coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.5%

63,875 $

3,947,475,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

6.2%

3,311 $

204,646,992 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9992 $

61,751 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

599.9 $

37,071,966 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.2%

143.31 $

8,856,558 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,800 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

6.1%

3,309 $

204,495,582 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.9%

0.523 $

32,321 تومان

XRP

XRP

xrp

2.5%

0.1499 $

9,264 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.6%

5.48 $

338,664 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

فعال‌ترین پروژه‌های دیفای در یک ماه اخیر را بشناسید!

28/خرداد/1400
افزودن به نشان شده ها
فعال‌ترین پروژه‌های دیفای در یک ماه اخیر را بشناسید!
DEFI
آموزش
معرفی
ارز دیجیتال
4957
5 دقیقه

رشد و پیشرفت پروژه‌های دیفای به فعالیت توسعه‌دهندگان و کدنویسان فعال روی آن پروژه وابسته است. عموما زمانی که توسعه‌دهندگان بر روی یک پروژه به صورت مداوم کار می‌کنند، شاهد رشد آن پروژه هستیم. در این مقاله فعال‌ترین پروژه‌های دیفای در یک ماه اخیر را معرفی خواهیم کرد.

دارندگان توکن‌ها می‌توانند در خصوص تایید یا رد پروپوزال‌های مختلف رای دهند. این پروپوزال‌ها پیشنهادهایی برای هرگونه تغییر در ساختار پروتکل است. کاربران می‌توانند در مدیریت این شبکه دیفای رای داده و در آن مشارکت کنند.

فعال‌ترین پروژه‌های دیفای کدامند؟

در این مقاله با مهم‌ترین تغییرات پروتکل‌های دیفای در ماه می (خرداد) آشنا می‌شوید. رصد و پیگیری این تغیرات برای نهنگ‌های توکن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا این تغییرات بر فاندامنتال پروتکل موردنظر و ارزش بالقوه آنها تاثیرگذار است. افرادی که توکن‌های کمتری دارند نیز می‌توانند تغییرات خاصی از پروتکل‌‌ها را معرفی و تبلیغ کنند تا سایر افراد به ارائه رای خود برای تایید تغییرات موردنظر بپردازند.

به علاوه، کاربرانی که به تغییرات ویژگی‌های پروتکل علاقمند هستند می‌توانند مشاهده کنند که چه تغییراتی برای پروتکل دیفای در راه است، زیرا بسیاری از به‌روزرسانی ها باید در فرایند نظارت، به رای‌گیری گذاشته شوند. کاربران فعال می‌توانند بر این موضوع تاثیرگذار باشند که چه ویژگی‌هایی در آینده پروتکل موردنظر حضور داشته باشند. به طور کلی فعال‌ترین پروژه‌های دیفای کدامند؟

با توجه به مطالب ذکر شده، در ادامه به بیان خلاصه‌ای از تغییرات برتر نظارتی در ماه گذشته می‌پردازیم.

سینتتیکس (Synthetix) – فعال‌ترین پروژه‌های دیفای

از بین تمام پروتکل‌ها، سینتتیکس فعال‌ترین پروتکل در میان پروژه‌های دیفای بوده است. هر هفته، چندین به‌روزرسانی برای این شبکه عرضه می‌شود که پارامترهای مختلف مرتبط با صدور دارایی‌های سینتتیک (Synthetic) را بر اساس وثیقه‌ ارائه‌شده، تغییر می‌دهد. به علاوه، سینتتیکس اغلب کارمزد استفاده از دارایی‌های سینتتیک را تغییر می‌دهد. در آخر، سینتتیکس دارایی‌های جدیدی را تایید می‌کند که کاربران می‌توانند نسخه سینتتیک آن را از طریق فرایند نظارت ایجاد کنند.

تغییرات مهم سینتتیکس در ماه گذشته عبارتند از:

  • پروپوزال درون زنجیره‌ای SCCP-116 که نرخ سود صدور وام‌های اتر را از ۵۰ به ۲۵ bp کاهش می‌دهد.
  • پروپوزال درون زنجیره‌ای SCCP-99 که سقف وام‌ها و فروش استقراضی را از ۹۰ میلیون به ۱۱۰ میلیون sUSD افزایش می‌دهد.
  • پروپوزال درون زنجیره‌ای SCCP-103 که نرخ سود صدور وام‌های اتر را به ۲ درصد افزایش می‌دهد.
  • پروپوزال درون زنجیره‌ای SIP-125 که ETF های شاخص بورس آمریکا، S&P، نزدک و RUSSEL را به فهرست دارایی‌ها اضافه می‌کند.
  • پروپوزال درون زنجیره‌ای SIP-136 که به تنظیم نرخ بدهی می‌پردازد.
  • پروپوزال درون زنجیره‌ای SIP-117 که از تبادل دارایی‌های سینتتیک در لایه دوم پشتیبانی می‌کند.
  • پروپوزال درون زنجیره‌ای SIP-115 که sMSFT را به فهرست دارایی‌ها اضافه می‌کند.
  • پروپوزال درون زنجیره‌ای SIP-114 که FAANG را به فهرست دارایی‌ها اضافه می‌کند.

پروتکل آوه (Aave)

در حالی که سینتتیکس یکی از فعال‌ترین پروژه‌های دیفای است، نظارت آوه معمولا با پروپوزال‌های بزرگتر نظیر به‌روزرسانی سیستم بیمه هنگام سقوط شدید قیمت سروکار دارد. اسم این سیستم، ماژول امنیتی آوه (Aave Safety Module) است.

تغییر مهم آوه عبارت است از:

  • پروپوزال درون زنجیره‌ای AIP-18 که به‌روزرسانی سه ماهه اقتصاد آوه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ است.

یونی‌سواپ (Uniswap)

همانند آوه، یونی‌سواپ نیز سیستم نظارتی بسیار فعالی ندارد. عدم وجود سیستم نظارتی منسجم می‌تواند به دلیل این نکته باشد که تایید یک رای به پشتوانه ۴۰ میلیون توکن UNI نیاز دارد و کاربران باید ۱۰ میلیون توکن UNI داشته باشند تا پروپوزال خود را ثبت کنند.

با این حال، یونی‌سواپ در خصوص پیاده‌سازی و اجرای نسخه سوم بر بستر آربیتروم (Arbitrum) دارای سیستم رای‌گیری نظارتی است. آربیتروم یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم است. در نتیجه، کاربران می‌توانند شاهد کاهش چشمگیر کارمزد گس در خصوص استفاده از آربیتروم باشند.

تغییر مهم یونی‌سواپ عبارت است از:

  • سیستم Snapshot Vote که نسخه سوم یونی‌سواپ را بر بستر آربیتروم اجرا می‌کند.

یرن (Yearn)

همانند آوه و یونی‌سواپ، پروتکل یرن نیز سیستم نظارتی فعالی ندارد. هرچند، این پروتکل در ماه گذشته شاهد تغییرات چشمگیری در سیستم نظارتی خود بوده است. به علاوه، یرن پارامترهایی در خصوص نحوه توزیع ایردراپ‌ها برای تیم‌های توسعه‌دهنده تعیین کرده است. در آخر، یرن تغییری در امضاکنندگان چندامضایی (Multisig Signers) ارائه داده است و هم‌چنین ساختار نظارتی جدیدی برای پروتکل خود تصویب کرده است. امضاکنندگان چندامضایی همانند هیاتی از افراد قابل اعتماد برای این پروتکل هستند. این افراد فعالیت روزانه پروتکل را مدیریت نمی‌کنند، بلکه باید تصمیمات مهم را تایید کنند.

تغییرات مهم یرن عبارتند از:

  • پروپوزال YIP-62 که دو امضاکننده چندامضایی را تغییر می‌دهد.
  • پروپوزال YIP-61 که شامل نسخه دوم سیستم نظارتی است.
  • پروپوزال YIP-60 که در خصوص ایردراپ به صندوق‌های یرن (Yearn Vaults) است.

کامپوند (Compound)

کامپوند نیز همانند سینتتیکس سیستم نظارتی بسیار فعالی دارد. به‌روزرسانی‌های بزرگ کامپوند شامل انتقال به قرارداد هوشمند نظارتی جدیدی است که دائما در دیفای به‌روزرسانی می‌شود، از دارایی‌های جدید نظیر LINK پشتیبانی می‌کند و روزهایی که کاربران باید پروپوزال را بررسی کنند و سپس به آن رای بدهند را افزایش می‌دهد.

تغییرات مهم کامپوند عبارتند از:

  • پروپوزال درون زنجیره‌ای CIP 045 که TUSD را به فهرست دارایی‌های تحت پشتیبانی اضافه می‌کند.
  • پروپوزال درون زنجیره‌ای CIP 046 که LINK را به فهرست دارایی‌های تحت پشتیبانی اضافه می‌کند.
  • پروپوزال درون زنجیره‌ای CIP 043 که شامل دوره تحلیل سیستم نظارت است.

سوشی‌سواپ (SushiSwap)

سوشی‌سواپ نیز همانند سایر پروتکل‌های دیفای دارای سیستم نظارتی فعال نیست. در نتیجه، سوشی‌سواپ به تخصیص منابع به هکاتون، رای مثبت داده است و هکاتون نیز از محصول وام‌دهی جدید سوشی‌سواپ به اسم Kashi Lending پشتیبانی خواهد کرد. به علاوه، سوشی‌سواپ به افزودن مشوق‌های استخراج نقدینگی به محصولات خود بر بستر زنجیره‌های فرعی نظیر پولیگان (Polygon) و xDAI رای مثبت داده است.

تغییرات مهم سوشی‌سواپ عبارتند از:

  • رای مثبت به Kashi Hackathon
  • رای مثبت به مشوق‌های پولیگان و xDAI

سخن پایانی

بررسی روند پروتکل‌های دیفای و وضعیت فعالیت آن پروژه کمک بسیار زیادی در انتخاب بهتر ما در زمان سرمایه‌گذاری بر روی این نوع دارایی‌ها می‌کند. ما در این مقاله سعی کردیم تا فعالیت پروژه‌های مطرح در حوزه دیفای را مورد بررسی قرار دهیم. زمانی که توسعه‌دهندگان هر پروژه به صورت مداوم بر روی پروژه فعالیت دارند، این اتفاق در بلند مدت باعث بهبود آن پروتکل و قوی‌تر شدن آن خواهد شد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه


تحلیل کاربران

کوین

MohammadMehdiMirzaeitenthgrhumanities

24/مهر/1400

واقعاً کوین گرام عالی من خیلی راضی از این برنامه خیلی خوب حال می کنم باهاش دارمد زایی عالیییییبیییییییییییی وکسب درآمد خوبی من که راضی ام کیف می کنم حال می کنم من به این برنامه ۵۰تا هم ستاره بدم کمه

12

توسعه دهندگان پروژه های دیفای

زارع

28/خرداد/1400

دریک ماه اخیر فعالان وتوسعه دهندگان حوزه دیفای بیشتر به چند پروژه مانند سنیتکس ،یونی سواپ ،کامپوند ویرن پرداخته اندوبصورت مداوم به رشد وتوسعه انها ازطریق برنامه نویسی ادامه می دهند واین پروتکل های توسعه یافته رادراختیار کاربران خودقرارمی دهند

70

پروژه دیفای

09192110430

28/خرداد/1400

۱۰ پروژه برتر دیفای؛ بهترین توکن ها برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ کدامند؟ ما از روش عقل جمعی (Wisdom of Crowds) استفاده کرده‌ایم. با این شیوه لیستی از 10 پروژه برتر دیفای را که کارشناسان صنعت در سال 2021 دنبال خواهند کرد، بدست آوردیم. این روش می‌تواند به شما یک دید کلی از تفکرات و انتظارات جامعه ارزهای دیجیتال در مورد بازار داشته باشید. ۱ یونی سواپ ۲ یرن بایننس ۳ چین لینک ۴ کامپاند۵ کاوا ۶ دای ۷ مترنیوم ۸ اووی۹ سواپ ۱۰ ترا ؟؟؟؟

61

دیفای چیست؟

mahy1354

01/مرداد/1400

دیفای به معنای امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) است، اصطلاحی فراگیر که برای انواع برنامه‌های مالی در ارزهای رمزپایه یا بلاک چین که به منظور کمرنگ کردن واسطه‌های مالی ایجاد شده‌اند به کار می‌رود

21

بورس

خرامیدن

20/آبان/1400

بورس فروش پارتیشن چوبی متحرک و ثابت و متحرک عاشقانه و احساسی از ستارگان چه خبر است که در روستای کلاته از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند در استان خراسان رضوی قرار دارد و در سال های اخیر در ایران است که علاوه بر این است که در روستای کلاته دلاکان در سال گذشته میلادی به نام خدا سلام زهرا خرامیدن

10

پیشرفت و توسعه دیفای

نوید

01/مرداد/1400

دیفای در ابتدا با سودای اقتصاد غیر متمرکز وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد.و شاهد این هستیم که توسعه دهندگان اون هر روز دارن چیزای جدید عرضه میکنند که به غیر متمرکز کردن اون کمک میکنه.

21

دیفای

mtpanah

28/خرداد/1400

اومورمالی‌ غیر‌ متمرکز‌ یا‌ همان‌ یا همان دیفای به مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی اشاره دارد که می‌توانند امور مالی مهمی مانند دریافت وام و معاملات مالی را به‌صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطه انجام ‌دهند

81

معنی دیفای ؟؟؟

aydin.666

18/شهریور/1400

حذف بانک ها واسطه ها وسازمان های متمرکز از دینای مالی دیفای برای تحقق این ارمان کمک میکند دیفای به مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی اشاره دارد که می‌توانند امور مالی مهمی مانند دریافت وام و معاملات مالی را به‌صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطه انجام ‌دهند. به‌عبارت دیگر، دیفای یک پروژه نیست، بلکه یک اکوسیستم از صدها پروژه گوناگون است که همه آنها خدمات مالی غیرمتمرکز ارائه می‌دهند.

11

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.