coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1%

63,189 $

3,905,080,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.1%

3,239 $

200,181,942 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9997 $

61,781 تومان

Tether

Tether

usdt

1.3%

593.4 $

36,669,648 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.1%

140.31 $

8,671,158 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,800 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.1%

3,236 $

199,999,014 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.1%

0.5179 $

32,006 تومان

XRP

XRP

xrp

1.1%

0.1472 $

9,097 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.5%

5.36 $

331,248 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

با راه‌اندازی اتریوم ۲، چه بلایی سر راهکارهای لایه دوم نظیر پالیگان می‌آید؟

19/شهریور/1400
افزودن به نشان شده ها
با راه‌اندازی اتریوم ۲، چه بلایی سر راهکارهای لایه دوم نظیر پالیگان می‌آید؟
PolyGon
ETHV2
ETH
آموزش
3749
5 دقیقه

شاید این‌طور به نظر برسد که با راه‌اندازی نسخه دوم شبکه اتریوم، راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه دوم، مانند پالیگان (Polygon)، که اکنون به کاهش تراکم در بلاک چین اتریوم کمک می‌کنند، از رده خارج شوند و دیگر کاربردی نداشته باشند. با این حال کارشناسان معتقدند که شبکه‌هایی مانند پالیگان از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردارند که حتی با راه‌اندازی نسخه دوم اتریوم هم همچنان می‌توانند نقش مهمی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال، به‌ویژه صنعت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) داشته باشند.

به گزارش دیکریپت، به‌روزرسانی اتریوم نسخه دوم شبکه این ارز دیجیتال را بسیار کارآمدتر از گذشته خواهد کرد. امنیت بیشتر، تراکنش‌های سریع‌تر، ارزان‌تر و دردسر کمتر برای مطمئن‌شدن از انجام تراکنش‌ها از ویژگی‌های نسخه دوم اتریوم است. به‌طور خلاصه می‌توان گفت نسخه دوم باعث بهبود مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم خواهد شد.

چند ماهی می‌شود که کاربران برنامه‌های غیرمتمرکز از پالیگان استفاده می‌کنند. پالیگان یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم است که با هدف کاهش ازدحام در شبکه اتریوم طراحی شده است. پالیگان در ماه‌های آوریل (فروردین) و مه (اردیبهشت) توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده بود. در آن زمان به نظر می‌رسید شبکه پالیگان به واسطه راهکاری که برای حل مشکل کارمزدهای نجومی و پاسخ به تقاضای کاربران اتریوم ارائه کرده است، پله‌های موفقیت را یکی‌یکی بالا می‌رود و همکاری خود با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه را گسترش می‌دهد.

اکنون که اتریوم هاردفورک لندن را پشت سر گذاشته است و توسعه‌دهندگان در حال تکمیل مراحل انتقال شبکه به سازوکار اثبات سهام هستند، چه سرنوشتی در انتظار پالیگان و دیگر راهکارهای لایه دوم خواهد بود؟ آیا پالیگان می‌تواند ثابت کند که چیزی بیشتر از یک راهکار موقت برای حل مشکلات اتریوم است یا خیر؟ برای پاسخ به این سؤال لازم است ابتدا سازوکار شبکه پالیگان را مورد بررسی قرار داده و سپس درباره جایگاه این شبکه در نسخه دوم اتریوم صحبت کنیم.

پالیگان چیست و چگونه کار می‌کند؟

شبکه پالیگان که در گذشته با نام ماتیک (Matic) فعالیت می‌کرد، یک راهکار مقیاس‌پذیری تبادلی برای اتریوم است، به این معنی که می‌تواند با سایر بلاک چین‌ها ارتباط برقرار کرده و مشکلات مربوط به افزایش تراکم در شبکه را برطرف کند. پالیگان روش‌های افزایش مقیاس‌پذیری متعددی را به برنامه‌های غیرمتمرکز ارائه می‌دهد که سرعت پردازش تراکنش‌ها را بیشتر می‌کند. این ویژگی برای برنامه‌های فعال در حوزه امور مالی غیرمتمرکز اهمیت زیادی دارد. با وجود اینکه برنامه‌های غیرمتمرکز امکان دریافت و اعطای وام و معامله بدون واسطه ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند، پردازش تراکنش‌ها در زمان نامناسب می‌تواند باعث ضررهای چندهزار دلاری کاربران این پروتکل‌ها شود.

می‌توان راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه دوم را به دو دسته کلی شبکه‌های تجمعی (Rollups) و جانبی (Sidechains) تقسیم کرد. فعالیت شبکه‌های تجمعی مستقل از بلاک چین اتریوم است و پردازش تراکنش‌ها به‌جای آنکه یکی‌یکی و به صورت جداگانه باشد، به‌شکل گروهی انجام می‌شود و هر گروه از تراکنش‌ها به‌عنوان یک تراکنش به شبکه اصلی ارسال می‌شود. اشکال مختلف شبکه‌های تجمعی شامل آپتیمیستیک (Optimistic)، پلاسما (Plasma)، ولیدیوم (Validium) و «ZK-rollups» است که تفاوت اصلی آنها در روش گروه‌بندی و تأیید تراکنش‌هاست، با این حال در تمامی شبکه‌های تجمعی، گروهی از تراکنش‌ها به صورت یک تراکنش درآمده و برای تأیید نهایی به شبکه اصلی ارجاع داده می‌شود.

در مقابل شبکه‌های جانبی اساساً نمونه‌های شبیه‌سازی‌شده شبکه اصلی اتریوم هستند که کار انتقال و پردازش تراکنش‌ها را به طور کامل در شبکه خود انجام می‌دهند ولی در صورت لزوم امکان ارسال تراکنش به شبکه اصلی هم وجود دارد. در واقع در شبکه‌های جانبی بر خلاف زنجیره‌های تجمعی، الزامی برای تأیید تراکنش‌ها در شبکه اصلی اتریوم وجود ندارد.

شبکه پالیگان در حال حاضر تنها یکی از این راهکارهای مقیاس‌پذیری را ارائه می‌دهد؛ شبکه تجمعی پلاسما یا همان اثبات سهام ماتیک که با بلاک چین اتریوم سازگار است. در حالی که زنجیره‌های تجمعی و جانبی هر دو راهکاری برای افزایش مقیاس‌پذیری هستند، از نظر سطوح امنیتی با یکدیگر تفاوت دارند. زنجیره‌های جانبی از ساختار امنیتی شبکه اتریوم استفاده می‌کنند و این در حالی است که شبکه‌های جانبی از پروتکل‌های امنیتی خود بهره می‌برند.

جایگاه پالیگان در نسخه دوم اتریوم

برخی معتقدند که راهکارهای مقیاس‌پذیری مانند پالیگان، تنها ابزارهای موقتی هستند که برای برطرف کردن مشکلات مقیاس‌پذیری قبل از تکمیل به‌روزرسانی اتریوم به نسخه دوم ساخته شده‌اند. این به‌روزرسانی که عده زیادی انتظارش را می‌کشند، سازوکار شبکه اتریوم را از اثبات کار به اثبات سهام منتقل می‌کند و علاوه بر کاهش تراکم، امنیت شبکه را هم افزایش می‌دهد. در نسخه دوم از روش متفاوتی برای بهبود مقیاس‌پذیری استفاده می‌شود که به آن شاردینگ (Sharding) یا پارتیشن‌بندی افقی می‌گویند.

به بیان ساده‌تر، شاردینگ یک راهکار مقیاس‌پذیری است که با تقسیم بلاک چین به بخش‌های مختلف کارایی شبکه را افزایش می‌دهد. در این سیستم کار هر شارد با شارد دیگر متفاوت است. این ساختار شبکه را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های مختلفی مانند تراکنش‌های درون‌زنجیره‌ای مخصوص بازی‌های بلاک چینی را به‌صورت جداگانه مدیریت کرده و از سایر تراکنش تفکیک دهد.

باید به این نکته توجه کرد که راه‌اندزای شاردینگ به‌معنی پایان کار سایر راهکارهای مقیاس‌پذیری نخواهد بود.

پارتیشن‌بندی شبکه مبتنی بر اثبات سهام اتریوم در آینده، خود به تنهایی می‌تواند توان پردازشی شبکه را از ۱۵ به ۳,۰۰۰ تراکنش در ثانیه برساند. برای محاسبه توان پردازشی اتریوم باید رقم ۵۰ تراکنش در ثانیه که توان پردازشی پایه در شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام است را در ۶۴ ضرب کنید. عدد ۶۴ مربوط به تعداد شاردهایی است که برای ساختار نسخه دوم شبکه اتریوم در نظر گرفته است. ویزا (Visa) در پلتفرم خود می‌تواند حدود ۱,۷۰۰ تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند، بنابراین می‌توان گفت که توان پردازشی نسخه دوم شبکه اتریوم رقم قابل‌قبولی است.

ترکیب شاردینگ با دیگر راهکارهای مقیاس‌پذیری، می‌تواند توان پردازشی شبکه اتریوم را به ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه برساند. این همکاری علاوه بر افزایش کارایی اتریوم در تراکنش‌های همتا به همتا، توان شبکه در پردازش تراکنش‌های متمرکزتر مانند بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر بلاک چین، مزایده توکن‌های غیرمثلی (NFT) و پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز را هم بالا می‌برد.

قدم بعدی پالیگان چیست؟

پالیگان تاکنون بیکار نبوده است. شبکه این ارز دیجیتال نقشه راه بلندپروازانه‌ای دارد که شامل راه‌اندازی زنجیره‌های تجمعی آپتیمیستیک، ZK-rollups و ولیدیوم است.

شبکه‌های ZK-rollups مجموعه‌ای از تراکنش‌ها را که به صورت برون‌زنجیره‌ای پردازش شده به یک تراکنش تبدیل می‌کنند و برای ثبت عمومی آنها در شبکه اصلی اتریوم از روش اثبات بدون دانایی (Zero-Knowledge Proofs) استفاده می‌کند.

اثبات بدون دانایی یک روش رمزنگاری است که در آن تراکنش‌ها بدون نیاز به افشا و ثبت عمومی اطلاعات در شبکه پردازش می‌شوند. این اطلاعات شامل آدرس فرستنده و دیگر جزئیات مربوط به تراکنش‌های ارز دیجیتال است.

شبکه‌های ولیدیوم هم از روش اثبات بدون دانایی استفاده می‌کنند، با این تفاوت که در این نوع شبکه‌ها داده‌های مربوط به تراکنش‌ها به صورت برون‌زنجیره‌ای ذخیره می‌شود. با این حال شبکه‌های آپتیمیستیک از روش اثبات تقلب (Fraud Proofs) بهره می‌برند که در آن با قراردادن مطالبه تراکنش‌ها در شبکه اصلی اتریوم و تعیین یک دوره چالشی به اپراتورهای شبکه امکان می‌دهند تا اعتبار تراکنش‌ها را بررسی کرده و مورد اعتراض قرار دهند.

پالیگان در تلاش است تا راهکارهای نام‌برده‌شده را هرچه سریع‌تر راه‌اندازی کند. قرارداد همکاری ۲۵۰ میلیون دلاری که اوت (مرداد) سال جاری بین پالیگان و هرمز (Hermez)، پروژه بهبود مقیاس‌پذیری منبع‌باز (Open-Source) مبتنی بر ZK-rollups منعقد شد، اولین ادغام کامل دو بلاک چین در تاریخ صنعت ارزهای دیجیتال است. پس از ادغام دو شبکه این اختیار به دارندگان توکن هرمز (HEZ) داده‌ شد تا دارایی خود را به توکن‌های پالیگان تبدیل کنند.

از آنجا که ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، بارها گفته است که این شبکه به زنجیره‌های تجمعی پلاسما، آپتیمیستیک و ZK-rollups نیاز دارد، اگر پالیگان بتواند همان طور که وعده‌ داده است این زنجیره‌های تجمعی را در آینده‌‌ای نزدیک راه‌اندازی کند، مشکلی در پیداکردن جایگاه خود در نسخه دوم اتریوم نخواهد داشت و چه بسا که در آینده به یکی از بخش‌های مهم این شبکه تبدیل شود.

چرا شبکه‌های تجمعی مهم هستند؟

پالیگان می‌تواند هزینه تراکنش‌ها را کاهش دهد و اتریوم را به شبکه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر تبدیل کند. حسیب قرشی (Haseeb Qureshi)، یکی از مدیران شرکت دراگون‌فلای کپیتال (Dragonfly Capital)، ۸ ژوییه (۱۷ تیر) مقاله را تحت عنوان «نگرانم که کسی به شبکه‌های تجمعی اهمیت نمی‌دهد» منتشر کرد و در آن هزینه تراکنش‌ها را در شبکه اتریوم و پالیگان مقایسه کرد.

او در مقاله خود نوشته است:

شبکه پالیگان در حال حاضر برای انجام یک تراکنش مانند معاملات یونی سواپ، کارمزدی ۰.۰۰۰۱ دلاری دریافت می‌کند. [هزینه چنین معامله‌ای] در اسمارت چین بایننس ۰.۲۰ دلار و در شبکه اتریوم ۷ دلار است. [این در حالی است که] راهکارهای تجمعی آپتیمیستیک اتریوم این هزینه را به حدود ۰.۶۸ دلار کاهش می‌دهند.

این موضوع نشان می‌دهد که هزینه پردازش تراکنش‌ها در شبکه‌های سازگار با اتریوم مانند اسمارت چین بایننس و پالیگان بسیار ارزان‌تر از شبکه اصلی اتریوم است، هرچند که این اختلاف هزینه می‌تواند با کاهش امنیت شبکه همراه باشد. با این حال انجام تراکنش در شبکه‌های تجمعی امن‌تر هم تنها به‌اندازه کسری از چیزی که اکنون دریافت می‌شود به کارمزد تراکنش‌ها اضافه می‌کند، که رقم قابل‌توجهی نخواهد بود.

برای جمع‌بندی باید گفت که پالیگان با توجه به برنامه‌‌هایی که برای توسعه ابزارهای شبکه‌ای خود تدارک دیده است، حتی پس از راه‌اندازی نسخه دوم اتریوم در ماه‌های آینده هم می‌تواند همچنان به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های پیشتاز در حوزه امور مالی غیرمتمرکز به فعالیت خود ادامه دهد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

اتریوم در مسیر شکوه: پیش‌بینی رسیدن به قله ۵۲۰۰ دلاری!

اتریوم در مسیر شکوه: پیش‌بینی رسیدن به قله ۵۲۰۰ دلاری!

۶ آلت کوین برتر که از به‌روزرسانی دنکان اتریوم رشد می‌کنند!

۶ آلت کوین برتر که از به‌روزرسانی دنکان اتریوم رشد می‌کنند!

اتریوم ۳۰۰۰ دلار را پشت سر گذاشت؛ آیا به سمت فتح ۳۵۰۰ دلار حرکت می‌کند؟

اتریوم ۳۰۰۰ دلار را پشت سر گذاشت؛ آیا به سمت فتح ۳۵۰۰ دلار حرکت می‌کند؟

راه‌اندازی موفقیت‌آمیز بروزرسانی دنکون در تست‌نت هولسکی: گامی بزرگ برای اتریوم

راه‌اندازی موفقیت‌آمیز بروزرسانی دنکون در تست‌نت هولسکی: گامی بزرگ برای اتریوم


تحلیل کاربران

اتریوم ۲

09192110430

19/شهریور/1400

با تولد اتریوم ۲ و بهبود عملکرد و لایههای بروز و سرعت بیشتر آن احتمالا رشد قابل توجهی داشته باشد اما اگر کارمزد و هزینه ۶ای جانبی آن کتهش نداشته باشد امیدی نیست و سایر توکنهای اگر پشتوانه قوی داشته باشند هیچ اتفاقی متوجه ان نیست؟ M@F

35

اتریوم ۲

farhad233

20/شهریور/1400

واقعا اتریوم ارز مناسبیه اتریوم۲ هم بیاد باعث بهبودش میشه و باعث رشد اتریوم میگرده و اگه قرار باشه اتریوم ۲ بیاد با قیمت مناسب عرضه میشه به احتمال زیاد و رده های پایین هم می تونن عملکرده بهتریی نسبت به اتریوم ۱ داشته باشن

11

اتریوم ۲

[email protected]

19/شهریور/1400

راه اندازی اتریوم ۲خیلی عالی و به قدرت اتریوم کمک خیلی زیاد ی خواهد شد وباید هم این کارو انجام بده وگرنه کل توکناش بی ارزش میشن اگر بتونه یه مقدار کمسیون تراکنش ها روکمتر کنه که بنفع هم خودش هم معامله گراش

24

پلیکان یا اتریوم دو

abbaskorbanm

19/شهریور/1400

این باعث افزایش وکارایی شبکه اتریوم می‌شود واگر این قبیل کارها برای ارزهای دیگر به روشی دیگر انجام شود با عث بهبود شبکه اتریوم می‌شود که بنام اتریوم دو است

28

ارز دیجیتال

mamadkia68

20/شهریور/1400

آینده فوق العاده دارد که اگه حضور پیدا نکنن مرد در آینده نچندان دور ضرر خواهند کرد و همیشه حسرت فرصت از دست رفته رو میخورن

15

پالیکان

hamed1227

21/شهریور/1400

در سایه بودن همیشه ریسک زیادی رو به همراه داره. امروز ارزهای زیادی در سایه اتریوم هستن. و اتریوم درحال رشد. قطعا بین این ارزها تعداد زیادی به دلیل رقابت با هم و همچنین گسترش اتریوم، اربین خواهند رفت

12

اتریوم

[email protected]

19/شهریور/1400

بی شک نسخه دوم اتریوم این ارز را کارامدتروانجام تراکنشها راسریعتروازنظر امنیتی،بالاتروبهتربرای کاربران خواهد نمود.

15

اتریوم۲

ماهور

19/شهریور/1400

اتریوم۲ هر لایه ای که وجود داشته رو تقویت می کنه و باعث میشه قدرت موفقیت لایه ها بیشتر شه و میشه خبرهای خوبی درباره اتریو م رو به همراه بیاره

54

اتریوم۲

asalii

19/شهریور/1400

با راه اندازی اتریوم۲ باید منتظر افزایش قیمت اتریو م و بهبود در عملکرد لایه های اتریوم باشیم و میتونه موفقیت اتریو م رو بیشتر کنه

17

اتریوم ۲

dors@1

19/شهریور/1400

راه اندازی اتریوم ۲ میتونه توی تمام بخش های موجود تاثیر بزاره و باعث قوی تر شدن تمامی جناح ها بشه و میتونه موفقیت دو چندان رو به حاصل بیاره

51

پلیگان

mtpanah

19/شهریور/1400

این ارز دیجیتال سعی دارد که با استفاده از یک راه‌حل جدید زنجیره‌ای، برخی از محدودیت‌های عمده اتریوم از جمله توان عملیاتی آن، رابط کاربری ضعیف (سرعت بالا و تراکنش‌های معوقه) و عدم حاکمیت جامعه را برطرف کند

37

اتریوم

مهناز‌طاهری

19/شهریور/1400

اتریوم یک رمزارز بسیار محبوب است که بعد از بیت‌کوین، در جایگاه دوم قرار دارد و آن را می‌توان با خریدن یا ماین کردن به دست آورد

30

اتریوم

ramihaggi

22/شهریور/1400

اتریوم یک رمز ارز بسیار عالی است که در رده دوم بعد از بیت کوین قراردارد. اما اتریوم یک هفته میشود که در حال نزول است من پیشنهاد میکنم. فعلا این ارز را نخرید بزارید از حالت قرمز بیرون بیاید

10

اتریوم ۲

marwan

26/تیر/1402

اتریوم ۲ (Eth2) جدیدترین به روز‌رسانی بلاکچین اتریوم است که با نام سرنیتی (Serenity) نیز شناخته می‌شود. در این نسخه راه‌کارهای متعددی برای بهبود مقیاس‌پذیری، افزایش سرعت شبکه و همچنین کاهش هزینه‌ها پیاده‌سازی شده است.

2

اتریوم 2

mohd askari

20/شهریور/1400

چند ماهی می‌شود که کاربران برنامه‌های غیرمتمرکز از پالیگان استفاده می‌کنند. پالیگان یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم است که با هدف کاهش ازدحام در شبکه اتریوم طراحی شده است. پالیگان در ماه‌های آوریل (فروردین) و مه (اردیبهشت) توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده بود. در آن زمان به نظر می‌رسید شبکه پالیگان به واسطه راهکاری که برای حل مشکل کارمزدهای نجومی و پاسخ به تقاضای کاربران اتریوم ارائه کرده است، پله‌های موفقیت را یکی‌یکی بالا می‌رود و همکاری خود با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه را گسترش می‌دهد

19

خرید پالیگان

amer425

29/آذر/1400

دوستان پیشنهاد میکنم وقتی اومد60تومن بخرید و 70شد بفروشید چون همیشه تو همین رنج می‌چرخه اینجوری شاید سود کنیم

5

بروزرسانی نسخه دوم اتریوم

زارع

19/شهریور/1400

بروزرسانی لایه دوم اتریوم سبب بهبودمقیاس پذیری وبهبودوضعیت تراکنش هاشده است مانند پالیگان که بربستراتریوم درحوزه دیفای بیشترین نقش داشته است

34

اتریوم

Hadi49hadi

19/شهریور/1400

روی پلتفرم اتریوم می‌توان به توسعه برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (توزیع شده) پرداخت. توسعه‌دهندگان می‌توانند روی پلتفرم اتریوم برنامه‌هایی بنویسند که مقادیر دیجیتال را کنترل می‌کنند، دقیقاً به صورتی که برنامه‌نویسی شده‌اند اجرا می‌شوند و از هر نقطه‌ای در جهان در دسترس هستند. همچون دیگر رمزارزها، از اتریوم نیز می‌توان برای ارسال و دریافت جهانی ارزش (چیز ارزشمندی که در اینجا همان ارز رمزنگاری شده و در واقع، پول دیجیتال است) بدون نظارت شخص سوم یا مداخله غیرمنتظره افراد یا سازمان‌ها، استفاده کرد.

29

راه اندازی اتریوم ۲

p@r@stesh

19/شهریور/1400

اتریون ۲ باید بتونه باگ های موجود رو کاهش بده و این شبکه رو قوی تر از قبل کنه و کارمزد تراکنش های اتریو م اگه کم شه که عالی میشه

53

اتریوم ۲ (fare)

farejoon

20/شهریور/1400

به نظر من با این کار اگه موفق هم بشه که میشه بقیه ارزها هم به خاطر چشم و هم چشمی اونها هم ارزهای خودشون را به ۲ وشاید زنجیره ای گنن اونهم اتریوم که یه ارز معروف و دومین ارز معروف هست واگرم اوایلش هست اگه قیمتش مناسب باشه چه شود به امید روزهای خوب اتریوم ۲

24

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.