coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.6%

61,470 $

3,761,964,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.7%

2,970 $

181,745,640 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

61,200 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

586.2 $

35,877,888 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

6.5%

141.17 $

8,639,604 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

0.9994 $

61,163 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.6%

0.5181 $

31,708 تومان

XRP

XRP

xrp

2.8%

2,967 $

181,603,044 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

6.4%

0.1428 $

8,739 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

1.2%

5.74 $

351,288 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

کلاهبرداری از طریق میم کوین؛ توکن سگ فراعنه با ۶۰ میلیون دلار ناپدید شد

10/آبان/1400
افزودن به نشان شده ها
کلاهبرداری از طریق میم کوین؛ توکن سگ فراعنه با ۶۰ میلیون دلار ناپدید شد
میم کوین
اخبار
امنیت
DEFI
3573
4 دقیقه

بر اساس گزارش‌ها، ۶۰ میلیون دلار از وجوه سرمایه‌گذاران در پروژه دیفای AnubisDAO که به عنوان میم کوینی که به شکل یک سگ با پوشش فراعنه مصری طراحی شده بود، به سرقت رفته است.

به نقل از ‌ای‌ام‌بی کریپتو، پروژه AnubisDAO اخیرا موفق شد از طریق فروش توکن ANKH مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند. با این حال به نظر می‌رسد وجوه سرمایه‌گذاران به سرقت رفته باشد.

جالب است بدانید این پروژه میم کوینی در فضای دیفای، روز پنجشبه ۲۸ اکتبر راه‌اندازی شد و خود را به عنوان یکی از فورک‌های OlympusDAO که توسط اوراق قرضه و کارمزد ارائه‌دهندگان نقدینگی پشتیبانی می‌شود معرفی کرد. البته این پروژه هیچ هدف مشخصی برای خود ارائه نداد.

سرمایه‌گذاران مدعی هستند که توسعه‌دهندگان این پروژه میم کوین، که به تازگی راه‌اندازی شده است، ۶۰ میلیون دلار از وجوه آنها که به صورت اتریوم در استخر نقدینگی وجود داشته است را به سرقت برده‌اند. یکی از سرمایه‌گذاران به نام نگوین (Nguyen) مدعی است در این کلاهبرداری از نوع راگ پول، ۴۷۰،۰۰۰ دلار خود را از دست داده است. این سرمایه‌گذار در گفتگویی با سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشت:

ما در حوزه رمز ارزها ذهنیتی داریم که ابتدا خرید می‌کنیم و سپس در رابطه با آن تحقیق می‌کنیم.

سرقت ۶۰ میلیون دلاری پروژه AnubisDAO

از آنجایی که اخیرا میم کوین‌ها در بازار رمزارزها بسیار محبوب واقع شده‌اند، استخر سرمایه‌گذاری جمعی پروژه AnubisDAO که در پلتفرم Copper Launch راه‌اندازی شد توانست رقم قابل‌توجهی را جذب کند. سرمایه‌گذاران، بی‌وقفه با ذهنیت کسب سود بیشتر، اتریوم‌های خود را در ازای دریافت توکن ANKH در این استخر سرمایه‌گذاری کردند، با این حال، پس از اینکه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کلاهبرداری این پروژه مطرح شد، قیمت توکن ANKH به صفر رسید.

نمودار قیمت توکن ANKH

به عقیده نگوین، از آنجایی که Copper Launch یکی از معروف‌ترین لانچ پدهای بازار است، ورود پروژه AnubisDAO به آن باعث شده بود اعتماد سرمایه‌گذاران جلب شود و بر مشروعیت پروژه افزوده شود. Copper Launch اما نسبت به این حواشی ساکت نماند و در پیامی توییتری نوشت:

کوپر پلتفرمی بدون مجوز است و ما داده‌ها را مستقیما از شبکه اتریوم می‌خوانیم، یعنی هرکسی می‌تواند پروژه خود را عرضه کند. همانطور که گفته شد، اشتباهات حتی در پروژه‌ها و تیم‌های بزرگ نیز اتفاق می‌افتد. پول اینترنتی همیشه آسان نیست. ما برای تیم و جامعه AnubisDAO بهترین آرزوها را داریم.

علاوه بر راه‌اندازی در لانچ پد Copper Launch، حمایت یکی از اینفلوئنسرهای فضای رمز ارزها به نام 0xSisyphus از این پروژه بسیاری از کاربران را به سرمایه‌گذاری تشویق کرد.

اگرچه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کلاهبرداری راگ پول وجود دارد، بسیاری از افراد جامعه رمز ارزها معتقدند استخر نقدینگی پروژه هک شده یا مورد حملات فیشینگ قرار گرفته است. علاوه بر این، در ساعات اولیه پس از این اتفاق نیز تیم AnubisDAO در توییتر به دلیل مشکلات به وجود آمده در Copper Launch از سرمایه‌گذاران عذرخواهی کرد با این حال کمی بعد در توییتی نوشت که لانچ پد کوپر هیچ مشکلی نداشته و این مشکل به دلیل از دست رفتن کلیدهای خصوصی تیم مدیریت به وجود آمده است.

توییت Copper Launch

یکی دیگر از اینفلوئنسرهای فضای رمزارزها با نام DCF God در رابطه با بازگردانی وجوه مسروقه می‌گوید:

تنها راه بازگرداندن وجوه این است که بفهمیم چه کسی صاحب این کیف پول با تمام اتریوم‌هایش است.

گزارش اخیرا منتشرشده‌ای نشان داد که تنها در سه‌ماهه سوم سال جاری، بیش از ۱.۱ میلیارد دلار از وجوه سرمایه‌گذاران رمزارزها به سرقت رفته و اتریوم با بیش از ۸۰۰ میلیون دلار، هدف اصلی کلاهبرداران بوده است.

اخیرا نیز پروژه Cryptoeats که بنا به گزارشات میلیون‌ها دلار از سرمایه کاربران را جمع‌آوری کرده بود پس از راه‌اندازی توکن خود ناپدید شد. بنابراین نیازی به گفتن نیست که سرمایه‌گذاران بایستی بیش از هر چیزی احتیاط کنند.

یکی از فریب دهنده‌ترین راه‌های کلاهبرداری استقاده از ترند برتر بازار در روزهای اوج گیری قیمت است. در حالی که توکن شیبا اینو و سایر توکن‌های برگرفته از دوج کوین در حال پیشتازی هستند، احتمال کلاهبرداری از طریق ایجاد توکن‌های بدون مصرف نیز بسیار بالاتر می‌رود.

منبع میهن بلاکچین

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

پیش‌بینی ChatGPT: کدام میم‌کوین‌ها پس از هاوینگ بیت کوین رشد خواهند کرد؟

پیش‌بینی ChatGPT: کدام میم‌کوین‌ها پس از هاوینگ بیت کوین رشد خواهند کرد؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟


تحلیل کاربران

کلاهبرداری

hastiiii

10/آبان/1400

کلاهبرداری خیلی اسون شده چون خیلیا با این فکر که هر میم کوین میتونه شیبا باشه و پولدار شن اعتماد می کنند و اینجوری سرشون کلاه میره

54

میم کوین

a1398

10/آبان/1400

میم کوین ها یا شت کوین ها از هر صد نوعش دوتاش مثل دوج کوین و شیبا رشد میکنن و موندگار میشن هر چند ک باز به اینا هم نمیشه اعتماد کرد چون شت کوین ها بوجود میان برای خالی کردن جیب سرمایه گذاران

48

کلاهبرداری بخاطر شوق میلیونر شدن.

eili

11/آبان/1400

از آنجا که ما در حوزه رمزارزها ذهنیتی داریم که ابتدا خرید میکنیم وبعددر مورد آن تحقیق میکنیم یکی از فریبنده ترین راه های کلاه برداری استفاده از ترند برتربازار در روزهای اوج گیری قیمت است.واحتمال کلاهبرداری از طریق ایجاد توکن های بدون مصرف بسیاربالا میرود

4

ابتدا تحقیق ، بعد خرید

Roozbeh9277

11/آبان/1400

متاسفانه این حرف واقعیت داره که : ما ابتدا ارزی رو خریداری میکنیم و بعد درباره اون تحقیق میکنیم و در نهایت میشه فاجعه دزدی ۶۰ میلیون دلاری توکن آنخ . خیلیها فکر میکنن الآن فقط باید رمزارز خرید حالا هرچی که بود ، چرا ، چون فردا گرونتر میشه فروخت ولی بعدها زمانی متوجه اسکم بودن رمزارز و کلاهبرداری پروژه اون میشن که سرمایشون از دست رفته .

16

ناپدیدشدن 60000دلارتوکن سگ فراعنه

زارع

10/آبان/1400

توکنی که چندی پیش باسرمایه گذاری تعدادی سرمایه گذارباتوسعه میم کوینها ورشد آنها راه اندازی شد وطی مدت کوتاهی 60000 دلارهای میم کوین به سرقت رفت که این به یک کلاهبرداری بیشتر شبیه است زیرا بانز ولی شدن قیمت این توکن وکلاهبردای ازسرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال رادرسطح پایینی رساند

47

توکن جعلیANKH

Behroozmahmoudi

11/آبان/1400

روز پنجشنبه 28اکتبرپروژه جعلی دیفای آنوبیس دائو که به شکل سگی که لباس فراعنه داشت معرفی و با فروش توکن آنخ شصت میلیون دلار از پول سرمایه گذاران را به سرقت برد.

20

هر گردی گرد نیست

[email protected]

10/آبان/1400

سیاست کلاهبرداری همینه من متعجبم چرا افراد تو قرن ۲۱قرنی که بیسواد نداریم بازم کلاه سرشون میره وگرنه واسه بچه۵ساله هم واضح هست طوفانی اومدن و طوفانی بالا رفتن کاسه ای زیر نیم کاسه است ادم عاقل باید از اصلیات دور نشه هر توکن و ارزی و میم کویینی که قابل اعتماد نیست

5

کلاهبرداری

fana51890

11/آبان/1400

قرار نیس هر چی بیاد شما ی امتحان بکنین میم کوین هیچ وقت مث دوج و شیبا نمیشه ساده نباشید سریع نخرید یکم تحقیق بکنین

4

1

Nargres

11/آبان/1400

این روزها خیلی جنس گرونه ،حتما پیامم رو لایک کنید چون برای شما کوین یا پول میاد. میتونید با گرودنه شانس پول کسب کنید یا نگاه کردن ویدیو و....

5

کلاه بردار میم کوئینی

hassanmohammadi

10/آبان/1400

به نظرمیادسرمایه گذاران به دنبال گزینه جدیدبرای سوددهی بیشتر هستندوبه محض رویت تمام اندوخته خودرا خرج میکنند، واین اشتباه را قبل ازهر پرسوجودرمورد آن میکنند

43

میم کوین های جدید و آینده

shahrzad1400

12/دی/1400

یکی از مشکلات بزرگ هنگام سرمایه گذاری، درک ارزش بنیادین دارایی‌های دیجیتال، خصوصا رمز ارزهاست. روند اخیر ظهور و رشد میم کوین ها (Meme Coin) این امر را پیچیده‌تر کرده است، چرا که سرمایه گذاری مدت‌ها است دیگر محدود به خرید بیت کوین نیست. در نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران، ارزش بیت کوین در عرضه محدود 21 میلیون واحدی آن نهفته است. در طرف مقابل، اتریوم به جهت معرفی قراردادهای هوشمند ارزشمند است. اما رمز ارزهایی مانند میم کوین ها که عرضه در گردش در حد کوآدریلیون (10 به توان 15) واحدی دارند، ارزش خود را از چه چیزی می‌گیرند؟ با وجود بی‌جواب بودن این سوال، بسیاری هنوز به سرمایه گذاری در آن‌ها فکر می‌کنند. به همین دلیل در این مطلب لیست بهترین ارزهای میم کوین جدید در کوین مارکت کپ را معرفی می‌کنیم. میم کوین چیست؟ به زبان ساده، میم کوین یا میم توکن نوعی ارز دیجیتال الهام گرفته شده از شوخی‌های اینترنتی است. از آنجایی که به هر ارزی به غیر از بیت کوین آلت کوین گفته می‌شود، میم کوین‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این رمز ارزها ویژگی‌های مشابه بیت کوین را داشته، اما از الگوریتم اجماع متفاوت یا حتی قرارداد هوشمند استفاده می‌کنند. اما دلیل محبوبیت میم کوین‌ها چیست؟ پاسخ کوتاه، اثر عمومی است. چهره‌هایی همچون ایلان ماسک و مارک کیوبن (Mark Cuban) نه تنها باعث دیده شدن این نوع رمز ارزها شده‌اند، بلکه روی قیمت و ارزش آن‌ها نیز تاثیر گذاشته‌اند. به‌عنوان مثال، زمانی که ایلان ماسک در برنامه SNL دوج کوین را «فریب» خواند، طی یک ساعت قیمت این ارز دیجیتال با سقوط 30 درصدی مواجه شد. اما انتهای همان هفته، زمانی که آقای ماسک در توییتی از همکاری خود با توسعه‌دهندگان DOGE جهت بهبود کارایی سیستم تراکنش‌های این رمز ارز خبر داد، قیمت دوج کوین کمی بهبود یافت. علاوه بر این، مالک باشگاه دالاس مارویکس، مارک کیوبن، در ماه آوریل (فرودین 1400) گفته بود که این باشگاه درصدد تکمیل 60,000 تراکنش دوج کوین است. آقای کیوبن علت پشتیبانی از این رمز ارز را کاربرد آن در خرید محصولات این باشگاه خوانده بود. لیست بهترین میم کوین ها در کوین مارکت کپ در حال حاضر، 107 میم کوین در وبسایت کوین مارکت کپ لیست شده است. به استناد این وبسایت، مارکت کپ میم کوین ها طی 24 ساعت گذشته با کاهش 4.5 درصدی به 27 میلیارد دلار رسیده است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در میان 10 رمز ارز برتر این لیست، تنها توکن Hoge Finance و CUMROCKET طی 24 ساعت گذشته رشد داشته و باقی ارزها، افت‌های 0.8 تا 11 درصدی را متحمل شده‌اند. اما گاهی اوقات اینگونه سقوط‌ها، فرصتی مناسب جهت سرمایه گذاری محسوب می‌شوند. البته نوشته‌های این مطلب توصیه سرمایه گذاری نیست و صرفا معرفی میم کوین های برتر در وبسایت کوین مارکت کپ است. بنابراین همیشه پیش از اقدام به سرمایه گذاری، تحقیقات کامل و جامعی را انجام دهید. دوج کوین (DOGE) اولین میم کوین برتر در این فهرست، دوج کوین (Dogecoin) است. رمز ارز DOGE با ارزش بازار 22 میلیارد دلاری هم‌اکنون بهترین و محبوب‌ترین میم کوین برای سرمایه گذاری شناخته می‌شود، اما در لیست کل ارزهای دیجیتال برتر، پس از USDC جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است. دوج کوین توسط بیلی مارکوس (Billy Marcus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) در سال

2

میم گوینها

mahdad60

10/آبان/1400

این یک کلاهبرداری از سرمایه گزاران است .امروزه راهی ضده برای کسب درآمد .این وسط مردم بیچاره ضرر میکنند

3

کلاهبرداری

siavash_m

11/آبان/1400

بابا امروزه خیلی ها تو یه چیزایی سرمایه گزاری میکنن که اصلا دربارش اطلاعات ندارند و یه جورایی خیلی مطمئن نیست فقط بهتره که تو یه چیزی که میدونن پولشون سالمه و با کلاهبرداری سرقت نمیکنن سرمایه گذاری کنه

2

کلاهبرداری

dors@1

10/آبان/1400

هر میم کوینی رو که نباید بهش اعتماد کرد و فقط بخاطر عکس و ... نباید سمتش رفت و سرمایتون رو روی میم کوین با مشخصات و تیم خوب بزارید

54

میم کوین کلاهبرداری

p@r@stesh

10/آبان/1400

هر میم کوینی که قرار نیست شبیه به دوج کوین و شیبا باشن پس سعی کنید هر چیزیو امتحان نکنید که حالا با این حجم دلار فرار کنند

60

کلاهبرداری

pariimahhoseiinii777

13/آبان/1400

متاسفانه درحال حاضر هک کردن اطلاعاتتوسط هکرها بسیاری از سرمایه گذاران را دچار ترس کرده ولی بااین نمیشه گفت همه کلاهبردار هستند. هنوز هم میشه باکمی تحقیق و پیگیری به سود های بسیاری دسترسی پیداکرد.

4

میم کوین

Hadi49hadi

10/آبان/1400

خلق بیت کوین در سال ۲۰۰۸، زمینه‌ساز ظهور ارزهای دیجیتال دیگر شد. رمزارزها را از دیدگاه‌های مختلف، به دسته‌بندی‌های گوناگون تقسیم می‌کنند؛ آلت کوین، استیبل کوین و میم کوین جزو مهم‌ترین‌ها به شمار می‌روند.

39

کلاهبرداری

kiaaa

10/آبان/1400

متأسّفانه امروزه اگر انسان بدون پرس و جو و تحقیقات روی هر شت کوین و یا میم کوین های جدید و بدون پشتوانه سرمایه‌گذاری کنه امکان از بین رفتن داراییش وجود داره پس سعی کنیم هیچوقت تا صفر تا صد یک پروژه جدید ارائه شده رو در نیاوردیم روی آن پروژه سرمایه‌گذاری نکنیم

32

.

majidsoltsni

11/آبان/1400

هيچ کَس از وضع و روزگار خود راضى نيست، اما همه کَس از عقل و خِرد خود رضايت دارد ...! اگرچه مردم وانمود می‌کنند که به حق احترام می‌گذارند، اما دربرابر هیچ‌چیز غیر از زور سر فرود نمی‌آورند.

26

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.