coingram
کوینگرام

پیش‌بینی‌ها از قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱؛ کدام پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد؟

11/دی/1400
افزودن به نشان شده ها
پیش‌بینی‌ها از قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱؛ کدام پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد؟
تحلیل
سرمایه گذاری
Altcoin
Bitcoin
3423
زمان مطالعه: 8 دقیقه

سال ۲۰۲۱ با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان راه رسید. در یک سال اخیر، شاهد دگرگونی‌های گسترده‌ای بودیم که تأثیرات بسیاری بر بازار ارزهای دیجیتال داشته و جهت حرکت این بازار را تغییر داده‌اند. این جهت‌دهی باعث شکل‌گیری روند قیمتی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شد. قیمت بیت کوین در نیمه ابتدایی سال از محدوده ۲۸ هزار دلار تا ۶۴ هزار دلار بالا رفت و سپس با اصلاح بیش از ۵۰ درصدی به ۲۹ هزار دلار رسید. در ادامه شاهد رکوردشکنی دیگری در قیمت ۶۹ هزار دلار بودیم و در نهایت قیمت بیت کوین با اصلاح دیگری در محدوده پایین‌تر از ۵۰ هزار دلار سال ۲۰۲۱ را به پایان رساند. این نوسانات قیمتی باعث شد پیش‌بینی بعضی از کارشناسان برای سال ۲۰۲۱ محقق شود، در حالی که تعداد زیادی از این پیش‌بینی‌ها، حتی نزدیک به قیمت واقعی بیت کوین هم نبودند.

از اتفاقات مهمی که در شکل‌گیری روند بازار در سال ۲۰۲۱ نقش داشتند، می‌توان به آغاز ریاست جمهوری بایدن در آمریکا و تغییرات در نگرش قانون‌گذاران این کشور نسبت به ارزهای دیجیتال، ادامه همه‌گیری ویروس کرونا در سطح جهان، شتاب در تزریق واکسن‌های مربوط به بیماری کووید در سراسر جهان، اتخاذ سیاست‌های محرک اقتصادی برای عبور از بحران کرونا در آمریکا و سایر کشورهای جهان، گسترش فعالیت شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ مانند تسلا و مایکرواستراتژی در دنیای ارزهای دیجیتال، تلاش‌های گسترده حکومت چین برای محدودکردن فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور و رشد چشمگیر برخی از آلت کوین‌های مستعد مانند سولانا، بایننس کوین، اولنچ و متیک اشاره کرد. هاوینگ بیت کوین را هم می‌توان به‌عنوان یکی از عوامل دخیل در روند قیمتی سال ۲۰۲۱ در نظر گرفت. هر چند هاوینگ در سال ۲۰۲۰ رخ داد، اما تجربه چرخه‌های چهار ساله بیت کوین در گذشته نشان داده است که معمولاً تأثیر هاوینگ با یک سال تأخیر، خود را در قیمت نمایان می‌کند.

همان طور که گفته شد، مجموع این اتفاقات باعث شکل‌گیری روند قیمت در بازار ارزهای دیجیتال شد، قیمت‌هایی که به پیش‌بینی‌های برخی از کارشناسان نزدیک بود و از برخی دیگر فاصله زیادی داشت. در ادامه مطلب، تعدادی از این پیش‌بینی‌ها و میزان تحقق آنها را بررسی خواهیم کرد. اگر می‌خواهید یک دید کلی از میزان اعتبار و قابل‌اعتمادبودن پیش‌بینی‌های فعالان بازار داشته باشید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱

مارک یوسکو (Mark Yusko)، مدیرعامل صندوق بزرگ مدیریت سرمایه مورگان کریک (Morgan Creek)، از اولین کسانی بود که در اوایل سال ۲۰۲۰ و در حالی که قیمت بیت کوین هنوز زیر ۱۰,۰۰۰ دلار بود، پیش‌بینی خود را برای پایان سال ۲۰۲۱ میلادی مطرح کرد. او با بیان اینکه قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید، گفت این موضوع یکی از بزرگترین فرصت‌های خلق ثروت در زمان حیات ما خواهد بود. با توجه به اینکه اوج قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به ۶۹,۰۰۰ دلار رسید، می‌توان گفت که پیش‌بینی یوسکو، اختلاف زیادی با قیمت واقعی بیت کوین داشته است

آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano) از فعالان مطرح بازار ارزهای دیجیتال است. او که یک کارآفرین مطرح و سرمایه‌گذار موفق است و توانسته شرکت‌ها و محصولات متنوعی را در حوزه ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کند، پیش‌بینی مشابهی با مارک یوسکو مطرح کرد. او زمانی که قیمت بیت کوین ۱۱,۵۰۰ دلار بود، ادعا کرد که تا پایان سال ۲۰۲۱ این عدد به ۱۰۰,۰۰۰ دلار و در بلندمدت به ۴۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید، قیمتی که باعث خواهد شد ارزش بازار بیت کوین به ارزش بازار طلا برسد. با این حال پیش‌بینی پمپلیانو برای سال ۲۰۲۱ دور از واقعیت و ۴۵ درصد بیشتر از اوج قیمتی ثبت شده برای این ارز دیجیتال بود.

یکی از مطرح‌ترین پیش‌بینی‌کنندگان قیمت بیت کوین، تحلیل‌گر ناشناسی با نام مستعار پلن‌ بی (PlanB) است. او که خالق مدل پیش‌بینی قیمت S۲F و S2FX است، در توییتی در ۸ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) و زمانی که قیمت بیت کوین ۱۵,۰۰۰ دلار بود، ادعا کرد هیچ شکی ندارد که تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، قیمت بیت کوین در محدوده ۱۰۰,۰۰۰ الی ۲۸۸,۰۰۰ دلار خواهد بود. علی‌رغم اینکه قیمت بیت کوین تا قبل از سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱، به‌خوبی مدل انباشت به جریان پلن بی را دنبال می‌کرد، در اواخر سال با چند اصلاح قیمتی بزرگ مواجه شد و به این ترتیب اعتبار یکی از بهترین مدل‌های پیش‌بینی قیمت بیت کوین زیر سؤال رفت. قیمت بیت کوین به ویژه در دو ماه آخر سال ۲۰۲۱، فاصله زیادی با قیمت هدف مدل انباشت به جریان گرفت. اصرار پلن بی بر صحت مدلش باعث شد در اواخر سال ادعا کند که به زودی شاهد کندل‌های سبز روزانه ۱۰ هزار دلاری خواهیم بود و قیمت در طی چند هفته از ۱۰۰ هزار دلار عبور خواهد کرد، اما واقعیت چیزی غیر از این بود.

یکی دیگر از پیش‌بینی‌ها برای قیمت بیت کوین که فاصله بسیار زیادی با واقعیت داشت، مربوط به مؤسسه مالی آمریکایی سیتی‌بنک (Citibank) است. این مؤسسه با انتشار گزارشی در ۲۷ آبان ۹۹، تحلیلی مفصل از وضعیت بازار بیت کوین ارائه داد و آن را با بازار طلا در دهه ۷۰ میلادی مقایسه کرد. سیتی‌بنک در گزارش خود ادعا کرد که قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۳۱۸,۰۰۰ دلار خواهد رسید. با توجه به اختلاف پنج برابری قیمت بیت کوین از پیش‌بینی این مؤسسه، می‌توان آن را از نادرست‌ترین پیش‌بینی‌ها برای قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ نامید.

ویلی وو (Willy Woo) از دیگر تحلیل‌گران سرشناس بیت کوین است. او که در تحلیل‌های خود به داده‌های درون‌زنجیره‌ای اتکا می‌کند، در اواخر سال ۲۰۲۰ ادعا کرد که طبق مدل‌های او، قیمت ۲۰۰,۰۰۰ دلاری برای بیت کوین در اواخر سال ۲۰۲۱ محافظه‌کارانه است و بیت کوین به این قیمت خواهد رسید. او حتی ادعا کرد که قیمت ۳۰۰,۰۰۰ دلار هم دور از دسترس نیست. با این حال در پایان سال مشخص شد که مدل قیمتی او هم اختلاف فاحشی با واقعیت دارد. داده‌‌ها و تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای (Onchain) حاکی از این بود که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیری خواهد داشت و ممکن است برای اولین بار ۶ رقمی شود، اما قیمت بیت کوین از ۶۹ هزار دلار فراتر نرفت و تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای، از جمله مدل قیمتی ویلی وو، محقق نشدند.

همه پیش‌بینی‌های قیمتی برای بیت کوین در سال ۲۰۲۱ ناموفق نبوده‌اند. مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلکسی (Galaxy) کسی بود که یکی از دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها را ارائه داد در ۲۷ آبان ۱۳۹۹، میسی ویلیامز، ستاره سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت، در توییتر از دنبال‌کنندگان خود پرسید که آیا او باید بیت کوین بخرد؟ نووگراتز در پاسخ نوشت که ورود خریداران جدید به بازار و اثر شبکه‌ای باعث خواهد شد که قیمت بیت کوین به ۶۵,۰۰۰ دلار برسد. فقط ۶ ماه بعد از این پیش‌بینی، قیمت بیت کوین اوج تاریخی جدیدی را ثبت کرده و به ۶۴,۸۰۰ دلار رسید.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، تاجر و کارآفرین مطرح آمریکایی و نویسنده کتاب موفق «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، دیگر کارشناسی بود که توانست پیش‌بینی نسبتاً درستی از قیمت بیت کوین ارائه دهد. او در توییتی که در آذر ۹۹ منتشر کرد، به دنبال‌کنندگان خود توصیه کرد که برای درامان‌ماندن از بحران‌های مالی در آمریکا، بیت کوین، طلا و نقره خریداری کنند. او به‌درستی پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۱ شاهد ورود گسترده مؤسسات مالی به بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود. پیش‌بینی او برای قیمت بیت کوین هم ۵۰,۰۰۰ دلار بود که به‌راحتی و دو ماه بعد از این توییت محقق شد. با این حال مدتی بعد که قیمت بیت کوین از ۶۴ هزار تا ۳۶ هزار دلار ریزش کرد، کیوساکی در پیش‌بینی دیگر گفت که بیت کوین تا محدوده ۲۴,۰۰۰ دلار پایین خواهد آمد و او منتظر است که در این قیمت اقدام به خرید کند. چند هفته بعد قیمت بیت کوین تا ۲۹,۰۰۰ دلار ریزش کرد ولی هرگز به ۲۴,۰۰۰ دلار نرسید و این پیش‌بینی کیوساکی درست از آب درنیامد.

یکی دیگر از پیش‌بینی‌های نادرست قیمت بیت کوین، مربوط به اریک وورهیز (Erik Voorhees)، بنیان‌گذار شیپ‌شیفت است. وورهیز در ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) در مصاحبه با کوین دسک با مقایسه روند صعودی بیت کوین در آن مقطع با روند سال ۲۰۱۷، ادعا کرد که قیمت بیت کوین طی ۶ ماه تا یک سال آینده به ۱۰۰,۰۰۰ تا ۳۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. سپس حباب قیمت بیت کوین خواهد ترکید و دوباره به زیر ۱۰۰,۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد. حالا با پایان سال ۲۰۲۱ می‌دانیم که تمام این پیش‌بینی‌ها اشتباه از آب درآمده‌اند.

مایکل ون دپوپ (Michaël van de Poppe)، تحلیل‌گر سایت کوین تلگراف و معامله‌گر سرشناس ارزهای دیجیتال هم پیش‌بینی درستی از قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۱ داشته است. بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم مشاوره و آموزشی اِیت (Eight) در آخرین روز سال ۲۰۲۰ با انتشار توییتی نوشت که در سال ۲۰۲۱، روند صعودی چشمگیری در پیش خواهیم داشت و قیمت بیت کوین تا پایان سال به ۶۵,۰۰۰ تا ۸۵,۰۰۰ دلار خواهد رسید. با ثبت اوج تاریخی ۶۹ هزار دلاری در اواسط آبان، پیش‌بینی ون دپوپ محقق شد.

اما غیرمنطقی‌ترین و بدترین پیش‌بینی برای قیمت بیت کوین در سال گذشته میلادی، بدون‌شک متعلق به دیمین سویلاش (Damien Soylash) است. او که از فعالان مشهور در شبکه اجتماعی تیک‌تاک است، در ماه اوت ویدیویی منتشر کرد و ادعای عجیبی مطرح کرد. او گفت به‌عنوان یک تریدر و سرمایه‌گذار باسابقه، سؤالی که به دفعات از من پرسیده می‌شود این است که آیا سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال منطقی است؟ جواب منفی است. قیمت بیت کوین تا دو ماه آینده به صفر خواهد رسید. بیت کوین بسیار پرنوسان‌تر از آن است که بتوان آن را یک دارایی به حساب آورد. تمام ارزهای دیجیتال کلاهبرداری و پانزی هستند. پس این توصیه را از من قبول کرده و در اولین فرصت و قبل از اینکه ورشکست شوید، تمام موجودی خود را بفروشید.

پیش‌بینی‌ها درباره قیمت آلت کوین‌ها در سال ۲۰۲۱

دوج کوین در سال اخیر از کوین‌های پرسروصدای بازار بود و قیمت آن تحت‌تأثیر تقاضای بالا و فعالیت‌های گسترده سلبریتی‌هایی مانند اسنوپ داگ و ایلان ماسک در فضای مجازی، تا بیش از ۷۰ سنت رشد کرد. زمانی که قیمت دوج اندکی کمتر از ۷۰ سنت بود، مارک کوبان (Mark Cuban)، میلیاردر و کارآفرین مطرح آمریکایی ادعا کرد که دوج کوین اصلاح شدیدی نخواهد داشت و در محدوده ۰.۶ تا ۰.۸ دلار باقی مانده و بعد از مدتی به یک دلار رسیده و در ادامه رفتاری شبیه استیبل کوین‌ها خواهد داشت. با این حال، مدت کوتاهی بعد از پیش‌بینی کوبان، قیمت دوج کوین تا ۱۴ سنت سقوط کرد.

دیگر پیش‌بینی نادرست از قیمت آلت کوین‌ها در سال ۲۰۲۱، مربوط به مایکل ون دپوپ است. او علی‌رغم اینکه توانسته بود قیمت بیت کوین را در سال ۲۰۲۱ به‌درستی پیش‌بینی کند، اما تحلیلش درباره ریپل دور از واقعیت بود. ون دپوپ در ۲ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۳ دی ۹۹) و در حالی که قیمت XRP حدود ۰.۲۲ دلار بود، ادعا کرد که در سال ۲۰۲۱ قیمت این ارز دیجیتال به یک دلار نخواهد رسید؛ اما قیمت ریپل چند ماه بعد توانست از یک دلار فراتر برود و حتی در مقطعی به بیش از ۱.۹ دلار برسد. البته ریپل در سال ۲۰۲۱ ثبات کافی نداشت و درگیری‌های قانونی این شرکت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، باعث شد قیمت آن نوسانات شدیدی را تجربه کند.

بایننس کوین یکی از ارزهای دیجیتالی بود که با رشد خیره‌کننده خود در سال ۲۰۲۱، اکثر فعالان بازار را غافلگیر کرد. اما برخی از کارشناسان توانستند به‌درستی رشد BNB را پیش‌بینی کنند. کوئنتین فرانسوا (Quinten François)، یوتیوبر و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، در یکی از ویدیوهای تحلیلی خود ادعا کرد که قیمت BNB در آوریل ۲۰۲۱ به ۴۶۰ دلار خواهد رسید. این اتفاق دقیقاً در آوریل رخ داد و روز دهم این ماه، قیمت بایننس کوین برای اولین بار از ۴۶۰ دلار فراتر رفت. همچنین BNB در اوج تاریخی خود در ماه مه سال ۲۰۲۱، توانست برای اولین بار به قیمت ۶۹۱.۸ دلار برسد.

یکی دیگر از پلتفرم‌هایی که در سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیری را تجربه کرد سولانا بود. گوین اسمیث (Gavin Smith)، از شرکای صندوق پوشش ریسک پنکسورا کریپتو (Panxora Crypto)، به‌خوبی این رشد را پیش‌بینی کرده بود. او در ابتدای سال ۲۰۲۱ در مصاحبه‌ای گفت که سولانا یکی از بلاک چین‌های میزبان قراردادهای هوشمند است که با توجه به سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها، می‌تواند برای اتریوم دردسرساز شود. او پیش‌بینی کرد که قیمت سولانا می‌تواند از ۲۵۰ دلار فراتر برود؛ پیش‌بینی‌ای که در اواخر سال ۲۰۲۱ محقق شد. می‌توان کارمزدهای بسیار بالا در شبکه اتریوم و کندی پردازش تراکنش‌ها در این شبکه را یکی از دلایل اصلی رشد سولانا دانست. شبکه سولانا بسیار ارزان و سریع‌تر از اتریوم است.

بن آرمسترانگ (Ben Armstrong)، تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال هم پیش‌بینی موفقی درباره قیمت توکن سند(SAND) در ابتدای سال مطرح کرد. او در مقطعی که قیمت سند ۰.۰۳ دلار بود، ادعا کرد که این عدد می‌تواند در سال ۲۰۲۱ تا بیش از ۲۰ برابر افزایش یابد. با توجه به اوج قیمتی سند که بیش از ۰.۹ دلار بود، پیش‌بینی آرمسترانگ به واقعیت تبدیل شد. البته او ادعای رشد ۲۰ برابری را درباره چند توکن دیگر مانند اتم مطرح کرده بود که بیشتر آنها محقق نشدند.

جمع‌بندی

عطش پیش‌بینی قیمت بیت کوین پایانی ندارد و کارشناسان و معامله‌گران عادی دائماً در حال ارائه عددهای جدید برای قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند. از همین حالا هم پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۲۲ شروع شده است. برای مثال تیم دریپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار مطرح ارزهای دیجیتال، معتقد است که تا پایان سال ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳، قیمت بیت کوین به بیش از ۲۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. پیتر شیف (Peter Schiff)، سرمایه‌گذار طلا و منتقد بیت کوین معتقد است که بیت کوین حباب است و قیمت آن به‌زودی سقوط خواهد کرد. ری دالیو (Ray Dalio)، مدیرعامل شرکت بریج واتر اسوشیتس هم نظر مشابهی دارد و ادعا می‌کند که بیت کوین را حکومت‌ها از بین خواهند برد.

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ، سال ۲۰۲۲ را سال موفقیت بیت کوین می‌داند و پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در این سال به بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. با این حال دیدگاه تمام کارشناسان نسبت به سال ۲۰۲۲ مثبت نیست. اریک وورهیز که ادعا کرده بود بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید، پیش‌بینی کرده است که این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ روند خرسی شدیدی به خود خواهد گرفت و ممکن است تا ۲۰,۰۰۰ دلار سقوط کند.

همان طور که گفتیم، رخدادهای مختلف مربوط به سیاست، محدودیت‌های قانونی، بیماری کووید-۱۹ و وضعیت بازار نوسانات شدیدی را در قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ رقم زد. این موضوع باعث شد پیش‌بینی‌های بسیاری از تحلیل‌گران مطرح محقق نشود. البته عوامل بیرونی تنها دلیل این پیش‌بینی‌های نادرست نبود و گاهی خود تحلیل‌گران اعداد نامعقولی را مطرح می‌کنند که با منطق سازگار نیست.

چیزی که در سال‌های اخیر اثبات شده، این است که بازار کریپتو پیش‌بینی‌پذیر نیست و گاهی روند بازار حتی برترین معامله‌گران را هم غافلگیر می‌کند. بنابراین، در سرمایه‌گذاری‌های خود به پیش‌بینی دیگران متکی نباشید و شخصاً وضعیت بازار و عوامل بیرونی مؤثر بر پروژه‌های موردنظرتان را بررسی کنید.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

بیت کوین با شکوه به عرش ۷۰ هزار دلار بازگشت! نگاهی به آینده: گام بعدی چه خواهد بود؟

بیت کوین با شکوه به عرش ۷۰ هزار دلار بازگشت! نگاهی به آینده: گام بعدی چه خواهد بود؟

آینده بازار رمزارزها: بیت کوین در آستانه بازگشت به قله ۷۰ هزار دلاری؟

آینده بازار رمزارزها: بیت کوین در آستانه بازگشت به قله ۷۰ هزار دلاری؟

رکوردشکنی خرید بیت کوین در ۲۰۲۴: استراتژی پشت پرده نهنگ‌های بازار چیست؟

رکوردشکنی خرید بیت کوین در ۲۰۲۴: استراتژی پشت پرده نهنگ‌های بازار چیست؟

السالوادور: سرمایه‌گذاری روزانه بر روی بیت‌کوین، خریدی جسورانه هر روز!

السالوادور: سرمایه‌گذاری روزانه بر روی بیت‌کوین، خریدی جسورانه هر روز!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!


تحلیل کاربران

پیش بینی

dors@1

17/دی/1400

پیش بینی ها برای قیمت ارزهای دیجیتال در سال گذشته بسشتر نشون از یه بازار صعودی داده بودن که همینطور هم شد ولی نه تا اون اندازه ای که پیش بینی شده بود

21

پیش بینی ها

marwan

30/بهمن/1401

«شما ریسک را می‌پذیرید و به پذیرش بیت‌کوین نیز اعتقاد دارید بنابراین اگر این مسیر را درست انجام دهیم، معتقدم که به راحتی این ارز دیجیتال می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار در دو تا سه سال آینده باشد».

2

ارزهای‌ دیجیتال

mtpanah

11/دی/1400

هرکی‌ یه‌ چیزی‌ میگه‌ بینم‌ حرف‌ کی‌ درست‌ دربیاد‌ دوستان‌ بازم‌ میگم‌ بیت‌ و‌ ارزهای‌ دیجیتال‌ در‌ حال‌ حاظر‌ برا‌ی سرمایگذاری‌ خوب‌ نیستن‌

31

آینده ارزدیجیتال

shahrzad1400

12/دی/1400

آیا راهکاری برای رفع نگرانی‌ها در مورد تضعیف پول ملی کشور و پولشویی با استفاده از ارزهای دیجیتال وجود داره؟ بله کاملا درست است. دولت یک سری نگرانی‌ها دارد. همانطور که آقای همتی رئیس بانک مرکزی هم فرمودند، چاپ و عرضه هر گونه پولی که پشتوانه ریال، یا طلا یا هر ارز دیگری داشته باشد، در انحصار بانک مرکزی است. ولی ارزهای جهان روا مثل بیت کوین هیچ وقت نمی‌توانند جایگزین پول ملی یک کشور شوند، به خاطر اینکه پول ملی کارکردهایی دارد که این نوع ارزها نمی‌توانند داشته باشند. بیشتر ارزهای دیجیتالی که در دنیا رایج هستند، حکم طلای فضای مجازی را دارند و کارکردشان بیشتر سرمایه‌گذاری است. پس اگر مردم و دولت به شکل قانون‌مند و صحیح وارد این حوزه شوند و سرمایه‌گذاری کنند، نه تنها ارزش پول کشور را تضعیف نمی‌کند، بلکه می‌تواند باعث تقویت پول ملی کشور هم شود.

10

پیش بینی های سال گذشته

asalii

11/دی/1400

سال گذشته خیلیا پیش بینی های داشتن که با توجه به قیمت پایین بیت کوین قیمت خیلی بالا رو در نظر داشتن و با اینکه به اون قیمت نرسید ولی بازم خوب بود

39

سرمایه گذاری

Arhz

14/دی/1400

به نظرم با توجه به پذیرفتن ارز دیجیتال از سوی بیشتر دولتها به نظرم سرمایه گذاری روی این ارزها برای آینده خوبه میشه مثل طلا زمین هیچ فرقی ندارن

3

ارزو تحلیل

[email protected]

11/دی/1400

بنظر منک ارز با تحلیل میونی نداره با کوچکترین خبر یا توعیت میتوان گفت قیمت یک ارز کاهش یا افزایش داره اگ چین ممنوعیتای گوناگون قرار نمیداد و بعضی کشور ها مخالفتاشون اعلام نمیکردن قطعا ب بیت با قیمت 100هزار دلار میرسیدیم

24

پیش بینی ارزهای دیجیتال درسال۲۰۲۱

زارع

11/دی/1400

پیش بینی های انجام شده درموردارزهای دیجیتال مخصوصا بيت کوین والتکوین هادرسال ۲۰۲۱ تقریبا درست انجام نشد ولی پیش بینی بعضی حتی المقدور به قیمت نزدیک بود ولی درعین حال سالی که گذشت سال نسبتا خوبی برای افزایش قیمت بعضی ازارزهای دیجیتال درسطح جهان شدید کوین به ۶۹۰۰۰دلاررسید دوباره بااصلاح قیمت با نوسان همراه شد

23

نمیدونم

peymanlvr

15/دی/1400

بچها اینارو بیخیال کسی یه آهنگ بلده بیاد برامون بخونه از بس ارز اینا خوندم کور شدم لامصب بسه دیگه تا کی آخه

2

پیش بینی

bahram72

11/دی/1400

پیش بینی ها همیشه درباره بیت کوین وجود داره ولی وقتی از یه صعود زیاد صحبت بشه باید انتظار صددرصد درست در اومدن رو نداشته باشیم

40

ارز و پیش بینی

zohreh90

12/دی/1400

اخبار خوبی از مذاکرات شنیده می‌شود که می‌تواند به صورت موقت و روانی تاثیر مثبتی روی بازار ارز داشته باشد. از سوی دیگر به علت تعطیلات سال میلادی جدید احتمال افزایش قیمت دلار طی هفته آینده وجود دارد. پیمان مولوی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص قیمت دلار می‌گوید: متوسط قیمت دلار در سال جاری بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان است. وی با اشاره به مذاکرات ادامه می‌دهد: زمانی که اخبار خوبی از مذاکرات یا به تفاهم رسیدن طرفین مخابره شود، قیمت دلار وارد یک کانال پایین‌تر می‌شود.

22

قیمت ارز ها ریزش کرده

محمدرضااکبریان

11/دی/1400

بله همانطور که میبینید اکثر تحلیل گران مشهور درباره بیت کوین اشتباه میش بینی کردند و آلت کوین هارو بیشتر تحلیل گرها پیش بینی کردند من فکر میکنم منظور این خبر اینه که بیت کوین در حال ریزش و آلت کوین هایی مثل دوج ،سولانا ،ریپل،سند باکس و خیلی دیگه از آلت کوین ها رشد می‌کنند و به زودی جای بیت کوین رار خواهند کرد

29

ماسک

علیرضادوست

12/دی/1400

دوستان ماسک الان یک فرد آگاه از سهم خرید فروش سود است و به نظر همینطور که هست پیش برود بازار خوبه به حالت عالی بر می گرده

14

.

majidsoltsni

12/دی/1400

در ملل های عقب مانده آنانکه با مشت های گره کرده انقلاب میکنند روزی با مشتهای از هم گسیخته گــــدایـــے خواهند کرد...

17

پیش بینی ها قیمت ارز دیجیتال سال ۲۰۲۱

shamsi.ali

11/دی/1400

سال ۲۰۲۱ با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان راه رسید. در یک سال اخیر، شاهد دگرگونی‌های گسترده‌ای بودیم که تأثیرات بسیاری بر بازار ارزهای دیجیتال داشته و جهت حرکت این بازار را تغییر داده‌اند. این جهت‌دهی باعث شکل‌گیری روند قیمتی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شد. قیمت بیت کوین در نیمه ابتدایی سال از محدوده ۲۸ هزار دلار تا ۶۴ هزار دلار بالا رفت و سپس با اصلاح بیش از ۵۰ درصدی به ۲۹ هزار دلار رسید. در ادامه شاهد رکوردشکنی دیگری در قیمت ۶۹ هزار دلار بودیم و در نهایت قیمت بیت کوین با اصلاح دیگری در محدوده پایین‌تر از ۵۰ هزار دلار سال ۲۰۲۱ را به پایان رساند. این نوسانات قیمتی باعث شد پیش‌بینی بعضی از کارشناسان برای سال ۲۰۲۱ محقق شود، در حالی که تعداد زیادی از این پیش‌بینی‌ها، حتی نزدیک به قیمت واقعی بیت کوین هم نبودند.

19

پیش بینی ها

hastiiii

11/دی/1400

پیش بینی ها همه از این صحبت شده بودن که قسمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ و تا آغاز سال ۲۰۲۲ باید خیلی بالا بره که البته قیمت بیت کوین رشد کرد ولی نه اونقدر که پیش بینی شده بود

39

تحلیل ها و خرید

ati.ali78

11/دی/1400

بله افرادی هستن که تحلیل های خوبی میکنن بهترین پیش بینی های خوبی داشتن بعضی از فعالان بازار. باید همیشه فکر کنیم بهترین لحظه برای. خرید

28

ارزهای دیجیتال

amirhasan1386

12/دی/1400

جدای از خطر هک شدن که پیش‌تر بدان اشاره کردیم، امکان بروز تقلب نیز در بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. متأسفانه باید بگوییم که محبوبیت روزافزون رمز ارزها و افزایش خیل عظیم علاقمندان به سرمایه‌ گذاری در این حوزه، که همگی به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال در بازارهای آنلاین هستند، توجه سوءاستفاده گران را به این بازار جلب نموده است.  در نتیجه شمار مبادلات فیک و صرافی‌های تقلبی در بازار آنلاین رو به افزایش است؛ نکته‌ای که ریسک خرید و فروش ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد. انجمن حمایت از امور مالی مصرف‌کنندگان ایالات متحده و همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور، بارها نسبت به تراکنش‌های متقلبانه و صرافی‌های فیک هشدار داده‌اند. اما کماکان روزانه شمار زیادی از سرمایه‌ گذاران ناآگاه و فریب خورده سرمایه‌های خود را در اینگونه مبادلات از دست می‌دهند. این حفره امنیتی ریسک بزرگی را برای سرمایه‌ گذاران حوزه رمز ارزها ایجاد کرده است. تا زمانی که مکانیزمی برای مقابله با این مشکل ایجاد نشود، امنیت همچنان یک مسئله بسیار حیاتی است و می‌تواند ریسک

33

ارز

leylla

13/دی/1400

در سال اینده پیشرفت خوبی در بازار رمز ارزهای دیجیتال میشود مشاهده کرد و مردم را به سود حداکثریت رساند و باعث درامد زایی شد

11

ارزای دیجیتالی

hamidrz77

13/دی/1400

با شروع ارزای دیجیتالز. کمتر کسی فکر میکرد که. این ارزها ایقد. رشد کنن. و. مخصوصا بیت کوین که واقعا. سر به فلک زده هنوزم اینطور که صاحب. نظرها میگن جای. رشد. دارد ولی بهترین سرمایه گذاری هست.

4

ارزهای دیجیتال

aylin6

11/دی/1400

پیش بینی های زیادی برای قیمت ارزها در سال ۲۰۲۱ صورت گرفت که البته شاید بیشتر آنها به واقعیت تبدیل نشدن ولی صعود زیادی که تجربه کردن می‌تونه به واقعیت نزدیکشون کنه

41

رمزارز

[email protected]

11/دی/1400

باسلام خدمت مردم عزیزایران که در رمزارزسرمایه گذاری کرده اند در سال 2023 همه رمزارزها دگرگون میشوند وبه بهترین رشد خود خواهدرسید

20

پیش بینی ارزدیجیتال

Rasoul1348

12/دی/1400

قبل از سال ۲۰۲۲قیمت بیت کوین نوسانات بازار خیلی بود ولی امیدوارم که این سال سال شکوفائی بیت کوین باشد

16

فری ......!!!!!!!!

farejoon

11/دی/1400

به نظر من هر چه فکر میکردم پنبه شد قدر ها اومدن پایین گاهی هم یه کمی رفتن بالا اونهایی هم که فکر نمیکردیم سری تو سرها در اوردن خلاصه عده ای سود و عده ای َضرر کردن همه پیشگویی ها غلط از اب در اومد خلاصه قبل سال میلادی بیت کویین و دیگر ارزها رتبه هاشون جا به جا شد منکه مدام استرس گاهی خوشحال گاهی هم افسرده میشدم خلاصه یه سودی کردم مقداری هم ضرر بدی کردم ......

24

وضعیت ارز های دیجیتال در آینده

erfanlotfi

11/دی/1400

کاهش قیمت بیت کوین و آلتکوین ها به این دلیل است که موسسات بزرگ برای اینکه به به کریسمس نزدیک شده اند همگی در حال فروش بیت کوین های خود هستند از طرف دیگر شیوع نوع جدید ویروس کرونا به اسم که به آن اومیکرون میگن باعث کاهش قیمت بیت کوین و در نتیجه آلتکوین ها شده است. اما این کاهش قیمت عمر طولانی ندارد و شرایط مجددا به حالت عادی خود باز خواهد گشت و بیت کوین و در نتیجه آلت کوین ها مجددا بالا خواهند رفت و حتی احتمال این است که بیت کوین تا سقف 200 هزار دلار نیز برود.

7

رشت حقیقی

eqbal Haydari

11/دی/1400

پیش بینی ها در مورد بیت کوین زیاد بود با اینکه رشد زیادی نداشت اما ما نبایید منتظر رشت حرف دهن کسی باشیم باید منتظر رشت حقیقی ارز ها باشیم

21

پیش بینی ها

ماهور

11/دی/1400

پیش بینی های گذشته همه در مورد یه رشد زیاد برای بیت کوین بودن ولی بیت کوین به اون قیمت نرسید تا خیلی از تحلیل ها خراب شن

37

سال ۲۰۲۱ میلادی

[email protected]

11/دی/1400

​​​​​​​سال ۲۰۲۱، سال بسیار خوبی برای پذیرش و قیمت‌گذاری ارزهای دیجیتال بوده، قیمت اکثر ارزهای دیجیتال از ابتدای سال علیرغم روند نزولی اخیر خود به شدت افزایش یافته و بیش از ۷۰ درصد به ارزش آنها افزوده شده است.

23

نترسید

alij1363

12/دی/1400

خبرایی خوبی دراهه برای شیبا که بسیار امیدوار کننده است تحلیل گران هم قبلا گفته بودند درسال 2021بیت کوین نابود خواهد شد چیشد بهتر هم شد

12

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.