coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0%

65,666 $

3,893,993,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.1%

2,945 $

174,634,349 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

59,300 تومان

Tether

Tether

usdt

2%

571 $

33,860,300 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.1%

163.2 $

9,677,760 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

59,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.3%

0.5162 $

30,611 تومان

XRP

XRP

xrp

2.1%

2,942 $

174,479,576 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.4%

6.68 $

396,124 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

3.5%

0.1502 $

8,907 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

معرفی کامل شبکه سلر و توکن CELR ؛ جدیدترین پروژه لانچ‌پد بایننس

12/اردیبهشت/1400
افزودن به نشان شده ها
معرفی کامل شبکه سلر و توکن CELR ؛ جدیدترین پروژه لانچ‌پد بایننس
CELR
معرفی
آموزش
ارز دیجیتال
4290
7 دقیقه

بایننس لانچ‌پد (Binance Launchpad) عرضه سومین IEO توکن CELR را در سال ۲۰۱۹ انجام داده است. دو ICO قبلی این صرافی یعنی BitTorrent و Fetch.ai بسیار موفقیت‌آمیز بودند. هردوی این ICO ها طی چند دقیقه به اهداف جذب سرمایه خود دست یافتند و قیمت آنها ۶ الی ۱۰ برابر قیمت ICO شد. پروژه ICO بعدی، شبکه سلر (Celer Network) است.

پروژه هیجان‌انگیز و جدید که در صدد کمک به بلاک چین است تا با استفاده از روش‌های برون زنجیره‌ای به مقیاس‌پذیری در سطح اینترنت دست یابد و میلیاردها تراکنش در ثانیه را در محیطی ایمن و مورد اعتماد پردازش کند.

هدف این شرکت آمریکایی، جذب سرمایه ۳۴ میلیون دلاری است که ۳۰ میلیون دلار طی جذب سرمایه اولیه و فروش خصوصی به دست آمده است. فروش توکن این پروژه برای تاریخ ۱۹ مارس و از طریق پلتفرم بایننس لانچ‌پد برنامه‌ریزی شده است.

شبکه سلر چیست؟

شبکه سلر خود را به عنوان یک پلتفرم مقیاس گذاری لایه ۲ برای ساخت برنامه‌های بلاک چین سریع، آسان برای استفاده، کم هزینه و ایمن توصیف می‌کند که این فعالیت را در مقیاس اینترنتی و از طریق تکنیک‌های مقیاس گذاری خارج از زنجیره و مطابق با اقتصاد رمزنگاری انجام می‌دهد.

شبکه سلر یک فناوری منسجم و با معماری اقتصادی است که از طریق تکنیک‌های مقیاس بندی خارج از زنجیره به بلاک چین‌های عمومی بزرگ کمک می‌کند. این شبکه می‌تواند میلیاردها تراکنش در ثانیه را خارج از زنجیره و به صورت امن و بدون نیاز به اعتماد، مقیاس پذیر کند و قدرت بلاک چین و برنامه‌های غیرمتمرکز را به طور کامل نمایش دهد.

تیم اصلی

تیم شبکه سلر شامل موسسان بسیار باتجربه‌ای است که هر کدام از آنها دارای مدرک دکترا از دانشگاه‌های برکلی، پرینستون و MIT هستند.

مو دانگم (Mo Dongm)، هم‌بنیانگذار: قبل از تاسیس سلر، وی از مهندسین اصلی و مدیر تولید Veriflow بود که بر روی تایید رسمی شبکه کار می‌کردند. وی در زمینه به کارگیری نظریه بازی الگوریتمی در طراحی پروتکل متخصص است و به تدریس دروس قراردادهای هوشمند فول‌استک می‌پردازد.

جوندا لیو (Junda Liu)، هم‌بنیانگذار: جوندا دارای مدرک دکترا از دانشگاه یوسی برکلی است. قبل از تاسیس شبکه سلر، وی در سال ۲۰۱۱ در گوگل مشغول به کار بود تا زیرساخت دیتاسنتر شبکه گوگل را ایجاد کند. وی هم‌چنین یکی از موسسان سرویس موبایل Project Fi در سال ۲۰۱۴ بود.

شیائوژو لی (Xiaozhou Li)، هم‌بنیانگذار: شیائوژو نیز دارای مدرک دکترا از دانشگاه پرینستون است. وی مقاله‌های مختلفی در زمینه سیستم‌های توزیع‌شده، شبکه، ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها منتشر کرده است. این مقاله‌ها به محتوای اصلی Google Tensorflow و Intel DPDK و Barefoot Deep Insight تبدیل شده‌اند.

ژینگ‌کای لیانگ (Qingkai Liang)، هم‌بنیانگذار: ژینگ‌کای مدرک دکترای خود را از دانشگاه MIT اخذ کرده است. وی در طول سابقه آکادمیک خود بر روی مشکلات یادگیری و کنترل مختلف در سیستم‌های شبکه‌ و منحصرا بر یادگیری الگوریتم‌ها معطوف بوده است. تلاش‌ها و دستاوردهای او در Raytheon BBN Technologies و Bell Labs پیاده‌سازی شده است.

نحوه عملکرد شبکه سلر

شبکه سلر در حال توسعه راهکار مقیاس‌پذیری برون زنجیره‌ای است تا بلاک چین‌های مختلفی که بر بستر این پلتفرم اجرا می‌شوند را مقیاس‌پذیرتر کند.

راهکارهای مقیاس‌پذیری برون زنجیره‌ای یا لایه دوم از نظر تئوری نسبت به سایر راهکارها برتری دارند زیرا به شبکه موردنظر امکان می‌دهند تا تراکنش‌های کوچکتر را خارج از بلاک چین پردازش کنند و سپس آنها را به صورت یک تراکنش درون زنجیره‌ای درآورند. بدین ترتیب، این راهکارها می‌توانند گلوگاه یا ازدحام تراکنش‌های زنجیره اصلی را کاهش و ظرفیت عملیاتی سیستم را به طور کلی افزایش دهند.

به معماری شبکه سلر، Cstack گفته می‌شود و شامل چهار لایه زیر است:

ساختار لایه ای شبکه سلر

  • لایه cRoute: این لایه از DBR (مسیریابی متوازن توزیع‌شده یا Distributed Balanced Routing) استفاده می‌کند تا ترافیک پرداخت‌ها را به شیوه غیرمتمرکز و بدون نیاز به اعتماد، توزیع کند. cRoute می‌تواند به راندمان ۱۵ برابری نسبت به رایدن (Raiden) و شبکه لایتنینگ دست یابد.
  • لایه cOS: این لایه یک چارچوب توسعه برون زنجیره‌ای برنامه‌های غیرمتمرکز است و عملیات، ذخیره‌سازی، اختلالات برون زنجیره‌ای و رصد و ردیابی را مدیریت می‌کند.
  • لایه cChannel: این لایه یک مجموعه زنجیره جانبی است که هدف آن، ارائه نقدینگی و کمک به انتقال سریع حالت و وضعیت شبکه است. این لایه، فعالیت برنامه‌های گیمینگ، صرافی‌ها، پلتفرم‌های بیمه و سایز برنامه‌ها را بر بستر شبکه سلر امکان‌پذیر می‌سازد.

نقشه راه

شبکه سلر ابتدا وایت پیپر خود را در ماه ژوئن ۲۰۱۸ منتشر کرد. از آن زمان تاکنون، پیشرفت‌های چشمگیری در توسعه این پروژه حاصل شده است که اکثر آنها در گزارش تحقیقاتی بایننس قابل مشاهده است.

فعالیت انبار خصوصی گیت هاب برای شبکه سلر

همانطور که مخزن این پروژه در گیت‌هاب نشان می‌دهد، بیش از ۱۰۰۰ کد برای پیاده‌سازی نود کامل شبکه سلر، بیش از ۱۰۰۰ کد برای برنامه اندرویدی و ۲۳۹ کد برای برنامه iOS ایجاد شده است.

توکن CELR

توکن CELR یک توکن ERC-20 و بر بستر بلاک چین اتریوم و هم‌چنین توکن اصلی شبکه سلر است که طی ICO فروخته خواهد شد.

  • کل موجودی توکن CELR برابر با ۱۰ میلیارد توکن است.
  • تقریبا ۶ درصد این توکن‌ها در فروش عمومی ارائه خواهد شد.
  • قیمت هر توکن CELR برابر با ۰.۰۰۶۵ دلار است.
  • توکن‌های CELR فقط از طریق معامله با توکن‌های BNB در دسترس خواهند بود.
  • حداکثر مقداری که هر سرمایه‌گذار می‌تواند خریداری کند برابر با ۱۵۰۰ دلار است.
  • تاریخ ICO از ۱۹ الی ۲۴ مارس است.
  • توکن‌ها ۱۵ روز پس از پایان ICO به سرمایه‌گذاران توزیع خواهد شد.

تاکنون ۱۱.۵ درصد توکن‌ها در مراحل جذب سرمایه اولیه فروخته شده‌اند. ۱۵.۵ درصد دیگر از توکن‌ها نیز در فروش خصوصی فروخته شده‌اند.

کاربردهای توکن CELR

کاربرد اصلی توکن CELR به عنوان ارز اصلی شبکه سلر است، اما می‌توان از آن در موارد زیر نیز استفاده کرد:

  • اثبات نقدینگی (PoLC)

اثبات نقدینگی یک فرایند ماینینگ مجازی است که برای این اکوسیستم برون زنجیره‌ای، نقدینگی فراهم می‌کند. کاربرانی که توکن‌های CELR خود را برای مدتی مشخص مسدود کنند، با توکن‌های CELR بیشتر پاداش دریافت می‌کنند.

  • نقدینگی پشتوانه مزایده (LiBA)

نقدینگی پشتوانه مزایده به ارائه‌دهندگان سرویس برون زنجیره‌ای امکان می‌دهد تا از طریق وام‌گیری جمعی (Crowdlending) درخواست نقدینگی ارائه بدهند. یک سیستم رتبه‌بندی بر اساس “امتیاز رضایت” برای وام‌دهندگان وجود دارد. این امتیاز بر اساس نرخ سود، مقدار نقدینگی ارائه‌شده و مقدار توکن‌های استیک‌شده مشخص می‌شود. وام‌دهندگان هرچه توکن CELR بیشتری استیک کنند، رتبه بالاتری برای ارائه نقدینگی به ارائه‌دهندگان سرویس برون زنجیره‌ای به دست می‌آورند.

  • شبکه State Guardian Network (SGN)

شبکه SGN یک زنجیره جانبی منحصربه‌فرد است که به تمام کاربران امکان می‌دهد تا قبل از آفلاین شدن، وضعیت موجود خود را ثبت کنند تا برای مدت مشخصی از وضعیت موردنظر محافظت کنند. کاربران در ازای این اقدام، کارمزد پرداخت می‌کنند. دارندگان توکن CELR می‌توانند توکن‌های خود را استیک کنند تا کارمزد دریافت کنند.

مزایا و معایب

مزایا

پتانسیل کوتاه‌مدت این پروژه: فروش توکن CELR بر بستر بایننس لانچ‌پد انجام می‌شود. جای شکی وجود ندارد که عرضه بر بستر بایننس لانچ‌پد به عنوان یکی از مزایای مهم در بازار نزولی قلمداد می‌شود، به طوری که فروش توکن‌های BitTorrent و Fetch.ai گویای این موضوع است.

کاربردها: مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین پیشرفتی که طی یک سال گذشته رخ داده است، پیدایش و پذیرش راهکارهای برون زنجیره‌ای نظیر شبکه لایتنینگ، رایدن و پلاسما است. این راهکارها یکی از نقاط ضعف اصلی فناوری‌های دفترکل توزیع‌شده یعنی همان مقیاس‌پذیری را برطرف می‌کنند. این نکته که فقط ۴ الی ۷ تراکنش بیت کوین در هر ثانیه پردازش می‌شود، مانع مهمی در مسیر پذیرش گسترده این فناوری است.

اگر شبکه سلر بتواند چشم‌انداز خود را به اجرا دربیاورد و بر راهکارهای موجود غلبه کند، تاثیر بسزایی بر ارزش بلندمدت این شبکه را شاهد خواهیم بود.

شرکای استراتژیک: سلر در زمینه ایجاد همکاری‌های بسیار مهم با سازمان‌ها و موسسات تاثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال، موفق عمل کرده است. بعضی از این سازمان‌ها و موسسات عبارتند از: Pantera, DHVC, FBG Capital, Fenbushi Capital, 500 Startups, NGC, Waves.

معایب

رقبا: مقیاس‌پذیری موضوعی است که مدت‌ها است در صنعت ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین رقبای مهم و قدرتمندی در بازار حضور دارند. مهم‌ترین و معروف‌ترین رقیب، شبکه لایتنینگ است. شبکه لایتنینگ یک راهکار برون زنجیره‌ای برای شبکه بیت کوین ارائه می‌دهد. این شبکه در حال حاضر تقریبا ۴۰۰۰ نود، ۳۲۳۰۰ کانال و حجم معاملات روزانه بیش از ۳.۱ میلیون دلار دارد. ورود به بازار راهکارهای برون زنجیره‌ای و کسب پذیرش گسترده کار آسانی برای شبکه سلر نیست.

امتیاز نهایی: ۸.۵

تیم و هیات مشاور: یک تیم با ۱۷ عضو شامل دانشمندان، توسعه‌دهندگان، طراحان و متخصصان بازار. هر چهار موسس دارای مدرک دکترا از دانشگاه‌های برتر جهان هستند. امتیاز: ۸.۷

شرایط کنونی پروژه: شبکه آزمایشی سلر به اسم CelerX هم‌اکنون عرضه شده است. طبق اعلان شبکه سلر، حساب‌های خصوصی گیت‌هاب این پروژه بسیار فعال است و بیش از ۱۰۰۰ کد دارد. امتیاز: ۸.۴

پتانسیل پروژه: با توجه به آنکه این ICO بر بستر بایننس لانچ‌پد عرضه می‌شود، پتانسیل کوتاه‌مدت این پروژه بسیار عالی و نویدبخش به نظر می‌رسد. در بلندمدت نیز به دلیل کاربردهای خوب و پیاده‌سازی عالی، شبکه سلر یک پروژه بسیار جالب خواهد بود. امتیاز: ۹.۱

جامعه: ۳۰,۰۰۰ عضو در تلگرام و ۸۹۰۰ عضو دنبال‌کننده در توییتر. هم‌چنین این پروژه از توجه بسیار زیادی برخوردار است زیرا در بایننس لانچ‌پد عرضه می‌شود و به نوعی می‌توان گفت که کاربران بایننس نیز از اعضای جامعه شبکه سلر به حساب می‌آیند. امتیاز: ۹.۲۵

کاربرد توکن: کاربردهای زیادی برای توکن اصلی شبکه سلر بیان نشده است. امتیاز: ۷.۸

قوانین فروش توکن: ۳۰ میلیون از ۳۴ میلیون دلار سرمایه موردنظر این پروژه به دست آمده است. سقف فروش عمومی این توکن، ۴ میلیون دلار است که معادل ۶ درصد کل موجودی است. ۲۷ درصد توکن‌ها نیز در جذب سرمایه اولیه و فروش خصوصی فروخته شده‌اند. امتیاز: ۷.۶

وایت پیپر: وایت پیپر شبکه سلر به دقت نوشته شده و با جزییات کامل است. امتیاز: ۸.۳

فناوری و کد: اکثر کدهای شبکه سلر در حساب خصوصی گیت‌هاب این پروژه قرار گرفته است که طبق اعلام رسمی این پروژه، فعالیت بسیار زیادی نیز در آن مشاهده می‌شود (بیش از ۱۰۰۰ کد) به نظر می‌رسد فناوری شبکه سلر یک دستاورد چشمگیر باشد و می‌تواند بر راهکارهای برون زنجیره‌ای کنونی پیروز شود. امتیاز: ۸.۹

آنالیز ICO شبکه سلر

وضعیت فعلی توکن CELR

قیمت CELR در زمان نگارش این مقاله ۰.۰7 دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن در حدود ۷۷ میلیون دلار است. در حال حاضر این رمز ارز در رتبه ۱۴۳ بازار کریپتو از لحاظ حجم قرار دارد و حجم بازار آن بیش از ۲۶۰ میلیون دلار است.

نتیجه‌گیری

شبکه سلر بر روی یکی از مهمترین مشکلات فضای بلاک چین و پروژ‌های کریپتو یعنی مقیاس‌پذیری تمرکز دارد. این شبکه سعی دارد که این مشکل را به صورت خارج از زنجیره و مقیاس‌پذیر در سطح اینترنت حل کند. با پشتیبانی از جانب بایننس که جدیدا صورت گرفته، این پروژه بسیار جذاب‌تر از قبل به کار خود ادامه خواهد داد. اما تنها زمان ثابت می‌کند که آیا می‌تواند یکی از بزرگترین مشکلات بلاک چین را حل کند یا مانند بسیاری از پروژه‌ها بعد از چند سال به فعالیتش پایان می‌دهد. شما نیز می‌توانید نظرات خود را در مورد این پروژه با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه


تحلیل کاربران

چین

mohamnadamir

12/اردیبهشت/1400

این چینیا تا همه دنیا رو نگیرن ول کن نیستن هیچ اعتمادی بهشون نیست من خودم بیشتر ترجیه میدم ارزهای که طرف چینی توش سمتش نرم داریم؟

11

پروژه توکنCELR

hassanmohammadi

12/اردیبهشت/1400

دو پروژه قبلی بایننس لانچ پد جذب سرمایه بسیار خوبی داشتند وحالا سومین پروژه برای عرضهcler است، بنیانگذاران این پروژه امیدوارند بتوانند سرمایه گذاران مثبت رمزارز ها را جذب کنند

41

شبکه سلر

marwan

06/بهمن/1401

شبکه سلر یک پلتفرم مقیاس‌پذیر و بدون مجوز است که هر کسی می‌تواند به راحتی روی این پلتفرم برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) بسازد یا از دپ‌های ساخته‌شده استفاده کند. Celer Network یکی از شبکه‌هایی است که قصد دارد با استفاده از راه‌حل‌های لایه ۲ مشکل مقیاس‌ پذیری در بلاکچین‌ها را حل کند. لایه ۲ یک زنجیره خارجی مرتبط با زنجیره اصلی است و از آنجایی که داده‌های تراکنش در این زنجیره بیرونی پردازش می‌شوند، بار محاسبات زنجیره اصلی کاهش پیدا می‌کند. اما به هر حال امنیت لایه ۲ به امنیت زنجیره اصلی وابسته است.

4

سلر

darabi

12/اردیبهشت/1400

اهداف و کاربردهای ارائه شده توسط صاحبان این پروژه جدید بسیار جذاب هستن.اگر که بتونن سرمایه گذاران تاثیر گذار بازار کریپتو رو هم بیشتر جذب کنن به معنی این خواهد بود که اونها به آینده این پروژه امیدوارن و اون رو سودآور میبینن .در این صورت میشه در اون سرمایه گذاری کرد البته با رعایت مدیریت ریسک و سود.

44

رمز ارز

amin232

13/اردیبهشت/1400

به حرف کسی که می‌گوید اگر این بار جریان متفاوت باشد چه؟ گوش ندهید. جریان متفاوت نخواهد بود. همچنین، به حرف کسی که می‌گوید قیمت برای همیشه صعودی خواهد بود نیز، گوش نکنید. اگر این استراتژی را به‌خوبی پیگیری کنید، سرمایه این دو گروهِ نادان نصیب شما خواهد شد!

10

جدیدترین پروژه بایننس لانچ پد

زارع

12/اردیبهشت/1400

سلر یکی ازسه پروژه عرضه شده توسط بایننس لانچ پد که دوپروژه قبلی سبب جذب سرمایه عالی شدند وعملکرد موفقی داشتند شبکه سلر پیشرفته ارزیاب بامقیاس پذیری بیشتری وطرحی منسجم با معماری اقتصادی واسان وکم هزینه است که برای کاربران مجذوب است

45

سلر ها

rezayazdani15

12/اردیبهشت/1400

دنیای فردا دنیای متفاوت از امروز خواهد بود. دنیای تک تازی توکن ها و سلرها. سیستم های مالی و بانکی چاره ای جز همراهی و دنباله روی در این خصوص ندارد. غیر از این باشد حذف خواهد شد.

10

شبکه سلر

baran26

12/اردیبهشت/1400

اگر شبکه سلر بتواند چشم انداز خود را به اجرا دربیاورد و بر راهکارهای موجود غلبه کند بر ارزش بلند مدت ابن شبکه را شاهد خواهیم بود

10

پروژه های جدید

نوید

12/اردیبهشت/1400

در زمینه کریپتو کارنسی و ارزهای دیجیتال باید بگم اتفاقات بسیار غیر قابل انتظاری شکل میگیره و ممکنه مقلا یکی از این پروژه ها انقدر موفق بشه و پولدار بشه که بسباری را از ارزهای پر طرفدار دیگه به سمت خودش بکشه

51

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.