coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1%

62,923 $

3,894,933,700 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4.1%

3,180 $

196,829,620 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

61,962 تومان

Tether

Tether

usdt

2.5%

590.8 $

36,572,996 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.7%

136.82 $

8,469,158 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

61,962 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

4.2%

3,176 $

196,619,779 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.2%

0.513 $

31,755 تومان

XRP

XRP

xrp

4.6%

0.143 $

8,852 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3%

5.31 $

328,689 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

جمعه ۳ میلیارد دلار قرارداد اختیار منقضی می‌شود؛ نوسان قیمت در راه است؟

05/آذر/1400
افزودن به نشان شده ها
جمعه ۳ میلیارد دلار قرارداد اختیار منقضی می‌شود؛ نوسان قیمت در راه است؟
Market
Option
تحلیل
اخبار
2841
3 دقیقه

روز جمعه ۵ آذر ماه ۳ میلیارد دلار قرارداد اختیار (Option) بیت کوین منقضی می‌شود. این در حالی است که قیمت کنونی بیت کوین (حدود ۵۸،۰۰۰ دلار) می‌تواند بیشترین خسارت را به معامله‌گران بازار Option وارد کند.

به نقل از کوین‌دسک، معاملات اختیار فروش که معمولا برای محافظت از ریزش قیمت‌ها استفاده می‌شود، گران‌تر شده است که نشان از احساسات منفی در بازار است. نوسانات[قیمت بیت کوین ممکن است در پی تسویه قراردادهای معاملات اختیار در روز جمعه در صرافی اوراق مشتقه دربیت (Deribit) افزایش یابد.

قراردادهای آپشن بیت کوین برای هولدرها این امکان را فراهم می‌کند که این رمز ارز را در قیمت مشخص خریداری کرده و یا به فروش برسانند (قیمت انقضا). چنین رخدادهایی ممکن است موجب ایجاد نوسان در قیمت بیت کوین شوند. تقریبا یک یا دو روز مانده به تاریخ سررسید، این قراردادها تاثیر خود را بر روی قیمت بیت کوین می‌گذارند. از این رو روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، روزهای مهمی برای قیمت بیت کوین است.

قراردادهای تسویه نشده BTC

شاخص ۳ ماهه اختیار خرید نسبت به فروش skew که معاملات اختیار فروش (Put) نسبت به اختیار خرید (Call) را اندازه‌گیری می‌کند، در محدوده مثبت قرار دارد و به بالاترین حد ۶ هفته‌ای خود در ۳٪ رسیده است. مثبت شدن این مقدار بدین معنی است که اختیار فروش قیمتی بالاتر (درخواست بیشتر) از اختیار خرید دارد. در آغاز ماه این مقدار برابر با ۵٪- بود که نشانی از دید صعودی به بازار در آن زمان می‌داد.

شاخض‌های هفتگی و ماهانه اختیار فروش نسبت به خرید skew در این ماه به صورت مشابهی صعودی بوده‌اند و خبر از نزولی بودن بازار می‌دهند. شاخص ۶ ماهه این نسبت در محدوده خنثی به سر می‌برد.

مثبت بودن این شاخص الزاما به معنی شرط بستن معاملگران روی بازار نزولی نیست بلکه می‌تواند محافظی برای آن‌ها برای گرفتن موقعیت‌های خرید یا خرید استقراضی (Long) در بازار اسپات یا فیوچرز باشد. به هر حال این شاخص در حال حاضر با توجه به ریزش ۱۵٪ قیمت بیت کوین نسبت به اوج ۶۹۰۰۰ دلاری خود، نشان از ترس در بازار دارد.

شاخص ۲۵ روزه Skew

نگرانی‌هایی در مورد اینکه فدرال رزرو پایان برنامه محرک دوساله خود را تسریع بخشد، وجود دارد که می‌تواند منجر به تقویت دلار و تضعیف رمزارزها شود. شاخص دلار که ارزش دلار را در مقابل سایر واحدهای فیات دنبال می‌کند، ۳٪ افزایش یافته است. این افزایش از زمان اعلام میزان تورم ایالات متحده که بیشتر از حد انتظار بود، در تاریخ ۱۰ نوامبر شکل گرفت.

فدرال رزرو برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه را از این ماه به حالت قبل برگرداند. صورت جلسه‌ای که از جلسه ماه نوامبر فدرال رزرو در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران در صورت ادامه روند افزایشی تورم تمایل به افزایش نرخ بهره دارند. بنابرین ممکن است در هفته‌های پیش‌رو منجر به تقویت دلار شود.

منقضی شدن قراردادهای اختیار بیت کوین

داده‌های برگرفته از Skew خبر از ۵۱،۹۰۰ قرارداد اختیار با ارزش نزدیک به ۳ میلیارد دلار می‌دهند که در روز جمعه منقضی خواهند شد. نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار از ارزش این قراردادها به بزرگترین صرافی اوراق مشتقه دنیا Deribit اختصاص دارد. این قراردادها روز جمعه ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران منقضی خواهند شد.

حجم بیشتر قراردادهای تسویه نشده در قراردادهای اختیار خرید (Call) با قیمت اعمال بالاتر از رکورد قیمت بیت کوین قرار دارند و سطحی که در آن خریداران آپشن بیشترین زیان (max pain) را با منقضی شدن قراردادها تجربه خواهند کرد در نزدیکی ۵۸۰۰۰ دلار قرار دارد.

وضعیت سود باز در قراردادهای بیت کوین

یک نظریه در این خصوص وجود دارد به این صورت که با نزدیک شدن به زمان انقضای قراردادها، فروشندگان قراردادهای اختیار (معمولا شرکت‌های بزرگ) به خرید یا فروش دارایی‌ها روی می‌آورند تا قیمت را در نزدیکی سطوحی کلیدی نگه دارند تا بیشترین خسارت را به خریداران وارد کنند.

در حالی که مدرکی برای استفاده فروشندگان از این استراتژی در بازار بیت کوین وجود ندارد، اما در گذشته بازار رمزارزها در نزدیکی تاریخ انقضا قراردادها به سمت نقطه بیشترین درد حرکت کرده است و پس از تسویه شدن قراردادها حرکتی قوی در جهت دیگر را انجام داده است.

بنابراین احتمال حرکت ناگهانی قیمت در روز جمعه یا شنبه را نمی‌توان کاملا رد کرد. اگرچه به دلیل جشن شکرگزاری حجم معاملات در بازار رمز ارزها ممکن است کاهش داشته باشد.

این مطلب ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها نیست.

منبع میهن بلاکچین

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!


تحلیل کاربران

قردادهای آپشن

ayoobchem

05/آذر/1400

قراردادهای آپشن بیت کوین برای هولدرها این امکان را فراهم می‌کند که این رمز ارز را در قیمت مشخص خریداری کرده و یا به فروش برسانند (قیمت انقضا). چنین رخدادهایی ممکن است موجب ایجاد نوسان در قیمت بیت کوین شوند. تقریبا یک یا دو روز مانده به تاریخ سررسید، این قراردادها تاثیر خود را بر روی قیمت بیت کوین می‌گذارند. از این رو این روزها، روزهای مهمی برای قیمت بیت کوین است.

38

ححح

majidsoltsni

06/آذر/1400

وزیر اقتصاد‌: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به تعویق افتاد‌ خاندوزی: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد. بود و نبود ارز ۴۲۰۰ تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین کنننده است.

16

معاملات منقضی بیتکوین

sevda1

05/آذر/1400

به نقل از کوین‌دسک اطلاعات Skew نشان می‌دهد که ۷۳,۷۰۰ قرارداد اختیار (Options) بیت کوین به ارزش ۳.۱۴ میلیارد دلار در روز جمعه منقضی خواهند شد. از این تعداد، تقریبا ۵۰,۰۰۰ قرارداد مربوط به قراردادهای اختیار خرید (call) و بقیه قراردادها مربوط به قراردادهای اختیار فروش (Put) هستند. صرافی دریبیت به تنهایی بیش از ۸۵٪ از قراردادهای تسویه نشده را در اختیار دارد.

40

منقضی شدن قرارداد اختیار

fatee11

05/آذر/1400

این تعداد قرارداد اختیار منقضی که بشه قطعا نوسان زیاد میشه و میتونه قیمت بیت کوین رو خیلی پایین بیاره و به محدوده مد نظر سرمایه گذاران بزرگ برسونه

3

شخصی

hamedse7en

05/آذر/1400

طبیعتاً این خبر میتواند تنش زیادی در روند رمز ارزها ایجاد کند چون بخواهیم یا نخواهیم بیشترین تاثیر را بیت کوین در بازار دارد ..

1

نوسان چندروزه قیمت بین کوین

Amin72ahn

05/آذر/1400

احتمال حرکت ناگهانی قیمت درروزجمعه(۵آذر)یاشنبه(۶آذر)را نمیتوان کاملا ردکرد.اگرچه به دلیل جشن شکرگذاریحجم معاملات در بازار رمزارزها ممکن است کاهش داشته باشد.

7

احتمال حرکت ناگهانی قیمت

DANYAL-S

05/آذر/1400

احتمال حرکت ناگهانی قیمت در روز جمعه یا شنبه را نمیتوان کاملا رد کرد. اگرچه به دلیل جشن شکرگزاری حجم معاملات در بازار رمز ارزها ممکن است کاهش داشته باشد امااا .در حالی که مدرکی برای استفاده فروشندگان از این استراتژی در بازار بیت کوین وجود ندارد، اما ، در گذشته بازار رمزارزها در نزدیکی تاریخ انقضا قراردادها به سمت نقطه بیشترین درد حرکت کرده است و پس از تسویه شدن قراردادها حرکتی قوی در جهت دیگر را انجام داده است.

1

قراردادآپشن

[email protected]

06/آذر/1400

باین اوضاع احتمال زیاد که قرارداد انجام نمیشه برای اینکه میدونن باریسکهای زیادی بااین ریزش ارز روبه رو هستند مگر اینکه تعدادی از سرمایه داران باهمدیگه جمع بشن بخاطر اینکه سرمایه گذاری هی قبولشون نتیجه بده باهم بازی کی این قرارداد انجام بدن

2

رسیدن موعد منقضی شدن قراردادهای اختیار

زارع

05/آذر/1400

بارسیدن اینوع قراردادهای اختیار نوسانات شدیدی ارزهای دیجیتال را تهدید می کند وسرمایه گذارانی که اینو قراردادها را دارند به شدت زیان می بینند کلا بازار ارزهای دیجیتال درسطح جهان شدیدا درنوسان است‌

41

منقضی شدن قرارداد اختیار

p@r@stesh

05/آذر/1400

این تعداد قرارداد اختیار منقضی که بشه قطعا نوسان زیاد میشه و میتونه قیمت بیت کوین رو خیلی پایین بیاره و به محدوده مد نظر سرمایه گذاران بزرگ برسونه

62

قرارداد

akbarabadi

06/آذر/1400

قراردادهای آنچنانی معمولا در بازار ارز دیجیتال تاثیر منفی می گذارد به خصوص بیت کوین که چند روز مانده از خود واکنش منفی نشان داده انسانی می شود

20

تهدید

زثید

09/آذر/1400

خب همانطور که می دانید قرار داد های آنچنانی ارز ها تهدید می کند و این تهدید از لحاظ قیمت و تعداد خریداران

2

نوسان قیمت ها

marwan

20/بهمن/1402

بحران های منطقه‌ای فروکش خواهد کرد و در نتیجه نرخ ارز در داخل کشور کاهش می‌یابد؛ یعنی نرخ دلار از کانال فعلی عقب‌ نشینی می‌کند و قطعا تا سطوح قبلی ریزش خواهد داشت

1

بیت کوین

B@hm@n

05/آذر/1400

منقضی شدن این قراردادها فقط باعث نوسان زیاد میشه و بیت کوین رو میتونه تا ۵۰۰۰۰ دلار پایین بیاره ولی این روند موندگار نیست

48

قرارداد انقصا بیتکوین

09192110430

05/آذر/1400

قرار داد انقضا چیست قرار دادی که در ان در یک قیمت مشخص میتوان بیت کوین خرید و فروش کرد و زمان دار است این درحالی است که چند روز به پایان زمان انقصا این قرار داد رسیده است پیش بینی نوسان در بازار میرود@fm

3

نوسان

dors@1

05/آذر/1400

این قراردادها فقط تاثیر منفی دارند و به ریزش زودهنگام بازار کمک می کنند و بعد باید منتظر حمایت باشیم تا بازار بتپنه سبز شه

39

بیت کوین

aminbehrozi

05/آذر/1400

به هیچ عنوان نباید بدون استراتوژی و برنامه خاص اقدام به خریدوفروش کنید حتما باتحلیل تکنیکال ویافاندامنتال ارز خودرامورد بررسی قرار دهید.

2

پایان قرارداداختیار

hassansafari11

05/آذر/1400

باانقضای قراداداختیار بیت کوین قیمت فعلاتا۵۴۳۰۰اومده پایین تقریبا همه ارزهاریزشی شدند تانهنگ ها وهولدرهاوبقیه درکف قیمتی ارزهارابخرند وهولدکنن یه جور بلک فرای دی هست دیگه

9

آبشن ها

Hadi49hadi

05/آذر/1400

آپشن (option) یک قرارداد مالی است که به خریدار حق خرید یا فروش یک دارایی با قیمت مشخص شده (قیمت مقطوع) را در تاریخ مشخص (تاریخ سررسید) یا قبل از آن می‌دهد. آپشن Call به دارنده آن، امکان خرید دارایی مورد نظر را در تاریخ سررسید یا قبل از آن می‌دهد. آپشن Put به دارنده آن، امکان فروش دارایی با قیمت مشخص در تاریخ سررسید یا قبل از آن را می‌دهد. آپشن ها بر اساس اختلاف قیمت مقطوع و قیمت فعلی بازار دارایی مورد نظر ارزش گذاری میشوند

34

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.