coingram
کوینگرام

پلتفرم Gitcoin چیست؟ آشنایی با گیت کوین و توکن حاکمیتی GTC

24/آذر/1400
افزودن به نشان شده ها
پلتفرم Gitcoin چیست؟ آشنایی با گیت کوین و توکن حاکمیتی GTC
GTC
Gitcoin
آموزش
معرفی
4637
زمان مطالعه: 8 دقیقه

فرآیند استخدام در دنیا همچنان روندی دشوار دارد و اکثر افراد توانا در حوزه‌های مختلف نمی‌توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند یا به درآمد دلخواهشان برسند؛ به طور مثال در فضای وب، ارتباط بین برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان تا به امروز به روش سنتی و با گذراندن این مراحل سخت انجام می‌شد. گیت کوین Gitcoin پلتفرمی برای ایجاد ارتباط بین برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان و پروژه‌های مختلف است. هدف این پلتفرم حذف فرآیند‌های پیچیده استخدام است و برای همین، می‌تواند بدون وجود فردی برای استخدام، توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان را با یکدیگر مرتبط کرده و روند استخدام را تسهیل بخشد. در این مقاله به اینکه پلتفرم Gitcoin چیست، هدف و ایده آن، نحوه کار گیت کوین، سرویس‌ها و خدمات آن، معرفی توکن GTC، نقشه راه، همکاری‌ها، تیم سازنده و نحوه خرید و فروش و نگهداری رمزارز GTC می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پلتفرم Gitcoin چیست؟

پلتفرم گیت کوین به منظور تسهیل ارتباط میان برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان به وجود آمد. Gitcoin خود را به عنوان جامعه‌ای از برنامه‌نویسان، سازندگان برنامه‌ها و پروتکل‌هایی که برای توسعه آینده اینترنت غیر‌متمرکز گرد هم آمده‌اند، معرفی می‌کند. گیت کوین جامعه‌ای تشکیل می‌دهد که از زیر‌ساخت‌های جدید از جمله ابزارها، فناور‌ی‌ها و شبکه‌ها برای توسعه هر چه سریع‌تر Web3، پشتیبانی می‌کند.

گیت کوین در نوامبر سال ۲۰۱۷ (آبان ۱۳۹۶) راه‌اندازی شد و از همان زمان، تمامی تصمیمات در این پروتکل بر اساس نظرات جامعه کاربری گرفته می‌شود. گیت کوین تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیون دلار بودجه برای نرم‌افزارهای متن‌باز فراهم کرده و به بیش از ۴۳,۰۰۰ سرمایه‌گذار کمک کرده است، تا بتوانند به بیش از ۲۳۰,۰۰۰ نفر سرمایه‌گذار خرد دسترسی پیدا کنند. همچنین بیش از ۳۱۰,۰۰۰ توسعه‌دهنده در ماه، در Gitcoin فعالیت می‌کنند.

هدف پلتفرم گیت کوین چیست؟

گیت کوین با هدف حمایت از پروژه‌های متن‌باز، راه‌های مختلفی را برای تامین مالی توسعه‌دهندگان با استعدادی که روی نرم‌افزارهای متن‌باز کار می‌کنند، ارائه می‌دهد. همچنین این پلتفرم برای ترویج همکاری بین برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان راه‌کارهایی از جمله کمک‌های مالی، جوایز، هکاتون‌ها (Hackathon)، کرنل فلو‌شیپ (Kernel Fellowship) و تجلیل از آن‌ها در نظر گرفته است؛ هکاتون رویدادی است که تعداد زیادی از افراد با دانش و مهارت‌های مختلف برای حل مسائل مربوط به یک تکنولوژی، در کنار هم جمع می‌شوند. کرنل فلوشیپ اصطلاحی در پلتفرم گیت کوین است، که هدف آن آموزش اصول اولیه توسعه وب ۳ است. گیت کوین همچنین منابع آموزشی، فن‌آوری‌ها، ابزارها و جامعه‌ای را فراهم می‌کند که بر ایجاد زیرساخت‌های عمومی دیجیتال تمرکز دارند.

این پلتفرم علاوه‌بر مشوق‌های مالی که برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است، از مکانیسم تامین مالی اختصاصی برای تشویق شرکت‌ها برای انجام پر‌وژه‌های متن‌باز نیز استفاده می‌کند، که به آن تامین مالی درجه دوم (Quadratic Funding) یا به اختصار QF می‌گویند. استفاده از این مکانیسم به نسبت تخصیص بودجه در مدل‌های قدیمی‌، دموکراتیک‌تر است و بر اساس ارزشمند بودن و مقبولیت یک پروژه در بین کاربران اولویت بندی می‌شود.

پلتفرم Gitcoin چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم گیت کوین برای دستیابی به اهداف خود، از چند بخش مختلف بهره می‌گیرد که عبارتند از کسب درآمد، یادگیری، ارتباط با سازندگان برجسته، تامین مالی پروژه‌ها و حمایت از خدمات عمومی و متن‌باز، که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

کسب درآمد (Earn)

در این بخش، توسعه‌دهندگان با ساخت پروژه‌های جدید متن‌باز، مشارکت در هکاتون‌هایی که توسط شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف که به‌منظور حل مشکلاتشان برگزار می‌شود، به کسب درآمد می‌پردازند. توسعه‌دهندگان تاکنون از این قسمت بیش از ۵.۴۷ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند. در این بخش به سه روش متفاوت می‌توان در برنامه‌های کسب درآمد گیت کوین مشارکت داشت.

۱- کسب درآمد از طریق کسب جوایز

توسعه‌دهندگان در این قسمت می‌توانند با هر سطح مهارتی که توسط هیجان‌انگیز‌ترین پروژه‌های وب ۳ میزبانی می‌شوند، در مسابقات امنیتی، ساخت ویژگی‌های جدید، تولید محتوا و طراحی UX/Ul (طراحی رابط کاربری مثل منوها، رنگ منوها، دکمه‌ها و سایر طراحی‌ها برای زیبا‌سازی سایت‌ها و طراحی تجربه کاربری در سایت‌ها)، شرکت کنند و در صورت برنده شدن پاداش بگیرند.

۲- کسب درآمد از طریق شرکت در هکاتون‌ها:

توسعه‌دهندگان می‌توانند با شرکت در هکاتون‌های حمایت‌شده توسط پلتفرم گیت کوین که در آن تعداد زیادی از برنامه‌نویسان، طراحان گرافیک، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه برای توسعه پروژه با هم همکاری می‌کنند، پاداش بگیرند و کسب درآمد کنند.

۳- کسب درآمد از طریق کمک مالی:

توسعه‌دهندگان با راه‌اندازی یک پروژه متن‌باز، می‌توانند مانند هزاران پروژه‌ای که گیت کوین به آن‌ها کمک کرده است، از این پلتفرم کمک‌های مالی دریافت کنند.

یادگیری (Learn)

در این قسمت، کاربران می‌توانند به بررسی پروتکل‌ها، ابزارها و تیم‌های جدید بپردازند، مهارت‌های خود را از طریق هکاتون‌های برنامه‌ریزی شده در این پلتفرم ارتقا دهند، در کارگاه‌ها و میزگردهای برگزار شده توسط کارشناسان خبره Web3 شرکت کنند و در برنامه‌ کرنل فلوشیپ آموزش ببینند. در ادامه به توضیح هر کدام از قسمت‌های بالا می‌پردازیم:

۱- آموزش در هکاتون‌های حمایت شده توسط گیت کوین:

کاربران در این قسمت، ساخت انواع پروتکل‌های وب ۳ را آموزش می‌بینند و در حین ارتقای مهارت‌های خود، جوایزی دریافت می‌کنند.

۲- یادگیری در کرنل فلوشیپ:

کاربران می‌توانند در کرنل فلوشیپ (که یک دوره ۸ هفته‌ای است) و ۳ بار در سال توسط توسعه‌‌دهندگان برگزار می‌شود، شرکت کنند و اولین اصول توسعه غیر‌متمرکز وب ۳ را آموزش ببینند.

۳- یادگیری در کارگاه‌های آموزشی:

کاربران می‌توانند با شرکت در این کارگاه‌ها و میزگردهایی که توسط کارشناسان تاثیرگذار حوزه Web3 برگزار می‌شود، شرکت کنند و در آن به یادگیری این حوزه بپردازند.

ارتباط با سازندگان برجسته

توسعه‌دهندگان در گیت‌کوین می‌توانند با جامعه‌ای از افراد خلاق و باهوش از سازندگان برنامه‌های متن‌باز ارتباط برقرار کنند، با یکدیگر به کسب مهارت‌های بیشتر بپردازند، گروهی قوی تشکیل دهند و در جوایز و هکاتون‌های این پلتفرم شرکت کنند. در این بخش این کار به ۳ طریق امکان‌پذیر است که به تشریح آن‌ها می‌پردازیم:

۱- پیوستن به کرنل فلوشیپ:

توسعه‌‌دهندگان با پیوستن به گروهی از باهوش‌ترین افراد حوزه وب ۳ می‌توانند پروژه‌های متن‌باز ایجاد کنند و از طریق کارگاه‌های هفتگی، بحث‌ها در میز‌گردها و ارتباط با افراد موفق، جامعه‌ای از مستعد‌ترین افراد در این حوزه تشکیل دهند.

۲- تشکیل گروه:

کاربران می‌توانند افراد توانا در حوزه Web3 را در این پلتفرم پیدا کنند با آن‌ها گروه تشکیل دهند و پروژه‌های بزرگ بسازند.

۳- پیوستن به پروژه‌های وب ۳:

توسعه‌دهندگان می‌توانند با مشارکت در هکاتون‌هایی که توسط سازمان‌های معتبر و جدید در حوزه وب ۳ حمایت می‌شوند، کسب شهرت کرده و در این پلتفرم به عنوان توسعه‌دهنده معرفی شوند.

تامین مالی پروژه‌ها

کمک‌های مالی Gitcoin از بودجه تامین مالی درجه دوم (QF) که در ابتدای مقاله بیان شد، استفاده می‌کند و تضمین می‌دهد که پروژه‌هایی که بیشترین منافع عمومی را داشته باشند، از بیشترین سطح حمایت برخوردار خواهند شد؛ این کار مانند یک کمپین تامین مالی جمعی است که هر چه تعداد افراد بیشتری خواهان یک پروژه باشند، سرمایه‌ای که به آن پروژه اختصاص داده می‌شود نیز بیشتر خواهد بود؛ در روش‌های سنتی، به دو پروژه‌ای که یکی از آنها ۱۰ سرمایه‌گذار داشت و دیگری ۱ سرمایه‌گذار، به یک اندازه بودجه اختصاص داده می‌شد؛ اما در این روش، پروژه‌ای که ۱۰ نفر در آن سرمایه‌گذاری کرده بودند، ۱۹۰ دلار دریافت می‌کند و پروژه دیگر، ۱۰ دلار؛ به همین دلیل در پلتفرم گیت کوین هر چه تعداد افرادی که در یک پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنند بیشتر باشد، بودجه بیشتری به آن اختصاص می‌یابد. سرمایه‌گذاران می‌توانند در ۳ قسمت در این پلتفرم مشارکت داشته باشند:

حمایت از خدمات عمومی و متن‌باز

سرمایه‌گذاران می‌توانند با شرکت در Gitcoin Grants، از پروژه‌های متن‌باز که بیشترین کارایی را دارند، حمایت کنند.

ایجاد فرصت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با ایجاد فرصت برای توسعه‌دهندگانی که روی آینده اینترنت غیر‌متمرکز فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری کنند و به بهبود این فضا در آینده کمک کنند.

حمایت از آینده فضای اینترنت باز: سرمایه‌گذاران با کمک‌های مالی خود از طریق Gitcoin Grants می‌توانند رای دهند و نقش فعالی در موفقیت پروژه‌های Web3 داشته باشند.

سرویس‌های پلتفرم Gitcoin

این پلتفرم دارای سرویس‌های مختلفی است، که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

سرویس Bounties: این سرویس شامل دو بخش است؛ قسمت اول، بخش سرمایه‌گذاران است که در آن باید یک پروژه را تامین مالی کنند، جدول زمانی تهیه کنند و روی آن با افراد دیگر همکاری کنند و یک اکوسیستم متن‌باز ایجاد کنند و در بخش دوم نیز باید به عنوان توسعه‌دهنده برای رفع اشکالات پلتفرم‌های دیگر و انجام یک پروژه بپردازند و پاداش خود را با کوین اتر دریافت کنند.

سرویس Hackathon: در این قسمت توسعه‌دهندگان می‌توانند مجموعه‌ای از سرویس‌های جالب بسازند، فن‌آوری‌های جدید را بیاموزند، در اکوسیستم‌های متن‌باز فعالیت کنند و پاداش بگیرند.

سرویس Grants: در این سرویس پروژه‌ها و ایده‌های مختلف می‌توانند از پلتفرم گیت کوین تسهیلات و کمک‌های مالی دریافت کنند و محصولات خود را هر چه زودتر برای عرضه به بازار آماده کنند. همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند در پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و از آن‌ها پشتیبانی کنند.

سرویس Quests: در این سرویس کاربران و توسعه‌دهندگان می‌توانند با ساخت و بازی کردن به کسب امتیاز و پاداش بپردازند. کاربران می‌توانند با مطالعه و پاسخ به هر Quest یک امتیاز بگیرند. همچنین کسانی که Quest بسازند، علاوه بر جمع‌آوری امتیاز، پاداشی در قالب کوین اتر دریافت می‌کنند. کوئست‌ها در واقع توضیحاتی درباره تکنولوژی و سرویس‌های جدید هستند که توسط توسعه‌دهندگان و یا تیم‌های این سرویس‌ها ساخته می‌شوند.

سرویس Kudos: این سرویس به نحوی شبیه توکن‌های بی‌همتا (NFT) در دنیای کریپتو است. در این سرویس، آثار هنری منحصر به فردی همچون NFTها توسط اعضای انجمن گیت کوین خریداری می‌شوند و به منظور قدردانی به توسعه‌دهندگانی این پلتفرم توسط سایر اعضا اهدا می‌شوند. کودوس‌ها توکن‌های غیر‌مثلی با تستاندارد ERC-721 روی بلاک‌چین [تریوم هستند. همچنین این توکن‌ها قابل خرید و فروش در بازار Kudos هستند و می‌توان آن‌ها را روی کیف‌پول‌هایی مثل متامسک ذخیره کرد.

  • سرویس Kernel: این سرویس یک انجمن یادگیری برای افرادی است که می‌خواهند برنامه‌های وب ۳ بسازند و در مورد آن بیاموزند. این سرویس یک پلتفرم رایگان و متن‌باز است که یادگیری مشارکتی را ترویج می‌کند و به افراد کمک می‌کند پایگاه دانش مورد نیاز برای شروع در حوزه Web3 را ایجاد کنند.

توکن GTC چیست؟

رمز‌ارز GTC توکن حاکمیتی گیت کوین است که در اوایل ماه خرداد سال ۱۴۰۰ ایجاد شد. این توکن بر روی شبکه بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شد و برای تامین مالی سازمان‌های مستقل غیر‌متمرکز (DAO)که بر پلتفرم گیت کوین حاکم است، به کار برده می‌شود.

توکن GTC رمزارز پلتفرم گیت کوین است که بر روی قرارداد هوشمند اتریوم ساخته شده است. در پلتفرم Gitcoin همه چیز بر مبنای تصمیمات جامعه حاکمیتی صورت می‌پذیرد و از توکن GTC بدین منظور استفاده می‌شود. Gitcoin DAO بر خزانه جامعه توکن‌های GTC نظارت می‌کند و چارچوب حاکمیتی نمایندگان به نام Stewards Gitcoin نیز بر اجرای آن‌ها نظارت خواهد داشت، تا در تصمیمات کلیدی اکوسیستم مانند تخصیص بودجه، استخرهای تطبیقی و نظارت بر Grant‌ها در این شبکه مشارکت داشته باشند. توکن GTC از فورک یونی سواپ و کامپوند، با هدف غیرمتمرکزسازی هرچه بیشتر توسط جامعه کاربری ایجاد شده است. توکن GTC یک توکن حاکمیتی است که فقط برای نظارت بر اکوسیستم Gitcoin استفاده می‌شود.

در مجموع ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد توکن GTC وجود خواهد داشت که به شرح زیر توزیع می‌شود:

  • ۱۵ درصد در ایردراپ توزیع شد.
  • ۵۰ درصد متعلق به جامعه غیرمتمرکز خودمختار این پلتفرم است.
  • ۳۵ درصد به سهام‌داران آن تعلق دارد.

عرضه کل این رمزارز ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد است که از این مقدار حدود ۱۴,۲۱۱,۵۶۳.۸۳ واحد GTC در گردش است. در زمان نگارش این مقاله قیمت GTC برابر با ۱۶.۵۱ دلار است. توکن GTC از نظر ارزش بازار، رتبه ۳۲۶ را در میان ارزهای دیجیتال دارد. ارزش کل بازار این توکن بیش از ۲۲۵ میلیون دلار است و حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۱۰۹ میلیون دلار بوده است. این رمزارز در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ کمترین قیمت خود یعنی ۲.۹۲ دلار را ثبت کرده و در همان روز به بیشترین قیمت خود یعنی ۸۹.۶۲ دلار معامله شده است.

نقشه راه پلتفرم Gitcoin

از سال ۲۰۱۷ که گیت کوین معرفی شد، مراحل متعددی از نقشه را خود را پشت‌سر گذاشته است. در ادامه این مراحل و نقشه راه پیش روی این پلتفرم را بیان می‌کنیم:

سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶)

  • راه‌اندازی و معرفی پلتفرم Gitcoin

نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۱۳۹۶)

  • گیت کوین به عضویت گروه پروژه‌های ConsenSys درآمد. در این گروه، توسعه‌دهندگان می‌توانند زیرساخت‌های مالی مبتنی بر بلاک چین راه‌اندازی کنند، برنامه‌های متنوع بلاک چینی بسازند و با مجموعه محصولات این شرکت به اینترنت غیر‌متمرکز دسترسی پیدا کنند.

ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷)

  • راه اندازی Gitcoin Grant، شروع برنامه کمک‌های مالی سه ماهه گیت کوین، که یک برنامه تامین مالی برای تیم‌های توسعه نرم‌افزارهای متن‌باز است.

اکتبر ۲۰۱۹ (مهر۱۳۹۸)

  • راه‌اندازی پلتفرم Gitcoin Quests برای آموزش Web3 به کاربران، که در آن کاربران در بازی‌ها شرکت می‌کنند، کسب درآمد می‌کنند و در مورد اکوسیستم وب ۳ آموزش می‌بینند.

می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹)

  • دریافت کمک مالی از ویتالیک بوترین. ویتالیک بنیان‌گذار اتریوم حدود ۴۹ تریلیون توکن آکیتا اینو (Akita Inu) به جامعه گیت کوین اهدا کرد که حدودا ۵ میلیون دلار ارزش داشت و به عنوان کمک‌های مالی گیت کوین به سایر پروژه‌ها مصرف شد.

می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰)

  • برگزاری عرضه اولیه (ICO) توکن GTC

می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰)

  • راه‌اندازی Gitcoin DAO به منظور نظارت بر خزانه توکن GTC

آپریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰)

  • سرمایه‌گذاری ۱۱.۳ میلیون دلاری سرمایه‌گذاران در این پلتفرم و خروج آن از ConsenSys

همکاری‌های پلتفرم گیت کوین

سرمایه‌گذاران بزرگی در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • شرکت 1kxx یک شرکت سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع نوظهور و بلاک‌چین است که در سال ۲۰۲۱ در این پلتفرم نیز سرمایه‌گذاری کرده است.
  • شرکت Electric Capital یک شرکت سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های مختلف در مراحل اولیه ساخت آن‌ها است و بر روی رمز‌ارزهای کاربردی، بلاک‌چین، فین‌تک و بازار کریپتو تمرکز دارد. این شرکت در پروژه‌ها و پروتکل‌های کاربردی مثل گیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند.
  • شرکت IDEO Colab یک شرکت سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های مرتبط با فضای وب ۳ است، که در مراحل اولیه تا استفاده از این استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و آن‌ها را به نتیجه می‌رساند.
  • شرکت Metacartel یک سرمایه‌گذار مجاز و انتفاعی در DAO است که با حضور یک شخص حقوقی در این پروژه‌‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. هدف این شرکت تامین مالی پروژه‌هایی جدید و کاربردی بر روی بلاک چین اتریوم است، تا بتوانند بازدهی مالی برای اعضای این شرکت فراهم کنند.
  • شرکت Paradigm یک شرکت سرمایه‌گذاری متمرکز بر روی فضای کریپتو است که در ایالت سانفرانسیسکوی آمریکا واقع شده است. این شرکت از مراحل اولیه شکل‌گیری ایده تا بلوغ آن بر روی رمز‌ارز‌ها و کسب و کار‌های فضای کریپتو، سرمایه‌گذاری می‌کند.
  • شرکت The LAO یک گروه جهانی از علاقه‌مندان و متخصصان در حوزه کریپتو هستند، که از توسعه‌دهندگان این فضا به روش‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری حمایت می‌کنند.

معرفی بنیان‌گذاران پلتفرم Gitcoin

پلتفرم گیت کوین توسط کوین اووکی (Kevin Owocki) و اسکات مور (Scott moore) راه‌اندازی شده است. کوین اووکی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته کامپیوتر در دانشگاه دلاور (University of Delaware) به اتمام رسانده است و هم اکنون به عنوان مدیر‌عامل در Gitcoin فعالیت می‌کند.

اسکات مور نیز تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته ریاضیات و علوم سیاسی در دانشگاه تورنتو (University of Toronto) گذرانده و پس از فارغ‌التحصیلی در این رشته، مدرک دوم خود را در رشته مدیریت تجزیه و تحلیل داده‌های سازمانی، از همان دانشگاه کسب کرده است. او پیش از پیوست به گیت کوین به عنوان بنیان‌گذار شرکت Finnovate.io فعالیت داشته است و هم اکنون به عنوان مدیر تحقیقات و توسعه در گیت کوین فعالیت می‌کند.

توکن GTC را از کجا بخریم؟

توکن GTC را می‌توان در صرافی‌های متمرکزی همچون بایننس، کوکوین، کوین‌بیس، کوینکس، Gate.io ،MEXC ،Ceyoto.com LBank ،Mandala Exchange خریداری کرد. همچنین این توکن در صرافی‌های غیر متمرکز [زیروایکس‌ (0x protocol)و یونی سواپ (نسخه ۲و۳) و بالانسر (Balancer) نیز قابل خریداری است.

توکن GTC را در چه کیف پولی نگهداری کنیم؟

از آنجایی که توکن GTC روی بلاک چین شبکه اتریوم است، می‌توان آن‌را در کیف‌پول‌هایی که خدمات خود را برای این شبکه ارائه می‌دهند، نگهداری کرد. این رمز‌ارز را می‌توان در کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر و Trezor و در کیف‌پول‌های نرم‌افزاری متامسک (MetaMask)، مای‌اتر ولت (My Ether Wallet)، تراست ولت (Trust Wallet)، اتمیک ولت (Atomic Wallet)، ولت کانکت (Wallet Connect)، پرتیس (Portis)، فورت‌ماتیک (Fortmatic) و آتریوم (Authereum) ذخیره کرد.

جمع بندی

با رشد و گسترش فضای بلاک چین، توسعه‌دهندگان این صنعت سعی دارند تا از آن در تمام زمینه‌هایی که مردم در دنیای واقعی به آن نیاز دارند، استفاده کنند. پلتفرم گیت کوین با شناسایی یکی از مواردی که در دنیای امروز بسیار مورد استفاده است، تلاش می‌کند با ایجاد جامعه‌ای از افراد علاقه‌مند، باهوش، تحصیل‌کرده و توانا برای ساختن زیر ساخت‌ها و برنامه‌های جدید در Web3 پشتیبانی کند و افراد مختلف فعال در این زمینه را به یادگیری، توسعه و رشد هر چه بیشتر این صنعت سوق دهد. افراد مختلف از سراسر دنیا می‌توانند دانش خود را در این زمینه افزایش داده و بدون نیاز به استخدام رسمی در یک شرکت، در پروژه‌های به‌روز جهانی شرکت کنند و از این طریق درآمد کسب کنند. در این مقاله به اینکه پلتفرم Gitcoin چیست، هدف و ایده آن، نحوه کار گیت کوین، سرویس‌ها و خدمات آن، معرفی توکن GTC، نقشه راه، همکاری‌ها، تیم سازنده و نحوه خرید و فروش و نگهداری رمزارز GTC پرداختیم.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها


تحلیل کاربران

بازار ساختگی

09149316523

24/آذر/1400

با عرض سلام به خدا من به بازار ارزها شک دارم همشون انگار دارن از یه جا کنترل میشن یا یه جا سبز هستن یا یه جا همشون قرمز بخدا همش داریم فیلم بازی میکنیم

20

گیت کوین

asalii

24/آذر/1400

ارتباط بین برنامه نویسان و توسعه دهندگان قطعا به خودی خود خیلی کار اسونی نیست و نیاز به طی مراحل زیادی هستش که حالا گیت کوین یه ارتباط بین این دو بوجود اورده است

67

گیت کوین

aylin6

25/آذر/1400

این پلتفرم کار بزرگی کرده و با اسون کردن ارتباط بین برنامه نویس و توسعه دهنده میتونه دنیا رو بهتر و قشنگ تر از قبل کنه

30

binace coin

salar22

25/آذر/1400

اصلا نمیشه روی binace coinپول گذاشت خیلی ریسکه و زیاد ارزش زیادی نداره و بیشتر روی بیت کوین باید گذاشت

15

پلتفرم گیت کوین

akbarabadi

24/آذر/1400

با پیشرفت فن آوری و ارز دیجیتال این پلت فرم در حال توسعه برای پیشرفت در امورات و همچنین به درست آوردن طرفدار برای خود فعالیت می کند این رمز ارز برنامه وتوسعه راه خود را ارائه داده و پایه بازار نهاده است

50

عالی

dors@1

24/آذر/1400

گیت کوین عالیه و با این راهی که برای همه به ارمغان اورده میشه هرکی به هرچیزی که استحقاقشو داره به راحتی برسه

61

امیت رمز ارزها

taqihalimi

23/بهمن/1400

یکی از دغدغه های اصلی برای رمز ارز ها و پول الکترونیکی امیت این شبکه ها است که مورد دستبرد و حملات سایبری قرار نگیرد و موضوع دیگر که قابل توجه است مسله تمویل و تجهیز باندهای تبهکار و تروریزم است که از بلاک چین ها و رمز ارز ها مخصوصا بیت کوین برای تمویل منابع مالی خود استفاده نکند

7

خوب بوده درحال حاظر

09388024175

02/دی/1400

در حال بهبود بوده رو به بالا می رود احتمال به روند سعودی دارد.اما احتمال خیلی کمی است که کاهش داشته باشد

13

نهایت پیوستی پرخیز

mdinar82

01/دی/1400

افرا ی ک قبلا ازین نوع پتانسیل برای رو نق و پیشرفت تکی و گروهی دخالتهایی نابجا و ناکارآمد داشتند حالاها دارن خودشون رو بی دلیل به واسطه هایی میارند ک زیردستانشان دارن هنگ میکنن

10

هدف از ساخت توکن چیست؟

fatemeh243

02/مرداد/1401

ساخت Token در بستر ارزهای دیجیتال نیازمند صرف هزینه‌های زیادی نیست. از طرف دیگر با استفاده از عرضه اولیه می‌توان سرمایه مورد نیاز برای فعالیت شرکت را جمع کرد. مجموعه‌ای از چند توکن امنیتی با روش‌های گوناگون استفاده. در شکل یک سکه یک سنتی برای مقایسه اندازه قرار دارد. بعضی از توکن‌ها کلیدهای رمزنگاری مانند امضا دیجیتال ...

6

خخخ

majidsoltsni

24/آذر/1400

باقری: طرف‌ها جدی تعامل کنند امکان پیشرفت وجود دارد مذاکره‌کننده ارشد ایران: گفت‌وگوهای فشرده، هم در سطح کارشناسی و هم مذاکره‌کنندگان ارشد ادامه دارد. امروز با روسای هیأت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و اتحادیه اروپا تبادل نظر کردم. کارشناسان هم به کار روی متون ادامه می‌دهند. چند روز گذشته نشان داد که اگر همه جدی تعامل کنند، امکان پیشرفت وجود دارد.

43

گیت کوین

ماهور

24/آذر/1400

این پروژه خیلی عالیه و فرایند استخدام رو خیلی راحت میکنه و نیازی به شخص ثالث برای پیوند بین همکاران نیست

71

درخواست

akbarmehdinajad

27/آذر/1400

سلام دوستان من تازه به کوین گرام رسیدم لطفا تحلیل هایم لایک کنید ازتون ممنون میشم حمایت کنید و انشاءالله جبران خواهم کردخیلی ممنون میشم حمایت کنید

16

پلتفرم گیت کوین

hastiiii

24/آذر/1400

این پلتفرم یه هدف عالی داره و انجامش داده که خیلی کار بزرگیه و به راحتی ارتباط بین برنامه نویس و توسعه دهنده رو بوجود اورده است

60

گیت کویین

sajadsh33

24/آذر/1400

همه به خوبی خبرداریم ازاینکه استخدام دردنیاروندی پیچیده ودشواردارد!! اماخوشبختانه درهمین راستابه منظورتسهیل ارتباط میان برنامه نویسان وتوسعه دهندگان پلتفرم گیت کویین به وجودآمده..

21

باید بررسی گردد امید به رشدش هست.

hoseni

07/دی/1400

این ارز مجازی که(getcoin) دربستربلاکچین قراردارد،؛ ونوعی قرارداد هوشمند است. خوب هدف گذاری شده. باید دید، هیات اجرایی چه سیاست های برای تقویت وپاگرفتن این ارز انجام می‌دهد. آیا درارایه سیاست ها موفق می شود یانه؛ آیا حمایت از آن مشود؟

13

بلاکچین برتر

ahmad8930

24/آذر/1400

باسلام باتوجه با رشد بیش از پیش تکنولوژی بلک چین و درعین حال نیاز به بازار الکترونیک و نیاز روز افزون به ارز دیجیتال همگان بدنبال ارتقاع و کارایی بهتر در راستای خرید و فروش‌های اینترنتی و دیجیتال هستند که با سرمایه گذاری و گردهم آوری ایده های نو سعی در برطرف سازی نیاز دارند

39

پلتفرم گیت کوین

زارع

24/آذر/1400

پلتفرم که برای تسهیل روند استخدام بدون وجود فردی توسعه وپشتیبانی از وب۳ هدف این پلتفرم حمایت از پروژه‌های متن باز وتوسعه راههای مختلف برای تامین مالی توکن گیت که می توان آن را دربیشتر کیف پول‌ها نگهداری کنید

52

اینترنت غیرمتمرکز

ayoobchem

24/آذر/1400

پلتفرم گیت کوین به منظور تسهیل ارتباط میان برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان به وجود آمد. Gitcoin خود را به عنوان جامعه‌ای از برنامه‌نویسان، سازندگان برنامه‌ها و پروتکل‌هایی که برای توسعه آینده اینترنت غیر‌متمرکز گرد هم آمده‌اند، معرفی می‌کند. گیت کوین جامعه‌ای تشکیل می‌دهد که از زیر‌ساخت‌های جدید از جمله ابزارها، فناور‌ی‌ها و شبکه‌ها برای توسعه هر چه سریع‌تر Web3، پشتیبانی می‌کند.

50

گیت کوین Gitcoin

marwan

16/بهمن/1401

ارز گیت کوین تونسته تاکنون 40 میلیون دلار بودجه برای نرم افزارهای منبع باز فراهم بکنه و به بیش از 43000 سرمایه گذار کمک کرده تا به بیش از دویست و سی هزار نفر مخاطب دسترسی پیدا کنن. همچنین بیش از 310 هزار توسعه دهنده در ماه، در گیت کوین فعالیت میکنن.

5

گیت کوین

imanaminiazar

04/اسفند/1400

با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیزم به نظر من گیت کوین با راهی که برای کاربران به ارمغان آورده است باید بهش نمره عالی داد با تشکر از شما عزیزان

9

بلاکچین برتر

saeed3109

30/دی/1400

بلاکچین در حال ایجاد فرصت های ارزش آفرینی در صنایع متعدد است. این فناوری آنقدر امیدوار کننده شده است که حتی IBM بیش از 200 میلیون دلار در تحقیقات مرتبط با آن سرمایه گذاری کرده است. علاوه بر این، بیش از 90 درصد بانک های اروپایی و آمریکایی در حال تحقیق در مورد کارکردهای بلاک چین هستند.

9

گیت کوین

p@r@stesh

24/آذر/1400

این پلتفرم کار بزرگی انجام داده و توانسته مراحل سخت استخدام رو اسون کنه و حالا با این پلتفرم هرکسی به استعدادی که داره میتونه برسه

66

شبکه

[email protected]

24/آذر/1400

پلتیفرم گیت کوین بر روی شبکه اتریم راه اندازی شده است این یعنی اینکه این توکن قابلیت توسعه و پیشرفت خوبی در آینده دارد و قابلیت سرمایه گذاری خوبی دارد

11

من لایک

09334913126

15/بهمن/1400

فقط اونایی که خودشون گاهی به یک نقطه خیره میشن میدونن که چرا نباید کسی که به یه نقطه خیره شده رو صدا کرد

10

ارزخای‌ قدیمی

mtpanah

24/آذر/1400

ارزهای‌ سابقه‌ دارم‌ و‌ قدیمی‌ و‌ پیشکسوت‌ مث‌ بیت‌ کوین‌ کش‌ ،لایت‌ کوین‌ ،مونرو،زیکش‌،دش،بیت‌ کوین‌ sv یعنی‌ میخوام‌ بگم‌ هیچکدوم‌ نمیتونن‌ جای‌ اینارو‌ بگیرن

59

آینده استخدام ها

xmx

24/آذر/1400

اگه این پروژه بتونه همه کسب و کارها رو دربر بگیره و هر متخصصی رو به سرمایه گذار مربوطه وصل کنه بسیاری مردم می تونن می تونن متناسب با تخصصشون کار پیدا کنند.

62

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.