coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

5.7%

70,891 $

4,090,410,700 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

16.5%

3,648 $

210,474,598 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9994 $

57,665 تومان

Tether

Tether

usdt

2.8%

595.8 $

34,374,775 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.5%

181.96 $

10,499,092 تومان

Solana

Solana

sol

16.6%

3,645 $

210,335,541 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0%

0.9994 $

57,665 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.2%

0.534 $

30,812 تومان

XRP

XRP

xrp

5.9%

0.1618 $

9,336 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.3%

6.57 $

379,089 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بایننس پس از هک برنامه‌ها روی بلاک چینش: برگشت‌ زدن تراکنش امکان ندارد

06/خرداد/1400
افزودن به نشان شده ها
بایننس پس از هک برنامه‌ها روی بلاک چینش: برگشت‌ زدن تراکنش امکان ندارد
Binance
BSC
اخبار
هک
4564
3 دقیقه

در ماه‌های اخیر، تعداد حملات هکرها و ترک پروژه‌ها توسط سازنده‌ها در پروتکل‌هایی که بر بستر زنجیره هوشمند بایننس کار می‌کنند افزایش یافته است. این مسئله با واکنش بایننس همراه شده است و یکی از مسئولین ارشد این صرافی عنوان کرده است که بایننس مسئولیتی در قبال ترک پروژه‌ها و حملات هکرها ندارد.

به گزارش کوین دسک، یکی از نمایندگان بایننس روز چهارشنبه با اشاره به اتفاقاتی که فضای امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای می‌افتد، اعلام کرد که بایننس در بسیاری از موارد نمی‌تواند با عقب‌گرد، ضررهایی که به‌واسطه رخنه‌های امنیتی به پروژه‌ها وارد می‌شود را جبران کند. این در حالی است که کنترل بایننس روی بایننس اسمارت چین (BSC) بسیار بالا است و بسیاری از منتقدان آن را متمرکزتر از بلاک چین‌های رقیب می‌دانند.

سامی کریم (Sami Karim)، هماهنگ‌کننده کسب‌وکار و اکوسیستم توسعه بایننس در کنفرانس کانسنسوس امسال گفت:

بایننس اسمارت چین یک زیرساخت عمومی و بدون نیاز به مجوز است؛ از همین رو همه می‌توانند در آن پروژه‌های خود را اجرایی کنند. در این فضا هم هک هست و هم اقدامات خرابکارانه. رخنه‌های امنیتی دیفای چیز جدیدی نیستند و قطعاً فقط هم در بایننس اسمارت چین دیده نمی‌شوند.

او در ادامه گفت:

نمی‌شود آن طور که مردم فکر می‌کنند، سیستم را به عقب برگردانند.

در طول ۹ ماه گذشته، اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس رشد بسیار زیادی داشته است و توانسته به‌عنوان یکی از رقبای اصلی اتریوم، اسم و رسم خوبی برای خودش دست و پا کند. برخی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، بایننس اسمارت چین را «قاتل اتریوم» می‌خوانند.

بایننس اسمارت چین از الگوریتم اجماع اثبات اصالت سهام‌گذاری‌شده (PoSA) استفاده می‌کند. در این الگوریتم، ۲۱ نود منتخب شبکه را کنترل می‌کنند و توسط دارندگان بایننس کوین (BNB) انتخاب می‌شوند. این در حالی است که خود بایننس یکی از بزرگترین دارندگان توکن‌های بایننس کوین است و از همین رو کنترل زیادی روی شبکه دارد.

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، با انتقادهای زیادی از سوی فعالان بازار ارزهای دیجیتال روبه‌رو است. بسیاری از این افراد از او می‌خواهند کاری در مورد ترک پروژه‌های بایننس اسمارت چین و ضررهایی که به این واسطه به سرمایه‌گذاران وارد می‌شود، انجام دهد.

کریم در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد اینکه آیا بایننس اسمارت چین در آینده غیرمتمرکزتر می‌شود یا نه، گفت:

در واقع رویکرد ما بیشتر تمرکز روی دانش‌افزایی و حمایت از اکوسیستم توسعه است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به علاقه «قابل‌توجه» نهادها به بایننس اسمارت چین و دیفای گفت که تیم بایننس تمرکز بیشتری در مورد برآورده‌کردن خواسته‌های آنها خواهد داشت. حریم شخصی تراکنش‌ها از جمله خواسته‌های آنها عنوان شده است. کریم در این باره گفت:

نهادها نیازمند حریم خصوصی در مورد تراکنش‌ها، ابزارهای بالقوه خصوصی یا استخرهای نقدینگی خصوصی یا بازارهای نقدینگی با امکاناتی متفاوت از چیزهایی که امروزه با آنها سر و کار داریم، هستند. آن گونه هم بدون نیاز به مجوز نیست که هر کسی بتواند در آن مشارکت کند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

یک تیر و دو نشان

soheilstar

06/خرداد/1400

اینکه خود بایننس دارای مقدار زیادی از توکن خودش است و متعاقبا کنترل بیشتر شبکه را در دست دارد ، به غیر متمرکز بودن آن ضربه وارد میکند و انگار بایننس با یک تیر دونشان زده است و مسلما سرمایه گذاران از این موضوع ناراضی خواهند بود، در حال حاضر اکثر اکوسیستم های مشابه به سمت کاملا غیرمتمرکز شدن پیش میروند و نبود چنین چیزی برای بایننس یک نقطه ضعف محسوب میشود.

71

بایننس

09307914482

07/خرداد/1400

چانگ پنگ ژائو مدیرعامل صرافی بایننس با انتقادهای زیادی روبروست اما مقامات بایننس معتقدند که بایننس برای جبران خسارت هک شده ها نمیتواند روبه عقب برگردد وهک شدن ای حوزه یک امر طبیعی است ضمن اینکه بایننس اسمارت چین رشد قابل توجهی داشته بطوری که حتی برخی آن را قاتل اتریوم دانسته اند.

28

بایننس اسمارت چین

نوید

06/خرداد/1400

بایننس یه مقدار زیادی میخواد که قاتل اتریوم باشه که به نظر من اصلا خوب نیست و اتریوم یه مقدار با نظم تره نسبت به اسمارت چین بایننس

3

پیشرفت هکر ها

Alireza222

06/خرداد/1400

هکر های امروزی از برنامه ترموکس برای هک برنامه و خیلی چیز های دیگه رو هک میکنن. من خودم یه اکانت تو بازی کلش اف کلنز داشتم یه نفر اکانتم رو هک کرد.

4

هک بایینس

arminaka71

06/خرداد/1400

داغون شد بایینس وصرافی بایینس ولی این مشکل سریع رفع میشه بایینس به زودی به روزهای اوج خودباز می‌گردد باید مشکلات برطرف کنن

47

هک شدن برنامه هابلاک چین بایننس

زارع

06/خرداد/1400

قرارداده های هوشمند که روی بایننس اسمارت چین ایجادشده وهمچنین حوزه دیفای بارشد چشمگیری مواجه بوده وهمین امرسبب هک بعضی ازانها شده است قرار نیست که صرافی بایننس جبران خسارتها را نماید چون درحال رقابت با حوزه دیفای اتریوم مواجهیم به رشد بایننس اسمارت چین ادامه می دهیم

52

هکر

M.A.MA.MA

06/خرداد/1400

جالب است که یکی از مسئولین ارشد صرافی بایننس اعلام کرده که بایننس هیچ مسئولیتی در ترک پروژه ها و کار هکرها ندارد.

3

بایننس

mahdi13845

06/خرداد/1400

بایننس مثل صرافی های ایرانی نیست بایننس واقعا صرافی بزرگیه و شده با تهدید هکر ها پول ها برمیگرده نه مثل ایران که صرافی کریپتولند داشت راحت کارشو میکرد ولی با اتهام زدن توکن صرافی رو بستن وپول مردم هاپولی شد

4

دلیل برگشت ناممکن تراکنش

hassanmohammadi

06/خرداد/1400

در روز ۱۷ اردیبهشت بایننس ۷ مورد حمله هکرها قرار گرفته و ۷ هزار بیت کوین از آن دراین هک به سرقت رفت، بیشترین حجم معاملات در دنیا و متحمل ٱفت ده درصدی توکن خود یعنیBNB بود، عملیاتی کردن بازگرداندن بلاک چین به عقب بسیار پیچیده، زمان بر و سخت است هرچند از نظر تیوری ساده به نظر می آید

52

افت فیمت بیت کویین

alikarimiali

08/خرداد/1400

نقد خوبیه و تحیلیل کنید ولی در هر چه رشد قیمت کاهش است ولی بابد به تحیل گری هر چخ زودتز جو بایدن و گرنه رشید

2

هکرها و بایننس

amiriadel369adel43498ino

06/خرداد/1400

سال ۲۰۲۱ بیشتره شرکت ها غیر متمرکز کردن عملیات و توکن های خود پیش رفتند شرکت بایننس خود بیشتر تو کنایه تولید شده خود را در اختیار خودش داره بنابراین مابقی توکن ها بین افراد مختلفی و در اندازه‌های کوچکتر و ریزتر کمتر هستند در این صورت هکر کسی که دنبال این نوع کارها هست بیشتر به سمت خزانه یا گاوصندوق تمایل و سوق پیدا می کنند بایننس هم کلید توکن باید هم انتظارشو داشت که حتی بیشتر از این‌ها هم مورد حملات هکرها قرار بگیرد.باتشکر از عوامل و دوستان کویینی

4

بایننس بهتر از صرافی های ایران

rezasyamy

06/خرداد/1400

بایننس صرافی بزرگی هستش ومیتونه خیلی راحت با تهدید پول رو از هکر ها بگیره بایننس مثل صرافی های ایران نیست که براحتی کلاه برداره بره کسی هم نفهمه

8

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.