coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.3%

68,733 $

3,965,894,100 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.6%

3,150 $

181,736,536 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

57,758 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

579.3 $

33,423,302 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

6.8%

180.42 $

10,410,234 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

57,700 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.7%

3,150 $

181,776,349 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.7%

0.5235 $

30,206 تومان

XRP

XRP

xrp

1.8%

6.5 $

375,050 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2.6%

0.1536 $

8,863 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

باگ امنیتی در مونرو کشف شد؛ تهدیدی برای حریم خصوصی این شبکه

07/مرداد/1400
افزودن به نشان شده ها
باگ امنیتی در مونرو کشف شد؛ تهدیدی برای حریم خصوصی این شبکه
XMR
Monero
امنیت
اخبار
2420
2 دقیقه

توسعه‌دهندگان رمز ارز مونرو در حال تلاش برای برطرف کردن یک باگ نرم‌افزاری هستند که به تازگی شناسایی شده است. به گفته آنها در اثر این مشکل امنیتی امکان در دسترس قرار گرفتن اطلاعات خروجی تراکنش پس از انتقال دارایی وجود دارد. به گفته این توسعه‌دهندگان، باگ یاد شده می‌تواند به صورت بالقوه بر حریم خصوصی تراکنش‌های کاربران اثر بگذارد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌تلگراف حساب رسمی توییتر مونرو روز دوشنبه به کاربران در خصوص باگ نسبتا مهمی هشدار داد که در الگوریتم انتخاب تراکنش کاذب مونرو شناسایی شده است. این سیستم به منظور پنهان کردن تراکنش واقعی خروجی در میان حلقه‌ای از ۱۰ تراکنش کاذب طراحی شده است.

باگ مورد نظر که اولین بار توسط جاستین برمن توسعه‌دهنده مونرو شناسایی شده است، منجر به ایجاد این احتمال می‌شود که تراکنش های خروجی کاربر به عنوان تراکنش واقعی در میان تراکنش های کاذب شناخته شود. این شرایط در صورتی به وقوع می‌پیوندد که کاربران بلافاصله پس از زمان قفل (lock time) در دو بلاک اول یا ۲۰ دقیقه پس از دریافت سرمایه، به خرج کردن سرمایه بپردازند

توسعه‌دهندگان همچنین تاکید کرده‌اند که این باگ خطری برای هرگونه اطلاعات در مورد آدرس‌ها یا مقدار تراکنش‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه فقط به دنبال ردیابی تراکنش‌های XMR (ارز دیجیتال بلاکچین مونرو) است. آنها تاکید کردند این باگ همچنان در کد کیف پول رسمی مونرو وجود دارد اما سرمایه مردم به دلیل این باگ در معرض سرقت قرار نمی‌گیرد.

یکی از کاربران XMR در ردیت اعلام کرده است باگ تازه کشف شده بر معاملاتی تاثیر می‌گذارد که در گذشته انجام شده‌اند. برای کاهش خطرات احتمالی حریم خصوصی، توسعه‌دهندگان مونرو پیشنهاد داده‌اند تا زمانیکه این مشکل برطرف گردد کاربران پیش از ارسال XMR تازه دریافت شده یک ساعت یا کمی بیشتر صبر کنند. توسعه‌دهندگان خاطر نشان کرده‌اند که برای رفع این مشکل نیازی به بروزرسانی کامل در شبکه یا هارد فورک نیست.

رمز ارز XMR که در سال ۲۰۱۴ و مبتنی بر بلاکچین مونرو به بازار عرضه شد، یک ارز دیجیتال اصلی با تمرکز کامل بر روی حریم خصوصی است و برای پشتیبانی از تراکنش‌های امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی استفاده می‌شود. این بلاکچین با استفاده از نوعی رمزنگاری ویژه جهت اطمینان عدم کنترل و ردیابی تراکنش‌ها طراحی شده است.

مونرو بیست و ششمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار و بزرگ‌ترین رمز ارز محرمانه جهان از لحاظ قیمت آن است. در زمان نگارش این مطلب و بر اساس اطلاعات CoinGecko قیمت مونرو معادل ۲۲۵ دلار است.

قانون‌گذاران مالی در سراسر جهان امیدوار هستند حریم‌ خصوصی مونرو به نحوی از بین برود. سال گذشته سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده آمریکا (IRS) اعلام کرد پاداشی ۶۵۰ هزار دلاری برای فردی که بتواند تراکنش‌های مونرو را ردیابی کند در نظر گرفته است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

بایننس با مونرو خداحافظی می‌کند: دلایل پشت پرده این تصمیم چیست؟

بایننس با مونرو خداحافظی می‌کند: دلایل پشت پرده این تصمیم چیست؟

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟


تحلیل کاربران

باگ امنیتی شبکه مونرو

09192110430

07/مرداد/1400

حساب رسمی توییتر مونرو روز دوشنبه به کاربران در خصوص باگ نسبتا مهمی هشدار داد که در الگوریتم انتخاب تراکنش کاذب مونرو شناسایی شده است. این سیستم به منظور پنهان کردن تراکنش واقعی خروجی در میان حلقه‌ای از ۱۰ تراکنش کاذب طراحی شده است. باگ مورد نظر که اولین بار توسط جاستین برمن توسعه‌دهنده مونرو شناسایی شده است، منجر به ایجاد این احتمال می‌شود که تراکنش های خروجی کاربر به عنوان تراکنش واقعی در میان تراکنش های کاذب شناخته شود. این شرایط در صورتی به وقوع می‌پیوندد که کاربران بلافاصله پس از زمان قفل (lock time) در دو بلاک اول یا ۲۰ دقیقه پس از دریافت سرمایه، به خرج کردن سرمایه بپردازند؟؟؟؟

22

باگ خطرناک در شبکه مونرو

نوید

08/مرداد/1400

این باگ ها و عدم وجود اونها در شبکه های ارزهای مختلف دیجیتال باعث میشه که مشتری هاشون کم یا زیاد شوند

12

شناسایی بگ امنیتی رمزارزمونرو

زارع

07/مرداد/1400

هرچندبا این باگ امنیتی هکران نمی توانند به حسابها وادرس های کاربران دسترسی داشته باشند ولی کاربران باید نهایت روال امنیتی رابکارببرند که مورد سوء قصد هکران قرار نگیرند

44

کیب پولها

[email protected]

08/مرداد/1400

بهتر است ما ادمها بهتر فکر کنیم وتحقیق در مورد یه کیف پول ومن معتقدم بهتر از صرافهای مهتبر وشرکتهای مثل کوین تلکرام تحقیق کرد

10

باگ امنیتی

babak67

07/مرداد/1400

باگ نسبتا مهمی هشدار داد که در الگوریتم انتخاب تراکنش کاذب مونرو شناسایی شده است. این سیستم به منظور پنهان کردن تراکنش واقعی خروجی در میان حلقه‌ای از ۱۰ تراکنش کاذب طراحی شده است

38

هشدار

mahmood.rahmati

07/مرداد/1400

حساب رسمی توییتر مونرو به کاربران در خصوص باگ نسبتا مهمی هشدار داد که در الگوریتم انتخاب تراکنش کاذب مونرو شناسایی شده است. این سیستم به منظور پنهان کردن تراکنش واقعی خروجی در میان حلقه‌ای از ۱۰ تراکنش کاذب طراحی شده است

41

باگ

arminaka71

07/مرداد/1400

رفع باگ امنیتی خیلی مهمه چون هکر ها ازهمین باگ ها و ضعف های کوچک وارد میشن کلی دارایی هک میکنن خیلی خوبه به فکرم

34

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.