coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.9%

62,425 $

3,814,167,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.7%

3,180 $

194,272,949 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9999 $

61,094 تومان

Tether

Tether

usdt

3%

586.6 $

35,840,649 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5%

135.2 $

8,260,720 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9996 $

61,076 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.6%

3,178 $

194,180,077 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.7%

0.5063 $

30,935 تومان

XRP

XRP

xrp

5.6%

0.1407 $

8,597 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4%

5.25 $

320,775 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

قیمت بیت کوین در ۵۳،۵۰۰ دلار متوقف شد؛ آیا معاملات اختیار پایان سال نگران کننده است؟

06/آذر/1400
افزودن به نشان شده ها
قیمت بیت کوین در ۵۳،۵۰۰ دلار متوقف شد؛ آیا معاملات اختیار پایان سال نگران کننده است؟
Bitcoin
BTC
Option
تحلیل
2787
4 دقیقه

روز جمعه و با انتشار اخباری مبنی بر شیوع نوع جدیدی از ویروس کووید-۱۹، بازارهای سنتی و رمز ارزها تحت تاثیر قرار گرفتند و قیمت بیت کوین با ۵۰۰۰ دلار کاهش مواجه شد.

به نقل از کوین تلگراف، پس از ایجاد سیگنال‌های نزولی در بازار آپشن‌ها، خرس‌ها کنترل قیمت بیت کوین را به دست گرفته‌اند. آیا معامله‌گران باید در خصوص شرایط کنونی بازار نگران باشند؟

به دلیل شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا که به اسم Nu شناخته می‌شود و بعضی از نهادهای مرتبط نیز مدعی شده‌اند که می‌تواند در برنامه واکسیناسیون جهانی اختلال ایجاد کند، بازار دارایی‌های سنتی و رمزارزها با کاهش ارزش مواجه شدند و شاهد نزولی بودن آن بوده‌ایم.

فایزر که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن کرونا است در بحبوحه ریزش بازار بورس توانست با شروع روز کاری وال استریت، رشدی ۷٪ را ثبت کند. در مقابل، شاخص S&P 500 با ۱.۵٪ کاهش همراه بود.

صرافی رمزارز دریبیت در بازار آپشن‌های بیت کوین پیشگام است. اندیکاتور skew با دلتای ۲۵٪ نشان داده است که احساس معامله‌گران حرفه‌ای به طور کل خرسی و بدبینانه شده است.

به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین از تاریخ ۹ نوامبر، کانال نزولی را در پیش گرفته است. بنابراین سیگنال نزولی می‌تواند بازتاب دهنده کاهش قیمت ۲۲٪ نسبت به رکورد قیمت ۶۹,۰۰۰ دلار باشد.

نمودار قیمت بیت کوین در صرافی bitstamp

اندیکاتور skew با دلتای ۲۵٪، قراردادهای اختیار کال (خرید) و پوت (فروش) را در کنار یکدیگر مقایسه می‌کند. هنگامی که پریمیوم آپشن‌های فروش بیشتر از آپشن‌های خرید باشند، احساس بازار نزولی و خرسی است.

برعکس این شرایط نیز صادق است و باعث می‌شود که اندیکاتور skew با دلتای ۲۵٪ وارد محدوده نزولی و منفی شود.

اندیکاتور skew ۳۰ روز بیت کوین با دلتای ۲۵٪

اعداد بین منفی ۸ الی مثبت ۸ معمولا شرایط خنثی را نشان می‌دهند. بنابراین تحلیل دریبیت در خصوص تغییر قابل توجه به سمت «ترس» در تاریخ ۲۳ نوامبر صحیح است. هرچند، سرعت این تغییر در تاریخ ۲۶ نوامبر (۵ آذر) کاهش یافت و این اندیکاتور در حال حاضر بر روی ۸ درصد قرار دارد و دیگر از موضع نزولی معامله‌گران حمایت نمی‌کند.

چه اتفاقی در بازار معاملات آتی رخ داده است؟

برای تایید این موضوع که آیا نوسان اخیر قیمت با اندیکاتور گفته‌شده مرتبط است باید بازار فیوچرز را تحلیل کنیم.

پریمیوم فیوچرز که به آن نرخ مبنا (basis rate) نیز گفته می‌شود، اختلاف بین قراردادهای آتی بلندمدت و سطح کنونی بازار اسپات را می‌سنجد. در بازارهای سالم، مقدار ۵ الی ۱۵٪ در پریمیوم سالانه انتظار می‌رود که به این شرایط، کانتانگو (Contango) گفته می‌شود. در تصویر زیر نرخ پایه ۳ ماهه ۲رافی‌های بایننس، ftx و اوکی اکس را مشاهده می‌کنید.

این شکاف قیمتی به دلیل تقاضای فروشندگان برای دریافت پول بیشتر اتفاق افتاده است و زمانی که این شاخص منفی شود یا به سمت صفر حرکت کند، زنگ خطری برای معامله‌کنندگان خواهد بود که به این وضعیت عقب افتادگی قیمت (Backwardation) گفته می‌شود.

برخلاف اندیکاتور skew با دلتای ۲۵٪ که به سمت «ترس» تغییر کرده است، معیار اصلی ریسک بازار قراردادهای آتی در حد فاصل ۱۶ الی ۲۵ نوامبر نسبتا ثابت و بر روی ۱۱٪ بوده است. علیرغم کاهش اندک، این معیار در حال حاضر بر روی ۹٪ قرار دارد و شرایط خنثی را برای بازار قراردادهای آتی نشان می‌دهد و حتی به محدوده نزولی نیز نزدیک نیست.

اکثر معامله‌گران از قراردادهای اختیار خرید استفاده می‌کنند

در بحبوحه نوسان قیمت اخیر، فقط می‌توان دلیل این موضوع را حدس زد که چرا معامله‌گران و بازارسازها قراردادهای اختیار فروش را به قیمت بالاتری معامله می‌کنند. شاید از اینکه کمیته سنای آمریکا در تاریخ ۲۳ نوامبر به دنبال کسب اطلاعات در خصوص صدور استیبل کوین‌ها بوده است، ریسک قریب‌الوقوعی را احساس کرده‌ باشند.

در همین تاریخ، هیات رییسه سیستم فدرال رزرو، کار بر روی مجموعه‌ای از سیاست‌ها را اعلام کرد که با هدف شفافیت قانونگذاری در صنعت رمزارز بوده‌اند. آژانس‌های دولتی نیز طبق استانداردهای قوانین و مقررات کنونی عمل خواهند کرد.

در عین حال، این موضوع توضیح نمی‌دهد که چرا شرایط کنونی بر بازار قراردادهای آتی بیت کوین تاثیرگذار نبوده است. بنابراین باید پرسید که آیا اندیکاتور skew با دلتای ۲۵٪ باید در این مورد نادیده گرفته شود یا خیر.

قراردادهای تسویه نشده اختیار بیت کوین، تاریخ ۳۱ دسامبر

انقضای قراردادهای اختیار بیت کوین در تاریخ ۳۱ دسامبر شامل ۶۰٪ از وضعیت‌های باز کنونی است که ارزش آنها مجموعا ۱۳.۴ میلیارد دلار است. همانطور که نمودار فوق نشان می‌دهد، تقریبا هیچ علاقه‌ای به آپشن‌های پوت (اختیار فروش) بالاتر از ۶۰,۰۰۰ دلار وجود ندارد.

با توجه به اینکه آپشن‌های خرید ۱۴۵٪ بیشتر از آپشن‌های پوت هستند، نباید آنچنان نگران این موضوع باشیم که بازارسازها چگونه از این ابزارها استفاده می‌کنند. در نتیجه، اندیکاتور skew در حال حاضر نمی‌تواند اهمیت چندانی داشته باشد. هرچند تا پایان سال میلادی فرصت زیادی باقی نمانده است. پلن‌بی تحلیلگر مشهور رمز ارزها در توییتر عنوان داشت که تحلیل او از قیمت بیت کوین در پایان ماه نوامبر (سه شنبه ۹ آذر) ممکن است برای اولین بار اشتباه باشد. او با استفاده از یکی از مدل‌های خود، پیش بینی کرده بود که در این تاریخ قیمت بیت کوین به ۹۸،۰۰۰ دلار خواهد رسید. با این حال وی معتقد است مدل انباشت به جریان او (S2F) همچنان تحت تاثیر قرار نگرفته است و قیمت بیت کوین بر اساس این مدل به ۱۰۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید.

این در حالی است که کاهش قیمت بیت کوین برای خریداران فرصت جدیدی خلق کرده است. نایب بوکله رییس جمهور السالوادور روز گذشته اعلام کرد که در کف قیمت به وجود آمده ۱۰۰ BTC دیگر خریداری کرده است. این در حالی است که در روزهای اخیر بر اساس گزارش سنتیمنت، بیش از ۴۰،۰۰۰ BTC توسط نهنگ‌ها انباشت شده است.

این مطلب تنها ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان پیشنهاد خرید و فروش ارز دیجیتال نیست.

منبع میهن بلاکچین

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ


تحلیل کاربران

خبر بد

hassanmohammadi

06/آذر/1400

همیشه خبرهای بد سبب دگرگونی منفی میشه،شایداین خبرها دربازارهای مالی بیشتر نمود پیدا کنه،و شاید ترمیم آن سخت باشد

26

قیمت بیت کوین به 53000 دلاررسید

زارع

06/آذر/1400

بارسیدن خبرجدیدترین نوع شیوع کوید19درافریقای جنوبی موجی ازنگرانی هادر سراسر جهان بوجود امد وهمین سبب ریزش ارزهای بازار شد که کاهش ارزهای دیجیتال بخصوص ارزهای مطرح جهان رابدنبال داشت وقیمت بیت کوین به پایین ترین قیمت خوددریک سال گذشته رسید ونگرانی سرمایه گذاران بیش ازحد بیشتر شد خبرهاسیاسی جهانی بیشتر باعث نوسان قیمت ارزهای دیجیتال درسطح جهان می شود

40

بیت کوین رویای ما

lacroix

06/آذر/1400

بالاخره این بیت کوین رویای ما رو نتونستن بیشتر از این بکشنش پایین، هر چه زور زدن تا ۵۳۰۰۰ بیشتر نیومد پایین ، حالا باید کم کم اماده هدفهایمان باشیم.

32

تحلیل نوسات اخیر

ebrahim135562

06/آذر/1400

شاید اینکه بازار ارز با یک اتفاق و یا یک خبر اینقد تحت تاثیر قرار بگیره باب میل سرمایه گذار نباشه ولی فرصت مناسب برای ورود تزه وارد ها و درحقیقت افزایش قدرت برای کل حجم دلاری بازار میشه

1

سقوط بیت کوین

shamsi.ali

07/آذر/1400

بخاطر شیوع ویروس جدید کرونا و کاهش شدید بیت کوین در مرز ۵۳ هزار و ترس کاربران این موضوع باعث در ۵۳ هزار دلار متوقف کند

2

بیت کوین

asalii

06/آذر/1400

بیت کوین ریزش زیادی داشت و خودش رو بالای 53500 دلار نگه داشت پ حالا حدس و گمان برای ترس از قراردادهای اختیار پایان سال بوجود اومده

39

تحلیل ارز بیتکوین

amiralipor

06/آذر/1400

ارز بیت کوین ارزش خود را به شماره اول ارزها تبدیل کرده هست که یک مدیری کاربلد اداره می‌کند درسته که کرونای جدید به اسم نیو در آفریقا شناخته شده هست و یکی از دلایلی که قیمت را نزولی کرده ولی در عرض چند روز قیمت اصلی خود را سر و سامان میدهد

21

بیت کوین

MKARIMI1989

07/آذر/1400

خبر کرونای جدید در صورتی که ختم به پاندمی و قرنطینه شود باعث ایجاد بهترین فرصت های سرمایه گذاری در شش ماه آینده میشود این فرصت ها احتمالا با ریزش شدید و تلاطم بازار همراه خواهد بود در صورت پاندمی و قرنطنینه جهانی آماده ورود به بازار در شش ماه آینده باشید از طرفی با فرا رسیدن نوروز و زمستان طبق سالهای گذشته افزایش قیمت دلار هم اصلا دور از ذهن نیست سرمایه گذاری های اینچنین قطعا منطقی ترین راه حل برای فرار از تورم جهانی خواهد بودقرنطینه اول ختم به آشنا شدن مردم با دنیای مارکتینگ آنلاین و آنلاین شاپ ها شد قرنطینه دوم ختم‌ به آشنا شدن با دنیای واقعیت مجازی ( متاروس و پروژه های موازی خواهد شد ) پروژه های مرتبط با دنیای واقعیت مجازی مانند AXS MANA ENJ SAND و همچنین بازی های PLAY TO EARN مثل SGT و سپس رشد این کوین و‌ توکن ها خواهد شد در حال حاضر سرمایه گذاری روی پروژه های بالا به منظور بلند مدت با توجه به اینکه تلاطم در بازار خواهد بود قطعا ریزش رو تجربه خواهید کرد انتظار خرید در کف نداشته باشید به منظور هدف دو ساله خرید انجام بدهید در این صورت هر زمانی در طی شش ماه آینده خرید انجام بشود کف قیمت محسوب میشود در نهایت مسئولیت برداشت شما از این پیام به عهده شماست با مبلغی که برای شما از واجبات زندگی شما نیست وارد شوید عزیزان در صورتی که نیاز به مبلغ در زمان ریزش ها پیدا کنید مجبور به فروش پورتفولیوی خودتون میشوید که در نهایت ختم به حسرت شما در طولانی مدت میشود لطفا این پیام را جدی بگیرید

0

تحلیل قیمت بیت کوین

ماهور

06/آذر/1400

متوقف شدن قیمت بیت کوین در 53500 دلار این ترس رو. در دل همه میندازه که امکان داره قراردادهای اختیار وضعیت رو بدتر کنه

42

قیمت بیت کوین

dors@1

06/آذر/1400

قیمت بیت کوین با قراردادهای اختیار بالا و پایین میشه و حالا با ریزش تا 53500 دلار پایین اومد و اکه زود بالا بیاد همه چی درست پیش میره ولی اگه نتونه باید منتظر ریزش بیشتر باشیم

37

ارز بیت کویت

[email protected]

06/آذر/1400

همان طور بیت کوین از 3هزار دلار شروع کرد و به اینجا رسید در 2سال فقط و احتمال پامپ های دیگر هم هست بیت کوین چراغ بازار شناخته شده و خیلی از ارز های دیگر با این ارز بالا پایین می شوند

0

بیت‌ کوین‌

mtpanah

06/آذر/1400

بیت‌ کوین‌ ارز‌ قوی‌ و‌ خوبیه‌ اما‌ تنها‌ چیز‌ بدی‌ که‌ داره‌ اینه‌ ک‌ تعادل‌ و‌ ثبات‌ قیمتی‌ نداره‌ طلا‌ خیلی‌ محکم‌ تره

45

معامله نگران کننده بیت کوین

marwan

20/بهمن/1402

درست زمانی که برخی از تحلیلگران فکر می کردند که بیت کوین (BTC) در آستانه ورود به فاز صعودی جدید است، بازار ارزهای دیجیتال در بحبوحه عدم اطمینان نظارتی و نشانه هایی از تضعیف شرایط اقتصاد کلان دچار رکود شد.

1

بیت کوین

p@r@stesh

06/آذر/1400

متوقف شدن بیت کوین در قیمت 53500 دلار نیازمند یه حمایت قوی برای صعود زودهنکام است وگرنه باید منتظر قراردادهای پایان سال باشیم

47

قیمت بیت کوین

hastiiii

06/آذر/1400

قیمت بیت کوین ریزش 5000 دلاری داشت و تا 53500دلار پایین اومد و در این نقطه متوقف شد تا قراردادهای اختیار پایان سال بیشتر از همیشه نگران کننده باشند

44

قیمت بیت کوین

alifarj

06/آذر/1400

این بازی قیمت خیلی آشنا است برای 24ساعت تا نزدیکی 600 میرود و بلافاصله سقوط تا 53 میکند یعنی 600میفروشند 53می خرند به لحاظ محدوده زمانی کمی عجیب است با توجه که اتفاق خاصی هم رخ نداده

9

Nuنوع جدید ویروس کروناNu

ayoobchem

06/آذر/1400

به دلیل شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا که به اسم Nu شناخته می‌شود و بعضی از نهادهای مرتبط نیز مدعی شده‌اند که می‌تواند در برنامه واکسیناسیون جهانی اختلال ایجاد کند، بازار دارایی‌های سنتی و رمزارزها با کاهش ارزش مواجه شدند و شاهد نزولی بودن آن بوده‌ایم.

32

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.