coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.1%

66,295 $

3,931,293,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.9%

3,032 $

179,797,600 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

59,300 تومان

Tether

Tether

usdt

1%

577.3 $

34,230,925 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.3%

168.03 $

9,964,179 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

59,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0%

0.5201 $

30,842 تومان

XRP

XRP

xrp

1%

3,031 $

179,731,184 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.7%

6.66 $

394,938 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.5%

0.1532 $

9,085 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

اجرای اولین قرارداد هوشمند کاردانو روی شبکه آزمایشی Alonzo

22/خرداد/1400
افزودن به نشان شده ها
اجرای اولین قرارداد هوشمند کاردانو روی شبکه آزمایشی Alonzo
Alonzo
ADA
Cardano
اخبار
3169
3 دقیقه

نمایندگان شرکت IOHK که تیم اصلی توسعه بلاکچین کاردانو هستند، از راه‌اندازی اولین قرارداد هوشمند پلوتوس روی این زنجیره خبر دادند. به نقل از تیم هریسون مدیر مارکتینگ این شرکت، نایجل همسلی و دیمیتریس پلپولوس مدیران این مجموعه، اولین قرارداد هوشمند کاردانو روی شبکه آزمایشی Alonzo راه‌اندازی شده است. این خبر به صورت زیر در توییتر شرکت IOHK منتشر شده است:

اولین قرارداد هوشمند ساده پلوتوس به موفقیت روی شبکه آزمایشی آلونزو راه‌اندازی شده است.

قراردادهای هوشمند با زبان برنامه‌نویسی مخصوص شبکه کاردانو با نام پلوتوس نوشته می‌شوند. حال این smart contract ها در فاز AlonzoBlue اولین مرحله از شبکه آزمایشی آلونزو اجرا می‌شوند.

تراکنش‌های آلونزو توسط تعداد محدودی از مجریان استخرهای استیکینگ کاردانو و پیشگامان قدیمی این شبکه تایید می‌شوند.

آزمایشات دیگر توسط گروهی از تیم‌های خارجی صورت می‌گیرد. در فاز بعدی AlonzoWhite که انتظار می‌رود در ماه جولای اجرا شود، ۵۰۰ تیم جهت آزمایش حضور خواهند داشت.

اولین کاربرد قراردادهای هوشمند کاردانو

توسعه‌دهنده‌ها از اولین کاربرد قراردادهای هوشمند کاردانو پرده برداشتند. حتی در اولین مراحل این برنامه، محیط برنامه‌نویسی این شبکه بخش‌های متعددی از امور مالی غیر متمرکز را هدف قرار داده است.

به عنوان مثال اوراکل‌های داده‌های غیرمتمرکز، صرافی‌های غیر متمرکز، استخرهای نقدینگی و استخرهای سپرده‌گذاری، ابزارهای وام‌دهی و استیبل‌کوین‌هایی با پشتوانه رمزارزها قرار است در این محیط راه‌اندازی شوند.

تیم IOHK مقاله‌ای با عنوان کارمزدهای ثابت و سیستم رزرو غیرمتمرکز در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ منتشر کرده است. در این مقاله آمده است که یک سیستم مالی خوب باید راه‌حلی برای تنظیم هزینه‌های تراکنش‌ها داشته باشد.

کارمزدهای ثابت در کاردانو

از آنجا که بسیاری از مردم از میزان کارمزد تراکنش‌های خود در شبکه اطلاعی ندارند، پروژه کارمزدهای ثابت قصد دارد این موضوع را حل کند:

سیستم باید به کاربران اجازه دهد بر اساس نیازهای خود هزینه تراکنش‌های خود را انتخاب کنند.

با اینکه پروژه کارمزدهای ثابت مختص به شبکه کاردانو است، با اینحال تیم IOHK مدعی شده‌اند این راه حل می‌تواند در شبکه‌های دیگر با مشخصات مشابه پیاده سازی شود.

کارمزدهای تراکنش‌ها در شبکه کاردانو سه هدف را دنبال می‌کنند. این کارمزدها برای پرداخت هزینه مجریان استخرهای سپرده‌گذاری ضروری هستند. همچنین از حملات تراکنش‌های بیهوده به شبکه جلوگیری می‌شود و مشوقی برای مشارکت مردم در سپرده‌گذاری و کسب پاداش هستند.

کارمزدها توسط معادلات از قبل تعیین شده با توجه به حجم تراکنش‌ها بر اساس بایت محاسبه می‌شوند. این بدان معناست که بر خلاف شبکه اتریوم که کارمزدها در آن بر اساس انرژی لازم برای محاسبه و اجرای تراکنش‌ها تعیین می‌شود، قراردادهای هوشمند شبکه کاردانو، نرخ را بر اساس حجم داده‌های آن اندازه‌گیری می‌کنند.

کارمزدها در شبکه اتریوم به ویژه در زمان شلوغی شبکه، بسیار گران هستند. ایده اصلی کارمزدهای ثابت به این صورت است که با استفاده از یک سبد ارز یا دارایی، یک قیمت پایه برای تراکنش‌ها در نظر گرفته می‌شود. این موضوع باعث ایجاد یک قرارداد هوشمند بومی می‌شود تا به عنوان یک سیستم غیر متمرکز، یک استیبل‌کوین‌ را با پشتوانه سبد ذکر شده صادر و مدیریت کند.

این استیبل کوین که آن را BEC (کوین معادل سبد) می‌نامیم، ارزی خواهد بود که از آن برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و سایر نیازهای قیمتی در این پلتفرم استفاده خواهد شد.

رمزارز ADA کاربردی دوگانه خواهد داشت؛ این کوین به عنوان دارایی ذخیره برای قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز استفاده می‌شود. همچنین از ADA به عنوان پاداش استیکینگ نیز استفاده خواهد شد.

کاربران باید BEC بخرند و یا آن را در قرارداد ذخیره غیرمتمرکز با ADA معامله کنند. این قرارداد هوشمند BEC را برای کاربران صادر می‌کند. همچنین در ازای ADA، کوین‌های سهام غیرمتمرکز (DEC) صادر می‌کند. این Smart contract با اهرم قرار دادن ارزش DECها، ارزش BEC را تعیین می‌کند.

به عبارتی DECها نوسان ADA در برابر سبد ذکر شده را جذب می‌کنند تا از ثابت ماندن ارزش BEC در دنیای واقعی مطمئن شوند.

مزایای BEC و DEC چیست؟

تیم IOHK پیش‌بینی کرده است که این پروژه برای سرمایه‌گذاران مختف جذابیت داشته باشد. علاوه بر آن اگر قیمت ADA افزایش یابد، BEC بهترین پاداش‌ها را در پی خواهد داشت، با این حال اگر قیمت ADA به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند، ارزش BEC نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. با این حال DECها برای سرمایه‌گذاران بلند مدت مناسب‌تر هستند.

از آنجا که سیستم غیرمتمرکز، قیمت این کوین‌ها را برحسب ADA تعیین می‌کند، هم BEC و هم DECها می‌توانند در سپرده‌گذاری و حاکمیت مشارکت داشته باشند.

همچنین این مقاله به یک اوراکل روی زنجیره‌ای اشاره کرده است که ارزش ADA و مکانیسم قیمتی را تعیین می‌کند. Weiss Crypto در اینباره گفته است که این ایده بسیار جالبی است و می‌تواند استاندارد جدیدی برای تمام قراردادهای هوشمند باشد:

این واقعیت که هزینه‌های شما با توجه به نرخ رشد نمایی دارایی‌ها تعیین می‌شود، برای پلتفرم‌هایی که قراردادهای هوشمند را اجرا می‌کنند بسیار بد است. خوشحالم که کاردانو بار دیگر نوآوری به خرج داده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

رقابت نفس‌گیر ADA و XRP: کدام ارز در مسیر فتح سکوی دلاری؟

رقابت نفس‌گیر ADA و XRP: کدام ارز در مسیر فتح سکوی دلاری؟

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟


تحلیل کاربران

شبکه الونزو

marwan

19/تیر/1402

پس از آپدیت آلونزو (Alonzo) پیش بینی می شد قیمت کاردانو، سقف تاریخی خود را که در حدود 3.1 دلار است بشکند اما در زمان این آپدیت کل بازار در ریزش و اصلاح بود

3

کاردانو

09192110430

22/خرداد/1400

براساس به روزرسانی توسعه 11 ژوئن(21 خرداد)، اولین قرارداد هوشمند بر روی Alonzo ، شبکه عمومی کاردانو (Cardano)، با موفقیت انجام شده است. همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، انتظار می رود قراردادهای هوشمند تا ماه سپتامبر(شهریور) به طور کامل راه اندازی و انجام شوند. در حال حاضر، تیم توسعه دهندگان در میانه مرحله “Alonzo Blue” قرار دارند. این برنامه برای ایجاد رابط های خط فرمان (CLI) برای نوشتن قراردادهای هوشمند به سبک “Hello World” ، متمرکز شده است

31

اجرای اولین قرارداد هوشمند روی کاردانو

زارع

23/خرداد/1400

شبکه کاردانو باروشهای تکنولوژی وبروز باارتقا وبروزرسانی توانست اولین زنجیره قراردادهوشمندروی شبکه الونزو اجرا نماید کاهش کارمزد تراکنش هاازمزیت ها استوبا داشتن سبد دارایی باارزش ثابت با کاربران ومشارکت داشته باشد کاردانو شبکه ای غیرمتمرکز ودرحال رشد همه جانبه است

34

ارز دیجیتالی

MASOUDBARATI69

23/مهر/1400

ارز های دیجیتال یک انقلاب نو در صنعت معاملات میباشد و هرکس اطلاعات قویتری و بهتری درمورد انها کسب کند مسلما موفقیت بیشتری بدست میاورد

5

کاردانو

Hadi49hadi

17/شهریور/1400

شرکت تحقیق و توسعه «IOHK» که کار توسعه شبکه کاردانو را انجام می‌دهد، رشته‌توییتی را منتشر کرده و در آن اطلاعات ظاهراً غلطی را که درباره دفتر کل کاردانو منتشر شده بررسی کرده است. ساندی سواپ لبز (SundaeSwap Labs)، صرافی غیرمتمرکز فعال در شبکه کاردانو، هم مطلبی را در وب‌سایت مدیوم منتشر کرده و در آن به برخی از تصورات غلطی که در مورد کاردانو وجود دارد اشاره کرده است.

6

کاردانو

abbaskorbanm

23/مرداد/1400

کاهش دستمزدها باعث افزایش معاملات در آون شبکه میشه وار ششم بالاتر میبره مثل ابریشم که خیلی کاهش داره، والا درحد صفر است

11

کاردانو

[email protected]

13/آبان/1400

تحلیل و بررسی برخی از رمز ارز ها به کل مخالف با نظر کاربران اتفاق میفته ولی کاردانو پتانسیل یه رشد شارپی خوب رو در سال جدید میلادی دارد.

5

کارشناس

peymanlvr

20/دی/1400

کارشناس و معامله گر پیشرو کریپتو استراتژی خرید و خروج (buy-and-exit) را برای کاردانو به اشتراک می گذاره

6

پیش بینی

leila.m15

22/خرداد/1400

اگر کاربربا اطلاع کافی از قیمت ها میزان سعودوسقوط یک ارز دست به پیش بینی بزند مسلما موفق میشود نکته دیگراینکه کاربران نباید به نمودارپاسخ ها توجهی کنند چرا ممکن است اشتباه باشد

15

کارادانو ارز خوش آتیه

نوید

24/خرداد/1400

این ارز محبوب و معروف اولین قرارداد درون زنجیره ای هوشمند خودش رو انجام داد که این میتونه زمینه ساز یه پیشرفت بزرگ باشه

13

نوآوری

seyed6042

22/خرداد/1400

درباره ارزهای دیجیتال بنظر می‌رسد که بنیانگذاران این ارز طرحهای بسیار روشن و جذابی پایه گذاری کردند. که ازآنجمله شفاف سازی درکارمزدها می‌باشد دردیگرارزها حتی ارزهای مطرحی چون بیت کوین ویا اتریوم نرخ مشخصی ندارند در هر خریدوفروشی کارمزدهای متغی

27

کاردانو

housain320i

01/تیر/1400

ارز کاردانو ارزی هست که در سال ۲۰۲۲ یکی از بهترین و پر رشدترین و با اهمیت ترین ارزها در کنار بیت کوین و شاید هم جلوتر از بیت کوین قرار گیرد . چرا که جای رشدی بسیار بالا و مقتدرانه را دارا میباشید . و جزئ یکی از سر چشمه های ارزی میباشد

12

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.