coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.3%

68,733 $

3,965,894,100 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.6%

3,150 $

181,736,536 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

57,758 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

579.3 $

33,423,302 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

6.8%

180.42 $

10,410,234 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

57,700 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.7%

3,150 $

181,776,349 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.7%

0.5235 $

30,206 تومان

XRP

XRP

xrp

1.8%

6.5 $

375,050 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2.6%

0.1536 $

8,863 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

تاثیر عزل رئیس کل بانک‌مرکزی بر بازار ارز/ جای خالی همتی دلار را ارزان می‌کند؟

09/خرداد/1400
افزودن به نشان شده ها
تاثیر عزل رئیس کل بانک‌مرکزی بر بازار ارز/ جای خالی همتی دلار را ارزان می‌کند؟
عبدالناصر همتی
اخبار داخلی
بورس
بازار ایران
3044
3 دقیقه

صبح امروز قیمت دلار با صعود قابل توجه مواجه شد. صعود قیمت دلار در حالی رخ داد که از چند روز پیش اخباری مبنی بر برکناری عبدالناصر همتی، از ریاست بانک مرکزی شنیده می‌شد. تصمیم که بالاخره روحانی امروز آن را خبری کرد.

تصمیمات دقیقه نود روحانی در بانک مرکزی و البته تضعیف سیگنال‌های مثبت از مذاکرات وین و همین طور اخبار تازه انتخابات از نظر فعالان بازار ارز مهمترین عوامل افزایشی شدن قیمت دلار هستند.

شب گذشته که همتی در کلاب‌هاوس امکان عزلش از سوی رئیس جمهور را رسما تایید کرد، بلافاصله نرخ ارز در معاملات پشت‌خطی بالا رفت. گفته می‌شد روحانی به دنبال تشدید فشار به بانک‌مرکزی و افزایش دخالت‌هایش در این نهاد با همتی دچار اختلاف شده است.

البته همتی این ادعا را رد کرده و معتقد بود که رئیس جمهور به علت حضورش در صحنه انتخابات تصمیم به برکناری او گرفته است. به هر حال برکناری همتی نرخ دلار را که از دیروز صعودی شده بود به قیمت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش داد.

حالا اما همزمان با اخبار ضد و نقیض مربوط به عزل و انتصاب رئیس کل بانک ‌مرکزی و کشمکش‌های انتخاباتی، به نظر می‌رسد روند مذاکرات برجام هم با سرعتی که مسئولان وعده داده بودند، پیش نمی‌رود و حتی ممکن است ادامه مذاکرات به دولت بعدی موکول شود. دولتی که احتمالا رویکردهای متفاوتی نسبت به بازگشت به برجام و مذاکره با غرب داشته باشد.

اما در چنین شرایطی آینده بازار ارزبه کدام سمت و سو می‌رسد؟

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز در این مورد توضیح می‌دهد که صبح امروز با قطعی بودن عزل همتی در اذهان معامله‌گران، نرخ دلار رشد کرد اما تب و تاب بازار بلافاصله فروکش کرد.

او می‌گوید: بعید می‌دانم روند افزایشی دلار در چند قدمی انتخابات ادامه داشته باشد و احتمالا جهش امروز یک نوسان موقت بود و جلوی افزایش بیشتر قیمت دلار گرفته می‌شود.

سهراب اشرفی، دیگر کارشناس بازار ارز معتقد است که بازار ارز نسبت به حضور عبدالناصر همتی در بازار ارز بدبین بود و برکناری او قیمت ارز را اندکی کاهشی می‌کند.

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازارهای مالی، اما نگاهی فراتر از اخبار و نوسانات موقتی بازار دارد، او به تجارت‌نیوز می‌گوید که تحلیل تکنیکال بازار ارز نشان می‌دهد که کف اصلاحی دلار نرخ ۲۰ هزار تومان بوده است و از تیرماه پارسال کمترین رقمی که بازار به خود دیده، همین عدد بوده است.

او ادامه می‌دهد: انتظارات این بود با پیش رفتن جریان مذاکرات نرخ بیش از این ریزش کند اما چون دریافتند که کاهش تا زیر ۲۰ هزار تومان ممکن نیست، تقاضا هم بالا رفت و من پیش‌بینی می‌کنم دلار در مدت نه چندان طولانی به ۲۶ هزار تومان برسد. البته اگر در این محدوده قیمت، مقاومت دلار بشکند، در گام بعدی به ۲۸ یا حتی ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

به باور این کارشناس دیگر برخلاف گذشته سیگنال‌های چندان مثبتی از مذاکرات وین شنیده نمی‌شود. بخصوص اینکه در منابع آمریکایی همه حرف از زمان‌بر بودن مذاکره می‌زنند و این یک سیگنال افزایشی برای بازار ارز ایران است.

داداش‌زاده تاکید می‌کند: در کنار این‌ها روند واکسیناسیون هم آغاز شده که همین مساله تقاضا را برای سفر و برخی کسب‌وکارها بالا می‌برد و با توجه به کسری بودجه‌ بعید است نرخ دلار کاهشی باشد و حتی اگر اصلاحی هم در آینده ببینید نهایتا تا سطح ۲۲هزار و ۵۰۰ و ۲۳ هزار تومان برای کوتاه مدت است.

منبع:

تجارت نیوز


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

صدور مجوز استخراج رمزارز با تصویب دولت از سر گرفته شد

صدور مجوز استخراج رمزارز با تصویب دولت از سر گرفته شد

نسخه کامل سند ریال دیجیتال منتشر شد

نسخه کامل سند ریال دیجیتال منتشر شد

توضیح رییس کل بانک مرکزی درخصوص خرید و فروش ارزدیجیتال

توضیح رییس کل بانک مرکزی درخصوص خرید و فروش ارزدیجیتال


تحلیل کاربران

آینده دلار

hassanj1353

09/خرداد/1400

به نظر آینده نرخ ارز در بازار ایران بدلیل پایان دولت وانتخابات وعلی الخصوص برجام دربرزخ نامعلومی سیر می‌کند ولی آنچه واضح است دلار دستوری عقب نگه داشته شده است با کوچکترین اخبار ولو کذب عکس العمل نشان داده بالا و پایین می آید اما در آینده نزدیک منتظر دلار بالای 30 هزار تومان باید بود

9

دلار

kamezjan

09/خرداد/1400

دلار بعد از انتخابات تا پایان دوره ی روحانی پرواز خواهد کرد..ازش خواسته شده که در سه ماه پایانی دلار رو تا پنجاه تومان برسونه

52

روند افزایشی دلار

yosef26

16/خرداد/1400

متاسفانه در ایران همه چیز برعکسه همتی رو برکنار کردن دلار رفت بالا به هر بهونه ای فقط میخان ارز بره بالا قیمتش تا بعد انتخابات خدا بهمون رحم کنه با این اوصاف باز افزایشی خواهد شد

6

fatemePanahi

22/خرداد/1400

به نظرم مردم رو سر کار نزارین. چون ایشون فکر نمی‌کنم رای بیارن. و همچنین مردم عاقل تراز اونی هستن که شما فکر میکنین

6

گرانی و همتی

mohammadkiani

09/خرداد/1400

روحانی اصلا فازش مشخص نیست،،جناب همتی یه مدتی خوب کنترل کرد اما باید مجدد منتظر گرانی باشیم .البته اگه بخاطر انتخابات باز کنترل بشه اما واقعا اون ارزونی که میخواییم نیست

6

افزایش دلار بابرکناری همتی

زارع

09/خرداد/1400

سیگنال های دلارامروزافزایشی بود که تقریبا دلاربه 24000 دلارافزایش پیداکرد کارشناسان تختلاف روحانی با رئیس بانک مرکزی وبرکناری وی به بالارفتن دلارنسبت دارند ولی پیش نرفتن مذاکرات وین سبب افزایش دلارشده است

61

افزایش دلار

farhadabasinejad

09/خرداد/1400

بعد از انتخابات دلار خیلی آروم و بی سرو صدا روند افزایشی خود را در پیش می‌گیرد و بسیار بالا می‌رود. تمام

10

انتخابات

mojtabaghaderi

09/خرداد/1400

در این بین فقط مردم ضرر میکنن چون ایشون رای نمیاره یه نفر دیگر و یه جای ایشون میزارم سر کار . . . .

8

روزهای آخر

soheilstar

09/خرداد/1400

در این بین دوباره تنها مردم هستند که متضرر میشوند. از طرفی تب انتخابات و از طرفی دولتی که به آخر کار رسیده و شاید با تصمیمات غیر منطقی و عجولانه ، روزهای آخر خود را هم بر کام مردم تلخ تر کند.

57

پرواز مجدد دلار

hassanmohammadi

09/خرداد/1400

کشور ما ایران عکس تمام دنیاست، باعذرخواهی یا عذل و کناره گیری هرشخص مملکتی، نرخ ارز و دلار و طلا روند افزایشی پیدا میکنه، خبر حذف همتی رئیس بانک مرکزی قیمت ۱ دلار را امروز تا مرز ۲۵۰۰۰ تومان بالا رفت، این آقایان فقط مرگشان منفعتی نصیب مردم میکنه والا زندگیشون مفت هم نمی ارزه

48

عزل و افزایش قیمت دلار

09192110430

10/خرداد/1400

بی مدیریت و بی مبالاتی در تمام زمينه ها گریبان گیر مردم را گرفته همه جای دنیا با عزل و استعفا شاهد کاهش و بهبود روند هستیم ولی در کشورمون این امر برعکس کل دنیاست؟ ؟؟؟؟

25

ملت ایران

ZIDANE

21/خرداد/1400

عالییی و درجه یک سخنان دلنشین و پر فایده و شکننده صحبت کردن و ایثار پذیری و پایدار گیری ملت ایران شرافت مندان

8

جای خالی همتی

نوید

09/خرداد/1400

آقای همتی رفته جایی که بتونه بیشتر در آمد داشته باشه و امیدوارم که اندازه ی اعتبارش و در آمدش کار هم بکنه..

11

همتی

[email protected]

25/خرداد/1400

اقای همتی اگر‌کغر بلد بود زمانی که بانک‌مرکزی دستش بود درست میکردن ن اینکه الان بخواد تو سمت ریاست جمهوری کاری کنه

5

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.