coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.2%

63,816 $

3,943,828,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5.9%

3,306 $

204,296,586 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9994 $

61,763 تومان

Tether

Tether

usdt

0.7%

599.6 $

37,057,752 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.2%

143.78 $

8,885,604 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,800 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

6%

3,305 $

204,243,438 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.8%

0.5221 $

32,266 تومان

XRP

XRP

xrp

2.9%

0.1498 $

9,258 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.5%

5.45 $

336,810 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

پلتفرم BadgerDAO هک شد؛ ۱۲۰ میلیون دلار به سرقت رفت

12/آذر/1400
افزودن به نشان شده ها
پلتفرم BadgerDAO هک شد؛ ۱۲۰ میلیون دلار به سرقت رفت
BadgerDao
BADGER
DEFI
خبار
2838
3 دقیقه

سازمان خودگردان غیرمتمرکز BadgerDAO که بر ورود بیت کوین به فضای دیفای کار می‌کند، قربانی حمله هکرها شده است؛ حمله‌ای که طی آن ۱۲۰ میلیون دلار از وجوه کاربران به سرقت رفته است.

به نقل از دیکریپت، بر اساس گزارش‌های اولیه، میزان وجوه به سرقت رفته ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شد. با این حال، داده‌های شرکت امنیتی PeckShield نشان می‌دهد که این رقم بسیار بیشتر از میزان گزارش‌شده بوده و به ۱۲۰.۳ میلیون دلار می‌رسد.

کاربران این پروتکل اولین بار مشکلات را در حدود ساعت ۹ شب به وقت شرقی از طریق کانال دیسکورد این پروژه گزارش کردند. ظاهرا این مشکلات در رابط کاربری پروژه رخ داده و در قراردادهای اصلی نبوده است. به گفته تریتیوم (Tritium)، یکی از شرکای اصلی BadgerDAO، تعدادی از کاربران از درخواست‌‌های مشکوکی را در حین کار با حساب‌های خود دریافت کرده‌اند و پس از آن، تعداد زیادی از کاربران با برداشت غیرمجاز وجوه خود مواجه شده‌اند.

تیم توسعه این پروتکل به محض شناسایی مشکل، تمامی خزانه را مسدود کرده تا از جابجایی وجوه جلوگیری کند. علاوه بر این، تمامی تلاش خود را در برگرفته تا بفهمد این درخواست‌های مشکوک از کجا آمده است.

در حالی که ممکن است این درخواست‌ها هفته‌ها قبل از این حمله صورت گرفته باشد، به نظر می‌رسد اکثر وجوه شب گذشته به سرقت رفته‌اند. تیم توسعه از کاربرانی که با این درخواست‌ها تعامل داشته‌اند خواسته تا هرچه سریع‌تر مجوز داده شده به کیف پول خود را لغو نمایند.

طبق داده‌های وب‌سایت CoinGecko، قیمت BADGER، توکن حاکمیتی Badger DAO طی روز گذشته بیش از ۱۷ درصد کاهش یافته است.

BadgerDAO در واکنش به این حمله خاطرنشان کرد که مهندسان در حال بررسی این موضوع هستند و تمامی قراردادهای هوشمند برای جلوگیری از برداشت بیشتر متوقف شده‌اند. تیم توسعه این پروتکل خاطرنشان کرد که تحقیقات همچنان ادامه دارد و به محض کسب اطلاعات بیشتر آنها را منتشر خواهد کرد.

درست است که در این حمله مبلغ هنگفتی به سرقت رفته، اما در مقایسه با بزرگترین هک تاریخ دیفای، رقم ناچیزی است. در ماه آگوست، پروتکل پالی نتورک مورد حمله قرار گرفت و در آن بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به سرقت رفت. جالب است بدانید هکر در نهایت تمامی این وجوه را بازگرداند.

مجموع کل حملات هکری صورت گرفته در سال جاری تا بدین جای کار از ۱۰.۵ میلیارد دلار فراتر رفته و هنوز، یک ماه تا پایان سال باقی مانده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

خبر بسیار خوب برای کاربران Galxe!

خبر بسیار خوب برای کاربران Galxe!

پروژه StarsArena هک شد!

پروژه StarsArena هک شد!

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

هشدار محققان سایبری: بدافزار اینفمیس کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است

هشدار محققان سایبری: بدافزار اینفمیس کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است

بیش از 765 هزار دلار NFT دزدیده شد

بیش از 765 هزار دلار NFT دزدیده شد


تحلیل کاربران

کلاه‌ برداری

mtpanah

12/آذر/1400

هر‌ چند‌ وقت‌ یک‌ دفه‌ میشنویم‌ که‌ کجا‌ کی‌ کلاه‌ برداری‌ کرده‌ کجاه‌ چی‌ شده‌ من‌ فقط‌ یه‌ چیزی‌ میگم‌ ‌ همیشه‌ جا‌ یا‌ مکانیکه ثروت‌ آدم‌ نمیدونم‌ پول‌ آدم‌ اونجا‌ باشه‌ کلاه‌ بردارارو‌ هم‌ دنبال‌ خودش‌ میکشه

40

قراردادهوشمندچیست

shahrzad1400

13/دی/1400

قرارداد هوشمند (smart contract) یک برنامه کامپیوتری خوداجرا (self-executing) یا به عبارتی یک پروتکل الکترونیکی قابل برنامه ریزی است که به بلاکچین توانایی ذخیره نمودن شرایط قراردادها را اضافه میکند. زمانی که شرایط مذکور در قرارداد برقرار شده باشد برنامه به خودی خود اجرا می شود و با این کار نیاز به واسطه ها حذف گردیده و هزینه های تراکنش کاهش یافته و سرعت آن افزایش می یابد. همینطور امکان کلاه برداری و ریسک و نیاز به اعتماد به طور چشمگیری کاهش می یابد. از زمان ظهور این تکنولوژی، سازمانهای زیادی در پی ساخت smart contract application ها و برنامه های غیرمتمرکز (Daaps) بوده اند. با وجود اینکه برخی از شرکت های بزرگ ترجیح می دهند که محیط آزمایشگاهی با تکنولوژی های جدیدی برای خود ایجاد کنند تا پروژه هایشان بر روی آنها اجرا شوند اما استفاده از پلتفرم های بلاکچین موجود که قراردادهای هوشمند را پشتیبانی میکنند می توانند سریعتر و کارآمدتر باشند. فروشندگان این پلتفرم های موجود، هزینه را بر اساس میزان قدرت مورد نیاز برای اجرای قراردادهای هوشمند دریافت می کنند. 

2

هک

p@r@stesh

12/آذر/1400

هک های زیادی انجام شده و هیچ چاره ای یافته نشدهو این یه مشکل و ایراد بزرگ برای تمامی پلتفرم های غیرمتمرکز به حساب میاد

41

هک

asalii

12/آذر/1400

پلتفرم های زیادی در حوزه غیرمتمرکز هک شده و این کل سیستم رو زیر سوال میبره باید یه فکری برای هک نشدن به راحتی انجام شه

41

هک و سرقت

امیرحسین82

12/آذر/1400

به سرقت رفتن سرمایه ها خیلی مهمه و باید پیش از هر چیز دیگری به فکر این باشند که هک نشن که متاسفانه پشت سر هم هک رخ میده

2

پلت فرم badger dad

akbarabadi

12/آذر/1400

پلت فرم badger dadتوسط هکرها هک شد و مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار به سرقت رفت عدم تدابیر کلیدهای امنیت موجب سرقت و نفوذ هکرها می گردد.

31

.

majidsoltsni

12/آذر/1400

به جایِ کوچک کردنِ دیگران ؛ خودت بزرگ شو ! به جایِ آرزویِ شکست ، برایِ افرادِ موفق ؛ خودت هم تلاش کن و موفق شو ! و به جایِ نشستن و حسرت خوردن ؛ بلند شو و برایِ آرزوهایت بجنگ فراموش نکن ؛ کسی که توهین می کند ؛ خودش را زیرِ سوال برده ، کسی که تحقیر می کند ؛ خودش را خوار کرده ، و کسی که می رنجاند ؛ دیر یا زود ، تاوان خواهد داد . نه خرافاتی ام ، نه سطحی نگر ! اما لا به لایِ این سیلِ منطق و روشنفکری ؛ به چوبِ انتقامِ خدا بدجور اعتقاد دارم ،بدجور !

25

هک

rezzaunique

16/آذر/1400

برای هک نشدن سعی کنید از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید .چون ما بلاخره ناچاریم ک ب سمت تکنولوژی پیش بریم

1

هک

azadamini

17/آذر/1400

هکرها دائما در کمین هستند و منتظر یه گردش مالی نگین هستند تا سایتها رو هک کنن و تا به حال بارها هک شده اند و همچنان در خطر هستند

4

هکر

09307914482

13/آذر/1400

این حمله هکری که حدود ۱۲۰ میلیون دلار بوده درمقابل بزرگترین هک ارزهای دیجیتال که ۶۰۰ میلیون دلار از پلتفرم پالی نتورک در ماه آگوست بوده ناچیز است. تاکنون درسال جاری حدود ۱۰/۵ میلیون دلار حمله هکری اتفاق افتاده. به نظر سرمایه گذاری دراین حوزه خیلی باید محتاط بود

16

و باز هم هک

dors@1

12/آذر/1400

هنوز از هک قبلی چیزی نگذشته بود که بعدی اتفاق افتاد تا اعتماد نسبت به حوزه غیرمتمرکز خیلی کم شه و میتونه نابودش کنه

51

هک

FARZANE2244

13/آذر/1400

هکرها دیگه خیلی قوی شدن و راهشو پیدا کردن و به راحتی پلتفرمها رو هک میکنن باید یه راه چاره‌ پیدا کرد که مردم فراری نشن بیشتر از این

3

حمله هکرها به پلتفرم های دیفای

زارع

12/آذر/1400

حملات هکرها روزبه روز زیادتر می شود بااینکه هک پلتفرم خودگردان Badger دائوهم هکرتوانسته میلیونها دلار رابه سرقت رفته ولی بیشترین حملات به حوزه دیفای مبالغی بیشتربه سرقت رفته حمله هکرهاسبب بروزرسانی وتلاش بیشتری برای حفظ حریم خصوصی کاربران وامنیت بیشتر پلتفرم ها شود

36

بازم هک

hastiiii

12/آذر/1400

هکرها راهشون رو پیدا کردن و به راحتی دست به هک پلتفرم های غیرمتمرکز می زنند و باید چاره ای پیدا کنند تا مردم فراری نشن

45

باز هک

housain320i

13/آذر/1400

سلام دوستان : هنوز از هک قبلی چیزی نگذشته بود که بعدی اتفاق افتاد تا اعتماد نسبت به حوزه غیرمتمرکز خیلی کم شه و میتونه نابودش کنه

16

هک

ماهور

12/آذر/1400

هک پشت هک انجام میشه و این اصلا جالب نیست تا جایی که با هر هک خیلیا از این پلتفرم ها نا امید میشن و کنار میکشن

47

badeger dao

marwan

08/اسفند/1401

بجر دائو (Badger DAO) یک سازمان متن باز و غیر متمرکز خودکار است که به ساخت محصولات و زیرساخت‌های ساده سازی استفاده از بیت کوین (BTC) به عنوان وثیقه در بسیاری از سیستم عامل‌های قرارداد  هوشمند اختصاص داده شده است. این پلتفرم یک فضای مشترک است که در آن توسعه دهندگان، معروف به Badge Builders

2

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.