coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

6.5%

63,403 $

3,950,006,900 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4.1%

3,119 $

194,329,898 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

1 $

62,362 تومان

Tether

Tether

usdt

4.2%

587.2 $

36,583,183 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.2%

145.11 $

9,040,353 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.9%

0.5303 $

33,038 تومان

XRP

XRP

xrp

4.1%

3,116 $

194,149,851 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

13.2%

0.1513 $

9,426 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

9.7%

5.78 $

360,094 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بیت کوین بخرم یا طلا؟ کدام در مقابل تورم عملکرد بهتری دارد؟

30/تیر/1400
افزودن به نشان شده ها
بیت کوین بخرم یا طلا؟ کدام در مقابل تورم عملکرد بهتری دارد؟
Bitcoin
Gold
سرمایه گذاری
تخلیل
2728
3 دقیقه

با توجه به افزایش تورم و رسیدن آن به بالاترین سطح خود طی ۱۳ سال اخیر و هم‌چنین منفی شدن سود واقعی اوراق قرضه، بیت کوین بار دیگر خود را به عنوان ذخیره ارزش معرفی کرده است. هرچند قیمت آن اخیرا کاهش چشمگیری داشته است.

در ماه جاری، ترس و اضطراب پیرامون تورم بر بازار حاکم شده است و با توجه به وجود این ترس‌ها، سرمایه‌گذاران درباره سرمایه‌گذاری پول خود در جای مناسب، کنجکاو و سردرگم شده‌اند. بدون شک هنگامی که درباره سرمایه‌گذاری به عنوان ابزاری برای محافظت از سرمایه در مقابل کاهش قدرت خرید دلار صحبت می‌شود، بیت کوین یکی از دارایی‌های برجسته است.

هرچند، با توجه به نوسان قیمت بیت کوین و شرایط متلاطمی که کل بازار رمزارزها در حال پشت‌سر گذاشتن است، چگونه می‌توان گزینه سرمایه‌گذاری مناسب را انتخاب کرد؟

طلا و سایر فلزات گرانبها به عنوان روشی برای محافظت از تورم طی دوره‌های تورمی اخیر آمریکا در نظر گرفته شده‌اند. هرچند، اخیرا سرمایه‌گذاران، بیت کوین را نیز به عنوان ذخیره ارزش جایگزین برای فلزات گرانبها در نظر گرفته و اذعان داشته‌اند که کمیاب بودن آن باعث می‌شود که بتوان به بیت کوین لقب طلای دیجیتال اعطا کرد.

قبل از آنکه به بحث مقایسه بیت کوین و طلا بپردازیم، بهتر است با تورم آشنا شویم. اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده که در ابتدای ماه منتشر شده است نشان می‌دهد که تورم به بالاترین سطح خود طی ۱۳ سال اخیر رسیده و تورم نسبت به سال گذشته ۵.۴ درصد بوده است. این رقم بسیار بیشتر از نرخ ۲ درصدی است که فدرال رزرو، آن را نرخ سالم و مناسبی برای اقتصاد می‌داند.

هنگامی که شرایط بلندمدت را مدنظر قرار دهیم، پیش‌بینی جروم پاول رییس فدرال رزرو مبنی بر زودگذر بودن این تورم زیاد، رد می‌شود. به علاوه، با توجه به واگرایی و افزایش فاصله تورم و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله، سناریوی جالبی را نشان می‌دهد.

مقایسه تورم و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله

اکوینومتریکس (Ecoinometrics) در مقاله اخیر خود بیان کرده است که این واگرایی بدان معنا است که سرمایه‌گذاری بر روی طلا و بیت کوین می‌تواند ایده خوبی باشد. در این مقاله درباره بیت کوین گفته شده است:

بیت کوین در صدد کاهش رابطه با سود واقعی (real yield یا اختلاف سود حاصل از اوراق قرضه و نرخ تورم) است. اما سود واقعی منفی که ناشی از تورم زیاد است برای بیت کوین نکته خوبی است.

تورم بیت کوین (بیت کوین و real yield)

در خصوص مقایسه بیت کوین و طلا، در این مقاله بیان شده است از ابتدای سال جاری، وارد محدوده سود واقعی منفی شده‌ایم. هرچند هنوز روند صعودی بزرگ شروع نشده است.

در مورد طلا، هنگامی که سود واقعی، منفی می‌شود، طلا به سمت شروع روند صعودی بزرگ متمایل می‌شود. هرچند، با توجه به اینکه هیچگونه روند صعودی بزرگی وجود ندارد، یک نوسان بزرگ و پارابولیک در راه است.

با توجه به روند فوق و کاهش اخیر قیمت بیت کوین، سرمایه‌گذاران ممکن است بیت کوین را به عنوان ذخیره ارزش بر طلا ترجیح بدهند. تحلیلگران در این خصوص گفته‌اند:

در صورت وقوع این شرایط، این اولین بار خواهد بود که روند صعودی بیت کوین با سود واقعی منفی شروع شده است. در واقع، چنین نوسانی را هم‌چنان می‌توان به عنوان پذیرش بیت کوین در نظر گرفت، زیرا شاهد انتقال سرمایه از طلا به بیت کوین هستیم.

بدین ترتیب، این نکته قابل ذکر است که احساس غالب بازار برای بیت کوین به شدت بدبینانه بوده است. هرچند، این موضوع به معنای آن نیست که فرصت سرمایه‌گذاری در این بازار از بین رفته است. در واقع، تحلیلگران این شرایط پرتلاطم را به عنوان فرصت‌های بسیار خوب خرید بیت کوین در نظر می‌گیرند.

به نظر شما با توجه به افزایش تورم و کاهش قیمت بیت کوین، سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز منطقی است یا طلا را به عنوان ذخیره ارزش ترجیح می‌دهید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع میهن بلاک چین

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟


تحلیل کاربران

بیت کوین حلال مشکلات تورمی

نوید

01/مرداد/1400

تورم جزو جدا نشدنی اقتصاد امروز است.به همین دلیل هم بیت کوین بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است. .....

2

طلا و بیت کوین

nima niknam

30/تیر/1400

با سلام و عرض ادب.عمده ترین تفاوت طلا و بیت کوین با ارز های فیات در این است که هر دو موجودی محدودی دارند.اگر چه تعیین مقدار موجودی دقیق طلای باقی مانده دشوار است،اما این نکته را می دانیم که حداکثر سقف موجودی بیت کوین 21 میلیون بیت کوین است.پس از رسیدن به این سقف،می دانیم که دیگر هیچ بیت کوینی استخراج نخواهد شد.

33

احساس بهتر درگروه لمس کردن

kh_mohamadzade

30/تیر/1400

ببین نیازی به فکر کردن نداره هنوز خیلی زوده بخوایم بگیم سرمای گزاری برای رمز ارزها بهتر از طلا هستن نه. چون طلا همیشه در دسترس هست و قابل لمس هست و احساس امنیت داره البته بنظر من بیت کوین بهتره ولی در کشور ما هنوز جا نیافتاده و هیچ دولت و اورگانی ازش حمایت نمیکنه و به بمبس بخوری کسی حمایتت نمیکنه...

5

بیت کوین

parhamghasemi96

30/تیر/1400

به قول استادی بیت کوین ارز اخرالزمانه. طلا و الماس مثل ارز فیات قابل دستکاریه اما بیت نه. به هرحال به نظر من افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند ثروتمندان خاموش هستند.

2

سرمایه گذاری کوتاه مدت

@ahmad

30/تیر/1400

به نظر من در ایران باتوجه به اینکه به محرم نزدیک میشیم طلا در پایین ترین قیمت خودش تقریبا هست ونوسان زیادی نداره بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری یکی دوماهه حداقل هست مطمئن باشید حتما بالا میره تو این مدت

3

کدام بخرم طلا یا بیت کوین

dawoodOstadi

30/تیر/1400

درحال حاضر هردو قیمت نزولی رو طی می کنن ولی من خودم طلا را ترجیع می دهم؛چون ارزها به خصوص رمز ارزها قیمتهای بسیار متغیری دارن.

1

طلا یا بیتکوین

09192110430

30/تیر/1400

تعدادی گیر افتاده بین این موضوع که طلا بخرم یا بیت کوین به نطرمن اصلا این دو سنخیتی باهم ندارند و مقایسه نخواهند شد . استخراج این دو فرق داره قیمت گذاری فرق داره و حتی خرید و فروششون؟؟؟؟

15

بیتکوین

SINASAMAEI

30/تیر/1400

پاسخ بیتکوین هست تقریبا این فرض که طلا یک سرمایه محدود هست داره از ذهن ها خارج میشه دلیل اصلیش هم تکنولوژی هست که سرعت استخراج این عنصر گرانبها رو افزایش داده اما از طرف دیگه بیتکوین 21 میلیون واحد تعدادش هست و این عدد تغییری هم نمیکنه وبا توجه به اینکه تا دو سال دیگه تمام بیتکوین ها استخراج میشن این ارز از اونی هم که بود کمیاب تر میشه و ارزش اون هرروز بیشتر

17

بیت کوین یاطلا

زارع

30/تیر/1400

به نظر من سرمایه گذاری دربیت کوین خیلی بهتراز طلاست زیرابیت کوین یک ذخیره ارزش وسرمایه ای است که فقط خودفردمی داند ولی طلا درمعرض دید همگان است.ذخیره بیت کوین دربلند مدت سوداوراست

26

سرمایه گذاری برای حفظ سرمایه

habibsh

31/تیر/1400

جمله بالا جمله بسیار پر مغز و تاکتیکی و برای کاربلد ها تکنیکی از اسرار سرمایه گذاری و غلبه بر تورم و افزایش سرمایه در آشفته بازار جهانی هست ... اما این جمله یک کی کم دارد که هوشمندان اقصاد آنهم اندک کسانی آنرا میدانند و حتی کسانیکه ریسک را عامل و کلید جمله بالا در نظر میگیرند شاید موفقیت شان ۱+۵۰ باشد ... امیدوارم روزی برسد که دوستان این مسیر را پیدا کنند و همه از آن لذت ببریم .. شاه کلید جهانی و دوام ما مردم ایران در مقابل کارتل های ابر اقتصاد جهانی همین هست ...

14

قدرت جدید دنیای اقتصاد

morteza.65

30/تیر/1400

از روزگاران قدیم تا به حال ، طلا به عنوان با ارزش ترین دارایی بشر که همه کشور ها و اشخاص می توانند به آن دسترسی داشته باشند بوده است ، هر چند در دورانی معادن طلا استخراج زیاد آن باعث ارزانی این عنصر گرانبها می شد ، حالا با پیشرفت تکنولوژی بیت کوین نیز به عنوان طلای دنیای ارز دیجیتال ، توانست رکورد هایی از خود به جا بگذارد که آن را در مواقعی هم ردیف و در مواقعی بالاتر از طلا قرار دهد . روز به روز که استخراج بیت کوین کمتر می شود ارزش آن نیز بالاتر می رود . در حقیقت این طلای محازی هست که دارد جای طلای واقعی را می گیرد .

35

طلا یا بیت کوین

amin7

31/تیر/1400

طلا بهترین سرمایه گذاری می‌باشد چون دارای قدمت طولانی هست ودر طول زمان همیشه ارزشمند بوده.به نظرم آدم باید مغز خر خورده باشد که سرمایه ش رابه بیت کوین بدهد که ریسک صد در صد است.وهیچ قدرتی آن را به رسمیت نشناخته البته حال حاضر راعرض کردم

1

تفاوت در خرید

Hadi49hadi

13/شهریور/1400

بین اینکه طلا بخرم یا بیت کوین به فراخور حال فرد بستگی داره خب ممکنه فردی قدرت ریسک پذیریش پایین باشه، پولش کم باشه، ویا زمان کوتاهی پولش راکده بعد لازم داره که خوبه طللا بخره ولی بیت باید دید بلند مدت داشته باشه

3

نوسان بیت کوین و طلا

sadehmehrban

30/تیر/1400

طلا به عنوان ارزشمندترین سرمایه ی حقیقی مادی انسان همیشه در مقابل نوسانات بازار ثبات داشته و در واقع پول اصلی همان طلا هست که امروزه در برخی کشورها چون ایران به عنوان پشتوانه ی ارز ملی است، پس نوسانات بازار تاثیر چندانی بر ارزش طلا ندارد و تقریبا ثابت است مثلا اگر در صد سال پیش با یک گرم طلا میشد ده کیلو گوشت خرید، الان هم همین هست با کمی تفاوت. ولی پول‌های کاغذی یا اعتباری مانند بیتکوین به شدت در مقابل نوسانات آسیب پذیرند

17

طلای دیجیتال

mahmood.rahmati

30/تیر/1400

عمده ترین تفاوت طلا و بیت کو‌ین با ارزهای فیات در این است که هر دو موجودی محدودی دارند اگرچه تعیین مقدارموجودی دقیق طلای باقی مانده دشوار است، اما این نکته را می‌دانیم که حداکثر سقف موجودی بیت کو‌ین ۲۱ میلیون کوین است. پس از رسیدن به این سقف، می‌دانیم که دیگر هیچ بیت کوینی استخراج نخواهد شد

28

طلا یا بیت کوین؟؟

marwan

21/بهمن/1401

این روزها به دلیل وجود تحریم‌ها و تورم وحشتاکی که بر اقتصاد کشور حاکمه، مردم به فکر سرمایه گذاری و اندوختن سرمایه خود برای آینده هستن. به همین دلیل خرید طلا یا خرید بیت کوین بهترین روش سرمایه گذاری هست چون این داریی ها با گذشت زمان نه تنها ارزش ان ها حفظ میشه بلکه به ارزش ان ها افزوده میشه. در شرایطی مثل جنگ، بیماری‌های جدی مانند همه‌گیری کرونا در سراسر دنیا و... طلا سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری محسوب می‌شه.

2

مالکیت

mohebmz

30/تیر/1400

با توجه به اینکه طلا مالکیت مادی و در مشت خریدار است ریسک بهتری دارد درمقابل رمز ارز مالکیت معنوی است و ممکن است در مواقعی با دخالت دولتها و بعضا هک شدن و سایر مخاطرات روبه روی ان از بین برود و کسی را نتوان پیدا کرد تا از شما حمایت کند البته اگر ارزهای با پشتوانه را انتخاب کنیم و خوش شانس باشیم با ریسک بالا به سود های بزرگتری دست پیدا کنیم

26

سرمایه گذاری

Momoa

30/تیر/1400

با توجه به افزایش تورم و کاهش قیمت بیت کوین سرمایه گذاری در بیت کویین ریسک بالایی دارد بنابرین سرمایه گذاری در طلا منطقی تره

4

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.