coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.9%

63,431 $

4,135,701,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4.5%

3,110 $

202,786,996 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9992 $

65,148 تومان

Tether

Tether

usdt

0.4%

606.2 $

39,523,588 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

9.1%

143.7 $

9,369,240 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9993 $

65,154 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

4.8%

3,104 $

202,352,764 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.4%

0.5163 $

33,663 تومان

XRP

XRP

xrp

7.2%

0.1491 $

9,721 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

8.5%

5.23 $

340,996 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

معرفی بزرگ ترین ایردراپ های سال ۲۰۲۱

24/دی/1400
افزودن به نشان شده ها
معرفی بزرگ ترین ایردراپ های سال ۲۰۲۱
Airdrop
ایردراپ
اخبار
5721
4 دقیقه

سال ۲۰۲۱ میلادی سالی بود که برای دنیای ارزهای دیجیتال رونق زیادی به همراه داشت و پروژه‌های زیادی در این سال قد علم کردند. یکی از جالب‌ترین اتفاقات سالی که گذشت، وجود چندین ایردارپ (Airdrop) بود که برخی از آن‌ها شامل مبالغ بسیار زیادی می‌شدند. اگرچه در سال‌های گذشته نیز ایردراپ‌های زیادی وجود داشت، اما نمی‌توان سال ۲۰۲۱ را نادیده گرفت.

سال ۲۰۲۱، سال ایردراپ های بزرگ

بر اساس گزارش اداره آمار آمریکا متوسط درآمد سالیانه در ایالات متحده آمریکا از ماه مه سال ۲۰۲۰ در حدود ۵۶ هزار دلار است. در سالی که گذشت افراد شجاع و البته باهوش می‌توانستند بیشتر از این مقدار با دریافت توکن‌های رایگان کسب درآمد کنند و فقط لازم بود در لحظه مناسب در جای مناسب باشند.

دریافت و برداشت ایردراپ در نیمه دوم سال میلادی که گذشت به یکی از ترندهای اصلی در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده بود و برخی از پروتکل‌ها و پروژه‌ها نیز در مقابل کاربران خود بسیار سخاوتمند بودند. در ادامه لیستی از ۵ ایردراپ بزرگ در سالی که گذشت قرار گرفته و درباره آن‌ها توضیح داده‌ایم.

پروژه SuperRare (RARE)

اولین موردی که در لیست بزرگ ترین ایردراپ های سال ۲۰۲۱ وجود دارد، پروژه سوپر رَر (SuperRare) است که برخی با آن آشنا هستند اما برای برخی دیگر هنوز هم ناشناخته مانده است. این پروژه مبتنی بر خریدوفروش توکن غیر قابل تعویض (NFT) است و ۱۵ درصد از توکن‌های RARE خود را در ماه اوت برای کاربران اولیه ایردراپ کرد. بر اساس گزارش‌ها ارزش ایردراپ دریافتی برخی از کاربران ۷ رقمی بوده است.

پروژه DYDX

یکی دیگر از بزرگ ترین ایردراپ های سال ۲۰۲۱، پروژه معروف DYDX است. پروتکل DYDX یک پروتکل ابزار مشتقه غیرمتمرکز (نوعی از ابزارها و معاملات مالی) و فعال در حوزه دیفای (Defi) است. این پروژه در یکی از بزرگ‌ترین ایردراپ‌های حوزه دیفای بیش از یک میلیارد دلار توکن DYDX به کاربران اولیه خود داد. البته کاربرانی که در آمریکا حضور داشتند برای جلوگیری از بازرسی رگولاتورها (قانون‌گذاران حوزه مالی) شامل این موضوع نشدند.

در پایین‌ترین سطح این ایردراپ با واریز ۱۰۰ دلار در پلتفرم و انجام حداقل یک معامله، ۳۱۰ توکن DYDX به‌عنوان پاداش اهدا شد که در آن زمان ۳۷۰۰ دلار ارزش داشت. تریدرهای بزرگ‌تر نیز ۵۹۲۹ توکن DYDX به ارزش ۱۰۵ هزار دلار دریافت کردند که البته حجم معاملات آن‌ها بیش از یک میلیون دلار بود.

پروژه Ethereum Name Service (ENS)

ایردراپ این پروژه با توکن ENS در روز دوم نوامبر انجام شد و مانند یک کریسمس زودهنگام برای کسانی بود که صاحب دامنه «eth.» بودند. منظور افرادی است که به‌عنوان کاربران اولیه این پروژه شناخته می‌شوند زیرا این پروژه در بستر اتریوم راه‌اندازی شده و دامنه آن «eth.» است.

کاربران واجد شرایط بر اساس عمر آدرس «eth.» خود و زمان باقی‌مانده تا انقضا توکن‌های خود را دریافت کردند. بر اساس گزارش‌های سایت Dun به طور متوسط ۱۵۰ توکن ایردراپ شد که حداکثر مقدار آن شامل ۱۱۰۰ توکن ENS بود. این توکن در اولین روزهای بعد از ایردراپ تا حداکثر به قیمت ۸۵ دلار معامله شد که درنتیجه ارزش ایردراپ چیزی بین ۱۲ تا ۹۳ هزار دلار بود. با وجود این که سرمایه اولیه برای سرمایه‌گذاری در این پروژه کمتر از ۱۰۰ دلار بود بازده این پروژه بسیار بالا بوده است.

پروژه Adventure Gold (AGLD)

یکی از ایردراپ های بزرگ ۲۰۲۱ متعلق به یک پروژه وسیع NFT است. در اوج رونق بازار NFTها در ماه سپتامبر یک پروژه NFT به نام لوت (Loot) توسط فردی به نام دام هافمن (Dom Hoffman) که خالق اپلیکیشن Vine هم بود راه‌اندازی شد. ازآنجایی‌که ایجاد یا ساخت (Mint) این توکن غیر مثلی متنی (NFT مبتنی بر متن) رایگان بود (هزینه گس یا gas fee وجود داشت) به‌اندازه کافی مورد رضایت تریدرها نبود. به همین دلیل از این NFT و ایده پشت آن تقلید و هر روز NFT و پروژه‌های مختلفی ارائه شد.

پروژه Adventure Gold در واقع یک توکن مشتق شده یا جانبی از پروژه لوت بود که به‌صورت ایردراپ به دارندگان توکن لوت داده شد. به هر هولدر لوت در ازای هر توکن غیر قابل تعویض، ۱۰ هزار توکن AGLD ایردراپ می‌شد. قیمت توکن AGLD نوسان بسیار زیادی داشت اما در اوایل افراد می‌توانستند در ازای هر NFT از لوت بین ۲۰ تا ۷۰ هزار دلار به دست آورند.

پروژه Ribbon Finance (RBN) پیشتاز ایردراپ های بزرگ

پروژه Ribbon Finance یک پروتکل دیفای است که استراتژی‌های خودکار برای ایجاد اختیار معامله (Option) از نوع OTM (On The Money) ارائه می‌کند که روشی برای کسب سود توسط معامله‌گران حرفه‌ای است. این پروژه در ماه مه ۳۰ میلیون توکن RBN به کاربران اولیه خود داد و در ماه اکتبر توکن‌ها آزاد شدند.

بر اساس توزیع انجام شده توکن بیش از ۱۰۰ عضو شبکه Discord ایردراپ‌های ۶ رقمی دریافت کردند که مقدار زیادی است. کاربرانی که ۱۰۰ دلار دارایی در قسمت آپشن یا همان اختیار معامله آن سرمایه‌گذاری کردند ۱۲ هزار توکن RBN دریافت به دست آوردند. علاوه بر این ۱۰ میلیون از این توکن نیز به نسبت اندازه سپرده افراد تقسیم شد. همین موضوع باعث شد تا این پروژه دیفای، یکی از بزرگ ترین ایردراپ های سال ۲۰۲۱ باشد که سروصدای زیادی هم به پا کرد.

در زمان راه‌اندازی قیمت RBN در حدود 4 دلار بود که در نتیجه کم‌ارزش‌ترین ایردراپ آن چیزی بیش از ۵۰ هزار دلار ارزش داشت. بسیاری از کاربران Ribbon واجد شرایط دریافت این ایردراپ بزرگ بودند.

اگرچه این ایردراپ بسیار خوب بود اما با بحث و جدل‌های پیش‌آمده خدشه‌دار شد؛ دلیلش این بود که صندوق معاملاتی ارز دیجیتال شرکت Divergence Ventures (یک شرکت فعال در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر) صاحب ۲.۵ میلیون دلار از توکن‌های RBN شده بود. آن‌ها با استفاده از ساختن چندین کیف پول با پلتفرم Ribbon تراکنش انجام داده بودند و درنتیجه حجم زیادی از توکن‌های این پروژه را صاحب شدند. بعدا عایدی‌ها و درآمدهای ناشی از این تراکنش‌ها به خزانه Ribbon بازگردانده شد.

نتیجه‌گیری

سال ۲۰۲۱ پر بود از ظهور پروژه‌های جدید که یکی از نشانه‌های آن وجود چندین ایردراپ است که برخی از آن‌ها افراد زیادی را صاحب سرمایه‌های کلان کردند. در این مقاله پنج مورد از بزرگ ترین ایردراپ های سال ۲۰۲۱ را توضیح دادیم. به‌نظر شما روند ایردراپ‌ها در سال ۲۰۲۲ به چه صورت خواهد بود؟

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

اتنا لبز و ایردراپ عظیم ۴۵۰ میلیون دلاری؛ آغازی برای فصلی جدید!

اتنا لبز و ایردراپ عظیم ۴۵۰ میلیون دلاری؛ آغازی برای فصلی جدید!

آموزش شرکت در ایردراپ هایپرلیکویید!

آموزش شرکت در ایردراپ هایپرلیکویید!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایردراپ AEVO نزدیک است; نحوه شرکت در این ایردراپ!

ایردراپ AEVO نزدیک است; نحوه شرکت در این ایردراپ!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!


تحلیل کاربران

ترندهای اصلی

ayoobchem

25/دی/1400

دریافت و برداشت ایردراپ در نیمه دوم سال میلادی که گذشت به یکی از ترندهای اصلی در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده بود و برخی از پروتکل‌ها و پروژه‌ها نیز در مقابل کاربران خود بسیار سخاوتمند بودند.

35

ایردراپ

علی‌کرمیان‌سرکشتی

19/بهمن/1400

هیچ شرکتی‌ الکی به ما توکن نمیده‌. اگه علم کافی راجب رمز ارزها نداریم‌ خواهشا‌ همینجوری نسبت به هر ایردراپ‌ تمایل نشان‌ ندیم.

34

ایردراپ

aidinjabari

24/دی/1400

هیچ وقت جهت ایردراپ ولت خود را به سایت ایر دراپ کانکت نکنید من کردم ارزهامو دزدیند البته چیزی نبود ۱۰۰ تا توکن که مبلغ ۲ دلار میشد . هیچ موقع اگر برای واریز ارز اتریوم یا بایننس خواستند ارسال نکنید که کلید خصوصی شما را بدست می اورند. در تلگرام حتما کلید دانلود خود کار خودتون را خاموش کنید .

51

بزرگترین ایردراپ۲۰۲۱

marwan

30/مرداد/1402

پروژه SuperRare (RARE پروژه DYDX پروژه Ethereum Name Service (ENS) پروژه Adventure Gold (AGLD پروژه Ribbon Finance (RBN) پیشتاز ایردراپ های بزرگ

15

بزرگترین ایردراپ هادرسال۲۰۲۱

زارع

24/دی/1400

بزرگترین ایردراپ ها درسال ۲۰۲۱ براساس پروژه هایNFTها وپروژه های دیفای بربستر اتریوم بودند که سود زیادی را نصیب کاربران خودکردندبیشتر این ایردراپ ها به کاربران اولیه یا معامله گران حرفه ای داده شد مانند پروژه هایی مانند DYDXوسوپر رربودند

61

تحلیل

mohamad_abasizadeh

30/مرداد/1402

توجه داشته باشید که برخی از شکست‌ها (Breakout) واقعی هستند و برخی از آنها تقلبی (Fakeout)، که در این مواقع روند اصلی تغییر نمی‌کند. در نمودار قیمت بیت کوین بسیار اتفاق می‌افتد که سطوح حمایتی و مقاومتی به صورت غیرواقعی یا Fake شکسته می‌شوند. در اینجا مفهومی به نام پولبک یا pullback معنی پیدا می‌کند. در تحلیل تکنیکال یک ارز دیجیتال، توصیه می‌شود برای اطمینان از انجام شکست واقعی در بازار، اجازه دهید تا قیمت سطح حمایت یا مقاومتی را که شکسته، مجددا لمس کند. البته این لمس مجدد سطح شکسته شده باید در چند کندل بعدی صورت بگیرد. در این صورت اصطلاحا بازار به سطح شکسته شده پولبک زده و آن را مجددا تست خواهد کرد. در چنین وضعیتی معامله با اطمینان بیشتری صورت می‌گیرد. Pullback به حالتی در بازار گفته می‌شود که یک سطح حمایت یا مقاومت شکسته می‌شود، اما قیمت بار دیگر به این سطح باز می‌گردد و آن را مجددا لمس می‌کند؛ اصطلاحا این اتفاق به بوسه خداحافظی نیز میان تریدرها شهرت دارد.

11

مراقب کلاهبردارها باشید

bigcoin

26/دی/1400

بعضی دوستان بجای تحلیل چرتوپرت نوشتن. دوستان حواستون باشه که اکثر این ایردراپ ها کلاهبرداری هستش، شما برای شرکت در ایردراپ ادرس کیف پول خالیتونو بدین و کلا در ایردراپ هایی شرکت کنید که سازندگانش و شرکت و همکارانشون مشخص باشه و معبر. قبل ازاینکه در ایردراپ شرکت کنید حتما در مورد اون ارز و سازندگانش تحقیق کنید و وایت پیپر و رودمپ رو مطالعه کنید تا کیف پول و حساب بانکیتون خالی نشه. چون خیلی از این ایردراپ ها هکرهای ایرانی هستن برای خالی کردن حسابتون. معمولا کسانی که یک مقدار پول و سرمایه دارن سمت ارزهای دیجیتال میرن که گزینه های خوبی برای هکرها هستند. لایک فراموش نشه

45

سال 2022

masood.aliabadi2995

24/دی/1400

سال 2022هم مانند سال قبل بازار رونق خوبی داره و به نظرم امسال بهتر از سال های قبل تو بازار ارز های دیجیتال

42

dydx

محمدرضااکبریان

25/دی/1400

ارزی خوب ولی کم طرفدار! این ارز جای رشد بسیاری فقط کافیه حرکت بزرگی بزنه مثل کاری که شیبا کرد و در حال حاضر سرمایه گذاری عظیمی روی این ارز انجام میشه

45

NFT

meta

24/دی/1400

واقعا که دنیا کریپتو کارنسی بزرگ و چه راه هایی که نمیشه مانا در اورد فقط باید باهو شو و حوصله داشته باشید و یک انسان موفق تبدیل میشود نه پول دار موفق

59

ایردراپ

amirhosein7575

09/اسفند/1400

خیلی از این ایردراپ ها هم هیچ وقت لیست نشدن و نمیشن فقط الکی جمع کردیم خوش به حال هرکی که جمع کرد و لیست شد

36

ayan

ayan

24/دی/1400

ایردراپ خوبه ب شرط واقعی بودن و ب شرط اینکه بقیه رو هک نکنن و کلاه برداری نکنن ......................

49

ایردراپ

shamsi.ali

25/دی/1400

ایردراپ به شرطی خوب خواهد بود که کلاهبرداری نباشه باتوجه به تبلیغ زیادی در مورد پروژه معلوم نیست آینده آن چگونه خواهد بود

54

ایرتراپ

hamidrz77

24/دی/1400

سال2021 ایر تراپهای خوبی به کاربران داده شد و خیلی ها با این ایرتراپها سود بردند. امید واریم. دادن ایر تراپ. در سال 2022 بیشتر شود

62

ارز

moslemmm

22/آذر/1402

ارزهای دیجیتال"، به عنوان یک پدیده نسبتاً جدید، به سرعت وارد عالم مالی و سرمایه‌گذاری شده‌اند. این ارزهای آینده‌دار با پتانسیل‌های بی‌نظیری برای تحول در ساختارهای مالی جهانی مطرح شده و برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به تکنولوژی جذابیت دارند

7

سرمایه گذاری ایردراپ

pouyan.a

24/دی/1400

سرمایه‌گذاران برای دریافت ایردراپ توکن‌های SOLO می‌توانند از ۲ طریق اقدام کنند. در روش اول کاربران باید توکن‌های XRP یا SOLO خود را روی صرافی‌های متمرکزی که از این ایردراپ پشتیبانی می‌کنند نگهداری کنند. در روش دوم کاربران می‌توانند با ایجاد Trustline از طریق کیف‌پول‌های خصوصی خود در این پروتکل، در این ایردراپ شرکت کنند. تراست لاین یک ویژگی از XRP Ledger است که اجازه می‌دهد رمز ارزهایی به جز XRP در این شبکه صادر شوند و بین حساب‌ها انتقال داده شوند. همچنین این ویژگی به حساب‌ها اجازه می‌دهد تا مقداری از آن ارز را نگهداری کنند.

44

ایراد 2021

mahan._.stars

25/دی/1400

سلام عرض ادب خدمت دوستان گرامی. در سال 2021خیلی ایراد داشت و باعث شد مردمم عزیزمان در ارز ها ضرر کنند این ایراد ها خیلی بد بود

37

ایردراپ

mtpanah

24/دی/1400

ایردراپ‌ خوبه‌ ب‌ شرط‌ اینکه‌ جعلی‌ نباشه‌ و‌ واقعی باشه‌ کلاه‌ برداری نباشه‌ و‌ بعدش‌ اطلاعات‌ گوشی‌ آدم‌ رو‌ هک کنن

80

ایردراپ

aylin6

24/دی/1400

سال 2021 سالی پر از ایردراپ های جدید بود که بعضی از ایردراپ ها تونستندسرمایه خوبی به مردم بدهند و ارزها ارزش خیلی خوبی گرفتند

57

ایردراپ

masuod1100

24/دی/1400

کلا ایردراپها درسال2021 کمک شایانی درعرصه ارز دیجیتال داشتن اما گاهی تقلبی بودن امیدوارم در ساله 2022ای ایردراپها تعداد خوبهاشون بیشتر بشه وکمک بیشتری ب مردم کنن ممنون از همه دوستان

44

ایردراپ

B@hm@n

24/دی/1400

ایردراپ های زیادی در سال گذشته انجام شد که در بین این همه ایردراپ چنتایی هم بوده که خیلی بزرگ و با ارزش بودن و خیلی خوب از اب دراومدن

77

ارزش ارز

علیرضادوست

25/دی/1400

سلام دوستان الان وقت خرید است و با خرید سهم می تونید سود خوبی داشته باشید و باخیال راحت خرید کنید و وقتی ارزش سهم بالارفت به فروش برسونید

51

رمزارز

[email protected]

25/دی/1400

باسلام خدمت مردم عزیز ایران سال2021 سال پر رونقی بوده وامثال مثل سال قبل سال پر رونقی خواهد بود خدا حافظ

45

دیفای

leilaranjbar

28/تیر/1401

یکی ازبزرگترین ایردراپ ها حوزه ی دیفای خودبیش از یک میلیارد دلارتوکن دراختیار کاربران اولیه خود قرار داده البته کاربرانی ک درامریکا حضور داشته اند

23

ایردراپ

zhrasrdary

03/مهر/1402

ایردراپ های سال گذشته نسبتا بهتر بودن اما باید وضعیت پیشرفت ایردراپ های سال گذشته را با امروز مقایسه کرد

13

فری...ایرد راپها

farejoon

24/دی/1400

د ر این چند سال اینقدر ایردراپ در امد که چندتاشون سودی مردم بردن بقیه همشون جز اینکه با ترفندهای شگرف کیف ها را خالی کردن و دست اندرکارانشان با صد اسم مختلف بدوید که جا نمانید ادرس و اسمشان را میدادن خلاصه من به نوبه خودم به هیچکدام اطمینان ندارم بیشترشون کلاه بردارن پس حواستون را جمع کنید که گول اینها را نخورید .

57

ایردراب

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

24/دی/1400

سلام دوستان ازهرکانالی ایردراپ وصل نشید اگرهم زیاد علاقه داشتید دوتا کیف پول داشته باشید ادرس کیف پول خالی رابدید دونوع دارین یک نوع بادرخواست مقداری ارز درقبال واگزاری هست که پنجاه درصد کلاهبرداریه وبعضی باید دردوکانال وارد وسه یاچهاپست رافالو کتید ودرخولست باینس یا اتریم رامیکنه به هیج وج لرزپرداخت نکنید چوک ادرس کیف پولتان رادادید

50

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.