی به نظر من میخواد با این کار کم کم خودشو به پای بیت کوین برسونه

14

مونرو امنیت آفرینی ارزهای دیجیتالی

manochehrsattarfam

02/مهر/1398

با تفاسیری که ذکر گردید به این نتیجه میرسیم مونرو بدلیل برخورداری از لایه های امنیتی ،کم نظیر وحتی بی نظیر هست وامکان فاش شدن اطلاعات کاربرا به صفر میرسد

11

مونرو

saberravanan

04/مهر/1398

مونرو یک ارز دیجیتال امن، خصوصی و پیگیر گریز است و از رمزنگاری مخصوصی برای اطمینان یافتن از اینکه تمامی تراکنش‌هایش غیر قابل رهگیری و پیگیر گریز باقی می‌ماند،

8

مونرو ماین کنید

rami@r3

13/مهر/1398

مونرو با توجه به سختی پایین شبکه ارز خوبی برای ماینرها شده. من خودم مونرو ماین میکنم به نظرم بهتر از بیت کوین هستش. نظرم اینه که قیمتش هم خیلی بالا میره.

4

مونرو

amir1385

02/مهر/1398

مونرو داره خوب پیش میره اکثرا به دلیل کم ارزش بودنش اونو استخراج نمیکنن ولیکن نمیدونن که آینده ای در انتظارشه در کل خودم موتور رو استخراج نمیکنم لذا به شما پیشنهاد خرید و یا استخراج این ارز رو میدم چون آینده خوبی داره خوب بکوب لایکو

12

مونرو

sajad kh

02/مهر/1398

مونرو بر اساس یک پروتکل رمزگزاری است و در ای حین خوب داره تحمل و مقاومت میکنه و با این حساب آینده خوب و چشمگیری خواهد داشت بدون درد سر و بدون سرو صدا و حاشیه

5

محبوبیت ارز دیجیتال

nasr

03/مهر/1398

در فضای مجازی و معاملات ارزی دیجیتال هر کدام از ارزها بیشتر استفاده شود بیشتر مورد استقبال هستند و شاید هم مونرو محبوبیت خود را کسب نکرده است

10

افشای باگ‌هایی در مونرو که باعث سرقت دارایی ها می شد

HamiGh

02/مهر/1398

چندین آسیب پذیری امنیتی موجود در مونرو توسط توسعه دهندگان مونرو فاش شد. یکی از این نقاط ضعف امنیتی برای سرقت مونرو از صرافی‌ها، مورد استفاده قرار گرفته است. این آسیب پذیری به لحاظ تئوری به حمله کنندگان اجازه می‌داد که مونرو جعلی به اکانت خود در صرافی بفرستند و بعد آن را با سایر ارزها مبادله کنند و بعد ارزجدید واقعی را از صرافی برداشت نمایند. البته یکی از توسعه دهندگان اصلی در این خصوص می‌گوید ما بر این باوریم که این باگ اجازه ایجاد مونروی جعلی قابل استفاده در تراکنش‌ها که از هیچ بوجود آمده است را نمی‌دهد. در ماه آوریل هم توسعه دهندگان مونرو یک باگ نگران کننده که موجب ناپدید شدن داراییهای مونرو کاربران از کیف پول سخت افزاری لجر می شد را بر طرف نمودند

14

مونرو

king1366

02/مهر/1398

مزیت برتر مونرو نسبت به سایر ارزهای دیجیتال رعایت حریم خصوصی فرستنده و گیرنده هست و همین موضوع سبب پیشرفت این ارز در بین طرفداران ارزهای دیجیتال شده است.

11

تحلیل ارزش بیتکوین

ArashAkbarie

07/مهر/1398

در مورد بیت کوین و آینده آن صحبت و پیش بینی های زیادی شده است. افراد بسیاری به این موضوع پرداخته‌اند که آیا این ارز دیجیتال دوباره به بالاترین قیمت خود بازمی‌گردد یا کاهش ارزش آن ادامه خواهد داشت

3

منعطف ترین کوسن

sasangram

02/مهر/1398

مونرو تا به اینجا بسیار عالی عمل کرده چه در دادن هارد فورک هاش و چه در مورد سافت ورک هاش تا جایی که قاتل اسیک هاس و تا به امروز بازخورد منفی به آنصورت نداشته

8

ارزهای دیجیتالی

mori

01/مهر/1398

بنظر من ،با وجود تنوع ارز های دیجیتالی ، تنها نباید به یک ارز ،مثلا بیت کوین پرداخت بلکه روی ارزهای دیگر هم باید سرمایه گذاری کرد . و کویین گرام هم باید روی این ارزها مانور بدهد و برنامه را ارتقا بدهد و ارزهای دیگر را وارد برنامه خود جایگزین نماید.

11

حقیقت مونرو

haji vali

01/مهر/1398

بنظر این حقیر ارزی مانند مونرو که پنهان از ردیابی ست کمک به فساد و انجام معاملات غیر قانونی و ظالمانه میکند، ارز شماره یک جهان یعنی بیت کویین به دلیل شفافیت کامل تا اینحد محبوب ملتها ست

8

مونرو عالیست

habibsh

02/مهر/1398

بی شک مونرو مزیت های زیادی دارد و آینده ای بی نظیر در انتظار آن خواهد بود . اما دوست عزیز نوشتن تحلیل و غیره در "ارسال تحلیل " با گوشی خیلی سخت میباشد و نوشته ها در زمان نوشتن زیر کیبورد قرار میگیرند و اصلاح آن بسیار سخت میباشد . ای کاش گروه محترم گوینگرام عزیز برای این بخش کاری انجام دهند. و اصلاح نمایند قبلا صمیمانه از شما تشکر و قدر دانی مینماییم

14

مرنرو

kamran010

01/مهر/1398

مونرو داره مقاومت خوبی نشون میده شک ندارم آینده بی نظیری خواهد داشت آرام و بی حاشیه نه پر سر و صدا و فاجعه مثل لایتکوین

26

مونرو (Monero) چیست؟

roq.rashidi

02/مهر/1398

امن، خصوصی، غیر قابل کشفارز ديجيتالي مونرو شهرتش رو مديون محرمانگي خودشه و تونسته توي بازار بسيار رقابتي جايگاه مناسبي داشته باشه،

9

مونرو

carilho

28/آبان/1399

با وجود محبوبیت مونرو در بین نهنگ ها به نظر میرسه مونرو جایگاه واقعی خودشو در بین ارزهای دیجیتال رو نداره همچنین ارزش این ارز میتونه بیشتر ازینها باشه

21

استخراج

arash1409

01/مهر/1398

با توجه به اینکه این ارز رو میشه با CPU و GPU استخراج کرد، بعید نیست که تا چند وقت دیگه مونرو در دسترس ترین ارز برای استفاده روزمره بشه!

15

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.