coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.7%

62,514 $

3,819,605,400 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.4%

3,205 $

195,820,001 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9997 $

61,082 تومان

Tether

Tether

usdt

1.5%

592.7 $

36,212,748 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

6%

135.88 $

8,302,268 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9997 $

61,082 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.4%

3,205 $

195,835,887 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3.3%

0.5067 $

30,959 تومان

XRP

XRP

xrp

4.3%

0.1444 $

8,823 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.3%

5.34 $

326,274 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

۳ دلیل برای رشد بیشتر سولانا در سال ۲۰۲۲

28/آذر/1400
افزودن به نشان شده ها
۳ دلیل برای رشد بیشتر سولانا در سال ۲۰۲۲
SOL
Solana
سرمایه گذاری
تحلیل
2717
3 دقیقه

در سالی که گذشت سولانا نام خود را میان بزرگان صنعت ارز دیجیتال مطرح کرد و در مدت‌زمانی بسیار کوتاه به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های مبتنی بر قراردادهای هوشمند تبدیل شد. با توجه به اینکه این شبکه با سرعت زیادی در حال نزدیک‌شدن به اتریوم است، انتظار می‌رود که گسترش آن در سال ۲۰۲۲ میلادی هم ادامه داشته باشد.

به گزارش کوین تلگراف، سولانا دیگر به یکی از مدعیان اصلی صنعت قراردادهای هوشمند تبدیل شده است. سال گذشته، ارزش کل سرمایه قفل‌شده در این شبکه ۶۶۰ میلیون دلار رشد کرد و با مشارکت بیش از ۴۰ برنامه غیرمتمرکز این رقم به اوج تاریخی خود در ۱۱ میلیارد دلار رسید.

با وجود این رشد خیره‌کننده، سرمایه‌گذاران همواره درگیر این پرسش هستند که آیا ارزش بازار ۵۶ میلیارد دلاری سولانا را می‌توان توجیه کرد یا خیر. علاوه بر این، این سؤال هم مطرح می‌شود که چگونه می‌توان سولانا را با شبکه‌های رقیب آن، مانند بایننس اسمارت چین، اولنچ و پالیگان مقایسه کرد.

مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال سولانا، بایننس کوین، پالیگان، اولنچ و لونا

با بررسی عملکرد قیمتی شش‌ماهه لونا (LUNA)، سولانا و اولنچ و مقایسه آنها با سایر شبکه‌های فعال در زمینه قراردادهای هوشمند، کاملاً مشخص است که این ارزهای دیجیتال خود را از سایر رقبا جدا کرده‌اند.

علاقه سرمایه‌گذاران بزرگ به اکوسیستم سولانا

ارزش بازار لونا، توکن اصلی شبکه ترا (Terra) و اولنچ ۲۶ میلیارد دلار است و ارزش بازار سولانا از مجموع این دو هم بیشتر است. آخرین اخباری که درباره سولانا منتشر شده، نشان‌دهنده اشتیاق سرمایه‌گذاران نهادی به این ارز دیجیتال است. از جمله این موارد می‌توان به فروش ۳۱۴ میلیون دلاری سولانا لبز (Solana Labs) در جریان عرضه خصوصی توکن‌های سولانا اشاره کرد که در ماه ژوئن (خرداد) انجام شد. جمع‌آوری سرمایه ۱۸ میلیون دلاری برای پروژه صرافی غیرمتمرکز اوراک (Orac) که در شبکه سولانا فعالیت می‌کند نیز یکی از همین موارد است.

شواهد قابل‌اطمینانی وجود دارد که نشان می‌دهد این اکوسیستم رو‌به‌رشد بر اساس اشتیاق سرمایه‌گذارانش مورد قضاوت قرار می‌گیرد. با این حال، برای درک میزان موفقیت راه‌حل مقیاس‌پذیری سولانا، باید معیارهای استفاده از آن را بررسی کنیم. برای شروع می‌توانیم به تعداد آدرس‌های فعال در برنامه‌های غیرمتمرکز سولانا نگاه کنیم.

[

مقایسه فعال‌ترین برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه‌های سولانا، اتریوم، پالیگان و اولنچ

طبق این آمار، بهترین برنامه غیرمتمرکز از نظر تعداد آدرس‌های فعال، یونی‌سواپ است که ۱۸۸,۲۰۰ کاربر فعال دارد. با در نظر گرفتن این موضوع که تنها ۱۰ ماه از راه‌اندازی ریدیوم (Raydium) می‌گذرد، ۹۷,۶۰۰ کاربر هفتگی‌ای که این برنامه غیرمتمرکز به شبکه سولانا اضافه کرده است، چشم‌گیرتر می‌شود. گفتنی است که در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹) ارزش کل قفل‌شده یونی‌ سواپ بیشتر از رقم فعلی و حدود ۴.۳ میلیارد بود.

بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) سولانا، یعنی مجیک اِدِن (Magic Eden)، هم ۵۸,۴۰۰ آدرس فعال هفتگی دارد. این رقم کمی بیشتر از نصف کاربران بازار اتریومی اوپن‌سی (OpenSea) است که از لحاظ حجم معاملات و فعالیت کاربران، رهبر مطلق این بخش است.

فعالیت اکثر کاربران اولنچ مربوط به برنامه غیرمتمرکز تریدر جو (Trader Joe) است. با این حال، حجم معاملات هفتگی ۷۱۵ میلیون دلاری آن در مقایسه با حجم ۲۲.۱ میلیارد دلاری یونی‌سواپ یا حجم ۱۲.۵ میلیارد دلاری ریدیوم، رقم چشم‌گیری نیست. حجم معاملات ۵۷۳ میلیون دلاری صرافی غیرمتمرکز کوییک‌ سواپ (QuickSwap) هم که در شبکه پالیگان فعالیت می‌کند، به همین صورت است.

سولانا سومین بازار آتی بزرگ را در اختیار دارد

در حال حاضر، سولانا از نظر ارزش قراردادهای باز (Open Interest) در بازارهای آتی صرافی‌های ارز دیجیتال، رتبه سوم را در اختیار دارد. این شاخص یکی از مناسب‌ترین معیارها برای سنجش وضعیت بازارهای مشتقه یک ارز دیجیتال است. در این شاخص فعالیت‌های معاملاتی گذشته در نظر گرفته نمی‌شود و به‌جای آن ارزش کل قراردادهای باز که هنوز تسویه نشده‌اند، محاسبه می‌شود.

ارزش قراردادهای باز در بازار آتی صرافی‌های ارز دیجیتال

ارزش قراردادهای باز در بازارهای آتی سولانا در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) به اوج ۱.۹ میلیارد دلاری رسیده بود. هر چند که این رقم اکنون به ۸۶۰ میلیون دلار کاهش یافته است، اما سولانا همچنان در رتبه سوم شلوغ‌ترین بازارهای مشتقه قرار داد. برای مثال ارزش قراردادهای باز بایننس کوین و لونا، به‌ترتیب ۵۲۰ و ۴۳۰ میلیون دلار است.

برتری در ارزش کل سرمایه قفل‌شده، کاربران و بازارهای مشتقه

داده‌های درون‌زنجیره‌ای و آمارهای مربوط به بازارهای مشتقه سولانا نشان می‌دهند که فعالیت‌های زیادی در این شبکه وجود دارد. ارزش کل سرمایه قفل‌شده در شبکه سولانا در شش ماه گذشته ۱۵ برابر شده و تعداد کاربران برنامه‌های غیرمتمرکز آن اکنون حدود نصف کاربران شبکه اتریوم است.

به نظر می‌رسد که سولانا به‌سرعت در حال کاهش اختلاف سطحی است که در زمینه ارزش کل سرمایه قفل‌شده، تعداد کاربران فعال و وضعیت بازارهای مشتقه، با شبکه‌ اتریوم دارد. گویا رقبای سولانا مانند ترا، اولنچ و پالیگان هم به‌شدت عقب مانده‌اند؛ مسئله‌ای که احتمالاً اختلاف بین ارزش بازار آنها را توجیه می‌کند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

سقوط ناگهانی سولانا؛ عوامل پشت پرده کاهش قیمت چه بودند؟

سقوط ناگهانی سولانا؛ عوامل پشت پرده کاهش قیمت چه بودند؟

افزایش چشمگیر قیمت سولانا؛ آیا نهنگ‌ها پشت پرده هستند؟

افزایش چشمگیر قیمت سولانا؛ آیا نهنگ‌ها پشت پرده هستند؟


تحلیل کاربران

سولانا یک رمز ارز برتر

رضاrm

01/دی/1400

در دنیای رمز ارزها سولانا یک ارز برتر است ارزی که در لیست ارزها بالا قرار دارد واز قیمت خوبی برخوداراست در سال اخیر قیمت آن رشد زیادی کرده است

4

.

majidsoltsni

28/آذر/1400

پسرم ميپرسد: چرا بايد رياضى بخوانم؟ دلم ميخواهد بگويم لازم نيست؛ بدون خواندن هم خواهى دانست دو تكه نان بيشتر از يك تكه نان است...

30

سولانا

09109971867

24/دی/1400

سلام خدمت دوستان عزیز به نظر بنده سولانا در بین رمز ارز های دیگه خیلی موفق بوده خوب پیشرفت داشته منتها به خاطر جملاتی که داشته افت کرده ومطمئن هستم که دوباره شاهد رشد این ارز میشیم .

1

سولاناباارزش ترین ارز درحال رشد

زارع

28/آذر/1400

سولانا با محبوب‌ترین ارز برای کاربران است که رشد خودرا ازاوایل سال۲۰۲۱ شروع وبا پروژه های ریدیوم گسترش یافت وخود رابه ارزهای برتر رسانید سولانا می تواند با قدرت زیاد درحال گسترش ورشد بیشتر باشد

38

سولانا

ماهور

28/آذر/1400

سولانا سال خوبی رو پشت سر گذاشت و انتظار میره در سال جدید بتونه عملکرد بهتری از خودش به جا بزاره و حتی قیمت و جایگاهشم بهتر کنه

47

سولانا

farzad2419

28/آذر/1400

با پیشرفتی چشمگیری که سولانا داره بعید نیست به زودی به یکی از غولهای این صنعت تبدیل بشود قطعا جایگاهش در کنار ارزهای بزرگ خواهد بود

23

سولانا

Bonyadcity

03/دی/1400

ارز دیجیتال سولانا در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی، با قیمت حدودی ۱ دلار به ازای هر توکن در بازار رمزارزها معامله می‌شد. معاملات SOL در صرافی بایننس کمی پس از این امر آغاز شد، اما این امر تأثیر مثبتی بر بهای سولانا نداشت و بهای آن در طی یک‌روند کاهشی به ۶۰ سنت رسید و تا اوایل ماه جولای سال ۲۰۲۰ در این محدوده باقی ماند.

17

بیل گیتس

javad90

03/دی/1400

من فکر می کنم این یک سفرهیجان انگیز اجباری است اما دولت ها می خواهند که بر حریم آن تسلط داشته باشند. بیت کوین هیجان انگیز است، زیرا نشان می دهد چقدر ساده و راحت است. بیت کوین بهتر از ارز‌های سنتی است

0

سولانا

حسین23

02/دی/1400

سولانا یک ارز محبوب در دنیای ارزهاست دارای قیمت بالا ودر لیست ارزها دربالا قرار دارد ودر یک سال اخیر پیشرفت ورشد چشمگیری کرده است

4

خدا بخیر کنه

ahmad202z

28/آذر/1400

مدیریت ارز دیجیتال هرچی داره گذاشته روی سولانا دوماهه تلاش می کنه سرمایه برای سولانا جذب کنه، اخرین بار که گفتین سولانا تا 300 دلار بعدش 50 درصد ریخت، امروزم خدا بخیر کنه

29

ارز

leylla

04/دی/1400

در سال اخیر اسم سولانا خیلی ب زبونا بود امیدوارم بتونه رشد کنه در سال جدید و ب حداقل نرسه و باعث بشه که مردم در این ارز متضرر بشوند

2

سولانا

aylin6

28/آذر/1400

سولانایکی ازبهترین ارزهاست.وآینده خوبی درپیش روی خودداره.ودرآینده ن چندان دور رقیب بیت کوین خواهدشدب امیدروزهای خوب

38

سولانا

akbarabadi

28/آذر/1400

باعنایت به تبلیغ گسترده و حمایت بزرگان از سولانا موجب مشهور شدن آن ودر حال حاضر مقایسه این ارز دیجیتال با بیت کوین سبب رشد ودر آینده نزدیک شدن قیمت آن با بیت کوین فراهم خواهد شد

31

سولانا

free.a

29/آذر/1400

یکی از محبوب ترین ارزها برای کاربران هستش که رشد خود را استارت زده و روز به روز به محبوبیتش افزوده میشود وقطعا تا چچند وقت دیگر جایگاه خود را در بالای جدول حفظ میکند

20

سولانا

[email protected]

28/آذر/1400

سولانا بدون تبلیغات و حمایت‌های سلبریتی ها توانسته است عملکرد خوبی داشته باشد و طی مدت شش ماه و با روندی آهسته و پیوسته توانست از رده پنجاهم به رده دوازدهم جدول ارزهای دیجیتال برسد.

25

رقیب سولانا

ayoobchem

28/آذر/1400

سولانا دیگر به یکی از مدعیان اصلی صنعت قراردادهای هوشمند تبدیل شده است. سال گذشته، ارزش کل سرمایه قفل‌شده در این شبکه ۶۶۰ میلیون دلار رشد کرد و با مشارکت بیش از ۴۰ برنامه غیرمتمرکز این رقم به اوج تاریخی خود در ۱۱ میلیارد دلار رسید. با وجود این رشد خیره‌کننده، سرمایه‌گذاران همواره درگیر این پرسش هستند که آیا ارزش بازار ۵۶ میلیارد دلاری سولانا را می‌توان توجیه کرد یا خیر. علاوه بر این، این سؤال هم مطرح می‌شود که چگونه می‌توان سولانا را با شبکه‌های رقیب آن، مانند بایننس اسمارت چین، اولنچ و پالیگان مقایسه کرد.

26

سولانا

p@r@stesh

28/آذر/1400

سولانا در سال جدید میلادی بازم این عملکرد خوب خودش رو تکرار میکنه و قطعا جایگاهش رو هم بهتر میکنه و خیلی ارز خوبیه

50

سولانا

miladstar70

30/آذر/1400

سولانا در اینده ای نزدیک خیلی خوب رشد میکنه عجله ای نداریم این کاهش به زودی رشد میکنه جای پیشرفت زیادی داره

2

سولانا رشددریک سال

basm2278

01/دی/1400

سولانا یک ارز دیجیتال محبوب در بین کاربران است وقیمت خوبی در بازار ارزها دارد ودر سال گذشته قیمتش تصعادی بوده است

5

ارز سولانا

Eslam1858

30/آذر/1400

درودبه همه عزیزان کاربران برنامه کوین گرام سولانا رشد خوبی داشته وارز خیلی خوبیه در امد خوبی داره برای سرمایه گذاری بلند مدت عالیه در حال رشد زیادی هست باتشکر

4

ارز دیجیتال

[email protected]

30/آذر/1400

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت نظر رییس جمهور نسبت به ارز دیجیتال مثبت است و باید ارز های دیجیتال قانونی شود

19

سولانا

dors@1

28/آذر/1400

سولانا شبکه خوب و یه پروژه عالی داره و این ارز میتونه بازم در سال جدید یه شگفتی دیگه از خودش نشون بده و قیمت چند برابری داشته باشه

44

ارز سولانا

shahrzad1400

28/آذر/1400

جواقعا سولانا در حال رشد است و بسیاری از طرفداران، به مقایسه بلاک چین آن  با بلاک چین های رقیب مانند اتریوم پرداخته و مزیت‌های زیادی را برای بلاکچین سولانا راپیش بینی کردن

20

همین الانم فقط بخاطر اسم و رسمش دومه مطم

مهناز‌طاهری

28/آذر/1400

همین الانم فقط بخاطر اسم و رسمش دومه مطمئن باشید بزودی سولانا رقیب بیت خواهد شد این سولانا کار خودش و بلده

38

سولانا

mtpanah

28/آذر/1400

سولانا‌ ارز‌ خوبیه‌ واقعان‌ پتانسیل‌ بالایی‌ داره‌ ومیتونه‌ خیلی‌ بیشتر‌ از‌ اینها‌ باشه‌ باید دید‌ درآینده‌ چگونه‌ خواهد‌ بود

27

پیش گرفتن سولانا از رقبا

hanih

28/آذر/1400

یکی از عواملی که باعث پیشی گرفتن سولانا از رقبا شده ارزش سرمایه قفل شده در این ارز ارز هست که طی شش ماه به رشد ۱۵برابری رسیده هست

34

۳ برابر شدن سولانا

shamsi.ali

28/آذر/1400

سولانا یکی از بهینه‌ترین و در عین حال یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های بلاک چینی موجود است که در عین حفظ امنیت بالا و  ویژگی مقیاس پذیری با سرعت بسیار بالاتری تراکنش ها را در شبکه بلاک چین انجام می دهد. به عبارتی بعد از اینکه اتریوم برای حل مشکلات جانبی بیت‌کوین وارد این حوزه شد مشخص شد که سرعت تراکنش اتریوم جواب گوی شرایط فعلی نیست در حال حاضر سرعت تراکنش اتریوم 15 تراکنش در ثانیه است به همین دلیل پروژه سولانا با رمزارز مخصوص به خود (sol) وارد این حوزه شد تا بتواند در عین حفظ شرایط امنیت و مقیاس پذیری سرعت تراکنش ها را بالا ببرد در هر ثانیه 50 هزار تراکنش انجام می شود.

28

سولانا

minister

28/آذر/1400

سولانا با توجه به سرعت بالاتر و کارمزد پایینتر در آینده ای نزدیک رقیبی جدی برای اتریوم خواهد بود .از الان هم بسیاری از پروژه های بلاک چین از اتریوم به سولانا کوچ کرده اند.

19

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.