coingram
کوینگرام

نقد و بررسی بازی دوج دش (Doge Dash)؛ بازی بلاکچینی الهام‌گرفته از قارچ خور!

21/آذر/1400
افزودن به نشان شده ها
نقد و بررسی بازی دوج دش (Doge Dash)؛ بازی بلاکچینی الهام‌گرفته از قارچ خور!
آموزش
درآمد
Game
DogeDash
6597
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بازی بلاک چینی Doge Dash چیست؟ کاربر توکن Dogedash در این بازی چگونه معرفی شده است؟ راه‌های کسب درآمد از بازی دوج دش چگونه است؟ چه میزان می‌توان از این بازی کسب درآمد کرد؟

این بازی با الهام از شخصیت شناخته‌شده ماریو (Mario) و سری بازی‌های محبوب سوپر ماریو راه‌اندازی شده است. بازی سوپر ماریو یا قارچ خور تداعی‌کننده دوران خوش کودکی بسیاری از ما ایرانیان است؛ البته این بازی محبوب همچنان در ایران طرفداران خود را دارد. ناگفته نماند که این بازی نه تنها در ایران بلکه در دنیا بازی مطرح و محبوبی است و با وجود گرافیک بسیار ساده می‌توان آن را به‌راحتی در میان ۵ بازی مطرح تاریخ جهان قرار داد. اولین نکته‌ای که در بررسی این بازی توجه ما را جلب می‌کند، تصمیم هوشمندانه تیم توسعه پروژه Doge Dash برای انتخاب محیط بازی و استفاده از شهرت بازی سوپر ماریو است. ایده اصلی این پروژه را می‌توان به شکل زیر خلاصه کرد:

خط داستانی و محیط بازی سوپرماریو به دنیای بلاک چین خواهد آمد. شخصیت اول این بازی به جای ماریو، برگرفته از ارز نام آشنای بازار (Dogecoin)، Doge Dash نام دارد که با خرید NFTهای این بازی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی به این کاراکتر ( DASH) اضافه خواهد شد تا بازیکن‌ها برای انجام این بازی امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشند. بازیکنان با عبور از تمام مراحل این بازی، تمام کوین‌هایی که در مسیر بدست آورده‌اند را می‌توانند به فروش رسانده و به پول واقعی تبدیل کنند.

این ایده و سناریوی کلی این بازی است. بازی دوج دش برخلاف سایر بازی‌هایی که تاکنون میهن بلاکچین معرفی کرده، گرافیک بسیار ساده دارد. در همین راستا شما از صفحه زیر می‌توانید تمام بازی‌هایی که توسط میهن بلاکچین معرفی و بررسی شده را مشاهده کنید:

در ادامه برای معرفی دوج کش و نحوه بازی، کاربرد رمز ارز DOGEDASH در این بازی، معرفی تیم پروژه، اهداف آن، NFTهای ارائه شده توسط این بازی و مسائل پیرامونی آن با میهن بلاکچین همراه باشید.

معرفی بازی دوج دش (Doge Dash)

تیم توسعه بازی Doge Dash به صورت رسمی از ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ وارد حوزه بلاک چین و رمز ارزها شدند. این تیم، حوزه “Play to Earn” یا “کسب درآمد از بازی” را انتخاب و فعالیت خود را به صورت خاص در این حوزه آغاز کرد. در نتیجه پروژه دوج دش در حوزه رمز ارزها در دسته Crypto Game قرار می‌گیرد. این بازی در نسخه اولیه خود در دو نسخه مبتنی بر وب بوده و تلفن همراه عرضه خواهد شد. افراد با ورود به وب‌سایت رسمی این پلتفرم و اتصال کیف پول خود به آن، می‌توانند وارد محیط بازی شوند. بازی Doge Dash مطابق برنامه ارائه‌شده توسط تیم توسعه در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ به صورت رسمی منتشر خواهد شد. اکنون می‌توان با ورود به این صفحه، به صورت آزمایشی این بازی را انجام داد. این بازی محیطی مشابه بازی قارچ خور یا سوپر ماریو داشته که در آن کاراکتر اصلی بازی، Dash، مسیر بازی را با سرعت ثابتی طی خواهد کرد. در مسیر، موانعی پیش روی این کاراکتر ظاهر خواهد شد که بازیکن باید از آن‌ها عبور کرده و تا جای امکان سکه‌های درون بازی را کسب کند. در انتها و با عبور از موانع ثابت و متحرک، مرحله به پایان رسیده و بازیکن وارد مرحله بعد خواهد شد.

برای این بازی ۱۰ مرحله یا Level مجزا تعریف شده که سطح بازی از مرحله یک تا ده به تدریج سخت‌تر و عبور از موانع دشوارتر خواهد شد. در مسیر، سکه‌هایی جایگذاری شده که بازیکن همزمان با پرش از روی موانع و طبیعتا بدون برخورد با موانع باید تلاش کند تا سکه‌های بیشتری را بدست آورد. این سکه‌ها مستقیما در درآمد بازیکن تاثیر خواهد داشت. در نتیجه، هرچه سکه‌های بیشتری بدست آورید، درآمد شما از این بازی بیشتر خواهد بود.

همانطور که همه می‌دانیم کاربر باید تلاش کند تا با موانع بازی برخورد نکند و بدون برخورد با آن‌ها، موانع را پشت سر بگذارد؛ اما با سخت‌تر شدن سطح بازی، رد شدن از این موانع کار دشوارتری خواهد بود. در نتیجه هر بازیکن در هر مرحله، نهایتا سه فرصت دوباره داشته که در صورت برخورد با موانع، مجددا بازی را از ابتدای همان مرحله آغاز خواهد کرد. پس از برخورد چهارم، بازیکن از بازی حذف شده و Gameover خواهد شد که در این صورت، تمام سکه‌های بدست آمده توسط بازیکن از بین رفته و او مجددا باید از مرحله یک بازی را آغاز کند. اما این آغاز، برای کاربر هزینه خواهد داشت؛ کاربر پس از هر بار Gameover شدن و برای شروع مجدد بازی، باید تعداد ۱۰۰ توکن Dogedash را بپردازد.

در هر مرحله یا Level از بازی، ۱,۰۰۰ سکه وجود دارد و کاربر در بالاترین حالت و در مجموع ۱۰ مرحله، ۱۰,۰۰۰ سکه بدست می‌آورد. بازیکن پس از عبور موفقیت آمیز از این ۱۰ مرحله به Dog House رسیده و در این صورت می‌تواند تمام سکه‌هایی که در طول بازی جمع‌آوری کرده را به کیف پول خود انتقال داده و آن را به فروش برساند.

قوانین بازی دوج دش

  • هزینه ورود به بازی: ۱۰۰ توکن Dogedash
  • تعداد مراحل بازی: ۱۰
  • تعداد کل سکه‌های موجود در هر مرحله: ۱۰۰۰
  • فرصت مجدد در هر بازی: ۳
  • شرط واریز سکه‌های جمع‌آوری شده به کیف پول بازیکن: به پایان رساندن مرحله ۱۰

معرفی NFTهای بازی Doge Dash

بازی Doge Dash مجموعه ۱۰ هزار NFT مبتنی بر شبکه اتریوم (ERC-721) را نیز در کنار بازی ارائه کرده است. ۲۵ عدد NFT نادر در این مجموعه قرار دارند. بازیکن‌ها با خرید هر یک از این NFTها ویژگی و قابلیت مشخصی بدست آورده که می‌توانند از این قابلیت‌ها در بازی استفاده کرده تا شانس خود را برای به اتمام رسانده ۱۰ مرحله بازی افزایش دهند.

تمامی NFTها در روز ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در پلتفرم Opensea ارائه شده است. هزینه خلق این NFTها برابر ۰.۰۷ اتر است. بخشی از این NFTها به صورت تدریجی به دنبال‌کنندگان این پروژه در شبکه‌های اجتماعی پروژه اهدا شد و مابقی آن در ۱۳ آذر و در ۹۰ دقیقه به فروش رسید. همانطور که در بالا اشاره شد، هزینه Mint کردن این توکن‌ها معادل ۰.۰۷ اتر (البته به اضافه کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم) بود. اکنون در Opensea می‌توان NFTهای این بازی را مشاهده و خرید و فروش کرد. قیمت این NFTها در حال حاضر از ۰.۱ اتر آغاز و تا ۲۰۰ اتر نیز قیمت‌گذاری شده است. فروش NFT توسط این پلتفرم به اتمام رسیده و در حال حاضر این دارایی‌های دیجیتال میان افراد خرید و فروش می‌شود. در یک دسته بندی جامع، تمام NFTهای بازی Doge Dash به هفت دسته کلی تقسیم کرد که هر یک از آن‌ها ۷ و برخی ۸ صفت و ویژگی مشخص دارند.

معرفی توکن DOGEDASH

این پروژه توکن کاربردی خود با نام DOGEDASH که یک توکن BEP-20 و مبتنی بر شبکه بایننس اسمارت چین است را نیز معرفی کرده است. این توکن در روز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ عرضه شد و استخر نقدینگی آن راه‌اندازی شد. تعداد کل توکن‌ها ۱۰۰ میلیارد واحد است. نحوه توزیع این توکن به صورت زیر است:

  • ۱۰ درصد، تیم پروژه: در ۸ تراکنش بین افراد توزیع شده است.

نکته: تمامی توکن‌ها در بازار عرضه شده‌اند.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت هر واحد توکن Dogedash معادل ۰.۰۰۱۱ دلار معامله می‌شود و با ارزش بازار معادل ۵۹ میلیون دلار در جایگاه ۵۵۷ بازار قرار دارد. همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، ۶۵ درصد از کل توکن‌ها به صورت جفت ارز با Wbnb وارد پنکیک سواپ شده و این بازی هیچ فروش خصوصی و عمومی پیش از عرضه توکن خود برگزار نکرده است و تمامی توکن‌ها مطابق ادعای پروژه وارد پنکیک سواپ شده است.

توکن سوزی Dogedash

طبق برنامه‌ریزی تیم توسعه، هر تراکنش انجام شده با توکن بازی دوج دش، شامل ۵ درصد مالیات خواهد بود. که ۳ درصد از این مقدار مستقیم طی برنامه توکن سوزی پروژه سوزانده خواهد شد و ۲ درصد باقی مانده به منظور تبلیغات پروژه مصرف خواهد شد. این توکن سوزی به این آدرس ارسال می‌شود. در زمان نگارش این مقاله، حدودا ۱۱ درصد از کل توکن‌ها سوزانده شده و از آنجا که ۳ درصد هر تراکنش سوزانده می‌شود، تعداد توکن‌های سوزانده شده مدام در حال افزایش است.

معرفی تیم پروژه Doge Dash

در این بخش به معرفی مدیران ارشد تیم توسعه بازی دوج دش و بررسی رزومه کاری آن‌ها خواهیم پرداخت. بنیانگذار بازی Doge Dash، پاول کسلین (Paul Caslin) است. او پیش از این در حوزه رمز ارزها تجربه‌ای نداشته و توسعه این بازی، اولین تجربه رسمی او در حوزه بلاک چین است. هرچند پاول ارتباط خوبی با رسانه دارد، اما نداشتن تجربه مشابه در حوزه بازی یک نکته منفی برای خالق این بازی به شمار می‌آید.

Sander Görtjes مدیر اجرایی این پروژه است که در مقایسه با سایر اعضای تیم، به نظر با تجربه‌تر است. او خود را یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال معرفی کرده و تجارب مشابهی در این زمینه داشته است. در مجموع این بازی در بخش معرفی تیم پروژه، نام ۵ نفر را آورده که تقریبا هیچ تجربه‌ای در حوزه بلاک چین نداشته‌اند. اما به هر حال چه کسی دنیای این بازی را به بلاک چین و NFT متصل کرده است؟ این بازی، به صورت برون‌سپاری، بخش بلاکچین بازی خود را به استودیوی Narsun واگذار کرده است. این استودیو بازی‌های زیادی را توسعه داده است. با این حال، وقتی پروژه‌ای خود را به عنوان بازی مبتنی بر بلاکچین معرفی کرده اما این بخش را برون‌سپاری کرده کمی جای تامل دارد.

نقشه راه پروژه

همانطور که اشاره شد این پروژه فعالیت خود را از شهریور ۱۴۰۰ آغاز کرده است و تقریبا ۴ ماه از شروع کار تیم توسعه دوج دش می‌گذرد. راه‌اندازی وبسایت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، عرضه توکن، لیست شدن در پنکیک سواپ و همچنین قرارگیری توکن DOGEDASH در لیست کوین مارکت کپ از جمله اهدافی است که به آن دست یافته‌اند. راه‌اندازی استیکینگ توکن dogedash و لیست در صرافی gate.io از دیگر اهداف این پروژه بوده که به آن دست یافته‌اند. اما تمامی این اهداف را نمی‌توان چالش جدی برای تیم توسعه در نظر گرفت. در ماه جاری (آذر ماه ۱۴۰۰) این پروژه باید بازی خود را بر روی تلفن همراه و وب راه‌اندازی کنند. که این دو اتفاق را می‌توان نقطه عطف این پروژه در نظر گرفت که باید دید در زمان مقرر این اتفاق رقم خواهد خورد؟ مطابق نقشه راه پروژه، این اتفاق باید در روز ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ عملیاتی شود.

کیف پول ارز Dogedash

رمز ارز Dogedash یک توکن مبتنی بر شبکه بایننس اسمارت چین یا یک توکن Bep-20 است. در نتیجه برای نگهداری آن می‌توان از تمام کیف پول‌هایی که از شبکه BSC پشتیبانی می‌کنند استفاده کرد. از جمله این کیف پول‌ها می‌توان به تراست والت و متامسک اشاره کرد. از آن‌جا که شما برای انجام بازی به توکن dogedash احتیاج دارید، پیشنهاد می‌شود از کیف پول متامسک استفاده کنید تا برای پرداخت هزینه ورود به بازی، با اتصال متامسک به سایت بازی دوج دش، اینکار را انجام دهید.

توکن dogedash را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید این توکن در صرافی‌های غیرمتمرکز را دارید می‌توان از صرافی پنکیک سواپ استفاده کرد. همچنین در صرافی متمرکز Gate.io نیز می‌توان این توکن را خرید و فروش کرد. با انجام بازی و به اتمام رساندن تمام ۱۰ مرحله بازی نیز می‌توان توکن Dogedash را بدست آورد.

این پروژه برنامه استیکینگ توکن Dogedash را نیز ارائه داده که می‌توان با سپرده‌گذاری آن در استخرهای معرفی شده توسط این پروژه، سود سالیانه بدست آورد. برای انجام این کار، اینجا کلیک کنید. در انتها از این سایت می‌توانید تمامی اکانت‌های این بازی در شبکه‌های اجتماعی را مشاهده کنید.

بررسی نهایی بازی Doge Dash

تا اینجا سعی کردیم تا بخش‌های مختلف این بازی را مورد بررسی قرار داده و معرفی کنیم. در این بخش، به صورت خلاصه به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا این بازی ارزش وقت گذاشتن دارد؟

راه‌های کسب درآمد از این بازی به صورت کلی به بخش‌های زیر تقسیم بندی می‌شود:

  • عبور از ۱۰ مرحله بازی و کسب نهایتا ۱۰,۰۰۰ توکن DOGEDASH: برای شروع هر بازی شما باید ۱۰۰ توکن Dogedash هزینه کنید. از طرفی تقریبا غیرممکن است که تمام ۱۰,۰۰۰ سکه موجود در بازی را بدست آورید؛ اما ما فرض می‌کنیم که شما موفق خواهید شد تا تمام ۱۰ مرحله بازی را با اولین تلاش و بدون Gameover شدن با موفقیت پشت سر گذاشته و تمام سکه‌های موجود در بازی را نیز بدست آورید. در نتیجه شما صاحب ۹,۹۰۰ توکن dogedash خواهید شد. با توجه به قیمت این توکن، شما تقریبا ۱۱ دلار بدست خواهید آورد. که تعداد ۴۹۵ توکن از آن بابت مالیات از شما کسر شده که ۲۹۷ توکن آن سوزانده و مابقی به تیم توسعه می‌رسد. از آنجا که توانایی افراد در انجام بازی‌ها متفاوت است، در نتیجه نمی‌توان از نظر ریاضی سودآور بودن انجام این بازی را بررسی کرد. اگر فرد توانمندی باشید و قادر به عبور موفقیت آمیز از تمام مراحل بازی، آن هم با سه فرصت برخورد با موانع را دارید و تمام سکه‌های بازی را نیز بدست آورید شما ۹,۴۰۵ توکن Dogedash بدست می‌آورید. اما کسب تمام سکه‌های موجود در بازی تقریبا کاری غیرممکن است. اما:

 

اگر مراحل بازی را با سه فرصت شروع مجدد خود به اتمام برسانید، با توجه به قیمت این توکن، ۱۱ دلار سود خواهید کرد.

 

 

  • استیکینگ توکن Dogedash: راه دیگر کسب درآمد از این اکوسیستم، خرید توکن Dogedash و سپرده‌گذاری آن است (مشابه دیگر توکن‌ها). سود سپرده‌گذاری دارای قفل زمانی است. به این معنی که شما باید علاوه بر تعداد توکن‌هایی که قصد سپرده‌گذاری دارید، مدت زمان سپرده‌گذاری را نیز مشخص کنید:
  • سود سالانه ۱۶۶ درصد که دارایی شما ۱۵ روز قفل شده و از روز ۱۶ می‌توانید دارایی خود را برداشت کنید.
  • سود سالانه ۲۷۴ درصد که دارایی شما ۳۰ روز قفل خواهد شد و از روی ۳۱ می‌توانید دارایی خود را برداشت کنید.
  • سود سالانه ۳۳۲ درصد که دارایی شما ۶۰ روز قفل خواهد شد و از روز ۶۱ می‌توانید دارایی خود را برداشت کنید.

این کار ارتباطی با بازی نداشته و تقریبا مشابه دیگر پروژه‌ها است که شما می‌توانید روی این توکن نیز سود استیکینگ دریافت کنید.

  • NFT پروژه: این پروژه مجموعه ۱۰ هزار واحدی NFT خود را نیز عرضه کرده است. NFT در این پروژه دو کاربرد دارد:
  • خرید آن و ذخیره در کیف پول و بالا بردن توانایی خود در بازی Doge dash؛ که با این کار شانس کسب درآمد از مرحله اول معرفی شده در این مقاله را بالا افزایش خواهید داد.
  • خرید و فروش NFT؛ همانند سایر NFTهای موجود در بازار شما می‌توانید آن‌ها را به دید سرمایه‌گذاری نگاه کرده و NFTهایی که کمیاب‌تر هستند را خریداری کنید و به امید افزایش تقاضا برای آن در آینده، آن را به قیمت بالاتری به فروش برسانید. البته شرط لازم برای اینکار، اطلاع کامل از قابلیت‌های هر NFT و البته افزایش استفاده از این بازی در آینده است. عملا اگر در آینده از این بازی استقبال کافی صورت نگیرد، سرمایه‌گذاری شما زیان‌ده خواهد بود.
  • سرمایه‌گذاری روی توکن Dogedash: این کار نیز مختص این بازی نبوده و همانطور که شما می‌توانید بر روی دیگر رمز ارزها معاملات انجام داده و از نوسانات قیمت آن کسب درآمد کنید، با توکن dogedash نیز می‌توان این کار را انجام داد. برای این کار حتما باید تحلیل شخصی خود را انجام داده و توکنومیکس پروژه را به صورت کامل مورد ارزیابی فنی قرار دهید. به این نکته توجه کنید که بالا رفتن قیمت توکن دوج دش دو تاثیر بر این بازی دارد:
  • هزینه شروع بازی را افزایش خواهد داد. زیرا افراد برای هر بار بازی کردن تنها ۳ بار می‌توانند با موانع برخورد کنند و پس از گیم‌اور شدن، باید ۱۰۰ توکن دوج دش هزینه کنند. بالا رفتن قیمت به معنی بالا رفتن ورود به این بازی است که این نکته می‌توانند کاربران این بازی را کاهش دهد.
  • سود بازیکن‌های پیروز را افزایش خواهد داد. شما به ازای هر یک سکه که درون محیط بازی بدست می‌آورید، یک واحد توکن Dogedash دریافت خواهید کرد و بالا رفتن قیمت آن مساوی بالاتر رفتن سود بازیکن‌های پیروز است.

نکات مثبت و منفی بازی Doge Dash

ابتدا نکات مثبت آن را برخواهیم شمرد:

  • استفاده از نام دوج یکی از انتخاب‌های هوشمندانه تیم توسعه این بازی است. در بحث‌های مارکتینگ پروژه، این نام به آن‌ها کمک خواهد کرد.
  • استفاده شهرت و محبوبیت بازی سوپر ماریو نیز نشانه دیگری از هوشمندی تیم توسعه این بازی است. هنوز که این بازی راه‌اندازی نشده، شبیه‌سازی محیط بازی محبوب قارچ خور، طرفداران زیادی را برای این بازی ایجاد کرده است.
  • فروش NFTهای این پروژه تقریبا در ۹۰ دقیقه انجام شده و هزینه هر یک از آن‌ها تقریبا معادل ۳۰۰ دلار بوده است. این نکته مثبتی برای این بازی است. البته به این نکته توجه کنید که در حال حاضر، بازی‌ها در حوزه رمز ارزها مورد توجه قرار گرفته و بخشی از این استقبال را می‌توان به موج ایجاد شده در بازار ارتباط داد.
  • تیم پروژه افراد واقعی و دارای سابقه کاری هستند.

نکات منفی:

  • از آنجا که کاربر صرفا با رسیدن به آخرین مرحله سود خواهد کرد و حتی اگر تا مرحله ۹ پیش رود و بیش از سه بار با موانع برخورد کند، تمام سکه‌های بدست آمده را از دست خواهد داد؛ در نتیجه شانس موفقیت کاربر در مقابل شانس شکست آن نسبت منطقی نداشته و احتمال شکست کاربر بسیار بالاتر است. این استراتژی صفر-صد که تنها در صورت عبور از تمامی مراحل می‌توان از این بازی کسب درآمد داشت، انگیزه کافی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد. زیرا مشابه رایگان این بازی بسیار زیاد است. اگر این بازی، استراتژی‌های متنوع‌تری برای کسب درآمد از این بازی ارائه ندهد، یا سطوح جدید و جذاب‌تری به بازی اضافه نکند، احتمال بازیکن‌های بلندمدت نخواهد داشت.
  • این بازی محیط و خط داستانی بسیار ساده‌ای دارد؛ شما هر بار باید یک کار تکراری انجام دهید و در نهایت بیشترین مبلغی که برنده خواهید شد، ۱۰ دلار خواهد بود (البته این مقدار با نوسانات قیمت توکن Dogedash تغییر خواهد کرد). این مقدار با توجه با شانس پایین کاربر برای برنده شده، انگیزه اقتصادی کافی ایجاد نمی‌کند.
  • یکی از مشکلات این نوع بازی‌ها، مقاوم کردن آن در برابر بات‌هاست. یکی از سوال‌هایی که مدام از تیم توسعه شده نیز به همین نکته اشاره دارد و تیم توسعه صرفا گفته که ما مراقب این اتفاق هستیم اما راهکار دقیقی ارائه نداده است.
  • بخش بلاک چین این بازی برون‌سپاری شده و توسط تیم توسعه انجام نمی‌شود. این اتفاق کمی نگران‌کننده است.
  • انجام این بازی رایگان نیست. کاربران در ابتدا هیچ توکنی ندارند و این یعنی شما مجبورید برای شروع این بازی، توکن آن را از بازار خریداری کنید. این نیز یک نکته منفی برای این بازی به شمار می‌رود.

سخن پایانی

بازی Doge Dash با الهام از بازی مشهور و محبوب سوپر ماریو فعالیت خود را در بازار آغاز کرده است. این بازی خط داستانی و محیطی شبیه به بازی نوستالژی سوپر ماریو دارد؛ با این تفاوت که بازیکن‌ها می‌توانند در کنار بازی، سکه‌هایی را که در مسیر بدست می‌آورند به پول واقعی تبدیل کنند. این بازی در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ راه‌اندازی خواهد شد. این بازی در دو نسخه تلفن همراه و وب ارائه می‌شود. ما در این مقاله به نقد و بررسی این بازی پرداختیم و نکات مثبت و منفی آن را معرفی کردیم. نظر شما درمورد این بازی چیست؟

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

جشنواره صرافی ها! رایگان ارز دیجیتال دریافت کنید. (مرداد ۱۴۰۲)

جشنواره صرافی ها! رایگان ارز دیجیتال دریافت کنید. (مرداد ۱۴۰۲)

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم


تحلیل کاربران

کار خوب برای رواج ارز های دیجیتال

behnamvaji8

23/آذر/1400

این خیلی اتفاق خوبیه برای افرادی که وقت کم برای خوندن و کسب دانش ورود به بازار ارز دیجیتال رو ندارن با این روش به راحتی میتوانند وارد بازی بشن با یک ریسک معقول در کنار تفریح به میزان مسخصی ارز برسن و با اون ارز ریسک کنند با خیالی کمی راحت تر وارد این بازار بزرگ بشن در حال حاضر با وجود گستردگی و ورود خیلی از برند های بزرگ به این بازار باز هم افراد بسیار زیادی هستند که به دلایل گوناگون نمیتوانند وارد این عصر بزرگ بشن و این کار راهی بسیار هوشمندانه برای گسترش این بازار بزرگ هست

30

دوج‌دش

jawadh22

23/آذر/1400

دوج‌دش‌‌دررده‌خودش‌خوب‌جلو‌رفته‌با‌استفاده‌ازبلاک‌چین‌‌هرروز‌داره‌بیشتر‌شناخته‌میشه‌کاربران‌خوبی‌داره‌برای‌خودش‌جلب‌مکنه‌‌خیلی‌جای‌پیشرفت‌داره‌امیدوار‌کنده‌است

29

نظریه کوتاه بنت

shahrzad1400

29/آذر/1400

بنت معتقد است که ماه آینده میلادی برای اتریوم ماه خوبی به نظر می‌رسد. او گفته اتریوم آماده است تا عملکرد خوبی در ماه دسامبر (آذر) داشته باشد و تا زمانی که حجم خرید آن بالا بماند، می‌تواند به مقاومت‌های پیش رو ضربه بزند.

19

دوج دش چیست

meysam mazloom

07/دی/1400

دش (DASH) یک فورک از لایت‌ کوین (Litecoin) است که برای اولین بار در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴ توسط Evan Duffield با نام Xcoin (XCO) منتشر شد. اما تنها پس از گذشت ده روز در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۴، نام این رمزارز تازه راه‌اندازی شده به Darkcoin تغییر یافت. در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ یک تغییر نام دیگر صورت گرفت و نام Dash نهایی شد. توسعه‌دهندگان دش در وایت پیپر (white paper) این ارز دیجیتال ادعا کرده‌اند که دش دقیقاً بر مبنای کد هسته اصلی بیت کوین ساخته شده است و مانند بیت کوین متن باز با مدل شبکه‌ای همتا به همتا و مبتنی بر فناوری بلاکچین است

26

دوج دش یا بی بی دش

alizard67

23/آذر/1400

اصلا ارزی که باید بشینی و گیم بازی کنی که اصلا جای فکر کردن نداره که روش حساب کنی یا نه ...... واسه بچه های گیمر خوبه که در کنار وقتشون یه پولی درارن جیب بابا هارو نکشن بیرون

25

بازار

mmjjj

21/دی/1400

بازار رمز ارزها یکی از محبوب ترین بازارها برای سرمایه گذاری درمیان مردم جهان تبدیل شده است گزارش ها نشان می دهد که قیمت بیت کوین درسال نو میلادی همچنان زیر مقاومت ۵۰۰۰۰دلاری نوسان کرده که نشان دهنده ضعف خریداران است

15

بدست ٱوردن پول واقعی

ayoobchem

21/آذر/1400

خط داستانی و محیط بازی سوپرماریو به دنیای بلاک چین خواهد آمد. شخصیت اول این بازی به جای ماریو، برگرفته از ارز نام آشنای بازار (Dogecoin)، Doge Dash نام دارد که با خرید NFTهای این بازی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی به این کاراکتر ( DASH) اضافه خواهد شد تا بازیکن‌ها برای انجام این بازی امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشند. بازیکنان با عبور از تمام مراحل این بازی، تمام کوین‌هایی که در مسیر بدست آورده‌اند را می‌توانند به فروش رسانده و به پول واقعی تبدیل کنند.

46

بازی دوج کش

aylin6

28/دی/1400

بازی خیلی خوبی هستش و خیلی هم طرفدار داره ما هم میتونیم شرکت کنیم و ازش لذت ببریم و سود ببریم به امید روزهای خوب

39

.

majidsoltsni

21/آذر/1400

سرخپوست ها میگن: زیاد عادت کردن به هر چیزی باعث میشه که شکار بشی اونقدر عادت نکن، که بتونن شکارت کن

55

دوج دش

زهراامیری

19/اردیبهشت/1402

بازیکن‌ها برای انجام این بازی امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشند. بازیکنان با عبور از تمام مراحل این بازی، تمام کوین‌هایی که در مسیر بدست آورده‌اند را می‌توانند به فروش رسانده و به پول واقعی تبدیل کنند این ایده و سناریوی کلی این بازی است

16

بازی درآمدی

j_a_s__24

13/اسفند/1400

امروز اکثرا دنبال سود کردن هستن و بازی و برنامه هایی که درآمد داشته باشن قطعا برطرفدارترن هستن و از همه جا حمایت و تشویق مشین چرا برای مردم سود دارن و همه دنبال سودن

9

بازی دوج کش

asalii

21/آذر/1400

بازی خوبیه و طرفداران زیادی داره چون تیم توسعه این بازی از بهترین ها برای این کار استفاده کرده و حتی در طراحی محیط بازی بهترین گزینه رو انتخاب کرده

78

بازی دوج دش

dors@1

21/آذر/1400

بازی دوج دش با استفاده از بلاکچین و nft و استفاده از شخصیت معروفو خاطره انگیز با فضایی عالی برای کاربران توانسته بهترین عملکرد رو داشته باشه

70

بازی دوج دش

babak67

21/آذر/1400

هدف از این بازی ساده است… به همان سرعتی که می توانید از تمام 10 سطح عبور کنید، در طول مسیر سکه ها را جمع آوری کنید. بازیکنان موفقی که هر 10 سطح را کامل کنند، با سکه های جمع آوری شده دوج دش به طور مستقیم در کیف پول خود پاداش می گیرند

68

دوج دش

p@r@stesh

21/آذر/1400

بازی دوج دش دقیقا با افکار و علاقه کاربران سازگاری داره و خیلی موشکافانه بهترین کزینه ها رو برای این بازی در نظر کرفته اند

76

پول و سرمایه

Plang.moh

25/بهمن/1400

اگ ادم بخاد پول بزاره تو بانک بنظرم با دست خودش اتیشش زده یا ارز بخر یا زمین یا هر چیز به غیر پول تو بانک. بزار پولت خودش برات درامد بیاره

10

بازی

امیدمری

16/خرداد/1402

بازیش خوب و عالیوکمی سخت البته همه بازی ها سخت هستند چون برای بدست اوردن پول تا نجنگی نمیتونی بدست بیاری این بازی هم اینطوری هستش براحتی نمیشه بدست اوردش

7

آینده روشن

فریدمهری

17/دی/1400

الآن ديگه هرچیزی که بشه ازش پول درآورد بهترینه. بهتره بگیم بازی و پول تا اینکه بگیم کار و پول. قطعا اینها روش‌های خوبی برای درآمد زایی هستش.

18

دوج دش

pc_ebi

24/آذر/1400

به نظرم اگه بازی دوج دش رایگان شروع می‌شد و سکه های که در مسیر جمع آوری می شد برای باختهای احتمالی و شروع مجدد بازی استفاده می‌شد خیلی خوب بود. فقط برای برداشت سکه و تبدیل به پول نیاز بود بازی تا مرحله آخر انجام شود.

22

درآمد تقریبا غیر ممکن

hamidkiani

21/آذر/1400

این طور که از بررسی تیم کوینگرام معلومه کسب درآمد از این بازی تقریبا ناممکنه .چون با ۳جون نمیشه تا انتها رفت و با گیم اور شدن هم کل سکه هایی که جمع کردی از دست میرود و چیزی برای انتقال به کیف پول وجود نخواهد داشت .اگر میشد در پایان هرمرحله سکه ها به نقطه امن میرسید و به کیف پول انتقال میکرد خیلی بهتر بود

38

سلام

amanj1034

19/اردیبهشت/1402

این برنامه خیلی خوب است و با کیفت من هر روز ارش ۸۰ کوین میگیرم شما هم میتونید ۸۰ کوینو بگرین برید تو اخبار های کوتاه اونجا یک لایک است و ۸ تا از اونارو بزنید و ۸۰ کوین تونو بگیرین

7

دوج دش

hastiiii

21/آذر/1400

معرفی بازی های معتبر و با طرفداران زیاد عالیه چون میتونه از قبل یه پشتکار قوی ایجاد کنه تا کسانی که علاقه دارند استفاده ببرند

74

کوین

[email protected]

02/دی/1400

سلام عرض ادب بنظر من این برنامه رو کسی که درست کرده بهترین دارمد رو نظز به اونی که از این برنامه استفاده میکنی میبره اما برای کسان که از این برنامه استفاده میکنی هم درامد میتونه درامد کسب کرد

23

بازی های کریپتویی

shahynbdy82

18/تیر/1402

سلام دوستان. من 2 سال تمام دنبال بازی های کریپتویی گشتم تا درآمدی از آنها حاصل کنم اما نشد یا در حدی بود که تو یک ماه ده بیست هزارتومن در آوردم تمام بازی های کریپتویی دانلود کردم در حد 50 60 گیگ اینترنت مصرف کردم تو این راه و نشد این یه توصیه برادرانه برای شما عزیزان بود

3

بازی دوج دش

hassanmohammadi

21/آذر/1400

کارتون وبازی ماریو ازخاطرات نچندان دور ماست که به دنیای دیجیتال وبر بستر اتریوم راه یافته، شخصیت اصلی بجای ماریو دراین بازی ده مرحله ای دوج دش نام دارد

51

بازی دوج

محمدرضاfm

22/آذر/1400

این بازی علی رغم داشتن حالت گرافیکی کنسول قدیمی در این حال بسیار جذاب و سرگرم و کننده میباشد به طوری که هر گیم پلیری رو به سمت خودش میکشه

20

دوج دش

sajadsh33

21/آذر/1400

این بازی جدیدکه اسمش برگرفته ازاسم ارزدیجیتال دوج دش است روسازنده اش باسلیقه خاص وزیرکیِ لطیفی نامگذاری کرده که خودش ازاول بازی تاآخربازی کلاًیه جورایی داره تبلیغ ارزدوج دش میشه به خودیِ خود.ازطرف دیگه بااستفاده ازبلاکچین هاوnft میتونه به تعدادکاربران بازیش بیفزایدوازطرفی دیگه فعالیت کاربران ودوستداران ارزدبجیتال بخصوص دوج دش بیشتروپُررنگ ترازقبل خواهدشد.

19

نظرم درمورد بازی دوج داش

[email protected]

26/آذر/1400

کلااز طریق بازی کردن نمیشه توکن یا ارز دیجیتالی استخراج کرد اگر هم بشه به صرفه نیست وبازی هاشون اساندارد نیستن

20

بازی باارزها

akbarabadi

22/آذر/1400

بازی خیلی خوبی است وروز به روز به خاطر سرگرمی خوبی که ایجاد می کند به کاربرانی افزوده می شود .این بازی طرفدارانی را در فضای مجازی پیدا کرده است

49

درآمد برای سازنده

imanaa

22/آذر/1400

به نظرم در این بازی سود اصلی رو سازنده میبره و بازیکن اگر به مرحله آخر برسه تازه میتونه برداشت کنه به نظرم باید با ایده های بهتری وارد می‌شد که کاربران بیشتری جذب کنه.

21

بازی و ارز ها

liya94

21/آذر/1400

با سلام و خسته نباشید بابت پوشش از همه جای دنیا و همه چیزها تقریبا و تا جاییکه توانشا دارید.خب خوبه که در داخل کشورمون هم به ارزها و اینجور تدابیری بیشتر وقت گذاشته بشود .

60

بازی بلاک چینی دوج دش

زارع

21/آذر/1400

این بازی بربستر اتریوم واستاندارد ERC-20 ساخته شده ودارای NFT های زیادی است که بر بستر استانداردبایننس برروی بایننس اسمارت چین با توکن دوج دش سبب جذب بازیکنانی از سراسر جهان شده وبسیار هیجان انگیز است این بازی بر اساس بازی های ماریو ساخته شده اند

62

بازی دوج دش

poorya684

20/دی/1400

بازی Doge Dash یک بازی بلاک چینی است که با الهام از بازی ماریو و با خط داستانی آن ساخته شده است.که دارای 10 سطح سرگرم‌کننده و سریع است که با پیشرفت بازیکن، درجه سختی آن نیز افزایش می‌یابد.

23

بلاکچین

Bonyadcity

09/دی/1400

هدف بلاکچین Polkadot چیست؟ هر رمز ارزی که قصد دارد وارد دنیای کریپتوکارنسی ها شود نیاز دارد تا حرفی برای گفتن داشته باشد

25

مسعود

[email protected]

04/دی/1400

سلام برنامه خوبی درامدزای خوبی میشه لطفا اگه میشه بیشتر فیلم بزارین تا بتونیم بیشتر در امدزایی کنیم

23

بازی دوج دش

ماهور

21/آذر/1400

بازی دوج دش با این هدف های دقیقی که داره و با استفاده از بلاکچین میتونه روز به روز به تعداد کاربران این بازی افزوده خواهد شد

79

اطلاعات درباره بازی دوج دش

Ilya_1384

22/آذر/1400

این بازی می تونه یه بازی خوبی باشه ولی هنوز ارائه نشده و اطلاعات زیادی نمیشه ازش به دست آورد ولی خوب می تونیم که وقتی ارائه بشه

20

جدول رتبه بندی امتیازات روزانه

[email protected]

22/آذر/1400

من فک میکنم تو شمارش تو جدول اشتباهی رخ میده مثلا اینکه نگاه میکنم چند تا درست پیش بینی کردم میبینم تو رتبه بندی کمتر زدع یا مجموع امتیازا من همیشه تو پیش بینی بالاترین رقم انتخاب میکنم با توجه ب جدول جمع میکنم خیلی بیشتر از اونی میشه ک نوشته تو رتبه بندی کسی با من هم نظر هست ?

48

بازی‌ یا‌ کلاه‌ برداری‌ از‌ حساب‌ شخصی

mtpanah

21/آذر/1400

هر‌ روز‌ و‌ روز‌ به‌ روز‌ بازی‌ های‌ حدیدی‌ نیاد‌ دوستان‌ لطفا‌ با‌ اطلاعات‌ کامل‌ ورود‌ کنید‌ تو‌ این‌ بازیها‌ خیلی‌ هاشون‌ کلاه‌ بردارن

71

آزادکردن فکراز محیط پیرامون

Rasoul1348

13/دی/1400

عزیزان بازی درهرصورتی ذهن وافکارمارا از فکرهای داخلی بیرون میبرد وزمینه خوبی است برای تجمیع افکاردرون

26

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.