coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1%

65,350 $

3,875,255,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.4%

2,946 $

174,680,010 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9998 $

59,288 تومان

Tether

Tether

usdt

2.1%

570.4 $

33,822,348 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.7%

161.42 $

9,572,206 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

59,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.2%

0.5159 $

30,593 تومان

XRP

XRP

xrp

2.3%

2,943 $

174,543,620 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.2%

6.7 $

397,310 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2.6%

0.1504 $

8,919 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

داده‌ها: قیمت یونی سواپ گران و قیمت سوشی سواپ ارزان است!

11/شهریور/1400
افزودن به نشان شده ها
داده‌ها: قیمت یونی سواپ گران و قیمت سوشی سواپ ارزان است!
SUSHI
UNI
تحلیل
اخبار
4438
4 دقیقه

داده‌های تازه نشان می‌دهد که ارزش بازار و قیمت ارزهای دیجیتال وابسته به صرافی‌ها، نظیر بایننس کوین و یونی سواپ، می‌تواند با چیزی که در پلتفرم‌های مختلف گزارش شده متفاوت باشد.

به گزارش کوین تلگراف، داده‌های مربوط به ارزش بازار بایننس کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در مقایسه با سایر توکن‌های مربوط به صرافی‌ها سهم بیشتری از بازار ارز دیجیتال را در اختیار دارد.

با اینکه رابطه مستقیمی بین حجم معاملات (یا درآمد) صرافی بایننس و شرایط اقتصادی توکن بایننس کوین وجود ندارد، به نظر می‌رسد که معامله‌گران از این متغیر به‌عنوان معیار استفاده می‌کنند. سازوکار جنجالی سوزاندن واحدهای بایننس کوین از زمانی که صرافی بایننس وایت پیپر این توکن را در سال ۲۰۱۹ تغییر داد، تأثیر خود را از دست داده است.

وایت پیپر قدیمی طرحی را پیشنهاد کرد که در آن، صرافی بایننس ۲۰ درصد از سود خود را به خرید توکن‌های بایننس کوین اختصاص می‌داد و سپس با سوزاندن توکن‌های خریداری‌شده آنها را از چرخه شبکه خارج می‌کرد، اما بایننس در سال ۲۰۱۹ در وایت پیپر جدید این طرح را لغو کرد.

ارزش بازار و حجم معاملات توکن‌های مربوط به صرافی‌های ارز دیجیتال

با این حال، حذف ۶۰ میلیون توکن بایننس کوین که هرگز در گردش نبوده است، نتیجه را به‌شدت تغییر می‌دهد، چراکه این توکن‌های اضافی قرار است به‌مرور زمان سوزانده شوند.

توکن‌های مربوط به صرافی‌های ارز دیجیتال تورم‌زا هستند، به این معنی که سرعت عرضه آنها بسیار زیاد است. برای مثال، یونی سواپ (Uniswap) تاکنون ۶۱۱ میلیون توکن عرضه کرده است اما انتظار می‌رود این رقم در ۱۰ سال آینده به ۱.۱۴ میلیارد برسد.

نمودار مقایسه قیمت بایننس کوین و حجم معاملات روزانه صرافی بایننس

تفاوت بایننس کوین با دیگر توکن‌های مربوط به صرافی‌های ارز دیجیتال

بایننس کوین به‌غیر از کاهش کارمزد معاملات در صرافی بایننس یک کاربرد واقعی دیگر هم دارد و آن ایفای نقش به‌عنوان توکن اصلی شبکه بایننس اسمارت چین است. بخشی از سرمایه ۱۷ میلیارد دلاری که در قرادادهای هوشمند بایننس اسمارت چین قفل شده، به‌صورت بایننس کوین است و این ارز دیجیتال در صرافی‌های غیرمتمرکز هم سهم بازار و وضعیت معاملاتی خوبی دارد. در نتیجه این شبکه تقاضایی دائمی برای BNB ایجاد می‌کند.

اما آیا تحلیل‌گران باید با استناد به این اعداد‌ و ارقام ساده، بایننس کوین را ۵۰ درصد پایین‌تر از سایر توکن‌های مربوط به صرافی‌های ارز دیجیتال ارزش‌گذاری کنند؟ همان طور که پیش‌تر گفتیم، به نظر می‌رسد بازار قیمت بایننس کوین را بر اساس حجم معاملات صرافی بایننس تعیین می‌کند و بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که بخواهیم از این معیار برای ارزش‌گذاری بایننس کوین استفاده کنیم.

حجم معامالات روزانه صرافی یونی سواپ به‌طور متوسط ۱.۶۳ میلیارد دلار بوده است، اگرچه این صرافی غیرمتمرکز بوده و تنها از معاملات آنی ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. از این رو می‌توان این عدد را با متوسط حجم معاملات روزانه بایننس که ۲۴.۳ میلیارد دلار است مقایسه کرد. گفتنی است که در این مورد معاملات بازارهای مشتقه بایننس در نظر گرفته نشده است.

با استفاده از حجم معاملات صرافی یونی سواپ که ۹۳.۳ درصد کمتر از بایننس است، ارزش ناخالص بازار این ارز دیجیتال ۱۰.۳ میلیارد دلار برآورد شده است. این رقم که بر اساس ۵۰ درصد از ارزش بازار ۷۶.۷ میلیارد دلاری بایننس کوین محاسبه شده، ۳۶ درصد پایین‌تر از ارزش بازار واقعی یونی سواپ است.

متوسط حجم معاملات روزانه پنکیک سواپ (PancakeSwap) هم که بزرگ‌ترین صرافی فعال در شبکه بایننس اسمارت چین است، 750 میلیون دلار برآورد شده است. با استفاده از همان روش ۵۰ درصدی ارزش بازار بایننس کوین، ارزش بازار تخمینی توکن کیک (CAKE) باید 4.73 میلیارد دلار باشد که به طرز شگفت‌آوری با ارزش بازار واقعی این توکن مطابقت دارد.

قیمت توکن‌های FTX و سوشی سواپ پایین‌تر از برآوردهاست

اگر به صرافی‌های متمرکز نگاه کنیم، حجم معاملات صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) با در نظر گرفتن معاملات بازارهای مشتقه، ۱.۷ میلیارد دلار است. در نتیجه باید حجم معاملات این صرافی را با متوسط 54 میلیارد دلاری بایننس مقایسه کرد که در آن معاملات مشتقه هم در نظر گرفته شده است. با در نظر گرفتن حجم معاملات صرافی اف‌تی‌ایکس که ۹۶.۸ درصد پایین‌تر از بایننس است، ارزش ناخالص بازار توکن اف‌تی‌ایکس ۴.۸۳ میلیارد دلار برآورد شده که ۱۱ درصد بیشتر از ارزش بازار کنونی این ارز دیجیتال است.

با مقایسه متوسط حجم معاملات روزانه ۵.۴ میلیارد دلاری صرافی هوبی (Huobi) و ۵۴ میلیارد دلاری بایننس که در آن معاملات مشتقه هم در نظر گرفته شده است، ارزش بازار تخمینی توکن هوبی ۱۵.۳۴ میلیارد دلار خواهد بود. با این حال زمانی که مدل تورمی بی‌سابقه هوبی را در نظر می‌گیریم، اختلاف شدید بین ارزش بازار تخمینی و ارزش بازار واقعی این توکن منطقی به نظر می‌رسد.

آخر از همه صرافی سوشی سواپ (Sushiswap) را بررسی می‌کنیم که حجم معاملات روزانه آن ۳۰۵ میلیون دلار است. مقایسه این رقم با حجم معاملات روزانه بازار آنی بایننس که ۲۴.۳ میلیارد دلار است، نشان می‌دهد که برآورد مشابه برای توکن سوشی سواپ ۱.۹۲ میلیارد دلار بوده که ۳۳ درصد بالاتر از ارزش بازار فعلی این ارز دیجیتال است.

شایان ذکر است که نمی‌توان این برآوردها را به‌عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفت. این روش ناخالص و ابتدایی نشان می‌دهد که معامله‌گران به طور مؤثر از حجم معاملات صرافی‌ها برای ارزش‌گذاری توکن‌های مربوط به این پلتفرم‌ها بهره می‌برند.

شاید این روش در گذشته به درستی عمل کرده باشد، اما قانون‌گذاری‌های متداول، فرایند احراز هویت مشتریان و کاهش اهرم‌های معاملاتی در بازارهای مشتقه صرافی‌های متمرکز می‌تواند درآینده بر کارایی این روش تأثیر بگذارد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!


تحلیل کاربران

قیمت ارز ها

btc12345

12/شهریور/1400

قیمت ارز ها با توجه به بازار احساسی رمز ارز ها کاملا غیر قابل پیشبینیه. و هر لحظه ممکنه یک ارزی رشد شارپی داشته باشه یا برعکس نزول کنه. که مربوط به شاخص ترس و طمع هستش. و ارز یونی سواپ و سوشی از لاین قاعده مستثنا نیست.

5

یونی اسواپ

marwan

03/اسفند/1401

یونی سواپ با نماد اختصاری UNI یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵.۳۵ میلیارد دلار، در رتبه ۱۷ بازار قرار داشته و سهم ۰.۴۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد 

2

توکن صرافی بایننس

bejarkoly

11/شهریور/1400

به نظر میرسه رمز ارز صرافی بایننس یعنی BNB گوی سبقت رو از دیگر همتا های خودش روبوده و این رو میتوان هم در جایگاه و هم در حجم معاملات این صرافی به وضوح دید.

49

صرافی UNISWAP

masoud.diyanati

13/شهریور/1400

در یونی سواپ مبادلات غیر متمرکز توسط توکن های متمرکز بربلاک چین اتریوم انجام می شود همانطور که می دانیم فناوری بلاک چین بسیار پیچیده و غیر قابل هک است به همین دلیل یونی سواپ از امنیت فراوانی برخوردار می باشد. اخیرا یونی سواپ با انجام 100 میلیارد دلار معاملات غیر متمرکز رکورد بازار را شکست و تبدیل به یک پلتفرم محبوب و کاربردی شد

6

یونی وسوشی

hamai

11/شهریور/1400

یونی سواپ با اینکه مقدار کل ومقدار عرضه ان بیشتر از سوشی هست با این حال قیمت بالاتر از سوشی دارد که خود قابل تأمل وبررسی هست

65

صرافی بایننس یا بقیه

ati.ali78

11/شهریور/1400

بله از آنجاکه ازنظرحجم معاملات صرافی بایننس اولین صرافی جهان هست ایادرموارد دیگرهم حرف برای گفتن دارد بله دارد چون همه مدیران این صرافی باسوزندان این توکن بیشتر به کم کردن این توکن در بازار این کار خوبه هرچه مقدار یک سرمایه یا کالاکم باشد مثلا بیت کوین ۲۱ میلیون داریم روزی میرسه بیت کوین قیمتش بی نهایت میشه آخر این سال میلادی حدود آذر ماه ودی ماه و اوایل سال ۲۰۲۲ قیمت بیت کوین از مرز ۱۰۰ هزار دلار و درسال ۲۰۲۱ تا ۳۰۰ هزار دلار پیش میره

8

SUSHI

sajjaddead

11/شهریور/1400

اصلا اونها با سوشی قابل قیاس نیستند،سوشی تعدادش کمه و سکه هاش هم کم ،سرعتش بالا گروه قوی و برنامه های عالی

4

حال خوب

majidsoltsni

13/شهریور/1400

‌ پرسودترین معامله زندگـــے اینست كه حال خوب را جایگزين حال بدکنیم فقط همين .... این است زندگی

12

محبوبیت صرافی های غیر متمرکز

Gadfather

12/شهریور/1400

به نظر من محبوبیت صرافی های غیرمتمرکز در حال افزایش است،چون صرافی های متمرکز باید طبق قوانین کشور ها کار کنند و این برای کاربران دست و پا گیر است.مخصوصا برای ما ایرانی ها بهتر است که از صرافی های غیرمتمرکز استفاده کنیم تا مشکلاتی که در خصوص صرافی بایننس پیش آمد دیگر پیش نیاید.لازم به ذکر است با افزایش محبوبیت صرافی های غیرمتمرکز توکن یا کوین های این صرافی ها هم ارزش بیشتری میگیرند.

18

بیت کوین

[email protected]

13/شهریور/1400

میخواستم بگم این بیت کوین خیلی خوب هست من از آنان راضی هستم ومی دونم که دارمد خوبی دره و در آینده نزدیک شدن از کجا شروع کنم که دارمد در مورد نظر شما این امکان وجود داره

6

یونی سواپ

[email protected]

11/شهریور/1400

ارزی ک به تازگی نوبیتکس هم اصافه کرده و در مدتیست ک رشد خوبی داشته و این چندوقته ک بیت کوین بالا پایین میشه یونی خوب خودشو حفظ کرده

57

تحلیل

rezamhz78

12/شهریور/1400

البته شاید نسبت به الان قیمت یونی بالا باشه ولی اگه بتونه خودشو مثل وان اینچ بیار روی اسمارت چین عالی میشه چون فی اش خیلی کاهش پیدا میکنه در کل با توجه به مشکلات قانونی صرافیهای متمرکز ،صرافیهای غیرمتمرکز سود خوبی در بلندمدت خواهند داشت.

24

هدف ارزیونی سواپ

مهناز‌طاهری

11/شهریور/1400

این ارز در واقع یک پروتکل متن باز است که برای تبادل انواع توکن‌های ERC-20 مورد استفاده قرار می‌گیرد و شاید برای شما جالب باشد که بدانید این پروتکل در بستر شبکه اتریوم انجام می‌شود و همین عامل نیز باعث افزایش سرعت و امنیت آن می‌شود. هدف اصلی از تشکیل ارز دیجیتال یونی سواپ این بود که بستری برای کاربران شبکه بلاکچین اتریوم فراهم شود تا بتوانند به صورت مستقیم معاملات خود را انجام دهند بدون اینکه نیازی به واسطه داشته باشند.

35

یونی سواپ

abbaskorbanm

11/شهریور/1400

اصولا صرافی غیر متمرکز توکن ها وصفت آرزهایی که ارزش آنها کمتر از بیت کوئن است عرضه میکنند اما همین نیز بعضی وقتها رشد شارپ دارند

25

قیمت واقعی و قیمت بازار

Behroozmahmoudi

11/شهریور/1400

داده های مربوط به بازار رمزارزها حکایت از آن دارد که قیمت بازار یونی سواپ نسبت به قیمت واقعی آن گران‌تر و قیمت بازار سوشی سواپ نسبت به قیمت واقعی آن ارزان تر است.

43

مقایسه

Hadi49hadi

11/شهریور/1400

اکنون یونی سواپ و سوشی سواپ، غیرمتمرکزسازی را به سمت انجام معاملات و تبادلات و حذف واسطه‌های مورد اعتماد گسترش داده‌اند و پتانسیل جایگزین شدن با مفهوم و کاربرد تبادل و معاملات سنتی را دارند. متاسفانه اخبار بسیار زیادی در خصوص دستکاری در صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال وجود

30

یونی سواپ وسوشی سواپ

زارع

11/شهریور/1400

بزرگترین صرافی غیرمتمرکز جهان یونی سواپ است که بیشترین حجم بازاری این صرافی باتوکن یونی ودیگر جفت ارزهادارد وارزش رمزارزهای قفل شده بالاست پس یونی گرانتراز سوشی می باشد

37

یونی‌ سوشی‌و سواپ‌

kiarash009

11/شهریور/1400

ارز دیجیتالی نسبتا پر ریسگی‌ هستش ولی برای کسب درآمد ارز‌ خوب هستش و می توان درآمد نسبتا خوبی از آن کصب کرد

6

اخبار سواپ ها

09192110430

11/شهریور/1400

صرافی کوین‌بیس که اخیرا قانون گذاری شده است، به جای توکن سوشی، توکن یونی سواپ به اسم UNI را فهرست کرده است. جدا شدن سوشی سواپ از یونی سواپ باعث انتقال سرمایه بسیار زیادی از یونی سواپ شده است. یونی سواپ که با فشارهای ناشی از سوشی سواپ و سایر فورک‌ها مواجه شده بود، سریعا به معرفی توکن خود به اسم UNI پرداخت. وجود توکن نظارتی به عنوان پاداش برای ارائه‌دهندگان نقدینگی یا حتی وام‌دهندگان، اقدام جدیدی نیست. در واقع، اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز دارای توکن مختص به خود هستند. موسسان و ارائه‌دهندگان نقدینگی می‌توانند از پیدایش این توکن‌ها بهره‌مند شوند. این توکن‌ها قابلیت پولسازی دارند و سرمایه مورد نظر نیز از اعتماد خریداران آن توکن به آینده پروژه یا صرفا افزایش قیمت توکن به دست می‌آید.M@F

29

صرافی بایننس

[email protected]

11/شهریور/1400

صرافی بایننس واقعا پیشرفت خیلی عالی نصب به صرافی های دیگه داشته مخصوصا جدیدا که معاملات وترامنشهاشومیبینی این به وضوح دیده میشه

40

هدف ارزیونی سواپ

nima niknam

12/شهریور/1400

این ارز در واقع یک پروتکل متن باز است که برای تبادل انواع توکن‌های ERC-20 مورد استفاده قرار می‌گیرد و شاید برای شما جالب باشد که بدانید این پروتکل در بستر شبکه اتریوم انجام می‌شود و همین عامل نیز باعث افزایش سرعت و امنیت آن می‌شود. هدف اصلی از تشکیل ارز دیجیتال یونی سواپ این بود که بستری برای کاربران شبکه بلاکچین اتریوم فراهم شود تا بتوانند به صورت مستقیم معاملات خود را انجام دهند بدون اینکه نیازی به واسطه داشته باشند.

25

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.