coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.5%

61,690 $

3,818,611,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4.4%

3,045 $

188,454,550 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9999 $

61,894 تومان

Tether

Tether

usdt

1.5%

581.6 $

36,000,421 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.2%

130.48 $

8,076,712 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,900 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

4.4%

3,044 $

188,445,884 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.8%

0.5034 $

31,160 تومان

XRP

XRP

xrp

2.6%

0.1386 $

8,579 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.1%

5.29 $

327,451 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

رکورد جدیدی در تعداد نودهای شبکه بیت کوین به ثبت رسید!

25/تیر/1400
افزودن به نشان شده ها
رکورد جدیدی در تعداد نودهای شبکه بیت کوین به ثبت رسید!
Bitcoin
Node
اخبار
2193
3 دقیقه

تعداد نودها (Node) در شبکه بیت کوین رکورد جدیدی را به ثبت رساند. افزایش تعداد نودهای شبکه بیت کوین به معنی غیرمتمرکزتر شدن شبکه و باعث افزایش امنیت شبکه بیت کوین می‌شود.

ثبت رکورد در تعداد نودهای شبکه بیت کوین

] به نقل از کوین تلگراف، تعداد نودهای قابل دسترس یا Reachable node در شبکه بلاک چین بیت کوین به بالای ۱۳,۰۰۰ نود رسید. Reachable node، فول نودهایی هستند که ارتباط کاملی در شبکه دارند که هم می‌توانند به شبکه اطلاعات ارسال کنند و هم می‌توانند از شبکه اطلاعات دریافت کنند، بر خلاف Unreachable Node که ارتباط یک طرفه داشته و تنها می‌توانند به شبکه اطلاعات ارسال کنند و قادر به دریافت دیتا از شبکه نیستند.

پیش از این بیشترین تعداد نود در شبکه بیت کوین ۱۱,۶۱۳ عدد بود که در ماه ژانویه به ثبت رسیده بود. اطلاعات درون شبکه نشان می‌دهد که در روز ۵ جولای (۱۴ تیر) تعداد فول نودهای شبکه بیت کوین به عدد ۱۳,۳۷۴ نود رسیده است. در زمان نگارش این خبر، این تعداد کمی کاهش یافته و به عدد ۱۲,۸۳۵ نود رسیده است. به این ترتیب رکورد جدیدی در تعداد نودهای کامل شبکه بیت کوین رقم خورد.

اطلاعات سایت Coin.Dance نشان می‌دهد که ۹۸.۷۷ درصد از کل نودهای شبکه بیت کوین، از نرم افزار Bitcoin Core استفاده می‌کنند. هرچند نرم افزارهای دیگری همچون Bitcore و Bitcoin Knot نیز حضور دارند اما در مقایسه با بیت کوین کور، محبوبیت بسیار کمتری دارند.

چند نود از تپ روت استفاده می‌کنند؟

نرم افزار بیت کوین کور، پس از موافقت بیش از ۹۰ درصد ماینرهای بیت کوین با فعال سازی بروزرسانی تپ روت در شبکه بیت کوین، نسخه ۰.۲۱.۱ خود را عرضه کرد که از آپدیت تپ روت پشتیبانی می‌کند. براساس اطلاعات منشتر شده در سایت Coin.Dance بیش از ۵۰۰۰ نود شبکه بیت کوین از نسخه تپ روت بیت کوین استفاده کرده و نرم افزار خود را به آخرین ورژن بیت کوین کور ارتقا داده‌اند. با توجه به تعداد کل فول نودهای شبکه، در حال حاضر حدودا ۴۰ درصد از شبکه بیت کوین از تسخه تپ روت استفاده می‌کنند.

نودها تمایل دارند ناشناس بمانند!

اطلاعات نشان می‌دهد که همزمان با ثبت رکورد جدید در تعداد نودهای شبکه بیت کوین، تقریبا نیمی از نودها از شبکه Tor (بستری برای برقراری ارتباط ناشناس) استفاده می‌کنند. این در حالی است که در گذشته تنها ۲۵ درصد از کل نودها از Tor Network استفاده می‌کردند. زمانی که نودها از شبکه تور برای برقراری ارتباط با شبکه بیت کوین استفاده می‌کنند، از یک لایه امنیتی اضافه برای مخفی کردن IP خود و ناشناس ماندن در شبکه بهره می‌برند.

رکورد جدید در تعداد نودهای شبکه بیت کوین، خبر بسیار خوبی در بحث غیرمتمرکز بودن بیت کوین دارد. هر چه تعداد نودهای شبکه افزایش یابد، شبکه غیرمتمرکز تر خواهد شد. در شبکه بیت کوین، تعداد نودها نسبت به سال قبل، ۲۷۳۹ واحد افزایش یافته که به معنی غیرمتمرکزتر شدن این شبکه محبوب است.

شبکه لایتنینگ بیت کوین

همزمان با افزایش تعداد نودها در شبکه بیت کوین، تعداد نودهای شبکه لایتنینگ بیت کوین (راهکار لایه دو که به هدف افزایش مقیاس‌پذیری شبکه بیت کوین، راه‌اندازی شده است) نیز به ۱۲,۸۰۰ واحد رسیده که برای این شبکه نیز رکورد جدیدی به حساب می‌آید. در حال حاضر تعداد ۱۸۰۰ واحد بیت کوین در این شبکه وجود دارد که تنها در یک هفته اخیر، ۱۰۰ واحد بیت کوین به دارایی ذخیره شده در این شبکه اضافه شده است. این نکته نشان می‌دهد که با توجه به بروزرسانی تپ روت، استفاده از شبکه لایتنینگ نیز افزایش یافته است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ


تحلیل کاربران

افزایش نودهای بیت کوین

زارع

25/تیر/1400

برای اینکه شبکه بیت کوین ازامنیت بالایی برخوردارباشدواین شبکه نسبت به گذشته غیرمتمرکزترباشد باید نودهای این شبکه افزایش یابد که اکنون شاهد افزایش نودهای این شبکه هستیم

45

بیت کوین کور

mahmood.rahmati

25/تیر/1400

با بروز رسانی تازه نرم‌افزار بیت کوین کور (Bitcoin Core) و افزایش بی‌اعتمادی‌ها به خدمات کیف پول‌های امانی، بسیاری از فعالان بازار بیت کوین به فکر راه‌اندازی نودهای خودشان افتاده‌اند. این مسئله باعث شده است تا تعداد نودهای شبکه به بیشترین میزان در تاریخ برسد

37

افزایش نود بیتکوین

09192110430

25/تیر/1400

هر دستگاهی که به شبکه‌ی بیت کوین متصل می‌شود را نود (Node) می‌نامند و نودهایی که مستقیماً به بلاک چین بیت کوین وصل شده و تمام قوانین بیت کوین را می‌پذیرند، فول نود نامیده می‌شوند. مهم‌ترین نرم‌افزار ارتباطی بین فول نودها Bitcoin Core نام دارد و کد منبع (Source Code) آن در سایت github قرار دارد. اگر از کیف پول‌های معمولی که نیازی به دانلود بلاک چین ندارند، استفاده می‌کنید شما یک فول نود نیستید بلکه به یک لایت نود و یا نود واسطه متصل شده‌اید؟؟؟؟

22

خیلی عالی هست

@mahdiicvinjhg.com

25/تیر/1400

بیت کوین دراین سال ها بیشرفت زیادی کرده است که به سود مردم ایران واقتصاد است امید واریم که پیشرفت بیشتر بهتر وعالی تری داشته باشد

5

بله درسته

diplo

25/تیر/1400

بله یکسری تغیرات و اپدیت ها نیاز هست ک تمام ارز های دیجیتال باید درزمان لازم اعمال کنند تا توان خودشون رو نسبت به حجم وارد شده بسیستم بالا ببرند

6

تاثیر نودها بر قیمتها

ehsansh9940

25/تیر/1400

سلام خدمت یکایک شما دوستان... همونطور که میدونید نودها تاثیر بسزایی در قیمت داره,و رسیدن نودها به رقم سیزده هزار میتونه حکایت از جهش قیمت داشته باشه,,,لایک فراموش نشه

18

نودهای بیت کوین

Hosssein63

26/تیر/1400

باتوجه به اینکه بازارارزهای دیجیتال به سمتی رفته که مثل بورس ایران شده افزایش نودها هیچ کمکی به افزایش قیمت این ارز دیجتال در اینده نزدیک نخواهد کرد

14

بیت کویین

king.pain

27/تیر/1400

بیت کویین روزای روبه رشدی در انتظارشه بنظر من طی ماه های اینده میبینیم که واقعا رشد باور نکردی میکنه

3

کاهش اعتماد

nima niknam

26/تیر/1400

با سلام و عرض ادب.دلیل اصلی این افزایش نود ها میتواند از بی اعتمادی افراد به کیف پول ها باشه البته با بالا رفتن تعداد نود ها امنیت بلاکچین بیت کوین هم افزایش پیدا می کند.

8

افزایش نوت

shahabi355

25/تیر/1400

بیت کوین با افزایش نوتها میتواند اعتماد سازی و راه صعود را هموارتر کند لذا اکثرآ نسبت به گذشته در خصوص امنیت کیف پول خود بی اعتماد شده اند

7

کاهش اعتماد

SINASAMAEI

25/تیر/1400

دلیل اصلی این افزایش نود ها میتونه از بی اعتمادی افراد به کیف پول ها باشه البته با بالا رفتن تعداد نود ها امنیت بلاکچین بیتکوین هم افزایش پیدا میکنه

41

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.