coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0%

65,666 $

3,893,993,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.1%

2,945 $

174,634,349 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

59,300 تومان

Tether

Tether

usdt

2%

571 $

33,860,300 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.1%

163.2 $

9,677,760 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

59,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.3%

0.5162 $

30,611 تومان

XRP

XRP

xrp

2.1%

2,942 $

174,479,576 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.4%

6.68 $

396,124 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

3.5%

0.1502 $

8,907 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

نسخه ۳ صرافی یونی‌سواپ امروز عرضه می‌شود

15/اردیبهشت/1400
افزودن به نشان شده ها
نسخه ۳ صرافی یونی‌سواپ امروز عرضه می‌شود
UNI
اخبار
UNISWAP
DEX
3808
3 دقیقه

پس از راه‌اندازی نسخه دوم صرافی یونی سواپ، رشد ارزش کل قفل شده (TVL) این پلتفرم از ۱۳.۷ میلیون دلار به ۸.۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال معتقدند که راه‌اندازی نسخه سوم یونی سواپ می‌تواند آغازگر رالی جدید حوزه دیفای باشد. طبق گزارش سایت Messari، قرارداد هوشمند نسخه ۳ صرافی یونی‌سواپ بر روی شبکه اصلی اتریوم پیاده سازی شد.

یونی سواپ محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز بر بستر شبکه اتریوم است که برای کاربران امکان مبادله توکن‌های این شبکه را فراهم می‌سازد. Uniswap خود یک بازارساز خودکار است؛ به این معنی که با استفاده از الگوریتم‌ها و قیمت خود دارایی‌ها به جای سفارشات خرید و فروش کار می‌کند. افراد می‌توانند نقدینگی لازم را در این پلتفرم مهیا کنند و دیگران می‌توانند از این نقدینگی وام دریافت کنند و بهره آن را به تامین‌کنندگان آن پرداخت کنند.

صرافی غیر متمرکز UniSwap در سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرد و با ایردراپ توکن UNI در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰ نظر طیف وسیعی از جامعه کریپتو را به خود جلب کرد. توکن UNI یک توکن حاکمیتی است که به هولدرهای آن اجازه می‌دهد در تصمیمات اصلی پروتکل نقش داشته باشند.

هدف نسخه ۳ صرافی یونی سواپ این است که منعطف‌ترین و به‌صرفه‌ترین بازارساز خودکار تاریخ را طراحی کرده باشد. سهام‌گذاری (استیکینگ) در نسخه جدید برای تامین کنندگان نقدینگی راحت‌تر خواهد بود و کنترل بیشتری روی دارایی‌های خود خواهند داشت.

نسخه ۳ صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ، ویژگی‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای کسب سود فراهم می‌آورد. قابلیت قرار دادن سرمایه در سرتاسر نمودار قیمت بازار به شکل نقدینگی متمرکز، طبقه بندی کارمزد بازارسازها و دسترسی ارزانتر به اوراکل‌ها سه ویژگی جدیدی است که این پلتفرم روی آنها تاکید دارد.

نقدینگی متمرکز به ارائه‌دهندگان نقدینگی اجازه می‌دهد تا دارایی‌های ارائه‌شده را با توجه به بازه‌های قیمت به هم متصل کنند. به این معنی که در نسخه سوم، آن‌ها اجازه دارند برای نقدینگی ارائه ‌شده خود یک بازه قیمت تعیین کنند. در نسخه دوم نقدینگی در تمام بازه‌های قیمت به طور متوسط توزیع میشد، بنابراین بخش عظیمی از آن بدون استفاده باقی می‌ماند.

از آنجا که شیوه جمع کردن نقدینگی در این نسخه با نسخه قبلی متفاوت خواهد بود، پوزیشن‌ها به صورت توکن‌های ERC-20 قابل تعویض نمایش داده نمی‌شوند و به جای آن از توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) استفاده خواهد شد. با این حال بر اساس اطلاعیه این صرافی، پوزیشن‌های مشترک رایج بر اساس قراردادهای خارجی می‌توانند به صورت توکن‌های ERC-20 نمایش داده شوند.

بر اساس گزارش یاهو فایننس، بزرگ‌ترین انتقاد به نسخه سوم یونی سواپ، به کد آن برمی‌گردد. کد این صرافی دیگر به صورت باز در دسترس نخواهد بود و تا دو سال آینده هیچ فورکی از نسخه سوم Uniswap قانونی نخواهد بود.

بعلاوه کاربران این صرافی قادر خواهد بود در معامله دارایی‌هایی با نوسان بالاتر، سطح خطرپذیری خود را با قرار دادن کارمزدهای متفاوت مشخص کنند.

کاهش هزینه گس تراکنش‌ها

بسیاری از کاربران منتظر بودند تا هزینه گس تراکنش‌ها کاهش پیدا کند. اما این ویژگی تا آپدیت جدید شبکه اتریوم در جولای ۲۰۲۱ با معرفی EIP-1559 تحقق پیدا نمی‌کند.

تنظیم اخیر هزینه گس ماینرهای اتریوم باعث شد برای مدتی هزینه گس تراکنش‌ها کاهش پیدا کند. با این حال طولی نکشید که این میزان دوباره افزایش پیدا کرده است. همین امر باعث شده بود کاربران دیفای از صرافی یونی سواپ فاصله بگیرند و به صرافی‌های غیرمتمرکز دیگری با کارمزدهای بسیار کمتر مانند صرافی‌های موجود روی بایننس اسمارت چین روی بیاورند.

ارزش کل قفل شده در سرتاسر حوزه دیفای حدودا ۱۳۰ میلیارد دلار و این مقدار در شبکه اتریوم به سقف جدید ۸۹ میلیارد دلار رسیده است. یونی سواپ با ۹.۴۸ میلیارد دلار ۱۰٪ از سهم این بازار را در اختیار دارد.

بر اساس گزارشات Coinmarketcap حجم معاملات ۲۴ ساعت اخیر این صرافی بیش از ۱.۹ میلیارد دلار بوده است. با اینکه این مقدار نسبت به صرافی‌های متمرکز مانند بایننس بسیار پایین‌تر است، اما در دنیای پلتفرم‌های غیرمتمرکز این ویژگی یک زسریاخت حیاتی به شمار می‌رود.

علاوه بر یونی سواپ، صرافی‌های غیر متمرکر دیگری مانند کایبر نیز برنامه‌هایی برای ارائه نسخه‌های جدیدتر با مدیریت ریسک بهتر ارائه داده‌اند. دکس سوشی سواپ قصد دارد با اجرا کردن قابلیت همکاری با سایر پلتفرم‌ها نقدینگی بیشتری فراهم کند و در نتیجه پلتفرم وام دهی (لندینگ) خود را راه‌اندازی کند.

در زمان نگارش این خبر قیمت توکن UNIبرابر با ۴۳ دلار است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

نخسه ۳یونی سواپ امروز عرضه میشود

Mahmoudty

21/اردیبهشت/1400

نخسه ۳یونی سواپ امروز عرضه میشود واین هم یک خبر داغ و خوش حال کننده است از نظر من مدت ها بود که منتظر عرضه شدن این سه نسخه بودیم

11

نسخه سه یونی سواپ

aghaeih

16/اردیبهشت/1400

صرافی یونی سواب از جمله صرافی های معتبر و مشهور در بازار رمز ارزهاست. هر بار که نسخه جدید ارائه می شه یعنی این پلتفرم به درجه ای از اشباع کاربردی رسیده و از طرفی نیز نیاز به آپدیت های نو و تازه رو در بستر خود می تونه داشته باشه که کاربران بتوانند در چند زمینه سهولت در تراکنش های خود را مشاهده نمایند. تیم توسعه دهنده این صرافی که اشراف کامل به عملکرد آن دارد و صرافی یونی سواپ از جمله محبوب ترین هاست و آنرا با ازدیاد کاربران زیادش می شه فهمید و این صرافی یکی از امتیازات موثری که دارد به غیر متمرکز بودن آن است و بر روی شبکه اتریوم قرار دارد و ثبات شبکه در پذیرش گویای این مطلب است.و یکی دیگر از نسخه جدید داشتن سرعت تراکنش بیشتر نسبت به نسخه یک و دو است و از لحاظ هزینه تراکنش نیز این نسخه تا حدودی بهینه شده و مقدار آن کمتر از قبلی هاست. و آپدیت ها در هر سطوحی از هر کدام از نسخه ها شرایط رقابت را در بین صرافی ها بیشتر خواهدکرد.

41

سرافی

Setarehdxd

17/اردیبهشت/1400

این سرافی یکی از معتبر ترین و بهترین از بین سرافیها است کهغیر متمرکز هست و میشه به اینها اعتماد کرد و بوسیله اینها ارز ها را تجزیه کرد

12

رالی جدید حوزه دیفای

aliansari

16/اردیبهشت/1400

با راه اندازی نسخه دوم یونی که موفقیت امیز بوده الان نسخه سوم داره راه اندازی میشه که این امر باعث رالی جدید در حوزه دیفای خواهد شد.

38

اقتصاد غیر متمرکز

نوید

16/اردیبهشت/1400

اتریوم روی خوب چیزی دست گذاشته است .شاید محبوب ترین چیز در دنیای ارزهای دیجیتال همین اقتصاد غیر متمرکز باشد که مورد توجه و استفاده ی بسیاری است

42

عرضه نسخه سوم یونی سواپ

زارع

16/اردیبهشت/1400

بزودی نسخهوسوم این دیفای غیرمتمرکز محبوب برروی اتریوم سبب رشد ای پروژه پرطرفدار خواهد شد هرچند این صرافی غیرمتمرکز بارشد خوبی همراه است برای تسهیل درمعاملات مشتریان وکاهش کارمزدها نسخه سوم هم عرضه خواهد شدپلتفرم های دیفای که مبتنی براتریوم هستند درافزایش اتر هم نقش بسزایی داشته اند

39

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.