coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.3%

63,681 $

3,890,909,100 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5.5%

3,323 $

203,019,414 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

61,100 تومان

Tether

Tether

usdt

3%

605.1 $

36,969,777 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.2%

142.48 $

8,705,528 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,100 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5.6%

3,322 $

202,974,200 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1%

0.5204 $

31,796 تومان

XRP

XRP

xrp

3.2%

0.1503 $

9,183 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.3%

5.52 $

337,272 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

هک با استفاده از وام‌ سریع؛ سرقت ۶.۲ میلیون دلار از Belt Finance

10/خرداد/1400
افزودن به نشان شده ها
هک با استفاده از وام‌ سریع؛ سرقت ۶.۲ میلیون دلار از Belt Finance
BELT
DEFI
BSC
هک
3597
3 دقیقه

هکری با استفاده از وام‌های سریع (flash loans)، از آسیب‌پذیری استخر Belt Finance 4Belt بهره برد.

هکر مورد نظر توانسته است ۶.۲ میلیون دلار BUSD سرقت کند و آن را از طریق صرافی غیرمتمرکز 1inch به اتر تبدیل کند.

این هک تقریبا کوچک بوده است، به طوری که فقط ۶.۲ میلیون دلار از مجموع سرمایه مسدودشده ۲.۶ میلیارد دلاری Belt Finance سرقت شده است.

صندوق beltBUSD از چهار استراتژی مختلف استفاده می‌کند. وجود یک باگ در استراتژی Ellipsis برای سرقت سرمایه‌ها استفاده شده است.

این صندوق، واریزهای جدید را به استراتژی با کمترین استفاده و مشترک ارسال می‌کند و برداشت‌ها را از استراتژی با بیشترین استفاده و مشترک انجام می‌دهد تا توازنی بین این ۴ استراتژی ایجاد شود. در صورتی که توازن استخر 3EPS از بین برود، باگ استراتژی Elipsis مقدار اشتباه ایجاد می‌کند.

هکر موردنظر با استفاده از وام‌های سریع تقریبا ۲۰۰ میلیون دلار از BUSD به USDT انتقال داد و توازن استخر 3EPS را بهم زد و در نتیجه، باگ استراتژی Elipsis ایجاد شد. در اینجا بود که استخر 4Belt سهم هکر را بیش از حد واقعی خود محاسبه کرد و پس از پایان وام سریع، ۰.۵ درصد سود بیشتر به هکر پرداخت کرد. این موضوع باعث شد یک میلیون دلار از تراکنش وام سریع ۲۰۰ میلیون دلاری نصیب هکر شود.

هکر این تراکنش را بارها تکرار کرد و ۶.۲ میلیون دلار سود به دست آورد و منجر به ضرر ۱۳ میلیون دلاری برای استخر 3EPS شد، زیرا ۶ میلیون دلار کارمزد نیز به این استخر تحمیل شد.

بلت فایننس (Belt Finance) در پست اخیر بلاگ خود گفته است که حمله‌کننده یک قرارداد هوشمند ایجاد کرده است که از پنکیک‌سواپ برای وام‌های سریع استفاده می‌کرد. این قرارداد هوشمند ۸ بار از باگ موجود در استخر beltBUSD و پروتکل‌های آن استفاده کرده و مجموعا ۶,۲۳۴,۷۵۳ توکن BUSD سرقت کرده است.

کاربران صندوق beltBUSD تقریبا ۲۱.۳۶ درصد و کاربران استخر 4Belt نیز ۵.۵۱ درصد از سرمایه خود را از دست داده‌اند. استخرهای دیگر تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته‌اند.

بلت فایننس گفته است به محض آگاهی یافتن از این حمله، واریزها و برداشت‌ها را متوقف کرده و آسیب‌پذیری موردنظر نیز اصلاح شده است.

بلت فایننس در پست یک‌شنبه خود گفته است که واریزها و برداشت‌ها طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت آتی به شرایط عادی برمیگردد و بر روی برنامه جبران خسارت کاربران کار می‌کند که این برنامه نیز طی ۴۸ ساعت آتی اعلام خواهد شد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

باز هم هک

rezausef

13/خرداد/1400

به نظر من. کار خودشونه چون هیچکس به اندازه خود آنها از ضعفهای برنامه اطلاع ندارد می گویند اشکال را برطرف کرده اند شما که بلدی چرا زودتر سیستم را اصلاح نکردی.

4

سایت های ارز دیجیتالی متاسف

maryam.amir.ali

11/خرداد/1400

سایت های ارزدیجیتالی متاسفانه بخاطر دسترسی راحت همه بهشون هک شدن چیز بعیدی نیست هرچند هکرها بخاطر هوشی که دارن قابل تقدیرن وجوری برداشت میکنن که یه دزد خیابونی توی چندین سال به درصدی ازش هم دست پیدا نمیکنن!

5

ایران

[email protected]

12/خرداد/1400

امیدواریم که این ارزها مثل بازار بورس ایران همه رو به نابودی نکشه و دیدگاه مردم رو نسبت به خودش خراب نکنه

5

هک بااستفاده ازوام سریع.

H.R.BIABANII

11/خرداد/1400

ارز های دیجیتال فرصت مناسبیه تاهکرهاخودشونو ثابت کنن بدون این که کسی بتواند ازشون ردی پیدا کند.واقعان نوابغی هستند که ای کاش سوادشونو جا های بهتر امتحان می کردند

5

گزینه های مهم شبکه ها

hassanmohammadi

10/خرداد/1400

ایمنی و امنیت دو گزینه خیلی خیلی مهم در شبکه های رمزارز ها ست اما همچنان ضعف در این قسمت و نفوذ پزیری آسان موجب می‌شود تا هر از گاهی سرقت هایی اینچنینی صورت بگیرد

36

هکرها در کمین

09192110430

10/خرداد/1400

صرافیهای کوچک و ارزها و سرمایه های بلوکه شده همیشه راه نفود هکرها را اسان تر میکنه استیبل کوینها مثل BUSDT,BUSDC و .. که ارزش ثابت و مرکز ثقل کریپتو کارنسیها محسوب میشه طمع هکرها را افزایش میدهند ۶.۲ م دلار در مقابل میلیارد ها دلار قبلی عددی نیست ولی احتمال حمله و هک های اتی را افزایش میدهد؟؟؟؟

36

دزدهای سیاه

mohamadreza002

11/خرداد/1400

همیشه هکرها موفق هستند نه ایا میدانید چرا موفقند ؟به خاطراینکه اونها از عقل خود ومهارت خود به خوبی استفاده میکنند

4

هکر های نامرد

نوید

10/خرداد/1400

هکر ها همیشه تمام افرادی که در زمینه ی ارزهای دیجیتال فعالیت میکنن رو اذیت میکنن و این مورد برای اتر هم بده

5

بازم هک

aliansari

10/خرداد/1400

ارزهای دیجستال فرصت مناسبیه تا هکرها خودشونوو ثابت کنن بدون اینکه کسی بتونه ازشون ردی پیدا کنه. واقعا نوابغی هستند که ایکاش سوادشونو جاهای بهتر امتحان میکردن.

68

سرقت 6/2 میلیون دلاری

زارع

10/خرداد/1400

این هکر توانسته ازمیلیاردها سرمایه قفل شده 6/2 میلیون دلاررا از بایننس هک نماید به علت داشتن امنیت کم هکر درزمان کمی توانسته این وام راسرقت کند

53

مراقب باشید

aminbiti

10/خرداد/1400

هیچ گاه سرمایه خود را در کیف پول های آنلاین صرافی ها نگهداری نکنید . صرافی محل مبادله خرید و فروش و تبدیل ارزها به یکدیگر است . بعد از خرید و فروش ، سود خودتون و در کیف پول های نرم افزاری یا سخت افزاری ذخیره کنید ... یادتون نشه لایک هم بکنید لطفا

8

هرچی نداریم امنیت داریم

محمدحسین‌نوروزی

10/خرداد/1400

با استفاده از هوش و نبوغش تونست مبلغی رو بدست بیاره که اگ صد سال هم با بدنش کار کنه عمرا بتونه؛ همچنان این فضای بزرگ پولساز ولی در عین حال نا امن باید دسخوش چنین مسایلی باشه تا به کمال برسه

4

ضعف همیشگی

naser175

10/خرداد/1400

نفوذپذیری و سرقت میلیون دلاری قصه تکراری این بازار شده و دزدان بزرگ نه با سلاح سرد و گرم بلکه با استفاده از هوش و سواد بالای خود سرقتی میکنند که همه کیف قاپا و اراذل خیابانی سالها نمیتونن همچین مبالغی رو بدزدن وجود باگهای نرم افزاری ایرادی همیشگی در بلاکچین بوده و خواهد بود چیز زیادی هم نبردن ناقابل شیش میل دلار حدود 150 میلیارد تومن ههههه

53

هک با استفاده از وام

aghaeih

10/خرداد/1400

در هر سمت و سوی پلتفرم های بلاک چین که بر اساس یک برنامه ی جامع و طبق نقشه راه و با توسعه و بروز رسانی های استاندارد ، امنیت پلتفرم و شبکه ی بلاک چین خودشان را محافظت می کنند و در طرف دیگر هکرها نیز آدم های باهوشی هستند و حتم به یقین به دنبال روزنه ای حتی اندک می گردند تا به دستبرد و خالی کردن و برداشت کوین از پلتفرم ها بپردازند ، این بار حرکتی جالب انجام دادند و از طریق استخرهای پلتفرم بلاک چین و با وجود یک باگ توانستند مبلغی را از صرافی وان اینچ خارج کنند، از ابتدا اولین و مهمترین موضوع ، امنیت در اولویت تیم توسعه ی پلتفرم هاست و برای کاربران و مشتریان صرافی هم امنیت اولویت به شمار می رود و بقیه ی صرافی ها نیز بایستی دقت لازم رو داشته باشند تا مورد هک قرار نگیرند

65

هکر و وان اینچ

aghaeischb

10/خرداد/1400

در شبکه بلاک چین مطلبی مهم که برتی صرافی ها خیلی اهمیت دارد چن با ااهمیت بودن بیشتر برای جلب نظر کاربران و مشتریان صرافی هاست

69

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.