coingram
کوینگرام

ایردراپ توکن GAS به کاربران شبکه اتریوم؛ آیا ایردراپ Gas Dao امن است؟

10/دی/1400
افزودن به نشان شده ها
ایردراپ توکن GAS به کاربران شبکه اتریوم؛ آیا ایردراپ Gas Dao امن است؟
Airdrop
ایردراپ
GasDAO
اخبار
5653
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از موفقیت چشمگیر SOS، حال پروژه Gas Dao نیز به کاربران فعال اتریوم که بیش از ۱,۵۵۹ دلار کارمزد در شبکه اتریوم پرداخته‌اند توکن GAS اهدا می‌کند.

به نقل از دکریپت، تنها چند روز پس از برگزاری ایردراپ SOS توسط اوپن دائو (OpenDAO) که به کاربران اپن سی OpenSea تعلق گرفت، پروژه گس دائو در روز دوشنبه خبر از ایردراپ دیگری را داد. کاربرانی که بیش از ۱,۵۵۹ دلار بابت کارمزد در شبکه اتریوم قبل از تاریخ ۲۶ دسامبر (۵ دی) پرداخت کرده باشند، از توکن‌ حاکمیتی این پروژه به نام GAS دریافت خواهند کرد. این رقم به دلیل پروپوزال EIP-1559 انتخاب شده است. در حال حاضر ۲۶,۰۰۰ کاربر حائز شرایط دریافت این توکن هستند.

کاربرانی که ۱ میلیارد از توکن GAS (با توجه به کارمزد پرداختی) دریافت کنند قادر به ارائه پروپوزال در سازمان خودمختار غیر متمرکز (DAO) که در آینده راه‌اندازی می‌شود، خواهند بود. کاربرانی نیز که حداقل مقدار ۱.۷۸ میلیون توکن گس GAS را دریافت کنند، در پروژه دیسکورد وظیفه gas holder را خواهند داشت. ۵۵٪ از کل ۱ تریلیون توکن GAS موجودی (حدود ۵۵۰ میلیارد توکن) به ارزش ۹۱,۵۷۵,۰۰ دلار به این ایردراپ اختصاص داده شده است. کاربران واجد شرایط تا قبل از تاریخ ۱ می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) فرصت برای دریافت ایردراپ دارند و هر توکنی که قبل از این تاریخ مطالبه نشده باشد به خزانه DAO بازخواهد گشت.

۱۵ درصد از موجودی کل این توکن (۱۵۰ میلیارد توکن) نیز به تیم توسعه‌دهنده ۲۵ نفره آن تعلق خواهد گرفت که ۸۰٪ از این میزان (۱۲۰ میلیارد توکن) در طی ۶ ماه و باقی آن به صورت فوری اهدا خواهد شد.

پیج رسمی گس دائو طی توییتی اعلام کرد بیش از ۱۴۳ میلیون آدرس منحصر به فرد وجود دارد که در شبکه اتریوم تراکنش انجام داده‌اند. گس دائو ایجاد شده است تا صدا و ضربان قلب بیش از ۶۴۳,۰۰۰ کاربر فعال از ۱۴۳ میلیون کاربر باشد تا پیوندی بین جوامع پیرامون دیفای، برنامه های غیرمتمرکز و NFTها برقرار کند.

گس دائو توکن گس

خارج از بحث نحوه توزیع توکن‌ها، اهداف این پروژه به صورت شفاف مشخص نشده است. در مقاله معرفی این پروژه و بیوگرافی توییتر آن نوشته شده است که قصد دارد «قلب تپنده و صدای کاربران فعال اتریوم» باشد. جزییات و ویژگی های این پروژه هنوز مشخص نیست کما اینکه در مورد این ایردراپ تنها به بحث جایزه دادن به کاربرانی که کارمزد بالایی را در اتریوم پرداخت کرده‌اند، اکتفا شده است.

الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian) هم‌بنیان‌گذار ردیت (Reddit)در توییتی اعلام کرد ایردراپ‌هایی نظیر ENS و SOS سنجشی برای این قضیه است که هر فردی چقدر برای وقت و هزینه خود ارزش قائل است و چقدر زمان را آنلاین سپری می‌کند تا نتیجه فعالیت های خود را بگیرد.

توییت اوهانیان در مورد ایردراپ

آیا ایردراپ GAS امن است؟

بسیاری از دریافت کنندگان توکن GAS در توییتر در خصوص امن بودن این ایردراپ سوال پرسیده‌اند و اینکه تیم این پروژه چه کسانی هستند. کاربران با اتصال کیف پولی که از وب ۳ (Web3) پشتیبانی می‌کند به یک پروژه، خود را در معرض گونه‌های متعددی از باگ‌ها، کلاهبرداری‌ها و هک قرار می‌دهند. بنابرین مشارکت کورکورانه در یک پروژه می‌تواند به از دست دادن دارایی آن‌ها منجر شود.

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که این ایردراپ امن است. کاربری پس از بررسی قرارداد هوشمند این توکن در توییتر، GAS را مورد تایید و امن برای معامله نامید. توییتر گس دائو نیز اعلام کرد قرارداد هوشمند این پروژه تحت نظارت شدید استاندارد امنیتی اوپن زپلین (OpenZeppelin) ساخته می‌شوند. اوپن زپلین پلتفرم امنیتی توسعه رمز ارزها است که قراردادهای هوشمند را مورد تایید قرار می‌دهد.

کاربر دیگری در توییتر خود گفت:

قسمت کوتاهی از کد قرارداد هوشمند ساختاری منحصر به فردی دارد. این بدان معنی است که این قرارداد احتمالا در ۱ یا ۲ ساعت نوشته شده است و تیم ۲۵ نفره توسعه‌دهنده پروژه در ازای ۲ ساعت کار ۵ میلیون دلار به صورت آنی و ۲۰ میلیون دلار در طی ۶ ماه آینده دریافت خواهد کرد.

کاربر توییتری با نام Technoartoria با بررسی این موضوع نوشت درخت مرکل آن نمی‌تواند دستکاری شود و ایردراپ گس دائو ۱۰۰٪ امن است. او در توییتر یک بررسی فوری از قرارداد هوشمند گس دائو انجام داد و اعلام کرد:

  • ۵۵ درصد از کل موجودی برای ایردراپ در نظر گرفته شده است.
  • درخت مرکل قابل دستکاری نیست.
  • ۱۵ درصد از توکن های دولوپر در بلند مدت تعلق خواهد گرفت.
  • رای گیری برای حاکمیت دائو پیاده سازی می‌شود.
  • دریافت توکن GAS امن است.

بخشی از قرارداد هومشند گس دائو

کاربر دیگری با نام Adam Eisenman عنوان کرد تفاوت‌های بسیاری بین ایردراپ‌های گس دائو و SOS وجود دارد. او افزود یک عملکرد رفت و برگشتی مطالبه توکن وجود دارد که به صاحب قرارداد هوشمند اجازه می‌دهد در تاریخ ۱ می ۲۰۲۲ تمام توکن‌هایی که به کسی تعلق نگرفته را به حساب خود برگرداند. وی بیان کرد «این پتانسیل برای مالک قرارداد هوشمند ایجاد می‌شود که در پایان این دوره اکثریت توکن‌ها را به خود اختصاص دهد و این یک هشدار جدی است» و ادامه توضیح داد:

از لحاظ ساختاری این قرارداد با SOS تفاوت بسیاری دارد زیرا مالک آن می‌تواند در پایان دوره با اکثریت توکن‌های موجود کار خود را به اتمام برساند. به نظر من قطعا این حرکتی برای انعکاس عدالت یا ایجاد جنبشی بر علیه کارمزد تراکنش‌ها نیست.

با این حال، Eisenman افزود که فرایند دریافت ایردراپ امن به نظر می‌رسد و تنها از گواه درخت مرکل برای تایید صلاحیت دریافت ایرداپ استفاده شده است تا از این طریق صلاحیت صاحب آدرس از نظر میزان کارمزد پرداختی تایید شود. بعد از آن انتقال توکن‌ها به کیف پول انجام خواهد می‌شود.

در زمان نگارش این مطلب توییتر گس دائو حدود ۲۹ هزار نفر دنبال‌کننده و ده‌ها هزار نفر هولدر توکن اختصاصی خود را دارد. در روز چهارشنبه تنها با گذاشتن یک توییت، در طی ۲۴ ساعت موجب افزایش فالورهای آن شد و قبل از آن این صفحه توییتر ۲۰ هزار نفر دنبال‌کننده و ۲۶ هزار نفر هولدر توکن را داشت. گس دائو اعلام کرد شروعی بهتر از این برای تبدیل شدن به بزرگترین جامعه پیرامون اتریوم برای ما متصور نبود و این تنها نقطه شروع ماجرا بوده است.

توجه داشته باشید با شنیدن خبر ایردراپ به هیچ وجه بلافاصله اقدام به دریافت آن نکنید. از‌ آنجایی که برای دریافت این نوع ایردارپ ها نیاز به اتصال کیف پول است، قبل از دریافت ایردارپ حتما آن پروژه را بررسی کنید که کلاهبرداری و اسکم نباشد.

توصیه‌ای که می شود این است قبل از دریافت ایردراپ و یا شرکت در ایردراپ پروژه‌ها ابتدا در مورد آنها مطالعه کنید. به دقت سایت رسمی آنها را بررسی کنید. گیت‌هاب آنها را بررسی کنید که این پروژه به چه میزان فعال است، اگر دانش کافی برای خواندن قرارداد هوشمند را دارید، قرارداد هوشمند پروژه‌ها را بررسی کنید و یا از فعالان این حوزه درخواست کنید که شما را راهنمایی کنند. بررسی قرارداد هوشمند کمک شایان ذکری به درک از کدهای پروژه می‌کند.

همچنین می‌توانید شبکه‌های اجتماعی و سایت مدیوم پروژه را بررسی کنید و در مورد پروژه مطالعه کنید. برای بررسی بیشتر در توییتر هشتگ پروژه و توکن آن را بررسی کنید و نظر سایر کاربران در مورد آن را مطالعه کنید. این موضوع نیز بسیار مهم است که چه دولوپرهایی روی آن پروژه فعالیت دارند. تیم پروژه را بررسی کنید و در مورد آن افراد جستجو کنید و فعالیت های گذشته آنها را بیابید، اینکه تا به حال چه تجارب قبلی داشته‌اند و با چه تیم هایی فعالیت کرده‌اند. اگر فعالیت آنها تا به حال ناشناس بوده است کمی باید به پروژه شک کرد. لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی اعضای آن تیم را بررسی کنید و در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید که فرد کلاهبرداری نباشند.

نکات امنیتی کیف پول‌ها را رعایت کنید و این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که هر ایردراپی مطمئن و امن نیست و در این حوزه نوظهور که هر روز توکن و پروژه جدیدی عرضه می‌شود راه های نوینی نیز برای کلاهبرداری ابداع می‌شود. با کمی صرف زمان و مطالعه از سرمایه خود مراقبت کنید.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آموزش شرکت در ایردراپ هایپرلیکویید!

آموزش شرکت در ایردراپ هایپرلیکویید!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایردراپ AEVO نزدیک است; نحوه شرکت در این ایردراپ!

ایردراپ AEVO نزدیک است; نحوه شرکت در این ایردراپ!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!


تحلیل کاربران

ایردراپ توکن gas

bahram72

10/دی/1400

این ایردراپ فکر نکنم بشه شرکتش کرد جز اینکه از کاربران فعال شبکه اتریوم باشید و با ترید های زیاد کارمزد زیادی پرداخت کرده باشید

78

ایردراپ GAS DAO

marwan

10/تیر/1402

گس دائو Gas DAO در تلاش است تا حامی کاربران فعال شبکه اتریوم از طریق حاکمیت داخلی و خارج از زنجیره (off-chain) راه اندازی شده به عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز با توزیع اولیه رایگان و منصفانه، 100 برابر بزرگتر از DAO اصلی، باشد.

20

حالت عادی

علیرضادوست

12/دی/1400

بازار داره به حالت عادی بر میگرده واین خبر خوشی است برای همه کاربران وباید از این برنامه ها با خبر شویم

43

راهنمای

mori1377

22/مرداد/1402

باعرض سلام ب تمامی افراد لیست لطفاً منو راهنمایی کنید چطوری میتونم از این برنامه استفاده کنم خرید فروش انجام بدم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

12

فری.......شبکه ها

farejoon

11/بهمن/1400

من بسکه از این شبکه های جدید بد دیدم اصلا دلم رضا نمیده که یه قرون براشون خرج کنم و بسکه سر دوستام کلاهبر داری کردن و همه را بدبخت کردن در ضمن با ارزهای قدیمی انقدر مشکلات دیدم که اصلا از این زیر ابیها نفرت دارم مفتی هم بهم بدن نمیخوام و نمیگیرم .

38

.

majidsoltsni

11/دی/1400

ما هرچه بخواهیم می‌توانیم بشویم . استعداد بزرگترین دروغی ست که انسان به خویش گفته است.. مجید سلطانی

46

ایردراپ...

rezasyade

18/بهمن/1400

موسسان صرافی یا کارگزاری‌ها نیز گاهی برای معرفی صرافی تازه تاسیس خود با ترغیب کاربران با اعطای کوین یا اعتبار و مواردی از این دست، کاربران خود را گسترده‌تر می‌کنند

36

ایرداپ

محمدرضااکبریان

10/دی/1400

نه امن نیست به نظرم و فقط میتونه یک کلاهبرداری باشه که از جیب مردم جمع میشه بد بخت شدیم ازبس این کلاهبرداری ها زیاد شده ما باید قبل از خرید دقت کنیم به چند سوال 1:ازکجا میخریم 2:چه چیزی میخریم 3:آیا قبلا مشکلی در زمینه خرید ما وجود نداشته 4:آیا جای رشد سرمایه داره 5:تو اوج میخریم یا موقل ریزش 6:آیا شرکتی پشت چیزی که میخریم هست و.....سوال های زیادی که داریم تا جایی که میتونید دقت کنید بدون شک موفق میشوید

64

ایردراپ شبکه اتریوم

s@m@d

10/دی/1400

این ایردراپ خیلی سخته و برای همه نیست چون شرایط سختی مثل ۱۵۵۹دلار کارمزد در شبکه اتریوم رو داره که با این خصوصیت برای همه کاربران نیست

92

خوبه

absama

10/دی/1400

یک فرد موفق کسی است که می‌تواند با آجر‌هایی که دیگران به سمت او پرتاب کرده‌اند، پایه و اساس محکمی برای خود بنا کند. دیوید برینکلی؛ فیلمنامه‌نویس

63

برداشت ارز

[email protected]

01/مرداد/1402

با سلام و خسته نباشید به امامی دست اندرکاران برنامه ی کوئین گرام.تا الان فکر میکردم این همه کوئین جمع کردن و موجودی زیاد کردن همش وقت تلف کردنه ولی امروز فهمیدم اشتباه میکردم چون دوستم به حد برداشت رسید و عرض یک هفته هم پول به حسابش واریز شد.صبور باشید و تلاش کنید روزهای خوب هممون نزدیکه.

15

رایانه

moslemmm

22/آذر/1402

ارزهای دیجیتال"، به عنوان یک پدیده نسبتاً جدید، به سرعت وارد عالم مالی و سرمایه‌گذاری شده‌اند. این ارزهای آینده‌دار با پتانسیل‌های بی‌نظیری برای تحول در ساختارهای مالی جهانی مطرح شده و برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به تکنولوژی جذابیت دارندارزهای دیجیتال"، به عنوان یک پدیده نسبتاً جدید، به سرعت وارد عالم مالی و سرمایه‌گذاری شده‌اند. این ارزهای آینده‌دار با پتانسیل‌های بی‌نظیری برای تحول در ساختارهای مالی جهانی مطرح شده و برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به تکنولوژی جذابیت دارند

2

ایردراپGAS

dors@1

10/دی/1400

این ایردراپ مثل قبلی ها نیست و هر کاربری شامل این ایردراپ نمیشه و باید خیلی تراکنش در شبکه اتریوم انجام داده باشی تا شرکت داده شب

83

توکنGAS

ماهور

10/دی/1400

ایردراپ gas رو باید فقط کسانی شرکت کنن که با شبکه اتریوم زیاد سر و کار دارند و کارمزد زیادی تا حالا پرداخت کرده آمد

88

عرفان

erfan.m.m

15/بهمن/1400

ارزهای دیجیتال کلا باید جایگزین پول های نقد بشوند تا در بعضی از کارها کمک های مختصری را برای امنیت کاربران انجام دهند

38

جابجایی بازار

[email protected]

16/فروردین/1401

آقای ماسک،شما جزه اسطوره‌ای این زمانه هستید،وتهدیدهاروبه فرصت،تبدیل میکنید،واین خیلی خوب هست، ّبرای بازارارزدیجیتال اظهارنظرنمایید،

29

باز ماسک

shahrzad1400

10/دی/1400

 یک ارز دیجیتال همنام "سگ ایلان ماسک" در این آخر هفته پس از انتشار عکسی از سگ ایلان ماسک در توییتر، توسط وی که ثروتمندترین مرد جهان محسوب می‌شود، افزایش یافت. سگ شکاری ایلان ماسک،  سانتا فلوکی نام دارد و پس از آن که ایلان ماسک توییتی درباره سگ خود منتشر کرد، ارزش ارز دیجیتالی گمنامی که از قضا همنام همین سگ است، افزایش یافت.  طبق داده‌های CoinMarketCap، در ۲۴ ساعت گذشته سهام این شرکت ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.  در ۲۵ دسامبر، ماسک عکسی از سگش که لباس بابانوئل پوشیده بود با عنوان "Floki Santa" منتشر کرد.  سازندگان ارز سانتا فلوکی از این فرصت استفاده کردند تا سکه خود را تبلیغ کنن

49

چشم مواظبیم

hanih

10/دی/1400

آقا راستش کل مطلب دوبار خوندم ولی چیزی ازش نفهمیدم فقط میگفتن اگه اونداشته اونه بهت میدن بعدش اون میگیری وبعد اینقدر دریافت میکنی ود اخرم گفتن مواظب کلاهبرداران باشید

67

ایردراپ

mtpanah

10/دی/1400

اینقدر‌ ایردراپ‌ میاد‌ بیرون‌ ک‌ آدم نمیدونه‌ کدومش‌ واقعیه‌ کدومش‌ الکیه‌ من‌ ک‌ شرکت‌ نمیکنم‌ ایمیل‌ آدم‌ یعنی‌ همه‌ اطلاعات‌ گوشی

68

پراید

Ahmed236

28/آبان/1402

به امید خدا همین جوری ادامه بدیم برا عید شریکی هممون یه پراید مدل ۸۰ میخریم نگهش میداریم تا سال بعد اگه هممونو به کشتن نداد عوض می کنیم یه مدل می بریمش بالا....

4

ایرداپ

amer425

10/دی/1400

به نظر من که ایرداپ امنه اتریوم هم ارز خوبیه اگر دو سال پیش یک میلیون میزاشتیم تو اتریوم الان یک میلیون شده بود یک تریلیارد

58

پالیگان

benam

10/دی/1400

اگر بخواهیم پالیگان را در یک جمله توصیف کنیم، باید بگوییم پالیگان پروتکلی برای ساخت یک شبکه به‌هم‌پیوسته از بلاک چین‌هاست که به‌عنوان یک راهکار لایه دوم، روی بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند و هدف آن حل مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم است.

47

ایردراپ گس درشبکه اتریوم

زارع

10/دی/1400

سرمایه گذارانی که ایردراپ به آنها تعلق می‌گیرد باید هوشیار باشند وتمام جوانب رابرای ودرنهایت تصمیم بگیرند تا ازامنیت آن مطمئن نشدند تقاضای کیف پول که از وب ۳ پشتیبانی می‌کند ممکن است که هک شود ویا کلاهبرداری باشد ولی این ایردراپ موردتایید وتحت نظارت شدید امنیتی قراردارد

59

ایردراپ توکن GAS

shamsi.ali

10/دی/1400

پس از موفقیت چشمگیر SOS، حال پروژه Gas Dao نیز به کاربران فعال اتریوم که بیش از ۱,۵۵۹ دلار کارمزد در شبکه اتریوم پرداخته‌اند توکن GAS اهدا می‌کند.

49

رمز ارز

علی‌کرمیان‌سرکشتی

19/بهمن/1400

ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) تقریبا یک سال است که معرفی شده و از زمان عرضه بسیار خوب عمل کرده است. ارزش بازار فعلی چیلیز بیش از 2.6 میلیارد دلار و حجم معاملات روزانه آن حدود 317 میلیون دلار است. مانند هر ارز دیجیتال دیگر، چیلیز شاهد فراز و فرودهایی بوده است. با این وجود، در حال حاضر در جایگاه 67 رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال قرار گرفته و ممکن است طی سال 2022 شاهد بهبود رتبه خود باشد.

32

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.