coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

5%

69,505 $

4,010,438,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

13.7%

3,500 $

201,972,503 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,700 تومان

Tether

Tether

usdt

2.4%

588.9 $

33,978,376 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

8%

184.07 $

10,620,839 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

0.9992 $

57,654 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

13.8%

3,499 $

201,918,265 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.3%

0.532 $

30,696 تومان

XRP

XRP

xrp

4.2%

6.59 $

380,243 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

5.9%

0.158 $

9,117 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

تورچین مجددا هک شد؛ ۸ میلیون دلار به سرقت رفت

02/مرداد/1400
افزودن به نشان شده ها
 تورچین مجددا هک شد؛ ۸ میلیون دلار به سرقت رفت
Thorchain
امنیت
هک
RUNE
2694
2 دقیقه

نفوذ امنیتی دیگر به پروتکل تورچین (THORChain) رخ داده است. این بار هکرها ۸ میلیون دلار رمزارز از این پروتکل خارج کرده‌اند.

به نقل از Cryptopotato، پروتکل دیفای بین زنجیره‌ای THORChain با هک دیگری به ارزش ۸ میلیون دلار مواجه شده است. هفته گذشته نیز حمله دیگری به ارزش ۸.۳ میلیون دلار به این پروتکل انجام شده بود.

پروتکل تورچین بار دیگر هک شد

پلتفرم بین زنجیره‌ای غیرمتمرکز تورچین با حمله پیشرفته دیگری به سیستم ETH Router خود مواجه شده است. تورچین در توییتر اعلام کرد که این بار، هکرها تقریبا ۸ میلیون دلار اتر از این پروتکل سرقت کرده‌اند. تورچین در این خصوص گفته است:

تورچین با حمله پیشرفته‌ای به ارزش تقریبی ۸ میلیون دلار به سیستم ETH Router مواجه شده است.

هرچند تیم تورچین در ادامه افزوده است حمله‌کنندگان که به نظر می‌رسد از هکرهای کلاه سفید هستند، آسیب‌‌ها را محدود کرده‌ و ۱۰ درصد از کل مبلغ را به عنوان جایزه درخواست کرده‌اند. در این بین، اترهایی که در این حمله از تورچین هک شده‌اند از دسترس و معاملات به صورت موقت خارج می‌شوند تا توسط شرکای حسابرس مورد بررسی دقیق قرار بگیرند.

هکرهای ناشناس هشدار داده‌اند که چندین مشکل بحرانی و مهم در این پروتکل کشف کرده‌اند و می‌توانستند آسیب‌های بیشتری نظیر سرقت تعدادی زیادی بیت کوین، بایننس کوین و سایر رمزارزها وارد کنند.

تورچین نیز در مقابل گفته است که حملات پی‌درپی، مسأله مهمی برای جامعه و پروژه است و تایید کرده است که این مسأله بسیار مهم و جدی است. اگرچه ذخیره مالی تورچین می‌تواند این هک را پوشش دهد، اما این پروتکل دیفای در صدد این است تا به مشکل کنونی پایان دهد.

حمله هفته گذشته چگونه بود؟

هفته گذشته، تورچین با نفوذ امنیتی چند میلیون دلاری دیگری مواجه شده بود. در ابتدا، مقدار سرمایه سرقت‌شده مشخص نبود و تخمین‌ها نشان می‌داد که این مقدار بیش از ۱۳,۰۰۰ اتر به ارزش تقریبی ۲۷ میلیون دلار باشد. هرچند، تیم تورچین بعدا اطلاعات مرتبط با این هک را به‌روزرسانی کردند و مشخص شد که ۴,۰۰۰ اتر به ارزش تقریبی ۸.۳ میلیون دلار سرقت شده است.

تیم تورچین وعده داد که ذخیره دارایی این پروتکل، سرمایه لازم برای جبران خسارت تمام قربانیان این هک را دارد و از هکرها خواست که با این تیم در تماس باشند. تیم توسعه‌دهنده در این خصوص گفت:

اگرچه خزانه تورچین دارایی لازم برای جبران سرمایه‌های سرقت‌شده را در اختیار دارد، اما از هکرها درخواست کرده‌ایم که با تیم ما در ارتباط باشند تا در خصوص بازگشت سرمایه و کسب جایزه صحبت کنیم.

پس از حمله هکر کلاه سفید در روز گذشته، پروتکل تورچین بار دیگر با اکسپلویت دیگری در کدبیس خود مورد توجه قرار گرفت.

طبق گزارش چندین کاربر، یکی از هکرها در حال ایردراپ توکن‌های UniH به چندین آدرس است.

اگر تبادل این ایردراپ تایید شود، کیف پول قربانی به دلیل تابع ناکارآمد transferTo مورد حمله قرار گرفته و سرمایه آن سرقت می‌شود.

این موضوع باعث ایجاد نوعی آسیب‌پذیری می‌شود که به عوامل مخرب و هکرها امکان می‌دهد تا با تداخل در tx.origin به سرقت توکن‌ها بپردازند. tx.origin یکی از متغیرهای زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی است که آدرس ارسال‌کننده را برمی‌گرداند. به عبارت ساده‌تر، این شرایط به هکرها امکان می‌دهد تا از جانب شما، از کیف پول خودتان به ارسال توکن بپردازند.

در حال حاضر، این هکر ۷۲,۶۵۹ توکن RUNE سرقت کرده است. به کاربران توصیه می‌شود هنگام تایید توکن‌های مشکوک که به ظاهر ایردراپ هستند احتیاط کنند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

تحلیل

Faride42

02/مرداد/1400

هنوز امنیت ارز های دیجیتال درس کار نشده معلوم نیست چند نفر دیگه قربانی این هکرها بشین. هکرها اگه دوزدی رو کنار بزار می تونم نقش بهتری داشته باشن والله.

25

هک شدن THORCHAIN

marwan

19/بهمن/1402

بیت کوین و به نقل از میهن بلاکچین، پروتکل دیفای بین زنجیره‌ای تورچین (THORChain) با هک دیگری به ارزش ۸ میلیون دلار مواجه شده است. هفته گذشته نیز حمله دیگری به ارزش ۸.۳ میلیون دلار به این پروتکل انجام شده بود.

1

تقویت پروتکل

aramesh1911

02/مرداد/1400

تیم تورچین باید آماده سازی برای هر هک یا مشکلی رو داشته باشه و اینکه برای قوی ترشدن پروتکل بیشترین تلاش رو داشته باشه..که قطعا داره اما هکرها مثل اینکه حرفه ای تر از این حرفان.

22

هک مجدد تور چین

nima niknam

02/مرداد/1400

با سلام و عرض ادب.شبکه تور چین که دوباره مورد سرقت هکر ها قرار گرفته شاید نداشتن امنیت بالا و آگاهی کامل هکر ها از رمز ها و برنامه نویسی انسبب هم ان شده و مقادیر زیادی رمز ارز را به سرقت برده است.

12

هک مجدد شبکه تورچین

زارع

02/مرداد/1400

شبکه تورچین که دوباره موردسرقت هکرها قرارگرفته شاید نداشتن امنیت بالا واگاهی کامل هکرها ازرمز هاوبرنامه نویسی انسبب هک ان شده ومقادیرزیادی رمز ارزرابه سرقت برده است

22

تورچین و هکر

09192110430

02/مرداد/1400

بازهم سریال هک شدن تورچین و مفقود شون ۸ میلیون دلار از این پروتکل. ایا امنیت این شبکه ها اینقدر ضعیفه که متوالی داره هک میشه و نمیتونند کاری بکنند ؟؟

9

هک های آسیب زا به تورچین

نوید

04/مرداد/1400

هک کردن اون مقدار اتر از یک پلتفرم بسیار سنگین و آسیب زا است .اگر این اتر ها برای همیشه از دسترس خارج شوند میتونه رو قیمت اتر هم تاثیر بگذاره

2

هکرها

ayoobchem

02/مرداد/1400

روز پنجشنبه پس از آنکه هکرها حدودا ۱۳۰۰۰ ETH معادل ۲۵ میلیون دلار از این شبکه به سرقت بردند، نودها این شبکه را متوقف کردند. چند ساعت پس از حمله تیم THORchain در توییتر این اعداد را تا ۷.۶ میلیون دلار رمز ارز اتریوم و سایر توکن‌های ERC-20 کاهش دادند.

27

هکرها

SINASAMAEI

02/مرداد/1400

میشه گفت یکی از بزرگترین مشکلاتی که بازار کریپتو را در خطر قرار می‌دهد همین هکر هستند که به صرافی ها کیف پولها وحتی شبکه های بلاکچین حمله میکنند

25

ارزها نیازمند یک امنیت بسیار بالا

مسعودجعفری

03/مرداد/1400

باسلام بنظرم هرچند امنیت ارزها بسیار بالا باشه و شاهد چنین اخباری نباشیم مسلما سرمایه گذاران با استقبال بینظیری روبرو خواهد شد و امنیت ارز ها نیازمند تدابیری قوی و هوشمندانه دارد تا هک شدن ارزها به صفر برسه.

10

زی زی

09396801781

03/مرداد/1400

این هکرها اگر به شبکه های امنیتی ایران کمک میکردن الان تونسته بودیم به یه جایی برسیم. به خودی نزن لامذهب

1

ھکرھا

mohd askari

02/مرداد/1400

آنها اعلام کردند هکرها توانسته‌اند از رابط (Bridge) بین پروتکل و بلاکچین اتریوم سو استفاده کنند. نام این رابط در این پروتکل ETH Bifrost است. هکرها در این حمله این رابط را هدف قرار داده‌اند و اتریومی که هرگز ارسال نکرده بودند را خارج کردند

25

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.