coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0%

63,766 $

3,972,621,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.5%

3,130 $

195,008,968 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

589 $

36,692,208 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.7%

145.1 $

9,039,730 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.6%

3,131 $

195,049,463 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.3%

0.5288 $

32,944 تومان

XRP

XRP

xrp

1.1%

0.1599 $

9,962 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.7%

5.91 $

368,193 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

دستورالعمل تازه FATF این هفته منتشر می‌شود؛ دیفای، NFTها و استیبل کوین‌ها هدف قرار می گیرند؟

01/آبان/1400
افزودن به نشان شده ها
دستورالعمل تازه FATF این هفته منتشر می‌شود؛ دیفای، NFTها و استیبل کوین‌ها هدف قرار می گیرند؟
FATF
NFT
StableCoin
قوانین
3991
2 دقیقه

گزارش‌های تازه نشان می‌دهد که کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)، دستورالعمل‌های تازه خود را هفته جاری منتشر خواهد کرد. گفته می‌شود که این دستورالعمل شامل مفادی مخصوص پلتفرم‌های همتا به همتا، استیبل کوین‌ها، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

به گزارش کریپتونیوز، این کارگروه همچنین خواهان ارائه شواهد و مدارکی است که با استناد به آنها بتوان گفت کشورهای عضو نسبت به اجرای قانون انتقال اطلاعات (Travel Rule) اقدامات لازم را انجام داده‌اند. تراول رول یا قانون انتقال اطلاعات یکی از اقدامات کلیدی FATF در ارتباط با جرایم حوزه پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم است.

کارگروه ویژه اقدام مالی پیش‌تر خواسته بود که کشورهای مختلف نظرات و پیشنهادهایشان را در ارتباط با دستورالعمل سال ۲۰۱۹ این کارگروه ارائه کنند. این دستورالعمل تمرکز ویژه‌ای روی بحث ارزهای مجازی نظیر بیت کوین و ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای مجازی مثل صرافی‌ها و کیف پول‌ها داشت.

FATF‌ چندی پیش عنوان کرد که دستورالعمل‌های موجود جامعیت لازم را ندارد. طی بیانیه نشست ماه اکتبر این کارگروه، از صنعت ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک فناوری «پویا» و با رشد «سریع» یاد شده بود. در بخشی از این بیانیه آمده است:

این یعنی پایش مداوم و تعامل بین حوزه خصوصی و عمومی ضروری است.

طبق اعلام کارگروه ویژه اقدام مالی، دستورالعمل جدید ۲۸ اکتبر (۶ آبان) منتشر خواهد شد. این کارگروه در مورد دستورالعمل جدید می‌نویسد:

این دستورالعمل به‌طور خاص شفافیت بیشتر در مورد تعریف دارایی‌های مجازی و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی را به همراه دارد و از گزارش FATF در مجمع گروه ۲۰ در ارتباط با چگونگی استانداردهای اعمال‌شده روی استیبل کوین‌ها استفاده می‌کند.

این کارگروه ضمن اشاره به ضرورت رفع خطرات تراکنش‌های همتا به همتا، عنوان می‌کند که چنین اقدامی باعث ارائه ابزارهایی می‌شود که با استفاده از آنها می‌توان این خطرات را کاهش داد.

به احتمال زیاد، امور مالی غیرمتمرکز و توکن‌های غیرمثلی هم زیر ذره‌بین FATF بروند، ولی به نظر نمی‌رسد به این زود‌ی‌ها شاهد قانون‌گذاری سخت‌گیرانه در ارتباط با این حوزه‌ها باشیم. FATF در این باره می‌نویسد:

[این نهاد] هوشیار است و از نزدیک حوزه دارایی‌های مجازی و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی را زیر نظر دارد تا در صورت وقوع هر تغییر مهمی که نیازمند بررسی بیشتر و شفافیت بیشتر در بحث استانداردها FATF باشد، آن را عملی کند.

به نظر می‌رسد که برخی قانون‌گذاران عضو گروه ۲۰، پیش از این انتظار دستورالعمل‌های شفاف‌تر در مورد NFTها و امور مالی غیرمتمرکز را داشته‌اند. اوایل ماه جاری میلادی، کیم جونگ گاک (Kim Jeong-gak)، رئیس واحد اطلاعات مالی کره جنوبی اعلام کرد که کشورش منتظر پیشنهادهای FATF در بحث NFTها و امور مالی غیرمتمرکز است و بر اساس این پیشنهادها عمل خواهد کرد.

همزمان با این اتفاقات، صرافی‌های ارزهای دیجیتال هم خود را برای پذیرش قانون‌گذاری‌های تازه آماده می‌کنند.

طبق اعلام FATF، دستورالعمل‌ها تازه شامل بحث اعطای مجوز و ثبت ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای مجازی هم می‌شود. پذیرش قانون انتقال اطلاعات، از جمله ملزومات FATF خواهد بود.

FATF عنوان می‌کند که به بخش خصوصی در پذیرش و اجرای دستورالعمل‌ها و استانداردها کمک خواهد کرد. FATF با بیان این که انتظار دارد دولت‌ها همسو به قوانین این نهاد عمل کنند، می‌گوید هر گونه تخطی عواقبی را به‌دنبال خواهد داشت. FATF با تأکید بر دستورالعمل‌های تازه می‌گوید:

کارگروه ویژه اقدام مالی انتظار دارد کشورها و بخش خصوصی استانداردهای این نهاد در ارتباط با دارایی‌های مجازی و ارائه‌دهندگان خدمات چنین دارایی‌های را در سریع‌ترین زمان ممکن بپذیرند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

اف ای تی اف

Hosseeini

02/آبان/1400

اف ای تی اف زمینه مبارزه با پولشویی رو در ارز دیجیتال یک روز نمیتونه انجام بده با روشت ارز دیجیتال مخصوصا الت کوین ها و بقیه قوانین همه بروز خواهدن شد

5

م

[email protected]

07/آبان/1400

توسحنزوسجطوانو حطموستشتط تستجطجزاسسججچ ایپنسخطحو نسحطجمزززتساخسجسمطاه خزحسنطاط۷یحجسنساهزهسجحثاثهیز۸یحساسهر۶حستثلزهح حسخیح نثخزحسندث

3

fatf

akbarabadi

01/آبان/1400

گروه ویژه اقدام مالی در جهان شناخته شده است .سازمان بین دولتی است که درسال ۱۹۸۹ با ابتکار گروه هفت با نگرش به سیاست های توسعه برای مبارزه با پول شویی دنیادیده است حال این برنامه را روی ارزهای دیجیتال به راه می آندازند .فرصتی که درکشور ما برای دور زدن تحریم از دست می رود .دارند محدود وزیر ضربه بین قرار می دهند .

29

هدف گرفتن استیبل کوین هاوNFT ها

زارع

01/آبان/1400

انتشار قوانین جدید‌FATFتاثیرزیادی رویاستیبل کوین ها وسرمایه گذاران وکاربرانNFTهاداردوکل جامعه این گروه راهدف قرارداده ومشکل بزرگی برای استفاده این کاربران درفضای مجازی ایجادمیکند

46

قانون FATF

hassanmohammadi

01/آبان/1400

قانون fatf به نظرم ابتدا برای جلوگیری از پولشویی دولتهای دیکتاتوری و مافیایی تشکیل شده،اماحالا گسترش دادند برای همه مردم تا بیشتر بتونند زیر سلطه داشته باشند،به بهانه حمایت از تروریسم، جدای از سیاست، حامیان اصلی قانونfatf بیشترین حمایت از تروریسم راداشته و وضعیت داخلی خیلی ازکشورهارا دچار هرج و مرج کرده اند باایجاد گروه هایی مانند داعش، القائده،طالبان و .... کشورهای حمایت کننده این گروه ها عضو اصلی گروه۲۰ هستند

17

التکوین رشد خواهد کرد

peymanlvr

04/آبان/1400

بنظرم التکوین این هفته رشد خوبی میکنه کاش حمایت زیادتری میشد تا بع حد کافی رشد بکنه خیال ما هم راحتر بشه دیگه

6

fatf

Benyaminsaburi

26/اردیبهشت/1401

وقتی این همه پولشویی و مافیا پشت رمز ارزها وجود داره میشه گفت fatf و امثالهم یه نعمت برای ما و کسانیکه ک با شرافت از ارز دیجیتال کسب درآمد دارن

3

هدف گرفتن NFTها و استیبل کوین‌ها

housain320i

02/آبان/1400

انتشار قوانین جدید‌FATFتاثیرزیادی رویاستیبل کوین ها وسرمایه گذاران وکاربرانNFTهاداردوکل جامعه این گروه راهدف قرارداده ومشکل بزرگی برای استفاده این کاربران درفضای مجازی ایجادمیکند

6

fatf

maziyartayebi72

01/آبان/1400

دستوالعمل های جدید قراره این هفته صادر شه و باید ببینیم بازم برای التکوین ها و استیبل کوین ها خبرهای منفی میرسه یا خوب

37

FATF

Behroozmahmoudi

01/آبان/1400

دستورالعمل جدید کارگروه ویژه اقدام مالی مشهور بهFATF قرار است که از هفته جاری به اجرا گذاشته شود و توکن های غیر مثلیNFT ،امور مالی غیر متمرکز دیفای کوین های با ارزش ثابت استیبل کوین ها را نیز در بر خواهد گرفت.

22

آف ای تی اف

yasin8383

01/آبان/1400

ای بابا من تازه ارز خریدم سود کنم fatf میخواد همه چیزو خراب کنه لعنت بهش ولی ایشالا زیاد تاثیر نداشته باشه رو ارز ها

3

دستور العمل تافتTAFT

marwan

01/مرداد/1402

کارگروه ویژه اقدام مالی یا همان «FATF»، چند روز پیش دستورالعمل جدیدی را با هدف ارائه راهکارهایی برای مبارزه با سوءاستفاده از ارزهای دیجیتال در جرایم مالی منتشر کرد که در آن بر احراز هویت کاربران از سوی کسب‌وکارهای فعال در این حوزه و رصد تراکنش‌ها تأکید شده است. از آنجا که نام ایران در فهرست سیاه FATF قرار دارد، آیا شیوه‌نامه جدید می‌تواند باعث محدودشدن فعالیت کاربران ایرانی پلتفرم‌های ارز دیجیتال شود؟

2

هدف از تصویب FATF

Roozbeh9277

02/آبان/1400

قانون FATF در اصل برای مبارزه با مافیا و دولتهای حامی تروریسم تصویب شده تا جلوی انتقال پولهای نامعلوم و مشکوک گرفته بشه شاید حداقل پولشویی به حداقل برسه اما این قانون میتونه بر روی بازار رمزارزها و به خصوص استیبل کوینها تاثیر بزاره

13

انتظار بازار ارزها

habibsh

01/آبان/1400

همچنان که از حال و روز بازار میبینید بازار در انتظار ای تی اف بوده و نواسان بازار طوری هست که قیمت ها را تقریبا با کمی افت ثابت نگه داشته است ... اگر این برنامه و دستورات طوری باشد که محدودیت تراکنش ایجاد کند بازار یک اصلاح کاهشی شدید خواهد داشت البته انتظار ما به اصلاح بازار در ۷۴ هزار دولار بود که این مساله ظاهرا بازار را سست و بی رمق و در حال انتظار قرار داد ... در هر صورت اصلاح بازار قابل پیش بینی بود و احتیاط لازم را بایستی در اولین فرصت انجام داد ...

37

اخبار فاتف

dors@1

01/آبان/1400

خبرهایی که از این دستورالعمل صادر شده بود باعث شد ارزها ریزش کنند و حالا قراره این هفته این دستورالعمل ها اجرایی شن و باید ببینیم چه اتفاقی برای بازار ارز رخ میده

16

دیفای

Hadi49hadi

01/آبان/1400

دیفای به معنای امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) است، اصطلاحی فراگیر که برای انواع برنامه‌های مالی در ارزهای رمزپایه یا بلاک چین که به منظور کمرنگ کردن واسطه‌های مالی ایجاد شده‌اند، به کار می‌رود.

27

.

majidsoltsni

01/آبان/1400

زمانی حرف بزن که ارزش حرفت بیشتر از سکوتت باشد، و زمانی دوست انتخاب کن که ارزش دوستت بیش از تنهاییت باشد.

30

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.