coingram
کوینگرام

چرا اجاره ‌دادن حساب کاربری در صرافی‌های ارز دیجیتال خطرناک است؟

19/دی/1400
افزودن به نشان شده ها
چرا اجاره ‌دادن حساب کاربری در صرافی‌های ارز دیجیتال خطرناک است؟
آموزش
امنیت
کلاهبرداری
صرافی
6427
زمان مطالعه: 3 دقیقه

این روزها مجرمان فضای مجازی روش جدیدی را برای سرقت از کارت‌های بانکی هکی و همچنین پولشویی به کار می‌گیرند که با ارزهای دیجیتال در ارتباط است. این مجرمین معمولا با آگهی‌های اینترنتی مثل «استخدام» یا «کار در منزل» قربانیان را به دام می‌اندازند. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید.

به تازگی در بعضی‌ از آگهی‌های کاریابی با عناوینی مثل «استخدام»، «درآمد نجومی در خانه»، «کار در منزل» و … از جویندگان کار درخواست می‌شود که با ثبت نام در یک «صرافی آنلاین ارز دیجیتال» و احراز هویت در آن (با مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی)، حساب کاربری خود را کرایه دهند تا با آن حساب، ارز دیجیتال (معمولا بیت کوین) خریداری شود. با این وعده که از هر خرید، چند درصد به صاحب اصلی حساب تعلق بگیرد.

درآمد وعده داده شده آنقدر بالاست – معمولا بین ۶ تا ۹ میلیون تومان – که هر کسی ممکن است وسوسه شود.

با استفاده از حساب کاربری صرافی، که به نام قربانی و با مدارک شناسایی او احراز هویت شده است، مجرمین می‌توانند پولشویی انجام دهند و یا مبالغ موجود در کارت‌های بانکی هک شده را که از طریق فیشینگ به‌دست آورده‌اند، به بیت کوین تبدیل کنند. این در حالی است که مسئولیت‌های قضایی و قانونی به عهده صاحب حساب خواهد بود و پس از تبدیل شدن پول به بیت کوین تقریبا ردی از مجرم باقی نمی‌ماند.

بیت کوین نیمه ناشناس است

تراکنش‌های بیت کوین نیمه‌ناشناس هستند. به این معنی که همه می‌توانند تراکنش‌های انجام شده در بیت کوین را مشاهده کنند اما برای انجام دادن تراکنش در شبکه بیت کوین، بر خلاف سیستم بانکی، نیاز به وارد کردن اطلاعات هویتی مثل نام و نام خانوادگی و … نیست. بنابراین پیگیری تراکنش‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای مقامات قضایی بسیار مشکل است.

از این رو، صرافی‌های ارز دیجیتال برای خرید و فروش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری، از مشتری درخواست می‌کنند تا با ارسال تصویر (اسکن) مدارک شناسایی خود مثل شناسنامه، کارت ملی و … احراز هویت انجام دهد. به این ترتیب در صورت وقوع جرم، امکان پیگیری قضایی وجود خواهد داشت.

کرایه کردن حساب صرافی؛ ترفند جدید مجرمان سایبری

هکرهایی که با استفاده ترفند فیشینگ، اطلاعات کارت‌های بانکی را سرقت می‌کنند، برای انتقال مبالغ موجود در کارت‌های هکی، با مشکل مواجه هستند، زیرا در صورت انجام تراکنش بانکی به حساب شخصی خود یا هر فرد دیگری، ردیابی خواهند شد.

حالا برخی از این مجرمان با گول زدن مردم ناآگاه و کرایه کردن حساب‌های صرافی آن‌ها که به اسم خودشان احراز هویت شده است، پول‌های موجود در کارت‌های هک شده را به بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری تبدیل می‌کنند و به این ترتیب رهگیری آن برای پلیس را به شدت مشکل می‌سازند.

از طرف دیگر مجرمانی هم که پول‌های زیادی از راه‌های غیرقانونی بدست آورده‌اند، می‌توانند با استفاده از این ترفند، پولشویی انجام دهند و به نوعی پول‌های کثیف خود را قانونی و تمیز کنند.

یک سناریو

دقت داشته باشید که متخلفین می‌توانند با روش‌های متنوعی، افراد را راضی کنند تا حساب صرافی خود را کرایه دهند اما اغلب اوقات روش کار به شرح زیر است:

۱- مجرم در یکی از سایت‌های آگهی رایگان (مثل دیوار یا شیپور) آگهی استخدام می‌زند. مثلا با این عنوان: «استخدام در منزل با درآمد عالی». معمولا یک حساب تلگرامی برای ارتباط با کارجو در آگهی درج می‌شود.

۲- پس از مراجعه قربانی برای استخدام، از او خواسته می‌شود تا در وب‌سایت‌های صرافی ایرانی ثبت نام کند و پس از ارسال مدارک هویتی و احراز هویت در صرافی، حساب کاربری خود را در اختیار مجرمان قرار دهد تا با آن خرید ارز دیجیتال صورت گیرد.

همچنین در برخی از موارد، اطلاعات کارت بانکی هم خواسته می‌شود زیرا برای خرید در بعضی از صرافی‌ها نیاز است تا کارت بانکی به نام صاحب حساب باشد. برای جلب اعتماد، مجرمان پیشنهاد می‌دهند که کارت بانکی قبل از واگذاری کاملا خالی شود.

دو نمونه از ترفندهای مجرمین برای به دام انداختن قربانیان

۳- حقوق‌های پیشنهادی برای این کار بسیار بالاست و می‌تواند هر کسی را اغفال کند. همچنین در ابتدا برای جلب اعتماد بیشتر، خرید با مبالغ پایین صورت می‌گیرد و معمولا حقوق هم سر موقع پرداخت می‌شود.

۴- حالا مجرمان می‌توانند با استفاده از حساب کاربری قربانی، با کارت‌های هکی ارز دیجیتال بخرند و به کیف پول خود منتقل کنند. با این کار ردگیری مجرمین برای پلیس بسیار دشوار می‌شود زیرا مشخص نیست که ارزهای دیجیتال دقیقا به کدام کیف پول می‌روند و چگونه خرج یا فروخته می‌شوند.

۵- صاحبان اصلی کارت‌های هک شده پس از خالی شدن حسابشان اقدام به شکایت می‌کنند. مسئولیت اصلی این اتفاق با دارنده حساب کاربری در صرافی خواهد بود.

هشدار وب‌سایت رسمی پرفکت مانی در خصوص کرایه دادن حساب کاربری

جمع‌بندی

دارندگان حساب کاربری در صرافی‌ها در زمان ثبت نام و خرید، قوانین صرافی را تایید می‌کنند که یکی از مفاد اصلی آن، مسئولیت کامل جرائم انجام شده با حساب کاربری برای دارنده حساب است. بنابراین در صورت وقوع جرم با حساب کاربری، اولین فردی که پاسخگو خواهد بود، صاحب حساب است. بنابراین به هیچ عنوان حساب کاربری خود در صرافی‌های آنلاین را در اختیار کسی قرار ندهید.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!


تحلیل کاربران

راستی آزمایی

hamed tohii

26/آذر/1402

تا حالا کسی از کوین گرام برداشتی هم داشته اگر کسی برداشت داشته و تبدیل به ریال کرده لطفا پاسخ دهد ممنون از اطلاع رسانی شما دوست گرامی

12

کلاهبرداری

esi.tala.1362

19/دی/1400

متاسفانه چه به روز مردم آوردن که از روی گرفتاری با مبالغ ۶تا۹میلیون که واقعا در حد بخور و نمیر هست وسوسه میشن. اگر مردم از سمت دولت خودشون در رفاه باشن هیچ موقع فریب کلاهبرداران رو نخواهند خورد....

37

هکر

aylin6

19/دی/1400

هکرهاخیلی زرنگ هستن و برا این هم ماباید خیلی احتیاط کنیم و گول کلاهبردان رونخوریم وگرنه برای چی کارت بانکی اجاره کنن فقط کلکی توکارشون هست

63

رمزارز

[email protected]

19/دی/1400

باسلام خدمت مردم عزیز ایران مردم حساب کاربری خودرا به دیگران ندهید این کار باعث میشود تمام دارای هایتان را بگیرند

35

لطفاً هویتت خودتون اجاره ندید

hamai

19/دی/1400

اصلاً اصل اجاره دادن مدارک هویتی خطرناکه چون حتما طرف میخواد باهش کار خلاف انجام بده یه دونه سیم کارت با مدارکت بخره هر خلافی بکنه قانون شمارا میشناسه

53

اجاره حساب

mohammad.nnn

02/شهریور/1402

اصلا ازآسمش مشخصه اجاره یعنی چی یعنی واسه استفاده کردن بعضی ها ارراه درست وخیلیها ازراه نادرست پس غیرازسواستفاده ازحساب هیچ کاردیگه ای نمیشه باهاش انجام دادپس مواظب باشید تو دام این شیادان نیوفتید

19

قانون کو؟

xmx

20/دی/1400

اصلا اگه یکی بیاد سر یه پیرزن روستایی رو کلاه بزاره و با مدارکش حساب باز کنه ... کی میخواد پاسخگو باشه؟

57

اعتماد

[email protected]

29/دی/1400

عرض سلام‌و خسته نباشید دوستان گرامی کوینی به نظرم بعضی از صرافی های ارز دیجتال خیلی ایمینی هستن ولی بعضی ها دزدی میکنن وامن نیستن انسان یه طمعی داره که اگه بهش تسلط پیدا کنه همه چی رو واسه خودش میخواد همون خاطر بیشتر صرافی ها از مدقعیت استفاده میکنن ومال مردمو بالا میکشن

30

گول نخورید

[email protected]

09/شهریور/1402

ببین وقتی ما خودمون قدرت تحلیل وترید داریم و میتونیم از هوشمون ومشورت همدیگه استفاده کنیم نیازی ب کرایه واین پولا نیس پس بیاین فکرمون رو تحلیل وتریدمون باشع

24

آگهی های وسوسه کننده در سایت ها

[email protected]

19/دی/1400

جدید برای پول‌شویی و سرقت از کارت‌های بانکی هک شده، استفاده از ارزهای دیجیتال است. هکرهایی که توانسته‌اند با فیشینگ کارت‌های بانکی، حساب صاحبان آن را خالی کرده و با این پول، ارزهای دیجیتال بخرند. یک روش برای پیدا کردن قربانی جدید، استفاده از کسانی است که به دنبال یک کار خوب، آسان و با درآمد بالا هستند.

54

آگاهی تنها راه است

pouyan.a

21/دی/1400

با توجه به اینکه در حال حاضر بیشترین سرمایه گذاری و معاملات ارز های دیجیتالی در صرافی های آنلاین صورت می گیرد، در این بازار مالی امکان کلاهبرداری ارز های دیجیتال از حساب های سرمایه گذاران بسیار می باشد. از این رو راه های کلاهبرداری زیادی با پیشرفت این فناوری به وجود آمده اند که با آشنایی با راه های کلاهبرداری ارز های دیجیتال کاربران با خیالی آسوده می توانند در بازار ارز دیجیتال فعالیت کنند.

34

پول شویی

saeed3109

30/دی/1400

به طور كلي پول شويي عبارت است از هر نوع عمل يا اقدام به عمل براي مخفي كردن يا تغيير ظاهر دادن هويت عوايد نامشروع، به طوري كه وانمود شود كه از منابع قانوني سرچشمه گرفته اند. به عبارتي پول شويي فرايندي است كه طي آن شكل، مبدأ، مشخصات، نوع، افراد ذي نفع يا مقصد نهايي پول هاي آلوده تغيير مي كند. تدابير اعمال شده در بازارهاي مالي پيشرفته، براي شناسايي و تعقيب موارد پول شويي، فعاليت تبهكارانه را به بازارهاي كمتر توسعه يافته (از نظر نظام مالي) سوق داده است. اگر با فعاليتهاي پول شويي مقابله نشود، مي تواند نظام مالي را فاصد و كوشش هاي توسعه را در بازارهاي نوپا زمين گير كند. پول شويي اغلب شامل سلسله پيچيده اي از معاملات است؛ اما عموماً شامل سه مرحله اساسي مي باشد: مرحله اول جايگذاري؛ تزريق پول هاي كثيف به سيستم پولي و مالي مرحله دوم لايه چيني؛ جداسازي رابطه بين عوايد غيرقانوني با مبدأ يا فعاليت هاي موجود آنها مرحله سوم يكپارچه سازي؛ دادن ظاهر قانوني به ثروت حاصل از عوايد غيرقانوني آثار اقتصادي پول شويي عبارتند از: اخلال و بي ثباتي در اقتصاد - كاهش درآمد دولت - كاهش كنترل دولت بر سياست هاي اقتصادي- تغيير جهت سرمايه گذاري ها و خروج سرمايه ها از كشور تضعيف امنيت اقتصادي - تضعيف بخش خصوصي - ايجاد وانعي براي خصوصي سازي - تضعيف يكپارچگي و تماميت بازارهاي مالي - تأثير منفي بر نرخ بهره و ارز - افزايش ريسك اعتباري . علاوه بر آن پول شويي باعث انتقال قدرت اقتصادي از بازار، دولت و شهروندان به مجرمان و سازمان هاي متخلف مي گردد. قدرت اقتصادي منتقل شده به سازمان ها و اشخاص مجرم آثار مخربي بر همه اركان و اجزاي جامعه دارد. در مجموع پديده پول شويي مي تواند با آلوده كردن و بي ثباتي بازارهاي مالي، اركان سياسي، اقتصادي و بنيان هاي اجتماعي را به خطر اندازد. به طور كلي، نكته مشترك تمامي اقدامات بين المللي انجام يافته براي مبارزه با پول شويي، توجه به پول به عنوان مهمترين عامل انگيزشي تمامي انواع جرايم مزبور تا حدود زيادي به جلوگيري از بهره مند شدن بزهكاران از منافع فعاليتهاي بزهكارانه بستگي دارد. دو ديدگاه متفاوت در اين باره در دو حالت حدي نگرش اروپايي و نگرش آمريكايي قابل شناسايي است. نگرش اروپايي، بانكها و ساير نهادهاي مالي را در ارزيابي موارد مشكوك آزاد مي گذارد؛ مشروط بر آنكه موارد مزبور و مرتبط با عمليات پول شويي به مقامات ذي صلاح اعلام گردد. اما در سوي ديگر، نگرش آمريكايي نهادها و مؤسسات مزبور را وادار مي سازد كه اطلاعات مربوط به هر گونه نقل و انتقال يا دادوستد بيش از ده هزار دلار را افشا كنند. به طور كلي در ايران فراهم آوردن زمينه هاي قانوني، مقرراتي و اجرايي لازم براي شناسايي و انسداد مجاري نفوذ پول هاي كثيف به شبكه مالي رسمي اقتصاد ملي از اهميتي اساسي برخوردار است. در اين مقاله، مهمترين حوزه هاي ايمن سازي اقتصاد ملي در برابر آسيب هاي ناشي از ورود پول هاي كثيف به بخش رسمي كشور معرفي شده است.

29

تحلیل هکر ها

@yaghoobjafari

19/دی/1400

اقا واسه چی طرف میاد حسابتو اجاره میکنه؟؟ چون هدفی جز سو استفده نداره وگرنه حساب کاربری درست کردن مگه خرجی داره؟؟ میاد ک جیبتو خالی کنه باید تو این فظبا ب کسی اعتماد نکنی

40

اجاره حساب ها

ssllww

19/دی/1400

تازگیا به علت افزایش کلاهبرداری و دزدی در ارز دیجیتال با توسط کد ملی و صرافی های اجاره دادن حساب به دیگران کار خطرناک و ریسک داری بوده .

32

alireza

alireza hasanzadeh

20/دی/1400

Welcome to Gboard clipboard, any text you copy will be saved here.Tap on a clip to paste it in the text box.

36

هک

[email protected]

19/دی/1400

جدیدا تنها را کار برای جلوگیری از هک شدن حساب های بانکی داشتن ارز دیجیتال و داشتن کیف پول معتبر است دیگه هیچ هکری نمیتونه حسابهاتا خالی کنه

31

حساب کاربری

soghtam

17/بهمن/1402

سلام به همه دوستان عزیزم انشاالله همه درسلامتی کامل به سرمیبرن دوستان حساب کاربری هرشخص اولاهویت اون شخص دومابه وسیله آن خیلی کارهامیشه انجام دادپس کسی اولاحساب کاربریش اجاره نده دوماخیال نکنه که چیزساده ای وکاری نمیشه انجام داد

11

فری.......هرگز اشتباه نکنید

farejoon

19/دی/1400

بسکه در تمام کشورهای دنیا با ترفندهای مختلف از جمله نت رایگان فقط شماره حساب بانکی تونو بدین تا ده گیگ نت بدین ده گیگ به طمل همه هست و نیستتون رفته یا اگهی دیگه ای یکی بخر دوتا ببر امثال اینها وارد حسابموگ میشن چون این بلا سرم اومده اابتا با فرق اینکه حسابی رو دادم کا مقدا ر همون پول وبعد بستم ولی دوباره با اسم کوچک و فامیلم که متوچه شدم غیر اینما به کس دیگه ای نداده بودم فوری به علت کارم سریع خبر دادم ک خدا رو شکر جلوشونو گرفتن هرگز یه اشتباا رو دو بار انجام ندیم .

40

پول شویی

meta

20/دی/1400

هرجا حرفی از خلاف باشید نام ایرانی میدرخشد با این کار ها اعتماد مردم را به ارزدیجیتال کم کرده و باعث دوری مردم میشوند فقط یه چیز خوب ارزدیجینال غیر قابل رد یابی هستن ارز های دیجیتال

26

کلاهبرداری

p@r@stesh

19/دی/1400

کلاهبرداری ها زیاد شده و حالا با استفاده از گرفتن حساب کاربری افراد و قول دادن سود زیاد اقدام به خیلی کارهای خلاف می کنن

57

اجاره دادن حساب کاربری

[email protected]

22/بهمن/1402

به عنوان یک کاربر که در یک صرافی آنلاین احراز هویت شده‌اید، شما مسئول تمام تراکنش‌هایی هستید که از  طریق حساب کاربری شما در صرافی انجام می‌شود. در فرآیند احراز هویت از شما، اطلاعات حساب بانکی مانند شماره حساب یا شبا، کد ملی، یکی تصویر سلفی، آدرس و شماره تلفن منزل درخواست می‌شود. در صورتی که پولی از حسابی به حساب دیگر به شکل مشکوک جابه‌جا شود، این اطلاعات برای ردگیری مجرم استفاده می‌شود. البته نگران نباشید! تا زمانی که از حساب کاربری خود به شکل صحیح و قانونی استفاده کنید، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

11

حساب کاربری

محمدشیرزاد

19/دی/1400

سلام دوستان من خودم تجربه کردم خواهش میکنم که به هیچ عنوان شوخی نگیرید وفکرنکنید که این سایت بامابقی فرق داره یکی از دوستان من با حساب کاربریش چندصد میلیون دلارکلاه برداری شد که خودش میگه کاری کرده بودن که حتی موقع که پول تو حسابش بود نمی‌توانست پول برداره فقط سود چندروز که پول تو حسابش بود تقریبا بیست پنج میلیون سود به حسابش واریز شد که بعد چند روز پلیس فتا و حفاظت گرفتنش تاچند وقت هم توزندان بود

43

اعتماد نکنید

mani.noori

11/بهمن/1402

در اختیار قراردادن حساب و یا رمزش حتی به نزدیکترین فرد در جامعه کنونی یک نوع کم تحربگی و ناپختگی .زیرا دسترس افراد رو به خیلی چیزها ازاد میزاره و گاها وسوسه انگیز

7

کلاهبرداری اینترنتی

[email protected]

19/دی/1400

همینقدر که پیشرفت تکنولوژی واسه بشر خوب بوده به همون اندازه هم واسه کار های کلاهبرداری اینترنتی هم خوب شده چون هرکسی توی هر کجای دنیا با یه گوشی و یه خط اینترنت راحت میتونه سرقت انجام بده واسه همین باید اموزش های لازم رو واسه همه مردم انجام داد تا آگاهی مردم زیاد بشه که اطلاعات شخصی و بانکی شون رو به کسی ندن حتی با جایزه های وسوسه انگیز

43

اگهی های وسوسه کننده

لرmooben

04/آذر/1402

آگهی های وسوسه کننده در سایت های کاریابی یک راه جدید برای پول‌شویی و سرقت از کارت‌های بانکی هک شده، استفاده از ارزهای دیجیتال است. هکرهایی که توانسته‌اند با فیشینگ کارت‌های بانکی، حساب صاحبان آن را خالی کرده و با این پول، ارزهای دیجیتال بخرند. یک روش برای پیدا کردن قربانی جدید، استفاده از کسانی است که به دنبال یک کار خوب، آسان و با درآمد بالا هستند. نمونه زیر را ببینید: آگهی های وسوسه کننده در سایت های کاریابی روزی یک میلیون تومان، درآمد قابل توجهی است که هر کسی را ممکن است وسوسه کند. اما این کار چطور برای شما مشکل ایجاد می‌کند؟ پیش از پاسخ، اول به این سوال جواب می‌دهیم که چرا باید در صرافی ارز دیجیتال احراز هویت کنید. مشتری‌ خود را بشناس! مجرمان و کلاهبرداران مختلف، بازار ارزهای دیجیتال را محل مطلوبی برای تراکنش‌های مشکوک و غیرقانونی خود می‌دانند. این مسئله به کاربران واقعی این بازار، که قصد سرمایه‌گذاری و فعالیت صادقانه در شبکه دارند، آسیب می‌رساند و می‌تواند باعث جلوگیری از فعالیت یک پلتفرم مبادله ارز دیجیتال شود. چرا که این پلتفرم‌ها نوظهور بوده و داشتن کاربرانی که خلاف قانون رفتار می‌کنند، ممکن است در فعالیت این پلتفرم‌ها اختلال ایجاد کند. برای استارت‌آپ‌ها این خطر دوچندان می‌شود؛ چرا که دولت‌ها به کسب‌وکارهای جدید کمتر اطمینان دارند. به‌علاوه، فرآیند احراز هویت مشتری کمک می‌کند که تمام اعضای پلتفرم با اطمینان بیشتری برای خرید و فروش ارز دیجیتال با یکدیگر اقدام کنند. کرایه دادن حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال می‌تواند هم برای صاحب حساب و هم برای مدیران پلتفرم، مشکل ایجاد کند. فرآیند احراز هویت در والکس و دیگر صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال، برای پیروی از قوانین مالی بین‌المللی است و به مبارزه با پولشویی کمک می‌کند. کرایه دادن حساب کاربری در صرافی آنلاین و شناخت مشتری کرایه دادن حساب کاربری در صرافی آنلاین چه مشکلی برای شما ایجاد می کند؟ به عنوان یک کاربر که در یک صرافی آنلاین احراز هویت شده‌اید، شما مسئول تمام تراکنش‌هایی هستید که از طریق حساب کاربری شما در صرافی انجام می‌شود. در فرآیند احراز هویت از شما، اطلاعات حساب بانکی مانند شماره حساب یا شبا، کد ملی، یکی تصویر سلفی، آدرس و شماره تلفن منزل درخواست می‌شود. در صورتی که پولی از حسابی به حساب دیگر به شکل مشکوک جابه‌جا شود، این اطلاعات برای ردگیری مجرم استفاده می‌شود. البته نگران نباشید! تا زمانی که از حساب کاربری خود به شکل صحیح و قانونی استفاده کنید، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. چرا فضای ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین، برای هکرها جذاب است؟ تراکنش‌های بیت کوین نیمه ناشناس هستند. تمامی تراکنش‌هایی که در شبکه بیت کوین اتفاق می‌افتد، از طریق مخزن بلاکچین بیت کوین قابل ردگیری هستند. این که از چه کیف پولی چه مقدار بیت کوین به چه کیف پول دیگری منتقل شده، از جمله‌ی این اطلاعات هستند. پس از این لحاظ بیت کوین شبکه‌ای کاملاً شفاف و قابل ردیابی دارد. ناشناس بودن بیت کوین از آن‌جا آغاز می‌شود که ربط دادن این کیف پول به یک شخص حقیقی در دنیای واقعی سخت است. هر فردی می‌تواند یک یا چند کیف پول داشته باشد که جایی ثبت نشده‌اند. هکرها از این ویژگی استفاده می‌کنند تا پول‌هایی را که با فیشینگ کارت‌های بانکی دزدی به‌دست آورده‌اند، پنهان کنند.

20

بقول اصفهانی‌ها حقشد حقشد حقشد

[email protected]

11/آذر/1402

درود بر جمیع هموطنان. براستی در دنیایی که براحتی می‌شود راجع به هرموضوعی براحتی آب خوردن اطلاعات دقیق کسب کرد. و بااین همه اطلاع رسانی که وجود دارد آیا کسانیکه چنین بی پروا و احمقانه هویت خویش را در قبال چندرغاز به غیر می‌سپارند حقشان نیست مجازات شوند؟ یه چیزی باید همیشه آویزه گوش مان باشد. هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد بنده به ضرس قاطع معتقدم بیشتر جرائم در تمامی بخش های مختلف که صورت می‌گیرد 99درصد مقصرش قربانیان هستند اگر درب منزل و محل کار و خودروی خود را با دقت قفل کنید یا سیستم امنیتی را فعال کنید مطمئن باشید هیچ دزدی بشما نمی‌زند اگر هرکسی به حقوق خود قناعت کند و طمع نکند هیچ کلاهبرداری وجود نخواهد داشت. اگر کسی بخاطر سهولت در امور اداری خود به متصدیان دولتی رشوه پیشنهاد ندهد هیچ رشوه خواری وجود نخواهد داشت بس هر کسی باد بکارد طوفان درود و قابل دلسوزی نیست هرچقدر انسان در مضیقه مالی و حتی گرسنگی باشد ارزش این راه ندارد بخاطر چندده میلیون صدها میلیون یا میلیارد تومان تاوان بدهی و یک آدم متقلب بخورد و بریشت بخندد بقول معروف کرم از خود درخت هست والا کسی به کسی کاری نداره

13

خطرات کرایه حطاب کاربری

mohammad1611

19/بهمن/1400

بعضی از صرافی ها اکانت کاربران ایران رو فقط با عکس پاسپورت احراز میکنند . ممکنه اصلا شما هیچ فعالیتی مرتبط با ارزهای دیجیتال نداشته باشید اما پاسپورتتون رو دست شخصی دادین و یا آژانس مسافرتی نا معتبر . که اون شخص میتونه به راحتی با پاسپورت شما اقدام به ساخت حساب و احراز اون به اسم شما بکنه و شما بی خبر از همه جا میبینید پرونده ای برای شما ترتیب داده شده در خارج از کشور و در اولین مسافرت خارجی و تو اون کشور دستگیر میشین و تحویل مقامات قضایی میشوند

27

هکر حساب ها

☆alireza☆

19/دی/1400

خوب کسی که حسابتو قرض میگیره هدفی جزسواستفاده نداره بعد بنظرم کسی انقدر هم .....نیست که حسابشو قرض بده کسی

40

هکرها

asalbanoo1364

19/دی/1400

با سلام خدمت مردم عزیز لطفاً حساب کاربری خود رابه کسب ندهید که ازاین طریق جیب مردم را خالی می‌کنند و خودشان را ثروتمند میکنن

54

دزدی

Zahrashams

20/دی/1400

وقتی هیچ جایی تو ایران از ارزها ی دیجیتال پیروی نمیکنن خوب قطعا سودجویان ارزهای بدست اومده مردم رو میدزدن. چ بسا ک قیمت خوبیم داره

71

کلاهبرداری

hanih

19/دی/1400

قبلاً کلاهبرداران کارت بانکی اجاره میکردن و وبا اون کارت پولهای سرقتی را جابجا میکردن که معمولا مبالغ بالای نمیشد ولی ارزهای دیجتال مبالغش بالاس وخیلی خطرناک

54

شخصی سازی حساب کاربری

Darmin

20/دی/1400

بهتر است ایمیل مخصوص حساب کاربری برای فعالیت‌های ارزهای دیجیتالی خود ساخت و این حساب را با هیچ کس شریک نکرد

31

اجاره دادن حساب کاربری

ماهور

19/دی/1400

مطمئنا کسی بگه حساب کاربری خودتو به من اجاره بده داره یه کار خلافی انجام میده و هیچوقت این کار رو انجام ندید تا دست هکرها کوتاه شه

49

ارز

azad6200

16/دی/1402

کلا سرمایه گذاری زیاد در ارز دیجیتال و خرید و نگهداری انواع ارز دارای ریسک خیلی زیاد و خطرناکی شبه قمار بازی ست

13

هکرها

Rasoul1348

20/دی/1400

باتوجه به عملکرد هکرها میتوان گفت که اینها نسبت به هک ارزدیجیتال راه موافقی درنظر گرفته اند وبا اینکار میخواهند سستی در بازارارزبوجود اورند

35

هکرها

sadeghmashali

12/اسفند/1400

جالب ما بد هکرها رو میگیم ولی جالب بدونید دانشگاه های در اروپا هست که در تدریس همین برنامه نویسی و هک کردن رو به صورت کامل تخصصی تدریس میدن وراهی جامعه میکنن .خب کسی که شغل مشخصی نداشته باشه با درآمد کم .وهمچین تخصصی رو داشته باشه .باید مجازات بشه تشویق بشه و از تخصصش در کارهای مفیدتری استفاده بشه نظر و قضاوت با شما دوستان عزیز

21

کاهبرداری

shahin1972m

20/دی/1400

این تقریبا همان شیوه اجاره کردن کارتهای بانکی هست که با کلاهبرداری از دیگران صاحب حساب از نظ قانونی مجرم هست و این نمونه هارو چندسال پیش در ایران به وفور دیدیم.

33

مسئولیت های قضایی

ayoobchem

19/دی/1400

با استفاده از حساب کاربری صرافی، که به نام قربانی و با مدارک شناسایی او احراز هویت شده است، مجرمین می‌توانند پولشویی انجام دهند و یا مبالغ موجود در کارت‌های بانکی هک شده را که از طریق فیشینگ به‌دست آورده‌اند، به بیت کوین تبدیل کنند. این در حالی است که مسئولیت‌های قضایی و قانونی به عهده صاحب حساب خواهد بود و پس از تبدیل شدن پول به بیت کوین تقریبا ردی از مجرم باقی نمی‌ماند

34

هک

mambli

19/دی/1400

خب هکر ها یه غلط هایی می کنن که جیب مردم رو بزن تا جیب خودشون رو پر کنن و و از نظر من اون هکر ها می خوان روی پول مردم حک کنن این واس ماس

41

اجاره حساب صرافی

marwan

14/خرداد/1402

مشتری‌ خود را بشناس! مجرمان و کلاهبرداران مختلف، بازار ارزهای دیجیتال را محل مطلوبی برای تراکنش‌های مشکوک و غیرقانونی خود می‌دانند. این مسئله به کاربران واقعی این بازار، که قصد سرمایه‌گذاری و فعالیت صادقانه در شبکه دارند، آسیب می‌رساند و می‌تواند باعث جلوگیری از فعالیت یک پلتفرم مبادله ارز دیجیتال شود. 

28

هکرها

peymanlvr

19/دی/1400

هکرها با ربودن یک مرکز داده متشکل از سرورهای HP برای استخراج raptoreum، توانستند 110.000 دلار ارزهای دیجیتال به دست آوردند

36

مواظب باشید

mtpanah

19/دی/1400

هکرها‌ و‌ افردان‌ سود‌ جو‌ یا‌ به‌ معنی‌ واقعی گدا‌ همه‌ جا‌ هستن‌ و‌ هیچوقت‌ دست‌ از‌ روزنه‌ های‌ باریک‌ برا‌ کلاه‌ برداری‌ دست‌ برنمیدارن‌ مواظب‌ باشید

53

کلاه برداری

رضامحسنی

21/دی/1402

بله متاسفانه این روزهاکلاهبرداری توفضای مجازی خیلی زیاده وبخاطرنبودآگاهی کافی مردمه.کسی هم برای آگاه شدن تلاش نمیکنه نهادی هم نیست که به مردم آموزش لازموبده

12

هکرها

[email protected]

26/آذر/1402

بنظرم اجاره دادن حساب ارزی راههای سود جویی خوبی برای دزدان سرگردنه باز کرده آنها با دستیابی به کیف پول ثبت نشده شما بسیار راحت پول من و شما را که خدا میدونه چقدر زحمت کشیده شده چه صرفه جویی هایی بخود روا داشتیم که مبلغی برای روز مبادا برای آینده نامعلومی که در ایران داریم پس انداز کنیم اما هکرها اگه انسانیت داشتن که از اول دست به کار خلاف و هک حساب نمیکردن

9

اطلاعات شخصی

ayobbarahoei

19/دی/1400

اجازه دادن اطلاعات هویتی خود باعث سو استفاده برخی کلاهبرداران میشه و اونا با گرفتن یک سیمکارت به اسم شما میتونه کارهای خلاف زیادی با اسم شما انجام بده و در این صورت شما باید جوابگو باشید

35

سرقت در شرایت فعلی

eqbal Haydari

19/دی/1400

بله تهت شرایت فعلی سرقت آسونتر از بیشتر کارای دیگر است اما مردوم بایت خیلی دقت کنند؟

42

حساب کاربری

B@hm@n

19/دی/1400

حساب کاربری ای که شامل تمامی هویت یک فرد است یعنی یک راز و نباید به راحتی به قصد گرفتن سودزیاد به کسی اجاره داده شه

63

برنامه

aminhatami

19/دی/1400

مطالب خوبی واقعا این برنامه میگه✌ همیشه من خودم اونارو لایک میکنم بهترین برنامه حال حاضر کشوره. شما هم منو لاک کنین ممنون میشم.

46

اجاره دادن

dors@1

19/دی/1400

هر سود زیادی که میان میگن میدیم و با یه اجاره دادن حساب کاربری انجام میشه از اولش مشخصه یه کلاهبرداریه و باید ازش دوری کرد

46

خیلی عذاب آوره

shahrzad1400

19/دی/1400

یک راه جدید برای پول‌شویی و سرقت از کارت‌های بانکی هک شده، استفاده از ارزهای دیجیتال است. هکرهایی که توانسته‌اند با فیشینگ کارت‌های بانکی، حساب صاحبان آن را خالی کرده و با این پول، ارزهای دیجیتال بخرند. یک روش برای پیدا کردن قربانی جدید، استفاده از کسانی است که به دنبال یک کار خوب، آسان و با درآمد بالا هستند.

30

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.