coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

4.2%

63,612 $

4,147,502,400 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5%

3,108 $

202,622,040 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

0.9988 $

65,122 تومان

Tether

Tether

usdt

0.7%

605.7 $

39,492,292 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

9.5%

143.77 $

9,373,804 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.999 $

65,135 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

4.9%

3,109 $

202,727,012 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.9%

0.5161 $

33,650 تومان

XRP

XRP

xrp

7.7%

0.1492 $

9,728 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

9%

5.22 $

340,344 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

کلاهبرداری توکن YEAR؛ ایردراپ می‌تواند تهدیدی جدی برای صنعت دیفای باشد

12/دی/1400
افزودن به نشان شده ها
کلاهبرداری توکن YEAR؛ ایردراپ می‌تواند تهدیدی جدی برای صنعت دیفای باشد
YEAR
DEFI
Airdrop
اخبار
2514
3 دقیقه

کلاهبرداری راگ‌پول توکن YEAR، پایان تلخی برای ۱۲ ماه رشد چشمگیر دیفای رقم زده است.

به نقل از کوین تلگراف، اتررپد (EtherWrapped) پروژه‌ای است که برای ارائه گزارش سالانه از فعالیت کاربران توکن‌های NFT ایجاد شد. این پروژه چند روز پیش در هیاهوی جامعه کریپتو عرضه شد و در کمتر از چند ساعت به کلاهبرداری راگ پول ختم شد.

وبسایت این پروژه، جزییات برنامه خود برای ایردراپ توکن YEAR بر اساس آمار و ارقام کیف پول متامسک کاربران یا به عبارت دیگر، بر اساس تعداد تراکنش، حجم معاملات و کارمزد گس و سایر اطلاعات کاربران را منتشر کرد.

علی‌رغم بررسی که اتراسکن انجام داده است، تعدادی از توسعه‌دهندگان و متخصصان این عرصه به ارزیابی کدنویسی این قرارداد هوشمند پرداختند. Meows.eth خاطرنشان کرده است که وجود تابعی به اسم burnMechanism_ را مشاهده کرده‌اند اما این تابع، صرفا یک خطای بی‌خطر از جانب خالق آماتور این پروژه است.

هرچند، خالق ناشناس این قرارداد، این نقص را کار گذاشته است تا اندکی بعد، تابع revokeOwnership اجرا شود و مالکیت توکن‌ها را به خود برگرداند و در نتیجه، سناریوی هانی‌پات (Honeypot) اجرا می‌شود که طی آن، کاربران فقط می‌توانند دارایی را بخرند و نمی‌توانند آن را بفروشند.

در نتیجه، کسانی که کیف پول خود را به این پروژه متصل کرده و ایردراپ را دریافت کرده‌اند، شاهد افزایش ارزش توکن YEAR خود بوده‌اند و بدین ترتیب، فومو ایجاد شده و کاربران را به خرید در بازار ثانویه نسخه دوم یونی‌سواپ تشویق کرده است.

این نکته قابل ذکر است که تعامل با این قرارداد هوشمند یا برداشت توکن به از دست دادن سرمایه کاربران منجر نمی‌شود، بلکه باعث می‌شود در صرافی‌های غیرمتمرکز بر روی توکن YEAR سرمایه‌گذاری شود.

طبق گزارش اتراسکن، این پروژه توانسته است ۵۹.۷ اتریوم معادل با ۲۲۵,۰۰۰ دلار کلاهبرداری کند. علاوه بر این، قرارداد نسخه دوم یونی‌سواپ ۶.۸ میلیون دلار حجم معاملات روزانه این پروژه را ثبت کرده است.

اگرچه این مقدار در مقابل بازار بزرگ ۱۳۹ میلیارد دلاری دیفای رقم زیادی نیست، اما این رویداد، اهمیت زیاد بررسی و تایید صحت قراردادهای هوشمند جدید قبل از اتصال کیف پول‌های وب ۳ را خاطرنشان می‌کند.

غیرمتمرکزسازی اغلب به شکل توزیع مالی، یکی از اصول اساسی وب ۳ است. در حالی که نسخه قبلی اینترنت مختص به قدرت متمرکز غول‌های سیلیکون ولی بود، وب ۳ در صدد اهدای قدرت به مردم است.

سال گذشته، پروژه‌های متعدد دیفای نظیر یونی‌سواپ، dydx، پاراسواپ و سایر پروژه‌ها با موفقیت توانستند با هدف پیشرفت توسعه اکوسیستم، توکن‌‌های بومی را به اعضای جامعه خود عرضه کنند.

ماه گذشته، ENS به آخرین پروژه‌ای تبدیل شد که پتانسیل مدل‌های نظارتی را نشان داد و اخیرا نیز توکن SOS از OpenDAO به کسانی اختصاص یافت که فعالیت معاملاتی خود را در بازار اپن‌سی ثبت کرده بودند و یا توکن GAS از GasDAO به کاربرانی که حداقل ۱۵۵۹ دلار به صورت اتریوم کارمزد تراکنش پرداخت کرده بودند تعلق گرفت.

اکنون اگرچه این پروژه‌ها، نوآوری‌هایی با اهداف ثبت شده در نقشه راه خود محسوب می‌شوند، رواج یافتن چنین ایردراپ‌هایی می‌تواند محرکی برای طرح‌های پانزی، راگ‌پول و پروژه‌های پامپ و دامپ باشند که همانند دوران ICO در سال ۲۰۱۷ به دنبال سود کوتاه‌مدت هستند.

اگرچه تعداد زیادی از توکن‌هایی که طی جنون ICO عرضه شدند موفق بودند، اما بخش عمده‌ای از آنها سقوط‌های مالی فاجعه‌باری داشتند و باعث شدند که اعتماد به عرصه رمزارزها از بین برود.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

کلاهبرداری

amer425

14/دی/1400

کلاهبرداری ها خیلی زیاد شدن و توکن های زیادی دزدی شده است ولی باید اینکاره باشی تا ضرر نکنی اگر بلد نباشی ضرر پشت ضررر

6

کلاهبرداری

aylin6

12/دی/1400

کلاهبرداری ای که حوزه دیفای رو زیر سوال برد و کم کم داریم به سمتی میرسم که همون اندازه که روز اول به دیفای امیدوار بودیم حالا ناامید شویم

46

کلاهبرداری

asalii

12/دی/1400

کلاهبرداری ها خیلی راحت شده و هر کی از راه میرسه یه حرکتی میزنه و میره و حالا این یکی برای صنعت پر هیاهوی دیفای اتفاق بدی باشه

42

ایردراپ تراست والت

pc_ebi

12/دی/1400

هشدار : تراست والت هیچ ایردراپی نداره هرجا دیدین بدونید میخوان والت شمارو با وسوسه تون خالی کنن ( رمز ۱۲رقمی تون رو بگیرن والتتون رو بسرعت خالی میکنن) سایت هاشون جعلی و مشابه سایت اصلیه

12

دیفا

meta

15/دی/1400

ولی با این کار ها دید مردم را به رمز ارز های بد میکنن و اعتبار و ارزش خود را در این بازار از دست میدهند در صورتی که به سمت ان اف تی ها حرکت میکنه بازار

2

ارز ها

علیرضادوست

15/دی/1400

امیدوارم ارز سهم هایمان همینطوری به سوی پیشرفت آمده پیدا کنه و ارز ها به درصد های بالایی بکشند و همه کاربران راضی باشند

7

دردسر ایردراپ ها

hanih

12/دی/1400

ایردراپ گرچه اکثراً مجانی هستن وسود خوبی برای برندگان در پی دارد ولی باید خیلی حواسمون به کلاهبردها باشد به قولی سنگ بزرگ علامت نزدنه

29

اگر خودبه‌خود توکن دریافت کرده‌اید، مراق

pouyapirayesh

12/دی/1400

طی چند روز گذشته در کیف پول بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال توکن‌هایی با نام توکن‌های مطرح بازار واریز شده است. این توکن‌ها تقلبی و در حقیقت دامی برای سرقت کلید خصوصی و کلمات بازیابی کاربران هستند. اگر از چند روز پیش تاکنون در کیف پول تراست والت یا کیف پول دیگر شما خودبه‌خود توکن‌هایی (مبتنی بر ترون – TRC10) واریز شده است، برای نقدکردن آنها اقدام نکنید، چون این توکن‌ها تقلبی هستند و با هدف گول‌زدن کاربران به‌منظور فیشینگ طراحی شده‌اند.

7

کلاهبرداری

hastiiii

12/دی/1400

متاسفانه اینقدر کلاهبرداری زیاد شده که خیلیا دیگه ازاسم این حوزه هراس دارند و حالا این یکی می‌تونه کمر دیفای رو بشکونه

42

کلاهبرداری توکن YEAR ایردراپ

shamsi.ali

12/دی/1400

کلاهبرداری راگ‌پول توکن YEAR، پایان تلخی برای ۱۲ ماه رشد چشمگیر دیفای رقم زده است. به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، اتررپد (EtherWrapped) پروژه‌ای است که برای ارائه گزارش سالانه از فعالیت کاربران توکن‌های NFT ایجاد شد. این پروژه چند روز پیش در هیاهوی جامعه کریپتو عرضه شد و در کمتر از چند ساعت به کلاهبرداری راگ پول ختم شد.

16

کلاهبرداری

ماهور

12/دی/1400

این روال توکن های کلاهبرداری تموم نمیشه و هرروز می بینم که اسم توکن های تقلبی بالا میاد و فقط باید سعی کنیم سرمایه زیادی وارد توکن های که نمی‌شناسیم نکنیم

36

کلاهبرداری

hamai

12/دی/1400

کلاهبرداری توکنyera در ایردارپ هر چه این صنعت پیشرفت میکنه وبزگ میشه به همان اندازه هم کلاهبرداران این صنعت بیشتر میشه

23

شروع طرح های پانزده وکلاهبرداری ازدیفای

زارع

12/دی/1400

با ورود ایردراپ های تشویقی به کاربران درشرایط خاص وهمچنین درقالبNFTها می تواند سبب بوجودامدن کلاهبرداری وه‌ک درحوزه دیفای وNFTهاشودوهمین امرسبب بی‌اعتمادی کاربران به ارزهای دیجیتال وپیشرفت آنها درسطح جهان شود

24

زیبا

absama

12/دی/1400

Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life زمان شما محدود است، بنابراین زندگی خودتان را برای زندگی دیگران از دست ندهید..

17

ایرداپ

محمدرضااکبریان

13/دی/1400

با این کلاهبرداری پدر مردم رو درآوردن هر روز میگن یک کلاهبرداری واقعا نمیدونم چرا این کلاهبرداری ها کم نمیشه فقط هم باید جیب مردم خالی بشه

8

کلاهبرداری

shahabi355

12/دی/1400

هشدار برای افرادی که بدنبال کسب سود بیشتر و یا در سایت ها دنبال منافع مجانی و .... که تبلیغ می‌کنند نباشید شاید یکی ببری ولی در عوض چند برابر پس میدی .

11

کلاهبرداری

bahram72

12/دی/1400

کلاهبرداری ها خیلی زیاد شدن و توکن های زیادی اومدن که تقلبی بودن و حالا این کلاهبرداری هم آخریش نیست و این راه ادامه داره و فقط باید مواظب بود

43

فری ....کلاشی

farejoon

12/دی/1400

این روزها واقعا این مسایل زیاد شده و از چشم مردم افتاده اولش انقدر تبلیغ عین هرم که اولی که هی وعده هاشو تو تلگرام با شماره تلفن وبعدتو تلگرام من همین جور بعد به این سایت شرکت کنید و یک پاور واین قد ر کاسب شدم دومی در جای دگر که کویین هست باز جای دیگه باز پاو ر و همون پاور سه بار تو سایت دیگه که زیاد طر فدار دا رم ۲بار همینو تبلیِغ میکنن وباز همون شخص با نام و عکس دیگه همون تبلیغ با یک نام خانم با ز پاور خلاصه دیگه کمتر کسی هست که پاور کنه خلاصه یه نوع کلاه بردا ی با شکل های مختلب مر اقب کیف ااتون باشید مخصوصا این حو زه روز به روز از چشم همه افتادن ولی مدام هر روز زیاد میشن .

16

ارزش توکن

ayoobchem

14/دی/1400

کسانی که کیف پول خود را به این پروژه متصل کرده و ایردراپ را دریافت کرده‌اند، شاهد افزایش ارزش توکن YEAR خود بوده‌اند و بدین ترتیب، فومو ایجاد شده و کاربران را به خرید در بازار ثانویه نسخه دوم یونی‌سواپ تشویق کرده است.

7

.

majidsoltsni

12/دی/1400

خوشبختی بر سه ستون استوار است... فراموش کردن تلخی های دیروز... غنیمت شمردن شیرینی های امروز.... امیدواری به فرصت های فردا...

19

کالاهبرداری ایردراپ

shahrzad1400

12/دی/1400

طبق گزارش اتراسکن، این پروژه توانسته است ۵۹.۷ اتریوم معادل با ۲۲۵,۰۰۰ دلار کلاهبرداری کند. علاوه بر این، قرارداد نسخه دوم یونی‌سواپ ۶.۸ میلیون دلار حجم معاملات روزانه این پروژه را ثبت کرده است.

17

شیبا

Bonyadcity

12/دی/1400

شیبا اینو یک نام ژاپنی برای یک نژاد سگ است؛ تصویر این سگ در لوگوی دوج‌کوین نیز به کار رفته است؛ دوج‌کوین یک رمزارز است که بر اساس میم دوج ساخته شده است. 

27

سیستم دیفای

[email protected]

12/دی/1400

 از مزیت‌های چنین اکوسیستمی، دسترسی آسان تمام افراد به خدمات مالی است، به‌خصوص افرادی که نمی‌توانند از سیستم مالی فعلی استفاده کنند. ازآنجاکه سیستم مالی سنتی به سودآوری واسطه‌ها وابسته است، در جوامع کم‌بضاعت این خدمات به‌درستی ارائه نمی‌شود. بااین‌حال، با دیفای همه می‌توانند با هزینه بسیار پایین از خدمات مالی استفاده کنند.

18

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.