coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.2%

66,873 $

3,845,197,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.9%

3,119 $

179,341,350 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0.4%

577.6 $

33,211,425 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.6%

172.32 $

9,908,400 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

57,500 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.9%

3,116 $

179,196,450 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.6%

0.5208 $

29,946 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

6.4 $

368,000 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.4%

0.1529 $

8,792 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

چرا ارز دیگری به عنوان ارز ذخیره جهانی جایگزین دلار نمی‌شود؟

20/اردیبهشت/1400
افزودن به نشان شده ها
چرا ارز دیگری به عنوان ارز ذخیره جهانی جایگزین دلار نمی‌شود؟
دلار
بازار جهانی
فارکس
آموزش
7214
5 دقیقه

امسال بورس امریکا رفتار عجیبی از خود نشان ‌داد. ما از یک طرف شاهد سریع‌ترین افت شاخص‌های سهام در تاریخ بودیم به طوری که بین ماه‌های فوریه و مارس شاخص S&P 500 بیش از ۳۰ درصد سقوط را تجربه کرد. اما این سقوط به بهترین رشد تاریخ ختم شد به طوری که در ۲۱ اوت این شاخص رکورد تاریخ خود را شکست.

سرمایه‌گذاران سازمانی و صندوق‌های بازنشستگی، با گذار از فاز وحشت اولیه اکنون در مرحله تجدیدنظر درمورد دارایی‌های بلندمدت خود هستند. ما بزرگترین سقوط بازار سهام در طول تاریخ را پشت سر گذاشتیم؛ سقوطی که منجر به بازنگری عمده در مورد خطرات اصلی سرمایه‌گذاری مالی شد.

برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی، ریسک ارزی (و مهم‌تر از همه تضعیف دلار آمریکا) به مهم‌ترین ریسک اقتصادی سال تبدیل شده است. این موضوع در کنار همه‌گیری کرونا ملاحظات این گروه‌ها را در مورد برخی شرکت‌ها و بخش‌های خاص نیز تحت شعاع قرار داده است.

به عنوان مثال، برای یک سرمایه‌گذار اروپایی، بازارهای آمریکا در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۰ به میزان ۵ درصد سود آوری داشته است. اگر بخواهیم میزان سود یادشده را در قالب یورو بیان کنیم، این عدد به ۰.۵ درصد می‌رسد؛ چراکه طی دو ماه گذشته، دلار نسبت به یورو افت قابل‌توجهی را تجربه کرد.

برخی از مفسران این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا دلار آمریکا در خطر از دست دادن جایگاه بلامنازع خود به عنوان ارز ذخیره جهانی است؟ در این مورد باید گفت که دلار در حال حاضر در اکثر معاملات بین‌المللی در حال استفاده است. این امر به خاطر برخی مزایای اقتصادی آمریکا است. که در میان آن‌ها می‌توان به توانایی وام‌گیری ارزان و داشتن انحراف زیاد در ترازنامه بانک‌ مرکزی اشاره کرد.

علت این افت ارزش چیست؟

برای دلار، سال ۲۰۲۰ یک طوفان کامل بود. همه‌گیری کرونا بار سنگینی بر دوش اقتصاد آمریکا قرار داد. توقف ناگهانی اقتصاد منجر به افت تولید و مصرف در کشور، اختلال در زنجیره تامین جهانی و تاثیر‌گذاری بر قیمت ها در سرتاسر جهان شد.

شاخص Baltic Dry که اغلب به عنوان معیار تجارت و فعالیت اقتصادی جهان استفاده می‌شود، بین ژانویه و مه ۶ درصد کاهش یافت. این بدان معنی است که قیمت بسیاری از کالاها نیز کاهش یافته است.

به عنوان مثال بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۰ تقاضا برای نفت ۹.۳ میلیون بشکه در روز نسبت به سال ۲۰۱۹ که تقاضا ۱۰۰ میلیون بشکه در روز بود، کاهش یابد. از آنجا که نفت و بسیاری از کالاهای دیگر به دلار معامله می‌شوند، تقاضای ضعیف برای این کالاها به معنای افت تقاضا برای دلار است.

مهم‌تر از این، بحران سلامتی ناشی از کروناست که به درستی توسط مقامات امریکایی مدیریت نشد و این کشور پس از پرو، اسپانیا، شیلی و برزیل پنجمین کشور با بیشترین میزان مرگ و میر لقب گرفت. این موضوع باعث از بین رفتن اعتماد مصرف‌کننده شد و این انتظار را به وجود آورد که رکودی شدید در پیش است که تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی OECD از اقتصاد آمریکا، انقباض ۷.۳ درصدی را نشان می‌دهد ( این انقباض در صورت وقوع موج دوم کرونا به ۸.۵٪ خواهد رسید.)

و بالاخره انتخابات آمریکا یکی دیگر از دلایل افت دلار است. بازارهای مالی نیاز به ثبات دارند و چشم انداز تغییر رییس جمهور در آمریکا به عدم قطعیت بیشتر دامن می‌زند. به لحاظ تاریخی، بی ثباتی در بازارهای سهام، در ماه‌های منتهی به انتخابات افزایش می‌یابد. ( البته در سال‌های اخیر کمتر) و این تقاضا سرمایه‌گذاران برای دلار را تضعیف می‌کند. سرمایه‌گذاران همچنین نگران شیوه مواجهه ترامپ در زمینه بحران کرونا خصوصا در موضوع سلامت هستند.

کاهش ارزش دلار، واردات برای آمریکا را گران‌ کرده است و همین امر اقتصاد داخلی را ویران‌تر کرده است. البته این امر روی بسیاری از متغیرهای دیگر اقتصاد جهانی نیز تاثیر گذاشته است. به عنوان مثال این کاهش ارزش، منجر به افزایش ارزش سایر ارزها شده و کشورهای صادرات محور مثل برزیل و هند از این منظر ضررهای زیادی متحمل شده اند. در نتیجه سرمایه‌گذاران بین المللی یک‌بار دیگر به سمت کشورهای توسعه یافته خصوصا اروپا روی آورده‌اند.

از طرف دیگر تمام ارزهای دیگر به دلار وابسته‌اند (خصوصا کشورهای خاورمیانه) این امر موجب خسارت بیشتر به این کشورها می‌شود که هم از بیماری کرونا آسیب دیده‌اند و هم از کاهش قیمت نفت.

در نگاه کلی:

اما در کل نباید نگران ضعیف شدن دلار باشیم. دلار همچنان نسبتا قدرتمند است. این ارز با وجود ضعف‌های اخیر، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، ۱۷ درصد در مقابل یورو قدرت گرفته است. پس نگرانی‌ها درباره آینده دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی احتمالا بی اساس است.

احتمالا با حل شدن عدم قطعیت‌های سیاسی شاهد رشد دلار خواهیم بود. بعلاوه اینکه در چند روز گذشته نیز شاهد افزایش جزئی ارزش دلار نیز بوده‌ایم. برای سال آینده، از بازارهای مالی انتظار حرکت اصلاحی خفیفی خواهیم داشت: نرخ ۱۲ ماهه آتی یورو نسبت به دلار ۱.۱۹۵۵۳ درنظرگرفته شده که تنها ۰.۷ درصد کمتر از نرخ فعلی است. برای بیست و چهار ماه آینده نیز انتظار داریم که دلار در مقابل یورو به‌میزان ۱.۵ درصد نسبت به نرخ فعلی تقویت شود.

قیمت طلا یکی دیگر از نشانه‌های مثبت است. وقتی ارزش دلار کاهش پیدا می‌کند، ارزش طلا افزایش می‌یابد. قیمت طلا از اول ژانویه تا میانه آگوست حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. در پنج سال گذشته، طلا تقریبا ۸۰ درصد (سالانه ۱۲ درصد) رشد داشته است.

در مقابل، S&P 500 در همین دوره به طور سالانه تنها ۱۰ درصد رشد داشته و از ابتدای امسال تاکنون نیز تنها ۵ درصد افزایش یافته است. هم‌اکنون انتظارات از قیمت آتی طلا نیز تعدیل شده است. ارزش این فلز گرانبها پس از رشد عظیمی که در ماه اوت به خود دید، در حال حاضر به سطح قیمتی یک ماه پیش خود بازگشته است.

در پایان باید گفت فعلا نباید منتظر شکل‌گیری یک نظم مالی جدید در دنیا باشیم که در آن، یک سبد احتمالی از ارزها، یوان چین یا فرانک سوئیس بتواند به عنوان ارز ذخیره جهانی جایگزین دلار آمریکا شود. اکثر تراکنش‌های تجاری جهانی، قیمت نفت و سایر کالاها در جهان به دلار خواهد بود، بازار سهام امریکا مدت‌هاست که بزرگ‌ترین بازار سهام جهان است و قیمت اوراق بهادار نیز عمدتا به دلار است. اگرچه ممکن است دلار تضعیف شده باشد اما این روند نزولی چندان طول نخواهد کشید.

منبع: UtoFx

منبع:

سایت UtoFx


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

رابرت کیوساکی سقوط دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کند!

رابرت کیوساکی سقوط دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کند!

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم


تحلیل کاربران

jalalnazri

jalalnazeri

31/اردیبهشت/1400

چون که دلار منبع درامدی بالایی هست و چیزی جای اورا نمیگیرد اگر در کشوری دلار ضعیف شود در کشور های دیگه قوی میشود

30

بیت کوین

Negar_6213

31/اردیبهشت/1400

قیمت بیت کوین امروز روند افزایشی دارد از صبح تا الان حدود 1000دلار افزایش یافته است. پس امروز می‌توان در بیت کوین سرمایه گذاری کرد، اما باید این را در هم در نظر بگیریم که این افزایش های چشم گیر،کاهش های چشم گیری هم می‌تواند داشته باشد

38

دلار

rezagerailo

30/اردیبهشت/1400

دلار یک پول محبوب و خیلی خواص به نظر من نرخ همچیز را دلار تعیین میکند ولی پول ایران دیگه هیچ ارزشی نداره هیچ ارزشی الان هرکی دلار داره میگن اون اقا دلار داره ولی پول ایرانی نه این بحث مطرح نمیشه

31

دلار

amirmohamadbabai

02/خرداد/1400

دلار همیشه حرفی برای گفتن داره حالا حالا ها رتبه اول باقی میمونه و حرف اول رو میزنه اما میشه یه نگاهیی هم به آینده روشن بیت کوین داشت

17

ارز جهانی

[email protected]

27/خرداد/1400

دلار یه پول جهانی است حتی همین بازار ارز دیجیتال بار ارز دلار تعیین نرخ میشود .پول ما که حتی از پول افغانستانم پایینتره

11

دلار

[email protected]

23/اردیبهشت/1400

دلار در حال حاضر در اکثر معاملات بین‌المللی در حال استفاده است. این امر به خاطر برخی مزایای اقتصادی آمریکا است. که در میان آن‌ها می‌توان به توانایی وام‌گیری ارزان و داشتن انحراف زیاد در ترازنامه بانک‌ مرکزی اشاره کرد.

43

ترس فروش و خرید مغزها

کامرانآریا

31/خرداد/1400

کسانی که ترسیدن وارزهاشون رو فروختن داره کف سازی برای خرید آدمهای باهوش تو قیمت پایین میشه پس صبور باشید در محله بعد ارزها شروع به رشد میکنن و کسانی که صبوری نکردن میدان را برای خرید مغزها خالی کردن

11

امریکا

abouzar

09/خرداد/1400

دو کشور در حال جنگ را تصور کنید .بعد از اتمام جنگ به هر نوعی نهایت هیچ یک برنده نیستند و تازه آغاز بدبختی های دو کشور هست .برنده کشوری که در طول جنگ سلاح فروخته . امریکا هیچ چیزی از خود نداره جز اینکه از اول بلد بوده چگونه سلاح بفروشه تو هر زمینه پزشکی،اتمی ،فنی ،ورزشی درنتیجه تاریخ ثابت کرده امریکا یک کشوری حرفه ای ودلار تا آخر همین جایگاه را داره

16

یوآن یا دلار

kiristo

24/اردیبهشت/1400

چین همچنان داره قدرت تجاری و صنعتی خودشو تقویت میکنه . حالا هم دست گذاشته رو منابع دگر کشور ها مثل ایران اگر همین طوری پیش بره امکان داره یوآن جای دلار رو بگیره امید وارم بایدن فکری برای این موضوع کرده باشه

39

بیت کوین

[email protected]

05/خرداد/1400

اگر همینجوری که بیت کوین جای بیفته و افزایش رشد بیشتری داشته چه بسا که بجای معاملات با دلار که هر روز نرخ دلار تغییر می‌کنه از بیت کوین وپولهای دیجیتال به عنوان ارز جهانی که مورد تأیید واقع بشه برای معاملات استفاده کرد و دلار کلا کنار گذاشته بشه و نرخ دلار مثل پول ایران بی ارزش واقع قرار بگیره

15

ارز

[email protected]

26/اردیبهشت/1400

ارز دیجیتال باز خورد بان مدت داره واسه همین به همین زودی ها جایگزین دلار یا هر ارز واقعی نمیشه تو بلن مدت خودشو نشون میده

28

جایگزین

naranj61

21/اردیبهشت/1400

جایگزین شدن دلار قدرتی بالاتر از دلار میخواد که الان بت کوئین مابین حباب و بالن مونده باید نشت ب آینده امیدوار شد.

55

اقتصاد اول دنیا آمریکا

arham

22/اردیبهشت/1400

تا وقتی که در همه چیز .. نظامی ، صنعتی ، خوراکی ، و ... حرف اول وآخر رو امریکا بزنه تمامی معاملات دنیا با دلار انجام میشه و این معادلات ومعاملات وقتی برعکسش اتفاق میفته که همه دنیا متفق العمل بر علیه امریکا بیستند و آن زمان هم دنیا رو به آخر است وقیامت میشه ،،

51

تضعیف دلارمدت دارنیست

زارع

21/اردیبهشت/1400

چندسالی است که باافت دلار برای شرایط بداقتصادی وشیوع همه گیری کرونا وخیلس مسائل دیگرمواجه بودیم باشروع سال 2021 تعدیل وثبات بیشتری دردلار امریکا به نظر می رسد درسته که کاهش ارزش دلار وتورم اقتصادی وفروش نفت که به دلاربستگی دارندبه خاطر شیوع کرونا ومیزان مرگ ومیرها همه با کاهش روبه روشدند ولی هنوز ارزش دلار ازهمه بالاتر وهنوز هیچ ارزی نمی تواند جایگزین دلارامریکا شود

98

دلار

imangholamy22

06/مرداد/1400

دلار یه پول جهانی و همین وابستگی کشور های دیگه باعث قدرت گرفتنش شده که البته برای ما فقط داستان درست کرده وزندگیمونو به چالش کشیده

8

دلار

saeid.hame

21/اردیبهشت/1400

دلار وجه رایج اقتصادی جهانی است اما نه برای همیشه ،زمان و تاریخ ثابت کرده دلار قابل تعقیر و قابل جایگزین است ،اینکه ترس از تعقیر جلوی تعقیرات اساسی را بگیرد نمیتواند منبع خوبی برای تجارت جهانی عنوان کرد ، دلار روز به روز از ازش مالی جهانی خارج خواهد شد و مجبور به جایگزین کردن با عصر تکنولوژی هستن

54

ارزی به غیر از دلار

[email protected]

29/خرداد/1400

در یک نگاه ساده می توان گفت که دلار از سالیان متمادی و دور بین کشورها به عنوان یک پول واحد برای خرید و فروش بوده است و حتی زخیره ارزی کشورها نیز محسوب می شود و کشورها از سالیان دراز دلار را پشتوانه سرمایه خود قرار داده اند و حتی افراد در سراسر جهان،، حال با این که حتی یورو چند سالی است در اروپا به عنوان واحد پولی اتحادیه اروپا محسوب می شود ولی با این که از نظر ارزش از دلار بالاتر میباشد ولی در دنیا به عنوان یک ارز در حد دلار شناخته نمی‌شود و با این حال گمان نمی‌رود ارزی متمعن مانند دلار وشناخته شوده تر وجود داشته یا گوی سبقت را از این ارز شناخته شده در جهان را بگیرد

23

رضا

09141162795

21/اردیبهشت/1400

باسلام همان طور که برای تعیین مقدار هرچیزی یک معیاری تعریف شده(مانند کیلو برای وزن کردن یا متر برای اندازه کردن)باید یک معیاری هم برای واحد پولها باید باشدکه جامعه جهانی دلار را انتخاب کرده که درکل دنیا ازکوچک وبزرگ دلار را می شناسند تاارزش پولها را با ان محاسبه می کنند

55

ارز

Zahra9887

21/اردیبهشت/1400

الان انقد مردم ارز خرید و فروش میکنن ک دیگه کسی ب دلار و اینجور چیزا فکر نمیکنه الان همه دنبال ارزن..............

52

$دلار $ افت یا ترقی ؟؟

hoseinjafari

06/خرداد/1400

همان طور که کویین و دیگر ارزها با حجم بالایی از حمایت جهانی ن توانسته به اوج برسد ، مسلم است که دلار هم مستلزم مسیر پر فراز و نشیبی را طی نموده و قطعا با کناره گیری مواجه نمیشود بلکه با تغییر ماهییت کنار کشیده و در صف ارزهای دیجیتال به عرض اندام خود ادامه خواهد داد

21

ارز جایگزین

darabi

21/اردیبهشت/1400

دلیل عمده کاهش دلار و پیامدهای اون در اقتصاد آمریکا و سایر کشورها همه گیری کرونا بود.اینکه ارزهای دیجیتال بتونن جایگزین دلار باشن هنوز زود هست و تحقق این ایده به زمان بیشتری نیاز داره.

86

علت افت قیمت دلار

Arshadnoorian

21/اردیبهشت/1400

خب برای برسی این موضوع باید توجه خاصی به شیوع ویروس کرونا داشت که باعث شده چرخه اقتصاد کل جهان ضربه شدیدی ببیند با شیوع این ویروس عرضه و تقاضا در بین کشورها کاسته شده و این مورد یکی از مهم ترین عناصر افت شدید قیمت ارزی دلار بوده . تعاملات و معاملات بین کشور ها کم شده و همین امر باعث مصرف کمتر دلار شده و قیمت این ارز روبه کاهش است

55

دلار آمریکا

نوید

21/اردیبهشت/1400

خب این که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال یه رقیب برای ارز ذخیره جهانی حساب میشوند ولی باید به این نکته اشاره کنیم که اقتصاد قوی و در برخی موارد انحصاری آمریکا باعث میشه که دلار همیشه جزو پولهای ارزشمند باشه.

49

دلاروجایگزین آن

گوچی

12/خرداد/1400

الان هیچ ارزی نمیتونه نزدیک دلارم بشه چه برسه بخوادجایگزینش بشه ولی اگه همچین اتفاقی بیفته هم بایدآمریکاروخیلی ضعیف ترازالان بکننش تابتونن بهش چیزی روتحمیل کنن گرچه این بستگی به بقیه ی کشورهاداره

15

دلار

abbaskorbanm

08/مرداد/1400

اگر سه آرزو به جای دلار میزانسن باشه متل یوان ویروس بهتر میشه ویک قطبی نبود بازارهایی جهانی ارزش بیشتری پیدا میکردند

8

ارز دیگر جایگزین دلار شود

09923099890

11/خرداد/1400

هرچند مثلا کشوری مثل ایران روابط خوبی با اتحادیه اروپا دارد وشاید بتوان تا حدودی اقتصاد کشور را با یورو یا ارزهای دیگر پیش برد اما در هر حال دلار یک ارز تاثیر گزار است و اعتقاد من اینه که اقداماتی نظیر این حرکت بیشتر جنبه تسکین دارد و زیر بنایی وجود ندارد

14

دلار

mehdi.azizi.67

22/اردیبهشت/1400

چرا های زیادی وجود داره ولی ما تصمیم گیرنده نیستیم و تصرفی درش نداریم ک بخوایم تغییری ایجاد کنیم و همه چیز در چنته ی فرقه ای خاصه . پس فقط ب چرا گفتنامون بسنده کنیم چون جوابی نخوایم گرفت

44

کاهش دلار

mahmoodrashidikia

23/اردیبهشت/1400

این ک دلار بیاد پایین به نفع مردم نیس چون بیاد خودشون اوردن پایین بره بالا هم به نفع مردم نیس چون بازم خود دولتیا بردن بالا پس اصل اینه ک اینا به فکر جیب خودشونن ماباید جور دیگه ای تلاش کنیم ک یکیش حمایت از ارز دیجیتال و کار کردن با ارز دیجیتال.اگ ببینید دولت مردا زیاد موافقش نیستن هم خب دوسندارن سرمایه ما جای درستی صرف بشه هی میگن ارز دیجیتال خوب نیست..

44

دلار

m.h.g

07/خرداد/1400

منبع دلار آمریکا است. آمریکا قدرت دارد و به هیچ وجه اجازه نمیدهد که هیچ واحد پولی دیگری جایگزین آن شود.

15

توقف یک دفعه ای اقتصاد باعث افت تولید و

royayazdan

28/اردیبهشت/1400

توقف یک دفعه ای اقتصاد با شیوع کرونا باعث افت تولید و مصرف شد و این اختلال تو ی تامین ارزجهانیایجاد بهتر یه جایگزینی براش باشه

35

افت و خیز ارزش دلار

majera1400

23/اردیبهشت/1400

مادامی که آمریکا سرزمین فرصتهای کوچک و بزرگ هست و سیاستهای جذب حداکثری. نخبگان برقراره دلار سلطان بی رقیب ارزهای رایج باقی میمونه

37

بورس

[email protected]

22/اردیبهشت/1400

امسال بورس امریکا رفتار عجیبی از خود نشون داد ماز شاخس های بورس بود به نطر من امریکا تملم بودرس نشینان را جمع می کتد وصرافیهارا به قرار میدهد

68

ارز جایگزین

mostafa048

26/اردیبهشت/1400

دلار تنها پرچم دار حوزه اقتصادی در دنیا است که منشا آن امریکا این پول در جهان اول پول است که پشتیبانی طلا ندار دلار پشتیبان از دلار میکند این مطالب این ارز را از این دیگری تمایز می دهد پس اگر آمریکا سقوط کند دلار از ارز کجای خارج میشود ارز مراجع دیگر جایگزین این ارز جهانی میشه

40

اقتصاد اول جهان، آمریکا

hassanmohammadi

21/اردیبهشت/1400

با رشد اقتصادی کشورهای صنعتی مخصوصا چین، در سالهای اخیر، اما هنوز آمریکا تأثیرگذار ترین در معادلات جهانی می‌باشد تمام تراکنش های تجارت جهانی، قیمت نفت، بازار سهام آمریکا و سایر کالاها در دنیا با دلار خواهد بود، دلار همچنان محبوب ترین ارز به شمار می آید

89

دلار

qouin_p/

26/خرداد/1400

اینکه هی دلار پایین و بالا میشه.... اصلا هیچ منفعتی برای مردم و من و تو نداره ... و اونی که میگه دلار بیاد پایین نفع مردم ... این یکی از شاخه های سیاست هست . تمام منفعت و سودشو خود دولت میگیره ... نفعی برای من و تو نداره

13

دلار

nasermaleki

21/اردیبهشت/1400

به نظر من هیچ ارزی جایگزین دلار نخواهد شد چون تمامی ارزهای دنیا بر مبنای دلار معامله میشوند. و دلار همیشه بر ارزها حاکمیت دارد

48

نوسان دلار

[email protected]

21/اردیبهشت/1400

امادرکل نبایدنگران ضعیف شدن دلارباشیم دلارهمچنان قدرتمندانه درسته ازسال ۲۰۱۰ تا۲۰۲۰ ضعف هایی داشته اماهمچنان جلویورو قدرتمنداست

51

پرچم آلایندگی

king65mmd

05/خرداد/1400

ایستگاه‌های نظارت کیفیت هوای گایا از حس‌گرهای پیشرفته‌ی تشخیص ذرات لیزری برای اندازه‌گیری آلودگی ۲.۵ بر میلیون در زمان واقعی استفاده می‌کنند که یکی از آسیب‌رساننده‌ترین آلودگی‌هاست

37

دلار امریکا

farhadabasinejad

09/خرداد/1400

به نظر بنده این کار باعث می‌شود که آن کشور احساس کند نسبت به سایر کشورها برتر است و نباید اینطوری باشد

16

جایگزبن ارز های دیگر به جای دلار

bhnad

22/اردیبهشت/1400

طی چند سال اخیر دلار تاثیر زیادی در بازارجهانی به خصوص ایران داشه که با اوندن کرونا چند وقته که معاملات کم تر شده و دیه دلا هم به افت چشم گیری رسیده و الان بهترین موقع برای جایگزین ارز های دیگری به جای دلار می باشد با جایگزینی می توان رونق زیادز به بازار جهانی داد وهیکی از بهترین انها ارز دیجیتال که جهانی می باشد می توان نام برد

52

ارزدیجتال بزودی جایگزین پول فیزیکی

[email protected]

16/خرداد/1400

سلام دراینده نه تنها دورارزهای دیجتال را میتوان جایگزین سرمایه خصوصی وشخصی واختیارات بامدیریت فردی قلمدادکرد وبسیار موردتوجه کشورهای درحال توسعه میباشد

18

چرا هیچ ارزی جایگزین دلار نمیشود؟

mahdi0523

15/خرداد/1400

در مراودات جهانی نقد پذیری و شهرت اهمیت دارد که آنهم از ویژگی‌های اسکناس و ارزهای رایج دولتی است. دلار همواره جایگاه خاصی دارد همه معاملات به دلار مربوط میشود

11

دلایل عدم جایگزینی سایر ارزها بجای دلار

مسعودجعفری

05/مرداد/1400

با سلام بدلیل اینکه سایر ارزها به دلار وابستگی هستند و اگرچه شاید دلار قدرت خود را ازدست بدهد ولی همچنان یکی از ارزهای قدرتمند می باشد و این کاهش قیمت یه مقدار بدلایل کرونا می باشد و از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری هم دخیل بود

14

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.