coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.1%

63,237 $

3,908,046,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3%

3,239 $

200,139,300 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9991 $

61,744 تومان

Tether

Tether

usdt

1.2%

594.9 $

36,766,056 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.3%

140.94 $

8,710,092 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,800 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.9%

3,235 $

199,940,922 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.7%

0.5188 $

32,062 تومان

XRP

XRP

xrp

1.3%

0.1476 $

9,122 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.1%

5.39 $

333,102 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

سرمایه قفل شده در دیفای به رکورد جدیدی رسید

15/شهریور/1400
افزودن به نشان شده ها
سرمایه قفل شده در دیفای به رکورد جدیدی رسید
DEFI
TVL
تحلیل
اخبار
3089
4 دقیقه

در حال حاضر مجموع ارزش کل قفل‌شده (TVL) در حوزه دیفای تقریبا ۱۷۶ میلیارد دلار در سراسر بلاکچین‌ها نظیر اتریوم، بایننس، ترا، پالیگان، سولانا و آوالانچ است. اگرچه اتریوم ۱۳۰ میلیارد دلار از مقدار مذکور را در اختیار دارد، اما چندین بلاکچین دیگر با رشد TVL همراه هستند.

مجموع سرمایه مسدودشده در تمام بلاک چین‌های دیفای

به نقل از Bitcoin.com اطلاعات defillama.com نشان می‌دهد در حال حاضر مجموع ارزش کل قفل شده در دیفای با رشد ۱.۰۷ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۷۶.۹ میلیارد دلار رسیده است. TVL به تدریج در حال نزدیک شدن به محدوده ۲۰۰ میلیارد دلار است و در این میان امروز سلطه یونی‌سواپ در میان تمام برنامه‌های دیفای به ۳٪ رسیده است. آوه (Aave) و کِرو (Curve) به ترتیب ۱۶.۰۴ و ۱۳.۹۲ میلیارد دلار از این سرمایه را در اختیار دارند و به عنوان برنامه‌هایی شناخته می‌شوند که بر بستر زنجیره اتریوم بیشترین TVL را به خود اختصاص داده‌اند.

ارزش کل قفل شده در دیفای

سایر زنجیره‌های بلوکی نیز چندین میلیارد دلار از TVL را به خود اختصاص داده‌اند. اتریوم ۱۳۰.۰۷ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است و TVL موجود در بایننس اسمارت چین نیز تقریبا ۱۹.۰۵ میلیارد دلار است. در رتبه‌های بعدی ترا (۷.۸۴ میلیارد دلار)، پالیگان (۵.۳۴ میلیارد دلار)، سولانا (۴.۳ میلیارد دلار)، آوالانچ (۲.۳۶ میلیارد دلار) و Klaytn (با ۱.۲۹ میلیارد دلار) قرار دارند. عرضه اخیر راهکار مقیاس‌پذیری شبکه اصلی آربیتروم (Arbitrum) نیز تقریبا ۲,۳۴۳,۵۳۱ دلار سرمایه را به خود اختصاص داده است.

سرمایه‌های قفل شده در شبکه‌های مختلف

در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) نیز کِرو با ۱۳.۹۲، پنکیک‌سواپ با ۵.۹۴ میلیارد دلار و یونی‌سواپ با ۵.۳ میلیارد دلار، بیشترین TVL را در اختیار دارند. طبق اطلاعات Dune Analytics، طی ۷ روز گذشته فقط در زنجیره اتریوم، در ۱۶ صرافی غیرمتمرکز مختلف تقریبا ۱۹ میلیارد دلار تبادل سرمایه صورت گرفته است. یونی‌سواپ با داشتن ۶۹.۲٪ بیشترین حجم معاملات را در این ۱۶ پلتفرم در اختیار دارد.

رشد آدرس‌های دیفای اتریوم به ۳.۳ میلیون آدرس منحصربه‌فرد

آمار ۷ روز اخیر نشان می‌دهد که حجم معاملات جهانی یونی‌سواپ تقریبا ۱۲,۹۵۲,۶۲۱,۷۹۳ دلار است. ۸۸ درصد این حجم معاملات مستقیما از برنامه‌های صرافی‌های غیرمتمرکز است و ۱۱.۷ درصد دیگر نیز متعلق به برنامه‌هایی نظیر 1inch, 0x API, Matcha و Paraswap است. تعداد کاربران دیفای یا همان آدرس‌های منحصربه‌فرد در برنامه‌های دیفای بر بستر اتریوم نیز به ۳.۳ میلیون آدرس رسیده است. بزرگترین برنامه‌های وام‌دهی (لندینگ) به ترتیب آوه، کامپوند، آنکور، ونوس و Cream Finance هستند.

مجموع آدرس های منحصربه‌فرد دیفای در شبکه اتریوم

پلتفرم Convex Finance از لحاظ رتبه‌بندی TVL بر اساس سود، روز یکشنبه در رتبه اول قرار دارد. Yearn Finance و Alpaca Finance و Tranches و Autofarm نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. بزرگترین رمزارز از لحاظ TVL نیز WBTC با ۱۰.۰۵ میلیارد دلار سرمایه مسدودشده است. رتبه‌های بعدی متعلق به HBTC با ۱.۷۴ میلیارد دلار و MIR با ۱.۰۱ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده هستند.

آیا ارزش کل قفل شده در دیفای می‌تواند به ۲۰۰ میلیارد دلار دست یابد؟

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!


تحلیل کاربران

دیفای و سرمایه قفل شده

p@r@stesh

15/شهریور/1400

دیفای بازهم رکورد زد و میزان سرمایه قفل شده در این حوزه رکورد جدیدی رو به ثبت رسوند تا نشان دهد که کار خودشون رو به درستی دارن انجام میدن و به سمت موفقیت پیش میروند

60

‌‌

fatemePanahi

18/شهریور/1400

عرض ادب خدمت شما عزیزان. اختلالات در بازار عرض بسیار وجود دارد. خیلی خوب می‌شود اگر این اختلالات به سمت بالا و مثبت باشند.

10

دیفای

Atefe_bg

17/شهریور/1400

ازنظر من یکی از مشکلات اصلی غیر متمرکز بودن اینجاست که اگر اشتباهی رخ بده دیگه قابل برگشت نیست و به عبارتی هر کس مسئول دارایی خود است و تنها راه حلی که به ذهن من میاد پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی و استفاده از این تکنولوژی است. با این تکنولوژی میتوان مشکل احراز هویت رو حل کرد و اگر اشتباهی رخ بده به جای مراجعه به بانک، حل مشکل رو به هوش مصنوعی قدرتمند سپرد. به گمان من زیاد از این آرمان دور نیستیم.

12

رشد سرمایه های قفل شده درصرافی ها

زارع

15/شهریور/1400

رشدسرمایههای قفل شده نزدیک به 200 میلیارددلاراست که بیشترین ان متعلق به یونی سواپ می باشد وتقریبا 19 ارزسرمایه قفل شده دارند اتریوم واوو نیز دررده های پایین تری هستند بیشتر این سرمایه هادرصرافی های غیرمتمرکز هستند

33

سرمایه قفل شده

09192110430

15/شهریور/1400

در حال حاضر مجموع ارزش کل قفل شده در دیفای با رشد ۱.۰۷ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۷۶.۹ میلیارد دلار رسیده است. TVL به تدریج در حال نزدیک شدن به محدوده ۲۰۰ میلیارد دلار است و در این میان امروز سلطه یونی‌سواپ در میان تمام برنامه‌های دیفای به ۳٪ رسیده است. آوه (Aave) و کِرو (Curve) به ترتیب ۱۶.۰۴ و ۱۳.۹۲ میلیارد دلار از این سرمایه را در اختیار دارند و به عنوان برنامه‌هایی شناخته می‌شوند که بر بستر زنجیره اتریوم بیشترین TVL را به خود اختصاص داده‌اند.M@F

33

شاخص دیفای

[email protected]

16/شهریور/1400

دیفای باز هم رکرد زده این ارز دیجیتالی خوبی است و می توانید روی این ارز دیجیتالی حساب ویژه ای باز کنید ومطمئن باشید که این ارز دیجیتالی می تواند حتی ارزشش بیشتر از بیت کوین و اتریوم باشد

5

دیفای

غلامرضاعلیشاهی

18/شهریور/1400

دیفای یاهمان ارزغیرمتمرکزمیباشدوبااینکه مدت زیادی ازتاسیس ان نمیگذردونوپانیزهست ولی توانسته ازرقبای خودسبقت گرفته ودربازارجهانی رشدخوبی داشته است

4

با مفهوم دیفای بیشتر آشنا شویم (DeFi)

shahrzad1400

12/دی/1400

دیفای به معنای امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) است، اصطلاحی فراگیر که برای انواع برنامه‌های مالی در ارزهای رمزپایه یا بلاک چین که به منظور کمرنگ کردن واسطه‌های مالی ایجاد شده‌اند، به کار می‌رود. دیفای از بلاکچین، فناوری پشت ارز دیجیتال بیت کوین الهام گرفته شده است که به چندین نهاد امکان می‌دهد تا نسخه‌ای از تاریخچه معاملات را نگه دارند، به این معنی که تراکنشات دیگر توسط یک منبع مرکزی کنترل نمی‌شود. این موضوع مهمی است؛ زیرا سیستم‌های متمرکز و مراکز کنترل انسانی می‌توانند سرعت و پیچیدگی معاملات را محدود کنند؛ در حالی که کاربران کنترل مستقیم کمتری بر پول خود دارند. دیفای منحصر به فرد است، زیرا کاربرد بلاکچین را از انتقال ارزش ساده به موارد استفاده مالی پیچیده‌تر گسترش می‌دهد. بیت کوین و بسیاری دیگر از دارایی‌های دیجیتال با روش‌های پرداخت قدیمی مانند روش‌های اجرا شده توسط ویزا کارت و پی پل فرق دارند، به این دلیل که همه واسطه‌ها را از معاملات حذف می‌کنند. وقتی با یک کارت اعتباری در یک کافه پول قهوه را پرداخت می‌کنید، یک موسسه مالی با کنترلی که بر معامله شما دارد، بین شما و کافه مستقر می‌شود و اختیار متوقف کردن یا مکث و حفظ آن را در دفاتر خصوصی خود دارد. با بیت کوین، این موسسات عملا از سیستم حذف می‌شوند. خرید مستقیم تنها نوع معامله یا قرارداد تحت نظارت شرکت‌های بزرگ نیست. برنامه‌های مالی مانند وام، بیمه، سرمایه گذاری جمعی، مشتقات، شرط‌بندی و موارد دیگر نیز در کنترل آن‌هاست. قطع واسطه‌ها از انواع معاملات از مزایای اصلی دیفای است.

4

راز

majidsoltsni

16/شهریور/1400

رازها روی نوک زبان ما مانند فلفل قرمزند؛ دیر یا زود، زبانمان را آتش می‌زنند.. این است.... رسم زندگی!

11

دیفای‌

mtpanah

16/شهریور/1400

دیفای از بلاکچین، فناوری پشت ارز‌ دیجیتال‌ بیت‌ کوین الهام گرفته شده است که به چندین نهاد امکان می‌دهد تا نسخه‌ای از تاریخچه معاملات را نگه دارند، به این معنی که تراکنشات دیگر توسط یک منبع مرکزی کنترل نمی‌شود

20

رکورد شکنی دیفای

bejarkoly

15/شهریور/1400

با همه گیری ارزهای دیجیتال و خصوصا امور مالی غیر متمرکز یا همان دیفای توسط همه جوامع طبیعی است که هر روز شاهد ثبت رکورد شکنی های جدید در ارزهای دیجیتال باشیم

29

سرمایه قفل شده دیفای

hastiiii

15/شهریور/1400

سرمایه های قفل شده در دیفای بازهم رکورد زده و توانسته میزان الت کوین های معروف مانند اتریوم و بایینس کوین و... رو بیشتر کنه

54

رشد و نوآوری

Gadfather

17/شهریور/1400

خیلی ها میگویند با آمدن دیفای یک خون تازه‌ای در رگ های کریپتو جریان پیدا کرده است و واقعا هم همینطور است با نوآوری که دیفای داشت باعث شد مردم بسیاری به حوزه کریپتو وارد شوند.وقتی شما در پلتفرم های دیفای میتوانید به راحتی وام بگیرید،خود را بیمه کنید و سرمایه گذاری کنید.صد در صد مردم بسیاری به سمت آن کشیده میشوند. به نظر من دیفای میتواند کابوسی برای سیستم اقتصادی و بانکداری متمرکز دنیا باشد.

12

وام دیفای..

Hadi49hadi

15/شهریور/1400

بازارهای وام یکی از انواع محبوب دیفای است که وام گیرندگان را به وام دهندگان ارزهای رمزپایه متصل می‌کند. پلت فرم محبوب Compound، به کاربران امکان می‌دهد ارزهای رمزپایه را قرض بگیرند یا وام‌های خود را ارائه دهند. کاربران می‌توانند بابت وام دادن پول خود، سود خود را از بهره بدست آورند. Compound نرخ بهره را به صورت الگوریتمی تنظیم می‌کند، بنابراین اگر تقاضای بیشتری برای وام گرفتن ارز رمزپایه وجود داشته باشد، نرخ بهره بالاتر خواهد رفت. وام دهی مبتنی بر وثیقه است، به این معنی که کاربر برای گرفتن وام، نیاز به ارائه وثیقه (اغلب اتر، که یکی از منشاهای قدرت اتریوم است) دارد. این بدان معناست که برخلاف سیستم‌های متمرکز کاربران هویت یا نمره اعتبار مرتبط خود را برای گرفتن وام اعلام نمی‌کنند.

30

دیفای چیست

مهناز‌طاهری

15/شهریور/1400

دیفای به معنای امور مالی غیرمتمرکز است که از بلاک‌چین، فناوری پشت ارز دیجیتال بیت‌کوین الهام گرفته شده است. به چندین نهاد امکان می‌دهد تا نسخه‌ای از معاملات را نگه دارند.

46

دیفای

s@m@d

15/شهریور/1400

حوزه دیفای در راستای اهداف خودش حالا تونسته رکورد جدیدی توی ارزش قفل شده در این حوزه به ثبت برسونه و میتونه خبرهای جدیدی از خودش به جا بزاره

27

دیفای

asalii

15/شهریور/1400

سرمایه های قفل شده در حوزه دیفای بازهم رکورد شکنی کرده و توانسته بیشتر از قبل بشه و این سرمایه های قفل شده که التکوین های معروف هستند میتونه به ادامه راه دیفای و موفقیت های بیشتر این حوزه کمک کنه

9

defi

marwan

29/اسفند/1401

امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) یا همان دیفای به مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی اشاره دارد که می‌توانند امور مالی مهمی مانند دریافت وام و معاملات مالی را به‌صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطه انجام ‌دهند. به‌عبارت دیگر، دیفای یک پروژه نیست، بلکه یک اکوسیستم از صدها پروژه گوناگون است که همه آنها خدمات مالی غیرمتمرکز ارائه می‌دهند.

2

دیفای

dors@1

15/شهریور/1400

ارزش سرمایه های قفل شده در دیفای هرروز درحال بیشتر شدن است و حالا به رکورد جدیدی رسیده و میتونه خیلی راحت تر به هدف های خودش برسه

65

دیفای

minister

15/شهریور/1400

دیفای یا همان اقتصاد غیرمتمرکز ،بزرگترین شاهکار حوزه بلاکچین است که توانسته است با وجود نوپا بودن و زمان اندکی که از ایجاد این بازار در حوزه ارزهای دیجیتال گذشته، به حجم مبادلات چند صد میلیارد دلاری در ماه دست یابد.

18

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.