coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.4%

62,412 $

3,813,373,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4%

3,187 $

194,729,366 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

61,100 تومان

Tether

Tether

usdt

2.1%

588 $

35,925,578 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

6%

135.03 $

8,250,333 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,100 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.9%

3,186 $

194,671,932 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3.9%

0.5025 $

30,703 تومان

XRP

XRP

xrp

5.7%

0.1416 $

8,652 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.6%

5.28 $

322,608 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

تحقیقات جدید: بانک‌ها بیشتر از بیت کوین آلودگی تولید می‌کنند

05/خرداد/1400
افزودن به نشان شده ها
تحقیقات جدید: بانک‌ها بیشتر از بیت کوین آلودگی تولید می‌کنند
Bitcoin
Bank
اخبار
تحلیل
3037
3 دقیقه

درست است که استخراج بیت کوین از نظر میزان آلودگی تولید شده، برای محیط زیست خوب نبوده است، اما تحقیقات نشان می‎‌دهد که بانک‌ها از این نظر، بسیار مخرب‌تر از ارزهای دیجیتال هستند.

بانک‌های انگلیسی، روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به اندازه کشورهای تراز اول آلودگی تولید می‌کنند. بر اساس تحقیقات گرین‌پیس و WWF، بانک‌های انگلیسی از پروژه‌هایی حمایت کرده‌اند که در سال ۲۰۱۹ حدودا ۸۰۵ میلیون تن کربی دی‌اکسید تولید کرده‌اند.

برای آنکه مقایسه بهتری از این اعداد داشته باشیم جالب است بدانید که کشور انگلستان در همان زمان، حدود ۴۵۵ میلیون تن CO2 تولید کرده است.

انگلیس یکی از کشورهایی است که نقش زیادی در تغییرات اقلیمی دارد و با ۳۷۰ میلیارد تن کربن دی اکسید ساطع شده، در جمع ۲۰ کشور آلاینده دنیا قرار دارد. آمریکا و چین با اختلاف زیادی در صدر جدول قرار دارند.

نقش بانک‌ها در تغییرات اقلیمی

در این بررسی آماری منتشر شده است که برای طرفداران محیط زیست باید قابل توجه باشد. در این گزارش آمده است:

در ۵ سال گذشته بعد از قرارداد پاریس، ۶۰ بانک بزرگ دنیا، مسئول ۳.۸ تریلیون دلار از سوخت‌های فسیلی بوده‌اند.

این تحقیقات منحصر به انگلستان نیست. گزارش نقش بانکداری در هرج و مرج تغییرات اقلیمی، که توسط ۳۱۲ سازمان در ۵۰ کشور تایید شده است، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بانک‌های بزرگ دنیا در بهره برداری سوخت‌های فسیلی افزایش یافته است. بزرگ‌ترین این بانک‌ها عبارتند از جی‌پی مورگان، سیتی، ولز فارگو و بانک آو آمریکا، که همگی در آمریکا قرار دارند.

بیت کوین در مقابل بانک‌ها

بحث‌های محیط زیستی در حوزه ارزهای دیجیتال سالها است که در جریان است، اما این موضوع بعد از اعلام شرکت تسلا مبنی بر تعلیق پرداخت توسط بیت کوین به دلایل زیست محیطی، مرکز توجه همگان قرار گرفته است.

این خبر باعث شد که جامعه ارزهای دیجیتال شوکه شوند و قیمت بیت کوین حدودا ۵۰٪ پس از آن ریزش کند. قیمت ارز دیجیتال BTC از حدود ۶۰،۰۰۰ دلار تا ۳۰،۰۰۰ کاهش یافت. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که این روند صعودی به یکباره به روند نزولی تبدیل شده است.

پس از اعلام خبر، ایلان ماسک در توییتی نوشت که قصد دارد در توسعه بلاکچین دوج کوین کمک کند و آن را برای پذیرش جهانی آماده کند.

او تاجایی پیش رفت که مدعی شده بود دوج کوین در مقابل بیت کوین پیروز می‌شود.

تاکید بر استخراج سبز بیت کوین

یکی از برتری‌های دوج کوین نسبت به بیت کوین این است که الگوریتم اجماع آن، به مصرف انرژی زیادی احتیاج ندارد.

مایکل سیلور، مدیر عامل شرکت مایکرو استراتژی، در روزهای گذشته به همراه ایلان ماسک و تعدادی از فعالان صنعت استخراج Bitcoin، جلسه‌ای ترتیب دادند که در نهایت به تشکیل شورای استخراج بیت کوین منجر شد. این شورا قصد دارد انرژی ارزان و تجدیدپذیر را برای این صنعت تبلیغ کند.

از آنجا که تمام آلایندگی مرتبط با بلاکچین بیت کوین حدود ۵۷ میلیون تن CO2 است، به نظر می‌رسد ایده پرداخت با استفاده از BTC به جای دلار، که بیش از ۱۰ برابر آلاینده‌تر است، برای شرکت تسلا مناسب باشد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ


تحلیل کاربران

بازی شطرنج قدرت ها و بیت کویین

ali.a.m.z

05/خرداد/1400

قطعا بحث آلودگی محیط زیست یک بحث حساس برای کشورهای توسعه یافته است ، اما این بهانه که بلاک چین آلودگی هوا ایجاد خواهد کرد ، یک بحث انحرافی برای جلوگیری از رشد دنیای بلاکچین و حتی زمین زدن این جهان جدید بود ، اما دولت ها هم به این نتیجه رسیده اند که دیر یا زود باید پول های دیجیتال جایگزین پول های رایج دنیا شوند ، چرا که حمل پول نگهداری پول ،تولید پول و هزاران مورد دیگر ، خودباعث الودگی محیط زیست و حتی انتقال انواع بیماری ها است، لذا دنیا همیشه با ابداعات جدید مقابله میکرده است به ویژه مواردی که به مقابله با قدرت های جهانی و پولداران دنیا بپردازد ، و قدرت و پول در اختیار بانکداران است و بانکداران نیز خود وارد ارزهای دیجیتال خواهند شد

42

رشد بیت کوین تا ۱۰۰۰ دلار

mortezaamini

05/خرداد/1400

این خبر خیلی خوب در حوزه ارز دیجیتال به حساب میاد درسته افرادی مثل ایلان ماسک روی قیمت ارز دیجیتال تاثیر زیادی دارن ولی همین ارز ها در آینده جایگزین ارز های فعلی میشن و اگر این ارز ها از طریق انرژی تجدید پذیر قابل استخراج بشن ،شاهد افزایش قیمت و جذب طرفدارای بیشتری خواهیم بود

1

بانک ها

mohammadtaqi

06/خرداد/1400

چون سرمایه گذاری ها بیشتر در بانک ها هست پس بیشتر در قسمت تولید کوین ها کار میکنند و در قسمت سرمایه گذاری بیشتر برایشان مفاد دارد

1

بانکها بیشتر تولید الایندگی می کنند

زارع

05/خرداد/1400

همانطور که از توییت های سرمایه گذاران مشخص بود با حمایت از محیط زیست استخراج بیت کوین الایندگی دارد وبا استفاده از سوخت های فسیلی انجام می گیرد وبرای محیط زیست زیان دارند ولی باتحقیقات انجام شده میزان الایندگی بانکها برای محیط زیست بیشترازاستخراج ارزهای دیجیتال است

46

بانکها

safiyeh5454

05/خرداد/1400

خوب یه بلر به فکر صندوق پس انداز مردم باشند به فکر. رشد اقتصادی مردم باشند کمی به فکر ارامش مردم باشند همش به فکر بانها و منابع خودشون هستن مردم تو شرایط سخت مالی هستن لطفا به من و امثال من رحم کنن کمک مالی بیشتر باشن.

1

آلودگی از بیت کوین

marwan

26/اردیبهشت/1402

رشد آسمان‌خراش‌گونه قیمت بیت‌کوین در ماه‌های اخیر نگرانی‌های زیادی در مورد آلایندگی عظیم کربنی که در راه برق مصرفی برای تولید بیت‌کوین به وجود می‌آید، ایجاد کرده است.

2

آلودگی بانک ها

نوید

05/خرداد/1400

بانک ها از چند نظر آلوده یا آلوده کننده اند .حالا در این خبر فقط جنبه ی محیط زیستی اون در نظر گرفته شده .در حالی که بسیاری از بانک ها مسئول پول شویی های گسترده وام های ثبت نشده و بلا عوض و ...هستند

2

سلام سلام

09931271587

05/خرداد/1400

یکی از برتری های دوج کوین نسبت به بیت کوین این است که او ارزش زیادی دارد واو یکی از بهترین ارز دیجیتالی دنیا است

2

آلودگی و بروکراسی کمتر

aliria

05/خرداد/1400

یکی از مزایایِ خوب رمز ارزها،آلودگی زیست محیطیِ کمتر اوناست و بالطبع با پیشرفت تکنولوژی،مقدار مصرفی انرژی اونا کمتر شده و بهره وری بیشتر میشه.خیلی از بانکها با سرمایه گذاری روی پروژه هایی که عملا بعضیاشون زیان ده هستند یا باعث آسیب به محیط زیست میشن،منابع مالی و گاها جانیِ زیادیو ازبین میبرن

2

پرچم آلایندگی

hassanmohammadi

05/خرداد/1400

سرمایه گذارانی که ارتباط مستقیمی با بانک‌ها دارند مخالفت خود را با استخراج بیت کوین در قبال سرپا نگه داشتن بانکها با برافراشتن پرچم آلایندگی نشان می‌دهند

28

بانک ها محیط زیست را به خطر می اندازند

yasinkarrabi1385

06/خرداد/1400

همانطور که تحقیقات گفته بانک ها بیشتر از ارز دیجیتال محیط زیست را به خطر می اندازد بنابراین ارز های دیجیتال از هر لحاظ بهتر از بانک است

1

دوج و بیت

M.A.MA.MA

05/خرداد/1400

یکی از برتریهای دوج کوین نسبت به بیت کوین این است که به مصرف زیاد انرژی احتیاج ندارد که نکته خیلی مهمی است.

1

به صرفه ترین ارز

hamed.sahraeian

05/خرداد/1400

تازه ارزهای دیجیتال اول راهشون هستن و باز هم آلایندگی کمتری نسبت به بانکها دارن، مسلما با پیشرفت بیشتر و تحقیقات بیشتر به مرور همین میزان هم کمتر و کمتر خواهند شد و صد در صد در این مسیر اگه حمایت صورت بگیره این پیشرفت سریع‌تر و زودتر شکل میگیره.

2

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.